| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| ZLATÁ KLEC |
| Rubrika: [úkol pro vás] Ve svých 22 letech jsem se provdala do Norska, za úžasného sympaťáka. Alespoň jsem si to myslela. Žijeme spolu už 15 let, a poslední léta spíš přežívám a živořím. Manžel je jedním z poměrně vlivných lidí, takže máme docela přepychově zařízený dům s příjemnou zahradou, každý své auto, ale … můj manžel všechno potřebné zařídí a zaplatí, tedy to, co uzná sám jako vhodné či potřebné. Mně peníze žádné nedává, takže si přivydělávám překladem knih, abych měla alespoň nějaké kapesné. Víte, já bych strašně ráda chodila do práce, mezi lidi, ale jeho přáním je, abych byla doma. Prý se to pro jeho ženu nehodí (uznávám, že má asi pravdu)…Takže vlastně „tajně“ překládám. Nejprve, v první době, mě to dělalo hezky, měli jsme děti, takže na nic dalšího mimo děti a domácnost jsem stejně neměla čas. Ale postupem času se mi to vše začalo zajídat. Já totiž nemám ani korunu.. Natož peníze na letenku pro své rodiče, které bych si sem chtěla pozvat. Zato manžel bez problémů financuje cesty a pobyty pro všechny jeho příbuzné a známé, kteří při návštěvách u nás z něho zcela bezostyšně tahají peníze. On se cítí snad jako král, že jim plní jejich přání, protože jim je dává na cokoliv. Oni mu servilně děkují a to mu dělá dobře. Teď, když jsou děti z těch nejmenších let venku, tak bych se ráda vzdala téhle zlaté klece, klidně by mi stačilo normální zaměstnání a bydlení, ale nepřipadala bych si jako hadr, se kterým on mává… Ale nemám peníze ani na to, abych mohla od něho odejít a vrátit se domů. O rozvodu nechce ani slyšet, v takových chvílích doplní náš dům dalšími zbytečnými předměty, protože si bláhově myslí, že mne přepychem udolá. Naše děti jsou – bohužel – hodně rozmazlené, protože co je platné, že se jim snažím vštípit nějaké zákony, když on jim všechno povolí. Dělá mu snad radost, kazit jejich výchovu – nechápu to… Dalším poznáním pro mne bylo, že přestože se tady v Norsku smí koupit a konzumovat alkohol pouze v sobotu (v jiný den jej neseženete – jedině v luxusních barech, které mají licenci) – je manžel téměř dennodenně v alkoholové náladičce, kterou si doma ještě doplní. Bar má samozřejmě vybavenější než leckterý podnik… V takových chvílích se pak chová hnusně a má stále stejné, opakující se řeči. Například: vyžaduje po mně, abych ho prosila o peníze s tím, že on je ten jedinej, kdo mne živí. Že bez něho bych umřela hlady.. To víte, že to říká jinými slovy - a to mi taky vadí, je pak hodně vulgární… Přes spotřebu alkoholu manžel ale vždycky vnímá, co mu kdo říká a velmi přesně reaguje. Avšak můj manžel to všechno zvládá s přehledem, že úplně žasnu. A tak se v tomhle kolotoči cítím hrozně sama, a přestože je kolem mne pořád spousta lidí – připadám si stále jako cizinec. Mám tu sice pár kamarádek, také si hodně dopisuji, ale není to prostě život, který by mi vyhovoval. Asi to není obrovský problém, ale pro mne je to celé ubíjející. Někdy jsem v jakési rezignaci, už téměř se vším smířená, jindy mám chuť bojovat. Ale vůbec si nevím rady… Nechci totiž dětem vzít tohle zázemí, také mají tátu rády, k nim se nijak zle nechová (jak jsem řekla, mají, na co si vzpomenou…). Prosím Vás, abyste – snad díky střízlivějšímu pohledu na problém – mi pomohli radou; nevím, jak tohle všechno vyřešit. Nebo myslíte, že už to ztratilo smysl? Eliška, Trondheim |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
anonymovi ... (Helena - Mail - WWW) 13.08.2004, 06:14:21
hele neumim to rozluštit, protože to není česky a taky je divný, že se tady nepodepíšeš - co tím chceš říct ubohý anonyme?
(daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 13.08.2004, 06:35:01
anonym tu jen popisuje, že se v Norsku nesmí pít (přesně, jak se zmínila Eliška) a kdy a od kolika je to povoleno. No, nevím, ci tím autor myslel - reakce na článek to rozhodně není...
Eliško (NČ - Mail - WWW) 13.08.2004, 07:28:32
Co čekáš, že ti kdo může poradit? Myslím, že rada neexistuje!
Jen tak pro tvé zamyšlení: V 1+1 35m2 se vchodem z pavlače na Žižkově, s mužem s příjmem cca 25 tis. ČESKÝCH korun čistého měsíčně, to by se ti asi též nelíbilo, žejo!!! Nedivím se. Jen chci říct, že skoro nikdy nelze mít vše! Papa. J.
ach jo Elisko (AlenkaK - Mail - WWW) 13.08.2004, 07:51:16
asi souhlasim s NC. Znala jsem nekolik holek ktere se taky vdaly do ciziny...a ttaky byly nakonec zklamane, ty proto ze te manzel nenecha chodit do prace, ony proto ze je nuti chodit do prace...a jeste jim vycita ze auto co s nim jezdi je jeho protoze on ho koupil i kdyz on ma taky svoje........ (kamoska z Aljasky)
je to desnej risk se vdat za nekoho kdo nevyrustal ve stejne kulture, kdo nechape Tvoji mentalitu..znam to az prilis dobre. Rikas ze kdyz se s nim chces rozejit tak ti da vsechno, proc v takove chvili nepozadas aby mohli prijet rodice ze se ti styska? Jinak jak ja to vidim Tvj manzel i kdyz pije, pije s mirou aspon na nej...porad se kontroluje to znamena ze neni namol.. Reseni opravdu neni...sama bys se branila ho opustit, opustit deti, auto, dum...a luxus....vzdyt bys to nedokazala....nebo si vzit deti ssebou? Kam? Zvlast kdyz jsou rozmazlene....
Omlouvám se, nenapsala jsem vše - (Eliška, T. - Mail - WWW) 13.08.2004, 08:44:13
nemám oficiálně žádné vlastní peníze, to co si vydělám překladem, to jsou jediný. On se nechce v žádném případě rozvést, a kdyabych jen "utekla", byly by z toho potíže. Když se někdy hádáme, tak mi říká: ty jít můžeš, ale absolutně bez ničeho, děti tu zůstanou a už je v životě neuvidíš! Víte, myslí to zcela vážně. To, že bych odešla v jedněch šatech, mi je úplně jedno, ale má opravdu vlivné známé a věřím, že by tu výhrůžku dovedl do konce. Neumím si představit budoucí život bez svých dětí. To je to, čím mě vydírá. Nejsem ani služka, protože ta má alespoň nějaká práva. Připadám si jako taková panenka, co se posadí pro parádu někam na gauč: tady seď a hotovo. Když jsem před asi dvěma lety se poprvé vzbouřila, neumíte si představit, co bylo. Docela věřím, že bych mohla být najednou zavřená někde v psychiatrickém saanatoriu. To NČ - máš pravdu, pro mě asi rada neexistuje. Ale přesto díky za vaše reakce.
Po 15 letech (íla - Mail - WWW) 13.08.2004, 09:00:51
je každá rada drahá. Těžko se někdo změní, když mu určitá šablona už X let funguje. Musela by sis promyslet, co chceš získat pro sebe a jaké důsledky jsi ochotná nést-jestli ti změna se všemi nepříjemnostmi, které přinese, stojí za to. A také, jaké jsou tvoje možnosti-rodiče, bydlení, práce a obživa apod.(to pro případ úprku). Možná by pro tebe bylo dostačující, máš-li možnost získat v Norsku slušnou práci, pracovat už ne ilegálně a manželovi to podat tak, že to neděláš pro své rozptýlení, ale pro ještě lepší příjem rodiny nebo prostě proto, že vlastní peníze nemáš-třeba chceš-li pozvat rodiče. A důsledně si to prosadit. Musíš vědět sama, co je u vás únosné. Mnozí zneužívají toho, že vlastně nemáš kontakt s rodinou a nemá se tě, kdo zastat nebo jen sledovat, jak se ti žije. Zkus pomalu, den za dnem trošku vyrůst a získat sebevědomí. Prosazuj bez konfliktů, třeba pozvolněji-konfliktní komunikaci se snaž vyhnout-používej zdůvodnění, která by pro něj byla stravitelná. Jde o zlepšení tvé pozice. Nejspíš ti to bude chtít překazit, ale může ti to doopravdy zakázat?
Ach jo. (Ježibabka - Mail - WWW) 13.08.2004, 09:12:40
Eliško, vyber si: budeš to snášet pořád dál jako do teď, a lepší už to nebude. Nebo vezmeš rozum do hrsti, a začneš hrát. Nemůžeš do zaměstnání? Vezmi si herectví jako povolání i poslání. Předveď mu takovou, jakou chce mít, říkej, co chce slyšet, dělej, co chce, abys dělala, a přitom si dělej, co chceš ty. Ulívej peníze při každé příležitosti, která se ti naskytne. Popros o kapesné, abys jako měla na dárky pro něj. Najdi si nákladného koníčka - třeba maluj na hedvábí nebo cokoliv jiného, vymámi peníze na cokoliv. Když ti něco koupí, tak to prodej a řekni, žes to ztratila, nebo se to rozbilo. Lži, předstírej, podváděj a schraňuj prachy. Třeba jich budeš mít jednou dost. Nemysli na to pokoření, mysli na svůj cíl. Vždyť jsi, sakra, ženská, a víš, co se říká? Česká žena a švédská ocel vydrží vše.
Další možnost je, že požádáš o pomoc rodiče, ale nejlepší pomocná ruka je ta, kterou máš na konci svého ramene. Moc ti fandím.
(Jiří - Mail - WWW) 13.08.2004, 09:18:22
Eliško, věřím tomu, že jsi ženská do nepohody a klidně by ses zase postavila sama na vlastní nohy - kdekoliv na světě. Bohužel, asi bys musela žít bez dětí. Jako leckterá ženská umí báječně vydírat dětma, tak jak je vidět, umí to i chlap. Pokud nedokážeš žít bez dětí, tvoje situace asi nemá řešení. (Ale jestli dobře počítám, tak ti je nějakých 37 let, což ještě není na dnešní dobu tak pozdě, abys nemohla založit novou rodinu...)
Ježibabka má pravdu (íla - Mail - WWW) 13.08.2004, 09:19:36
v tomto případě to není nečestné a nesportovní jednání. A ještě něco-polož si otázku: Až za pár let budou mít děti vlastní život-budete spolu?
Ježibabka má pravdu (íla - Mail - WWW) 13.08.2004, 09:19:49
v tomto případě to není nečestné a nesportovní jednání. A ještě něco-polož si otázku: Až za pár let budou mít děti vlastní život-budete spolu?
Eliško, (Eva - Mail - WWW) 13.08.2004, 09:29:26
Věřím, že tvůj manžel je vlivný člověk a že to máš těžké, navíc jako cizinka. Můj manžel je cizinec (bydlíme v Česku) a je na mě dost závislý, takže si to umím trochu představit. Já bych se určitě snažila sehnat informace jak situaci řešit v rámci norských zákonů (třeba k tobě má nějaké finanční povinnosti o kterých nevíš), na internetu bych hledala spojení na Kudlanku v norštině :-) nebo na nějaký spolek, který pomáhá ženám - abych nebyla jako panenka. Přeji hodně štěstí. Jinak já jsem v Norsku jsem byla už 3x (hlavně v okolí Bergenu), příroda mě naprosto uchvátila. Jela bych hned znovu. Ahoj
Mně se nezdá, že by se nenašla záchrana (gerda - Mail - WWW) 13.08.2004, 10:15:57
Já si to sice jen myslím, zkušenosti nemám, ale Norsko patří k civilizovaným zemím, nadto manžel patří k vyšší společenské vrstvě a nejde mi do hlavy, že by tady nefungovala ochrana ženy v manželství jako taková a manželovi by to, až by to prasklo, bylo jedno! Všude se píše o týraných ženách, a ty vlastně k takovým patříš. Manžel se k tobě chová jako k někomu méněcennému. Je přirozené, že dítě má právo na rodiče a i ty jsi dítě svých rodičů. Proč by sis je nemohla pozvat? Proč bys je nemohla naopak pravidelně s dětmi navštěvovat u nás? Že ti nedává peníze, je taky divné. Kdo financuje domácnost, kdo nakupuje, vaří atd.? Ženina práce v domácnosti má taky hodnotu, zkus mu to přepočítat na práci hospodyně. Mám dojem, že kdybys byla čtvrtá žena v pořadí někde na Arabském poloostrově, byla bys na to líp, protože korán práva žen přesně vymezuje. Já bych se opravdu vzepřela, stejně tě to tak nebaví a pokud by s ním nebyla rozumná řeč - má tě vůbec rád?? - obrátila bych se na státní orgány a sháněla maximum informací. Rozhodně bych neseděla s rukama v klíně, až jak se manžel milostivě rozmyslí...
kamarádka (gerda - Mail - WWW) 13.08.2004, 10:17:25
Jo, a to jsi tam úplně sama bez vlastních přátel?? Máš se komu svěřit? Přece není jediná spojka se světem tvůj zvláštní manžel?!
Skandinávie je proslulá tím, že fandí ženám (Ditka - Mail - WWW) 13.08.2004, 11:19:24
Máš mocného spojence: TISK!! Znám Skandinávii. Vím, že kdyby se něco takového dostalo napovrch, byl by to velký skandál hlavně pro tvého muže. On má čeho se bát, tak nevím, proč vyhrožuje tobě. Zkus se poradit s nějakým právníkem, nebo lépe s právnicí!!!!! Nemáš žádné přátele, kteří by ti pomohli? Takhle se nedá žít. Je to dost nedůstojné. Správně ti někdo radil, uplatňuj své koníčky, choď do různých společenství, seznamuj se s lidma, ať máš síť , na kterou se můžeš obrátit. Neizoluj se. To je to nejhorší.
Asi nemas ani na toho (Maja - Mail - WWW) 13.08.2004, 13:21:40
pravnika,ze,ale co ja vim, v kazde aspon evropske zemi je ceska ambasada a tam pravnika maji,zavolej si tam a objednej se k nemu. Je to zadarmo!
Elisko (diplodok - Mail - WWW) 13.08.2004, 13:24:54
Opravdu neverim svym ocim ZADNE penize? To si nemuzete koupit ani knizku nebo film do fotaku? A co deti, ty nedostavaji kapesne?
Vas manzel je deprivant a manipulator, kteremu vyhovuje, kdyz Vas ovlada. Zadneho jineho vztahu pravdepodobne ani nebude schopen. To berte jako diagnozu. Pokud je takovy patnact let, co jste spolu, tak je dost mala sance, ze se zmeni. Jak tady spravne zaznelo, skandinavie je silne feministicky orientovana. Najdete si na internetu (tlf seznamu) nejblizsi organizaci pro ochranu tyranych zen ... to, co popisujete, to je totiz normalni psychicke tyrani.
ahoj Elisko (Stana - Mail - WWW) 13.08.2004, 13:35:44
rada pro tebe existuje, ale nedelej prosim te to, co ti tady radi jezibabka ktera ti pise :"lzi, predstirej, podvadej a schranuj prachy" je to blbost na entou. To by te jako vlivny clovek mel zavrenou v nejakem psychiatricem sanatoriu natotata. Pises, ze on nechce abys chodila do prace, do skoly by te snad pustil ne? Zlepsit si norstinu, ziskat treba Phd v detske psychologii, pises ze vase deti jsou rozmazlene a on pro ne udela vsechno. Udelej si nejakou vysokou skolu, ziskej norske vzdelani, abys az od neho po dostudovani odejdes, nemusela nekde prezivat v 1+1.
( - Mail - WWW) 13.08.2004, 15:36:28
Anonym bohuzel nepopisuje, ze se v Norsku nesmi pit jak je uvedeno v clanku. Anonym chtel pouze upozornit, ze clanek je vymyslen redakci.
Milý anonymní Vševěde (-dko), ( - Mail - WWW) 13.08.2004, 15:59:23
nevím z čeho tak usuzuješ, ani nevím, co by v redakci z toho měli... Je-li věštění tvoje oblíbená disciplína vem si na doučování Jindru Hrnčíře (pro neznalé Harryho Pottera), ten tento předmět moc rád nemá. ;o)
Předchozí příspěvek jsem psala já, (marfuša - Mail - WWW) 13.08.2004, 16:00:26
omylem jsem se stala též anonymem :o))))
(sunka - Mail - WWW) 13.08.2004, 16:18:28
Znam nekolik takovych zen v CR, ktere se staly dobrovolne zavisle na manzelych a jsou nyni jejich loutkami. Vsechny maji neco spolecneho: jsou pasivni, maji malo pratel, nemaji moc zajmu, slabe sebevedomi. Nevim jestli to je pripad Elisky, ale pokud ano, mela by zapracovat v teto oblasti na sobe. Najit si nejake zajmy a pres ne pratele, jednak prijde na jine myslenky a take objevi sprizneme duse. Sice to dopadne tak ze s manzelem bude mit spolecnou jenom adresu, ale v tomto vztahu toto asi moc napravit nelze. Rozhodne Elisko vypadni mezi lidi, minimalne ze dozvis jak se takove pripady vztahu muz/zena resi v Norsku.
ahoj Elisko (paula - Mail - WWW) 13.08.2004, 16:24:39
Pisete , ze nemate oficialne zadne penize... znamena to, ze vase manzelstvi bylo osetreno smlouvou o rozdeleni majetku (predmanzelskou ci pozdeji v prubehu manzeltvi)?? Pokud ne, je velmi pravdepodobne (neznam norske pravo, ale napr. francouzske a ceske), ze mate narok na polovinu veskereho ziskaneho majetku v prubehu vaseho manzelstvi, zrejme by se to vztahovalo i napr. na nemovitost koupenou vasim manzelem pred datem vaseho manzelstvi, ale zcasti splacenou behem manzelstvi(1/2 teto casti)ci firmu (spolu)vlastnenou vasim manzelem (dividendy, trzni hodnota firmy). To, ze je vse "napsane na jeho jmeno" neni argumentem, pokud zaroven toto neni upraveno nejakou manzelskou smlouvou. Mozna, ze jiz takto byste se "dohledala" slusneho majetku. Je treba si uvedomit, ze i kdyz jste v prubehu vaseho manzelstvi nepracovala, vytvorila jste mnohe hodnoty, mezi nimi i "vhodne prostredi pro tveho manzela k jeho profesionalnimu rustu ci udrzeni k jeho jiz vysokeho standardu." Ona se totiz dela jinak kariera vedle profesionalne vytizene zeny.
V kazdem pripade souhlasim s vyse uvedenymi prispevky, ze ve vasem vztahu neni vse v poradku, manzelstvi neni instituce k ponizovani jednoho druhym. Sama mam manzela cizince a ziju v soucasne dobe v zahranici. Proto mozna dokazu pochopit, ze do "zlate klece" (existuji i ruzne mezistupne) se clovek dostane ani nevi jak... par pripadu jsem jiz videla a mnoho "neviditelnych sil" tomu napomaha. Myslim si ale, ze zadny luxusni dum ci auto "neomlouva" potlacovani dosti zakladnich lidskych prav. Mozna to vse podporuji i reci "to bys v Cechach nemela, tak bud spokojena" (kdo vedet, co byste za tech patnact let v Cechach vy vytvorila?) Konecne vy sama citite, ze urcite materialni statky jsou mene dulezité pokud chybi zakladni ucta k vasi osobe. Uvedomit si(informovat se, dohledat) vase prava je zacatkem zmeny.
(to jsou starosti - Mail - WWW) 15.08.2004, 19:52:16
kdybyste makali za 15 000 kč hrubyho a po zaplaceni uctu meli asi tak 2000 a bydleli u rodicu, sralo by vas to jeste vic. Kdybych mohl, hned bych sel bydlet do norska, a to ze bych si nemohl pozvat rodice, by mi nevadilo. cert je vem, jak zpiva eminem. A mit doma bar plnej chlastu a nemuset pracovat a moct se celej den valet a pohovce a cumet na bednu a chlastat, jo to by se mi libilo, bylo by mi fuk, ze bydlim se starym skaredym chlapem, kdyz by to vsechno zaplatil. co vic k tomu rict.....
to jsou starosti (k - Mail - WWW) 16.08.2004, 13:48:00
a co ti v tom brani? Bez si zit nekam do ciziny, kde nikoho neznas a a kdo te bude ponizovat. Potom sem napis svuj nazor
každý z Vás to chápe jinak (Eliška - Mail - WWW) 18.08.2004, 11:05:27
ale nikdo správně nepochopil mne - já nejsem debílek, který si nechá úplně všechno líbit. Mého manžela jsem si kdysi vzala v dobré víře, že mne má stejně rád jako já jeho a že náš vztah bude rovnocenný. Nikdy mi nešlo ani o jeho majetek ani o vlivné postavení - bohužel jsem ale na mém manželovi plně finančně závislá a kdo zblízka takovou situaci nepoznal, nemůže ji pochopit.
Jsem nedobrovolným vězněm svého muže, ale bez šance na svobodu či volnost. Jediné spojení se světem, do kterého mi nezasáhl je internet. Takže díky za Vaše dobře míněné rady, ale mně fakt asi není pomoci.
Eliško, (ehora - Mail - WWW) 18.08.2004, 12:35:59
to opravdu nemůžeš ven? Opravdu z něj žádným způsobem ty prachy nevymámíš? Mně se nezdá, že by nebylo pomoci, nějaká skulinka musí být.
Ahoj Eliško, (Eva - Mail - WWW) 18.08.2004, 12:37:05
jsem ráda že jsi se ozvala. Nemyslím že by tě někdo měl za debílka, já určitě ne. Lidé se dostávají do situací které si nenaplánovali a které jim nevyhovují. Jediný člověk který ti skutečně může pomoci jsi ty sama. Tvému manželovi situace vyhovuje, ten nic měnit nepotřebuje, děti si myslí že je to normální (a stejně bys od nich nemohla chtít aby řešily vztah rodičů). Takže je to na tobě. Když budeš věci dělat pořád stejně tak zůstanou pořád stejné . Píšu o tom proto, že jsem “ztratila” 5 let života a už to nechci opakovat. Teď vím, že těch 5 let nebylo zbytečných, jen jsem potřebovala dostat lekci, dostat se na dno. Když jsem v těžké situaci tak si říkám, k čemu je tohle dobré, co si z toho mám/můžu vzít? A to mi pomůže většinu věcí vyřešit/pochopit. Ahoj
anonyme (Alena - Mail - WWW) 21.08.2004, 03:07:16
ja tvoje povidani ani nedocetla protoze mne desne nudilo...a ani ve snu mne nenapadlo ze to ma znamenat ze chces naznacit ze je Eliska vymyslena...No jo asi vsichni jsme kloni:))))) a muzes nam rict co jsi ty????
(ika - Mail - WWW) 27.08.2004, 14:30:59
milá Eliška,
v Tvojom prípade je každá rada drahá...poznám to veľmi dobre, roky som tak žila.Dve deti, manžel dobre zarábajúci, môj plat iba ako vreckové - akože, pretože odjakživa ma vydeľoval a úspory boli a ešte aj sú zásadne jeho...Tiež som nič neušetrila pre seba, nebolo z čoho.. Ale raz som si povedala, že keď neurobím revolúciu, asi scvoknem. Tak som začala s revolúciou. Odrazu som bola drzá, ufrflaná, lenivá, frigidná a ja neviem aká. Ale hlavne som bola vytrvalá. Čo u Vás neexistuje zákon o rodine? Si uvedom, že si manželovi rovnocenný partner a keď sa mu to bojíš povedať, tak sa nečuduj, že si robí čo chce. Vieš, každý sa správa voči nám tak, ako mu dovolíme. Prajem Ti odvahu.
Držím Ti palce! (ika - Mail - WWW) 27.08.2004, 15:07:09
milá Eliška,
v Tvojom prípade je každá rada drahá...poznám to veľmi dobre, roky som tak žila.Dve deti, manžel dobre zarábajúci, môj plat iba ako vreckové - akože, pretože odjakživa ma vydeľoval a úspory boli a ešte aj sú zásadne jeho...Tiež som nič neušetrila pre seba, nebolo z čoho.. Ale raz som si povedala, že keď neurobím revolúciu, asi scvoknem. Tak som začala s revolúciou. Odrazu som bola drzá, ufrflaná, lenivá, frigidná a ja neviem aká. Ale hlavne som bola vytrvalá. Čo u Vás neexistuje zákon o rodine? Si uvedom, že si manželovi rovnocenný partner a keď sa mu to bojíš povedať, tak sa nečuduj, že si robí čo chce. Vieš, každý sa správa voči nám tak, ako mu dovolíme. Prajem Ti odvahu.
Dobre mienena rada (Kuko - Mail - WWW) 08.04.2005, 00:31:58
Ahoj Eliska,
ak nechces byt od manzela financne zavisla, zacni si setrit peniaze. Prekladaj dalej a viacej, nech mas viac penazi. Skus sa zamestnat v nejakej prekladatelskej agenture, alebo vyucovat nejaky jazyk (neviem z coho do coho prekladas). Zacnes zarabat, aj ked nie vela a bude sa ti o cosi lepsie dychat. Budes si moct kupit niektore veci, na ktore teraz nemas. Manzel to bude vidiet, ze nie si od neho na 100% zavisla (aj ked urcita zavislost bude stale) a zacne sa mozno spravat lepsie. Ak sa nezacne, nevadi, pretoze budes mat nejake vlastne peniaze a sama budes moct ist do kina. Mozno potom to snim pohne ;o) Drzim palce, hadam som poradil aspon trosku...
Milá Eliško (Ivonne - Mail - WWW) 22.06.2008, 22:12:59
Odstěhovala jsem se do Norska za svým manželem ve víře ,že to bude klapat.Ale necítím se tu doma.Naštěstí nemáme děti.Tak není problém odejít.V podstatě se vracím do Čech,ale jsem z toho taky zmatená.Co mne čeká tam,denně čtu o tom jak tam zákony nemají žádnou váhu a práce je mizerně placená.Víš,pokud překládáš,určitě perfektně ovládáš jazyk,pak jsi na tom stokrát líp než já.Můj muž se mnou nemluví norsky ,jen anglicky a tak má norština stojí za ....Proto mám problém i s úřady,tam se mnou nikdo anglicky mluvit nechce i když podle zákona by měl.Peníze dostávám taky jen v omezené míře.Téměř vše se děje jen podle něho.Ale Ty,jsi ve výhodě.Znáš jazyk,můžeš se o věci bavit i s úřady.Mám dojem,že se spíš bojíš jeho reakce.A určitě ho máš stále ráda a víš ,že odchodem bys ho ztratila.Proto si myslím,že než odejít,bude lepší vytvořit si tam svůj svět,plný přátel.A až získáš sebevědomí,přijdeš i na řešení ,co dál.Nelituj se,zkus si dokázat,že jsi žena s velkým Ž a ne něčí loutka.Držím pěsti!
|
The Norwegians, like the Danes, are essentially beer drinkers. Low in alcohol content is pils, a light lager, but the lagerøl is so low in alcoholic content (less than 2.5%) that it's a substitute for water only. The stronger Norwegian beer is the Export, available at higher prices. Two other types of beer are Brigg and Zero.
The other national drink is akevitt (sometimes written as aquavit or schnapps). Who would ever think that potatoes and caraway seeds could knock a person under the table? It's that potent, although it's misnamed the "water of life." Norwegians gulp down beer as a chaser. Aquavit (try Linie Akevitt) is sloshed around in oak vats all the way to Australia and back -- for added flavor.
The stores of Vinmonopolet, the monopoly that sells wines and spirits, are open Monday through Wednesday from 10am to 5pm, on Thursday from 9am to 6pm, and on Friday from 9am to 5pm. The Vinmonopolet is closed on Saturday in all towns except Kirkenes, Bodø, Ålesund, Trondheim, Haugesund, and Arendal. Alcoholic beverages are not sold to anyone under 20 years of age.