[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
DISKUZE - "TAK TROCHU"
Rubrika: [téma]

 Koupila jsem jeden (zatím blíže nejmenovaný) prací prostředek. Poslední dobou jsem používala tekutý, který měl uzávěr – dávkovač a na nádobě byl návod. Nyní jsem ovšem měla před sebou prášek, dávkovač v obalu žádný.  Na obalu bylo pár obrázků, ze kterých jsem poznala, že při „méně zašpiněné košilce" a do 14 dH se použije 155 ml a na víc než 14dH 195 ml. Pokud je špína větší, použije se buď 230 nebo 275 ml. A ještě zcela dole je obrázek s nákresem, že 100 g = 155ml... Takže nejspíš nejprve zjistit tvrdost vody z mého kohoutku, pak uvedené množství odvážit, v nějaké vhodné nádobce rozředit a posléze vlít do přihrádky pračky?
Při příštím nákupu jsem se zeptala prodavaček, jestli onen prášek používají a jak ho dávkují. „No, vždycky nějak od oka, jak to tak odhadnu...", zněla upřesňující odpověď. Stejně odpovědělo i pár známých, kterých jsem se zeptala. K čemu tedy všechna upozornění, jak je důležité správné dávkování?  Uvědomila jsem si, že všechny ty řeči o ochraně životního prostředí, o tom, že větší množství prášku pak zůstává nevymácháno v prádle atd. – jsou zbytečné. Protože se to stejně dávkuje „tak nějak".

     Přitom prý prodávající povinenřádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků , o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné." Dle ust. § 9 odst. 2 se prodávající povinností uvedených v odst. 1 „nemůže zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti."

     Tak nevím – jsme vesměs považovány za dokonalé, schopné zvládnout přesné „dávkování od oka", nebo se jedná o tak „obecně známou skutečnost", že je zbytečné to napsat srozumitelněji nebo přidat dávkovač?

     Jak to děláte vy? Používáte nějakou odměrku, nebo také "trochu" odsypete, připadně odlijete? daniela@kudlanka.cz

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

také (zuzi - Mail - WWW) 15.01.2007, 07:17:31
dávkuji od oka :o)

Od oka, (Myška - Mail - WWW) 15.01.2007, 07:21:36
jak jinak :-).

Tvrdost vody (petruša - Mail - WWW) 15.01.2007, 07:22:44
pro tu kterou lokalitu se dá jednoduše zjistit u vodáren. Lidé, co mají vlastní studnu a nechávaj si ji kontrolovat ji budou taky znát. Prášek neředím, dávám ho do zásobníku jak je a žádný problém. U prostředku, kterej používám odměrka je.
Naopak, když jsem zkoušela tekutej prací prostředek, tak se syn osypal na ... hvězdě. :o)

(Lucie - Mail - WWW) 15.01.2007, 08:34:57
Kdybych měla řešit takový ptákoviny, tak se z toho přinejmenším zblázním. Dám množství na středně tvrdou vodu, množství prádla taky nevážím, takže všechno "OD OKA", doteď si nikdo nestěžoval.

mam odmerku (sasa - Mail - WWW) 15.01.2007, 08:44:46
furt tu jednu a samou. v kybliku vedle pracky. kdyz prinesu novy prasek, presypu ho do kybliku.

delam to stejne jako sasa :) (Kamila - Mail - WWW) 15.01.2007, 08:54:30


Používám Tide (Wendy - Mail - WWW) 15.01.2007, 09:02:19
od oka, stačí spíš míň. Tvrdost naší vody je tvrdší, i přidávám sodu, nezapomelu-li ji koupit. Takže tak.

(Anna - Mail - WWW) 15.01.2007, 09:32:50
taky to dělám tak, ale určitě není všechno stejný... Nejspíš by mělo být uvedeno množství. Alespoň by se vědělo kolik, některé prášky jsou koncentráty. Ten TIDE např. zrovna.

A čím víc těch agresivních modrých krupiček.... (Wendy - Mail - WWW) 15.01.2007, 10:17:16
nejlepší se mi pere na chalupě, a sice v mydlinkách, dřív jsem používala mýdlové vločky, teď už se nedělají. Tak kupuju Hanku nebo prášky pro mimina. V obyčejné práčce, pak to vymáchám ve vodě ze studny a pověsím na sluníčko. Senzace.

(Margot - Mail - WWW) 15.01.2007, 10:19:27
Jsem enormě pečlivá manželka, matka, hospodyňka, uznávám že je to jistou měrou úchylka, ale každej je něčím ulítlej, tak co, tohle se dá ještě přežít o).
Před praním roztříděné špinavé prádlo hodím do škopíku, ten šoupnu na osobní váhu, podle váhy prádla nasypu odměrkou Ariel do přihrádky v pračce a peru. Prádlo pro dcerku peru zvlášť v hypoalergenním prášku, normální prášky nesmí, její prádlo taky vážím a prášek Batole odvažuju na kuchyňské pidiváze, střelit od oka to mrňavý množství prášku se fakt nedá, na malou peru často půlovou nebo čtvrtinovou pračku, nasbírat plnou pračku třeba červeného maličkého dětského prádla prakticky nejde, i bílého nebo tmavého peru většinou půl pračky a to by se prášek od oka odhadnout fakt nedal. Vodu máme tak tvrdou, že tvrdší jsem snad ani nikde jinde nezažila, takže v tomhle směru nemám co řešit.

vsechno je relativni (sasa - Mail - WWW) 15.01.2007, 10:25:11
***na malou peru často půlovou nebo čtvrtinovou pračku***

trpim opacnym extremem. mam pracku na 6 kg pradla a jeste se mi nestalo, ze by nebyla nacpana k prasknuti. barevnych kategorii mam asi 6, vseho je dost :-D

(sasa - Mail - WWW) 15.01.2007, 10:27:07
ps. a nemam to kde susit. na pudu se mi vejde jen 5 pracek a v zime to schne pomalu, pomalu...

tak proč se vůbec má odměřovat? (kiwi - Mail - WWW) 15.01.2007, 11:05:08
zajímalo by mě, co způsobuje předávkování (tedy prášku do pračky) :-)))

Když tam toho dáš hodně (Wendy - Mail - WWW) 15.01.2007, 11:08:33
tj., víc než je na recepisu, je to zbytečný, stejně se to líp nevypere a zatěžuje se životní prostředí. Stačí se na to podívat jednou a to množství si už pak pamatuješ a dáváš to tam bez odměrky- něco jako když zkušená kuchařka vaří a peče, taky to tam nahází bez váhy.

(kiwi - Mail - WWW) 15.01.2007, 11:40:07
nojo, ale každej snad má jiné složení, jinou koncentraci - tak jak?
a když recepis není, nebo je nepochopitelnej... jak se to pak dozvíš?
Chápu, že když dlouho používáš jeden, tak už víš, ale když si koupíš něco jiného, tak jak?
Dívala jsem se dnes schválně taky a fakt, návody opravdu nic moc... Tedy spíš nic!

Jasně (Wendy - Mail - WWW) 15.01.2007, 11:59:08
vyjadřovala jsem se jen k tomu předávkování. TAk co abychom ty bez recepisu nekupovali ?

Prášky (Myška - Mail - WWW) 15.01.2007, 12:00:52
na praní mají skoro všechny stejné dávkování. Tedy ty běžné - Persil, Ariel, Tide, atd. Takže jednou, dvakrát odměřit a pak od oka. Nehledejte vědu tam, kde není.

Margot, (Johanka - Mail - WWW) 15.01.2007, 13:19:38
a nebylo by jednodussi prat v setrnym prasku vsechno? Ja zkousela Persan od Don Gemini (www.don-gemini.cz), ktery je vhodny pro deti, alergiky i alericke deti, vypere tak normalne a je docela levny - chapu, ze bezny miminkovaci prasek je drazsi a mozna i prd vypere, proto se Ti to pradlo nechce michat.

(bb - Mail - WWW) 15.01.2007, 14:05:38

Jednou jsem četla, že na naše současné běžné zašpinění, tj. prach a "čistý" pot pravidelně mytého těla, stačí poloviční, i třetinové množství , ovšem kvalitního prášku.
Řídím se tím a je to ok. Nekupuju levné šunty, co se v pračce ani nerozpustí a vytečou hadicí ven, ale dávám málo.
A ještě tu dávku nasypu do prázdné 3litrové lahve od aviváže, dopustím horkou vodu a než se vypere předchozí pračka, nechám to rozpouštět. Takže vlastně liju do pračky tekutý prášek - je to tak účinější, hlavně při nižších teplotách, při kterých se sypké prášky hůř rozpouštějí.
Prací gely používám na jemnější prádlo.


(bb - Mail - WWW) 15.01.2007, 14:06:48
Wendy - takhle jsem právala když se mi narodilo první mimino a bydleli jsme v chalupě u tchána, s tekoucí studenou vodou, měkkou, ale tak slabým tlakem, že nešlo připojit automatku.
Užila jsem si té romantiky za půl roku tolik, že pak v novém bytě bylo první zařízení automatická pračka, a vozila jsem si tam přes celou vesnici prádlo na vyprání, uvařila si kafe a dívala se na první pračku, jak se pere, máchá, ždímá, sama :)
Prát takto romanticky prádlo pro celou rodinu si fakt neumím představit, jen ty pleny mi zabraly půl dne, bez nadsázky. Teď u praní uklidím, uvařím, upeču a vyvenčím psa :)


(bb - Mail - WWW) 15.01.2007, 14:11:48
Jo, ty problémy se sušením měla už moje sestra v přestavěném domě, kde pamatovali na koupelnu s pračkou, ale ne na sušení prádla pro 4 lidi...sušila na nevytápěné půdě a to bylo o nerva :) tak budu mít v domku radši prádelničku sice malou, tak 6m2, ale vytápěnou, a šňůry přes celou, aby se tam mohlo prát, sušit i žehlit, a taky povalovat haldičky prádla, koupat pes a vánoční kapr, sprchovat zahnojené boty z lesa, mop na vytírání atd. Už taky vím, že tam nechci klasický radiátor apod, ale dlouhé trubky podél stěn, aby se na to daly rozvěsit ponožky, hadry a drobné kousky, čímž se ušetří za věšení kolíčky :)

Reklamě na Calgon (Ariana - Mail - WWW) 15.01.2007, 14:25:27
jsem se dřív jen smála, ale přesně jen do té doby, než se mi zastavila pračka a opravář konstatoval, že je tak zarostlá vodním kamenem, že resuscitace nepřipadá v úvahu. Máme taky hodně tvrdou vodu, tak to teď s novou pračkou řeším tak, že vzdy dávám sodu (přijde mnohem levněji než ten slavný Calgon)a méně pracího prášku, než je doporučeno, neb soda prý zvyšuje účinek praní. Prádlo je vyprané stejně dobře.

musim vyzkouset (sasa - Mail - WWW) 15.01.2007, 14:49:51
metodu "rozpustime prasek pred dalsim pranim" a sodu. protoze se spatne vypranym pradlem (hlavne skvrnama a bila sedne a sedne...) se potykam v jednom kuse. nevim, jak presne to ty my milacci delaji, ale "prach a čistý pot pravidelně mytého těla" to rozhodne neni.

6m2 me docela pobavilo:-) sorry. ja mam zasnurovano asi 30 :-) suseni na pude ma jednu nespornou vyhodu (alespon v mem uz tak vlhkem baraku) - vlhkost jde ven...

(bb - Mail - WWW) 15.01.2007, 15:05:05
:) tak u nás 6m2 pro zimní sušení, ve vytápěné prádelně kdy to schne z večera do rána, stačí, to už mám odzkoušené - ale právě s tím, že hodně věcí usuším na topení
když to nestačí, vytáhne se rozkládací sušák pod šňůry, ale většinou to stačí, je to celkem asi 33 metrů šňůr

Jo, to rozpouštění prášku v teplé vodě odstranilo právě ty problémy s nerozpuštěným a nevypláchnutým práškem.

Na mastné fleky, kečup, hořčici apod. nakapu před praním trochu jaru, zatřu do fleku a nechám působit, smotané pevně do sebe, peru až nakonec, nebo druhý den.


(bb - Mail - WWW) 15.01.2007, 15:06:59
A pro úplnou přesnost :) na těch 33 metrů šńůr + sušák pověsím 4-6 praček, které jsou druhý den suché.

zakapnout jarem, (sasa - Mail - WWW) 15.01.2007, 15:44:20
dobra myslenka. bohuzel v mym pripade nepouzitelna, protoze to bych to pradlo pred vlozenim do pracky musela prohlidnout :-)

schvalne ty snury zmerim na bezne metry, jen tak ze sportu...

Jo soda je soda, (Wendy - Mail - WWW) 15.01.2007, 15:48:42
taky se přidává do praní trochu kypřícího prášku do pečiva, to znáte ? Bublinkové praní. Na Jar taky nedám dopustit, ale to rozpouštění prášku ve vlahé vodě, to musím vyzkoušet. Dobrý tip, bb ! Ještě k tomu praní na chalupě - to víš, že ne pro celou rodinu, vozím tam z domu jen bílé a pak tam peru to, co je o dovolené vyprat nutné. A to je. Se sušením bývá problém, my máme ale v domě velkou vytápěnou sušárnu, takže no problem.

kolik ty sody (sasa - Mail - WWW) 15.01.2007, 15:54:23
sypete na jedno prani?

Prani (Jarka - Mail - WWW) 15.01.2007, 16:12:47
Vsechny ty praci prasky jsou vlastne od jednoho vyrobce. Pry kdyz se jede Ariel, tak se prihodej zelene kulicky, kdyz se jedo Omo, tak modre atd.......
A ze my jsme jen zensky prasteny a delame z toho vedu.
Neni to muj nazor, jen jsem to uz nekolikrat slysela.

(bb - Mail - WWW) 15.01.2007, 16:26:50
Wendy, do horké, rozpustí se líp.

Prací sodu bych dávala podle návodu, jedlou nevím.
Přiměřeně:)

(Wendy - Mail - WWW) 15.01.2007, 16:48:31
Sody tak asi jako půlka sáčku prdopeče. Prostě dámy - přiměřeně, přiměřeně, jako císař pán.

Sašo, (Ariana - Mail - WWW) 15.01.2007, 17:06:16
sodu i prášek sypu do pračky od oka, ale tu sodu asi tak v tom množství, jak napsala přede mnou Wendy.

jejda (sasa - Mail - WWW) 15.01.2007, 17:14:39
jsou ruzne sody? praci a jedla? praci mkoupim kde? v drogerii?

hm, a nevite nahou nekdo, (sasa - Mail - WWW) 15.01.2007, 17:18:05
lze dostat z bileho tricka tmave hnedou barvu na vlasy? trosku jsem byla lina si ho sundat :-(

(bb - Mail - WWW) 15.01.2007, 17:50:21
Jedlá do perníčků, prací v drogerii.
A kus si rovnou Vanish, skvrn a špíny se (možná) zbavíš.
Já bych asi čistič skvrn, nebo odbarvovač, a prát a prát.


Vystačíte s kelímkem od jogurtu (tull - Mail - WWW) 15.01.2007, 17:55:03
Už asi 1/2 roku používám místo pracího prášku "prací sliz", který znaly už naše maminky při vyvařování prádla. Je to velmi levné, ekologické (žádné fosfáty) rozpouští se to bez problému i v 30°C vodě, změkčuje vodu + odstraňuje vodní kámen v pračce (žádný superdrahý a zbytečný Calgon, ale jen obsažená soda), alergici nemají nač alergicky reagovat a suroviny na výrobu uschováte na 10cm2. Popis najdete třeba na http://www.rodina.cz/scripts/diskuse/prisp.asp?id=2409225, nebo do google zadejte "prací sliz". Dávkování cca 1 kelímek na pračku (je jedno jestli bílé, barevné nebo černé prádlo), ale dávkujeme NA prádlo, ne do zásobníku! Tak ať vám slouží stejně dobře jako mě :o)...

ja jsem pro kazdou srandu (sasa - Mail - WWW) 15.01.2007, 18:08:55
takze ten jeleni sliz prubnu - uz pro ten neodolatelnej nazev. teda jestli nekde potkam mydlovy vlocky. doufam, ze budou na ty samy polici, co soda na prani :-)

bb - prat a prat by mohlo pomoct, co? vono se to z tech vlasu taky vymejva... zatim po druhym prani ovsem zadna velka zmena. je mi ho lito mrsknout do odbarvovace, ma na sobe takovej peknej modrej prouzek. navic je to neco jako moira triko, takze nevim, co by to udelalo s tim vlaknem. ani z dzinu se to nevypralo. byla jsem totiz lina sundat si i kalhoty. priste si barvim vlasy naha. nebo pujdu na blond.

to: sasa (tull - Mail - WWW) 15.01.2007, 20:37:45
Doporučuju Omnio Bianco - Marseilské mýdlo za cca 25Kč 250g (mas to na 2x 10l a moooc hezky voní) a krystalickou sodu 1kg za cca 20Kč (cca na 8x 10l). Kupuju občas i v supermarketech, ale jistota je normální česká drogerie. Sliz se ti vytvoří i když tam dáš 300g sody, ale je to pak spíš už rosol :o). Prostě nemáš co zkazit. Lepší "tekutý prášek" jsem v životě neměla. Budeš spokojená!
Na tu skvrnu zkus Savo (Perex, obyč, na plíseň je to jedno složení je stejné jen je jinak parfemované). Tričko namoč do vlažné vody a jen tu skvrnu potři koncentrovaným Savem... nech chvilku, pokud se skvrna neodbarví, tak ti nepomůže už vůbec nic. Pak propláchni několikrát tričko ve vodě a dej vyprat s ostatním prádlem.

jo ještě... (tull - Mail - WWW) 15.01.2007, 20:43:02
vločky kupovat nemusíš...nastrouhej mýdlo na normálním struhadle přímo do kbelíku, nebo do kýble od malířské barvy (v něm to můžeš i uchovávat, protože se dá zavřít a "sliz" se nevysušuje). Tak to je snad všechno :o)

Na skvrny je fakt dobrej ten VAnish (Wendy - Mail - WWW) 16.01.2007, 06:39:13
ale měla jsem vynikající recepis : soda, vodní sklo a k tomu jakási žíravina, kyselina, teď už si nemůžu vzpomenout, určitě to byly tři složky, však já si vzpomenu, ta moje hlava...muselo se to v této lázni nechat přísně hlídanou dobu,, jinak ti směs sežrala textil i se skvrnou a bylo vyřešeno. To už je let, teď bych tam aplikovala i to Savo třeba.

To je nejzajímavější debata (NČ - Mail - WWW) 16.01.2007, 07:32:37
za posledních dvacet let.
Je to vážně tak, že místo Persilu Green Power za 6 stovek můžu používat blemcavej sliz z mejdla a sódy? A že bílá bude víc než bílá? A na 40?
Já můžu svý prádlo kdykoliv ukázat celýmu národu, i sousedky z pavlače mi ho záviděj, a co mi to, kur*a, stojí peněz!!!!

Že jo ? (Wendy - Mail - WWW) 16.01.2007, 07:35:48
Určitě plodnější než v parlamentu. Nikdo se tu nehádá, a dojdeme ke konstruktivnímu výsledku. A na konci bude čisto. PAráda.

tull (sasa - Mail - WWW) 16.01.2007, 10:12:32
na strouhani mejdla jsem fakt lina. bud budou vlocky nebo panubohu poruceno :-)

jj, kde nepomuze savo nepomuze nic, to znam. ale je mi lito toho modryho prouzku na tom mym tricku...

ja totiz tak strasne nesnasim domaci prace, (sasa - Mail - WWW) 16.01.2007, 10:14:33
ze jsem velmi snadny terc veskerych reklam, ktere propaguji cokoli, co jen trochu vypada, ze by mohlo pracovat za me... :-D

NC, ze blemcavej sliz (sasa - Mail - WWW) 16.01.2007, 10:20:04
bude prat, docela verim. protoze mejdlem s jelenem pustily vzdycky vsechny spinavy fleky. bohuzel valecne zasoby, ktere jsme nalezli na pude (v r. 1991) jiz byly spotrebovany. krome asi 20ti kostek mydla jsme tenkrat nalezli 8 krabic kostkoveho cukru s napisem bohmen und mahren a 15 kg krystaloveho. taky uz neni mezi nami...

Sášo, dík! (NČ - Mail - WWW) 16.01.2007, 10:37:25
Tak já to teda zkusim. Ale peru jedině na 40st.C a ždímám jen na 400 otáček, to se košile skoro nezmuchlaj a krásně se na ramínku vyvěsej (žehlení nenávidim ještě víc než cuketu a mrkev).
Určitě dám vědít!!!!!!!!

U staré dobrá automatky Gorenje (Wendy - Mail - WWW) 16.01.2007, 12:42:11
byl jen jeden způsob ždímání. U nové si můžu vybírat, a ne jen ze ždímání. Tomu říkám civilizace. Pokrok nezastavíš. I když - občas se člověk ke starým rituálům vrací - mýdlové vločky, soda.... Možná, že to nesklouzne až k bušení do říčních kamenů.

to sasa (tull - Mail - WWW) 16.01.2007, 12:49:49
teda takové poklady na půdě... :o) To bych taky chtěla :o).
Taky "strasne nesnasim domaci prace", ale nastrouhat mýdlo za 2min ještě zvládnu :o). S tím proužkem... pokud máš ten flek někde velmi blízko, tak to bude malinko problém, ale pokud je někde v "bílém prostoru" naneš to savo jen na ten flíček (štětečkem, prstem), ne nikam do okolí. Když to pak vymácháš, tak by měl být proužek zachován i pro další léta :o). Ovšem dávej pozor pokud to je nějaká syntetika, po aplikaci sava by mohla být pak z bílé béžová... Zkus to aplikovat nejřív tam, kde to nebude tolik vidět.
to NČ: Neboj chlape při 40°C se to rozpouští jako máslo :o), a když pak pověsíš svoje bílé podvlíkačky na Sluníčko, tak sousedky budou závidět ještě víc ;o). Podvlíkačky budou vybělené i paprsky jarního Sluníčka, nejen slizem :o)).

Bílá ještě bělejší, (Wendy - Mail - WWW) 16.01.2007, 13:27:36
NČ ještě svůdnější ? To bude poprask na Žižkově...
AHoj.

A vo tom to je!!!!! (NČ - Mail - WWW) 16.01.2007, 14:17:05


tull (sasa - Mail - WWW) 16.01.2007, 15:09:32
no prave, ze je to vzadu na krku kolem toho modryho prouzku, jak ta barva kapala a kapala...
no a syntetika je to taky (neco jako moira tricko) :-( asi z toho holt bude spodni vrstva na vylety :-(

sasa (bb - Mail - WWW) 16.01.2007, 20:03:04
zkus taky Odstraňovač skvrn Dr.Beckmann.
Mám s ním dobré zkušenosti, zabral třeba na zaschlé kafe na bílé košili, na zaschlý cákanec červené omáčky apod. Triko na rovné ploše podložit čistým hadrem. Na uzávěru je plastový kartáček s otvorem, nanáší se to rovnou skrz ten kartáček na skvrnu, kartáčkem to do skvrny důkladně zatřít...přímo zašúrovat:) stočit, smotat do sebe, nechat působit, hodku dvě. Pak vyprat.

sasa (bb - Mail - WWW) 16.01.2007, 20:09:05
Dělá se tekutý v lahvičce na použití před praním a jako roll-on bez následného praní, ten je dobrý na cesty. Fungují oba, můžu potvrdit. S tím druhým jsem v létě vypucovala bílé křeslo v hotelu, zašpiněné od psa.

Mrkla jsem se na seznamu po nějakém odkazu, abys viděla po jaké lahvičce se máš v drogerii pídit, a našla jsem tam jeden přímo na omylem obarvené prádlo, možná zafunguje i na barvu na vlasy:
http://www.pemi.cz/katalog.asp?page=10&SubKatID=av

diky, diky :-) (sasa - Mail - WWW) 17.01.2007, 10:18:56
dneska si jdu pro novou barvu na vlasy :-), tak priberu odstranovac skvrn, mydlove vlocky i sodu

(bb - Mail - WWW) 17.01.2007, 10:58:41
No hlavně si při barvení sundej triko. Nebo obleč tmavě hnědé :)

bb (sasa - Mail - WWW) 17.01.2007, 11:39:13
ano, mam zavazek, ze pred barvenim oblecu tricko papousci. tam se nejaky flek navic hrave ztrati. ev. nocni kosili, co jsem v ni jednou natirala cosi cernou barvou :-D

(bb - Mail - WWW) 17.01.2007, 14:19:10
Případně se obarvuj nahá, cákance po těle rafinovaně rozetři a následně sklízej potlesk na otevřené scéně za levné domácí solárko. Česká žena vždy ví ;)

mýdlové vločky (jensy - Mail - WWW) 19.02.2007, 10:32:35
mýdlové vločky jsou zase ke koupení.
DROGERIE MARTINA, např. Praha 10, Průběžná 62, ty jsou na tvorbu slizu v kombinaci se sodou úplně nejlepší. Pračku jednou týdně projeďte kyselinou citronovou a vyhoďte chemii a dovozová předražená mýdla.

(Jarda - Mail - WWW) 03.03.2007, 10:11:44
Lidi co blázníte??? Všichni by jsme měli chtít náhradu za to, že se nám vodní kámen usadil v pračce. A proč??? To je jednoduché. Na pračce je nejdražší buben ten stojí kolen 5.000 - 6.000 tis. který je z ANTIKORA.Z Antikora je právě proto, aby se na něm neusazoval vodní kámen. Nazdar J

Pomoc (karin - Mail - WWW) 05.04.2007, 09:11:11
jak vyvařujete bílé prádlo...potřebuju poradit

(jensy - Mail - WWW) 10.04.2007, 09:52:16
mýdlový sliz z vody a kelímku mýdlových vloček, zvlášť rozpustím sodu (množství sody záleží na tom jak máš tvrdou vodu)přileju ke slizu, pořádně promíchám a za chvíli peru, ale hodně lidí si to dělá do zásoby. Nešetři mýdlem, pokud dáš málo, tak se špína sice uvolní, ale mýdlo už nemá sílu ji vyplavit, prádlo potom nemusí být tak super vyprané jako když správně trefíš poměr.

REKLAMA NA CALGON JE PODVOD (Janna - Mail - WWW) 26.04.2007, 17:49:11
Vždy když vidím reklamu na Calgon, tak bych chtěla mít po ruce to hovado co to vymyslelo. Dělat z lidí blbce, na to jsou v tomhle státě odborníci. Protože: "uvnitř bubnu se vodní kámen neusadí, protože ho otírá prádlo, když se buben točí"! CHACHACHA, to jsme se nasmáli.... neznám nikoho, kdo by měl vodní kámen na vnější straně bubnu, vždyť všichni, co mají plnění shora ten buben vidí i z té vnější strany!!!!!! A jinak je pravda, že na čistotu prádla má největší vliv tvrdost vody. Přidávejte kávovou lžičku mleté sody(sáček stojí cca 13,-Kč) a potom můžete prát i s obyčejným práškem. Dřív se pralo v potoce s mýdlem a prádlo bylo tak čisté, jen díky té měkké potoční vodě.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: