| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| MANŽELSKÁ AGONIE |
| Rubrika: [poradna] Milá Danielo, se zájmem sleduji příběh Blanky a dá se říci, že ho celkem kopíruji. Jsme spolu skoro deset let, vdaná jsem osm let, synovi je šest. Už mám od manžela i podepsané papíry na rozvod dohodou…, Ač je to neuvěřitelné, sex jsme neměli dva roky, ale zbytek se jinak shoduje… Na otázku, kdy se odstěhuje, odpovídá jen velmi neurčitě. Jinak jsem na tom o něco hůř – o domácnost se starám, tedy v podstatě i o něj.
Peru mu...občas, žehlím mu...občas – když uvařím, jí to i on (a ještě má řeči, že je to takové, makové...ne, nestolujeme spolu, ale pochopte, přeci mu neřeknu, ať na to nesahá!) Peníze mi nedává žádné, je momentálně nezaměstnaný. Rozvod platím já a věřte, že to není málo. A to si ještě představte, že jestli u opatrovnického soudu řekne, kupříkladu, že mu peru či co já vím, odročí to všechno a já se opět nedočkám....ano, chová se v podstatě slušně, ano, občas se zeptá, co má koupit....ale to všechno už je jen protahování agonie; já se po dvou letech rozhoupala k definitivnímu řešení a nechci to už nijak protahovat! Souhlasím totiž s názorem, že to je hlavně špatný příklad pro našeho syna. Víte, je mi stále úzko, jsem nervózní, depresivní. Za běžných okolností jsem vždy byla optimistka, nyní to „světýlko na konci tunelu“ prostě už vůbec nevidím… A k vašim radám, Danielo – ad a) peníze mi nedává, je přeci nezaměstnaný...ad b) nespíme spolu dva roky...ad c) kamaráda mám, ale jemu je to naprosto fuk.. Danielo, prosím, poraďte i mně! Nechci se přestat chovat civilizovaně, ale už opravdu nevím, jak tuhle zapeklitou situaci "řešit" po dobrém....Předem děkuji i všem ostatním za reakce! Kamila ODPOVĚĎ: Milá Kamilko, tohle jsi opravdu vyjádřila správným slovem „agonie“… Ono něco jiného je, když „vedle sebe“ žijí dva manželé, kterým je po sedmdesátce J a něco jiného, když bys se měla vlastně odříkat všem milostem a radostem života už teď… Já vím, že v současné době, když se manželé takříkajíc „dohodnou“, tak je soud prý rozvede snad i bez jakéhokoliv extra jednání. Takže tohle by se mohlo zvládnout snad v relativní pohodě. Na to, že on řekne, že ty mu vaříš a pereš, můžeš zcela s přehledem odpovědět, že nejsi „žádnej hulvát“, že to bereš zcela normálně – v současné době spolu ještě „spolubydlíte“ a to, že mu dáš v jeho špatné situaci občas najíst a vypereš mu prádlo, bereš jen jako výpomoc, že stejně bys se chovala například ke kamarádce, která by s tebou bydlela v jednom bytě. Že manželská láska se podle tebe projevuje jinak – ne tím, že on např. tohle bude brát; ne tím, že ty mu tohle věnuješ. Ale máte společné dítě a nechceš přeci před synkem dělat nějaké zvláštní rozbroje. Prostě tohle chceš ve vší slušnosti skončit, časem si najít jiného partnera, který tě bude milovat a ty budeš milovat jeho…Že váš vztah je v podstatě definován jen tím, že máte společnou adresu… Neboj se, jednej asertivně. A ohledně jeho odstěhování: on se ti vlastně teď zcela pohodově pověsil na krk… Podívej, u každého soudu jsou jisté hodiny věnovány bezplatným poradám, stejně tak na internetu jsou právní poradny. Snad i nějaká čtenářka či čtenář, by mohli vědět něco bližšího – zjisti si už předem, jaké jsou možnosti ohledně bydlení. Má on např. rodiče? Má někoho, ke komu by se mohl odstěhovat? To víš, teď bydlí zadarmo… Já vím, na ulici mu kufr dát nechceš a snad ani nemůžeš. Ale třebas by si mohl najít nějaké zaměstnání s bytem… Dnes jsem mluvila s mužem z „opačné strany“ – ten odchází ze společného domova s pověstnou igelitkou, ač je všechno psáno na něj a všechno platí on. Jeho manželka (matka 13leté holčičky, tedy už dávno ne na mateřské) je doma, protože prohlásila, že rodinu má živit muž. A on tedy i nadále bude vše platit, penízky posílat… Mj. odchází proto, protože ona si našla jiného a řekla, že jeho už nemá ráda a nechce ho. Takového však nemáš, takže teď jen zbývá vymyslet, jak vyřešit tuhle situaci. Nešlo by snad vyměnit váš byt? Čí je? Jak je velký? Tak se dej do práce: hledej na netu, ptej se právníků J. Držím palce, daniela. poradna@kudlanka.cz |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Je to možný??? (Náhodný čtenář - Mail - WWW) 27.08.2004, 06:36:03
"...Peru mu...občas, žehlím mu...občas — když uvařím, jí to i on (a ještě má řeči, že je to takové, makové...ne, nestolujeme spolu, ale pochopte, přeci mu neřeknu, ať na to nesahá!)..."
No to je hrozný!!!!!! Kde je proboha alespoň špetička jeho hrdosti!? Jak je možné, že se ještě nepropadnul hanbou? Je tohle fakt možné v osvíceném 21. století? Nevím, co "poradit", nějak už ničemu nerozumím! Tak ti jen přeju, ať to nakonec dobře dopadne. NČ
(Kamila - Mail - WWW) 27.08.2004, 10:15:30
Děkuji Vám za vaši podporu, ano hanbou se nepropadl a ani nehodlá...je se sebou spokojený, fakt! Pro fall: mluvit se pokouším už dva roky, bohužel reakcí bylo vždy nevím, nechci to teď řešit, případně pouhé pokrčení rameny. I proto jsme dnes tam, kde jsme. A pro změnu poměrů dělám vše jenom já! Já podala návrh, já ho platím, on dál krčí rameny. Ale já si za tím jdu a dokončím to! Možná jsem se jen potřebovala svěřit a protože jsem slušný člověk, hledám stále chybu u sebe a také mám pocit viny. I proto jsem vděčná ze vaše reakce, protože mi ukazují, že můj pocit viny rozhodně není na místě! Díky všem!
Kamilo, (Vodoměrka - Mail - WWW) 27.08.2004, 10:36:04
přesně takového chlapa jsem potkala i já. Navíc jeho rakce byly, že on se rozvést nechce, on nevidí nikde problém, a jestli já ano, ať se jdu léčit na hlavu. Jesli se mi nelíbí žít s ním v jednom bytě, ať sbalím děcka a jdu, že mě nedrží, na jídlo nedával ani korunu a klidně než jsme se s dětmi vrátili domů, tak nám vyjedl to, co jsem nakoupila a navařila a ještě se rozčiloval, že on mě živil šest let na mateřské a i potom jsem ho prý chudáka oškubala, že kdyby mě neměl, tak mohl výt každý rok na dovolené v Thajsku (zrovna tam byl švagr). Teď se rozvádím, stále žijeme v jednom bytě, jen mi dělá naschvály typu, že nechá plný dřez špinavého nádobí, které snad nemohl ani spotřebovat a odejde a vrátí se až na druhý den ráno a nebo si namočí do vany své prádlo, abychom se nemohli okoupat. Konec daleko, peníze abych ho mohla vyplatit nemám, byt máme státní 2+1, tak s tím moc slávy neudělám a on sám odejít nechtěl ani náhodou (protože jeho milenka je taky vdaná a má tři děti, tak ani k té nemůže). Chce to prostě jen pevné nervy a vydržet. Ale řeknu ti, že až když jsem se rozhodla a tu žádost o rozvod podala, tak už mě to jeho chování tak nenervuje, už nejsem ubrečená troska, spíš je mi líto té jeho ubohosti a malosti. Jídlo už nakupuji jen v potřebném množství, ani o rohlík víc, než hned sníme, je to sice hrozné, připadá mi, že strávím všechen čas jen nakupováním, ale je to jediná možnost, aby mi to nekonzumoval on (má dvojnásobný plat než já a tak si ten luxus vydržovat si ho nemůžu dovolit, stěží uživím sebe a děti a alimenty ještě stále nemáme dořešené - on by nejraději neplatil vůbec nic, prý dětem nemám nic kupovat... jo, prostě někteří lidé jsou nepochopitelní). Tak ti držím palce, ať to dobojuješ do zdárného konce a to světlýko na konci tunelu ať září víc než supernova!
Lidi! Co blbnete?! (Sigmund Freud - Mail - WWW) 27.08.2004, 12:47:15
Proč se rozvádíte?! Mějte se rádi a množte se! :-)
p.s. Je to pěkné, že se tady rozebírají důsledky, ale mě zajímají ty příčiny. Jak to tedy začalo? Špatnou komunikací? (Co konkrétně?) Kde byl ten počátek? ... a třeba (pro ty odvážné) se tam zkusit vrátit ...
Freude, (Vodoměrka - Mail - WWW) 27.08.2004, 13:43:32
chceš vědět příčinu? U nás velmi jednoduchá... nezměnila jsem se k obrazu manželovu, nýbrž jsem zůstala svá. Ale i když jsem se snažila být taková, jakou mě chtěl mít, tak mi to zase začal podávat právě opačně. Prostě nebyli jsme si osudem souzeni. Měli jsme právě spolu prožít jen ten krátký úsek v životě, vrátit si nějakou karmu z minula a zase jít, protože nám nebylo souzeno zestárnout spolu v pohodě a ruku v ruce. Když se snaží jen jeden a druhý není schopen ani kompromisu, tak není cesty zpět. Je jen cesta vpřed a ta se může rozdělovat.
Příčinu bych viděla (ehora - Mail - WWW) 27.08.2004, 14:22:14
nejspíš v tom, že se lidi časem mění. Taky se mi to stalo, já objevila svět hudby a architektury, můj muž objevil svět peněz. Nešlo to dohromady, tak jsme se v klidu a slušně rozešli. Chcete básničku od Olgy Scheinpflugové? Nechcete? Tak tumáte:
Umět se sejít, to není umění, to dělá Bůh. Umět se rozejít, to dělá člověk, to musí být srdce a duch. Umět se rozejít ve shodě, tak jako všechno v přírodě, jako dva blažení motýli, kteří se na jednom květu dost napili, a než se rozlétají, ještě si, ještě sbohem dají svých křídel pelem, blaženým tělem dvou tvorů štastných, jež byli v ráji. Umět se rozejít jako dva květy, jež vedle sebe plály, a sotva svou vůni smísí, jeden jde do vázy a druhý na hrob čísi, a ještě pod nožem se rosou usmívají. Umět se rozejít jako dva námořníci, když siréna začne výt, a každý má odplout jinou lodí. Něco krásného si říct, něco, co srdce doprovodí, a umět se krásně rozejít. To kdybychom vždycky uměli, což?
ehorko (NČ - Mail - WWW) 27.08.2004, 14:33:30
To je sice fakt bezva. Ale to může funkovat jen když chtějí oba. A to není skoro nikdy. Tedy nikdy ve stejném čase. Stane se pak, po nějaké době, že se oba zase sejdou, když již mají oba to své. Pak se můžou v klidu bavit, vídat, cokoliv, ale jedině, když jsou oba již někde jinde.
V současném čase se to ale právě skoro nikdy nepovede. Jeden je vždycky zaskočený, ukřivděný, a pak se chová podle své přirozenosti. A pomáhejbůh oběma.
Myslím, (Vodoměrka - Mail - WWW) 27.08.2004, 14:58:14
že lidé se zase tak moc nemění, že zůstávají stejní, jen sem tam přehodnotí některé své názory a nebo se poučí ze zkušeností. Ale v jádru zůstávají pořád ti samí. Pokud člověk zažívá situace vyhrocené do extrémů, tak spíš začne bojovat z pudu sebezáchovy a potom se může zdát, že se změnil. Ne, jen se začal vracet ke své podstatě, aby přežil a zůstal zachován. Páni, to zní docela strašně. :-)))
(Kamila - Mail - WWW) 27.08.2004, 14:59:36
Milá Vodoměrko, já Tobě přeju, ať to světýlko na konci je pořádný halogen! Když jsem si přečetla Tvůj příspěvek, myslím, že moje situace je výrazně jednodušší než Tvá. "Opomněla" jsem tu jednu věc....byt jsem měla před tím, než jsme se s manželem vzali, pryč tedy musí jít on - prý k mamince (vsadím se, že ona o tom zatím nemá potuchy). Ale mám velký strach z toho, aby se nezačal chovat, jako ten Tvůj....jsou evidentně oba ze zcela stejné líhně.
A pro Sigmunda: jo, to by bylo fajn se vrátit na začátek, na to ale musí být dva. Já to zkoušela celý poslední rok...ale už NEMŮŽUUUUU!!!!!! Chápeš to????
Milá Emountýnko :-)) (Sigmund Freud - Mail - WWW) 27.08.2004, 15:13:17
Ano v té básničce není nic ... o dětech, např. Jinak je celkem reálná. :-))
Krásná a moudrá Vodoměrko, příčinou není to "nezměnila jsem se k obrazu manželovu" atd. Jeho nespokojenost se sebou, s tebou, s lidma, s celým světem má nějakou příčinu. Třeba není dostatečně zralý, aby si uměl uspokojivě odpovědět na některé "filozofické" otázky, třeba. Nežiju osamělým psychoanalytickým životem :-), "trpím" ve vztahu, který jsem si vždy přál a vždy, když je nějaký nástin konfliktu - jeden myslí to a druhý to myslel jinak apod. - tak se zkusím vrátit k tomu poslednímu "harmonickému" okamžiku a přemýšlím v čem byla chyba. Některé drobnosti v zádrhelech (malých křivdách) se přehlédnou, přestanou, zapomenou, ale v podstatě žijou svým životem v nás, někde v podvědomí. A když to nečekáme, tak vyplavou a ... my si myslíme, že to je ta příčina ...
Nešťastný čtenáři, (ehora - Mail - WWW) 27.08.2004, 15:16:35
u mě často funguje, co jinde skoro nikdy. Ale já to zažila, nevymyslela jsem si to. Rozchod je vždycky bolavé trápení, pravda je, že slušný nemůže být jen jeden.
Sigi, (ehora - Mail - WWW) 27.08.2004, 15:20:52
na děti se to vztahuje především. Rodiče můžou žít každý jinde, ale pořád je to táta a máma. Nemusejí spolu třeba mluvit, ale o vlastní děti se postarají. Tu básničku ale napsala jiná, ta děti neměla. Jen ten přístup se mi líbí, a ať už jsem se rozcházela s kýmkoliv, vždycky jsem koukala, abych ho neurážela a nedělala naschvály. Docela mi to funguje.
Nejmilejší Ehoro (to je hrozný nick) :-) (Sigmund Freud - Mail - WWW) 27.08.2004, 15:35:12
Z poloviny máš pravdu. Civilizovaně se rozejít, nepálit mosty. Když je člověk introvert, tak je to jednodušší - vypláče se doma. Extroverta je více "slyšet", možná to více bolí okolí. A tak ...
Horší je to s dětma. Jsou takoví malí blázni, kteří říkají samou pravdu. Mají svojí maminku a svého tatínka, kteří se o ně starají (proč ale ne společně v reálném čase? třeba). A otázka: "Tatínku, proč nebydlíš u nás?" nebo "Víš táto, já bych chtěl, abys mě ráno také odváděl do školky." je pro mě dost depresivní, možná proto, že je tak nevinná a že se na ní nedá odpovědět tak, aby člověk neměl černý puntík na svém svědomí.
Sigmunde (Alena - Mail - WWW) 29.08.2004, 18:35:01
jak to popisujes tak z toho by clovek brecel....a nejhorsi je ze tyhle puntiky nemuzes sam nicim ovlivnit...
Sigmunde Freude, (ehora - Mail - WWW) 30.08.2004, 08:56:47
to je fuckt smutný. A co bys radil, když se dítko ptá: A tatínku, proč maminka v noci pláče zamčená v koupelně? Nebo třeba: Maminko, půjde s námi tatínek v neděli na procházku, nebo nude zase opilý? Nebo jinak: Maminko, a to děťátko, co bude mít tatínkova sekretářka, bude můj bratříček? Jo, jenom - ten můj nick je složený z mého skutečného jména, z čeho je ten tvůj? Ze studií? Nebo z nočních představ?
Kamilo, (Blanka - Mail - WWW) 30.08.2004, 09:50:31
napsala jsem Ti příspěvek ke svému článku, takže se omlouvám. Vidím, že je nás na světě s takovým osudem více.Drřím pěsti. Blanka
Drahá Ehoro (Eliško Horová), (Sigmund Freud - Mail - WWW) 30.08.2004, 16:05:37
Proč si tak málo sarkastická? ... Jinak konkrétně: odpověď maminky zvídavému dítěti: "Miláčku, tatínek je moc nemocný a unavený, proto raději nebudeme s ním chodit na vycházky nebo s ním bydlet. Až se uzdraví, tak si s námi bude zase hrát ..." Samozřejmě, že jsem měl na mysli ne tak extrémní případy jako třeba alkohollismus. Rozvádějí se také úplně "zdraví" lidé, kteří čelí (třeba) jen materiální nejistotě a musí bydlet u rodičů, po podnájmech ... a nebo bohatí, které "pálí dobré bydlo" ... nic méně všechny příběhy (kde jsou i děti) jsou smutné. Ty ostatní jsou jako film "4 svatby a 1 funus" bez happyendu.
Jo a nick S.F. je prostě nadsázka, trochu abstraktní možná. Ber mě jako prapravnuka S.F., který se moc "nepovedl" ;-)
Liško zrzavá, (ehora - Mail - WWW) 30.08.2004, 16:18:36
já jsem tak málo sarkastická, protože i život už je takový. Tvoje odpověď zvídavému dítku mi přijde jako od jisté Polyanny, o které jsem v dětství čítávala, ale mám zkušenost, že i nepříliš duchaplné, leč maličko zvídavé dítko by takovou vzornou odpověď nebralo, nýbrž by smečovalo případnějším dotazem. Moji rodiče se nerozvedli "jen kvůli nám dětem", takže můj brácha zdrhnul z domova hned jak mohl, zatímco já jsem si ještě dlouhé roky v noci okusovala nehty hrůzou nad neustálými hádkami svých rodičů, křikem otce a pláčem matky. Nás dětí se oba nakone zbavili docela rádi, a teprve zmizení nás obou ze scény je stmelilo. Přesto my s bráchou považujeme svoje dětství za horror. Každou z těch nocí jsem si z hloubi duše přála, aby se už konečně rozvedli a byl klid. Brácha ovšm neplakal, ale držkoval, a býval za to bit. Někdo by se neměl ženit, někdo by se neměl rozvádět, někdo by se neměl ženit, ale všezahrnující rada na to asi nebude. Nerozvádět se je hezká myšlenka, stejně jako být pravdomluvný a nezahýbat, jen ten život potvora kdyby do toho furt nekecal...
Kamilo, (Nofnak - Mail - WWW) 31.08.2004, 06:21:02
pročpak pro svého manžela tohle všechno děláš? Vždyť nemusíš. Proč bys o něj měla pečovat? Samozřejmě dokud tohle budeš dělat, potud se mu nebude chtít opustit plný servis.
Nofnaku (Kamila - Mail - WWW) 31.08.2004, 07:40:23
máš naprostou pravdu. Já si to uvědomuji a také a hlavně jsem s tím začala něco dělat :-) Hurááá máme podepsanou dohodu....tak první krok je za mnou a není malý! Dále slíbil, že se v půli září odstěhuje - napíšu sem, zda to byl jen takový výkřik do tmy nebo se mi odpravdu podařilo dosáhnout svého. Jo - nemusím -ale!! Jak jsem napsala, rozvádím se i kvůli synovi, aby neměl takhle špatný příklad a zároveň - tohle taky dělám svým způsobem kvůli synovi. On manžela samozřejmě miluje, je to jeho tatínek a když uvidí, že mu máma nedá najíst, kdo myslíte, že to celé odnese? Fakt to nedělám kvůli manželovi, ale já pořád ještě doufám, že to vyřídíme civilizovaně. No, jestli ne, jestli v půli září začně odkládat, budu muset k tomuhle způsobu přejít. Nechce se mi, chci se s ním rozejít v dobrém, já vím, že není špatný člověk. Jen mi není žádnou oporou a nemá mě dost rád. Proto si říkám, že si zasloužím něco lepšího. Anebo zůstanu sama, to je jedno - ale investovat city a energii do černé díry je vážně vysilující....
Jen mě napadá Kamilo, (Sigmund Freud - Mail - WWW) 31.08.2004, 11:44:23
nejedná se o tzv. "inflační spirálu" citů (či pocitů)? Píšeš: "já vím, že není špatný člověk. Jen mi není žádnou oporou a nemá mě dost rád." Tohle, jestli cítí i on od tebe (předpokládám, že se také citově uzavíráš - nechceš investovat své city), tak se řízeně vzdalujete. Ano, je to manželská krize. Myslím, že má depku. Rozvod mu určitě nepřidá na náladě, navíc je nezaměstnaný tzn. ponížený, je nespokojen sám se sebou, což byl daleko předtím (proč?).
Určitě nehledáš příčinu nezdaru vašeho vztahu. Ještě nechápu, jak mohla tuto větu napsat dospělá žena, která má v sobě zakódován nějaký žebříček hodnot: "Proto si říkám, že si zasloužím něco lepšího." Jestli to "něco", někdy potkáš, tak to určitě nebude pan Někdo. Měli byste určitě zajít k (dobrému) psychologovi, na nějakou manželskou terapii. Nebo byste si to museli věcně vyříkat (bez dětí), což pravděpodobně nejde - je komunikačně zablokovaný. Nebo aspoň si to napsat! to také pomáhá! Stejně si myslím, že "vařím z vody" ... neznám vás osobně, usuzuji podle toho, co napíšeš a třeba ti nejde "sloh" a moc se při psaní kontroluješ, atd. Zkusila si najít důvody, proč se nerozvádět? Napíšeš mi je?
to Sigmund (Ivana - Mail - WWW) 31.08.2004, 11:54:35
Hele, nevím proč si chceš hrát na svého jmenovce. Ten se, chudák, musí v hrobě obracet - nejspíš je z něj větrná korouhvička :-))). Jo, není špatný, když někdo z nás čtenářů poradí, napíše svůj příběh, názor. Ale ty si nějak osobuješ právo zasahovat. Chápu, že už z principu chráníš zástupce "svého druhu", ale Kamila přeci už vyčerpala všechny své možnosti... Nevím, jestli bys se takhle zastával jí, kdyby ona jen laxně vegetila doma, o nic se nestarala a jen si hrála s dítětem... Už to vidím, jak bys psal o nezvedené a nevyzrálé matce! Víš, zamysli se trochu na tím, že tímhle jí asi moc nepomůžeš.
Ivano, promiň, moc se stydím, za to, že pravý Sigmund Freud se musí obracet v hrobě. (Sigmund Freud - Mail - WWW) 31.08.2004, 13:13:30
Chtěl bych tedy požádat Danielu (jako admina kudlanky) o přiřazení nějaké vhodného nicku. Dík všem za pomoc a za případné návrhy. Zatím <noname>.
Sigi (Kamila - Mail - WWW) 31.08.2004, 13:17:42
ty tvoje rady, to je fakt bomba. Určitě to myslíš dobře, ale jsou k ničemu. Správně píšeš, že nás neznáš. Zaprvý už dávno jsem manželovi opatrně navrhla poradnu - pochopitelně odpověď zněla, že ON problém nemá, ať jdu sama. Dále - já nečekám na prince na bílým koni, jak se mi pravděpodobně snažíš naznačit, ale prostě nepotáhnu vztah sama. To radši budu sama - to ti asi uniklo, že nečekám v podstatě na nikoho, že si velmi dobře dovedu představit, že budu jen se synem, nemám s tím problém. Řekla jsem mu, že ho mám pořád ráda a že jestli chce, můžem to zkusit. Řekla jsem mu to mnohokrát, odpovědí mi bylo pokrčení ramen a jednou konstatování, že on už mě asi rád nemá. A jo - napsala jsem mu to, několik dost dlouhých dopisů. A důvod proč se nerozvádět už dneska nevidím ani jeden, sorry!!!!
a Sigi, ještě tohle: (Kamila - Mail - WWW) 31.08.2004, 13:21:20
nevím, jestli jsem to tu nikde nezmínila, ale on je se sebou velice spokojený, necítí se ponížený a nikdy necítil - to jsi odhadl špatně. A sloh mi jde skvěle, aspoň učitelky to vždycky říkaly :-)
A teď k věci, Ivano. (Sigmund Freud - Mail - WWW) 31.08.2004, 13:33:15
1) Nikoho nediskvalifikuje z diskuze jeho název jeho nicku. Víc než nick je důležitější obsah příspěvku.
2) Nikdo nikoho k ničemu nenutí. Kamila může ten můj příspěvek do diskuze klidně ignorovat. Je to jen můj subjektivní pohled na problém, kde nemám moc informací. 3) Snažím se o jistou dávku empatie na obou stranách. Moc si vážím Kamily za to, že se svěřila a že chce svojí situaci řešit. Obdivuji jí za to. Zároveň to beru tak, že si nechce potvrdit jen to, co si už dávno rozhodla.
Kamilo, dík za odpověď. (Sigmund Freud - Mail - WWW) 31.08.2004, 13:43:21
Asi mně chyběly tyto informace.
Asi to od něj tedy vypadá na aktivní rezistenci než pasivní (což jsem předpokládal). A ta aktivní rezistence tzn. že má důvod, že něco, někdo je zatím jeho chováním. Ach jo. :-(
Sigi, (Kamila - Mail - WWW) 31.08.2004, 13:49:33
to by mne docela zajímalo, co by za tím mohlo být. Možná za tím je ženská, ale celkem si to nemyslím....i když, do žen a do melounů - v tomhle případě do mužů a do melounů se nevidí :-))) a teď mi teda pověz, když je aktivně rezistentní, proč jsem si jistá, že kdybych to smetla ze stolu, zůstal by....
Kamilo, to je práce spíše pro detektiva :-) (Sigmund Freud - Mail - WWW) 31.08.2004, 14:11:16
Potíž je v tom, že mám informace jen z "jedné ruky", od tebe. Je to tvůj pohled.
Nicméně. Většina můžů chce mít (svůj) klid, pohodu. I po citové stránce. Předpokládám, že ty jí nemáš, řešíš váš vztah a jemu to přesto takhle vyhovuje, je v klidu. Kdyby nebyl, trochu ho to vychýlilo z rovnovážné polohy tak, by se snažil do té rovnovážné (klídek) zase dostat. Třeba by souhlasil s návštěvou poradny (kdyby to znělo jako kompromis) atd. Prostě pasivní rezistence. To, že odmítá cokoliv a navíc má klídek znamená, že je "doma" někde jinde. Prostě, že si někam na "klídek" chodí ... aktivní rezistence. p.s. Nebo je totální flegmatik :-D
Sigi (Kamila - Mail - WWW) 31.08.2004, 14:33:07
no to jsem fakt zvědavá, jestli se dozvím, že je "doma" někde jinde. Možná máš pravdu, v tom případě je asi zadaná, jinak by tam už šel, ne? Jo - a k té poradně, jak už jsem psala - říkal: nejdu, JÁ problém nemám....fuj, aktivní rezistence...KDO TO MÁ VYDRŽET??? :-) jééé teď jsem si všimla tvého p.s.....víš že to je moje teorie? Je to naprostej flegmatik (a bohužel ve chvíli, kdy není, stejně nic najevo nedá), tak jak s tím mám - teda měla jsem pracovat?
Byt (zuza - Mail - WWW) 31.08.2004, 17:46:55
Něco podobného mám za sebou. Podle mě neexistuje jiné řešení, než si najít jiné bydlení (rozhodně ne hned u jiného mužskéko, ale vlastní!!! - i kdyby to měl být podnájem). Uvidíš, jak se Ti uleví. Chlapi v této situaci nemají nejmenší zájem situaci řešit. Ať si platí byt sami, ať se o sebe konečně starají! Zuza
Zuza (Kamila - Mail - WWW) 01.09.2004, 13:28:44
máš pravdu, ale tohle je rada spíš pro Blanku, já mám to veliké štěstí, že byt byl psaný na mne už před svatbou, takže on se bude muset odstěhovat a to bez náhrady. Dokonce to vypadá, že to opravdu udělá :-)!
|
Každopádně tento stav prožívá i druhá strana (nezaměstnanost k tomu), navíc hrozí i rezignace řešit vzniklou situaci. Proto bych začal rozhovorem na dané téma, alespoň budeš vědět jak se k tomu staví muž. Nemáš co ztratit - pouze získat...