| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| SÍŤOVÁ LŮŽKA - NEBO "DOMEČEK"? |
Rubrika: [téma] Dívali jste se tuto sobotu (7. ledna) na STŘEPINY ? Ačkoliv se na Novu koukám minimálně, jsou pořady, které si ujít nenechávám a výše uvedený k nim patří. Konkrétně mě zaujal pořad o síťových lůžkách. Viděli jste byt, který zdemoloval duševně nemocný člověk? Jedná se prý o práva těchto postižených. A kde jsou práva těch, kteří mohou být jejich volným pohybem a agresí ohrožena? Zrušení síťových a klecových lůžek nepřinese nic lepšího – a změny mají přece vést ke zlepšení, nebo ne?Sama matka toho "demolition mana" uváděla, že syn se v tomto lůžku zklidnil a bral jej jako svůj domeček. Jedná se o jejich důstojnost, ano. Jenže oni si toto neuvědomují – je to spíše pohled z druhé strany. To my se k nim musíme chovat tak, abychom jejich důstojnost nesnižovali. V současné době by tak ke každému nemocnému snad musel být i jeden ošetřovatel. Ale bohužel, na to nejsou a hned tak nebudou kapacity. Ani z peněžních prostředků, posílaných státem adresně, se individuální péče neuhradí. Útlumové prostředky jsou odsuzovány, a myslím si, že právem. Ale - byli jste někdy někdo v takovém ústavu, nebo jste mluvili s někým, kdo tam pracuje? Já jsem v něčem podobném byla, sice ne zavřená, ale jaksi na exkurzi. Člověk by měl znát to, o čem chce debatovat – v tom smyslu, že to chce odsuzovat nebo obhajovat. V pořadu se dále uvádělo, že vinou zavření v kleci zemřela dívka, která pozřela co neměla. Myslíte si, že by to jinak neudělala? Že si chtěla uklidit, když to nestihla na WC? To je víc než diskutabilní a smutné, netroufám si to posoudit, ale aby to byl argument, muselo by to být pravidelnějším jevem, aby se prokázalo, že to je vina klecí. Nebo ne? Pochopitelně, na duševně postižené je moc a moc smutný pohled, a v mnoha případech si je rodina doma prostě nechat nemůže, nemá s nimi šanci na normální život... Teta měla postiženého syna, ale nezvládali ho a museli ho do ústavu dát. Netvrdím, že se s nimi všude zachází tak, jak by mělo, a je to otázka personální – mnohdy tam zaměstnají lidi, kteří se ne úplně na tuto práci hodí – ale vybírejte si, když není z čeho a máte hluboký podstav.. Nehledě na peníze, jaké máte na výplaty pro ně... Tak jsem o tom přemýšlela, že jsem ani usnout nemohla a teď vám to všem musím napsat. Tak. Wendy P.S. Ale – musíme vyhovět EU – víte někdo, jakpak to konkrétně řeší tam? |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Já se chci (Myška - Mail - WWW) 08.01.2007, 15:08:16
pozastavit nad tím, že klecové lůžko je zatracované, ale ta polstrovaná kabinka, kde by nejeden zdravý člověk snadno podlehl klaustrofobii je doporučovaná. Přitom, ač v klecovém lůžku, má postižený kontakt jak se spolubydlícími, tak s personálem. Nejsem odbornice, ale křížová výprava proti klecovým lůžkům podporovaná jakousi spisovatelkou, která si osobuje právo mluvit do věcí do kterých jí nic není,o kterých nejspíš nic neví, v zemi, která se jí netýká, je podle mě medvědí službou postiženým.
nerad bych sem pletl politiku, (toulavej - Mail - WWW) 08.01.2007, 15:25:35
ale EU je teď především politická instituce, alespoň se o to socialistická polovina evropského parlamentu a vlády národních států všemožně snaží i když by měla být především ekonomická instituce. Předešlé naše socialistické vlády lezly doslova EU do zadku, byly papežštější než papež a plnily už jen náznak přání EU. Pokud jde o našeho presidenta, tak tos´JANO nezvolila dobrý příklad, protože když si spisovatelka od Herry Pottera stěžovala na tenhle problém u nás, tak ji president slušně odpálkoval na rozdíl od bývalého ministra zdravotnictví a premiéra, kteří hned zakládali komisi co nic nevyřešila.
Jinak ale s tím fotbalem a podobnými věcmi máš úplnou pravdu. Jenže to všechno souvisí se vším. Dokud tady lidi volí takové lidi a strany, co víc a víc nás všechny zadlužují a těm lidem to je pořád JEDNO a zase je budou volit, NIKDY se z toho marasmu, který je ÚPLNĚ VŠUDE KOLEM NÁS VE VŠEM, nevyhrabem. A to platí i o zdravotnictví . . . Spousta lidí co se o nic nezajímá tak když nemá děti tak neví jaký je bordel ve školství, když nemá nemocné v rodině, tak neví o bordelu ve zdravotnictví, když nejezdí autem, nezná bordel na silnicích atd. TO NEBYLA PROSÍM POLITICKÁ AGITACE.
toulavej, (Jana - Mail - WWW) 08.01.2007, 17:11:16
právě PROTO jsem zvolila tenhle příklad... nebo věříš, že by nechal - kdyby se jí stalo, že by byla bez dozoru pro sebe i okolí nebezpečná - svou Lívii v kleci, nahou, ostříhanou na ježka, bez pořádné kontroly, aby se třeba udusila vlastními výkaly? ale kdepak, to by najednou bylo ne jeden, ale pět osobních asistentů... a odpálkovaná kritika klecových lůžek by byla zapomenuta.
Myško - říkáš, "která si osobuje právo mluvit do věcí, do kterých jí nic není" - a komu do toho něco je? to tím pádem asi nikomu, jen těm lidem v těch klecích, kteří ale do ničeho mluvit nebudou, anebo coby zbavení svéprávnosti nemůžou... nevím, co ta spisovatelka ví nebo neví, ale přinejmenším zaslouží uznání za to, že se ozývá za ty, co se sami ozvat nemohou. krédo "nehas, co tě nepálí" neuznávám a myslím, že naopak nám je všem do toho hodně, kdyby kvůli ničemu jinýmu, tak protože v těch klecích (...co existují právě proto, aby lidi v nich zavření ten personál tak moc neobtěžovali) jsou taky lidský bytosti...
Jano, (Myška - Mail - WWW) 08.01.2007, 18:52:37
ti postižení lidé jsou tam proto, protože jsou nebezpeční nejen okolí, ale hlavně sami sobě. A věřím tomu, že lehce postižení tam zavíráni nejsou, taky proč, že, a ti postižení těžce, si to třeba ani neuvědomují. Viz. maminka postiženého kluka, ta prohlásila, že se její syn uklidní právě na takovém lůžku. Nemám ráda lidi, kteří mluví do něčeho, o čem nic neví. Viz. Rowlingová, a podobní. Zajímá se o dění ve své vlasti? Tam snad nemají dost problémů? Ne, prudí u nás, jen díky tomu, že je kvůli pár knížkám momentálně slavná. O zrušení nebo nezrušení nebo o osudu čehokoluv v našem zdrvotnictví by měli rozhodovat vždy odborníci, a ne komise připosraná po návštěvě a kritice takové rádoby celebrity. Tak by to mělo být.
Nojo, to je to naše (Wendy - Mail - WWW) 08.01.2007, 19:26:25
vlezdoprdelkovství, jak o tom píše toulavej. A peníze, ony by byly, ale to by páni poslanci nesměli lobovat za dotace na golfové kluby a podobně. Je to ostuda. Ale koho proboha už máme volit ? Byla tu taková idea - zakroužkovat ty dole, vyměnit garnituru...
(Inka - Mail - WWW) 08.01.2007, 20:33:56
asi před patnácti lety jsem se dostala nedopatřením myslím do Psár, jela jsem tam se svými dětmi za zubařkou, která normálně dělala v Motole. Po té co jsme projeli celé to hezké zvlněné okolí se spoustou lesů, prošli jakousi alejí, kde se už nesmělo autem, jsme se dostali do takového zámečku uzavřeného zdmi, když jsme nic netušíce vešli na kulatý veliký dvůr, byl plnej kolem dokola těchto postýlek s klecma, byly v nich postižené děti, byl to strašněj šok pro mě a pro mé děti obvzláště, vůbec jsme nemohli jít dál, byla to strašná podívaná, do té doby jsem netušila, že u nás něco takového existuje, pak se nás ujal nějakej postiženej chlapec a odvedl nás, za paní zubařkou. Nedá se na to zapomenout.
Není to jednoduché, (Myška - Mail - WWW) 08.01.2007, 23:28:39
těch postižených lidí je mi moc líto. Nemám takovou zkušenost jako Inka, ale i já jsem se svými dětmi několikrát procházela kolem ústavu pro postižené děti v Brtníkách. Ne, klecová lůžka vidět nebylo, byla-li tam jaká, ale i tak to bylo deprimující. Člověk si v takových chvílích naplno uvědomí, jaké má štěstí, že je sám zdráv, a že se mu narodily zdravé děti. A že je mi těchto lidiček líto, proto si myslím, že by měli rozhodovat jen a pouze odborníci, ale ne pod tlakem rádobycelebrit.
Ještě k penězům - (Myška - Mail - WWW) 08.01.2007, 23:32:36
ano, peníze by se jistě našly, a to docela značné částky jenom tím, že by se poslancům k platu nevyplácely nehorázné sumy za kdovíco. Jenže problém je, že sebeskvělejší nově zvolený poslanec, jakmile překročí práh poslanecké sněmovny, překročí asi nějaký kořen zapomnění, či co, a vesele začne hrabat pod sebe.
Bohužel (Dana - Mail - WWW) 08.01.2007, 23:53:10
ve většině států po zrušení síťových lůžek používají tlumící léky :-( Nezdá se mi to jako ideální a humánní také NE!
Ano Dano, (Wendy - Mail - WWW) 09.01.2007, 06:55:34
souzhlas. Jenže - ty klece jsou vidět, léky ne. Je to nepoctivé, pokrytecké. Jak píše Myška, o tomto by měli rozhodovat odborníci bez ohledu na to, co o tom píše nějaká star nebo zemědělský inženýr ve státní funkci...
Wendy, (Míša - Mail - WWW) 09.01.2007, 08:40:53
souhlasím s tím, co jsi napsala. Pokud by se přestala používat klecová lůžka, opravdu by bylo nutné, aby na každého pacianta byl k dispozici jeden pracovník. A ani to by někdy nestačilo, protože když nemocný dostane záchvat, je takřka nezvládnutelný. Zažila jsem ještě na škole, když třináctiletý kluk dostal epileptický záchvat a učitel - mimochodem tělocvikář a chlap jak hora ho nemohl zvládnout a udržet. Ti lidé pak mají neuvěřitelnou sílu a mohou se opravdu vážně sebepoškodit. O tlumících lécích v pořadu zaznělo, že v důsledku víc škodí než léčí. Paní spisovatelka to sice myslela dobře, ale jak jsi správně, Wendy, napsala: lidé by neměli moc kafrat do věcí, o kterých nemají dostatečné informace. Taky jsem neslyšela, že by paní spisovatelka navrhla, jak takovýto problém správně řešit. Ono křičet umí každý, ale přijít s pozitivním a realizovatelným nápadem, to už je horší.
Inka : (mamča - Mail - WWW) 09.01.2007, 09:36:28
Zrovna v léčebně ve Psárech pracovala moje kamarádka. Na tom jednom konkrétním oddělení měli jen těžké případy, kdy se jednalo např. o degenerované děti narozené z příbuzenských vztahů : bratr - sestra, otec - dcera, dokonce i vnučka - dědeček, apod. Úkolem personálu bylo, naučit tyto děti základní sebeobsluze na úrovni najíst se lžící obléknout se, utřít si pozadí...Od určitého věku musely být odděleny dívky od chlapců, protože sexuální pud mají tyhle lidičky zpravidla vyvinutý abnormálně.
Není vůbec snadné se o tyto "děti" starat. Kamarádka byla často od svých svěřenců zraněná, především pokousaná, a po čase musela z psychických důvodů z tohoto zařízení odejít. A to všechno za "tabulkový plat" s minimálními rizikovými příplatky. Každý, kdo má chuť kritizovat, měl by si zkusit pár měsíců v takovém zařízení pracovat. Třeba by se mu pak ty síťované postýlky jevily jako báječný vynález, kam lze na chvíli ty nevyzpytatelné tvory uklidit, aby neškodili druhým, ale ani sobě.
všem, kteří do toho chtějí kafrat, (kiwi - Mail - WWW) 09.01.2007, 11:55:50
bych doporučila vidět přesně to, co píše mamča - a pak by na řeči nějaké úžasné spisovatelky, která "vidí peříčko v oku druhého, ale nevidí břevno v oku svém", nereagovali tak, jak se občas někde objeví.
Ano, je to jen znežívání publicity... Běžná, všední práce s těmito tvorečky musí být úděsná. Kdo to zvládá, má můj obrovský obdiv.
Víte, mám takový dojem (Wendy - Mail - WWW) 09.01.2007, 12:52:40
že se to s tou ochranou osobnosti apod. poněkud přehání. Přitom je tu k řešení takových věcí ! Ale to ne, ono se bude šťourat do těch, které již byly vymyšleny a docela slušně fungují...
Teda z jiného soudku, ale taky je to novinka. Na zápočťák se od tohoto roku nesmí psát výdělek. Takže - další papír formátu A4 k němu. Ani se nedivím, že lidi mají úředního šimla plný zuby.
mamčo, (Inka - Mail - WWW) 09.01.2007, 13:28:31
já to nekritizuju, jen jsem byla v šoku, protože jsem to nečekala, nevím jestli je to dobře nebo špatně, jen jsem napsala svou zkušenost bez přiklonění se na jednu či druhou stranu. To je úhel pohledu, mám na to jiný názor.
Inka : (mamča - Mail - WWW) 09.01.2007, 16:38:49
Chápu. Pohled na tyto mentálně retardované děti, které jsou dětmi třeba i v padesáti, je šokující. Zvláště když na to člověk není připraven.
K TV pořadu o té dívce, co se udusila pojídáním vlastních výkalů : Rodiče si začali stěžovat se značnou prodlevou, až když jim někdo poradil, že by mohli dostat nějaké odškodné. A jestli byla ta dívka tak soběstačná, hodná a neškodná, že pro ni bylo síťové lůžko zbytečné, proč si jí rodiče nenechali doma ?
tak mě napadlo (Alena T. - Mail - WWW) 09.01.2007, 16:46:06
ví vůbec paní Rowlingová, kde taková Česká republika vůbec je..a nespletla si to třeba s Jugoslávií?A jak se to vlastně ta bojovnice za lidská práva dověděla? OIna tam byla a o ty děti pečovala?
mamčo, (Inka - Mail - WWW) 09.01.2007, 20:17:53
to nebyl ani šokující pohled na postižené děti, jako na to jak jsou zavřené jak zvířata a když to nečekáš a vejdeš na dvorek, kde je těch klecí okolo Tebe 50, no to by šokovalo asi i silnou povahu.
Kamarádka má postiženou holčičku od narození, měla obrnu mozku, zůstala nejen dementní, ochrnutá ale i hluchá. Měli jí doma asi do 10 ti let, jakž takž jí rozchodili, naučili jí jíst, chodit na záchod, trochu i komunikovat rukama. Udělali s ní maximální zázrak který šel, nikdo si nedovede představit jak moc se jí věnovali, ale pak už to nezvládali, měli další dvě zdravé děti, našli jí nějaký ústav v Praze, kde jsou jeptišky a hezké zacházení, je tam přes týden a na víkendy si jí berou domů, dne sje jí 24 let. Hrozné na tom je to, že tito lidé nemají mozkové kapacity se o sebe postarat sami, ale to jak se chováme k nim cítí stejně jako my. Já to vidím tak, že vše v životě co nás potká nám má něco říct, nějak se k tomu musíme vždy postavit a snažit se to zvládnout v rámci možností a maximální lidskosti, tak abychom si to někdy později nevyčítali, že jsme vlastně mohli udělat víc.
Tak to jsi popsala naprosto přesně Inko (Wendy - Mail - WWW) 10.01.2007, 08:35:22
oni to cítí, a proto je toto silným argumentem pro domácí péči, dožívají se také doma více let, ne ? ALE. Vždycky to dneska nejde. A tak mohou mít rodiče výčitky svědomí buď kvůli tomu, že se postiženému dítěti nevěnovali maximálně, nebo mají výčitky z toho, že kvůli postiženému dítěti neměli čas na ta zdravá...
A včera další šok v TV novinách - nesmějí duševně postiženým lidem, kteří si sami velmi ubližují, nasazovat na tu chvíli na ruce tzv. chňapky, takové ty látkové palčáky. Oni teď budou mít šok z toho, že nemohou s rukama dělat co by chtěli, a tak dostanou útlumové léky. Ale rukavice = mučení. Ach jo. ZAse nějaká dobročinná organizace se probudila. Všechny bych poslala na půlroční brigádu do podobných zařízení.
problém (petr - Mail - WWW) 10.01.2007, 17:12:44
Nevím kam tohle povede - protože pseudohumanisti kterým se zajídají klecová lůžka, "palčáky" jaksi nevidí konce. Pracuju ve zdravotnictví a na lůžkovém oddělení se nám občas objevují opilci, kteří jsou upraveni do bezvědomí, jak se probírají, jsou agresivní. Tlumit je léky je neuvěřitelně riskantní protože jakmile pomine epizoda agresivity, tlumicí účinek léku a alkoholu se sečte a přestávají dýchat, musejí se hlídat ... Jediná pomoc jsou kurty, tedy popruhy kolem postele s širokými vypolstrovanýnmi objímkami na ruce a nohy. Jestli nám tohle nějaký mudrc zakáže .... Fakt nevím co budeme dělat.
Co budete dělat ? (Wendy - Mail - WWW) 11.01.2007, 07:47:40
Necháte je řádit, zdemolovat zařízení, podpálit barák, namlátit si - a pak teprve si můžete jít stěžovat....
|
kdo chce, najde způsob, kdo nechce, najde důvod. u nás se ovšem pořád hledají důvody, proč je klecové lůžko lepší než tlumící léky...
kdyby se kupříkladu do podobné situace (a ne že bych to někomu přála, to ne!) dostal kupříkladu někdo z blízké rodiny páně prezidenta, vsadím boty, že by v kleci ani pod práškama neskončil. najednou by to šlo.
ale do té doby asi bude muset ještě hodně lidí strávit (a skončit) život v klecích, než někomu dojde, že tohle je špatně... pardon, v domečku.