| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| DISKUZE - ŠIKANA DĚTÍ I RODIČŮ | ||||||||||||||||||||
Rubrika: [téma] Vzpomínám si, že když jsem přišla na zcela první rodičovskou schůzku mé prvorozené (bylo to sotva začátkem října, tedy pár týdnů její první školní docházky) a sedla jsem si podle učitelčina nařízení do „její lavice", v duchu jsem remcala, jak mám blbý dítě – proč si sedá ke dveřím, do tmy? Proč si, koza pitomá, nesedla k oknu? Ale – jak jsem za pár minut byla blažená... Vešla soudružka učitelka a pravila: „Helejte vážení, já nemám čas, takže – pokud sedíte tam, kde vaše děti, tak i víte, jak jsou na tom. Tady u dveří jsou chytrý, uprostřed ti, co ještě mají šanci, a u okna je ten zbytek..." No, chudáci rodiče, co seděli u okna... najednou byli všichni pro ostudu na pranýři, neboť jejich děti byly oficiálně prohlášené za debily... Ovšem, tím to zdaleka nekončilo. Mladá a velice angažovaná paní učitelka měla vypracován dokonalý postup – při jejím příchodu do třídy všechny děti povstaly. Ona pak dávala jednotlivým dětem otázky, když byly správně zodpovězeny, mohl si žáček sednout. A zas – zůstali stát (s patřičně "veselým" komentářem od učitelky) debilkové... Pochopitelně, že byl i systém bodů – za zlobení černej puntík, za pochvalu červenej. Za deset černejch poznámka a pranýř – tedy oficiálně se to jmenovalo jinak, ale žáček musel chodit ve třídě s černým šátkem tak dlouho, dokud nedostal deset červenejch bodů a jemu se to nesmazalo... Ani si to všechno nepamatuju.. No, jen během toho prvního roku asi pět dětí přešlo na jinou školu. Začaly mít noční děsy, počůrávaly se... Tohle byla šikana, a trvalo to celé první tři roky. Mj. ona paní učí stále... Ale proč jsem si na to vzpomněla – dostala jsem od jedné kudlanky dopis, po jehož přečtení jsem měla husí kůži, až jsem v teplém obýváku. Připomněl mi totiž ony hrůzné dny, kdy jsem se s malou Lenkou neustále učila a učila, protože pokud by se trochu zhoršila, znamenalo by to přesazení do prostředního oddělení – a nedej bože, že by někdy seděla u okna!!! Takže, milé kudlanky a kudlánci, Milá Danielo, posílám Ti ukázkový bodový návod, jak psychicky zlomit dítka školou povinné. Ne, nemyslím si, že dnešní mládež jsou neviňátka, ale tohle se musí podepsat na všech zúčastněných. Jde o nový bodový systém, který byl zaveden letošní školní rok v jedné ze dvou škol v našem městě. Pochopitelně, že nebyl konzultován s rodiči, pouze byl na začátku roku vlepen žákům do žákovských knížek. Bodový systém neřeší jen chování žáka, ale i jiné přestupky, za které žák nasbírá body, které se nasčítají a promítnou do známky z chování na vysvědčení. Dříve bývala snížená známka např. za kouření, neomluvenou absenci, hrubé násilí, vulgárnost apod. Dnes se sbírají body za „otočení ke spolužákovi, otevření dveří na chodbu – (o přestávce!) Natož běžení po chodbě o přestávce, dále třeba za otevření okna, nepodepsaný úkolníček, zapomínání, nepozornost, sezení bokem v lavici, odhození odpadku mimo koš.." Uvedu pár příkladů: Otočení na spolužáka při hodině ..... 3 body A další a další... Přitom – tento bodový systém vůbec neřeší body za pochvalu, aby naopak děti zpětně motivoval a třeba špatné body odmazával. Žáci jsou v současné době už ve fázi, kdy dokáží říct učiteli, aby jim dal klidně i 20 bodů najednou... Žádná diskuze nebo snaha o nějaké vysvětlování nemá efekt, často se obrátí proti nim, za další body. Oddychové předměty, jako je výtvarná či hudební výchova, se stávají hrozbou pro všechny žáky, v těchto volnějších hodinách jim naskakují body nejvíc. Věřte mi, že žáci jsou stresovaní, nespavost, pláč, ranní nevolnosti jsou u některých na denním pořádku. 25 bodů se nasbírá lehce, i za několik dnů. A co když je dítě hyperaktivní? Dvě třetiny z celkem 17 žáků má dvojku z chování, ve vedlejší třídě už jsou i trojky. Je pololetí, co bude do konce roku? A vlastně to ani za nějaké nevhodné chování není. Je snad zapomenutí podepsání úkolníčku nevhodné chování ve škole? Jsou to jen děti a každé dítě je jiné, má jinak silnou psychiku, zvláště děvčata. Nedivila bych se, kdyby došlo právě u nich k nějakému vlastnímu radikálnímu řešení, především u děvčat v pubertě. Což by bylo velmi smutné. Každé dítě takový tlak neunese... A další problém... Žáci 9. tříd se hlásí na školy. Kde je vezmou se sníženou známkou z chování? Jak tam budou dokazovat, že dcerka několikrát zapomněla nechat podepsat úkolníček nebo se při hodině otočila k sousedce? Že nefetuje, nekouří, není vulgární k učitelům ani ke spolužákům a jinak má vyznamenání? Osobně bych požádala o přeřazení dítěte na jinou školu a to bych doporučovala i ostatním rodičům. Snad by se nad tím někdo pozastavil. Rodiče se totiž obávají ozvat, aby to nemělo důsledky na děti... Ještě vám předkládám na ukázku pár řádků z tabulky, která se k tomu ještě vztahuje.
Takže – když vaše dítko něco provede a třídní učitel vám to jen oznámí, je dvojka z chování na spadnutí, po sečtení bodů. Ne, nezastávám se grázlíků, kterých nám vyrůstá hodně. Jen se mi nelíbí tenhle způsob řešení – toto tak jednostranné bodování, když už k něčemu dojde. HANKA Přátelé, kudlanky a kudlánci,
|
||||||||||||||||||||
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
(Inka - Mail - WWW) 11.01.2007, 14:52:42
jednoznačně přeřadit děti na jinou školu, stresovat je už od malička je holý nesmysl. Ono když jim to tam prořídne, tak se zamyslí.
Tak to je fakt síla, (Míša 2 - Mail - WWW) 11.01.2007, 15:18:14
já i mé děti máme naštěstí zkušenosti jen s normálními učiteli, kteří trestali jen když bylo opravdu co trestat. Syn mé kamarádky chodil do školy, kde se za každou maličkost psaly poznámky do žákovské knížky. V praxi to vypadalo tak, že si denně přinášel domů několik poznámek. Zpočátku z toho byl nešťastný a hrozně se snažil, později už si zvykl a bylo mu to jedno, stejně tak i jeho matce.Takže výsledný efekt takovýchto poznámek byl veškerý žádný. Jediný kdo to nepochopil byla paní učitelka.
Nikam neposílat !!!! (Petr P. - Mail - WWW) 11.01.2007, 15:39:37
Není záruka, že na inspektorátu pracují normální lidé! Třeba jsou v jádru stejní, jako na zmiňované škole a ještě by se to rozšířilo po celém obvodu nebo okresu!
jo jo (Hani - Mail - WWW) 11.01.2007, 16:35:03
Mojí mladší dcerce kdysi učitelka řekla, že ji na školu nedoporučí, protože by jim tam dělala ostudu! Navíc jí pletli známky se sestřenicí, která byla o 14 dní mladší, měla jiné jméno a chodila do stejné třídy.
Dcera je v současné době uznávaná fotografka, jezdí po světě fotit celebrity.Teď na chvíli přerušila, protože má miminko. Mám úředně uznaného hyperaktivního vnuka. Často se při vyučování procházel po třídě apod. Pak si zlomil pravou ruku, každý den byl po škole musel dopisovat levou co nestihl v hodině. Pravidelně dostával špatné známky např. z diktátů, protože je absolutně nestíhal. Ne aby ho paní učitelka vyzkoušela ústně, byl to premiant třídy... Nechodil pak strachy měsíc do školy, což nám ani nedala na vědomí. Načapala jsem až já, když se vracel zpátky domů. On je to totiž velmi šikovný kluk, i rád vaří a tak se obsloužil doma sám, i umyl nádobí, rošťák. A to byl ve 3 třídě! Strašně rád četl encklopedia vůbec měl rád učení-takže si k normálním úkolům při hodině psal i dodatky. Na to konto mu bylo sděleno, ať nepíše o něčem, čemu nerozumí. A ten náš Einstein jí to šel vysvětlit k tabuli. No..nedivím se, že z něj byla na nervy. Ale takhle ho dusit-využila jeho momentální oslabenou situaci..potvora
(Eraser - Mail - WWW) 11.01.2007, 16:52:54
Tak v 1.třídě jsme měli také červené hvězdičky a černé puntíky za každou kravinu.Ve vyšších ročnících poznámky také za každou blbost,ale dvojku z chování snad z mé třídy nikdo neměl.
(Marie - Mail - WWW) 11.01.2007, 17:30:41
Tak něco příšerného jsem nikdy neslyšela a to už učím 25 let. Jestliže je tento článek pravdivý, tak dítě okamžitě z této školy vezměte. S bodovým systémem bych seznámila i Českou školní inspekci.
je to fakt divne (radka - Mail - WWW) 11.01.2007, 17:53:39
cele mi to prijde tak trochu postavene na hlavu. Pro ty ucitele to prece musi byt hrozna zatez, furt neco sledovat a vyhodnocovat. Pocitat nesmysly.
Spise mi prijde, ze zacali nejaky experiment. Smrdi mi to zavadenim systemu jakosti dle ISO 9001 kde se "objektivne" sleduje prace pedagogu a kvantfikuji vysledky. Na tenhle system by normalne nemohl nikdo prijit, a proc by si proboha neco takoveho vesel na krk? Jedine reseni vidim v samosprave rodicu, kteri se dohodnou a reknou jmenem vetsiny co jim vadi. A ze si tenhle system nepreji. Myslim, ze se da postupovat nejdriv uplne normalne a pak se uvidi :o) Mohlo by to stacit a samosprava se alespon dozvi jak tento nesmysl vubec vnikl.
musím se přiznat, že jsem do toho článku jen nakouk´, (toulavej - Mail - WWW) 11.01.2007, 17:55:05
takže MOŽNÁ nebudu vůbec objektivní, ale mám z toho takový dojem, že to MŮŽE být tak, že ZOUFALÍ BEZBRANNÍ UČITELÉ nevědoucí si už rady s žáky DĚLAJÍ ZOUFALÉ VĚCI, tedy pokusy jak děti zvládnout LEGÁLNÍMI, společností dnes dovolenými prostředky. Zaujalo mě SEZENÍ BOKEM V LAVICI. Je to pochopitelně blbost, když se na to díváme přes sníženou známku z chování a tím pádem třeba nepřijetí na školu, na druhé straně - já v té třídě nebyl, ale - NENÍ NORMÁLNÍ sedět bokem, možná celou hodinu a dávat tak najevo, že si mohu dělat CO CHCI a učitel na mě nemá. Já chodil 20 let do všech škol a potkal jenom 3 učitele co byly všem pro srandu, ale i ty jsme celkem tolerovali, že se něčím živit musí. V americkém filmu s Michelle Pfeifferovou jsem viděl, že jediným potrestáním co u nich platilo a děti se ho báli bylo vyloučení ze školy třeba na den. Asi to je ve škole lepší než na chodníku celej den. Tady u nás podle mě NEMÁ učitel žádný prostředek, jak zvládnout dítě, který se rozhodne, že poslouchat nikoho nebude. Facka by to možná změnila, ale učitel nebude riskovat soud a vyhazov. Je to tak 14 dnů co zmlátili cikáni - rodiče učitele přímo ve škole. Takže, netvrdím, že tenhle přístup co popisuje Hanka, je správnej, ale napadla mě ta myšlenka o ZOUFALSTVÍ A BEZRADNOSTI UČITELŮ, prostě možný pohled z druhé strany . . .
Teď jsem ještě zavadil pohledem o poznámku, že když jsou děvčata v pubertě, NEMŮŽE SE NIKDO DIVIT, když provedou nějakou nepředloženost - NO TO ALE VÁŽNĚ NE !!! Přece pubertou už si prošli všichni co mají 20 a víc, já také chodil s holkama do jedné třídy a NIKDY jsem žádnou nepředloženost od žádné ve třídě nezažil. Buď neměly pubertu, nebo se dovedly OVLÁDAT, protože věděly, že by jim to neprošlo. Snad jsem nepíchl do vosího hnízda svým názorem :-) . . .
(Ling - Mail - WWW) 11.01.2007, 21:58:40
Prisypu jen svou trosku do mlyna.. narazit na kvalitnihi a rozumneho kantora je velke stesti. Je to taky o financich. Mladi a specializovani lidi utikaji do zahranici, kde jsou lepe placeni, ac nepracuji ve svem oboru.
Mam sestru.Kdyz zacala zakladni dochazku, ve skole ji to vubec neslo. Mama i ucitelka to pricitaly lenosti. Od prvni tridy byla ve tride zesmesnovana kantorkou a doba karana mamkou (to jak si to mama dnes vycita je jina otazka). Nejsem si jista,jestli ji nechali ve skole propadnout a opakovat prvni nebo druhou tridu.. byly jsme na stejne skole..ta krava ucitelka (omlouvam se,ale nemuzu jinak) si me chodila vyzvedavat uprostred vyucovani a nejdriv pred celou mou tridou rekla,co ma sestra zas vyvedla (ona se pokopala jogurtem),odvlekla mne do jeji tridy,segre vynadala prede vsema a mne pak jeste vybidla,at to doma reknu mame..Segra rano pred odchodem do skoly plakavala, zvracivala.. U nas na malym meste skoly na vyber nebyly a tak trpela segra i mama..ve treti tride konecne psycholog vystavil papir,kde vysvetluje to,zac byla sestra bita ve skole a doma doslova..nepamatuje si, nepocita, nesoustredi se..dyslexie, dysgrafie. Blizsi vysvetleni ukazalo, ze sestre nespolupracuji mozkove hemisfery..bud pracuje jedna nebo druha. Preradili ji do zvlastni skoly..U nas ale zvlastni se nerovna specializovana..Do zvlastni chodili (a u nas stale chodi) pouze velice problematicke deti a cikani (proboha hlavne mne nenarknete z rasismu)..misto aby se vse zlepsilo, segra dostavala na frak uplne stejne a jeste si ji oblibila zakoplexovana ucitelka bez vzdelani jako tridniho fackovaciho panaka..vtipky a ironicke poznamky smerovaly na segru
(Minnie - Mail - WWW) 11.01.2007, 21:58:59
Pokud by dcera fetovala, těžko by měla vyznamenání, to bude každému jasné na první pohled. Nechci se zastávat toho podivného bodovacího systému, ale mám sklon být na straně pedagogů. Nějaký vážný důvod totiž, jak poznamenal toulavej, tahle drastická opatření určitě mají... Rozčiluje mě, že většina jinak vcelku rozumných dospělých má dětinský sklon na učitele nadávat nebo jimi opovrhovat. Vysokoškolák, který vykonává tuhle nelehkou, nevděčnou, někdy i nebezpečnou (občas hrozí fyzický útok ze strany rodičů nebo téměř dospělých žáků) práci za směšné peníze a s nulovou společenskou prestiží má zkrátka můj obdiv... Nechtěla bych za žádné peníze pacifikovat nezvladatelné, arogantní děti arogantních rodičů, co jsou přesvědčení, že jejich dítě je nevinný, snaživý andílek a zatrpklá učitelka si na něj zasedla...
(Ling - Mail - WWW) 11.01.2007, 22:05:33
Ona je introvert a velice uzavrena, ackoliv vic nez cokoliv touzi po pratelstvi,ktere nikdy nemela.. vyustilo to fyzickou sikanou. Segra zacal domu chodit s modrinama na nohach, na zadech..temne fialovy podlitina.Nikdy nic nerekla..to bylo samy,ja spadla,ja se narazila v telocviku..az po hrozne dlouhe dobe vyslo najevo ze par sigru si ji davalo do parady, ucitelka to vedela a segre rekla, ze si za to muze sama,protoze provokuje.. clovek s nulovym sebevedomim, neschopny se podivat druhemu z prima do oci ale neumi provokovat.. kdyz to z ni tehda mama vypacila, mala plakala a plakala,at to hlavne nerika pani ucitelce, ze ta na ni zas bude kricet,ze je lharka.. mamka tam tu zenskou tehda malem napadla
Ja vim,je to dlouhy, ten prispevek,ale uz jsem u pointy. Segre je dnes 21. Je to zakrikla divka s absolutni neduverou ve svuj nazor, ba ve svou osobu..trvalo roky nez zacala normalne spat. Vlece si s sebou obrovskou zatez z detstvi a te se nikdo jen tak nezbavi.. Seberte se a mluvte s reditelem. Vzdyt to je drezura..ani dospelej devydrzi sedet bez hnuti..tohle tema by bylo jeste na dyl,ale jedno je jasny. TOTAK NEMUZETE NECHAT.
Chyby (Ling - Mail - WWW) 11.01.2007, 22:09:56
Omlouvam se za ty preklepy a chyby.. nejak jsem se emocne neovladla :)
Milá Ling, (kiwi - Mail - WWW) 11.01.2007, 22:29:26
chápu tvoje emoce. Je to strašný, si tohle všechno uvědomit a vědět, že už s tím nemůžeš nic dělat... Ale - tvý ségře je jednadvacet, je strašně fajn, že má tebe, tu starší. Měla bys jí pomoct najít něco, nějakého koníčka, co by se jí nejen líbilo, ale co by jí šlo. Aby pomalu a jistě získávala něco, v čem by měla úspěch, v čem by měla konečně sebevědomí... Hele, 21 let, i když je to už dost - přeci jen je to teprve začátek života... Co tvoje sestra dělá teď?
To je silné kafe... (bb - Mail - WWW) 12.01.2007, 01:27:16
vzala bych tabulky, body atd., přibalila k nim to, co je na této škole asi nejméně důležité, totiž dítě, a šupajdila bych s ním do nejbližší PPP. Omdletému psychologovi bych poskytla tu nejlepší první pomoc a na oplátku by mi dal své vyjádření k systému i k následkům na dítěti.
S tím bych pak mazala na zřizovatele školy, že mu škola neplní funkci pro kterou ji zřídil, (tedy zformulovala bych to samozřejmě jinak, to jen že mnou lomcuje představa, že se mě to týká, a jak by mi to nastartovalo motory :) a školní inspekci, s podezřením na psychické, a kdo ví zda ne i fyzické, týrání svěřených dětí. Minnie, dobrý učitel si zaslouží úctu a respekt, jak píšeš, a dobrý rodič vede dítě ke zdravému respektu k osobnosti druhých. Jenže musí být taky na straně učitele respekt k osobnosti dítěte. Autoři popisovaného systému možná byli zoufalí a už nevěděli kudy kam, ale při jejich praxi, zkušenostech, nesmí s vaničkou nezvládnutelných arogantních puberťáků z devítky spláchnout všechny děti. Je to obecná škola a ten systém připomíná vojenskou akademii.
Dobrej učitel za 15 tisíc hrubýho měsíčně? (NČ - Mail - WWW) 12.01.2007, 06:47:19
Ježišmarjááá! To už samo vo sobě je protimluv.
Něco jako: Potkají se dva poslanci parlamentu v tramvaji...
Doteď jsem víc litovala učitele, (Wendy - Mail - WWW) 12.01.2007, 08:06:10
protože mám z první až druhé ruky, jak se žáčkové chovají. ALe ne, nejsou všichni takoví, já vím, to jen ti horší a hlučnější jsou víc vidět a slyšet. Školáka už doma nemáme, ale myslím že na školu nevzpomíná ve zlém, ta nakonec já na tu svoji taky ne. A vzpomíná se víc na ty kantory, kteří byli přísnější. S kterými jsme museli i trochu "bojovat".
A ty body - jsou dnes koukám i ve škole, no u doktora, na silnicích.a kdepak ještě ? Zavedu je doma: Zapomněl vyluxovat - 13 bodů Chodí moc pomalu - 16 bodů Odmlouvá při nákupu - 20 bodů Nechtěl na ples - 99 bodů atd. Za překročení 200 bodů černý puntík na čele, za dvojnásobek červený. NO, není to tak špatný nápad, ty body, ale jen doma...
kiwi (neonka - Mail - WWW) 12.01.2007, 09:15:32
Se sebevědomím to není tak jednoduchý, hlavně u lidí tohole typu, znám se (ale nejsem Ling sestra).
trochu souhlasim s toulavym, (sasa - Mail - WWW) 12.01.2007, 09:23:46
ze "zoufali ucitele delaji zoufale veci". fakt na deti na ZS nema ucitel paku a ony jsou si toho moc dobre vedomy a casto je v tom rodice podporuji. ucila jsem na II. stupni sidlistni ZS 3 roky. vzdycky, kdyz jsem si rikala, jakej je dotycne ditko hajzlik, po rodicovskych schuzkach se ukazalo, proc :-)
po skole ho nechat nemuzete, vyhodit z hodiny ho nemuzete... prevazna vetsina deti byla v pohode, 2 problemove ve tride ukocirujete, 4 vam dokazou rozvratit hodinu natotata. trida o 22 detech v pohode, 26 uz je moc. byl fakt velky rozdil ucit v jazykove nebo bezne tride (meli jsme oboje, i spec. tridy dyslekticke. to byla kapitola sama o sobe - 2 dyslektici, 10 co meli hlavne jinej problem a dyslexii k tomu, 2 hajzlici, co tam byli uklizeny). ucitel, co ma na uceni a praci s detma talent si hrave poradi v jakekoli situaci. ale kolik jich takovejch je (stejne jako je vynikajicich maliru, houslistu nebo atletu...). pak je spousta prumerne dobrych a samozrejme jsou take spatni ucitele, jako ve vsech ostatnich profesich. no a ty platy k tomu, to je fakt ostuda... jinak k tomu bodovacimu systemu: to je jak s komunismem - myslenka dobra a provedeni naprosto hruzne. urcite neni spatne mit nejaka pravidla - melo by byt predem dano co za co. ale spatny vyber - bodovat kazdou blbost, to pak uplne ztraci vyznam a ucinnost. a chybi i kladne body - kterymi by se ty zaporne umazavaly a deti by motivovaly. nelze jet trestat, je treba i chvalit. ono to pak cloveka treba donuti se zamyslet, co udelal spatne a ze napravit to, da nejakou praci. a ze neni "na veky zatracen".
Platy (Myška - Mail - WWW) 12.01.2007, 11:51:16
už se rozebíraly víckrát, ale nedá mi to. Píchnu do vosího hnízda. Moje sousedka je učitelka. Je samoživitelka, má dvě holky cca ve stejném věku jako já kluky, rovněž já jsem samoživitelka. Pracuji v PC firmě jako konzultantka. Jsem v práci cca 9 h. Když já odcházím do práce, ona vstává. Když přicházím z práce, už je dávno doma. Já mám dovolenou 4 týdny. Ona 8 týdnů, když přičtu volno ředitelské, tak 9 týdnů. Bydlíme ve velkém městě, já jezdím do práce MHD, ona autem. Tak mě řekněte, jestli fakt mají učitelé nízký plat. Podle mě nemají, vždyť jejich úvazek je cca 25 h týdně. Ano, musí se připravit na vyučování - ale přípravy si udělají první rok, který daný předmět učí, a pak jedou podle nich, případně je jen upraví, sešity opraví ve volné hodině, kterou mají v rámci rozvrhu. Pokud už si berou sešity nebo písemky na opravu domů, je to výjimka.
I přesto bych nechtěla být učitelka. A musím říct, že jsou i takové, kterých si vážím. Ale jsou ve výrazné menšině.
(Minnie - Mail - WWW) 12.01.2007, 13:03:50
Třeba ta sousedka dostává větší alimenty, nebo pronajímá nějakou nemovitost, nebo ji dotují rodiče...
A co udělají, (mamča - Mail - WWW) 12.01.2007, 13:04:18
když už mají žáci naplněný bodový limit ? Seberou jim žákajdu ?
(Viz bodový systém versus řidičák)
mysko (sasa - Mail - WWW) 12.01.2007, 13:11:26
casto jsem v te skole sedavala do ctyr a opravovala, protoze se mi nechtelo ty stohy sesitu a pisemek vlacet domu.
a ver tomu, ze ve dve hodiny odpoledne jses jak vyzdimanej citron. po te, co jsem zmenila zamestnani, jsem mela 2 hlavni dojmy: ze muzu jit na zachod, kdy chci a porad jsem cekala, kdy zazvoni.
Navíc, ty si, Myško, (Minnie - Mail - WWW) 12.01.2007, 13:12:18
v práci čteš Kudlanku a píšeš blbinky do diskusí a sousedka se během těch hodin ve škole sotva stihne nasvačit a vyčurat...
No jo, (Myška - Mail - WWW) 12.01.2007, 13:49:15
dneska mám fakt volněji, tak čtu, ale zase nemám ty volné hodiny v rámci rozvrhu. Ale moc často se nestíhám nejen vyčurat a nasvačit, ale mnohdy jsem tu i do večera. Nestěžuji si, svou práci mám ráda, jen vysvětluji. Není to jen sousedka - zkuste jít ve čtyři do školy, že potřebujete mluvit s učitelkou - pokud s ní nejste domluveni a ona na vás nečeká, tak máte smůlu, kromě družinářek tam není ani noha. A jestli je vyždímaná ve dvě jako citrón - vždyť taky ve dvě frčí domů odpočívat.
Mamča - (Myška - Mail - WWW) 12.01.2007, 13:56:58
taky by mě to zajímalo - pokud dostane za tyto prkotiny trojku z chování (což považuji za úplnou ptákovinu - ale zřejmě je to někde realita), tak pak už snad žádný nástroj nemají. I když možná - co takhle vyloučení ze školy?
Myško, (Margot - Mail - WWW) 12.01.2007, 14:19:26
mám jistý dojem, že pleteš dohromady jabka a hrušky. Moje maminka učila čtyřicet let první stupeň a ségra dnes učí na druhém, takže vidím pár věcí asi jinak než Ty.
Frčet domů ve dvě se dá v lepším případě na prvním stupni (a ještě ne denně), ale tam o volnou hodinu v rámci rozvrhu moc nezavadíš, je snaha maličkým dětem nedávat odpolední vyučování pokud škola doslova nepraská ve švech a nedonutí ji k tomu nouze. Takže učitelky frčící z práce ve dvě si běžně nosí práci domů, moje dětství byla maminka po nocích vysedávající nad sešity a přípravami, pro děti na prvním stupni se toho musí chystat opravdu hodně, navíc ve škole si maminka musela chystat texty psané na tabuli (kde děti jen doplňovaly např. i/y), magnetické tabule k výuce množin, přírodovědy atd atd atd. Ségra učí na druhém stupni, vrací se domů běžně po čtvrté, mívá buď odpolední vyučování nebo vede kroužky, občas si něco nachystá ve volných hodinách, ale starší děti zas mívají docela dost sešitů na opravování (taky se ve volných hodinách občas supluje za kolegy s chřipkou). Je duševně hodně moc unavená z těch věčných válek s puberťáky, kteří nad vším rebelsky ohrnují nos a čistě z hecu zkouší kolik kantor vydrží, neb pubertální dětičky moc dobře ví, že po dobrém kantora poslechnout nemusí a on na ně po zlém nesmí. Já osobně jsem se kantořině vyhnula obloukem, bohatě mi stačilo vidět, že "není všechno zlato co se třpytí".
Jen dovětek... (Margot - Mail - WWW) 12.01.2007, 14:34:44
Ten bodovací systém se mi hrubě nelíbí, mamince a sestře by se nelíbil taky, jak je znám, o systému "blbci v řadě u okna" už vůbec nemluvě. Kantora bez autority a schopnosti děti zaujmout bodíky nevytrhnou a kantora s autoritou budou spíš zdržovat, ten použije jiné prostředky ke srovnání dětí do latě než tyhle body. Ovšem je fakt, že děti obecně jsou dnes mnohem vyspělejší, otrkanější, drzejší, k sobě navzájem bývají hrubé a agresivní fakt nebezpečným způsobem. Přibývá dětí hyperaktivních, které nijak nemůžou za to, že nevydrží sedět v klidu v lavici a soustředit se na výuku, jenže co s tím, když zas tyhle děti ruší ty ostatní soustředící se a nabourávají výuku celé třídě...
Když mamina vypráví, jak ševelící třídě před třiceti lety stačilo říct:"Děti, vy mně ale vůbec nemáte rády, když mě tím brebtáním takhle zlobíte"... dětičky zavřely pusy, sklopily hlavičky a poctivě se styděly... No zkuste to říct dětem dneska o).
Margot, (Myška - Mail - WWW) 12.01.2007, 14:34:50
no určitě je rozdíl mezi prvním a druhým stupněm, a střední školou, souhlasím. Bohužel, mám moc špatnou zkušenost s učitelkami na prvním stupni. Syn šel do školy dřív, jako nešestiletý, po úspěšném vyšetření v ped.-psych. poradně. Ředitelka mi to už při zápisu vehementně vymlouvala, navíc je trend dávat děti do školy později. Nicméně syn nastoupil. Během první třídy měly dvě učitelky, každé pololetí jinou. V druhé třídě dostali třetí, která právě přišla z druhého stupně, z devítky. A neučila je matematiku (matematiku prvního stupně!)a tělocvik - dodnes jsem nepochopila proč. Její přístup k malým dětem byl neadekvátní, odpovídal těm deváťákům. Asi jsem měla dát syna do jiné školy už v téhle chvíli, bohužel jsem to udělala až po čtvrté třídě.
Každopádně si myslím, že ocenění učitelů je adekvátní.
(Minnie - Mail - WWW) 12.01.2007, 14:58:56
A jakou jsi v tom, že začne chodit do školy dřív, viděla výhodu...? A o kolik dřív to bylo...?
Moje kamarádka je učitelka (wendy - Mail - WWW) 12.01.2007, 15:01:29
a mohu říci, že je tímto povoláním kutečně poznamenaná. Třídu si ale zvládne, možná ne tak tím, že je až tak skvělý pedagog, ale pěkná, sebevědomá a velice energická baba, kterou jen tak něco nerozhází.
Ale chtěla jsem k těm platům - ono to žádané zvýšení nebylo ani tak o odpracované době, já vím, že ty prázdniny jim všichni závidíme... Je to o charakteru práce. Jednak povolání učitele mívalo vážnost a druhak - dokud jsem to sama nedělala, nikdy jsme nevěřila, jak práce s lidmi, celodenní práce, děsně vyčerpává. My za to máme taky příplatky, tzv. držkovné.
tuhle práci by měli (alena.tomkova@atlas.cz - Mail - WWW) 12.01.2007, 15:08:05
dělat lidi, který mají vztah k dětem a mají je rádi...no ale v tom případě by zůstala půlka národa negramotná....nic méně, kdyby měli učitelé platy jako poslanci a měli tudíž, při ztrátě zaměstnání, oč přijít, pak by se setsakra snažili -(i když...viz naši poslanci...škoda mluvit!!!)Fakt je, že tohle povolání nemá prestiž veškerou žádnou...ve školách učí lidi, kteří jednak nemají potřebnou kvalifikaci, druhak nemají vztah k dětem. Dlužno též říci, že ani dětem není vštěpována úcta ke vzdělání - rodiče bývají přepracovaní a na děti nemají dost času (což není většinou ani tak jejich vina, jako spíš je to vinou podnímek našeho počínajícího kapitalismu, který ustrnul někdy v době štrajchpudlíků).Děti vidí kolem sebe denně příklady toho, e lépe se nemá člověk vzdělaný a slušný, ale právě naopak.Jinak několikrát ve svém životě jsem učila - a to ppouze angličtinu. Jednou to bylo na prvním stupni, jednou na sportovní vyšší škole.Naštěstí jsem na celé škole uměla slušně anglicky jen já, tudíž nebyl nikdo, kdo by mi do toho mluvil.Tak to celkem šlo.Ale učit pořád bych nechtěla..na to už nemám ty nervy..
ano wendy (sasa - Mail - WWW) 12.01.2007, 15:49:58
***jak práce s lidmi, celodenní práce, děsně vyčerpává***
to je to, co jsem mela na mysli, kdyz jsem psala, ze "ze ve dve hodiny odpoledne jses jak vyzdimanej citron"
Minnie (Myška - Mail - WWW) 13.01.2007, 11:47:49
syn šel dřív o 26 dní. Je zářijový. Nebyl a není žádný rozdíl mezi ním a dětmi narozenými o měsíc dřív :-). Akorát, že srpnové a ještě i dřívější děti měly odklad, který pro ně žádali rodiče. Je to mladší syn, a pořád měl a má tendence kamarádit a dotahovat se na starší. Ten kdyby musel mít odklad kvůli věku, tak se ve školce zblázní.
Jak tak vidím, (Myška - Mail - WWW) 13.01.2007, 19:55:08
tak i když kdosi poukázal na to, že já na rozdíl od učitelů čtu kudlu z práce, tak jsem nebyla jediná, co? No to je fuk, ale škoda že se ve svém volnu nepřidal nějaký pedagog, aby zprostředkoval pohled z druhé strany. Třeba na ten úžasný bodový systém.
(Minnie - Mail - WWW) 13.01.2007, 23:03:45
On sem přes víkend skoro nikdo nechodí, protože se tu nic neděje. Nebo se tu skoro nic přes víkend neděje, protože sem nikdo nechodí...
(eva - Mail - WWW) 15.01.2007, 13:08:41
Lidi, já tomu článku vůbec nevěřím, že by taková blbost byla vůbec možná. To je nějaká kachna.
(Nantaali - Mail - WWW) 15.01.2007, 18:26:37
To je hruza hruzouci, jedna se o skolu nebo vychovny ustav typ polepsovna? Beh o prestavce po chodbe, nepozornost,otevreni dveri a pod.Mam dve deti 12 a 13 let.Ta mladsi je hyperaktivni.Zijeme ve Svedsku a tak mam slusny prehled, jak to ve skolach chodi.Platy jsou priblizne stejne vysoke jako platy napr porodni asistentky nebo stavebniho technika, popr.bezneho urednika. Tedy zcela prumerne.Sikana zde samozrejme take je, ale bojuje se s ni od materske skolky.Zasadne se nedela rozdil a ani nezduraznuje, ze je nekdo lepsi, nebo horsi. Deti se uci uz ve skolce nachazet u svych kamaradu dobre stranky a mluvit positivne o svych kamaradechNegativni projevy a nasili se resi okamzite.Mezi uciteli a rodici je dialog a a obe strany jsou si vedomi, ze maji stejny cil -aby se deti neco naucily.Podle toho take spolu vychazeji jako partneri, kterym jde o spolecnou vec.Rodicak neni vybijeni si vlastnich ucitelskych frustraci na rodicich.Rodicak probiha za pritomnosti zaka ucitele a jednoho, nebo obou rodicu. Kazda takova schuzka trva 20-40 min.Kazdy zak ma u ucitele sve desky, ve kterych je napr. list papiru s obrazem stromu / muze to byt i jina vec, treba zavodici auta/.Na konci vetvi je napsano, co by zak na konci roku mel umet a na listech, ktere rostou na vetvich jsou castecne znalosti.Ucitel vybarvuje listy podle urovne znalosti a ma tak podklad pro rozhovor s rodici a zakem.Ucitel tedy nedela z rodicu mene inteligentni jedince a nesnazi se je ponizovat a vystupovat v roli vseznaleho pedagoga.Zaci maji dostatecnou osobni svobodu a volnost pohybu/o prestavkach jsou s uciteli venku a hrajou si.Vsem je jasne, ze dite nemuze sedet a pozorne sledovat vyucovani celou dobu.Kteri dospeli to dokazou? Nasi hyperaktivni dceru zachranily tri angazovane ucitelky, ktere ji nebraly jako zatez, ale jako moznost.Diky jim je z ni dnes bezvadna holka,ktera sice pokulhava v poctech, ale nadherne maluje a je nejlepsi ve vsech sportech.Nemyslim, ze by svedska skola byla bez vady, hodne veci by se dalo vylepsit,ale pristup k detem a k jejich moznostem a nedostatkum je uplne jiny.Vsichni se snazi vychovat z deti jedince, kteri budou mit zdrave sebevedomi a nepokrivenou pater.
|
Nemohu přijít se svojí troškou do mlýna, protože mám na pedagogy ze základní školy veskrze kladné vzpomínky. Rovněž jsem se s něčím podobným nesetkala ani u svých dětí. Vzpomínám si ale na bráchu, který školní docházku snášel dost těžce a ve druhé třídě prohlásil: "Maminko, když jsem byl ještě u tebe v bříšku a věděl bych, že budu muset jednou chodit do školy, tak bych ti z toho bříška nikdy nevylez!"