[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
ČAS MĚ DO ROZPAKŮ PŘIVÁDÍ...
Rubrika: [téma]

 Nerada to přiznávám, ale mám jednu vážnou charakterovou vadu. Byla bych velmi ráda, kdyby vědci zjistili, že se jedná o vrozenou dispozici nebo vadný chromozómek – aspoň bych se mohla utěšovat, že jsem v tom nevinně. Taky si myslím, že by mi velmi slušela role hrdinky, která se statečně vyrovnává s těžkým osudem. Bohužel, vědci asi řeší jiné triviality a tak asi mám jen charakterovou vadu. O co jde?
 

     Nedokážu si zapamatovat důležité životní události a momenty. Jen pro upřesnění – nemůžu se vymluvit na roztěkanost, nejsem rozevlátý diblík, kterému by to procházelo už z podstaty. Jsem přesně ten typ, od kterého se to očekává jako samozřejmost. Jak se moje vada projevuje? Neumím vnímat čas. Možná to vypadá jako legrace, ale věřte mi, myslím to vážně. Např. si nedokážu zapamatovat, kolik let je mým rodičům, babičkám a jiným blízkým (který jsou ročník už vůbec ne). Jedině u bratrů jsem přelstila sama sebe mnemotechnickou pomůckou. Ne že by se mi podařilo zapamatovat, kolik je jim let, ale pokaždé si to odpočítám podle sebe – teda když si správně spočítám, kolik mi je. Vzhledem k tomu, že mým rodištěm i bydlištěm je krásné místo, kde se tak říkajíc všichni známe, jsem neustále ve stavu ohrožení.

     Často mě někdo zastaví a ptá se třeba na moji mámu, jak se jí vede, vypadá dobře, kolik že je jí let, není ona stejný ročník, jak jejich Laďa (Bože můj!), ne ona je myslím starší a chodila do třídy s Karlem (kdo to je?)....ještě teď se mi rosí čelo, když si vzpomenu s jakým úsilím se z takových rozhovorů snažím vybruslit a neztratit tvář. Většinou jen kývám hlavou, držím ztuhlý úsměv a odpovídám něco neutrálního – asi ano, taky si myslím, to je možné, hm..apod.

    Vůbec se mi tohle neustálé mapování plynutí času nelíbí – vlastně bych řekla, že je velmi trapné a zbytečně mi komplikuje život. Dokonce si troufám říct – i jako žena – že je horší než fyzické stárnutí. Určitě to znáte – cítíte se mladší, vypadáte mladší a pak vás někdo donutí říct to (čím dál větší) číslo a ještě se tváří, že je směrodatné. To se pak řeč okamžitě stočí k otázce, kdy se budu vdávat a co děti, že už na mám nejvyšší čas a to jenom kvůli nějaké hloupé cifře.

     Přísahám, že se stále snažím přijít na nějaký způsob, jak uchopit čas, ale není to lehké. Ještě nikdy se mi nepodařilo uvědomit si fakt, že jsem o další rok starší, v obecně určené dny jako jsou narozeniny nebo třeba začátek nového roku. Díky tomu jsem se už několikrát před druhými vyloženě znemožnila, když mi to přímo před jejich zraky skutečně došlo. Většinou je to naprosto nečekané a ničím konkrétním nevyvolané – klidně uprostřed rozhovoru na úplně jiné téma. Pokaždé mě to tak zaskočilo, že jsem v zamyšlení nahlas pronesla oznamovací větu "..mě je xx let." No a protože jsem se tvářila vážně, bylo hned jasné, že to nebyl pokus o vtip. Nezapomenu na ty pohledy – od opovržení, nevyslovených otázek až po soucitný pohled, který si schováváme pro ty, o nichž už to víme, ale oni ještě neví. Samozřejmě, že jsem se nepřiznala, že je to charakterová vada – tím bych si už vůbec nepomohla.

     Pozitivní je, že když se někde vezme, jinde se přidá. Já mám přidáno ve schopnosti naslouchat. Zvláště řečem o tom, jaká byla v roce 1997 zima, kdy bylo horké léto, kdy deštivý podzim apod. Vůbec mi to nečiní potíže, protože mě fascinuje, že si to někdo dokáže zapamatovat. Mám jen jednu podmínku – že zůstanu pouhý posluchač. V okamžiku, kdy se mě do takového rozhovoru někdo snaží zatáhnout větou .."pamatuješ jak tehdy, v roce".... končím s posloucháním a prchám, protože si prostě nepamatuju.

     Nemyslete si, nepřestávám hledat zakopaného psa a pátrat po příčině. Napadlo mě, jestli to nemůže být tím zrychleným tempem života. Pondělkem začne týden a hned je tu neděle. Rok začne lednem a už se chladí silvestrovské šampáňo. Čas mezi tím uběhne takovým sprintem, že si to ani nestihnu uvědomit, natož zapamatovat. Tolik by mi nevadilo, že nevím jaká byla zima, kolik kdo má let – s tím už jsem se smířila. Děsí mě, že zpětně nedokážu ani říct, který rok byl pro mě dobrý a čím. Nechci být chodící kronikou, chci si dokázat zapamatovat přítomnost – zastavit čas v konkrétním okamžiku. Nenechat si mezi prsty proklouznout důležité momenty, dokázat na ně plně zaměřit pozornost a uchovat jejich stopy v paměti.

     Alespoň do té doby než mě navštíví pan Alzheimer – nebo už tu byl?

saffron

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Tuhle vadu (Aknela - Mail - WWW) 04.03.2007, 19:07:44
mám taky. Neboj, nejsi v tom sama. Svůj věk si musím věčně odpočítávat, pokud mi tedy nějaká dobrá duše řekne co je teď za rok. Od toho dokážu vypočítat narození babičky, protože je o padesát let starší, ona je jediná u níž se s věkem nepletu (tedy pokud správně spočítám ten svůj).

Před pár lety jsem si sedla a sepsala v chronologickém sledu všechny mezní situace svého života, abych se v tom trochu orientovala. Trvalo mi to asi dvě hodiny, některé věci jsem si prostě nemohla vybavit...například na to, abych si zaznamenala kdy jsem chodila na střední školu jsem musela vyhrabat maturitní vysvědčení.
Od té doby se mám podle čeho orientovat, jen doufám, že ten papír neztratím:)

Nádhera, nejsem v tom sama... (kiwi - Mail - WWW) 04.03.2007, 21:58:44
Já mám přímo hrůzu z toho, jak si nepamatuju obličeje... Potkám někoho, on mě pozdraví, baví se se mnou, já jen trapně přitakávám, případně povídám nějaké to "jo?", "ano, to je fakt.." a jen uvažuju, odkud já toho člověka můžu znát...
Co já už zažila šílených situací, kdy jsem si začala například tykat s učitelem z minulé školy, případně kdy jsem najednou letěla k jednomu mužskýmu na ulici, suvereně ho zdravila, protože toho jsem fakt ale fakt znala... Až teprve tak metr od něj jsem si uvědomila, odkud: z televize, byl to jeden herec...
vau, to byla ostuda :-)

(Inka - Mail - WWW) 04.03.2007, 22:09:45
já říkám, že člověk si pamatuje asi to, co je pro něj a jeho život důležité a podstatné. Co se týká narozenin a svátků, tak už mám leta ve své databance chronologicky seřazené všechny svátky a narozeniny včetně roků narození celé své rodiny plus lidí které mám ráda, každý týden se tam mrknu a je to. Nedej bože že mi dojdou baterky jako onehdá a celý měsíc než jsem je konečně došla vyměnit jsem nikomu nepopřála, protože jsem nevěděla komu a kdy.
Zrovna tak mě fascinují lidé co si pamatují vše co kdy kdo o kom či o sobě řekne, co s kým kdo dělá, proč, jak a kde. Na to já prostě nemám buňku, ale nijak se s tím v zásadě netrápím, pro můj život to není nějak podstatné, jinak bych si to určitě pamatovala.

hezké, saffron :) (bb - Mail - WWW) 04.03.2007, 23:35:08
Nejsi v tom sama, jak vidíš. U mě už asi byl i pan Alzheimer, nevím, nepamatuju si na něj :) ale zapomínám spoustu věcí. Tedy přesněji, nezapamatuju si je. A v tom prý je rozdíl mezi selektivní pamětí a sklerozou, tak se tím utěšuju, že vlastně dobře selektuju;)
Poslední knížku, která ve mě zanechala takový otisk, že název, autora i příběh odrecituju zpaměti třeba o půlnoci, jsem četla před 5 lety. Film před 10. Od té doby jsem přečetla spousty knih a viděla mraky filmů a rychle jsem zapomněla jejich názvy, protagonisty i autory. Z některých zůstal pocit, myšlenka, z některých ani to ne.
Data si pamatuju poměrně přesně, ale zase jen ta pro mě důležitá, a ta si pamatuju jen tak, bez úsilí. Takže 2 nejlepší kamarádky, rodiče, sourozenec, partner, děti, ty dokonce včetně přesných časů na minutu, neteř, synovec, babička, psi. Tím to končí a ostatní je v kalendáři.
Obličeje si zařadím taky celkem bez potíží.
Ale mám zvláštní paměť na události. Pamatuju si naprosto přesně a do rozličných detailů nějakou příhodu, odvyprávím ji a bum, dozvím se, že to bylo úplně jinak.
No, a taky žiju :)

Jinak, ten název byl pro mě, vinou mého vztahu k času, trošku zavádějící. Okamžitě jsem zaplesala, že je tu někdo další, kdo není akurátní, přesný, dochvilný, ale naopak jako já, poněkud rozevlátý v čase... a zase nic :))

Kudlanko, hezký obrázek, nádherná modrá. (bb - Mail - WWW) 04.03.2007, 23:37:06


Neboj, jednou se k tomu zapomínání dopracují všichni. (mamča - Mail - WWW) 05.03.2007, 07:46:52
Já jsem bývala ještě před pár roky chodící diář, kronika rodu a širokého okolí, a najednou BŘINK...a je to v čudu.
Potkávám lidi v práci, o kterých bezpečně vím, v které kanceláři sedí, čím se zabývají, kolik mají dětí, (manželů, psů, koček) ale zaboha si nemůžu vzpomenout na jejich jméno.
A to zapomínání přišlo tak nějak nenápadně, jak podzim do Krušnohoří.

Taky mívám podzim v Krušnohoří.... (wendy - Mail - WWW) 05.03.2007, 08:35:32
ale vyrovnala jsem se s tím bez duševních úrazů. Svátky narozky mám podle měsíců taky chronologicky zařazené - ale Inko, na papíře, tam baterky nedojdou. NAlistuji a jsem chytrá. A když potkám někoho koho URČITĚ znám, ale nevím kam ho zařadit ? Normálně se ho zeptám, je to lepší než tápat a blekotat.
Vybavuji si situaci. Dohoním na rušné ulici chlápka, praštím ho přátelsky do zad a zvolám AHOJ. On se otočí a já zírám na úplně cizího chlapa a slyším se jak říkám : "Jé, já myslela - no, a najednou koukám, že to jste vy, pane. Tak nic." Naštěstí měl smysl pro humor...

(radka - Mail - WWW) 05.03.2007, 09:04:37
Nepovazuji to za vadu nybrz za zivotni styl :o) Alespon ja si to takhle vysvetluju. To co bylo je pryc, zmizelo v propadlisti minulosti a ja se rodim kazdy den no noveho dne kde na me neco ceka. Nove prozivani. A kazdy den jsem znovu a znouvu prekvapena ze sviti slunce a stromy jsou zelene a ptaci zpivaji.
Nezajimaji me videa a fotky z minulosti, nezajimaji me historky co kdo kdy delal. Je to pryc. Jak kdyz hori svice a to co uhorelo mizi. Zustavaji pouze zkusenosti z prozitku. A i kdyz bude moje svice temer dohorena uplne a jen malinky kousek vosku bude porad jen ted. Ktere predurcuje to co prijde. A posledni ted bude okamih smrti ktery uzavre celou nasi cestu. Takze co jsem chtela rict? Ze je to uplne jedno, kolik kdo ma let :o) Hlavne ze prozivame nas zivot.

Moc pěkné, saffron (Míša - Mail - WWW) 05.03.2007, 09:24:19
Hlásím se do klubu - "tohle" mám taky. Naprosto mě konsternuje moje maminka, která se mě dokáže zeptat: "Pamatuješ, jak jsme před pěti lety jeli na zámek Kratochvíle a jaké byly na obloze takové zvláštní, zajímavé mraky?" Když odvětím, že si nepamatuju nejen to, jaké byly na obloze mraky v roce 2002, ale i to, že jsme kdy jeli na Kratochvíli, jsem maminkou označena za povrchního tvora, který si nepamatuje tak důležité události. No a kolik je komu let, to už vůbec nevnímám. I u vlastních dětí si to musím spočítat podle data narození. Dokonce jsem jednou sama o sobě tvrdila, že je mi o rok víc než mi skutečně bylo. Když jsem si pak uvědomila, že jsem vlastně o rok mladší - panečku, to bylo radostné zjištění! :-))

Saffron, (Margot - Mail - WWW) 05.03.2007, 10:07:44
nečekej na vědce a věz, že ty jsi normální a divní jsou ti úpěnliví kontroloři času o). Možná se pletu a někomu křivdím, ale mám nejasnej pocit, že ten kdo má takhle zapráskanou paměť minulostí a prkotinama musí mít v nějakém směru asi trochu prázdnej nebo nudnej život, chudej na zážitky, že pro něj má až takovej smysl se na tohle upínat. Mám tu zkušenost, že tenhle časový přehled mají spíš lidi vesničtí nebo z malých měst, jejichž život plyne pravidelně a trochu stereotypně, takže pak maj v hlavě místo na všechny výkyvy z běžných kolejí.
Svoji rodinu taky nevedu v paměti kolik jim je zrovna teď komu let, ono se to stejně každou chvíli zákeřně mění o), bohatě mi stačí pamatovat si data narození a v případě potřeby odpočítat o). V naší rodině je nejlepší databankou manželova babička - žije na vsi, celou zimu tiše popohání kalendář, protože nemůže na zahrádku. Největší radostí je pro ni dívat se zpátky na svůj život a těšit se jak se jí pěkně povedly děti, jak fajn jsou vnoučata a jak pěkně rostou mrňata pravnoučata... a druhým koníčkem krom zahrádky je pro ni vrtání se v číslech - kdy se kdo v rodině narodil, kolik kdo měří a váží, normálně pravnoučatům hlídá váhové přírůstky o)... protože to jak rodina roste, na počet členů i "na váhu a míru" babičce přináší radost ze života a vnitřní uspokojení, že po ní zůstává něco smysluplnýho.

Bože, to jsem ráda (Zdena - Mail - WWW) 05.03.2007, 10:17:51
že nejsem sama. A nejvíc mě uzemňuje jedna z mých účatních zákaznic, která vždycky, když se sejdeme se ptá co dcera a hlavně vnučka. Zná jejich jména a vždycky se ptá, co jsme spolu (s vnučkou) zase vyváděly a kde jsme od posledního rozhovoru byly. A já si ani nepamatuju, že jsem ji to vyprávěla. Ale vyzrála jsem na tu nepamatovost, při jakémkoliv rozhovoru na svoji sklerozu vehementně upozorňuju.

OK, taky se přiznám... (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 05.03.2007, 12:00:32
já se snad jako sklerotik už narodila. Nepamatuju si data (ve škole to bylo přímo utrpení), pletu si obličeje, nepamatuju si události... Ovšem to nic nemění na tom, že jako malá holka jsem toužila být vyzvědačkou :-). Asi bych byla super, než bych se někam dostala, už bych zapomněla co tam chci, a když bych něco "vyzvěděla", pak bych to řekla těm nepravým :-))). Kdežto můj manžel, to je přesný opak. Dohání mě občas k šílenství, když mi začne něco vyčítat (ze současnosti) a k tomu dodá, že už tenkrát, "... pamatuješ, jak jsme byli v Bulharsku a ty jsi říkala... a pak jsi šla... a bylo to přesně tam, co..." A teď uvádí samá přesná fakta! On si snad pamatuje všechno od narození, co kdy kde viděl, slyšel, zažil. A ze všeho nejvíc, co jsem mu provedla, kdy, kde, jak, co jsem měla na sobě, jaký bylo počasí.. :-))) Marně mu vysvětluju, že to byla jiná ženská, než ta dnešní, že já se jako pták fénix rodím ze svého včerejšího popela, že to, co bylo o chvíli později než teď, absolutně pro mě odešlo do zapomnění.

Margot, (bb - Mail - WWW) 05.03.2007, 12:26:06
s tou vesnicí jsi uhodila hřebík na hlavičku. Dodneška mám guláš v příbuzenských vazbách, při sešlostech, kde je někdo z příbuzenstva, uvádím lidi v úžas svojí nevědomostí. Zas a znovu mi to vysvětlí, mně je trapné jim říkat, že je mi to vlastně ukradené, pro mě to nemá význam a zajímaví jsou pro mě lidi něčím jiným než jen proto, že jsou vzdáleně příbuzní. Prostě to v hlavě nezůstane.


(bb - Mail - WWW) 05.03.2007, 12:27:52
A máš naprostou pravdu v tom, že význam to má hlavně pro lidi, kteří prostě neopustí ohradu, jak tomu říkám. Žijí svůj život v úzce vymezeném prostoru, o to víc přesahují v čase zpět.
U starých lidí mi to přijde pochopitelné, že se snaží zachytit si střípky času, protože tím si vybavují události a prožitky. Horší je to s mladšími, to je skoro až smutné, když se 40letá učitelka zabývá jen tím, co kdy kde kdo ve vsi, a ještě tak nanejvýš jak dopadnou Rodinná pouta...



Taky se hlásím do klubu zapomínačů :-) (Ája - Mail - WWW) 05.03.2007, 12:41:43
nepamatuju si nic, nepoznávám lidi, občas i zapomínám události, které bych si rozhodně zapamatovat měla a přitom, když mi je někdo připomene, jsem ochotná tvrdit, že se to vůbec nestalo a že si to vůbec nepamatuju :-) Zato si spolehlivě pamatuju už dávno neexisstující telefonní číslo na spolužačku ze základky a na mamku do práce :-) Ale jinak - Alzheimer je určitě prevít - však to říkají i milovníci dobrého pití - lepší trochu vybryndat s Parkinsonem než zapomenout vypít s Alzheimerem! :-))

ja si pamatuju dobre, (sasa - Mail - WWW) 05.03.2007, 12:47:25
ale blbosti nebo veci davno minule. zato dite k zubari objednavam uz 14 dni :-(

s tou zapraskanou pameti minulosti a prkotinama, bych ani tak nevidela jako pricinu zivot na malomeste ci vesnici, jako vek. moje babicka si skvele vybavuje pribehy z mladi, ale co mela vcera k obedu nevi. jinak rodinne pribehy z minulosti posloucham velmi rada.

Ájo - přesně :))) (Míša - Mail - WWW) 05.03.2007, 12:49:06
Já si taky pamatuju stará tel.čísla a dokonce i čísla již neexistujících bankovních účtů. Ovšem obličej zákazníka, se kterým jeden den mluvím a který druhý den přijde na dojednání podrobností, si nepamatuju a klidně se ho zeptám, co si přeje. Ti lidé se po mně vyždycky tak nevěřícně podívají... :)))

A ještě -zásadně si nepamatuju typická česká jména (Míša - Mail - WWW) 05.03.2007, 12:54:22
Vím, že člověk, se kterým už po několikáté mluvím, má typicky obyčejné jméno a jmenuje se nějak jako Novák, Horák, Kropáček, Sedláček, Machek, Marek, Macek anebo tak nějak. A teď tápu, tahle různá jména si přeříkávám a nemůžu a nemůžu na to přijít. Pak jsem nucena - celá ztrapnělá - se ho na to jméno zeptat, načež se dozvím,že se jmenuje Čech :))

saso, (bb - Mail - WWW) 05.03.2007, 13:07:00
pro spoustu lidí z vesnice, pokud se točí ve stále stejném kruhu, mají ty věci, události a data, význam, žijí skoro jen tím, co je za tím jejich světem není pro ně zajímavé ani důležité
ne u všech, samo

Musím se těch "lidí z vesnice" trochu zastat. (saffron - Mail - WWW) 05.03.2007, 13:24:01
Když si vzpomenu ať už na babičku, dědu nebo prababičku - bylo pro ně přirozené, že kdykoliv se rodina sešla, probírali se tyhle historie - přeci jen televize nebyla:-). Pro naši přítomnost už je to asi nereálné nebo přinejmenším velmi obtížné - jsme příliš zahlceni vším možným. Jak jsem psala, nechci být chodící kronikou, ale ráda bych udržela tu červenou niť svých předků a protkala ji do další generace - zatím ještě nevím jak na to. Třeba to přijde s věkem:-)

(bb - Mail - WWW) 05.03.2007, 13:35:59
saffron s věkem jo, ale někdo tak žje od 20 celý život
mně to nevadí, ani mi to nemá co vadit, když jim to vyhovuje, ale s takovými lidmi pak není moc o čem si povídat, co s nimi dělat

Taky se hlásím, (Míša 2 - Mail - WWW) 05.03.2007, 13:40:18
pamatuju si narozeniny dětí, manžela a rodičů, ostatní si musím zapsat do kalendáře. Tragédie je, že se pak do kalendáře zapomenu podívat a manželově staré tetě, která si na takové věci hodně potrpí, pošlu přání s týdenním zpožděním.
Moje tchyně ráda vzpomíná na minulost a musím říct, že dokáže hodně zajímavě vyprávět. A když ji tak poslouchám, vždycky se děsím, co já jednou budu vyprávět svým vnoučatům, vždyť já si, proboha skoro nic nepamatuju. Ale vždycky se utěšuju tím, že až jednou budu v důchodu a nebudu na tom tak jako teď, že nevím, kam dřív skočit, že se mi ty vzpomínky tak nějak samy vybaví. Pokud mě teda dřív nedostihne výše zmíněný Alzheimer.

Saffron, (Margot - Mail - WWW) 05.03.2007, 13:54:31
ono to všechno nějak vyplývá z životního stylu. Na vsi maj lidi asi míň podnětů, taky míň nerváků a stresů, celkově trochu klidnější život, tak si ho prostě zaplňují po svým třeba tím kronikařením. Taky vidím na naší vesnické části příbuzenstva, že tam funguje mnohem víc rodinná soudržnost, věčně si navzájem s něčím pomáhají okolo domu, zahrady, hospodářství, věčně si něco navzájem půjčujou, tak potom těmi rodinnými vazbami samozřejmě mnohem víc žijou.
Být Tebou, tak na věk s pamětí moc nespoléhám o). Sepsat si zavčasu podstatné rodinné informace do sešitu mi přijde mnohem jistější než spoléhat, že v osmdesáti Ti rodinná kronika naskočí v hlavě o). Ale zas tak od věci přeci jen nejsi, znám lidi, do se v důchodu pustili do dohledávání "stromu života" svojí rodiny.

No, Margot, (Míša 2 - Mail - WWW) 05.03.2007, 14:16:22
máš pravdu, že je to hodně o životním stylu, ale jinak si myslím, že představa, že na vesnici se žije klidněji, je mylná. To platilo možná kdysi. Dneska kdo má jiné zájmy než co nabízí vesnice, tak si za nimi prostě dojede, kdo tu potřebu nemá, ten by ji pravděpodobně neměl i kdyby žil ve městě.

životní styl... (wendy - Mail - WWW) 05.03.2007, 14:36:08
škoda, že naše tzv. velká rodina, to jest nejen rodiče a děti, se celá setká jen na pohřbech. Co děláme s časem, kam jej ukládáme nebo zaháníme ? Na svoje lidičky bychom měli mít čas hlavně tehdy, když jsou ještě naživu, ne ?

(bb - Mail - WWW) 06.03.2007, 00:29:23
přesně tak, kdo chce, ten si podněty i zájmy, prostě svůj způsob života, nebo realizace, chcete-li, najde i na samotě u lesa
stejně tak platí, že na vsi se žije uvolněněji, příroda na dosah a vzdálenost od hluku, hypermarketů, úřadů atd.vykonají své
pospolitost taky ještě pořád funguje, aspoň mezi starousedlíky, na starého souseda vdovce pamatujeme s kouskem štrůdlu nebo s dobrým obědem, sousedky si pohlídají děti bez obav, protože se znají roky atd.


(Inka - Mail - WWW) 06.03.2007, 06:36:35
jo je to tak a i v té dopravě je rozdíl, dojížděla jsem takhle do práce celý život z vesničky do města, jak nastoupíte do autobusu, sednete si s někým známým a cesta příjemně uteče, i na vesničce bývali "bezdomáči" i za socialismu, ale fungovalo to tam trochu jinak. Měli tam bezdomovce Pepu, ne že by neměl kde být, ale moc pil a do práce se mu nechtělo, tak ho každou chvili někdo zaměstnal na baráku, když se stavělo hlídal si ho, aby přes den nepil, dalo se mu oblečení po někom, kdo ho chtěl vyřadit, občas ho někdo donutil se vykoupat, ostříhat a oholit....tak jsme se o toho svého bezdomovce docela starali a kupodivu tam žije dodnes, leč stále stejným stylem. Zato doprava ve městě, tarmvajky přecapné, v tom příšerně smrdící a kašlající bezdomovci, loudídcí Vaše poctivě vydělané peníze, občas máte pocit, že jsou v posledním tažení, ale nikoho to nezajímá....to Vás prudí, neznáte je, celou zimu jezdíte tramavají kde infekce jen bují, občas je to fakt o život.

to je dobrý (Alena T. - Mail - WWW) 12.03.2007, 17:21:50
tohleto má každej, já má tři roky pevnou linku a dodneška neznám číslo, před rokem mi ukradli mobil a já každýmu říkám, že mi ho ukradli nedávno - abych nevypadala jak trotl, že si nepamatuju číslo svýho vlastního mobilu.Naštěstí jsem se narodila 1,5,1948 - takže to je tak komunistický datum, že není možný si ho nezapamatovat...ale dá mi fakt čichtu si spočítat, kolik mi to vlastně je. Když se někde ucházím např. o zaměstnání, tak
to, jak to počítám na prstech, anebo si to musím napsat a odečíst - to fakt udělá ohromnej dojem. Dějepis mě bavil, ale krom upílení Jana Husa, velký říjnový revoluce a "vítězného" února jsem si nebyla schopna zapamatovat jediný datum. Prostě čísla jsou mým nepřítelem. Ale jak vidno - i tak jsem dokázala přežít ..takže teď už to neřeším. Tak se na to taky vykašli, pokud ti to nebrání v dýchání, přijímání a vyměšování potravy a v rozmnožování - pak se nic neděje a jsi v pořádku. Až budeš mrtvá, bude ti to jedno.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: