[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
TŘIKRÁT MĚŘILA, STEJNĚ ŠPATNĚ ŘEZALA...
Rubrika: [úkol pro vás]

Milá Kudlanko a všichni kolem. Teď jsem tu ve dvou článcích narazila na cosi, co mě přimělo k tomu, abych vám napsala i svůj příběh. Jsem už zajíček po několikátém odstřelu, dlouhá léta jsem byla rozvedená, žili jsme si celkem spokojeně i se dvěma syny v jednom bytě. Až jsem najednou narazila... Ano, opravdu jsem jednou uklouzla a zachytla se na ulici za jednoho pána... Slovo dalo slovo, nějaké to rande a uplynulo něco přes půl roku, a dohodli jsme se, že se „na stará kolena" vezmeme. Rozuměli jsme si, všechno to vypadalo tak nádherně...
      V té době se to nějak začalo „množit" i u synů – jeden se oženil snad měsíc po mém seznámení s přítelem, druhý se něco poté odstěhoval ke své dívce. A tak jsme se všichni rozhodli – přítel má velký byt, nastěhuju se k němu a svůj byt jsem přepsala na čerstvě ženatého syna. Mj. oba kluci se dohodli na vzájemném vypořádání – brala jsem to totiž jako takové předčasné dědictví. Prostě polovinu odhadní ceny dá časem tomu druhému. Takže vše v pořádku. Ale kvůli tomu nepíšu. Víte, já jsem teprve pár měsíců po svatbě, tedy po nastěhování se, zjistila, že můj muž je dlouholetý těžký alkoholik-samotář.

      Bohužel, za těch šest měsíců naší známosti jsem na to nepřišla. Nebyla jsem nikdy v úzkém kontaktu s tímto problémem, takže když si při všech našich setkáních "dával pozor", nepoznala jsem to. Já jsem v podstatě abstinent, snad na Nový rok, o nějakém výročí atd. si připiju, jinak nepiju. On je jinak inteligentní milý společník, všichni lidi kolem ho mají rádi, proto taky on nikdy nepije ve společnosti. Ale  prostě doma...  A po určitém čase po napití se stává velkým kverulantem, neskutečně hádavým až agresivním. Právě, že je inteligentní, tak to "umí", vždycky si najde nějaký důvod k vyprovokování hádky – a já mu vždy naletím. Dovede nenápadně vymyslet něco, nějaký důvod, a skončí to prudkou hádkou. Dlouhou. Pak, když jsem já nervově na dně, on spokojeně usne, já do rána brečím, on se pak probere a neví o ničem... Bohužel, já to hned nepoznám, že má už něco vypito. Není to na něm vidět – a když už je debata v proudu, a když už se to dostává do ráže –  je pozdě... Ale – dříve se to stávalo tak jednou za dva měsíce, víc si dával pozor, postupem času je to častěji. Najednou jakoby to dostávalo velký spád – debaty jsou na několik stále se opakujících témat, takže už vím, co a jak, ale on je velice urputný a já nemám kam odejít... A bohužel, na rozdíl od něj, který kupodivu zdravím jen kypí, i vzhledem k obrovskému kvantu alkoholu, které vypije, má stále normální až nízký tlak. Kdežto já mám najednou stavy, kdy mám i několik dnů za sebou těžké migrény, je mi zle od žaludku, a tlak se mi o hodně zvedl. Je to už druhý rok, zatím jsem to nikomu neřekla, docela se stydím, jak jsem naletěla. Ale – zase když nepije, tak je fajn. Ale to každý, že. Taky se mi nechce to našim říkat, chápejte.    

     Ano, mohla bych od něj odejít, bohužel, nemám kam. Vím, byla to trestuhodná hloupost, ale opravdu jsem o něm v podstatě všechno věděla, každý ho má rád, nikdo to o něm neví... Přemýšlela jsem o podnájmu -  pár roků ještě snad budu vydělávat, ale co pak? A ani teď by to nebylo žádné extra řešení, tak velký plat zas nemám, abych z toho utáhla podnájem, inkaso, živobytí... Teď tedy nevím, co dál. Opravdu nemůžu zazvonit ani u jedněch dveří. Ani u syna, který má můj původní byt. Už mají rodinu a i když by mě určitě přijali, nedělalo by to dobrotu. Jednak si byt rekonstruovali, takže bych tam byla stejně jen jako překážející návštěva, a jak říkám – už bych rozhodně neměla žádné soukromí. Nevím, jestli je na tohle nějaká rada... Zdena

 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Zdeno, (Iveta - Mail - WWW) 24.01.2007, 14:06:10
tento neviditelný problém života s alkoholikem je o to horší, že právě není vidět. Všechno se děje mezi 4 stěny, doma, hezky pod pokličkou. Ničí svými jedy vykouzlenými z úst všechny živé bytosti a to tak pomalu a nenápadně, že než se dotyčný vzpamatuje a chce "hejbnout" světem, bývá už pozdě.
Pokud sis uvědomila, že teď už pozdě, ber nohy na ramena a miz od něj. A tví synové budou první, kteří tě pochopí a pomůžou ti.
Prošla jsem tím. Ne jako manželka, ale jako dcera. Hodně jsem trpěla, a věř, že nervy mám zničený dodneška a neexistuje žádná náprava. Jen klid a stereotyp všechny projevy ničených nervů konzervují a já můžu žít dál jako normální člověk.
Odešla jsem od něj přes celou republiku, odřízla jsem si od sebe větev. Rodinnou a i přátelskou. A začala znovu. Ve 22 to jde snadněji. Ale i v 50 se to mojí mamce podařilo. Bydlela v azylovém domě, pak 3 roky na hotelu, podařilo se jí získat služební byt a teď jej má tak dobře zařízený, jako by v něm bydlela léta, jen v něm všechno voní novotou. A to rozhodně nemá nějaké vysoké příjmy, má míň než je průměrný plat!!! Měla vůli žít a chtít.. a to je nejdůležitější.
Uteč od něj, dokud je čas. Zdraví ti nikdo nevrátí a o střechu nad hlavou neměj strach. Věřím, že synové ti pomohou.
Iveta

V čem je problém? (Saša - Mail - WWW) 24.01.2007, 14:21:33
Řeč se mluví a voda teče. Nechci-li hádat, nehádám se, protože k hádce jsou vždy zapotřebí dva.
Hádka se dá snadno ukončit slovy: máš pravdu. Je to tak.

Když je někdo těžký alkoholik, je alkoholik i ve společnosti, nejen doma.
Když někdo pro alkoholismus kálí do postele a zvrací po bytě, nebo druhé lidi tluče a ohrožuje zbraněmi, nebo vyřvává z otevřeného okna na lidi nadávky apod., to je vážně, s tím je třeba něco udělat.

Ale hádá se neústupně? No to sám člověk nikdy nezvládne - k tomu musí mít druhého, který se hádá stejně neústupně.



taky si myslim, (Johanka - Mail - WWW) 24.01.2007, 14:41:50
ze bys mela jit za syny, neboj, nejak to vyresite. Byli jsme pred casem ve velmi podobne situaci, maminka pustila svuj byt a bydlela se svym pritelem-tez alkoholik, nejak se jim to taky hroutilo, akorat ona ma aspon nejake uspory, takze by to slo vyresit, i kdyz ne hned. Povazuju a naprosto samozrejmy, ze v pripade jakychkoli problemu muze jit k nam, na ca s, nez se to vyresi - trvale zit bych s ni nedokazala, je to general a to ja nesnesu, ale nekolik mesicu azyl a, pokud by bylo treba, i financni podpora na vyreseni situace, to je to nejmensi, co bych pro ni v takovy situaci mohla udelat.

Na miste Tvych synu (nevim samozrejme, jaci jsou), by se me to asi i dotklo, ze mi tak malo veris, ze se neprijdes sverit a pozadat o pomoc.

no Sašo (Kamila - Mail - WWW) 24.01.2007, 15:23:46
to si snad děláš srandu!

(Johanka - Mail - WWW) 24.01.2007, 15:48:27
Ja se Sasou souhlasim. Ono kdyz ten chlap buzeruje a provokuje hadky, tak bych s nim uz proto nevydrzela, ale na to, abychom se hadalui cely vecer - na to opravdu musi byt potreba dva!

Na druhou stranu chodila jsem uz i s takovym manipulatorem, ze ja nenarocnej pohodar jsem hystercila kvuli kazdy kravine. Nevim, jak to dokazal, asi ze hezky vonel (to myslim vazne, to s zenskou dela divy, bohuzel). Kdyz jsem si uvedomila, ze se nechovam jako ja, ale jako nekdo cizi, razne jsem to ukoncila.

Ojojoj (Gita - Mail - WWW) 24.01.2007, 16:27:46
Pustit ten byt a nemít se kam vrátit byla chyba. Co už? Asi bych se taky nejprve obrátila na děti s prosbou o pomoc. Teprve kdyby odmítli bych přemýšlela o další variantě...
Jinak bych se vykašlala na to, co si myslí lidi a jestli by pochybovali, ze je takovy, jakeho ho licis. Zijes s nim prece ty! Do vztahu kolikrát okolí fakt nevidí...
No a jinak s tim hadanim. Je to samozrejme otazka povahy obou zucastnenych. Je fakt, ze se to da ukocirovat, ale nekdo je temperamentnejsi a dela mu vetsi problem se ovladnout (cholerik x flegmatik). Na druhou stranu znam i lidi, kteri se s vami dohadaji, i kdyz jim date za pravdu :-).

(radka - Mail - WWW) 24.01.2007, 17:47:36
Ja s manzelem a s jeste jednema znamyma dokazeme behem jednoho vecera vypit 9 flasek archivniho vina aniz bychom na vterinu ztratili dobrou naladu a svet je nas :o) Takze fakt nevim, kolik vypije ale to co me prijde zvlastni je, ze je hadavy a agresivni. Asi bych se ptala, co ho tak strasne vydrazduje a proc a zda o tom vi jak se chova a zda s tim nedokaze neco udelat. A taky co mu na partnerce tak hrozne vadi, ze ji musi v alkoholickem stavu, kdyz padaji zabrany slovne atakovat.
Spis si myslim, ze ji ma porad rad a proto ve strizlivem stavu nerika pravdu, nedokaze pred ni otevrit nitro co ho vlastne trapi a proc trpi. Dela hodneho a mileho i kdyz takovy neni.
Je lepsi kdyz clovek odhali i tu horsi stranku za strizliva a nevyvazuje stres chlastem.

Takze bych skutecne jako prvni krok volila rozhovor. Mozna si ho nahrala ve stavu podnapilem, kdyz je agresivni a sporsty a pustila mu to. Aby videl jak se chova k milovane osobe a zeptala se ho, jak to chce resit. A pak leceni.

(Zdena - Mail - WWW) 24.01.2007, 19:38:19
díky všem za reakce. Tak jen pár slov na další vysvětlení. Ano, jak říká Radka, má mě rád, to já vim. Ale když se napije, tak chce debatovat. Urputně a většinou na jedno téma, protože on zapomene, co jsme mluvili před pár minutama. A ptá se znova. A já odpovím. Ale když se na totéž ptá po páté, tak mu říkám, že jsem mu to už řekla, a a mě nechá být... tohle například stačí, aby se rozčílil. On nezaleze, on potřebuje společnost. Mou. Taky je pravda, že když je opilý, tak říká věci, které by zastřízliva neřekl. Například nemá rád, když se s někým bavím telefonem, žárlí. Nebo když někam jdu. To abych telefonovala snad každých půl hodiny. Když bych přišla třebas o půl hodiny později, tak je šílená scéna, protože se bál, že se mi něco stalo... Pije cestou z práce. A kolik? Hodně moc, ani si to netroufnu napsat. A nepije tak, jak jsem myslela, že se to dělá, ne nějaké to pozvolné usrkávání, upíjení. Ale po velkých sklenicích. Vypije během pár minut celou vodku. Ale to jsem všechno viděla jen velkou náhodou, to tají, snaží se, abych to neviděla. Ale nikdo to na něm dost dlouho nepozná. Ani nemá žádné jiné průvodní "znaky" jen se hádá a hádá, křičí, chce, abych odpovídala atd. Ovšem to trvá několik hodin, a několik dnů. Pak je to stejné, je z toho nešastný, omlouvá se, ale vždycky to nakonec končí tak, že to „něco nebo někdo“ zavinil, on pil z rozčílení, na vztek, ze strachu, z radosti…

(Inka - Mail - WWW) 24.01.2007, 19:52:51
můj otec byl takový, hádal se pro nic za nic, po tvrdém alkoholu byl vysloveně agresivní a zlý, jeho hádky s mámou nic neřešily, vždy jí vytůroval úplně k nepříčetnosti a přestal až když už zoufale plakala v koupelně, byl evidentně spokojený. Jen z ní vysával tímhle energii, už jsem poznala pár takových lidí, tchán byl to stejné. Dělá jim to dobře. Obrana je nenechat se takhle vytůrovat, jak začne, vem si věci třeba na plavání(měj je už někde připravené, ať se nedržuješ a vypadni. nepřemýšlej nad ním, užij si ten čas sama, vypni mobil, jeď ke kamarádce a užij si volné odpoledne. Dělala to obdobně, když jsem byla pruzena a to bys koukala jak se to otočilo. Nenech se vytočit, odjedi. Důvod k tomu máš.

Asi bych s ním za střízliva zkusila promluvit s tím, jestli se to bude opakovat, tak s ním definitivně končím, mám už toho plné zuby. Buď to bude chtít řešit, bude se ovládat, nebo léčit(jsou i anonymní alkoholici). V opačném případě bych tam dále nesetrvávala, život je krátký a zdraví máme jen jedno. Nikdo z nás není geniální a občas se nám život prostě nepovede, tak jak bychom chtěli nebo jak jsme plánovali, měla bys to synům říci, není to ostuda, jsou už velcí, jistě Ti pomohou, udělala bych to stejné pro svou maminku.

NO?UCIT SE V TOMTO VEKU (Jasmina - Mail - WWW) 24.01.2007, 20:02:48
vychazet s hadavcem......je to fakt dulezity?
Jasne ze kdyz ho chytne hadava-Zdena se hadat nemusi.Muze odejit na ten vecer k synovi,kamosce.Jenze se obavam-aby pak nemusila kazdy vecer premyslet-ke komu pujde.Kdyz uz se to stupnuje,jak pise.
Nu a kdyz tam clovek s nim je pod jednou strechou-ze by nemel nejake slabe misto do ktereho se hadavec strefuje?Znam hadavce,uz jim nejde ani o argumenty jako o strileni do cerneho nebo-li ublizit.Klidne sve chyby vyctou partnerovi,no to aby pak partner byl dub,aby to vse ustal a nic se ho nedotklo.
Nebot,kdyz se nas neco dotkne-a delame ze jako ze nic se nas nedotklo,to je naprd,v nas se to vari a on to stejne pozna.
Jo,je jedna tezka cesta ven z toho a pak je cesta daleko lehci.
A pani Zdena uz uvazuje o odchodu.Tak na co se ucit s nim vychazet?
Pak se taky lehce rekne-jak na to,jsou proste lidi,co na to nemaji nervy a skodi jim to-viz Zdena a jeji zdr. potize.
Ne,-byt mlada,mit s nim maly dite,prosim,stoji to za pokus se naucit vyjit s hadavcem bez toho,abychom mely nervy na dranc.
Ale v 50ti,kdy uz i bez tak zdravi neslouzi jak ve 20ti,-na co?
Odesla bych,treba do kutlochu,1+1 ale hlavne-bych mela klid a pokoj.
A mne pripada ze pani Zdena uz davno vysla ze zamilovanosti a sundala ruzove bryle aby zjistila ze zije pouze s upirem,votravou.
To je muj nazor.

problém přeci nejsou hádky (Kamila - Mail - WWW) 24.01.2007, 20:12:32
primární problém je alkohol! Nebo se pletu? Jedna věc je Zdeně radit, jak se nehádat, jak vycházet s někým, kdo se chce hádat a druhá je, že žije s alkoholikem - v tom já vidím ten zásadní problém! Zdeno chcete s ním být i jako s alkoholikem? Pokud ne, bohužel bych taky volila variantu - nepij, musíš se léčit anebo hm anebo co... to je ta otázka, že ano? Taky bych zkusila promluvit se syny a pokud by to nešlo, volila bych pronájem nějaké garsonky, máte-li na to....

(chriss - Mail - WWW) 24.01.2007, 20:23:27
Sašo na hádku teoreticky musí být dva ale v praxi to vždy neplatí - pokud opravdu neodejdeš z bytu jak navrhuje Inka. Bohužel to končí tak že doufáš že bude opilý "natvrdo" a tedy spí a nemluví. Jediné řešení je zachránit se rozchodem. Přeju hodně štěstí odvahy a síly.

no,ne jsou to dve veci nesouvisejici (Jasmina - Mail - WWW) 24.01.2007, 21:01:28
Kdyby pil alkohol jak vodu-tedy ze by se nezmenilo jeho chovani ,-prosim,kdyz si na to vydela,muze pit treba 15litru vodky dennne.
Ne,bohuzel -alkohol meni osobnost a ostatni trpi tou zmenou osobnosti.
Jinak si myslim ze za 2 roky si pani Zdena uz promluvila na tema piti s manzelem.
Demon alkohol se rika.Nebyla jsem nikdy alkoholikem abych to mohla posoudit tu zavislost ale je s nima dost rozhovoru pro publikum.
Jsou taci,co s tim bojuji a stejne zase kixnou.Oni vedi ze jim to nici zivot,ne jen zdravi.A mnozi by radi prestali.Klidne uverim i tomu ze Zdenin manzel je hodny clovek,ktereho opravdu mrzi jeho chovani pod vlivem alkoholu.Kdyz vsak prijde abstak,ovladne ho docela.
Dnes tady psala Hanka-vadi mi ma zarlivost.Taky je videt ze o sve chybe vi a ze by se ji rada zbavila ale ono ji to ovladlo a nici ji to zrovna jako chlast.Nici to partnersky vztah a zdravi oboje,pac zit furt ve stresu-to si clovek kazi zdravi taky.
A my-nevime jak tem lidem pomoct.
Nekdo to dokaze ale furt je takovych malo.A jestli Zdenin manzel neprestane chlastat a Hanka zarlit-povede to ke ztrate partnera,to se neda nic delat-kazdy ma i pud sebezachovy,takze ho prestane bavit nechavat si ublizovat.
Lide zavisli byvaji nakonec odlozeni-jako odpad,to at si kazdy uvedomi.

(Inka - Mail - WWW) 25.01.2007, 07:55:47
ale i alkohol se dá léčit, pokud dotyčný sám chce nebo je tlačen okolnostmi. Ono upřímně hledat si v tomhle věku ideálního partnera naprosto bez jakýchkoliv životních deformací, to je trošku ideál, nemyslíte. Vždy když se dva lidé seznámí, tak se musí nějak vzájemně přizpůsobit, tak i tohle je o tom, že s přítelem bude muset velice trvdě promluvit na téma léčení, jinak konec. Samozřejmě pokud by se nesnažil, tak bych tam dál též nesetrvávala, ale šnce se dávat mají, jen člověk musí ukázat pěkně nahlas, že toho má právě tak dost na to aby odešel.

Inko (Jasmina - Mail - WWW) 25.01.2007, 09:00:26
sance ale druhy clovek nemuze davat donekonecna,kdyz s nim zije a je mu ublizovano.
Ja naopak (naivne)ocekavam ze lidi kolem 50tky by meli byt uz zrali-ne dokonali ale vyzrali aby vedeli ze smet nekoho milovat a byt milovan je dar,ktery si mame chranit a opecovavat.

Zdenko, (Ráček - Mail - WWW) 25.01.2007, 09:45:33
po přečetení tvého příbehu jsem si vybavila své známé, on taktéž " tichý " alkoholik, ona nešťastná, mali malé děti, dnes jsou už dlouho od sebe, ona si našla jiného partnera, má ještě jedno dítě a on se zřejmě uchlastal, pravděpodobně ze žalu....ale tím chci říct, že pokud uděláš radikální řez, jakože tady se nic jiného nedá dělat, neznamená to, že ještě nepotkáš nikoho lepšího...
Milému manžílkovi bych zastřízliva řekla, že ten jeho chlast nemíním a nebudu trpět a minimálně dočasně se odtěhuju a pak si rozmyslím co dál ...
Obrať se na své děti, podle toho co píšeš máš s nimi dobré vztahy a na nějaký čas, tě určitě přijmou...pak se uvidí...ale pryč od chlastače, ten se v 50 letech rozhodně nezmění, pokud sám dobrovolně nebude chtít !!

nechci Tě zklamat Jasmí, (Inka - Mail - WWW) 25.01.2007, 13:50:39
jsem též beruška co má už neco nadrandíno a v tomhle věku si někoho hledat není jednoduchý, chlapi jsou zdeformovaný po rozvodech, ublížení, počítaj prachy i za kafe, neraději by nějakou, aby se nemuseli ani podílet na jakýchkoliv nákladech, ale rádi by hezky bydleli, dobře jedli.......protože takoví Ti co maji ujasníno nebo jsou zralí, se většinou nerozváději, možná nešťastnou náhodou ovdoví, ale upřímně, asi už vymřeli!!!
Neříkám dávat šance do nekonečna, ale je potřeba říci nahlas DOST a jak si to dál představuju, člověk se memůže nechat vláčet životem a okolnostmi, zvlášť když je těžce nespokojnej. Pokud ta láska tam je, tak se pro ní něco musí udělat, ono taky není řešení se stále rozcházet a zkoušet to s někým jiným do nekonečna. Upřímně, kdyby se mi můj manželský život neměl vydařit, raději zůstanu sama, nic mi v životě nescházelo a zvlášť když to vidím okolo sebe, mužský hledaj nějakou kam by se nastěhovali, která by vařila, šatila živila, tohle by snad mělo být vzájemný ne??? A co nakonec jsi až po jeho bývalé, dětech ze všech manželstvích....je to složitý.

asi mas pravdu (Jasmina - Mail - WWW) 25.01.2007, 14:43:21
toz radeji razim-"radeji byt sam nez ve spatne spolecnosti".
Kdyby se mi nedej boze manzelstvi nevydarilo-myslim ze bych se uz vdavat nechtela,zase si na nekoho zvykat a znovu obrusovat hrany)))))radeji bych si poridila psy a veverky.Ackoliv,-i vyzraly muz se muze rozvest,treba az mu deti odrostou.Pac i sebemoudrejsi kdyz zije s xantipou pod jednou strechou,toho ma jednoho dnes tak akorat dost.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: