| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| VELKÉ TRÁPENÍ VERSUS NOVÝ ŽIVOT... |
| Rubrika: [poradna] Prosím, poraďte, co mám dělat? Žiju s manželkou již devět let. Máme krásnou šestiletou holčičku. Nyní má žena čeká další mimino, je to 25. týden těhotenství. Celou dobu je na rizikovém těhotenství, takže jsme jezdili dvakrát týdně po doktorech… Nyní jsem zjistil, že mi už dva roky zahýbá s jiným chlapem a to malé není moje!!! Tvrdí, že to ví na 100%!!! Ten její jí poslal k vodě, protože má rodinu a dva kluky. Vždy jí prý tvrdil, jak budou spolu žít a takový ty pohádky. Původně chtěla hned odejít, ale zatím bydlíme společně, protože nemá kam jít. Teď, když procitla, chce zůstat doma. Nechce ho ani vidět. Nevím, jak se s tím mám smířit. Nedovedu si představit, že budu vychovávat cizí dítě? Zatím bych strašně chtěl to zkusit, kvůli první dceři, ale nevím, jak se zachovám, až se to druhý narodí. A nevím, jak se s tím smířit. Díky za radu. Vím, že rozhodnout se musím sám a není to jednoduché. F. ODPOVĚĎ: Milý F., věřím, že je ti teď nesmírně ouvej, je to situace, kdy si člověk myslí, že se mu hroutí celý svět, minulost i budoucnost. Samozřejmě, že rozhodnout se budete muset vy dva – jak budete žít dále – zda spolu nebo každý zvlášť. Rozhodně, i v tom druhém případě, byste kontakt zcela nepřerušili, neboť máte dcerušku. Víš, mohla bych ti napsat, že nechápu, jak jsi to mohl celé dva roky nevidět – že ona se stýká s někým jiným? Kdy se vlastně scházeli? Co tvoje žena v té době dělala? Byla doma s dítětem? Takže se scházeli během doby, kdy ty jsi byl v práci? To se k tobě chovala jinak stále stejně? Tedy – vše jinak OK? To znamená, že on si mohl udělat kdykoliv volno? Kde byla tou dobou vaše dcerka? Vždyť pěti-šestileté dítě už je setsakra všímavé… Víš, nejspíš bys si měl promyslet vše „do minula“ – pokud bylo tak „lehké“ tě dva roky podvádět … Ani bych tak moc neřešila, jestli to dítě je „cizí“ nebo tvoje – je mnoho rodičů, vychovávajících adoptované dítě, dítě od dárce… Asi hodně záleží na výchově, chápu, i geny hrají svou roli… Spíš bych na tvém místě přemýšlela, jak dalece bys jí nyní mohl věřit – jestli nejsi teď jen opravdu náhradní řešení, východisko z nouze… Je to nesmírně citlivá záležitost. A další – nevím, určitě bys neměl pominout jeho povinnosti: myslím, že by povinnost platit na dítě měl mít jako genetický otec on, i kdybys dítěti dal rodinu a výchovu ty. Přeci věděl celou dobu o všem… A v podstatě by on ze všeho vyšel nejlépe – užil si a žádná zodpovědnost. Takže to musíš všechno posuzovat z několika hledisek: a) budoucí důvěra ve tvou ženu (je možné, že to bude opravdu pro ni poučení a bude už teď jen věrnou manželkou a hodnou mámou) – v tom případě jí ovšem tohle nesmíš při každé sebemenší příležitosti vyčítat (např. nojo, neumytý nádobí, a nevěrná jsi byla taky… J); b) přimět k zodpovědnosti otce dítěte a nechat ho zapsat jako otce i do matriky a všude. Myslím, že pokud bys rovnou dítě připsal na sebe, že bys nebyl zrovna za moudrého… Nech tomu čas… c) dále – nebuď teď za „vlkodlaka“ poslat ji teď „na ulici“ by bylo zbytečný – když už jsi to všechno zvládal takovou dobu, zvládneš to i ty další měsíce – do porodu i nějakou dobu po… Alespoň se všechno vyřeší „s chladnou hlavou“. Pravda je, že bys neměl dělat žádné zbytečné scény, na to je jednak už pozdě a druhak se tím nikdy nic nevyřeší. Ale jistá odtažitost by byla na místě… Pokud bys potřeboval poradit s nějakými těmi právními věcmi, napiš, je tu plno „moudrých hlav na tohle téma“ J. Ozvi se, co dál. daniela |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Matrika (Rena - Mail - WWW) 09.08.2004, 10:37:07
Obávám se, že s matrikou a zapsáním jména biologického otce to není tak jednoduché. Pokud ti dva nejsou rozvedení, do matriky se zapisuje jako otec zásadně manžel. Platí to i do určité doby po rozvodu a to i v případech, kdy manžel se zapsáním svého jména do matriky nesouhlasí...
Je to moc težký (Franta - Mail - WWW) 09.08.2004, 10:38:22
Děkuji za názor. Upřesním pár otázek. Protože máme barák na hypotéku je potřeba se trochu otáčet. Moje žena chodila poslední tři roky do práce, jenže pracovala od 6,00 do 14,00 nebo podle úředních hodin do 16,00. Já jsem ráno dcerku odvedl na půl osmou do školky a v práci jsem byl od 8,00 do 17,00 až 18,00 hodin a než jsem dojel domů bylo mezi půl šestou až šestou. Pracujeme oba v 30 km vzdáleném městě. Ze školky odváděla holku někdy manželka, tchán nebo tchýně. Takže pokud holku odvedl tchán, tak jsem nic nevěděl. K dotazu, jestli jsem něco neviděl? Viděl jsem toho poslední dobou hodně moc, samé SMS, telefonáty, které se řešily ve sklepě nebo na půdě. Ze začátku s ním jezdila z práce jen do bližšího města, aby mohla brát dřív holku za školky. Hodněkrát jsem jí prosil ať s ním nejezdí, že skončí v posteli. Říkala, že jsou jen kamarádi, ale já tomu nevěřil, že to skončí jen kamarádstvím. Kolikrát jsem chtěl ten mobil vzít, ale chtěl jsem věřit, že smskuje s kamarádkou. Asi jsem hodně blbej:(, ale říkal jsem si, že vztah je o důvěře. Vždycky říkala jak je všechno OK, proč by si nemohla psát s kamarádkami. Proč jí nevěřím, proč by to dělala? Dnes si říkám proč jsem ten mobil nevzal?
Dneska je zase všechno jinak než bylo v pátek. Protože je to i pro ní těžký tak mu včera zavolala, a zase chce už jít pryč. Ale neví, protože mi prý nechce ublížit a připravit mě o dceru. Neví, ale zase kamarádky jí říkají ať odejde, že to už nikdy nebude klapat. Pokud odejde, tak prý až koncem prázdnin, abychom holku nepřipravili o kamarády a aby chodila rovnou do jiný školky. Dle mého zase čeká co bude dělat ten její, jak se zachová až mu řekne, že ode mne odchází. Dle mého až to ten její zařídí!!!:( Prý si postaví novej barák nebo koupí byt, protože má za dva roky milión bokem. Nejsmutnější na tom je to, že od dubna co je na rizikovém, jsme jezdili dvakrát týdně 80 km k doktorovi, aby vše dobře dopadlo. Měla nějaké záněty, brala antibiotika a všichni jsme čekali jak to všechno dopadne. Nemohla nic dělat je ležet. Já jsem uklízel, pral prádlo atp. Na to mi denně říkala, že to dítě je z lásky, jak se na něj těší. Protože při prvním dítěti jsme museli podstoupit umělé oplodnění bylo mi to všechno moc divný. A protože jsem jí koupil nový mobil, dostal jsem se ke zprávě, kterou mu psala na dovolenou, kde byl s rodinou. Netušila, že si uchovává i odeslané zprávy. Tak jsem si přečetl jednu zprávu co mu psala a bylo mi všechno hned jasný. Publikovat tu zprávu ani nemůžu a ani nechci. Když odejde, chce jen holku a já si mám nechat všechno ostatní. Já se dcerky vzdát nechci. Prý mi jí bude půjčovat, když budu chtít. Můžu jí po tom všem věřit? Mám ještě jeden dotaz. Jaká je v současnosti šance, že by otec dostal dítě do opatrování? Myslím, že by mi pomohli i její rodiče. Vím, že pokud se nedohodneme budu muset prodat barák a vypořádat se s ní. Ale holka mi za to stojí. Takže moc děkuji. Franta
(EVA - Mail - WWW) 09.08.2004, 10:43:18
No, milý F., situace je nepříjemná. Pokud je to tedy tak, že si manželka myslí a je si na 100 % jistá, že otec dítěte je někdo jiný, pak bych doporučovala následující: Po narození dítěte podat u soudu návrh na popření otcovství, protože naše zákony mluví tak, že pokud se narodí dítě v manželství, je za otce považován automaticky manžel matky. Zrovna tak, kdyby bylo manželství rozvedeno a v ochranné lhůtě 300 dní po rozvodu by žena porodila, je za otce považován bývalý mnažel. Na to opravdu pozor!!! Pokud tedy nechceš dělat mecenáše malé kukačce...A být k smíchu aktérům toho všeho.
(svatka - Mail - WWW) 09.08.2004, 12:15:40
Já si myslím, že byste měl jít do manželské poradny a tam hledat jak radu, tak i pomoc. Je toho na vás opravdu hodně a je vidět ,že jste férový chlap. Čekat na to, až jak se rozhodne manželka a její nápadník by se vám mohlo vymstít. Berte to tak, že "kdo je připraven, není překvapen" - oni vám objektivně poradí, co můžete čekat, dělat a hlavně vám poradí nezaujatě a ve vašem nejlepším zájmu. I dobrý psycholog by mohl pomoci, prostě zajít k někomu, kdo do toho není zaangažován a umí uvažovat s chladnou hlavou, nadto odborně a s letitými zkušenostmi. A pro vaši útěchu asi tolik: nejhůř na světě dopadají hodní, charakterní a obětaví lidé. Možná je vaše současná osobní tragédie vaší největší výhrou, protože je třeba právě ona tím osudným odrazovým můstkem k nalezení té pravé; žen, které dopadly podobně, je taky dost a o to víc si pak váží spolehlivého mužského, tomu věřte...
(Jiří - Mail - WWW) 09.08.2004, 12:49:01
Franto, dostal jsi skvělou radu, že má biologický otec platit na dítě, ale jak "přimět k zodpovědnosti otce dítěte", to už ti nikdo neporadí. Biologický otec zapře nos mezi očima. Dítě vzniklo v tvém manželství, což je ta největší potíž. Až se narodí (a bude mít automaticky tvé příjmení), bude potřeba udělat krevní zkoušku a začne soudní kolotoč atd. Jednomu mému známému se tohle kdysi přihodilo. Tvůj je případ spíš pro profíka - právníka a nikoli pro webovou poradnu. Držím palce!
(Jitka - Mail - WWW) 09.08.2004, 15:28:47
Mám dvě připomínky:
1. Možná by bylo zajímavé si tento příběh poslechnout i z druhé strany. 2. Zajímá někoho co bude s dětmi? S tím nenarozeným i s těmi dalšími třemi ze současných manželství "aktérů" tohoto příběhu.
(Jitka - Mail - WWW) 09.08.2004, 15:32:48
Měla bych dvě připomínky:
1. Možná by bylo zajímavé si tento příběh poslechnou i z druhé strany. 2. Zajímá někoho, co bude s dětmi? S tím nenarozeným i s těmi třemi dalšími ze současných manželství "aktérů" tohoto příběhu.
Franto - (Jana K. - Mail - WWW) 09.08.2004, 18:45:42
souhlasím s tím, co Ti napsala Daniela. Také by sis měl ujasnit se svou ženou, zda se definitivně rozejdete, nebo zda chcete ještě zkusit spolu udržet rodinu pohromadě. Pokud ano, pak byste si měli mezi sebou dohodnout určitá pravidla, která budete oba stejně respektovat a dodržovat - hlavně Tvá žena (a Ty jí nic nevyčítej) - každý z nás má v sobě hodně lásky na to, aby jí mohl obdařit nevinné dítě, které se o příchod na svět nehlásilo a tudíž za nic nemůže ... ale také to, že ten druhý muž dobrovolně přizná své otcovství a bude na to dítě řádně platit výživné. Pokud ne, tak se rozejděte a Ty můžeš zkusit požádat o svěření dcerky do Tvé péče, včetně návrhu na určení otcovství (analýza DNA s kompletním testem identity ...atd., což stojí cca 13 tisíc Kč), protože je jasné, že jako otec dítěte budeš zatím označen Ty, neboť jste dosud manželé. Když dokážeš, že nejsi otcem tohoto dítětě, bude provedena změna v matrice
i v rodném listě dítěte a jeho matka si bude muset jeho výživu a péči sama financovat a zajistit případně u otce biologického. Tento fakt by Ti mohl být nápomocen při žádosti o předání dcery do Tvé péče a výchovy. Teď jde především o to, jak chceš v tomto pokračovat Ty ... Držím Ti palce a napiš klidně více emailem.
Co nikoho nenapadlo (anquetil - Mail - WWW) 09.08.2004, 20:42:38
> F. - Biologickým otcem můžeš být ty!
Milý Františku, (íla - Mail - WWW) 10.08.2004, 14:03:40
souhlasím s radou Daniely, pouze přidávám. Tvoje žena může být nyní pod vlivem všech okolností i díky psych. změnám v těhotenství velmi zmatená. Jeden den tak, druhý onak. Pravděpodobně nyní očekává, kterak se zachová ten druhý a je možné, že pokud ji on pěkně vypeče (protože ukončit fungující manželství je těžší než o tom jen mluvit-a zatím je s rodinou na dovolené), až bude mít nějakou dobu po porodu-rozsvítí se jí v hlavě. Je to pro tebe sice dnes nevděčná role, ale mohla by se vyplatit kvůli rodině-to musíš odhadnout sám. Po praktické stránce bys měl využít možnosti určení otcovství už proto, aby i tvá žena a její milenec věděli, že za chyby se platí a ty nebudeš troubou. Zůstaň slušným, stanov jasná pravidla a dodrž je. Hlavně se nestaň žárlivým hlídacím psem. O vztahu k narozenému dítěti také rozhodneš ty sám-pokud se k němu budeš chovat jako k vlastnímu a vstřícně, myslím že bytě vědomí jiného biologického otce nemuselo rozházet-a dítě tě bude mít rádo nejspíš stejně jako ty je.
Franto, (Sigmund Freud - Mail - WWW) 17.08.2004, 09:49:47
víš, co bych provedl já (a nevím jestli by to bylo moudré) :-)
Kdyby to tedy byl můj problém, tak bych zjistil konkrétně, kdo to je (asi to víš) a bez jeho vědomí! bych pozval jeho manželku na kafe. Pak bych s ní rozebral její/můj postoj a jiné praktické věci, snažil bych se bez emocí. Víš on ten filuta, ještě doma asi nic moc neřekl a ví o tom už několik měsíců. Bude se snažit oblbnout svojí manželku, možná, nebo bude dělat "mrtvého brouka". Určitě se můžeš připravit na nějakej podraz. Dokonce bych byl taková svině :-), že bych jí bonzl ten milión bokem, co má. Teplej bonz, dobrej bonz. Prostě bych mu zavařil ... ale doma bych byl velkorysej, chápavej ... atd. ;-)
Měsíc utekl jako voda, (Franta - Mail - WWW) 14.09.2004, 13:49:48
Díky za vaše rady, ale protože se žena s ním ještě několikrát setkala a napsala pár SMS, tak jsme to ukončili. Chápavej člověk může být, ale nešlo to. Otázky typu: Budeš to malý mít rád? Koupíme mu kočár? Pudeš to oslavit s kamarádama? Atp. Dneska se už jen bohužel dohadujeme o majetek a o alimenty. Proto by mě zajímalo, jaká je výše alimentů na dítě? Chce 5 tis., mě se to zdá moc. Dceři bych rád pokračoval ve stavebním spoření, ale nevím jak to ošetřit, aby manželka nevybrala peníze? Díky
(HealingRabbit - Mail - WWW) 15.09.2004, 00:26:26
Mily Frantisku,
co Vam radi Vas pravnik,ci odbornik z manzelske poradny? Asi mnohe z nas zajima, kam jste za tu dobu pokrocil.( Myslim : "odborne". Protoze na popovidani bude jiste dost casu po tom.) Hodne stesti. Pricemz : stesti neni nahoda.
(Karel - Mail - WWW) 18.01.2005, 09:29:35
Kdybych vám to poradil okamžitě tj hnát si z domu asi bych nepochodil.Čas to udělal za mě.
Jen tak pro zajímavost kde berete jistotu že i první dcera není zanešená??? |
V žádném případě nebrat právní a finanční odpovědnost na sebe!!! - to bys mu to tedy fakt nádherně ulehčil. A proč??? Ptal se on na tvoje zájmy, když ....???
A navíc, teď, v době pokání a "ouvej" a "down" ti manželka naslibuje úplně vše, a myslím, že tomu bude i sama věřit. Jenže kde máš jistotu, že jí to tak vydrží? A kdyby ne, budeš pak celý život platit i na dítě, které prokazatelně není tvé? Proč? Blbost!
No ale pokud vám to vydrží (hlavně NIKDY NEVYČÍTEJ), tak je třeba se k tomu mrňousovi chovat jako k vlastnímu se vším všudy!
Ahoj. Držím palce. Náh. čtenář.