[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
MÉ SETKÁNÍ S BEZDOMOVCI
Rubrika: [zážitky]

 Odjakživa jsem útlocitný člověk, vnímám křivdy, pomáhám slabším, handicapovaným, dětem a starým lidem a vždycky to tak bylo. Ale v poslední desítce let se u nás velmi rozrostl počet bezdomovců; vnímala jsem je hodně a bylo mi jich líto obzvláště v době, kdy jsem denně vystupovala na Smíchovském nádraží a pracovala naproti nádraží Hlavnímu. Bylo jich tam mraky, za tu řádku let od revoluce se změnila jejich věková skupina a také je jich podstatně více.

     Po pár letech tohoto života už ani nejsou schopní začlenit se zpět a pracovat.  Dříve to byli většinou starší lidé, kteří už nesehnali práci a postupně jejich životní úroveň upadala, žádná motivace, žádná hygiena, přestali platit elektriku, ztratili své byty.... až skončili na ulici. Ale v poslední době vidím ve skupinách bezdomovců lidi od 20 do 40 let, v produktivním věku, kteří však dostávají od svého města dost vysokou podporu, takže je to ani nemotivuje se jakkoliv snažit žít jinak; sdružují se nejraději v Praze, do "svého" města zajedou jednou za měsíc pro podporu...
     Poslouchám je na Andělu, když se baví, jak jim tento život vlastně moc vyhovuje. V létě spí v pražských parcích, na nádražích, tramvajových zastávkách, v prázdných domech. V zimě jezdí od rána do večera z konečné na konečnou ve druhém vagonu pražských tramvají; je jich plný vagon, hřejí se tam, popíjejí, vysychají, děsně smrdí, jsou špinaví, plní boláků a tuberkulózního kašle. Prostě – vagon plný infekce.

     Jednou takhle běžím rychle něco koupit do práce, z jedné hospody vyběhne mladý bezdomovec,  zastoupí mi cestu a žádá 20 Kč. Dost mě to zarazilo a říkám mu:

Já:  Proč bych Ti je měla dávat?
On: Vypadáš na to, že peníze máš a 20 Kč Tě nemůže vytrhnout.
Já:  A představ si, že vytrhne! A proč ty nejdeš dělat tak jako já, pak bys nemusel žebrat? Není Ti hanba? Žádat ženskou, jako jsem já, o peníze?!?! (Mohlo mu tak maximálně 40 let, žádný nemohoucí stařec!)
On: Víš, tak já Ti něco povím, když si vyberu sociální podporu se vším všudy a ještě si takhle denně něco vyžebrám - víš, že mám daleko víc než Ty?! A nemusím nic dělat!!!
Já: Vidíš, tak já zas povím něco Tobě, jsem rozvedená a živím sama dvě děti a nikdy bych se nesnížila k tomu, abych žebrala. A jestli bych někomu chtěla dát těch dvacet korun, tak je dám raději svým dětem, protože ony své prázdniny tráví tím, že jsou na brigádách a snaží se  vydělat si nějakou korunu, protože já nemám na to - dávat jim kapesné - a tebe v tom rozhodně nebudu podporovat!

     Ani se neptejte, co jsem si vyslechla nakonec... Taky jsem už docela otrnulá, protože když po žádosti od bezdomovce: „Dej mi nějaké peníze, mám hlad" jsem ho pozvala: tak pojď, tamhle je bufet, koupím Ti polévku s rohlíkama", mě poslal kamsi daleko...  do neznáma... Ale třeba ráda dám do klobouku slepým, co na Můstku hrají, Indiánům za jejich úchvatnou muziku na Panovu flétnu.... to srdce poskočí, když to slyšíš, miluji jejich muziku.

Paradis Sára

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Slepým, mrzákům .... (NČ - Mail - WWW) 14.11.2006, 07:13:54
Tím se podporují jen jejich pasáci. Oni sami z toho mají naprostý *****. A kdyby si náhodou zkusili žebrat někde na vlastní pěst, okusili by pěstí!

To je pravda, (Wendy - Mail - WWW) 14.11.2006, 07:29:48
místa na žebrání jsou jako rajony nebo stání pro taxikáře - přísně hlídaná a obhospodařovaná "pasáky". Tu vidíme ženu s kojencem a ruce, tu beznohého nebo slepce se psem. Dala jsem před lety slepému do klobouku dvacku a pak jsem se dozvěděla jak to vlastně chodí... Není problém vysledovat sociálně potřebné. A jestliže by neodpracovali určený počet hodin třeba na úklidu města, dostali by jen poukázky na základní pootraviny. A mohli by se třeba zbláznit a psát romány do Bruselu ! Dejte mi křeslo Nečase pravím vám !

Nesmrtelný výrok (aTeo - Mail - WWW) 14.11.2006, 08:22:40
Souhlas s NČ (Ariana - Mail - WWW) 14.11.2006, 10:10:30
tak to v Praze chodí, bohužel, že podpoříte jen pasáky. Mně osobně ještě vadí, když chodím po Příkopech a tam mě vždy osloví dívky s pokladničkou, zda podpořím děti s leukémií. To bych vzhledem k početnosti mých cest tímto územím vydělávala jen na milodary. Nelze než být zcela otrlý. Na otázku žebrajících, zda máte nějaké drobné nebo zbytečnou 20 Kč je dobré odpovídat Ne, nemám, zato mám půl milionu dluhu. Většinou dají pokoj.

proč to magistrát nezakáže, (Inka - Mail - WWW) 14.11.2006, 10:54:10
nedělá nám to moc dobrou vizitku?!?! Tohle tady nebývalo, je to hrůza. Dívky s pokladničkou vybírající na děti jsou i na Andělu.

(Eraser - Mail - WWW) 14.11.2006, 16:03:05
Jak už bylo napsáno... Peníze nedáváte mrzákům,ale jejich většinou cikánským pasákům a ti indiáni jsou peruánští komunisti,jejichž teroristické útoky takto financujete.

(Jan - Mail - WWW) 14.11.2006, 19:23:52
Jsem jen překvapen příspěvky černobílého vidění tohoto problému. To vás nenapadá, že někteří se do tohoto stavu dostali bez vlastního přičinění, nemocí, rozvodem, krachem podnikání. Jděte někdy na Masaričku v noci a zkuste si s nimi promluvit.
Je jednoduché všechny házet do jednoho pytle.

Tak tak (evule - Mail - WWW) 14.11.2006, 22:45:44
souhlasím s Jenem. Znám pár lidiček co se se ocitli na dlažbě třeba i jen proto,že se neuměli domáhat svých práv a rezignovali na život.

jo, (dorka - Mail - WWW) 15.11.2006, 07:05:33
je jich možná pár, co se na tu dlažbu dostali takňák bez vlastního přičinění, jenže ve finále je to ouplně jedno, protože podstatný je, jak se na tý dlažbě chovaj. A když to vidím já tady u nás, tak je mi z nich fyzicky zle. Polehávaj na lavičkách, močej na náměstíčku před Penny. Většinou jsou zkárovaný a otravujou ostatní lidi. Kámoška má před barákem stromy a keře, kolikrát jde věšet na balkón prádlo a přitom má pohled na hvězdičkujícího chlapa. U metra už zmizely poklopy, který chránily kmen a kořeny stromů, asi se z nich nějakou chemickou reakcí staly škatule s lacinym vínem. Fakt hnus, až se bude v prosinci stmívat po třetí, tak snad budu chodit ke škole pro 15letou dceru, protože mám o ní fakt strach. Popravdě je mi šumafuk, jak se z nich stali bezdomovci, mě zajímá jak se chovaj teď! A to je k zblití! Sorry, ale jinak se to nazvat nedá.

Dordce a podobným (Jan - Mail - WWW) 15.11.2006, 07:46:24
Trochu mě překvapuje reakce Dorky a ji podobných. Je vůbec ženou, a matkou nebo bytostí, která má jen fyzickou podobu a říká si žena. To vás nenapadá, že v podobné situaci se můžete ocitnou i vy. Že vaše děti muhou brát drogy,krást,podvádět a mít podobné prpblémy jako ti na ulici. Také to budete řešit s tím"že je to k zbití".
A říká vám něco všeobecně pojem soucit a pomoc bližnímu...


do háje!!! (dorka - Mail - WWW) 15.11.2006, 08:32:02
každej se může dostat do týhle situace, pochopitelně. Já je neodsuzuju za to čím jsou, ale za to jak se chovají! Čteš ty vůbec?! I kdyby ze mě byla bezdomovkyně, tak NIKDY, rozumíš NIKDY!!! nebudu konat svojí potřebu na veřejnosti, kde chodí děti, když už by mi nevadili dospělí!!! Když v týhle situaci uvidim chlapa v kvádru, tak mi z něho bude zle úplně stejně. Chtěla bych vidět tvůj soucit, kdyby ti obtěžovali dceru, která čeká na kamarádku!

Janovi a podobným!!!!! (NČ - Mail - WWW) 15.11.2006, 08:52:23
Článek je o homelesácích, práce schopných, ale pracovat neochotných, feťácích, o obtěžujícím dobytku k zblití!
KAŽDEJ kdo chce, tak i v tom našem dnešním srabáckym srabu nějakou práci sežene vždycky. Samozřejmě musí brát práci jakoukoliv, dodržovat pracovní dobu, nebejt už ráno v šest hodin nalitej nebo zmaštěnej.

je to asi 4 roky, (Inka - Mail - WWW) 15.11.2006, 08:53:02
byla jsem v jiné práci a chodila tam ulízet taková paní (vypadala jak bezdomovkyně, špinavá, mastná, zarostlá), byla strašně upovídaná, tak jsem tam občas po práci zůstala a povídala si s ní. Hledala nějaký podnájem, ale hodně levný, začala jsem jí pomáhat, sehnala jsem jí nebytovku, ale suchou asi za 1500,- Kč na měsíc, ale i to bylo prý moc, no v Praze nic levnějšího už nesežene. Rozpovídala se, že je z Ostravy, že tam má byt, ale hledala si na inzerát nějakýho pána u kterého by mohla za výpomoc v odmácnosti bydlet, už bydlela u druhého, ten první s ní zacházel dost špatně, jen jí využíval a byl moc zlej a s tímhle to nebylo jiné, dokonce jí zabavil peníze ze sociálky, které jí tam chodily. Moc jsem tomu nerozumněla, proč se tedy nevrátí do svého bytu v Ostravě? Ona ho přestala platit, takže už na něm začal narůstat obrosvký dluh, říkala jsem jí ať ho tedy pronajme, ne to nejde, protože ho má plný věcí, které nasbírala a nemá to tam dát a těch věcí je škoda, jednou se budou hodit. Říkala jsem jí, že jí byt takhle seberou, když ho nebude platit, tak ať tam posílá alespoň nějakou část, třeba 100,- Kč, aby byla vidět, snaha, ne na to že nemá.
Víš mám Jane myslím, že valná většina lidí si to zavinila sama, že situaci neřešila, svou rezignovaností atd., také tady existují různé azilové domy a tomu kdo se chce vrátit zpátky pomáhají, ale musí se snažit a také chodit do práce, o ničem jiném to není.

chvalim (sasa - Mail - WWW) 15.11.2006, 08:56:36
prazkou radnici za stanove mestecko na letne v lonskych mrazech. diky tomu opravdu vyznamne ubylo bezdomovcu v prazskych tramvajich. jezdim do prace trojkou, ktera jede pres cele mesto a tudiz je znacne bezdomovci vyhledavana. a pockat na dalsi neni reseni, zase tam nejaky velmi zapachajici sedi. ale v vloni to byl fakt rozdil - diky tem stanum na letny. a taky pozoruju, ze jsou letos nejaky oprsklejsi. v pondeli jsem jela domu kolem pul desate vecer a klickovala jsem hned pred dvema. ze stejnou trasou jezdi o pul hodiny pozdeji jedna moje dcera me moc netesi. fakt se tesim, az tyhle dlouhy zimni vecery budou za nama, deti se vraci z krouzku a jinych aktivit za tmy a vsem chodit naproti nelze.

Nosné téma. (Wendy - Mail - WWW) 15.11.2006, 09:26:22
To je ta odvrácená tvář dnešní společnosti. Jsou všude, i v pořádném Německu. Jak se s tím společnost, represivní a preventivní složky, zákonodárci, vyrovnávají ? Těžko. JAk říkal náš bývalý vedoucí - buďto postřílet, nebo tolerovat, platit ze soc. dávek. V úvahu připadá pochopitelně jen možnost č.2...Mnoho lidí už ani jinak žít nechce, a těm pomoci nelze. Takže - budou tu stále. Ti, kdo jezdí jen autem a vjedou přímo do garáže svých vil se zahradou, jsou od nich izolováni. My ostatní je budeme potkávat na nádražích, parcích, ulicích, tramvajích, různých shromaždištích. Nikdo je asi nebude vyslýchat nebo stopovat, zda vyžebraný peníz utratí za jídlo nebo za pivo či jej odevzdají pasákovi. A tak většina z nás nedává. Mám z toho nějaký pocit až beznaděje. Vy ne ?

Ještě maličkost (NČ - Mail - WWW) 15.11.2006, 09:27:11
mám dojem, že životní minimum pro jednotlivého občana čr je stanoveno nějak kolem 4.300 kč. To tedy je suma kterou musí dostat každej občan. Je to sice strašně málo, ale při nákladech na bydlení - řekněme 1.500,- zbývá na živobytí 2.800 - teda průměrně 100 kč na den - za to se uživit dá! Sice blbě, hodně nuzně, ale dá. Teda, pokud už se mu nechce na práci ani sáhnout. Na chlast, cikáro a perníček to ale fakt nestačí.

Čím to asi je, (NČ - Mail - WWW) 15.11.2006, 09:34:08
že mezi nima nejni ani jedinej cikán?

Dorce a jiným (Jan - Mail - WWW) 15.11.2006, 09:46:37
Nedívejte se jen na povrch této i jiných věcí , zkuste se podívat pod povrch. Připadají mi vaše názory jako "šíření demokracie i Iráku a Afganistánu"...
Co je příčinou toho, že mnozí jsou na ulicích a nechtěji "vstoupit do moderního nevolnictví " .....

hahaha (sasa - Mail - WWW) 15.11.2006, 10:09:32
*** Co je příčinou toho, že mnozí jsou na ulicích a nechtěji "vstoupit do moderního nevolnictví " .....***
to chces rict, ze ti na ulicich tam jsou na protest proti soucasnemu usporadani spolecnosti??!!

Ku*va, když nechtěj (NČ - Mail - WWW) 15.11.2006, 10:26:28
vstoupit do moderního nevolnictví, tak ať taky nevstupujou do nevolnický MHD, do moderních nevolnickejch nádražních hal, do moderně a často nádherně upravenejch parků. Ať si vstoupěj třeba dopr*ele, ale ať se n*serou mezi moderní nevolníky, a nevotravujou je, když teda ty hovada jejich způsobem života opovrhujou.

teda Jene, ty jsi úplně mimo, (dorka - Mail - WWW) 15.11.2006, 10:32:44
dokonalej misionář... podepisuju všechny NČého hvězdičky. Ať si žijou jak chtěj, když se jim to líbí, ale ať neotravujou život těm, co jsou dobrovolně otroky moderního nevolnictví, když tomu teda tak říkáš!

a nemohli by protestovat (sasa - Mail - WWW) 15.11.2006, 10:54:53
nekde v brdskych, posazavskych nebo jinych lesich...? zili by prirodnim zivotem a veverkam, jelenum a jine haveti by neprekazeli.

Nojo sašo (Wendy - Mail - WWW) 15.11.2006, 11:15:02
ale veverka by jim nedala ani pětník, taky na pivo by tam čekali dlouho...ne, nechci to úplně zlehčovat, známe jednoho, co udělal gesto a odešel od ženy jen s kufříkem. Je to už spousta let, to byly ještě různé podnikové ubytovny. Pak všechny zanikly a on se ocitl na dlažbě doslova a do písmene, a tam vzniklo jeho bezdomovectví. Chodí do azylových útulků, dělá co se namane, snaží se, ale...

Jane, (Inka - Mail - WWW) 15.11.2006, 11:36:51
to kdybychom udělali všichni, tak z čeho ty sociální dávky budou brát? Myslíš, že by se mi nelíbilo místo chození do práce, sedět někde na pivku, nebo ležet v v parku na zádech a koukat na modrou oblohu když je hezky, probouzet se po 10té ráno někde v přírodě, neplatit daně a vlastně se vůbec o nic nestarat?!?! Vždyť život je krásnej.....NE?

Jasně, (Míša 2 - Mail - WWW) 15.11.2006, 12:41:17
jsou takoví, co jim houmlesácký život v podstatě vyhovuje, ale jsou i takoví, kteří v téhle společnosti neumějí žít, nedokážou se o sebe postarat, z tohohle důvodu si ani nezažádají o sociální dávky. To je stejné, jako když někteří řeknou, že lidem, kteří jsou v péči ÚP se prostě nechce pracovat. Tak jednoduché to není. Blíží se zima a brzy se zase dočteme v novinách,že někde umrzl nějaký bezdomovec. Nevím, jak vy, ale já z toho mám dost špatný pocit.

mozna to je drsny, (sasa - Mail - WWW) 15.11.2006, 12:54:18
ale zivot je a vzdycky byl o preziti. ti, co se o sebe neumeli postarat, to daleko nedotahli (at uz to byli dinosauri, neandrtalci...). jezek, co se pres leto dost nevykrmil a na podzim se dobre nezahrabal, uz na jare svoje geny dal nepreda...

Dorce a podobným (Jan - Mail - WWW) 15.11.2006, 13:03:42
Ubohá Dorko, mluvil jsem jen černobílém vidění tohoto problémů a pochopení těch, kteří se do této situace dostali bez vlastního přičinění, jakož i ti, kteří jsou třeba v péči UP, atd. Zkus alespoň trochu kontrolovat, uvědomovat si své emoce, jen vedeme dialog a nepořádáme hon na čarodejnice. Chápeš to?

saso (Wendy - Mail - WWW) 15.11.2006, 13:08:12
je to drsný, no ježci nemají sociálku, tím se liší od lidí. Jenže - a to je kámen úrazu homo sapiensů - někteří to prostě a sprostě zneužívají. I tím se liší od ježků... ne ?

Tolerovat netoleranci ??? ( - Mail - WWW) 15.11.2006, 13:30:04
Připadá mi to jako výsměch, Jene, bráníš lidi, kteří si to nezaslouží. Jak psal NČ, tak i s dávkama ze sociálky se dá přežít a kolikráte jsou na ně odkázany matky s malými dětmi....a pěkně dlouho, kdo taky zaměstná samoživotelku s malými dětmi... A vidíš je někde žebrat??? A to že nejsou Ti z ulice schopni si vyřídit potřebné dávky?? Pouze výmluvy, kolik sociálních pracovníků pracuje na ulicích a nabízí pomoc. Jenže to by chtělo minimální snahu..... tady ve městě máme "chudáčka" invalidu, který přišel o obě nohy, když v nějaké příkopě po těžkém flámu mu omrzli a jak terorizuje všechny!!! Nikdy společnosti nepřispěl ani pětníkem, ale těch výdajů, které jsou na něj vynaloženy. Tak soucit k těmhle lidem opravdu nemám. Spíš si myslím, že naopak společnost je k těmto indiviuím velice štědrá!!!! Na úkor těch, co se snaží a například za minimální mzdu se snaží uživit vícečetnou rodinu! Nikdy nevíme, kde nás cesta osudu zavede, ale člověk by vždy měl zůstat člověkem.

ja milerada prispeju (sasa - Mail - WWW) 15.11.2006, 13:53:24
ze svych dani treba na to stanovy mestecko. ale rada bych dojela do prace, aniz by se mi cestou udelalo 3x spatne.

a asi ani nedokazu mit soucit s nekym, kdo narika, ze zije v bide a pri tom huli jak fabrika (to neni ani tak mineno na bezdomovce, jako spise na nektere socialne slabe rodiny).

nemám slov, (dorka - Mail - WWW) 15.11.2006, 13:57:42
ti co se do toho dostali bez svýho přičinění maj snahu se z toho zase vyhrabat, i když od každýho dna se odráží hodně těžko. O těch ale nemluvím. Ti které vídám já, tu snahu nemají... Skupiny pobudů, kteří jsou ožralí už v poledne, skutečně nemůžu tolerovat a soucit k nim nemůžu mít taky žádnej. Jak se tihle snaží odrazit? Nijak, je jim takhle blaze. Mysli si o mě co chceš, je mi to ouplně jedno.

V alkoholovém oparu (Wendy - Mail - WWW) 15.11.2006, 14:03:32
je jim nejlíp, neboť je jim v tomto stavu všechno jedno. Sice je nelituju, to asi málokdo, ale vzniká nám tu nový sport - podpalování bezdomovců, kteří se nalézají v náručí Morfeově po požití. A to už jsme někde ve středověku.

TAK SI ŘÍKÁM, ŽE NĚKTEŘÍ Z VÁS ASI NEVNÍMAJ... (kiwi - Mail - WWW) 15.11.2006, 14:18:59
Sára ve svém článku psala o líných žebravých mladých lidech.
NČ spočítal, že není problém žít i za málo peněz. Skromně. A já k tomu přidávám, že všichni mají možnost se jít umejt, dostanou zadarmo od charity čisté oblečení... Takže jít někam do práce, přivydělat si třebas jen pár tisícovek - by nebyl problém. Stejně tak se dá sehnat i nějaké to veleskromné bydlení pro začátek. I kdyby tam spal třebas na zemi, tak je pod střechou...
A do půl roku, do roka, by mohl být zpátky mezi slušnými lidmi.

JENŽE - TO CHCE PŘESTAT CHLASTAT!!!

A ZAČÍT PRACOVAT!!!

A odpadly by tímpádem sedánky a blbý kecy s kamarádíčkama... Odpadla aby ta zrůdná "cochcárna", život bez jakéhokoliv režimu, bez povinností...

TAK JE LITUJTE... A PODPORUJTE - NAJDĚTE SI KAŽDÝ TOHO SVÉHO A ROVNOU MU DÁVEJTE MĚSÍČNĚ KUS SVÉ VEJPLATY...

uff, to jsem se rozčílila.. To je stejné, jako mít Cikána za souseda. Ti, co se těch špatných tak zastávají, sami bydlejí v nádherných čistých bytech, které si setsakra udržují a hlídají. A pak mají jen bláhové kecy....




a Dorce se nedivím - (kiwi - Mail - WWW) 15.11.2006, 14:21:31
teď zrovna - snad včera - ukazovali v tv znásilněnou dívenku... Odpoledne, cestou - veřejnou - domů, ze školy...

Wendy (dorka - Mail - WWW) 15.11.2006, 14:25:02
a ty řešíš problémy tak, že se zlískáš a je ti všechno šumafuk? Já teda ne a že těch prů*erů už bylo...

Ó nikoliv, dorko (Wendy - Mail - WWW) 15.11.2006, 14:37:09
neřeším, taky jsem napsala, že tyhle nelituju. Každý den je vidím na nádraží, mladý, starý, obého pohlaví, roztahujou se tam až je strach je míjet. Jen bych je teda zrovna nepodpalovala. Blíží se zima a začne zase sezona...

tak to já pochopitelně taky ne... (dorka - Mail - WWW) 15.11.2006, 14:38:22


Skoro jsem měl pocit, (NČ - Mail - WWW) 15.11.2006, 14:49:02
že tady mužským hlasem sv. Jana promlouvá krásná Kateřina Jacques.

já bych jim také rozhodně neubližovala, (Inka - Mail - WWW) 15.11.2006, 15:43:06
ale taky mi docela dost vadí, když jedeš ráno do práce nebo večer z práce a v tramvaji spí bezdomovci, div nespadnou ze židličky, smrdí a strašlivě chrchlají, půl tmavaje se od nich tlačí co nejdál, máme to sakra zapotřebí? Jo určitě jsem za to jim pomoci, nebo přispět na azylový domy, ale to by museli sami chtít, ale valná většina je jich na tom tak, že už ani moc nevnímají. A vemte si, že ten tramvaják s nimi jezdí z konečné na konečnou, na každé je vyhodí a oni tam zase jak se otočí nalezou. V tramavaji 12,14,20 je to to stejné, také jezdí přes celou Prahu.

Jojo, (NČ - Mail - WWW) 16.11.2006, 06:44:24
voni někteří z nich jsou tak mokří, že i blbě hořej:-(((

(Wendy - Mail - WWW) 16.11.2006, 07:41:01
většinou nasáklí alkoholem, takže hoří dobře...

(NČ Petra - Mail - WWW) 16.11.2006, 08:34:54
holky já bych vše co se nám nelíbí a štve zlikvidovala.Přece v naší krásný zemi,ti kdo se neumí chovat,jako my a nechápou to, nemají co dělat .....

(Wendy - Mail - WWW) 16.11.2006, 10:40:52
Interpeluj svého poslance, piš petice, nebo se sama dej na politiku. Víc s tím neuděláš.

(bb - Mail - WWW) 16.11.2006, 11:17:56
no, nebo můžeš zavolat Viktora Čističe a vše, co se ti nelíbí v tvé krásné zemi, nechat zlikvidovat beze zbytku...

(Inka - Mail - WWW) 16.11.2006, 11:24:58
no aby pak naše krásná země nezůstala holá bez známky civilizace...

( - Mail - WWW) 16.11.2006, 11:32:02
Jinak můžu potvrdit, že fakt nehořej :-(. Před chvíli jsem byla svědkem toho, jak ve vestibulu jednoho úřadu se slušně jetý bezdomovec snažil podpálit. Nikdo z okolí bohužel neměl po ruce láhev petroleje, aby mu pomohl splnit jeho přání a tak musel být vyveden městskou. Takže fakt jen dýmí a smrdí.... takže tudy cesta nevede...

ještě, že se nám tu nepodpalují ( - Mail - WWW) 16.11.2006, 12:02:31
i cigáni na protest, to by bylo běhajících pochodní.

(NČ Petra - Mail - WWW) 19.11.2006, 09:16:47
Když se tu nad tím zamýšlím ,jsme opravdu slepice ....

(Kolemjdoucí - Mail - WWW) 21.11.2006, 13:23:37
Tedy někteří z vás jsou tak drsný, že jsou nechutnější než průměrnej bezdomovec, sorry

( - Mail - WWW) 21.11.2006, 15:01:52
Na hrubou suknici hrubá záplata.....

(bb - Mail - WWW) 22.11.2006, 00:37:17
Přesně tak, kdo je chudej, nemytej, nedejbože přiopilej, podpálit...

V souladu s totou životní filozofií tedy tvé rodiče měli zavčasu sterilizovat.

( - Mail - WWW) 22.11.2006, 13:12:30
Možná měli, ale třeba by na ulici žijící individuum (dříve normálně fungující osoba) mohlo být otcem tvých dětí. A poté, co projel hrdlem většinu společného majetku, tak zůstal vlastně tím chudáčkem bezdomovcem, kterému celý svět ubližuje. Ty, abys ratolesti uživila, byla v práci od vidím do nevidím, existenční jistoty žádné, o výživném na děti od otce by se Ti mohlo jen zdát a jen běda, když nějakou složenku v řádném termínu nezaplatíš – strašidlo exekutora nad hlavou. Pokud by Ti rodina nepomohla s bydlením, tak bys mohla být nejen jednou z nich, ale i děti by své dětství mohli trávit stěhováním po různých ústavech, případně v lepším případě podnájmech. Věřím, že by ses jej nadále zastávala a na podobné případy společensky nepochopených dobráků pořádala sbírky. Vždy alkoholismus jako takový je nemoc, a ty ses o nemocného člověka nepostarala. Co kdy byl všem alkoholikům přiznám invalidní důchod – oni přece pro svou nemoc nejsou schopni práce, možná by měli dostávat i příspěvek na různé diety, protože určitě nejen játra, ale i jiné orgány mají v dezolátním stavu a potřebují kvalitnější stravu. A třeba by společnost byla povinna se jim i postarat o bydlení, nemocný člověk přece nemůže zůstat na dlažbě. I tohle je úhel pohledu. Ale sterilizace nepohodlných a koukajících na problém pod jiným úhlem než já mi přijde daleko praktičtější ! Tak jen do nich!!

(mates - Mail - WWW) 14.10.2011, 20:37:01
víte hovno o bezdomovectví sedíte si na teplejch místečkách a žvatlate jednu kravinu vedle druhý,nadáváte na komouše ale každej dostal byt,jsou lidi kteří mají problémy a to ty druzí kteří je nemaj nepochopí.jestlyže jste na ulici a myslíte si že půjdete pracovat -tak kam večer složíte hlavu,v tramvai .rano znovu do práce a zas večer do noční 505.to bych se na takovejhle život sám vykašlal a z fleku se snažil uchlastat.čím dřív tím líp.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: