| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| DISKUZE - O VŠEM SE DÁ MLUVIT (SLUŠNĚ) |
Rubrika: [téma] Kudlanky a Kudlánci, tak jsem si všimla, že když se tu otevře poněkud "ošajslich" téma, tak se stopro ozve nějaký hlas, pobouřený, jak se nám ta kudla kazí... že to bejvalo dřív lepší, slušnější, atd... Ale osobně jsem přesvědčena o opaku – a dovolte, abych vám připomněla například předvolební a jiné politické debaty. Také se tu leckdo bál, že to Kudlinka ve vší slušnosti nezvládne. A vidíte, i když byl sem tam někdo odeslán do míst, kde hvězdy se rozprostírají, stále je tu nádherně slušno a příjemno... Až na drobné výjimky –
Ano, občas se někomu povede "ujet"... Připadá mi už téměř neuvěřitelné, že i když jsme to tu omílali tolikrát, přesto se najdou lidé, kteří věří, že když do rubriky komentáře napíšou jiné jméno, stávají se opravdu někým jiným, neznámým, nepostižitelným... Ne, bohužel, žádné supermanství se nekoná - pokud se někdo v textu komentáře projeví nevhodně, zle, ublíživě vůči ostatním či jinak špatně, stačí jen zvednout virtuální peřinku a podívat se, kdože se to za tím nevábným proslovem skrývá... Chtěla bych vás všechny požádat o jakousi pomoc v "objasnění významu IP" – protože v poslední době jsme se to - bohužel marně – snažily komusi vysvětlit. Já sama jsem techńický diletant, takže jsem se radila s kudlí "technickou ředitelkou", Pavlou... Prostě onen "kdosi" nepřestával ve fuj-reakcích a tak bylo jedním kliknutím jeho IP blokováno. V té době jsme ani nepátraly, kdo se za číslem skrývá – prostě byl to zase jeden "škodič". Když ani po varování nedal pokoj, byl postaven "mimo". Ale - najednou se ozval kdosi známý... A že nemůže zadávat komentáře:
Ejhle... tak jsme se podívaly na jeho IP – a na IP těch nevábných textů – a bylo to stejné! Pochopitelně, že jsme se mu obě snažily dokázat, že "kamkoliv cokoliv napíše, i když se podepíše třeba jako Anička Procházková, vždy bude zcela jasné, že to psal majitel toho a toho počítače, vedený u Telefóniky pod tím a tím číslem.." Ano, samozřejmě, víme už, že se (jak jsme byly poučeny) dá číslo různě kamuflovat, používat různé anonymizéry a jiná udělátka. Ale z toho jsme dotyčného podezírat nemusely, protože všechny jeho písemnosti měly absolutně vždy stejné IP". Ovšem problém – asi nezdolatelný - nastal.
Prostě tohle asi vysvětlit nezvládneme – takže nakonec špehujeme a ubližujeme nevinným..? daniela a pavla
|
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
nemyslim (Jasmina - Mail - WWW) 20.11.2006, 10:44:45
snad ten clovek vi,kdo jeste s nim konkretni pocitac pouziva a vyridi si to s nim.
Pokud chodi do cyberkafe-snad tam mivaji dost jinych pocitacu. Mne na jinem serveru odrizli jen z toho duvodu,ze jsem nesouhlasila s modni kritikou jedne celebrity a napsala to ve vsi slusnosti,nekoho jsem nahvezdickovala ale nedostalo se mi ani radky ani vysvetleni proc uz tam nemohu prispivat. Nakonec-tam mi je to fuk,protoze duch onoho serveru je casto vulgarni,tak jim na to kaslu. Zde-ano,by mne odriznuti mrzelo)))) Ale -kdo ma dobrou vuli a je nevinen-ten by se zde na Kudlance vzdy slusne domluvil. Takze mila Kudlanko-nelamejte si tam hlavu,kdyby mne z meho pocitace sem diskutoval nekdo jiny a pokazil by mi mou IP identitu-zajednala bych ve vlastnim zajmu zaopatreni a emailem bych se zde domluvila pro znovu otevreni.
Já tedy nejsem odborník ani náhodou, (Míša - Mail - WWW) 20.11.2006, 11:04:17
ale IP adresa opravdu nemusí nic vypovídat o člověku, který si sedl za ten konkrétní počítač. Například v některých firmách užívá jeden počítač více lidí. Pokud si jeden člověk (dejme tomu slušný a normální) dá do "oblíbených položek" třeba zrovna Kudlanku, není problém, aby člověk druhý se jen ze zvědavosti mrknul, co že to má kolega za oblíbený server, a pak tam něco přihodil ze svých životních mouder. Další problém můžou být počítače v síti připojené na jeden internet. Takže - ANO, může být takto osočen člověk i neprávem. Ale většinou to lze identifikovat dle "rukopisu". Užívaná slova, slovní obraty, zakódované pravopisné chyby (např.interpunkce), to vše může napovědět.
Proč (NČ - Mail - WWW) 20.11.2006, 11:20:02
jste Kudlánky Bezbožný vyjmuly a otiskly JEN publikovatelné???
Škoda!!! Proč nás šidíte o to nejlepčí???
Míšo - (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 20.11.2006, 11:33:27
to je počítač, který má jeden dotyčný na svém psacím stole doma.
takže nic podobného nehrozí... A - kdybychom to nevěděly a neměly zjištěné fakt na 150% - tak to sem nedávám. :-)))
(daniela-kudlanka - Mail - WWW) 20.11.2006, 11:42:54
a ještě jedno: my jsme to také neodřízly hned... pokud to jen trochu šlo, tak jsme to nechávaly. Nejprve (po zjištění, o koho se jedná) jsme se s tím docela bavily, pak, když autor přitvrdil, tak jsme se ho snažily slušně upozornit... Teprve po vyloženě napadavém a zlém komentáři (ten byl smazán), jsme k onomu šmik šmik přistoupily. A pak už jen čekaly, jaká bude odezva..
Z čehož jednoznačně vyplývá, že jsme odřízly "škodiče", ale ozval se "slušňák"... Ovšem - už vůbec ne slušně. Jo, a samozřejmě, to o používání stejných slov atd., tedy "rukopisu", to všechno se opravdu ukázalo. Takže jsme dotyčnému poslaly kopie většiny jeho komentářů. To opravdu není žádné špehounství, jak jsme byly nařčeny, ale jen obyčejná obrana. Chceme, aby Kudla zůstala stále slušná. Proti nesouhlasným komentářům nejsme, proti rozverným už tuplem ne - jen houšť... Ale proti tomu, aby někdo urážel ostatní, to ano, všemi silami. :-)))
Nuže, (Wendy - Mail - WWW) 20.11.2006, 11:43:17
položíme otázku nezávislému odborníkovi - jestli ho dohoním. Ale stejně nevím holky a kluci - stojí to vůbec za to ???!!!
Wen, přeci jsi zkušená žena (NČ - Mail - WWW) 20.11.2006, 11:46:22
tak víš.
Někdy stojí - někdy nestojí.
wendy, nestoji :-) (sasa - Mail - WWW) 20.11.2006, 11:53:41
daniela je admin, jsou to jeji stranky a jeji penize, jeji pravidla a cokoli mocny admin rozhodne, je to jeho vec a jeho pravo a jestli to nekomu zduvodni nebo nezduvodni, upozorni nebo neupozorni, zalezi ciste a jenom na nem. vesmes to takhle funguje vsude. ma-li dotycny problem s "totalitou", at si skoci do hyde-parku. ale asi ani tam nemuze vyrvavat a delat uplne cokoli, co ho napadne...
IP adresa a člověk (David - Mail - WWW) 20.11.2006, 12:01:52
S IP adresou je problém. Nikde není totiž zaručeno, že co člověk (uživatel internetu), to IP adresa.
Jeden člověk může psát z více IP adres - jednou z domova, podruhé z práce, navíc pokud nemá přidělenou od poskytovatele statickou IP adresu, může pro každé připojení k síti dostat jinou dynamickou IP adresu. Na druhou stranu za jednou IP adresou se může skrývat klidně tisícovka uživatelů - na vině je ošklivá obezlička jménem NAT. Pokud zakážete takovou IP adresu, zakážete i spoustu nevinných lidí. Existuje řešení o kterém se zmínil aTeo - zveřejňovat spolu s příspěvky IP adresy nebo jejich části. Je ale fakt, že IP adresa může o člověku napovědět více než rodné číslo. Možná by bylo řešením vygenerovat na základě IP adresy odstín barvy a v tomto odstínu zobrazit jméno přispěvovatele. Bylo by zřejmé, že modrý aTeo je asi někdo jiný než zelený aTeo.
Jestli můžu se svojí troškou do mlýna... (Ája - Mail - WWW) 20.11.2006, 12:52:47
určitě by bylo dobré nějak vymyslet, aby podobní otrapové nemohli otravovat vzduch a přiživovat se na cizí práci, s tím naprosto souhlasím. Jen třeba zas na druhou stranu bych nebyla úplně happy, kdyby se IP adresa zveřejňovala. V mém případě - jsem asi trochu paranoidní, ale kupříkladu nemám vyřešených spoustu věcí se svým exdrahouškem, problémy s ním jsou více než neuvěřitelné a on se v počítačích vyzná a já opravdu nestojím o to, aby měl možnost zjistit, kde co píšu... Jak říkám, je to na 99% paranoia, ale přece jen... :-)
Daní, (Míša - Mail - WWW) 20.11.2006, 12:55:48
na našem DOMÁCÍM počítači se střídají celkem čtyři lidé, takže pokud by si ze mě chtěl třeba synátor vystřelit, tak klidně napíše koment na Kudlanku, podepíše se jako Míša a je vymalováno :-)) Všichni si tady budou myslet, že je to ode mne, v případě pochybností se ty mrkneš na IP a řekneš "Jo-jo, je to pravda, psala to Míša."
No ale tento váš podchycený případ nebude z tohohle soudku. Jak říkám a jak jsi i potvrdila - lze to poznat z písemného projevu. A jestli se jedná stále o téhož člověka, který tu prudil už několikrát, tak se tomu odstřihnutí vůbec nepodivuju. Prostě - komu není rady, tomu není pomoci a tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Panebože! Zase ta teta Kateřina!!! :-)))
Míšánku, tohle je jinej případ.. (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 20.11.2006, 13:11:48
nevím proč, ale já si přes to přese všechno myslím, že konkrétně tenhle pán je docela fajn. :-))). Ona mu sice párkrát docela dost ruka ujela, ale nebyl to ten minulej škodič, to zase ne... V podstatě je to člověk, který je - a to je pro mne obrovským vyznamenáním - je snad v oblasti počítačologie na tom o malej stupínek hůř než já. Ale, když to vezmu fakt podobrym, já bych jinak sotva rozeznala počítač od náklaďáku, nebýt dvacetiletých nenápadných informací od syna a pak současných asi 4letých "jemných upozornění" od drahé Pavly, pro kterou je todle přímo rybníkem, ve kterém si blaženě rochní...
A tak, díky tomu, že to bylo tak neskonale a neskutečně jednoduše průhledné, tak jsem se nejprve velice velice snažila soukromejma emajlama domluvit.. Přiznávám, že vlastně doufám, že tahle dnešní polemika mu také leccos napoví. :-))) Jinak - k zveřejňování IP - dost o tom uvažujem, abyh pravdu řekla, taky se mi to zrovna moc nelíbí, je to jakési odhalování mého soukromí. Vím, že na všech webech, ke kterým se jen čtením článků přicvaknu, zůstane můj "otisk", ale je mi příjemnější, když sice vím, že "oni" vědí, ale nemusejí vědět zase lautr všichni. Čímž odpovídám na Ajinou reakci... Fakt si myslím, že za tu dobu Kudlí existence to zas tak strašný nebylo - jen se podívejte, jakej problém s tím mají na těch velkejch magazinech... To musí být fakt síla, to tam uhlídat...
IP adresa... (Johanka - Mail - WWW) 20.11.2006, 13:15:32
...opravdu nemusi byt uzivana pouze jednim clovekem. Jak pise David, jsou tam dve komplikace:
1) dynamicke pridelovani adres - nehodim pocitac, modem, pak ho zase vypnu, druhy den opet nahodim, ale provider mi prideli jinou adresu a naopak tu moji vcerejsi dal mezitim nekomu jinemu 2) NAT - jeden pocitac s jednou verejnou IP adresou za sebou "schovava" spoustu dalsich pocitacu, ktere jsou pres nej pripojeny. Vsechny se verejne tvari jako ta jedna adresa. Takhle to muze byt velka korporace, ale klidne taky panelak nebo jenom dva lidi ve vedlejsich bytech, jeden ma pripojeni a druhy ma od nej natazeny drat. Obe tyhle veci se delaji proto, ze IP adres neni dost, proste provider nema dost velky rozsah na to, aby mohl kazdemu dat jeho adresu, co bude mit naveky, stejne jako ta korporace/panelak si nemuze dovolit mit velky rozsah a ma jen jednu. Asi jedine skutecne reseni tohoto problemu je registrace prispevatelu do diskusi, nenapada me, co delat jineho.
Asi jo, Johanko, to asi bude fakt nejlepší... (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 20.11.2006, 13:22:25
Nebude to prozrazovat nic, co by nemělo, čtenáři se zaregistují jak budou chtít a jak jim bude libo...
OK
(sasa - Mail - WWW) 20.11.2006, 14:02:49
ad bod 1/ to nebude tenhle pripad, protoze prudic-slusnak ma stale stejnou IP
ad bod 2/ ze by v jednom panelaku sedeli 2 lide a chodili na kudlu, je moc malo pravdepodobne (i kdyz zrovna tebe skoro znam z bedny a dalsi kamosku znam zase odnekud uplne jinud a teky jsme se tu sesly :-) ) ad bod 3/ registrace fakt dost veci poresi a je to asi nejjednodussi reseni
hmmm, (*pavla - Mail - WWW) 20.11.2006, 14:08:45
ale co mi zabrání abych si těch registrací neudělala několik...
Jinak ten dotyčný má stejný typ připojení jako já a stejně jako já má pořád stejnou IP. Takže asi tak. V tomhle případě si prostě jsme jisté, že je to jeden a týž člověk. On se totiž takhle "neprojevoval" poprvé a my známe i důvod, proč to dělá... ;o)
Ajo (Jasmina - Mail - WWW) 20.11.2006, 14:10:17
jakapak paranoia?
Lidi dokazou byt nekdy kruti a stihavi,to by druhej koukal jako puk. Kdyz takovy zly clovek ma vsak davku technicke inteligence-ano,muze Te sledovat a treba i ublizit. A kdyby ne ublizit-uz jen to ze nam nekdo leze do soukromi-nepotesi. Ja jednou udelala takovou hloupost ze jsem dala adresu na MSN a dotycny se mi pak hrabal v adresach,menil jmena,-ano-mohl cist me psane rozhovory a obavam se ze i pres zablokovani ho mam na svem messengeru dodnes. tak se modlim aby to byl opravdu turek,jak se predstavil a ne cech,protoze tam mam spoustu ceskych pratel. Tudiz-nemas paranoiu a je dobre si davat bacha,zvlast kdyz vime ze existuje osoba,ktera nam preje jen zle.
Polemika k nadpisu (aTeo ;) - Mail - WWW) 20.11.2006, 14:17:16
Nevím, jak kdo, ale já takovou tu formální slušnost moc nepreferuju. Často jde o pouhé pokrytectví. Kdykoli je forma důležitější, než obsah (nebo mu dokonce vládne), něco je někde špatně... (?)
Takže co ? (Wendy - Mail - WWW) 20.11.2006, 14:20:37
Odborníci nám to juž vysvětlili a já jsem též jen pro registraci, souhlas se sasou, zveřejnění IP mi neva, ale zase by to nebylo měření všem stejným metrem, někdo k tomu má svůj osobní důvod bez toho, že by nás chtěl jen nasí*at.
Milý NČ - nic si z toho nedělej...
bože k čemu??? (dorka - Mail - WWW) 20.11.2006, 14:31:22
na idnes se registrujou, na novinkách... a k čemu jim to je?
kéž by to šlo tak snadno :) (Herbert - Mail - WWW) 20.11.2006, 14:43:11
Připitomělé a vulgární komentáře v diskusích a snaha o jejich odstranění... to je klasický problém internetu. Sám Kudlanku moc nečtu, ale z jiných serverů (převážně o IT, kde se schází agresivnější a o své pravdě přesvědčenejší sebranka) mám zážitků až dost. Bohužel jen IP adresa na identifikaci prudiče nestačí, jak už psali výše David a Johnanka. Já bych jejich povídání ještě trochu rozvedl a snad přidal i pár návrhů, jak se s blby v diskusích potýkat.
IP adresa, jak asi mnozí vědí je číslo identifikující počítač na síti. To číslo má čtyři části. Každá z nich má hodnotu od 0 do 255, tedy 255 možností. S trochou kombinatoriky dojdeme k tomu, že celkem existuje 255 na čtvrtou, tedy 4,228,250,625 různých IP adres. To by nestačilo ani kdyby platila rovnost co uživatel internetu, to počítač. A to ještě existují počítače bez uživatelů, které provoz na síti řídí, poskytují obsah, atd... Důsledkem je, že bylo třeba vymyslet způsob jak připojit k internetu větší množství počítačů, než IP adres. Výsledkem této potřeby je už zmíněný NAT (zkratka znamená Network Address Translation, tedy překlad síťových adres). Příkladem budiž třeba moje připojení k internetu u lokálního poskytovatele. Takový poskytovatel si u firmy, starající se o přidělování pevných veřejných IP adres koupí jednu nebo několik IP adres. (Mluvíme třeba o šesti adresách.) Přitom služeb onoho poskytovatele využívá klidně několik set, možná i tisíc uživatelů. Uvnitř sítě poskytovatele mají tyto počítače každý svou IP adresu, jinak by komunikace nefungovala. Kdykoliv se ale takový počítač chce spojit s jiným počítačem mimo síť poskytovatele, jeho spojení musí projít přes jeden z oněch počítačů s veřejnou IP adresou. Ten si jeho požadavek prohlédne, zapamatuje, a s cílovým počítačem se spojí sám, ze své IP adresy. Odpověď na svůj požadavek pak zase vrátí počítači, který původní požadavek provedl. Důsledkem celého procesu je, že počítače takto připojené navenek vystupují pod jednou IP adresou. A tedy i já mám na venek stejnou IP adresu se všemi zákazníky mého poskytovatele. Pokud takovou IP adresu zakážeme, odřízneme naráz mnoho uživatelů. Kromě toho někteří poskytovatelé (například vytáčeného telefonního) připojení přidělují IP adresy dynamicky tj. při každém připojení má počítač IP adresu jinou než předtím a za nekalou činnost uživatele by pak trpěl nevinný nový majitel jeho IP adresy. Je tedy jasné, že i když pomineme varianty jako sdílení počítače více lidmi a podobně, identifikace člověka IP adresou není možná (a i když se identifikace podaří jiným způsobem, zablokováním IP adresy potrestáme nevinné čtenáře). Identifikace uživatele je přesto potřebná i k běžnějším účelům než k blokování nežádoucích komentářů, třeba pro webové rozhraní e-mailové schránky. Řešením by bylo například použít technologii s magickým názvem Cookies. Cookies jsou vlastně úplně jednoduchá věc. Umožňují webovým serverům uložit si v prohlížeči uživatele svá data (například unikátní číslo, identifikující uživatele). To se v praxi velmi často používá na identifikaci uživatele po přihlášení. Ovšem přihlášení uživatele není samozřejmě podmínkou. Je možné při první návštěvě uživatele u něj uložit cookie s jednoznačným identifikačním číslem a toto číslo pak ukládat s každým komentářem. Metoda má dvě nevýhody: Každý prohlížeč jednoho člověka (například doma a v práci) bude mít jedno identifikační číslo a bude tedy trochu pracnější sledovat autorství; a cookies může uživatel snadno smazat (když ví jak). Přesto se tím uspokojivě řeší nebezpečí blokování nevinných uživatelů. Možná by ale bylo správné se zeptat: vadí nám uživatelé, nebo jejich komentáře? Řešením by přece mohlo být zavedení hodnocení komentářů tak, aby bylo možné dát komentáři kladný, nebo záporný hlas (opět s pomocí cookies můžeme omezit počet hlasů na uživatele a příspěvěk), a komentáře s počtem záporných hlasů nad určitou mez by se zkrátka nezobrazily (případně by se zobrazil třeba jen méně výrazný, třeba světle šedý, nadpis). Doufám, že jsem čtenáře neunudil k smrti a že snad můj příspěvěk inspiruje k řešení, které kudlanku protivných příspěvků v disuksích zbaví.
ad pavla (sasa - Mail - WWW) 20.11.2006, 14:48:10
***ale co mi zabrání abych si těch registrací neudělala několik...***
no, ono to chce pak jeste admina, co to obcas sjizdi a kontroluje :-D a duplicitni registrace maze :-D vono sem zas nechodi takovy kvantum lidi, aby to nebylo z 90% uhlidatelny (treba na rozdil od idnes a novinek) ***On se totiž takhle "neprojevoval" poprvé a my známe i důvod, proč to dělá... *** hele holy, ja jsem v zasade desne zvedava, a vy me napinate, az hanba :-) to od vas neni pekne.
Tak - vadí nám obsah nebo jeho zploditel ? (Wendy - Mail - WWW) 20.11.2006, 15:18:39
Prvotní síto má Kudlanka hned pod každým článkem a to mělo, říkám teoreticky mělo, stačit. Pojďme se každý zaregistrovat ještě dvakrát a budeme hádat, kdo je kdo... Jako když jsme jednou přinesli naše dětenčí fotky hádali, kdo je ten tlustý chlapeček v příšernejch laclákách nebo ta řvoucí holčička s cukrovou vatou, na kterou se jí přilepily mouchy a vosy.
PS:: dorka se registrovat nemusí...
To je úžasný, zase jsem se dozvěděla tolik novinek :-))) (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 20.11.2006, 15:39:42
zatím se nikdo registrovat nemusí, Herbert i další "poučení" opravdu hodně vysvětlili. A tak jen v duchu obdivuju ty, kteří mají podobné problémy dennodenně, a ne, jako "něžná a mírná" kudlanka jen občas, v podstatě pro oživení vod :-)))
Nojoooo - kudlanka přeci jen občas uvažuje, co by... kdyby... ale zatím ještě žádnému věrolomníkovi opravdu hlavu neukousla :-))) Tak ještě jednou velký "Ď" za poučení... (Ale přeci jen to bylo k něčemu - zadaly jsme dotyčné IP do vyhledávačů... a ejhle... objevilo se tam všude buď přímo pod jménem téhož člověka, nebo pod jiným, ale zase např. na jeho stránky upozorňuje :-))) Takže nakonec jsme se opět jen utvrdily, že se jedná o téhož jedince!)(zadala šikovná Pavlínka, obdivovala d.)
IP (Karel K. - Mail - WWW) 20.11.2006, 18:23:19
No, nečetl jsem reakce - je jich mnoho. Ale jako síťař Ti řeknu dvě věci:
1.) existují IP adresy pevné a dynamické. Dynamická adresa znamená, že se MŮŽE (ale nemusí) při každém připojení změnit. Například se připojíš přes pevnou linku O2, dostaneš nějaké IP 194.111.222.333 (to číslo je smyšlené) a příště třeba 194.111.222.338. A v čem je problém: tu Tvou předchozí IP může dostat (a časem také dostane) úplně jiný zákazník - tedy jiný počítač, jiný člověk.... Naopak ten, koho jsi zablokovala, se na Kudlu vesele dostane, protože už bude mít jinou IP. 2.) velké firmy používají tzv. proxy servery. Proxy server je zjednodušeně řečeno počítač (či software), jehož úkolem je zprostředkovat připojení k Internetu celé firemní síti. V čem je problém: počítače v té síti mají tzv. "interní IP adresy" - typicky třeba 192.168.1.xxx atd., ale Z VENKU - tedy například i v logu Kudlanky - jejich vnitřní IP nikdy nezjistíš! Uvidíš pouze IP adresu toho proxy serveru, která je stejná, ať se na Tvé stránky připojuje kdokoli z té firmy. Takže čistě teoreticky: pokud zakážeš přístup někomu z takové sítě, zakážeš tak přístup úplně všem, kteří na web přistupují skrze daný proxy server (tj. zpravidla jde o lidi ze stejné firmy, nebo stejného poskytovatele). Já sám jsem filtroval na základě: 1.) nicku (ten se ukládal do cookies) 2.) IP adresy a pokud se vyskytl problém 3.) HTTP hlavičky (což je problém, pokud má uživatel standardní konfiguraci).
Letmo od občasníka: (KITI - Mail - WWW) 20.11.2006, 20:00:39
Registrace nemá smysl, odborníci to výše dostatečně vysvětlili. S podobnými problémy se potýkají všichni, kdo na netu vylezli a odhalili své virtuální osobnosti. S blby a záškodníky se nedá dělat téměř nic - jen je ignorovat a mazat. Spousta mých dřívějších oblíbených bloggerů to zabalila (neměla sílu na boj s masou virů Smithů - paralela s Matrixem je nevyhnutelná - také se množí nebývalou rychlostí). Výsledkem je postupné šedivění internetu, pomalé mizení úrovně témat i diskusí a nástup tupého stáda přežvykujícího již omletou slámu. Tak jen prosím za sebe, občasného návštěvníka: nevzdávat nekončící boj s lidskou ubohostí,šířit "pozitivní vibrace" (zprofanovaný,leč výstižný termín) - vždyť letmé doteky "člověčenství" se zde čtou tak hezky :-) a i ti, co nepotřebují poradit, rádi nahlédnou do duší ostatních...
KITI - děkuju moc... (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 20.11.2006, 20:32:39
moc moc... tohle pohlazení člověka staví na nohy!
Wendy, (*pavla - Mail - WWW) 20.11.2006, 20:38:58
nepamatuju se, že by nám někdy vadil "zploditel" ve smyslu toho kterého člověka. Vždycky je to o obsahu...
(bb - Mail - WWW) 21.11.2006, 00:01:50
Nas nedagoňat :)
Čili souhlas s Kiti - jak se začne řešit tohle, je zle, a někdy mám pocit, že původcům jde právě o tohle, že to je ten cíl, skrytý za prvotním otravováním - rozklad. Rozvracečům a imperialistům neustoupit!:) O problematice nevím nic čím bych mohla přispět, až na ty dynamické adresy, tam skutečně ztrácí smysl zakázat přístup, a zveřejňování IP, u pevných IP je to jako uveřejnit na netu adresu, a to by mělo být zcela na rozhodnutí uživatelů. Tedy těch slušných. Naopak, pověsit někam nahoru upozornění, že vandalům bude zveřejněna IP adresa, by mohlo vešky blešky trošku zaseknout. Ale hlavně, dlouho se tím nezabývat, právě z toho mají takoví největší radost... A co si o tom myslíš ty, strejdo Mastere?
Bardotko, teď fakt nevím, jakto myslíš.:-)) (master - Mail - WWW) 21.11.2006, 09:24:25
Zda je to míněno jako narážka na to, že si z Tebe občas střílím a tím jsem staven do role rozvraceče nebo v duchu článku? To víš, i muži mají své nechápavé dny.:-))
Ale jinak souhlas s Davidem, Herbertem, s KITI a se všemi ostatními, kteří mají rádi hygienu na netu.
Teda, já si tak uvědomuju, (NČ - Mail - WWW) 21.11.2006, 12:06:29
když se občas v tramvaji nebo busu vyskytne takovejten "přiblblej nerudný dědek", nadává si povětšinou pro sebe ale uplně na všechno, semtam sice někoho osočí, ale naprosto impotentně... Aspoň pro mě je to vždycky skvělá zábava, a pokud si uvědomuju, tak se skoro všichni cestující pobavěj. To je, řekl bych docela zábavný a hlavně úplně neškodný.
Na rozdíl od trapnejch a ubohejch příživníčků, kteří by hned od první zastávky začali radit řidičovi, jak by měl lépe a radostněji řídit, popřípadě začnou tahat cestující do své vlastní tramvaje, řízené jím a jeho manželkou, za dohledu 5ti odborníků na tramvajovej provoz.
Zajímala by mě jedna věc... (Gita - Mail - WWW) 21.11.2006, 12:40:31
a to podrobnosti o tom příživníčkovi, který "tahá cestující" do vlastní tramvaje (po našem šaliny). Kdo to je? O co mu jde? Proč???
Jinak automatické zveřejňování IP adresy se mi taky moc nelíbí. Jak řekla daniela, ještě bych snesla, že o mé identitě ví ti, o jejichž identitě vím i já. Ale lautr všichni navštěvovatelé stránek...??? Možná by fakt bylo nejlepší jen mazat a nevšímat si... Ale stejně by mě zajímalo... :-)
Gituš (NČ - Mail - WWW) 21.11.2006, 13:00:05
Kdo to je nevím, je to anonym.
A o co mu jde? No zřejmě a hlavně o neukojený EGO, ale v neposlední řadě taky o dušičky, samozřejmě později důvěřivě platící. Ale taky se ještě pamatuju na jakousi ubohou nerudnou Stanu, jejíž nadávky jedovatou slinou byly naprosto skvostný. Fakt jsme se bavili. Chybí mi.
NC, (Aknela - Mail - WWW) 21.11.2006, 22:17:56
Tobe chybi Stana? To jsem netusila, ze jsi takovy masochista:)))
Alenko, masochista né! (NČ - Mail - WWW) 22.11.2006, 08:33:34
Ale dyť to bylo bezva:-) Pobavil jsem se pokaždý. A těch reakcí, co vždycky měla!!! A jak nááádherně uměla nadávat :-)))) Chybí mi!
(Sandra - Mail - WWW) 22.11.2006, 10:55:16
Také se dají komentáře promazávat...(sice trochu cenzura, ale na lecjakých stránkách je na to i upozorňováno, že neslušné komentáře budou smazány...)
|
Myslím, že není problém uveřejňovat za nickem komentátora i IP adresu, z níž byl komentář odeslán. Na mnoha webech je to norma...