[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
DIVOKÝ A DRSNÝ, JE TEN MŮJ...
Rubrika: [poradna]

Dobrý den, Kudlanko. ...ani nevím, kde začít. Mám skoro dvouletého chlapečka. Jsem s ním sama, protože s bývalým přítelem se nestýkám. Mým velkým problémem je, že se ho bojím, bojím se o sebe i o syna. Teď jsem ho sice skoro rok neviděla, a nijak ho nevyhledávám. Nějak jsem to zatím neřešila, protože jsem měla strach, aby syna nechtěl vídat. Víte, nebyla bych proti tomu, kdyby to byl normální otec,  ale je to zlý člověk, který pod vlivem alkoholu ani neví, co dělá. Když se opil, tak mě napadal, a bylo to dost hrozné -  stávaly se takové věci, jako je vyrážení dveří atd., dokonce mi i vyhrožoval: "jestli něco podnikneš, tak zavolám Ukrajince a podříznou tě...." Začalo to všechno velice brzy, už v těhotenství mi hodně fyzicky i psychicky ubližoval.. 
O brutálních urážkách ani nemluvě, také mě neustále vyhazoval z bytu, všechno to začalo už když jsem byla těhotná. A on pije stále, snad není den, kdy by nepil. Pak je velice agresivní.

     Měli jsme spolu před rokem soud, malý byl svěřen do péče mně a jemu bylo určeno výživné 1300 Kč měsíčně. Ale samozřejmě, že již 9 měsíců na synka neplatí. Vím, má všude plno dluhů – u pyramidových společností, bank, různých firem, co dávají půjčky na ta hrůzná procenta, taky u všech známých atd. Bohužel je také hodně závislý na automatech; když jsme spolu před rokem žili, tak tam padla veškerá jeho výplata. A pochopitelně, že nakonec to dopadalo tak, že skoro každý den k nám domů volaly různé vymahací agentury a nebo ho osobně sháněly. Došlo to tak daleko, že se dokonce podílel i na takových "levotách", jako jsou např. krádeže aut atd..

    Chtěla bych se poradit, co mám dělat. Známí mi radili, ať si s ním udělám písemnou dohodu, kde napíšu, že po něm nebudu chtít doplatit výživné co dluží a také už dál nebude muset vůbec nic platit... a také, že nepodám žádné trestní oznámení za nedodržení soudního rozhodnutí  – jen když bude souhlasit, že se zřekne práva na styk s dítětem. Mám totiž o malého velký strach, po těch všech nepříjemnostech, kdy nezažil zatím s tátou nic hezkého, a nevypadá to, že by se najednou změnil, se kontaktu mezi nimi bojím, on je opravdu strašně nevypočitatelný, a zvláště, když je opilý. Ale nejsem si jistá, jestli by taková dohoda byla co k čemu... Poradíš mi? Anna

ODPOVĚĎ:

     Čte se mi to dost smutně, Aničko... Je mi líto v prvé řadě toho malého kloučka, který za těch pár dnů života viděl tak málo lásky, nezažil vlastně žádné krásné mazlení s tátou a mámou... A pokud ano, tak toho bylo určitě hodně málo. Samozřejmě, že stejně jako plno čtenářek a čtenářů mě nejprve napadlo: "Holka, ty sis tedy vybrala..." Bohužel, ti slušňáci, hodní kluci, ti jsou takoví "šediví, nezajímaví, prostě – není to ono". Ovšem, pak to dopadá přesně tak, jak teď píšeš.

     Stejně tak je na pováženou, že jsi s nim tak dlouho – když to počítám, tak nejméně dva roky - vydržela. Ale vzápětí si vzpomínám na plno jiných, které to snášejí ne dva, ale i dvacet let... Takže nakonec tě musím pochválit, že ses rozhodla a odešla. Takové prostředí, jaké by mu soužití s tvým přítelem nejspíš přineslo, by rozhodně nebylo to pravé pro dětství.

     A teď to nejdůležitější – na nějaké podobné "úpisy s čertem", co ti poradili známí, honem rychle zapomeň. Jednak bys jednala proti dítěti, a tím i proti zákonu a pak by ani nějaká podobná smlouva nemohla mít žádnou platnost. Ale – co bych ti mohla poradit je, aby sis v místě bydliště zašla na soud a tam se zeptala na bezplatnou právní poradnu. Můžeš je požádat, aby ti poradili někoho, kdo má tuto problematiku na starosti...  Tam pak všechno řekneš, a kvalifikovaně si zjistíš správný postup. Dále: je potřeba, abys vyhledala sociální pracovnici. A v neposlední řadě  zašla i za dětskou psycholožkou. Věřím, že s tím ti tu poradí i zdejší "Sněm Moudrých Kudlanek", protože mnohé z nich mají podobné trampoty za sebou.  

     Každopádně se ještě ozvi, neboj, nejsi sama. :-).

daniela@kudlanka.cz

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Já to nějak nechápu... (Míša - Mail - WWW) 11.01.2007, 09:21:32
Anna píše, že se s bývalým přítelem nestýká a že ho rok neviděla. Z dále napsaného nevyplývá, že by otec snad nyní projevil o syna zájem. Podle toho, jak jej Anna vylíčila bych řekla, že ten zájem ani neprojeví. Jinak si myslím, že v podobných případech, kdy je otec alkoholik, gambler a násilník, lze soudně zrušit právo otcovství a zakázat styk s dítětem. Ale to by musel zhodnotit opravdu až ten právník.

Není mi také jasné, zda se takto přítel Anny projevoval i před početím dítěte. Předpokládám že ano, takže nerozumím tomu, proč s někým takovým Anna splodila dítě.

je zbytečné odsuzovat, (Gerda - Mail - WWW) 11.01.2007, 09:37:43
Anna potřebuje poradit! A Kudlanka radí dobře - do žádných spolků už s ním nevstupuj, nic mu nepodepisuj, protože je to nespolehlivý křivák, který by ti zapřel i nos mezi očima, kdyby na to přišlo. A ohrožuje tě. Nahrává ti nový zákon o týrání, který od letošního ledna platí, takže si myslím, že budeš mít příznivější pozici, když se půjdeš na vyřešení své svízelné situace zeptat. Soudu se asi nevyhneš, ale nenech se zatlačovat do kouta gaunerem, když si sama nepomůžeš a nezařídíš, neudělá to za tebe nikdo! Kvůli dítěti jednej okamžitě.

Já neodsuzuju, jen se podivuju (Míša - Mail - WWW) 11.01.2007, 09:44:52
A řekla bych, že v tomto stadiu nelze poradit nic jiného než co už poradila Kudlanka

Kudlanky moje milé, myslela jsem, (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 11.01.2007, 10:47:19
nějakou tu radu ohledně té sociální pracovnice - co a jak tam - jednoznačně je vidět, že Anička fakt neví, na co má právo, co by neměla, co musí, co nesmí...
A DÍKY, GERDO! - opravdu je hloupost JENOM nadávat... tím se nic zpátky nevrátí :-)))

já jsem tedy jen laik, (Inka - Mail - WWW) 11.01.2007, 11:24:17
ale pokud Ti neplatí, zájem o dítě nemá a Ty ani nestojíš o to aby měl, tak bych změnila příjmení a odstěhovala se neznámo kam a poučena minulostí bych si hledala přítele v čistších vodách. Takzvaně bych spálila mosty. Protože jestli Tě znovu vyhledá, tak to určitě nebude pro nic přínosného, jen problémy pro Tebe a chlapečka navíc.

Inuš, nevím, ale pochybuju, (NČ - Mail - WWW) 11.01.2007, 11:52:50
že by dítěti šlo změnit jméno bez souhlasu OBOU rodičů, pokud jsou jako rodiče řádně evidováni, což zřejmě v tomhle případě jsou. A myslím, že neplacení výživného na tohle nebude mít vliv. Co a jak, a jaký má možnosti, jí ale určitě poraděj na každý sociálce, a zřejmě jí i poraděj, jak získat nějaký levnější právní zastupování, kdyby ho bylo potřeba.
No a ty čistší vody...??? Myslím, že určitý povahy lověj furt ve stejnejch vodách. To už nějak tak ta příroda dělá sama. A když se, proti svý přirozenosti, rozhoupou k volbě v čistší vodě, tak jim to stejně moc dlouho nevydrží a pak zase bejvá chudák ten ulovenej.

Možná zbytečný strach, když rok ticho po pěšině... (Gita - Mail - WWW) 11.01.2007, 11:58:38
Naprosto ale souhlasím, že nějakou takovou dohodu bych neuzavírala. Nelze se platně vzdát práv na styk s dítětem, a tedy ta dohoda by byla neplatná a neúčinná. A souhlasím s Gerdou, že by ještě mohla být použita jím proti Tobě. Píšeš jen o výživném, ale zajímalo by mě, jak často stanovil soud otci dítěte styk s ním?

Otázka je, co vlastně chceš. Jestli je ti jedno, že neplní svou zákonnou povinnost (platit výživné), pak jen upozorňuji, že výživné náleží dítěti, ne tobě, takže svým rozhodnutím toto výživné dítěti odepřít by ses taky mohla dostat na pole protiprávního jednání (trestného činu).

Jinak proti kontaktování sociální pracovnice v zásadě nic nenamítám, ale o výživném a styku s dítětem stejně v konečné fázi může rozhodovat jen soud. Nevím, jaké jsou šance, že by zamezil otci styku s dítětem. Vím například o jednom řízení, kdy otec byl matkou obviněn z gamblerství (což ona uváděla jako důvod, proč by se s dítětem neměl stýkat), ale soud řekl, že tuto otázku v řízení o styku s dítětem neřeší a odkázal je na soudní řízení na ochranu osobnosti... Tak nevím...

( - Mail - WWW) 11.01.2007, 12:21:17
Dobrým vodítkem je zákon o sociálně právní ochraně dětí 359/1999 Sb. Podle § 9 má rodič nebo jiná osoba odpovědná za výchovu dítěte právo při výkonu svých práv a povinností požádat o pomoc orgán sociálně-právní ochrany, státní orgány, kterým podle zvláštních právních předpisů přísluší též ochrana práv a oprávněných zájmů dítěte, popřípadě pověřené osoby; tyto orgány v rozsahu své působnosti a pověřené osoby v rozsahu svého pověření jsou tuto pomoc povinny poskytnout. Tedy, Anna může kontaktovat sociální pracovnici. Takový kontakt ale asi nemá smysl v situaci, kdy otec dítěte Annu nebo dítě nijak neohrožuje. Problém totiž je, že v tuto chvíli je zde pouze to nezaplacené výživné - pokud Anna nemá v ruce rozsudek trestního soudu, pak je její pozice dost slabá, protože důkazy o tom, že ji před víc jak dvěma roky týral, bude sbírat velmi těžko. Navíc to nemá asi vliv na vztah otce a dítěte. Ve věci nezaplaceného výživného by Anna mohla podat návrh na provedení exekuce (například přikázáním pohledávky z účtu nebo srážkami ze mzdy). O tom by se mohla poradit s tou sociální pracovnicí, kterou by měla najít na každém pověřeném obecním úřadě obce s rozšířenou působností. Upřímně totiž nevím, jak se řeší situace, kdy někdo nemá jiný příjem než ze sociálních dávek.

Pardon, to byl můj příspěvek (Gita - Mail - WWW) 11.01.2007, 12:22:04


Pardon, já jsem dnes děsný grafoman, (Gita - Mail - WWW) 11.01.2007, 12:29:36
ale ještě jsem objevila návod samotného velkého Ombudsmana
http://www.ochrance.cz/dokumenty/dokument.php?back=/pomoc/poradna.php&doc=258

pokud otec neplati vyzivne (sasa - Mail - WWW) 11.01.2007, 12:30:04
lze pozadat o placeni vyzivneho socialku (myslim) a ta pak plati matce a na otci dluznou castku vymaha sama.

Dnešní článek. Velmi zábavné! (NČ - Mail - WWW) 11.01.2007, 12:59:44
Děkuju vám všem nesmírně za rady, a (Anna - Mail - WWW) 11.01.2007, 14:29:14
omlouvám se, zapomněla jsem se zmínit, že když jsme měli ten soud, tak nebyl vůbec projednáván styk otce s dítětem. V soudním rozhodnutí, kde je mi svěřen syn do péče, rovněž není zanesen rozsah styku otce s dítětem... Rozsudek se týká pouze svěření do péče, výživného a dalších finančních náhrad. Pouze sociální pracovnice mi oznámila, že otec má nárok syna vídat 2 hod. denně.
Ale k tomuto není žádný písemný doklad, nařízení nebo rozhodnutí. Proto by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby se najednou ozval, prohlásil, že chce syna vidět, případně si ho na tu dobu někam vzít a já, kdybych viděla, že je třebas opilý, mu ho odmítla? Nehledě na to, že bych to přeci pak nikde nedokázala. Pochybuju, že by souhlasil s tím, abych mu dala napřed dýchnout do nějakého alkohol testeru…



(Anna - Mail - WWW) 11.01.2007, 14:30:39
omlouvám se za čtverečky...

ach to "š" a "ž"... prostě to občas... (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 11.01.2007, 14:31:43


Aničko, (Valérie - Mail - WWW) 11.01.2007, 15:04:50
tohle je složitá věc. Pokud není rozsah styku určen soudem, je tvrzení sociální pracovnice o 2 hod denně podle mě nesmysl. Otec má právo syna vídat, na druhou stranu, Tobě je svěřen do péče a Ty za něj zodpovídáš. Čili čistě právně podle mě je to tak, že pokud bys styk s otcem neumožnila, jsi právně nenapadnutelná. Na druhou stranu - pokud by si ho on např. vyzvednul ze školky a někam s ním šel, (na to je synek asi ještě malý,ale teoreticky), pravděpodobně by se nejednalo třeba o únos, protože jeho rodičovská práva nejsou omezena. Ale - Ty mu ho vydat nemusíš, dítě je svěřeno do péče Tobě, Ty jsi matka a Ty rozhoduješ. V takovém případě by se on mohl domáhat a podat návrh k soudu na úpravu styku. Každopádně - kdybys mu ho odmítla dát např. z důvodu jeho opilosti, bylo by dobré k tomu mít svědka - kamarádka, soused, kdokoli. To by jako důkaz mělo stačit. Každopádně - tohle by chtělo dobrého právníka. Napadá mě třeba teoretická možnost, jak z tohoto vybruslit, ale jak říkám, právník Ti řekne více. Tou možností, co mě napadá, je například dát si sama návrh na úpravu styku - taková úprava může být také třeba tzv. asistovaný styk - tzn. probíhá na nějakém chráněném místě pod dozorem třetí osoby, odborníka v přesně vymezenou dobu. Výhodou je, že pokud je styk určen, otec v jiný čas, než je soudně určený, nemá nárok. A jak se Tvůj bývalý jeví, o takový styk (např. 2h 2x za měsíc nebo tak) by asi neměl zájem, a Ty bys věděla, že v jiný čas on nemá nárok. A jak je to s ním teď? Ozývá se Ti? Máš pocit, že něco takového hrozí? Každopádně by to asi chtělo nějak dobře vyřešit a nenechávat to "vyhnít", mohlo by se to vymstít. Co se týče neplacení alimentů - i tady si to zjisti u právníka - aby např. skutečnost, že je nevymáháš / neupomínáš ho ap. nebyla v Tvůj neprospěch. Jsou to totiž peníze pro Tvé dítě.

A ještě jen pro Sašu - Sašo, nemyslím si, že by to byla pravda, že by sociálka platila něco za otce. Mám za to,že to byl jen návrh zákona, který naši báječní poslanci zamítli.

(Inka - Mail - WWW) 11.01.2007, 15:08:01
je to její přítel, dítě může mít její příjmení, ne? Nejsou manželé.

( - Mail - WWW) 11.01.2007, 19:32:49
moc ti dík za odpověď...Teď je to tak,že jsme se skoro rok neviděli,nevyhledávám ho...nevoláme si..neplatí výživné..malej ho díkybohu nezajímá..ale to víš,uvnitř mám strach že se ozve...proto chci mít něco v rukávu a zakázat mu te styk..asi zkusím ten psychologický posudek..malej je na mě šíleně fixovaný a z cizích lidí má hrůzu,jeho taky nezná a mohlo by mu to i psychicky ublížit..uvítám každou radu..

(Minnie - Mail - WWW) 12.01.2007, 04:45:24
Rozhodně mu teď neříkej, že si nepřeješ, aby se stýkal s dítětem. Mohl by si uvědomit, že máš z toho opravdu strach a začít tě vydírat tím, že to právo bude uplatňovat. Zatím ho to nenapadlo, tak ho na to neupozorňuj.

Aničko, (Valerie - Mail - WWW) 12.01.2007, 08:24:42
podle mě musíš začít u právníka - u dobrého právníka. Logika soudů je běžnému laikovi naprosto cizí a může tak z neznalosti udělat chyby, které se otočí proti němu. Tvůj strach chápu, může to opravdu být taková časovaná bomba... Ale neboj, když budeš mít dobrou přípravu, všechno určitě dobře dopadne. Psychologický posudek sám o sobě je podle mě málo, jdi za právníkem, vylič mu své obavy a uvidíš, co Ti poradí on. I když to není nejlevnější záležitost, myslím, že tohle není místo, kde by člověk měl šetřit... Držím palce :-)

Psychologický posudek (Gita - Mail - WWW) 12.01.2007, 10:21:45
je důkaz jako každý jiný. Co když si manžel nechá vyhotovit jiný posudek, který bude ve svém závěru kontroverzní k tomu tvému? Vžij se pak do role soudce, který vás vůbec nezná a dává jen na to, co mu řeknete. Slovo proti slovu. Například když podáš návrh na úpravu styku s dítětem, který si bude klást za cíl otcův styk s chlapcem omezit a ve kterém uvedeš nějaké věci typu: manžel pije, fetuje, hraje automaty, krade, v těhotenství mě bil..., co si myslíš, že soudce udělá? Zvlášť, když za dobu své praxe viděl spoustu případů, kdy si podobné informace ženy vymyslely? Cílem řízení o úpravě styku s dítětem není řešit, zda je otec skutečně závislý na automatech apod. Kdyby byl hajzlík, tak tě opravdu požene ještě před civilní soud se žalobou na ochranu osobosti a třeba se ti ani tam nepodaří dokázat, že je to pravda. Taktéž s těmi krádežemi není na opatrovnickém soudě, aby to posuzoval, to může jen soud v trestním řízení. Jinými slovy, problém je v tom, že všechno jsou to jen tvrzení proti tvrzení a soud je takto v tom opatrovnické řízení bude brát.

Promin, ale mám z tebe pocit, že si zbytečně vytváříš problém, který zatím nenastal. Jestli ti jde o výživné, jdi do toho. Z hlediska zákona má dítě právo na to, aby jeho výživné bylo vymáháno. Jestli ale máš strach, že bys tímto způsobem na sebe zbytečně upoutala pozornost manžela, pak je lepší se na to vykašlat. Už vůbec bych nedoporučovala se nějak angažovat v otázce úpravy styku s dítětem. (Ty dvě hodiny denně, jak ti řekla sociální pracovnice se mi taky moc nezdají.)

A ještě jedna věc, i když to s tím problémem zase až tak nesouvisí. Honem rychle bych se snažila synka zbavit jeho fixovanosti na tobe. Je to nezdrave a prece z nej nechceš mít jednou neurotickou bačkoru. Kdyby v psychologickém posudku stálo, že je na tebe dítě fixované, nemusela by to být nutně pozitivní věc.

Off topic (David - Mail - WWW) 12.01.2007, 10:33:32
Za jakých okolností se konkrétně pomrší v příspěvku to 'š' a 'ž' ? Jaký prohlížeč při tom používáte ? Jaký operační systém ?

Davide, (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 12.01.2007, 11:02:14
ztratila jsem na tebe mejl, můžeš mi napsat?

Danielo, (David - Mail - WWW) 12.01.2007, 12:56:30
Mail je na cestě ...

Fakt, že je batole, (Minnie - Mail - WWW) 12.01.2007, 14:34:00
kterému ještě nebyly dva roky, fixované na matku, mi zas tak moc nezdravý a neobvyklý nepřipadá...

(pivnickova - Mail - WWW) 14.01.2007, 15:26:36
Chtěla bych jen dodat, že i z "nezajímavého a šedivého" partnera, který dělá dojem velmi slušného a bezproblémového člověka se může vyklubat psychopat dokonce i po delší době(sám vám to neřekne, drby člověk poslouchat ke své škodě nechce, a první signály přehlížíte) - a těhotenství partnertky je právě tím prubířským kamenem. Takže porada v psychologické poradně s ohledem na event.dědičnost. Ne ovšem okamžitě, na to je synek moc malý, ale tak v první třídě, kdy spousta dětí tam také chodí.
A trošku zapátrat v minulosti, domnívám se, že právě poradna by v tomto mohlo účinně pomoci. Psychicky narušený člověk by se neměl s dítětem stýkat. Je docela možné, že si po nějakých životních nezdarech na dítě vzpomene. Má-li dluhy, ověřte si, zda nemáte ještě společnou adresu, není-li dlužník odhlášen, stává se , že exekutoři zapomínají dělat rozdíl ve vlastnictví, hlavně když je stejná adresa.Jednou tak exekutor zabavil dětskou postýlku i s peřinkama, ale naštěstí byla nová a protože ji koupila babička, která si účty pečlivě schovává, prokázala vlastnictví babička a dítě dostalo svou postýlku zpět.



pro GITU ( - Mail - WWW) 14.01.2007, 15:57:10
Pro Gitu:Milá Gito,chtěla bych reagovat na tvůj příspěvek.Byla jsem v pátek u právničky a dopadlo to skvěle...Vzhledem k tomu,že není v soudním rozsudku uveden styk otce s mým synem,nemá právo ho byť jen vidět,natož si ho odvést..slušně řečeno,mám ho poslat někam...musel by se obrátit na soud,a na to by asi neměl dost financí,jelikož,mě by byl právník přidělen a placen státem,kdežto jemu ne...pokud je alkoholik,gambler,násilník a agresivní člověk,lze zrušit soudně jeho styk s malým...poradila mi i jaké mám předložit důkazy...jinak,to že od něj nechci výživné a nijak to neřeším,je prý má věc..mám si uvědomit o co mi jde,jestli o malého nebo o těch pár korun..a pokud jde o mě,volba je jasná-můj syn...nemám to nijak řešit a kdyby došlo na soud,tak mám říct pravdu,že mi vyhrožoval a že jsem se bála...oni mu prověří výpis z účtu nebo poštovní stvrzenky...a teď k tomu,jak jsi mého syna nazvala "neurotickou bačkorou"...Milá Gito,jak už řekla Minnie,nepřijde mi nic zvláštního na tom,že je můj syn na mě fixovaný,nejsou mu ani dva roky..a to že má nejvíc rád mě-svou matku,mě krásně hřeje u srdíčka..a né nadarmo se říká,"máma je máma"..nevím jak je to u tebe a co řadíš na 1.místo ty,ale já svého syna...

Tak ted nevim (Gita - Mail - WWW) 15.01.2007, 09:41:38
Zaprve, za tu bačkoru se omlouvam, protoze jsem nejak prehlidla ten vek. I tak si stejne myslim, ze kazdou mamu sice zahreje u srdce dite, ktere nebere nikoho jineho, ale otazka je, jestli si timto matka na sebe neplete bic. Kazdopadne, jeste jednou se omlouvam za nevhodne vyrazy.

Jinak ale si nemuzu pomoct, z tveho posledniho prispevku citim ironii. Neco jako: tak ted jsem ti dokazala, jak jsi vedle. Ano, nejsem vsevedouci. Upozornuju jen, ze je pani pravnicka na muj vkus trochu moc jista vysledkem. Muj prispevek, na ktery jsi reagovala, jsem nepsala s cilem te vydeptat. Je to jen priblizeni pohledu druhe strany a toho, jak to nekdy muze chodit na soudech. Priste budu radeji drzet jazyk za zuby a zbytecne se neangazovat.

GITA ( - Mail - WWW) 15.01.2007, 11:17:42
GITO,ANO,JE Z TOHO TROCHU CÍTIT IRONIE,ALE V TOM SMYSLU,ŽE MĚ NAŠTVAL TVŮJ VÝRAZ VŮČI MÉMU SYNOVI,PROTOŽE JE JEŠTĚ MOC MALÝ.A MĚLA BYS POCHOPIT,ŽE KDYŽ JSEM HO DLOUHO VYCHOVÁVALA SAMA,ŽE JE NA MĚ FIXOVANÝ..JINAK,TENHLE NÁZOR NENÍ JEN OD JEDNÉ PRÁVNIČKY...JE TO JIŽ OD TŘECH PRÁVNÍKŮ..A PROTO TOMU VĚŘÍM..ONI TO VYSTUDOVALI A DLOUHÁ LÉTA SE TÍM ZABÝVALI..NEHLEDĚ NA TO,ŽE PODOBNÝCH PŘÍPADŮ JAKO JSEM JÁ MĚLI MRAKY...VÍŠ?ALE JINAK,NEVADÍ MI,KDYŽ SE BUDEŠ ANGAŽOVAT..TO VŮBEC..JAK JSEM ŘEKLA,JSEM VDĚČNÁ ZA KAŽDOU RADU..ALE JEN PROSÍM,ABY POKUD MI NĚKDO PÍŠE RADU,ABY SI POZORNĚ PŘEČETL DOPIS...PAK NEBUDE ZBYTEČNĚ DOCHÁZET K OMYLŮM..:O)TAKY MĚ MRZÍ,JAK VĚTŠINĚ ŽEN JDE O VÝŽIVNÉ VÍC NEŽ O SVÉ DÍTĚ,NEBO TO TAK ALESPOŇ VYPADÁ...DÍTĚ JE KUS MĚ SAMÉ A VŽDY HO ŘADÍM NA PRVNÍ MÍSTO...A PENÍZE OD NĚJ?TY VEM ČERT...ALE URČITĚ TEN DOPIS NEMĚL VYZNÍVAT TAK,ŽE JSEM VŠEVĚDOUCÍ,TO ANI NÁHODOU..KDYBYS VĚDĚLA KOLIK OTÁZEK JEŠTĚ MÁM A NENÍ KDO BY MI ODPOVĚDĚL...:O(

Anno, (kiwi - Mail - WWW) 15.01.2007, 12:12:59
jen pro lepší čitelnost: příště napiš jméno, ať je vidět hned, od koho příspěvek je, a zkus to psát obyčejným písmem, tohle se blbě čte :-)))

A jestli máš další otázky, tak je napiš, víc hlav víc ví...

OK (Gita - Mail - WWW) 15.01.2007, 12:15:49
Beru.
Jen si myslim, ze moje rada vlastne vubec nebyla v rozporu s tim, co ti rekli ti tri pravnici. A vubec jsem nikde nerekla,ze by dite melo stat za vyzivnym, to fakt nevim, ze ceho sis vydedukovala. Jinymi slovy, je nas vic, kdo necteme poradne komentare.
Pro me je vysledek cele situace jen dukaz toho, co jsem si myslela. Ze nektere problemy nepatri na kudlanku, ale rovnou do advokatnich kancelari.
BTW, jsem taky pravnik. Delam v jinem oboru,proto se vyjadruju radeji opatrne. V podstate bych s temi radami souhlasila, jen jsem skepticka k tomu, kde a jak se bude dokazovat, ze je gambler a nasilnik. Takove pripady jsem totiz zazila ve sve praxi napriklad ja.

(Ráček - Mail - WWW) 15.01.2007, 12:45:23
Milá Anno,
v zásadě souhlasím s Gitou, nabízí se otázka na jednu stranu, proč tyto otázky řešíš až teď ? Anebo proč je teď vůbec řešíš, když o nic nejde ??
Myslím, že výživné je jedna věc a to, že nechceš, aby se s dítětem stýkal, věc druhá.Máš pravdu v tom, že pokud není napsáno nic o úpravě styku otce a dítěte, ve své podstatě nemůže asi nic....ale !!!
Další věc je ta, že píšeš, že má prsty v levotách, krádežích a "pochybné styky" , jak je teda možné, že ještě chodí po svobodě ??? Má dluhy ??? Tak doufám, že nemá trvalé bydliště shodné s tvým !!!
Být tebou, nenechám to jen tak, jakože mi právnička poradila a hotovo....
Pokud bych to neměla černé na bílem,tak bych to nenechala spát...
A pak taky rok je dlouhá doba,člověk se mění......



ráček a Gita (anna - Mail - WWW) 15.01.2007, 13:13:48
rok je sice dlouhá doba,ale v jeho případě se člověk nemění,na to mám stále svědky...a navíc,už i fakt,že se takhle choval,pil,byl násilník atd.tak už kvůli tomu mohl být soud na mé straně,protože nikdy nevíš,co ho popadne...má dluhy a trvalé bydliště u mě nemá...a co mám podle tebe teda dělat?černé na bílém mám tak to,že není v rozsudku jeho styk s malým...jinak ke Gitě:mám několik svědků,kteří viděli jak se ke mě choval a kteří ho viděli nespočetněkrát opilého a ví o jeho levotách..taky znám několik lidí,kterým dluží peníze i firmy co jim dluží...pokud teda můžete,tak mi prosím poraďte co mám dělat?ve středu mám schůzku taky s jedním právníkem,který je dost dobrý..doufám,že vy ženy-matky,chápete,proč chci tomu styku zabránit...:o(víte co je to strach o dítě...když víte co je ta osoba zač..

Anno, (Ráček - Mail - WWW) 15.01.2007, 14:30:59
nechci v žádném případě kritizovat, nikdo sám neví do čeho ho život dostane, že !:-)Ale mám trošičku pocit, že se snažíš dohonit pár let...
Píšeš, žes měla svědky na to, že ti ubližoval, využila si toho ??? Obrátila ses na policii ???? Záznamy z tresního rejstříku, jsem přesvědčená o tom, že toto by ti pomohlo v tom , čeho bys ráda dosáhla, jenže je těžké když se nestýkáte a už jste se neviděli rok, takhle zpětně něco řešit....
To, že jdeš k právníkovi je samozřejmě správný krok, jistě existuje zákon, který s takovou podobnou situací počítá.........takže šťastné pořízení

Pro Ráčka (anna - Mail - WWW) 15.01.2007, 14:48:30
byli jsme spolu necelé 3 roky,takže taková doba to není a nic dohonit nechci..jen nechci,aby takový člověk viděl mého syna,protože je zlý...a promiň,ale už se s Tebou o tom bavit nechci,protože mi přijde,že Ty jsi v takovéhle situaci asi nebyla a nevíš jaké to je..je vidět,že neznáš ty pocity...promiň,ale věřím právníkům,kteří se těmto případům věnují dnes a denně..myslela jsem,že tady se radí a né kritizuje...to proč jsem se neobrátila na policii,měla jsem k tomu důvody,třeba strach o život jestli Ti to něco říká,ale o tom jsem se v dopise nezmínila a tudíž to nechci rozebírat...chtěla jsem poradit,je tu spoustu lidiček co mi radí,ale najdou se tací,jejichž rady se podobají spíš sarkastické kritice..

Anně (Ráček - Mail - WWW) 15.01.2007, 15:26:01
Špatně si to pochopila !!!Velmi špatně!!!Nemusíš vůbec se mnou bavit, to není Tvá povinnost a je vidět, že tě to v určitém slova smyslu " zlobí " !Možná proto, že tě nelituji, ale říkám svůj názor...To, že jsem ti popřála šťastné pořízení, jsem myslela úpřímně a ne sarkasticky, aby ses dověděla, to co se potřebuješ dovědět..
Sama vidíš, že vše je o individualitě a vztahovačnosti člověka !!!!




Ráček ( - Mail - WWW) 15.01.2007, 15:34:51
ono je to také o tom,jakou mají lidé povahu...a jak se staví k problémům druhých..někdo pomáhá,někdo přilévá olej do ohně!!!A vůbec mě nevadilo s Tebou mluvit,proto jsem na téhle poradně,kvůli tomu,aby mi ostatní pomohli a radili...ale né,aby mě odrazovali.Věř tomu nebo ne,to co uvnitř sebe prožívám je peklo a přišla jsem sem,abych tu nalezla oporu..né abych z téhle stránky odcházela s ještě horším pocitem..

Ráčku (Gita - Mail - WWW) 15.01.2007, 15:51:20
nechtěla jsem to původně psát, ale musím. Kašli na to a na Annu fakt už nereaguj. Anna sice píše, že chce pomoc řekněmě "od lidí na kudlance" od "mamin dětí", které chápou "když jde o život". Snad chápe a chápala, že se ptá laiků (ačkoli jsem právník, sama sebe ve věcech rozvodů, výchovy a výživy taky nepovažuju za profíka). Pak najednou přijde s tím, že se "radila s právníkem" resp. přímo jejími slovy "JE TO JIŽ OD TŘECH PRÁVNÍKŮ..A PROTO TOMU VĚŘÍM..ONI TO VYSTUDOVALI A DLOUHÁ LÉTA SE TÍM ZABÝVALI". Takže kdybch byla vztahovačná, překroutím si to asi tak nějak, že jsem se 5 let na škole drápala ve hvězdičce. A dále, ať řekneme, co řekneme, jsme úplně mimo, protože Anna si to ověřila u někoho chytřejšího (za což jí ovšem chválím). Takže jakkoli na mě ze začátku působila jako naivka, která neví, kam jít, když má problém, teď o tom dost pochybuju. Vůbec bych neřekla, že ji tady kdokoli od něčeho odrazoval, ba dokonce jsem pochopila, že od vymáhání výživného ji odrazovala samotná "paní právnička".

Takže já vlastně vůbec nevím, co chce Anna slyšet. Mám pocit, že ode mně tu našla dost příspěvků a odkazů jinam, takže já se snažila pomoct, v tom mám čisté svědomí. Jestli má spoustu otázek, bude nejlepší, když si je položí "svým právníkům", nikdo tady přece nepotřebuje její pojeb. Ostatně právníci za to berou prachy, my to tu děláme zadara, a ještě jsme ti zlí. Opravdu jediná nespravedlnost z mé strany, za kterou jsem se ostatně už omluvila (a nehodlám tu donekonečna mlátit hlavou o jekor) je s tím závislým batoletem.

Gito, (Ráček - Mail - WWW) 15.01.2007, 16:04:31
líp bych to rozhodně nenapsala !! Souhlas ve Všem ! Anna musela počítat s radou, pochválením, politováním, kritikou...ve finále budem obvinění, že se díky našim příspěvkům cítí hůř...takže stejně jako ty si myslím, neříkáme to co chce Anna slyšet a proto jsme špatné !!!!
Gito Tebe zdravím a Tobě Anno i tak přeji, ať ten " svůj " problém vyřešíš!!

gita a ráček (anna - Mail - WWW) 15.01.2007, 20:24:53
asi takhle:na poradnu jsem šla z toho důvodu,že jsem si chtěla popovídat o mém problému-s lidmi,kteří si prožili něco podobného..Né poslouchat ironické poznámky a vtíravé otázky od žen,které zřejmě v takovéto situaci nikdy nebyly a tak ví kulový...takže se s vámi loučím,pokud chcete napište,ale rady raději nechte ženám s podobným problémem,nebo odborníkům..

Hezký!!! "Ví kulový...." (NČ - Mail - WWW) 16.01.2007, 06:57:20
Zřejmě ví kulový hlavně proto, že by je ani nenapadlo vlízt s podobným zázrakem do postele, protože si dovedou samy sebe vážit.

no potěš... (pro gitu a ráčka) (viva - Mail - WWW) 16.01.2007, 12:18:41
nejdříve tu anna fňuká, že potřebuje pomoct, ale běda, když jí pírko přes cestu položíte...
tak vztahovačnou osobu jsem hodně dlouho projevovat se neviděla...ts, ts, ts...
gito, vaše rady jsou vždy fundované a s přehledem, vážím si vašeho realistického pohledu na život.
až budu mít nějaké trable, budu moc ráda, když od vás na kudlance najdu nějakou radu, tak se prosím, nenechte otrávit.
stejně jako nč-ého přímo léčivou ironii :)

ALE POCHOPITELNĚ... (kiwi - Mail - WWW) 16.01.2007, 12:34:11
Že ty naše fajnový kudlanky a kudlánky nikomu nedáme :-))))
jsou přeci bezva...
A když někdo neumí přijmout i slušnou kritiku, tak holt mu není rady ani pomoci...
Tady přeci nikdo nikomu nepřeje nic zlýho!!!!

právní pomoc (kath - Mail - WWW) 29.01.2007, 09:44:44
Bezplatnou právní pomoc zkušené advokátky nabízí nadace NAše dítě , každou středu na tel.čísle 777800002.
Připrav si konkrétní otázky na papír v bodech ať se jen zmateně neptáš. Určitě Ti pomúžou. A hodně štěstí...
kath

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: