[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
PRÁVA ŽEN - MUSLIMEK
Rubrika: [tady a tam]

Před časem jste na Kudlance četly o tom, jak to vypadá u jedné české rodiny, žijící v Káhiře. Nebylo by na ní asi nic mimořádného, kdyby to nebyla rodina muslimská – tedy dvou Čechů, kteří přijali muslimskou víru. V době, kdy byla psána první část, byla Arsia teprve těhotná.. V současné době už má miminko a věnuje se jeho výchově…

      


     Muslimska komunita je opravdu velice pratelska. Kdyz jsem s islamem zacinala, byla jsem sokovana, jak moc krasne se ke me sestry chovaly. Tady v Egypte je to jeste znatelnejsi, jsme opravdu jako sestry. Moc si pomahame, volame si, myslime na sebe navzajem, davame si darky, zveme se na spolecne jidlo, setkavame se a mame takovy babinec. Chlapi nam na nasich schuzkach vůbec nechybi a bavit se dokazeme uplne kralovsky i bez nich J.  Život muslimky vubec neni nudny, zvlast kdyz ma deti. Zeny s detmi se setkavaji velice casto, deti si hraji spolu, chodi spolu na prochazky a protoze nejsou zeny uhonene z práce, poradaji caste spolecne bankety a navstevy a setkani. To se s izolaci ceske zeny s ditetem neda srovnat. Nedivim se, ze zeny v Cechach spechaji z materske do prace – samy jen s ditetem by se v tom byte brzy zblaznily a umely by jen zvatlat s miminkem a varit kasicky…
      Co se tyka zakazu a prikazu – neni to tak, jak si vetsina lidi predstavuje – musis, nesmis, tohle delej, tohle nedelej. Mnoho lidi si predstavuje, ze zena je vlastne naprosto nesvobodna bytost, pouha hricka v rukou sveho manzela, ktery ji pousti ven se probehnout, jen proto, aby se doma nezblaznila. Falesna je predstava lidi – ze nesmi mluvit, nesmi odporovat, nesmi projevit svuj nazor a musi poslusne cupitat dva metry za muzem a pod. Tak to neni a je velmi tezke vyvracet tento zazity nazor, zvlast, kdyz nekteri muslimove sami ze sve spatne povahy a neznalosti islamu opravdu neco podobneho svym zenam delaji.
      Ve skutecnosti jsou v islamu zakotvena takova prava zen, o kterych se ceskym zenam ani nesnilo, jako napr. ze muz ma povinnost zivit a satit rodinu, bez toho, aby to povazoval za nejakou neobycejnou zasluhu. Musi zene poskytnout standart zivota stejny nebo vyssi nez mela pred snatkem. Musi ji dat tzv. obveneni – financni dar pri svatbe (nemaly), musi sehnat a zaridit byt a platit automaticky vse s tim spojene. Pokud si zena preje a financni prostredky muze to dovoluji, ma pravo poridit si pani na pomoc v domacnosti. Zena muze pracovat, avsak vydelek z teto prace patri cely jen ji a nema povinnost ho odevzdavat do spolecneho rozpoctu. Majetek, ktery mela pred svatbou je jen jeji a nedotknutelny pro jejiho manzela. A to jsou jen zlomky, bylo by to na dlouho. Oproti tomu, nikde neni napsano, ze ma povinnost varit, uklizet, skakat kolem manzela. Jedina povinnost, kterou opravdu ma,  je  starat se radne o deti. Ale moudra zena, ktera chape, ze se muz dre pro rodinu, ho jiste nenecha hladoveho a ani nemusi chodit ve spinavem obleceni, ze?


Arsia, Cairo, Egypt

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Arsio (Yukona - Mail - WWW) 18.07.2004, 17:48:08
jelikoz jsem sama byla muslimka, tak vim ze v mnoha vecech mas pravdu. Na druhe strane je to zase tak, ze zeny se drzi doma a moc ven nechodi.To zase muzi do kavaren, restauraci apod.chodi sami. Jinak tu pospolitost islamskych zen znam a ta se mi moc libila. Tam opravdu clovek nikdy neni sam....Pani na vypomoc v domacnosti neni luxus, muze si to dovolit vetsina zen, neni to financne narocne jako v jinych zemich....

(Ivana - Mail - WWW) 19.07.2004, 09:09:08
Musím přiznat,že se mi ježí všechny chlupy na těle,když někdo propaguje islam.Nemůžu věřit,že je to tak idylické a krásné jak to děvčata popisují když vidím,co se děje v Iráku,co tamní muslimové provádějí,jaká zvěrstva,jaký z nich čiší fanatizmus a bohužel ani ženy nejsou vůbec vyjímkou.Není normální co tahle víra dokáže udělat s lidmi,že přestanou používat mozek,stane se z nich vraždící zvěř bez špetky slitování.Já vím,ovlivňují mě momentální emoce a situace,ale mnohokrát jsem si říkala,že si tu svobodu nezaslouží.Upřimně musím říci,že mě tahle víra děsí a odpuzuje.

Tak islam (Eva - Mail - WWW) 19.07.2004, 09:19:30
by pro mě nebyl. Každodenní invaze zástupu dobře smýšlejících sester by mě přivedla k šílenství.

(sunka - Mail - WWW) 19.07.2004, 11:33:22
for Ivana: Ivano, podle zaberu z TV z jedne zeme nemuzes mit nazor o cele oblasti, o krestanstvi si take neudelas nazor podle obdobi stredoveku. Pokud vycestujes do arabske zeme zjistis o cem to je.


Egypt neni typicka arabska zeme, je hodne ovlivnen zapadni kulturou a ohledne chovani je povazuje za jedny z nejhorsich, je to dano asi turismem a velkymi socialnimi rozdily. Take to je silne policejni stat. Nedam dopustit na Jordance, milejsi a pratelstejsi lidi jsem nezazil, jsou spolecensti a umi se nejen k sobe chovat. Jedine co mi v arabskem prostredi vadi je rozdeleny muzky a zensky svet i kdyz i v teto oblasti za posledni roky (i diky TV s americkou ci evropskou produkci) hodne zmenilo.

Muslimky (Lucie - Mail - WWW) 19.07.2004, 11:59:50
Stejná práva nemají, prý po nich ani netouží ??? Ale stojí všechny ženy o roli matky? Uvidíte tam nějakou ženu "šéfku"? U nás to taky není žádné terno, ale přeci jen v oblastech školství, obchodu, médií ... se kariéra udělat dá.
A určitě by se mi nelíbilo, kdyby muž trávil 95% času mimo domov s ostatními chlapy. Proč si potom pořizoval rodinu?
+ xy aktivit, které se tam neprovozují. Společné dovolené, výlety, posezení v hospůdkách, koncerty, divadlo...
Jak může bý někdo šťastný trávit život jen s dětmi a podobnými ženami a pořád očekávat pána tvorstva?

(Ivana - Mail - WWW) 19.07.2004, 12:22:24
Pro všechny:já uznávám,že jsem hodně ovlivněná televizí,ale mám oči a mozek.Za posledních pár let bylo nejvíce nepokojů v muslimském světě a to,co dokáží muslimové,to je neuvěřitelně kruté.Málem jsem se pozvracela,když jsem viděla,jak podřezávají člověka jako podsvinče.A jak dokáží kyselinou zohavit dívku či ženu,která je odmítne.No hnus.

Každá holt má jiný smysl života (Katka - Mail - WWW) 19.07.2004, 12:58:10
pro ženy a dívky, které ho vidí v tom, mít děti, starat se o ně, domácnost, opečovávat manžela... pro ty to může být docela bezva. Ale asi bych se cítila šíleně ukřivděná, kdybych si nemohla zajít do kavárny, jít se sama vykoupat, jezdit si třebas v podvečer na kole... A to mluvím jen o volném čase - o studiu a nějaké té kariéře ani nemluvě!!!

pro Ivanu (Eva - Mail - WWW) 19.07.2004, 13:55:31
Neměla bys zobecňovat. To co popisuješ je především důsledek toho, že ten kdo dělá takové věci je zrůda. Co konflikt mezi protestanty a katolíky v Irsku? To není o náboženství ale o tom, že se jedna skupina vymezuje oproti jiné, na základě toho ce se jí hodí. Už i malé děti jsou vychovávány k netoleranci k těm druhým. V médiích se navíc nikdy nemluví o katolických nebo protestanských fundamentalistech nebo teroristech. Znám několik muslimů, židů i budhistů, všechno jsou to normální lidi. Osobně jsem největší pokrytce našla mezi zanícenými katoličkami, které využily toho že jsem neuměla řeč a s klidem mě okradly (šlo o dva nezávislé případy). Nejlepší zkušenost mám s tím, když každého posuzuji jako člověka a ne podle toho jaké je národnosti nebo jaké vyznává náboženství.

Evě (Lucie - Mail - WWW) 19.07.2004, 14:06:31
Bohužel k tomu mají větší sklony. A čím od Evropy dál, tím je to horší. Už i v Iránu blízko hranic s Pakistánem se večer střílí na ulicích.
Jsem bez vyznání a stejně tak se mi hnusí, co se děje v Severním Irsku, co dělal Hitler, i co páchali křižáci kdysi dávno. Všechno ve jménu víry a nesnášenlivosti. A co se děje už x let v Izraeli, nad tím mi taky zůstává rozum stát.

(sunka - Mail - WWW) 19.07.2004, 14:08:35
for Ivana: s temi nepokoji v muslimskem svete nemas pravdu, vzpomen na nedavnou Jugoslavii (znasilnovani, parani brich tehotnym, muceni)- a to je skoro soused, Cecensko a ruske vojaky. Lide kteri muci, znasilnuji nebo vrazdi sve blizni nejsou tak muslimove, krestani ci ateisti, ale hlupaci a primitivove kteri maji moc a zneuzivaji ji. Kazdy "znalec" koranu ti rekne jak je islam nelidsky, ale kdyz ma citovat pasaze tak to skonci: rikali to v TV, mam to od znameho. Lide na celkem svete jsou bud dobri nebo spatni a vira s tim nema co delat. Je na svete plno blbcu kteri maji moc a demagogicky zneuzivaji viru ke svym cilum, treba takovy George Bush, ortodoxni krestan kteri vyvola valku a vyhrozoval kazdemu (Nemecko, Francie) kdo se k nemu nechtel pridat.

sunko (Yukona - Mail - WWW) 19.07.2004, 17:03:42
az budes zit s arabskym muzem v arabske zemi, tak to teprve poznas, ne jenom kdyz tam pojedes na dovolenou. Mne Egypt desil i kdyz jsem tam stravila pomerne kratkou dobu...ale nechci predbihat memu povidani na Kudlance, myslim ze jsem uz predbehla ted dost!:)

Politika (žofie - Mail - WWW) 20.07.2004, 17:17:41
Nechť si činí každý co chce, když tím neubližuje druhému. Všechno je jen náboženství, které je politikum a se skutečnou vírou nemá nic společného; i když se někdo modlí 5x denně.



(Pindruseq - Mail - WWW) 22.07.2004, 10:46:41
No, tak zit v islamu by nebylo nic pro me :o). Tolik sester bych fakt mit nemusela, radeji uvitam spolecnost pratel-muzu :)
A hlavne se mi libi svodoba, i kdyz nejsem kdovijak hmotne zajistena, pocit svobody je dulezitejsi!

Ani náhodou (Pája - Mail - WWW) 22.08.2004, 22:59:05
Četla jsem knížku Bez dcerky neodejdu a ještě mnoho jiných. Stačilo mi to k tomu, abych si udělala představu a děkovala svému osudu za to, že jsem se narodila zde a ne tam. To co vypráví Arsia je krásná pohádka a taky žije vlastně s našincem, takže je to o něčem jiném.

Cairo (Arsia - Mail - WWW) 07.12.2005, 16:52:22
Po delsi dobe jsem zavitala na tyto stranky a nasla svuj "stary" clanek a se zajmem precetla reakce. Je to velice zajimave cteni. Musim uznat, ze mnoho reagujicich si udelalo kusou predstavu o Islamu z toho, co jim nabizi media a knihy autoru pisicich o Islamu, bohuzel z 99% nemuslimu.:o( Jedina moznost, jak poznat skutecnou pravdu, je hodne cestovat (ale ne jen na 14 dni do hotelu), ale zit s temi lidmi delsi cas, setkavat se s ruznymi lidmi a snazit se bez zaujeti a predsudku poznat jejich viru a na zaklade toho si udelat s v u j nazor. Jsme inteligentni lide, obdareni rozmyslem, uzivejme ho tehy a nenechejme si neco "nakukavat" od druhych, prestoze je to pohodlnejsi. Islam je nabozenstvi miru a kazdy Muslim se s druhym zdravi Assalam alajkum - coz znamena Mir s tebou, copak toto je nejaka vyzva k boji? To, co se deje ted v muslimskem svete (nepokoje, valky, utoky a pod.), neni dopadem vlivu Islamu, ale naopak vlivem u p a d k u Islamu. Jen mizive procento Muslimu zna pravy koransky jazyk - kterym je arabstina Fusha (v zemich se mluvi ruznymi dialekty na hony vzdalenymi od Fusha) a z toho vyplyva, ze jen mizive procento skutecne rozumi tomu, co je v Koranu napsano. Z tohoto duvodu (ale i z jinych) upadly islamske zeme do chaosu a jejich praktikovani viry je minimalni. Pokud chcete poznat Islam ve skutecne podobe, museli byste se vratit k dobe Proroka Mohammeda a jeho pratelum. V te dobe byl arabsky svet na vysoke urovni, zatimco v Evrope byl hluboky stredovek, tam vzkvetaly vedy, cistota a mnozi evropane se od Arabu ucili ruzne vedni obory. Vzdyt algebra, kterou zname ze skolnich skamen, neni nic jineho, nez nazev z arabstiny - Al Gebra:o). Ten, kdo chce opravdu znat pravdu, pozna ji. Bohuzel lide v dnesni dobe pristupuji k Islamu "a priori" jako k necemu staremu, prezitemu, divnemu a vubec...vsichni rikali, ze je to nasilnicke nabozenstvi, tak proc se tim budu zabyvat. To je ale spatny pristup - kdyz budou vsichni tvrdit, ze jim marcipan nechutna, nebudu rikat, ze mi taky nechutna, prestoze jsem ho nikdy neochutnala. Ochutnavejte a zjistite, ze ne vsechno, co se jevi nepozivatelne, musi takove i ve skutecnosti byt...

(Amal - Mail - WWW) 09.10.2007, 19:40:58
Před 14 dny jsem se stala muslimkou.Je to tak jak píšeš, kdo chce najít pravdu, tak ji najde.Poznání islámu mi přináší radost pokoj a štěstí.A hlavně pocit svobody.Těžko to vysvětlovat někomu, kdo je zaujatý..

vystrizliveni (Pinouk - Mail - WWW) 01.11.2007, 01:21:28
Amal, az te manzel poprve zbije (to je koranem doporucovano), tak te to nadseni prejde...

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: