[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
ZASTAVENÍ V IZRAELI IV.
Rubrika: [tady a tam]

 „Jestli léčíme Palestince, kteří se zranili, když spáchali atentát a zabili při tom Židy?" s údivem opakuje moji otázku Michaela Erlichová, asistentka šéfa tiskového oddělení jeruzalémské nemocnice Hadassah, provázející mě po tomto největším izraelském zdravotnickém zařízení s deseti tisíci zaměstnanci. Přísahali jsme přece pomoc všem potřebným lidem bez rozdílu," dívá se na mě dvacetiletá dívka káravě a bez respektu, i když je mezi námi rozdíl nejmíň jedné generace. Přesto má proti mně, který nikdy nedržel v ruce zbraň a dobu vojenské základní služby si odpracoval jako brigádník v dolech, velkou životní zkušenost; odsloužila si v armádě Izraele pro ženy povinných dvaadvacet měsíců.
 

      Zatímco některé dívky vojančily v kanceláři, ona si čas v zeleném sukně odbyla se zbraní v ruce. Jako většina svobodných a neortodoxně věřících izraelských dívek.  Kdybych byl izraelský mladík, musel bych v rámci povinné vojenského služby na tři roky třeba na frontu na Západní břeh Jordánu nebo do Gazy. A potom ještě každý rok až do svých padesáti let na měsíc jako záložník na manévry třeba k hranicím s Libanonem.

      Něco o Hippokratovi vím, ale přece jen mě smířlivý postoj lékařů v židovské nemocnici překvapuje. Sami přece nejlíp vědí, jak děsivé jsou následky sebevražedných atentátů. Snad proto mě naplňuje jejich postoj nadějí, že třeba právě tímto směrem vede cesta ke smíru mezi Židy a Araby. Jsou to přece pokrevní bratři, vždyť oba národy pocházejí z rodu Semitů. Proč by tedy krev jednoho nemohla i při operacích životadárně kolovat v žilách toho druhého? Proč by srdce jednoho nemohlo tlouct v hrudi druhého?  „Podle našich zákonů může být v Izraeli uskutečněna transplantace pouze mezi jeho občany, aby se zabránilo špinavým obchodům s lidskými orgány," říká ředitelka Public Relations Hadassy Barbara Sofer. „A protože mezi šesti miliony občanů židovského státu je na milion Arabů, není žádný problém, aby byla například srdce nebo plíce Žida darovány arabskému pacientovi a obráceně. V uplynulém roce jsme takových operací udělali několik." Izrael patří k zemím, kde je rovněž přísně zakázáno provádět transplatace za peníze, stejně tak nelze platit za darovaný orgán. Pokud ho však někdo chce darovat, jedná se především o rodinné příslušníky, musí podepsat dokument o tom, že svůj orgán daruje dobrovolně a zcela nezištně, tedy bez finanční odměny.

      Jedním ze zachráněných pacientů je 50letý izraelský Arab Mahzana Valid, který trpěl nevyléčitelnou chorobou jater. Pokud by mu lékaři do půl roku netransplantovali zdravá, zemřel by. Jak už to v podobných případech bývá, tragédie jednoho je štěstím pro toho druhého. Když se 9. září 2002 vracel z práce domů na své motorce 51letý Oded Volek z židovské osady u Hebronu, byl zasažen do hlavy zákeřným výstřelem palestinského atentátníka.  Po převozu do nemocnice ho ihned operovali, průstřel lebky a silné mozkové krvácení se však ukázaly být i přes okamžitou chirurgickou pomoc beznadějné a lékaři konstatovali smrt mozku, což dalo šanci pro transplantaci. Musely však vyhovovat potřebné testy a zkoušky.

     „Speciální komise konstatovala, že játra oběti teroristického útoku jsou vhodná pro transplantaci do těla pacienta Valida," vysvětluje mi Kiril Grozovký, ruský Žid od Moskvy, který žije v Izraeli už jedenáct let a v Hadasse pracuje jako koordinátor předtransplantačních záležitostí. „Do osmi hodin však byla nutná operace i tedy i souhlas pozůstalých, v tomto případě manželky. Ta po chvíli, než se vzpamatovala z hrůzného šoku ze smrti svého muže, s darováním orgánu souhlasila. V tom momentě však ještě nevěděla, že příjemcem jater jejího manžela bude pacient arabského původu."

    Než však žena zemřelého muže souhlasila s darováním orgánu svého muže cizímu pacientovi, stálo to lékaře transplantačního oddělení nemocnice Hadassah mnoho vysvětlování.  „Je to divné, moc divné!" nechápala nešťastná žena oběti atentátu. „Dívala jsem se na manžela. Ležel tam a viděla jsem, jak se mu zvedal hrudník, protože dýchal. A oni mi řekli, že už je mrtvý. Když mu ale buší srdce, musí ještě žít, ne? Copak jde vyřezávat někomu ledvinu z těla, které ještě žije?" „Plně vás chápu, ale věřte mi, že váš muž je mrtvý," řekl jí jeden z lékařů. „Funkce jeho organismu jsou neslučitelné se životem. To že dýchá a pracuje mu srdce je jen záležitostí přístrojů, které mu tyto funkce stejně jako tělesnou teplotu udržují uměle řízeným dýcháním." „Člověk neumírá po zástavě srdce, ale mozkovou smrtí," dodal lékař. „Mozek je bez aktivity, protože není vyživován a nervové buňky vydrží bez výživy, tedy bez kyslíku a cukru, jen několik minut. Váš manžel má nevratné poškození mozku způsobené mimo jiné průstřelem kulkou. Nejhorší je, když dojde ke krvácení do mozkových plen," neúnavně vysvětloval.

    „Krev se valí do mozku, protrhne mozkovou plenu a buňky zareagují tím, že začnou otékat, mozek začne zvětšovat svůj objem, a protože kolem je tvrdá a nepoddajná lebeční kost, nabere vlivem otoku značný objem, přeruší se tlak v jeho tepnách, ty přestanou přivádět živiny a mozek po několika minutách odumře..."  Po dvanácti hodinách jedné z nejnáročnější transplantačních operací za účasti sedmdesátičlenného týmu lékařů a jejich asistentů se stal Mahzana Valid opět zdravým mužem a projevil přání seznámit se s rodinou svého zachránce. Lékaři mu sdělili, že je to možné, pokud mu ovšem nebude vadit, že dárcem jater byl Žid. Mahzana však byl šťastný že žije a o nějakých židovsko-arabských nenávistech nechtěl ani slyšet. Byl rozhodnut manželce svého dárce osobně poděkovat.

     Nyní museli lékaři přání Mahzana Valida sdělit i vdově po Odedu Volkovi. V jejím případě bylo rozhodování poněkud obtížnější. Arab přece zabil jejího muže a otce čtyř dětí. Židé v Hebronu nemají snadný život, protože jejich palestinští sousedé na ně často útočí a osadníci musejí být chráněni vojáky. Odedu Volkovi nepomohla ani vojenská stráž. Jeho manželka však ve jménu myšlenky na smír mezi Židy a Araby se setkáním Mahzanem Validem souhlasila.  „On přece nemůže za teroristy, stejně jako nemůže matka židovského vojáka za to, že její syn zastřelil během intifády palestinské dítě," řekli jí přátelé. „Když si lidé budou vzájemně zachraňovat životy a ne si je brát, pak bude na Blízkém východě mír."

      Schůzky mezi zachráněným pacientem a vdovou po jeho dárci se zúčastnil také významný host, jimž byl jeden z nejlepších izraelských chirurgů, který jako první v židovském státě uskutečnil již před dvaceti lety úspěšnou transplantaci jater. Pouze vyslovení jeho jména jasně napoví, že se jedná o Araba – profesora Ahmeda Ida, pod jehož vedením byla darovaná játra transplantována také Mahzanu Validovi.  „Ročně máme asi šest set pacientů, kteří potřebují transplantovat nějaký orgán, bohužel asi sto těchto osob umře, protože dárců je pořád děsivě málo," říká Kiril Grozovský. „Kdyby si lidé uvědomili, že po své mozkové smrti si žádný svůj orgán na onen svět stejně nevezmou, měli by naši pacienti mnohem větší šanci."

Břetislav Olšer
(pokračování příště)

P.S. Další fotografie najdete ve fotogalerii.

Začátek
Pokračování

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

verim, (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 09:26:57
uz jsem slysela i od jinud o vyborne lekarske peci v izraelskych spitalech,kde nedelaji rozdily mezi narodnosti ale s tou transplataci to tak pohodove nevidim.
Cetla jsem nekde o studiich v Nemecku,kdy na mrtvem po vyjmuti nejakeho organu nastaly dost patricne zmeny;napr 17ti lety chlapec po havarce,kteremu vyjmuli ledviny k transplantaci,-po nejake hodine,ac po smrti uplne zesedivel,jiny mrtvy mel zase velice ztrhane rysy jakoby umiral v ohromnych bolestech,ackoliv pred vyjmuti organu mel oblicej normalni.
Zabyvam se take umiranim a jsem presvedcena-ze ackoliv to tak vypada-neni to o tom,ze ted se rozbije automobil,inu tak ho vykuchame na nahradni dily.
Umirani je odchod z nasi dimenze do jine,je rozdil,kdyz se s nekym rozloucime a vyprovodime ho dvermy ci ho nakopneme a vyhodime z okna,ja bych to nikdy neriskla a nepodepsala bych za sve rodinne cleny darcovstvi.
To je jednoduche rici-ze organy si na onen svet nebere-organy neni barak a bankovni konto.

Já bych to za sebe (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 09:39:18
i za své blízké podepsala. Pokud by už nemohli žít, tak proč brát šanci jiným na uzdravení pomocí transplantace orgánů mých blízkých. Je to o názoru, jsem dárce krve i zaregistrovaný dárce kostní dřeně.
Jasmíno, jak Ti bude, když budeš mít nemocnou osobu Tobě blízkou, které by mohla pomoci pouze transplantace, a blízcí vhodného dárce souhlas nedají??

hm, hm, jasmino (sasa - Mail - WWW) 21.11.2006, 09:42:34
co kdyby ses ocitla v situaci, kdy ten organ bude potrebovat k zachrane zivota nekdo tobe hodne blizky? rekla bys: ne (a nechala ho umrit)?

mysko (sasa - Mail - WWW) 21.11.2006, 09:45:00
darce krve a kostni drene neni uplne totez, co darce srdce nebo plic :-)

Mysko (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 09:46:47
neumim si predstavit ale nemohu se zlobit na rodinne prislusniky dotycneho,co souhlas nedaji.
Darcovstvi krve je neco jineho-to dava zivy clovek,ktery z toho nema ujmu a tento clovek se rozhoduje sam a dobrovolne.
Kdybych byla na 100% presvedcena ze umirajici nema ujmu,pak bych nebyla proti.
Ale ja jsem presvedcena o opaku-tot vsak jen muj nazor.

sašo, (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 10:13:41
to já dobře vím. Ale je to podobná filozofie. Pomoc potřebným :-).

Člověk po mozkové (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 10:23:59
smrti má újmu? Tomu nevěřím. My se neshodneme, Jasmino, jen doufej, že nebudeš v situaci, že Ty, nebo Tvůj blízký umře, jen proto, že někdo nedal souhlas k odebrání orgánů u již mrtvého člověka, který dýchá a pracuje mu srdce jen proto, aby byl čas na formality spojené s darováním orgánů. Nechci tu zabíhat do polemik, kdy nastává vlastně smrt, jestli ukončením činnosti mozku, nebo srdce. Ale rozhodně vím, že já bych souhlas dala. Proč nezachránit jiný život??

dohadovat se nechci (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 10:29:56
jen pisu svuj nazor.
Ja mam z toho strach.

Jasmino, (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 10:47:15
takže bys odmítla transplantaci, která by zachránila život Tobě, nebo Tvému dítěti?? Ze strachu??

Ja bych odmitla (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 11:02:33
podepsat za sve umirajici dite ci manzela.
Z toho mam strach.
Kdyz bych vsak mela nemocne dite a ten organ uz tam byl-to je preci jen neco jineho,tam se rozhodli jini,organ je uz vyoperovan-proc ho tedy nedat do meho ditete?-Chapej,kdyz uz by tam ten organ byl na tacku.
Je to blby polemizovani tady v klidku u pocitace,kdyz ja i ma rodina jsme diky Bohu v poradku.
Je tolik veci co jeste porad nevime a zasahujeme tolik neobratne do prirody,ze jo,za svym nazorem si zatim stojim.Nedala bych vykuchat sve blizke.

To je děsivé (Kamila - Mail - WWW) 21.11.2006, 11:59:43
netušila jsem, že rozumní lidé mohou takto přistupovat k transplantacím. Jasmínko, nevyčítám ti to, to vůbec ne, ale překvapilo mne to a zkouším to pochopit....

Jasmíno, (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 12:04:23
takže, jestli správně chápu, pro Tebe nebo Tvé dítě by klidně mohli někoho "vykuchat", to je v pořádku, ale Ty bys to ptro někoho jiného neudělala. Sobecké, nemyslíš?

Jasmí, zkus si představit následující situaci: (kiwi - Mail - WWW) 21.11.2006, 12:08:49
a omlouvám se, bude velice drsná:
a) víš, že umíráš a že tvůj stav je neslučitelný s dalším životem - víš to na sto procent. A můžeš souhlasit dejme tomu s dárcovstvím tvých zdravých jater pro záchranu jiného člověka. Odmítla bys?
b) totéž, u dalších členů tvých blízkých. Raději nespecifikuju, je to dost ožehavé téma, vím.
Ale - ty bys nesouhlasila, aby tedy alespoň část jich vlastně žila dál, pomáhala v životu jiným?
Nemyslím to zle, uznávám tvoje rady, ale jen mě trochu zaráží to, že bys nechtěla vlastně pomoct zachránit jiné.

vzdyt rikam (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 12:25:19
kdyby me dite nahle se ocitlo na luzku nemocnicnim a ten organ uz tam na tacu byl-tak bych neodmitla,tak maji ten organ vyhodit nebo co?
Ale neprosila bych lidi kolem aby nechavaly vykuchat sve deti,kdyz by nechtely.
Jestli jsem sobec-budiz,jsem sobec a sobcem zustanu dokud mne nekdo nepresvedci ze umirajici nema zadnou ujmu a ze skutecne cele zive telo,ktere dycha je -mrtve a ze duse jiz odesla.
Pomahat a zachranovat zivoty -muzes kdekoliv a kdykoliv,valek,napadeni,nehod je vzdycky dost.
Kiwi,ad moje jatra.
Ja jsem ja a beru zodpovednost jen za sebe,podepsat za sebe je jina nez za nekoho a treba mu pripravit utrpne umirani.
I presto dnes rikam-bala bych se.
Jenze mozna tu budu jeste par let zit a mozna najdu odvahu obetovat vlastni umirani pro zachranu jineho.
Za sebe,nepodepisu vsak za jine.

Jasmíno, (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 12:55:31
ten orgán, tam jen tak nebude, nepřiletí odnikud, ale někdo zemře, a jen díky tomu, že jeho blízcí nejsou sobečtí a dají souhlas s odebráním, by mohlo Tvé dítě nebo Ty žít.
V případech, kdy nastane mozková smrt není možné, aby dal souhlas ten, z koho se budou orgány odebírat, protože ten je již mrtvý, ale musí to učinit jeho nejbližší. Fakt nechápu Tvůj postoj. Jestli je způsoben jen tím, že zemřelý zašedne, tak Tě mohu ujistit, že zešedne i ten mrtvý, ze kterého se orgány neodebíraly. Souvisí to se srážením krve.

(Jana - Mail - WWW) 21.11.2006, 13:18:03
nevím, jak bych se v tomhle případě zachovala sama, takže těžko se přikloním k jedné nebo druhé straně "sporu"... ale musím říct, že chápu obojí argumentaci - strach rozhodnout za blízkého umírajícího i snahu zachránit jiný život, pokud tento už zachránit nejde.
pokud Jasmína psala "zešediví", myslela tuším vlasy. a to věřím, že by jednoho vyděsilo: proč se to proboha stalo?! myslím, že tohle zrovna se srážením krve nesouvisí...
a ještě jedna věc - myslím, že existuje možnost dát ten souhlas předem, tedy za sebe. aby o tom nemusel rozhodovat nikdo jiný. ale jistá si tím nejsem - ví někdo, jak to (podle naší legislativy) funguje?

s tim souhlasem k darovani organu: (sasa - Mail - WWW) 21.11.2006, 13:22:38
kazdy je povazovan za dobrovolneho darce organu, pokud nevyjadri explicitní nesouhlas. takze souhlasit netreba.

sašo, (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 13:26:38
takže je to vlastně vyřešeno :-).

Holcicko (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 13:27:56
mne je take jasny ze organ neprileti z nebe.
Kdyz uz ho nekdo dal-bez meho pricineni,tak ho proste dal.
A kdyby zrovna ausgereht se me dite ocitlo mezi zivotem a smrti a ten organ tam uz byl,tak prijmu at ho diteti daji.
Sobeckost blizkych ci nesobeckost-to zde se nemuze takto posoudit.
Kdyby bylo mozne vybrat organ mrtvemu az vychladne-budiz.To ale mozne neni a dokud nevychladne-neni jeste stoprocentne mrtvy-podle me viry.
Budiz jsem mozna zaostala a vim prd,co rikaji lekari.
Ja jen vim ze jeste pred 50ti lety se stavalo ze se pohrbivali zivi,u kterych lekar konstatoval smrt a oni se pak probudili uz v rakvi a pod zemi.
A dnes mam verit lekarum uplne vsechno?
Ja vim co je clovek pro lekare-specialistu ve velkych spitalech-pouha diagnosa,kus masa.

Jano (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 13:31:24
ano-myslela jsem vlasy,17ti letemu chlapci,ktery zahynul po bouracce po odebrani obou ledvin pak zesedively vlasy a ve tvari zestarl.
Nebyla jsem sice u toho ale kdyz jsem to cetla-pojala mne hruza.


Jasmi, (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 14:55:01
a kde jsi to četla?

Tak trochu mi to (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 15:05:41
připomíná jehovisty, kteří odmítají krevní transfúze a buhví co ještě...

mam tak rada (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 15:16:21
kdyz se mnou nekdo nesouhlasi a hned musi rejpat; jehovisty..........

Tak kde (Myška - Mail - WWW) 21.11.2006, 15:18:04
jsi to četla, Jasmíno??

Tezke rozhodovani, (Alena P.H. - Mail - WWW) 21.11.2006, 15:46:56
kdy je clovek doopravdy mrtvy?...
Ale pro mne (a s radosti ctu, ze i pro vetsinu ostatnich zde) neni otazkou zda byt darcem. Darovat zivot jinemu cloveku, kdyz ma svicicka je skoro dohorena je aktem milosrdenstvi pro oba z nas.
Tady v USA si muzete dat nalepit takovou malou ruzovou tecicku do ridicskeho prukazu, znamena to ze treba pri dopravni nehode si prejete. aby vase organy byly pouzity pro tyto ucely.
A zneuzit se da vse...ale to je riziko ziti.

také jsem se kdysi trochu potýkala (Inka - Mail - WWW) 21.11.2006, 15:55:21
s myšlenkou víra v boha viz umělé oplodnění a darování orgánů, myslím, že kdyby to pán bůh opravdu nechtěl, tak to fungovat prostě nebude. Člověk má pomoci, jestli může. Fakt je, že jinak o tom jen tak přemýšlíš a jinak když v té situaci opravdu jseš.

No a hlavně si myslím, že v těch končinách kde se píše ten článek by měli asi všem něco inplantovat do hlavy nebo snad naopak vzít, aby se přestalo válčit a ničit a aby lidi mohli začali žít a tvořit.

kde jsem to cetla? (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 16:10:19
uz nevim,je to davno.To ale neni podstatne,podstatne je za ja tomu verim a ze ja mam z toho strach.
Muzes si myslit ze jsem si to vymyslela,nebo ze si to vymyslel pisatel.
Muzes si o mne myslit ze jsem sobec,blbec. Jak jsem psala,zajimam se i o umirani a pevne verim tomu ze to jsou ruzne procesy.
Muj nazor je ze dokud v tele proudi krev-je to jeste zive.
Jestli nasi lekari tvrdi opak-to jeste neznamena ze ja jim uverim.
Nedavno byl v ceske TV taky porad jak lekarovi po padu v nemocnici stanovili spatnou diagnozu a ze zraneni,z ktereho by normalne vyvaznul za par mesicu-je dnes uz 4; rokem upoutan na luzko a nehybe se.
Dekuju pekne,chapu ze i lekar je jen clovek-tudiz omylny.
A protoze je omylny-nehodlam verit vsemu,co mi reknou.
Proto snad nemusim byt jeste sobec ktery odmita zachranovat zivoty.
Proto snad nemusim podepsat-vykuchani svych blizkych.
Udej mi zde Miso padny a logicky dukaz ze mrtvi jsou opravdu mrtvi a nic neciti,kdyz jim berou organy.
Jsem otevrena dukazum,zlomi-li muj strach-prosim-me jatra jsou k dispozici.

Mysce a ostatnim (Ling - Mail - WWW) 21.11.2006, 16:42:24
Je spousta veci, ktere nelze vysvetlit primo nebo jednoduse.. a na mnoho dalsich prichazime pozdeji.. Jasmina ma svuj nazor, svou viru a nevim, proc by za ni mela byt souzena. Naprosto jasne vysvetlila proc by za nikoho darcovstvi neodsouhlasila. Nevidim na tom sobectvi. Je to volba kazdeho z nas. Ohledne prijmuti darovaneho organu je taky pochopitelne, ze ho prijme.Logicky pokud jej nekdo chtel darovat (a ucinit svemu presvedceni zadost) neni duvod odmitat.

(Ling - Mail - WWW) 21.11.2006, 16:46:35
A jen maly dodatek z vlastni zkusenosti. Nepovazujme lekare za neomylne. Mne diagnostikovali jako nevylecitelnou (10 let zpet) a dnes jsem jiz ctvrtym rokem zdrava a krasna :))

Ling (Jasmina - Mail - WWW) 21.11.2006, 16:48:19
dekuji)))

:)) (Ling - Mail - WWW) 21.11.2006, 16:59:04


Dárce !! (petr - Mail - WWW) 21.11.2006, 18:29:04
Dárcem se podle našich předpisů může stát jen člověk s mozkovou smrtí - prokazovanou poměrně striktním RTG vyšetřením, které navazuje na opakovaný protokol klinického vyšetření, provedený dvakrát za sebou v předepsaném časovém odstupu dvěma různými dvojicemi lékařů s předepsanou kvalifikací.
Když už má někdo mrtvý mozek, nemá cestu zpátky. Přesněji řečeno, cesta zpátky pro něj neexistuje už při podstatně menším postižení mozku, než jaké způsobí mozkovou smrt a tedy umožní odběr orgánů pro transplantaci.
Pro Jasminu: jistěže každý může mít svůj názor na cokoliv.
Druhá věc jsou některé objektivní skutečnosti - člověk s mrtvým mozkem je opravdu jako celek mrtvý ! Ano, dokud proudí krev, jeho ledviny, plíce, srdce jsou živé (pod mikroskopem, podle vyšetření jejich biologické aktivity atd) OVŠEM - a to je to, co je důležité, nejsou to ledviny, plíce a další orgány pana Františka Karáska bytem v Čerčanech, protože identita pana Karáska jako jedinečné osoby je zničena se zničením jeho mozku. A "cítění" a vnímání nejen bolesti, ale všeho, je dáno správným fungováním mozku. Bez mozku "necítí" tělo nic !

Petře, (Myška - Mail - WWW) 22.11.2006, 07:40:34
k tomu není co dodat. Ale někteří neuvěří...

ze se k tomu jeste vracim (Jasmina - Mail - WWW) 22.11.2006, 17:23:02
prosim prectete si a nedivte se ze z k tomu celemu jako celku-nemam duveru.
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/asie-a-pacifik/clanek.phtml?id=289325

????? (petr -pro Jasminu - Mail - WWW) 22.11.2006, 20:21:57
Nemáš důvěru k tomu celému jako celku ??? Co má společného brutální kšeftování s lidmi jako masem, které se děje v Číně společného s naším tedy českým a evropským transplantačním programem který je upraven zákony, vede se dosti přísně předepsaná dokumentace a odběry jsou možné jen od mrtvých (živí dárci - rodinní příslušníci atd jen výjimečně) podle protokolu, tak jak jsem o něm mluvil výše. Proboha tyto dvě záležitosti na dvou stranách zeměkoule spolu nemají nic společného, to není žádný celek.
To je něco takového,jako bych odmítl jíst doma maso, protože jsem přece viděl fotky jak se u řezníka v Egyptě na trhu prodává maso na ulici, leží tam flákota v prachu a sedají na ní mouchy - no kdo by to jedl, přece k tomu jako k celku nemůžu mít důvěru, no ne ? :-)))


mily Petre (Jasmina - Mail - WWW) 23.11.2006, 10:47:46
mas jiste svoji pravdu,jakoze i mne je jasne ze cely evropsky transplantacni program muze byti taky nekde zneuzivan.
Mozna ze se nastves jak si mohu dovolit to myslit,-ale budiz,dovolim si to,ze zde prece hlavne jde o vedu-a penize.
Nerikam ze se v Evrope s organy keftuje a nerikam ze se sem tam nekdy i nekseftuje.
Ztraci se tu nejak az moc mladych lidi a deti,ted nemyslim v Cechach,mnohe se dodnes nenasly,ani jejich tela,jde vzdycky jen o nejake sexualni motivy?-To je jen otazka.
Jinak-jo,tohle je jeste jina vec ten obchod,ja jsem hlavne psala o svem vnitrnim presvedceni i o tom-ze o smrti toho jeste moc malo vime.
S tim masem jsi to napsal uplne jasne,vypada ta ma myslenka jako absurdni,presto i co se tyce masa jako celku a celkovou neduveru,v Egypte na to sedaji mouchy,u nas se zvirata zabiji v prisernych podminkach,jako celek-nejime zrovna zdrave na teto planete.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: