[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
VYŘEŠÍ TO JENOM SBÍRKY?
Rubrika: [téma]

Možná, že jste nedávno četli článek na idnes.cz o Mirce, také vozíčkářce, na kterou se nyní vybíralo (bylo jí čtrnáct, když skočila osudnou šipku do mělkého bazénu na zahradě. Zlomila si krční páteř a ochrnula. Dnes je jí šestadvacet let, studuje v Praze a touží po větší samostatnosti. Bez pomoci asistenta ale nemůže jít ani na záchod. Proto se vybíralo na plat pro asistenta.)  A musím říct, že ve mně článek vyvolal rozporuplné pocity. Předem upozorňuji, že nejsem odborník na problematiku handicapovaných...
 

     Pracuji v sociální oblasti a mám o tom přibližné povědomí, ale je možné, že některé mé informace a názory nejsou přesné. Proto přivítám případné korekce a upřesnění od těch, kteří se v této problematice lépe orientují, popř. mají vlastní zkušenost s tím „jak to u nás chodí". Na jedné straně fandím všem snahám pomoci jakkoli handicapovaným, protože to opravdu nemají lehké. Život s handicapem s sebou nese velké množství omezení, které si „zdravý" člověk ani nedovede představit. Oproti období před revolucí došlo k výraznému posunu – o této problematice se mluví (byť často zjednodušeně, ale aspoň nějakJ) a handicapovaní nejsou odkázáni jen na život za zdmi nějakého ústavu.

     Na druhou stranu máme obrovský deficit v oblasti služeb – naše sociální síť ještě pořád neumožňuje skutečné začlenění handicapovaných do společnosti a jejich plnohodnotný život v ní. Další strana je oblast péče o handicapované. Určitě znáte z praxe, že pokud se ji snaží zajistit rodina svépomocí, je za to stále „trestána" nedoceněním své práce oproti jiným zaměstnáním. Pokud tyto příklady neznáte, zkusím to jinak.Nemusíme chodit nikam daleko – situaci, kterou zažívají mnozí z nás, kteří nebydlí ve větším (řekněme okresním) městě a řeší problém, jak skloubit péči o staré rodiče se zaměstnáním, bez možnosti využití potřebných sociálních služeb v místě bydliště. V případě handicapů je to o to horší, když jde o člověka, který má aktivní část života před sebou a rád by jej, v rámci svých možností, naplnil. I proto je osobní asistent více než důležitá osoba pro handicapovaného.

     Nový zákon o sociálních službách (Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách), který vstoupil v platnost od 1.1.2007, se snaží změnit celkové zarámování sociálních služeb jako takových. Cituji:

„Hlavním cílem zákona je vytvoření podmínek pro uspokojování přirozených potřeb lidí,
a to formou podpory a pomoci při zvládání péče o vlastní osobu,
v soběstačnosti nezbytné pro plnohodnotný život a v životních situacích,
které mohou člověka vyřazovat z běžného života společnosti."

      Z mého pohledu důležitou změnu vnímám ve „zmocňování" klientů sociálních služeb, kteří mají větší možnost sami rozhodovat, do jaké formy sociálních služeb „investují" své peníze.  Bohužel, praktická realizace pokulhává za myšlenkovým konceptem (jak už je to v našem státě zvykem J). „Překotné" uvedení tohoto zákona do praxe bylo politickým gestem a až teď se zpětně bude řešit celková nepřipravenost systému, která se v praxi projevuje. Tam, kde neexistuje dostatečná síť sociálních služeb, není možnost výběru, a tím pádem základní myšlenka tohoto zákona nemůže být naplňována (člověk je pořád v zajetí monopolní služby, která se k němu chová stylem – když se Ti něco nelíbí, tak běž – my dobře víme, že nemáš kam jinam). Přesto je to důležitý krok – jen, aby na něj navazovaly další změny, pokud možno ne jen předvolební J.

     Nemám praktickou zkušenost s formami placení osobních asistentů. Vím, že se doposud kombinovaly různé varianty. Např. osobní asistenti, kteří pomáhali handicapovaným dětem v integraci do běžné školní výuky, mohli být po určitou dobu placeni místním úřadem práce (jako veřejně prospěšné práce). Pokud jsou to zaměstnanci nějaké soukromé organizace, která poskytuje tyto služby, náklady platí sám handicapovaný (příp. jeho zákonný zástupce) z dávek, které pobírá. Ty jsou odstupňované podle tzv. stupně závislosti. Nový zákon se snaží do řešení problematiky výrazněji zapojit i obec (města), které mají pomáhat zajistit dostupnost sociálních služeb v místě bydliště (na to jsem sama zvědavá, protože tohle konkrétně byl náš problém – obec odmítala řešit problematiku „svých starších spoluobčanů"- holt byly jiné priority).

     Ještě pro upřesnění: Zákon definuje: Osobní asistence
Je to terénní služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Služba se poskytuje bez časového omezení, v přirozeném sociálním prostředí osob a při činnostech, které osoba potřebuje. Služba obsahuje zejména tyto základní činnosti a za jejich poskytování se hradí úhrada za základní činnosti v rozsahu stanoveném smlouvou.

a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
b) pomoc při osobní hygieně,
c) pomoc při zajištění stravy,
d) pomoc při zajištění chodu domácnosti,
e) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
f) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
g) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
.

           Abych zmínila to, co mě zaráželo na tomto konkrétním článku – byl to především způsob prezentace na idnes.cz, který mi připadl poněkud nešťastný. Je určitě příjemné, kolik lidí se rozhodlo pomoci. Určitou garanci pro mě představuje Konto Bariéry, které se v problematice handicapovaných angažuje a je známé široké veřejnosti. O to víc se musím podivit (pokud vystupují jako partneři), že jeho představitelé nevyužili tento mediální prostor k osvětlení celé problematiky. Je mi jasné, že pokud mají lidi vyburcovat k pomoci, je vždy „úspěšnější" konkrétní jedinec – má to punc osobnější pomoci – než třeba jen skupina „neznámých" handicapovaných.

     Jak v diskusi k článku někdo oprávněně (byť možná drsněji) podotkl – kdo určí, která postižená dívka by si zasloužila pomoc? Vždyť teoreticky by bylo lepší, kdyby to byl někdo, kdo si své postižení sám nezavinil (pozn. Mirka skákala do mělkého bazénu). Jako argument proč nepomoci, je to slabé, ale vede to k jedné úvaze. Příběh Mirky určitě dojme lidi se sociálním cítěním (k tomu bylo ještě vše podbarvené vánoční atmosférou, kdy se máme mít všichni rádi a pomáhat si), ale tím se toto cítění uspokojí – a dál nic? Nedozvěděli jsme se nic o tom, jak funguje osobní asistence – kde na ni berou ostatní handicapovaní peníze (jak fungovala Mirka do doby, než ji pomohli čtenáři – případně: může jedinec, který by chtěl, ještě jinak pomoci?) Nejde mi o rozpoutání pravidelné podpory Konta Bariéry (i když proč ne? J), ale o větší povědomí veřejnosti o dané problematice.

     Sociální síť netvoří jen státní úřady či neziskové organizace – velkým podílem potřebuje lidi ochotné se angažovat, dobrovolníky, don Quichoty, kteří se pustí do „marných" soubojů – tihle všichni nepadají z nebe, ale rostou a probouzí se v občanské společnosti, která není lhostejná ke svým členům. No a to mi v celém článku velmi chybí. Všichni sníme své vánoční kapry, přispějeme na svého „postiženého" a vrátíme se k tomu, kolik stojí chleba a plyn, protože to jsou naše běžné denní starosti J. A samozřejmě v okamžik lámání chleba budeme volit ty, kteří nám zajistí, že bude chléb i hry... a co udělají tito „mocní" pro ty „nějak bezmocné", to už nás tolik nepálí, protože to není náš případ.

     Na lepším povědomí o problémech těch „nejslabších" může, podle mě, vyrůst více angažovaných jedinců. Ne všichni mají možnost a povahu na to chodit např. do domova důchodců předčítat knihy, ale všichni mají možnost svým drobným dílem formovat naši přítomnost a budoucnost. Taky jednou budeme minimálně staří!

     Už moc filosofuju, takže končím, mějte se všichni hezky a přeju všem do Nového roku jen a jen hodně zdraví... Protože – kdo ho má, ani neví, co vlastně všechno má...

Kristína

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

taky si myslím, že řešení je někde jinde. (kiwi - Mail - WWW) 09.01.2007, 13:00:03


Prostudovala jsem tu část nového zákona, (mamča - Mail - WWW) 09.01.2007, 13:14:09
který se týká mé rodiny. Proč se např. když člen rodiny celodenně pečuje o svého (starého, nemohoucího, invalidního) příbuzného, nezapočítává tato doba do "odpracovaných let" na důchod ?
V současné době si "postižený" může sám vybrat komu a platit potřebné služby ((částka od 2 do 11 (ev. pro dítě 12) tisíc Kč). Jenže ta osoba, která se bude starat 24 hodin denně, bez nároku na dovolenou a oddych, nebude mít na důchod odpracováno nic. Přitom je zřejmé, že tato práce není nikterak snadná fyzicky, ani psychicky.
Většina postižených např. seniorů, většinou nehýří od slunka do slunka dobrou náladou a vtipem, ale svého pečovatele mj. zahrnuje horami pesimismu.

Změna je to veliká (Wendy - Mail - WWW) 09.01.2007, 13:17:39
Jedná se hlavně o omezení sociálních ústavů a převod a starost péče o seniory do rodin. V našem současném prostředí to nebude nejšťasnější krok. Mnoho seniorů si ty peníze nechá, nedají je z rukou, když už je tam jednou drží - vždyť ať se stará rodina. Nejsem bezcitný asociál, ale jak se může řádně starat o osobu blízkou ekonomicky činná rodina, pracovat se prostě musí. Ted už péče o osobu blízkou neexistuje, není započítávána do důchodu, není placená, všechno je jinak. Kdo si může dovolit být doma nebo mít zkrácenou pracovní dobu ? Dřív žila v jedné domácnosti třígenerační rodina, hospodyně většinou doma, no dřív holt byla jiná doba tak to bylo jinak. A to seniorů přibývá. Není dobré odsunout stařečky do nějakých ústavů, ale někdy to jinak nejde. Snad se to ujme, ve větších městech funguje Charita, Život 90, Pečovatelská služba (ty všechny ale zaniknou, nebudou-li si je senioři objednávat a budou vyžadovat veškerý servis od uštvaných dcer). Dále specifické domy bydlení, poradenská centra, denní stacionáře, odlehčovací služby, speciální dopravní služby, dovoz obědů.Ale co vesničky mé střediskové ? No, vesničané jsou tvrdí lidičkové...
A k těm sbírkám - na ty si asi budeme muset Kristino zvyknout. Určit, komu ano a komu ne, na to abychom angažovali Pánaboha. FAkt je, že ten, kdo si to nezavinil, má v naší mysli větší nárok, že ? ZAtím dostává ten, kdo vehementně inzeruje. Altruismus by měl být lidskému rodu vlastní. Jen nesmíme propadat zoufalství ze zjištění, že my celý svět zkrátka zachránit nemůžeme.

(saffron - Mail - WWW) 09.01.2007, 13:30:01
Je to ze zákona: "informace pro pečující osoby – rodinné příslušníky, blízké či jiné osoby
Nároky pečujících vyplývající ze systémů důchodového a zdravotního pojištění zůstávají pečujícím zachovány, pokud budou pečovat o osobu alespoň ve druhém stupni závislosti na pomoci jiné osoby.
Potvrzení o tom, že pečují, jim na žádost vydá příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností." Informace pro pečující osoby – rodinné příslušníky, blízké či jiné osoby
Nároky pečujících vyplývající ze systémů důchodového a zdravotního pojištění zůstávají pečujícím zachovány, pokud budou pečovat o osobu alespoň ve druhém stupni závislosti na pomoci jiné osoby.
Potvrzení o tom, že pečují, jim na žádost vydá příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností." (II. stupeň závislosti se rovná dřívějšímu označení částečná bezmocnost).



Sorry, kopírovala jsem to a zapoměla jsem, (saffron - Mail - WWW) 09.01.2007, 13:31:44
že tam budou čtverečky:-)

Už když jsem poprvé (Myška - Mail - WWW) 09.01.2007, 13:32:03
četla o sbírce na Mirku, jsem si říkala, co by chtěla, vždyť si svoji situaci zavinila sama... Mám taky děti, a když se pokusím vžít do Mirčiných rodičů, už to tak radikálně nevidím, blbost krutě zaplacenou může udělat každý. Ale myslím si, že podporu, sbírky, a dotace by v první řadě měli dostat lidi, kteří za své postižení nemohou, a až potom Ti, kteří svou šanci na normální život promarnili, byť v jedné jediné vteřině nerozumu. Na tuto oblast nejsem odborník, a tak nevím jaké šance mají postižení získat pomoc, jaké jsou podmínky, a tak... A dívám se na to očima člověka, v jehož vzdálené rodině žije postižený člověk, který celodenně potřebuje péči - zatím ji zvládají s vypětím jeho rodiče, ale všichni se hrozíme chvíle, kdy nebudou moci, protože jeho sourozenci jsou v produktivním věku, mají rodiny, musí vydělávat, nemohou zůstat doma a starat se o něj.

ono na nás bohužel také (Inka - Mail - WWW) 09.01.2007, 13:51:45
dojde, všichni máme nějaké rodiče, kteří budou jednou staří a tak nás to stejně čeká, já už to mám jednou za sebou, táta zemřel po 7-mé mrtvici, stále byl doma a poslední dva roky jsme se tam denně s bratrem střídali, dojíždli jsme tam, koupali ho, krmili, cvičili s ním masírovali a oba máme rodiny, já se v té době rozvedla a zůstala s dvěmi dětmi sama a bratr měl dvě malé děti.
Já osobně mám ze sbírek divný pocit, nikdy nevíš jestli to jde opravdu tomu člověku, kterému jsi to dal. Asi Ti kteří to zvěřejní, tak na tom získají, přeju jim to.
Před časem tu byl článek o postižené holčině, která podniká, vdala se a ještě tahá z problémů maminku, strašně si vážím takových lidí jako ona, kteří se k tomu umí i přes svůj handicap postavit statečně.

No a o tom to je myško (Wendy - Mail - WWW) 09.01.2007, 13:52:51
pak ten chlapec z vašeho příbuzenstva bude asi muset do nějakého zařízení. Nebo ?

No právě, (Myška - Mail - WWW) 09.01.2007, 14:20:12
nebo... Bude záležet na tom, co bude moci získat. Má roztroušenou sklerózu, je mu přes čtyřicet, a sám se ani nenají... Ale ústav by pro něj byl děs. Při této nemoci sice odchází tělo, ale mozek mu pracuje. Nejlépe by se jevila nějaká pečovatelka, nebo pečovatel, vzhledem k jeho nemohoucnosti nejspíš oba. A bude na ně mít?? Sbírkou se vyřeší jeden potřebný z mnoha, a to ten, který se nebojí a jde se veřejně prezentovat. V tomto případě to nehrozí.

podle mne to je prusvih (Kristina (ne autoraka clanku) - Mail - WWW) 09.01.2007, 14:42:04
ja myslim, ze to bude prusvih. Jsem na voziku (zdravim Inku, ten clanek o tahani maminy z prusvihu byl muj) a bydlim v bezbarierovem komplexu bytu, cca 250 bytovych jednotek. Jeden velice sikovny vozickar tu vybuduval a zorganizoval specialni pecovatelskou sluzbu - mohou ji vyuzivat vsichni kdo by se bez ni neobesli. Za jednotlive ukony se plati. Presto je treba kazdy rok vypracovat projekt a cekat na dotace, ... prosit sponzory. Ale funguje to uz nekolik let.

A ted Ty prusvihy

- okamzite po schvaleni zakona se tu objevila nova sluzba, cenik maji samozrejme priznivejsi ... takze je mozne ze to polozi stavajici, fungujici sluzbu ...

- osobne dostanu pridano asi 3000 Kc, tu nejvyssi castku dostanou asi jen uz uplne mrtvoli (drsny cerny humor). I kdyby byli vsichni naprosto uvedomeli a cely prispevek se daval pecovatelske sluzbe, tak se proste nemuze uzivit - mzdy, najem, odvody ...

A jeste k clanku o Mirce ((Kristina (ne autoraka clanku) - Mail - WWW) 09.01.2007, 14:52:41
Mirce drzim palecky, aby v zivote nasla sve misto a byla spokojena tak jak to v dane situaci jde. ALE ten clanek mne tahal za brzlik, podle mne mel docela manipulativni nadech ... podle mne to nebyl dobry tah. To ted budeme vsichni zadat verejnost o penize a budem se predhanet kdo je vetsi chudak. Ja nevim, slo to prece napsat jinak - neco ve smyslu, jsem mlada, mam zivot pred sebou, rvu se s tim jak se da, ale presto potrebuji pomoct.

Penize jsou potreba vsude - do nemocnic, pro postizene, pro africke deti, pro opustene deti, .... kocky, psy ... ach jo, mozna ani nepotrebujem tolik penez, jako spis zmenit pristup.

souhlasím (gastonka - Mail - WWW) 09.01.2007, 15:16:55
s názory, že článek o sbírce pro Mirku byl manipulativní a zcela jsem mu nerozumněla právě z důvodu, že mám jisté povědomí o novém zákonu o sociálních službách. Nechápu úplně, jaktože Mirce stát přiznal jen 4000,- Kč, když v článku popsaný stupeň závislosti by dle mého názoru byl jistě důvodem pro dávku vyšší. Sama stojím před problém vyřízení dávky na péči pro svou tělesně postiženou dceru, která se bez osobní asistence také neobejde. Na sociálním odboru mi sdělili,nechť se zastavím po 15. lednu, že dosud nemají ani příslušné formuláře. Naštěstí dcera navštěvuje "osvícenou" školu, která předpokládala nepřipravenost systému a asistentku na přechodnou dobu půl roku přijali do pracovního poměru, ať máme čas vše vyřídit, abychom pak asistentku mohli platit sami. Uvidím, jaké budou mé zkušenosti s novou dávkou. Sama jsem velmi zvědavá :-)

melo by to jit z pojisteni (radka - Mail - WWW) 09.01.2007, 19:02:02
Podle me by pece o handikepovane lidi mela jit z povinneho pojisteni. Kazdy by si od sveho narozeni neco platil pro pripad, ze se do teto situace dostane. Krome nemocenskeho by platil i urazove nebo neco podobneho. pak by se nemuselo trapne resit, zda si nekdo za neco muze nebo nemuze. Nikdo nechce byt v roli invalidu a tak neni co zavidet, ze mu bude pojistovna do konce zivota platit na zivobyti.
Ja vim ze to je mimo tema, ale ja jsem hluboce presvedcena ze pojisteni by melo fungovat jen jako pojisteni. Pro pripad ze se mi neco vazneho stane a ja bych nebyl schopne nest naklady na preziti. A tak bych zpoplatnila vsechny leky na chripku, nachlazeni a podobne blbosti. A zavedla pausal na navstevu lekare a kazdy recept (kazdy lek zvlast) A zavedla placeni nakladu na pobyt v nemocnici ve vysi beznych nakladu, ktere by si clovek musel platit pokud by bydlel doma (jidlo)
Jednoduse by si malickosti mel kazdy platit sam. Kdyz prijde nezvladnutelny a velky problem, naskocila by solidarita pojistovny.

také Tě zdravím Kristýnko, (Inka - Mail - WWW) 09.01.2007, 20:33:44
to je prima, že jsi tady. S tou změnou přístupu naprosto souhlasím. U mně to hraní na city vyvolává nějakou jinou reakci než by mělo. A hlavně je toho hodně a dost se to zneužívá. Ano souhlasím, že tito lidé potřebují naši pomoc, ale nějak jinak, třeba tou změnou pojištění, měli by dostávat víc, bezbariérové byty a přístupy všude, aby mohli mít co nejnormálnější život jako my, možnost zaměstnání, aby se v rámci svých možností mohli realizovat.......
Člověk to jinak vidí když je zdravý a jinak když se do té situace dostane sám.
Možná, že to bude znít dost tvrdě, ale myslím, že třeba lidé co jsou zavření ve vězení by na sebe měli vydělat na ten svůj pobyt tam a náklady s tím spojené, zrovna tak alkoholici na léčení a drogově závislí, tak nepřizpůsobiví občané a dotování jejich života (života naprosto zdravých a práce schopných lidí)......tohle by prostě nemělo být placeno z pojištění či dotací. Pak by bylo více peněz na lidi kteří to opravdu potřebují.

přečtěte si tohle! (Sandra - Mail - WWW) 09.01.2007, 22:11:29
Docela zajímavý článek od jedné statečné holky, která je od malička postižená a její mamka se o ní 24 hodin stará...a propočet jejich finanční situace. Proč má zrovna jedna jediná holka (Mirka)dostávat tolik peněz a ostatní nic?
http://lida37.bloguje.cz/447828_item.php

Diky Sandro za poslany link, (Alena P.H. - Mail - WWW) 10.01.2007, 03:35:25
je to obdivuhodne cteni....

Teď jsem si vzpomněla (Wendy - Mail - WWW) 10.01.2007, 08:51:35
v souvislosti s těmi BEZBARIÉROVÝMI BYTY - U NÁS SE POSTAVILY,ALE BYLY MOC PĚKNÉ, V KLIDNÉM MÍSTĚ, TŘÍPODLAŽNÍ -A TAK JE MĚSTO PRODALO ZDRAVÝM LIDEM, SICE NE VŠECHNY, ALE MĚLY BÝT PRO POSTIŽENÉ VŠECHNY. A to je o tom přístupu, roztrhla bych ty nenažraný radní jako hady. Omlouvám se hadům...

Jak je to možný, Wendy? (kiwi - Mail - WWW) 10.01.2007, 11:17:43
Napiš něco bližšího, tohle by nemělo zapadnout do "tratoliště dějin", sem s tim na Kudlanku! Pošli to určitě do redakce, to by zajímalo všechny. Není o tom někde psáno? Nejsou nějaké fotky?

Bylo nebylo (Wendy - Mail - WWW) 10.01.2007, 12:27:44
v pěkném Hradci Králové se rozhodli postavit v klidné části města byty pro handicapované občany. I postavili pěkné barevné třípodlažní-čtyřpodlažní bytečky, s výtahem, s balkony. V přízemí měli terasy na kterých si mohli vysedávat jako kdyby měli vlastní domeček. Když byly hotové, tak se to někomu tak zalíbilo, že jich část určili pro prodej - už je to dlouho, ale myslím že obálkovou metodou, pro potřebné nepostižené. Ale víš, jak to chodí. Pan starosta staví v obci obecní byty a bydlí v nich pak nejen on, ale i jeho ženatí synové a provdané dcery... V jednom takovém bytu jsem služebně byla za vozíčkářkou, jsou pěkné, a veliké, architekt počítal s velkým radiusem pohybu právě pro vozíčkáře. Neříkám, že by tam bydleli jen oni, ale prostě by byly k dispozici.
Tak to na světě chodí. V létě, až bude pěkně, všude kolem zeleň, schválně nafotím a pošlu ty baráky. A dělat se už nedá nic - všechno promlčeno, na radnici ruka ruku myje, něco překryla privatizace, kde není žalobce není soudce, nikdo nic nemá písemně, nikdo se na nic nepamatuje. Takže tak.

píše se tu o mě, tak musím reagovat.. (Lída - Mail - WWW) 15.01.2007, 20:24:27
Jsem ta máma vozíčkářky Marušky /lida37 - i když mi už 37 dávno není .. ha ha/ a vyrazily jsme už na sociálku. Dva formuláře jsme dostaly, vyplnily, odeslaly. Měla by tedy Maruška dostávat 8 tisíc k důchodu, ale vezmou 7 tisíc. Tedy cca - necelá tisícovka navíc, než co máme teď. Budeme žádat o přešetření zdravotní i sociální a jestli Marušce, která si neutře sama ani zadek, nedají těch 11 tisíc, pojedem asi demonstrovat, jak jsem psala na blogu. Ale počtěte si i veselejší povídání, jak si ta postižená Maruška adoptovala Evelínku z Keni, jak se setkala s papežem, jindy s dalailámou, jak studovala v Americe a navštívila buddhisticky klášter v Thajsku... , nebo jak vyhrála literární soutěž... http://maruska17.bloguje.cz je ta adresa. Tak si uvařte kafe a zkuste si počíst.
Když nastoupila před čtyřma lety Maruška na obchodně-právní akademii, potkaly jsme paní profesorku Svobodovou. "Paní Lído, dejte mi Marušky číslo účtu.." říkala po pár měsících, "víte, já chtěla vždycky přispívat na charitu a bála jsem se, že to nedostanou ti opravdu postižení, ale že to třeba někdo zneužije. Tady vidím studentku na vozíčku a posílat to budu jí. Konkrétnímu člověku." Posílá Marušce dvě stovky každej měsíc a má klid v dučišce, no a Marušce to taky moc pomůže. Kdyby každej, kdo má a chce dát a pomoct, si vybral někoho, o kom ví, že potřebuje, bylo by nám všem líp... - někomu na duši, někomu v peněžence.
Mějte pěknej den, buďte zdraví a veselí...

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: