[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
PŘÍLIŠ TVRDÝ OŘIŠEK PRO NEVÝBOJNOU POPELKU
Rubrika: [úkol pro vás]

Ahoj Danielo, psala jsem na Kudlanku do poradny už před časem (zde), odpovědí se sešlo hodně a i když se mi nepodařilo dosáhnout toho, co jsem chtěla, odpovědi mi hodně i pomohly...  A za to děkuju.  Přesto mi z toho všeho zbylo něco, s čím si nedovedu poradit. Totiž – jak se srovnat s tím, že se nějaký vztah (nejspíš) nepovedl, když to "samo" nejde a pořád to, mrcha, bolí... A jak při tom nenadělat víc škody než užitku.   A tak bych chtěla poprosit kudlanky i kudlánky o jejich osvědčené fígle a recepty, jak si takové šrámy léčit.  


      Jenom krátce shrnu, co se událo – není to možná úplně podstatné, ale na druhou stranu asi nemá smysl teoretizovat v obecné rovině. Tak tedy: původce toho mého trápení jsem potkala v létě, časem ho poznala blíž a nakonec se stalo, že jsme spolu strávili noc. Bez jakýchkoli slibů... Ale pak mě přece jen mrzelo, že se stáhl zpátky, jakoby se mezi námi nic nestalo. A nechal mě tápat.  Z různých (řekněme pracovních) důvodů jsme se ale čas od času vídali (a vídáme) dál a zjistila jsem, že se sice přede všemi dokážu tvářit jakoby nic, ale ne před sebou a ne před ním...

     Dobře, asi po dvou měsících jsem se tohle mlčení odhodlala prolomit, aby se věci mezi námi aspoň trochu ujasnily. Hodně toho zůstalo nevyřčeného, na leccos jsem nenašla odvahu se zeptat, výsledek byl tudíž ne zrovna jednoznačný (a mám pocit, že on sám si není zrovna jistý, co vlastně chce) – řešení není, ale nemá smysl k sobě navzájem chovat nějakou zášť.  Zároveň jsem už od začátku věděla, že bych chtěla víc než tu jednu noc: i když je podstatně starší než já, je to i se všemi svými průšvihy chlap, který by klidně mohl být "ten pravý".

     Jestli chce cokoli dalšího on, nedal to najevo. (Třeba je to prostě ten rozumnější z nás dvou.) A nakonec jsem zůstala zaskočená tím, že moje skálopevné rozhodnutí "nezamilovat se" skončilo naprostým fiaskem. Koneckonců nejspíš proto, že to se stalo už při některém z prvních setkání, ne-li už při tom prvním, a mně jenom příšerně dlouho trvalo přiznat si to...

     Čas to neléčí, spíš naopak. A někdy, poslední dobou docela často, mám opravdu hodně blbé chvilky a nálady, které už ani při nejlepší vůli nemůžu svádět na podzimní depky.   A co teď s tím...  

     Asi ideální by bylo, kdyby se mi podařilo to, co už jednou. Totiž – někdy v době, kdy jsem ještě byla s bývalým přítelem, stalo se mi, že jsem se zakoukala do jednoho takového charismatického, přátelského, příjemného atakdále chlapíka. A to tak moc, že jsem musela sama sobě přiznat, že tohle je mnohem silnější, než co jsem kdy cítila k partnerovi. Ale – byla jsem zadaná a časem (když jsme se už spřátelili) jsem zjistila, že on je taky. Ale k ničemu mezi námi nedošlo. Zkrátím to – časem jsem se naučila nežárlit na jeho přítelkyni, mít ho ráda natolik, aby pro mě bylo důležitější jeho štěstí (byť s někým jiným) než to, abych ho třeba získala pro sebe.

     Stálo hodně času a sil si vůbec uvědomit, že to je jediná možná cesta – už proto, že tohle přátelství pro mě bylo (a je) příliš cenné natolik, abych riskovala jeho ztrátu. Ale podařilo se to a já se zas těším, až mě zanedlouho zas obejme na přivítanou a mně nebude smutno z toho, že to je "jen" kamarádské objetí.   ...Jenže – v tom případě jsem věděla, proč. Proč se vzdávám a kvůli komu. A teď? Jenom tuším: o své minulosti mi toho postupně řekl víc, než bych možná chtěla vědět (a mnohem víc, než kolik bych o sobě byla ochotná říct komukoliv kromě nejbližších – i když vím, že k téhle otevřenosti měl dobrý důvod), ale své současné soukromí si střeží a já můžu jen hádat z kusých náznaků. Nevyptávám se – až přijde čas, řekne mi to sám jako ostatně už dřív jiné věci, funguje to tak, jako podle nějaké nevyřčené dohody. Ale pořád nedovedu napřít všechny síly do toho, aby to "mít rád" přestalo obsahovat "chtít" – nebo těch sil nemám dost, co já vím. Vím že to jde, musí jít – vždyť už jsem to jednou dokázala. Jenže teď s tím najednou neumím hnout a spíš je pořád hůř než líp.  

     Pak by byla druhá možná varianta. Možná nejspolehlivější. Ale asi ne nejlepší, když mě napadla v jednom z momentů, kdy mi bylo opravdu zle... Tedy – postupně uzavřít všechno, co máme společné, a přestat se vídat, zrušit všechno, pokusit se "zapomenout". Říct – promiň, nemám na to tě dál vídat, nemůžu s tebou spolupracovat, je pro mě pořád moc bolavé tě jen potkávat. Třeba se někdy v budoucnu zas uvidíme, ale až se z toho dostanu.  I to má ale háček. Když pominu to, že doopravdy zapomenout se asi sotva dá, tohle by bylo asi hodně zoufalé řešení. Znamenalo by to, že se vykašlu na spolupráci, se kterou třeba počítá a která by byla přínosem pro obě strany. Znamenalo by to přiznání, jak mizerně na tom jsem, a nepřímé obvinění – "ty za to můžeš", když za to vlastně můžeme oba...  A znamenalo by to udusit nějaký přátelský vztah, který zatím stačil vzniknout.

     Jenže cítím, že na to všechno nemám právo. A ano, zní to příšerně pateticky. Ale když jsem o tom přemýšlela, něco – nejspíš svědomí – na mě křičelo něco jako "sakra, tohle nemůžeš, nesmíš!" A to zamilované já k tomu potichu dodávalo, ať nezapomínám, že ani nechci.   A ještě třetí varianta by tu byla. Ne ta altruistická a ne ta zoufalá (nebo spíš zbabělá?), ale – sobecká. Rozhodnout se – chtěl mě tehdy, a když na tom zamakám a vytvořím příležitost, bude chtít znova. Třeba bych ho získala jen na chvíli, třeba nejen na chvíli. A šlo by to: v posledním asi půlroce jsem na sobě přece jen trochu zapracovala a snad už se mi daří dosáhnout nějakých výsledků – přátelé si všímají, nedávno kamarádova žena dokonce prohlásila, že mě na dálku ani nepoznala, a změnu chválila... :) Při troše vytrvalosti, bezohledné – bez ohledu na následky, bych možná uspěla. Stejně nemá cenu si namlouvat, že to moje "vylepšování zevnějšku" s ním nemá nic společného.  

      Samozřejmě, tohle má taky pár velkých ALE. Jistě, svědomí nekřičí, to přímo řve. Netuším, za kým se vrací domů a jestli je spokojený – jsou momenty, kdy si jsem skoro jistá, že není a že hledá: to bych to svědomí třeba ještě nějak uklidnila ("ženatý není, tak o co jde"). Ale jindy o tom mám velké pochyby. A nechci krást chlapa jiné, nechci ublížit nikomu nezúčastněnému a ani jemu, i když on mně ublížil a už tehdy, tu noc, věděl, že právě to riskuje, přesto mě svedl. Jenže já holt nejsem taková mrcha, abych tohle udělala. A nejenom proto, že on už si svoje zažil a nemíním k tomu přidávat. Pořád se ohlížím na to, co bych mohla způsobit, pořád chci jistotu, že neublížím, pokud mám jinou možnost.  

     To jsou tři cesty, po kterých by se dalo jít, ale... vlastně se mi po žádné z nich nechce. U té první si říkám – proč sakra mít zas jen dalšího dobrého kamaráda, chci víc... A stejně se mi to takhle nedaří. Ta druhá – ale to bych toho kamaráda ztratila úplně, to ne. Třetí – tak bych sice možná ještě dosáhla toho, co jsem chtěla od začátku, ale může to být taky cesta do pekel, můžu někomu způsobit něco zlého a sobě nabít hubu. Někdo by to třeba řešil třeba ještě pomstou ("když tě nemůžu mít, tak ti to aspoň vrátím"), ale tohle odmítám z principu, prostě – ne. Možná by pomohl nějaký ten princ na bílém koni, ale ti jsou za á vzácní, za bé většinou už rozebraní a za cé – laťka je teď hodně, hodně vysoko... Danielo, budu moc ráda, když tohle moje "stejskání" zase pověsíš na Kudlanku. Snad celá ta naše "kudlí banda" vymyslí něco, co mě nenapadlo; protože tohle celé trvá už příliš dlouho a nechce se mi skončit u nějakého docenta Chocholouška – kudlančí psychologové jsou mi opravdu milejší... :) 

     Napadá vás někoho ještě další cesta, kterou máte sami vyzkoušenou? Anebo způsob, jak udělat některou z těch tří vyjmenovaných trochu schůdnější..? Protože samo to nepřebolí. Musím tomu pomoct. Jenže nevím jak... Věřím vám, jste moc fajn...
Díky moc a ať se vám všem daří, přeju pěkný týden. Adéla

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

a nechtela by jsi prece jen zkusit (Jasmina - Mail - WWW) 11.11.2006, 23:16:39
se ho primo nejak zeptat,zda skutecne neni zenaty,ci nejak v dlouhodobem vztahu?-Tak by jsi mela jasno v jedne ceste a myslim si ze kdyz ma clovek jasno v tom co dela-dela se to lepe.
Snazit se zapomenout v tomto stavu,v jakym jsi -obavam se ze by to mohlo byt na par let,protoze by se furt vloudily myslenky,zda jsi nebyla zbytecne radikalni a neosidila se.
Nu,kdyz bys vedela ze je zadany-tak by jsi mela pro radikalni rez padne vysvetleni,tak by jsi si aspon nevycitala.
Nu a rozumnela jsem dobre ze od te noci jste se uz jen obcas sesli pracovne?Ze uz nebyla zadna jina takova noc?
Pak bych uvazovala o tom,zda s Tve strany je to laska ci jeho ne(pristupem) vyvolana touha dosahnout neceho,co on nedava,proste-jestli nejses momentalne clovek stojici pred trnim,ocekavajic fiky.
Snazis se do toho trni lezt,prohledas kazdou vetvicku,poskrabes se pri tom,pak zas chvili cekas az se urodi,a ony se urodi akorat bobule,misto toho aby Ti doslo ze kdyz chces fiky-musis jit k fikovniku.
Tohle se stava totiz mnoho lidem i ja to mam za sebou.
Buddhiste rikaji abychom neocekavali od lidi vic,nez co nam mohou dat.Tim se osvobodime od lpeni.
Tu bolest mas proto,protoze ona Te ma dovest k pochopeni.Nesnaz se ji za kazdou cenu vytlacit,zbavit se ji,utect pred ni-stejne by se Ti vratila.Zastav se a premyslej o sobe a o svem postoji.A neboj-ja tuto bolest mela 7let,nez jsem se pochopila,jina ji mela 13 let a jsou i jini,co ji maji 20 let nebo dokonce zivota-jo,tam je to blby.
Ty ji mas teprve par mesicu ale neboj se bolesti.Cim drive pochopis,tim drive se z toho dostanes.
Je dobre ze zamitas ruzne "napady" jako pomsty atd.Jasne ze to v bolesti kazdeho napadne,to nevadi,dulezite je ze to neudela.
Ja jsem dnes po 7mi letech bolesti ok a nemam pocit ztraty,naopak zisku.
Kolik se toho ve mne procistilo-to je muj pocit.Jsem lehci))))))tj. nezatizena predsudky,touhamy,lpeni,blbych pocitu o sobe atd.To je svoboda a ta prisla diky prehodnocovani meho dosavadniho postoje k ziti.A to prehodnocovani vzniklo diky bolesti,ktera mne nutila hledat cestu ven.A ta bolest vznikla kvuli chlapovi,ktery mi nedaval to,co jsem od nej chtela.Stval mne,brecela jsem kvuli nemu a dnes mu dekuji,ze mi kdysi zkrizil cestu.Co dnes dela-to je uz jeho vec a ja doufam ze se ma fajn.
Hlavni vsak pro mne je ze ja se mam fajn.
Napoj lasky,ktery by toho Tveho zblbnul tak,aby delal to co od nej zadas-neni.
Myslim ze kdyby takovy napoj byl a Ty jsi dosahla sveho-za chvili by Te prestal bavit a Ty by jsi nasla jineho-nepristupneho a zas bys byla kde ted s timto,dokud bys nenamichala dalsi napoj.....ale kam by to vedlo nakonec?
Takze muj nazor je takovy,-jedna cesta-zjistit jak na tom opravdu je a je-li zadany-rozhodnes se bez vycitek(ikdyz taky s bolesti)
Ostatni cesty nech plavat a vydej se po sve vnitrni ceste-poznani sama sebe a ocisty.Az tam dojdes-vse se vyresi samo.

Adélo, (Inka - Mail - WWW) 12.11.2006, 09:51:32
Jasmína má naprostou pravdu, že nemůžeme od lidí očekávat víc než nám sami mohou dát. A s tím je potřeba se prostě srovnat. Kdyby mohl nebo chtěl Ti dát víc, jistě by to již dávno udělal. Nemůžeš nikoho donutit, aby Tě miloval, jak by ten vztah prosím Tě fungoval dál když už by takhle začínal? Proto bych ani nezkoumala jak to s ním je (kdyby Ti to chtěl říct, řekl by Ti to sám), je to jen další trápení a nové nezodpovězené otázky. Občas se nám stane, že se moc zamilujeme (a je jedno jestli jsme svobodní nebo zadaní, prostě to přijde)a i když je to jen jednostranné a třeba i platonické, měli bychom být šťastní, že takový silný cit dokážeme prožít i přesto, že je neopětovaný. Kdyby Tě miloval, určitě by Ti to již dávno řekl nebo dal najevo, ale pro muže bohužel neznamená se s někým vyspat = do něj se zamilovat, tak to prostě není a většinou čím je žena nedobytnější, tím mají muži větší chuť dobývat, ten TVůj už ochutnal na poprvé vše co mu můžeš nabídnout, dál nemá zájem (to je prostě nutný si přiznat a nenamlouvat si něco jiného. Měla by ses z toho poučit a příště začínat jinak, poněkud pozvolněji, randíčko, kafíčko, procházky, kultura, pusinky .... sex, sex je totiž vyvrcholením té lásky a vášně. Kdybyste začínali takhle pozvolna, možné jste si po dvou radíčkách oba uvědomili, že takhle vlastně nechcete a ta bolest (ty ztráty) by byly mnnohem menší a nebo by se ta láska a vášeň stupňovala a dopadlo by to jinak pro Vás oba.
Samozřejmě, že je dobře, že se sebou a svým vzhledem něco děláš, ale dělej to sama pro sebe, výsledky přijdou sami. Je spousta žen co si myslí, že se to časem přece jen zlomí, on pochopí,...... ale jen se shazují a ten muž si jich váží míň a míň.
Já jsem zastáncem toho, to všechno odříznout ukončit a nevídat ho, bez jakéhokoliv vysvětlení, on Ti to také nevysvětlil, tak abys to pochopila, tudíž ani Ty nejsi povinna, nic mu nedlužíš. Protože to je to nejrychlejší vyléčení (i když pro Tebe asi to nejméně přitažlivé v tuto chvíli), stejně nějaký ještě nějaký čas potrvá než se od toho oprostíš. Měla by ses věnovat svým zájmům, koníčkům, novým lidem kamarádům, mít nové zážitky a časem se z toho dostaneš, přijde nová láska.... Člověk musí myslet na sebe a zbytečně se netrápit tam, kde je to naprosto zbytečné.

(bb - Mail - WWW) 12.11.2006, 12:59:09
naprostý souhlas
Vem to takhle, před 3 měsíci jsi sem něco psala, a teď píšeš v podstatě totéž, žádný posun. Když budeš takto pokračovat, můžeš si to za půl roku zopakovat. Pokud máš pocit, že ti ten jednostranný vztah k němu cosi dává, tak je to právě ta síla prožitku, síla citu, který chováš. To si uvědom - není to vztah s ním, jeho vztah k tobě, ale tvůj vlastní cit, jaký jsi objevila žes ho schopná. Za ten cit, za ten silný prožitek, který v tobě vztah k němu probudil, za ten ho budeš mít vždycky tak nějak něžně ráda, vzpomínat na něj s láskou. To je hezký konec a tak bych to nechala, být tebou. Aniž chtěl, dal ti dar, a ty ho můžeš dát dál, v jiném, tentokrát oboustranném vztahu.
Zkus se pomalu odpoutávat, spíš než ho vyhledávat, se mu stranit. Počítej s tím, že zpozorní a začne tě trošku přitahovat zpátky, snad ze zvyku, snad z ješitnosti. To je normální reakce, počítej s ní. Nenech se tím rozkolísat, rozechvět a vrátit zpět do snů a nadějí. Už si užil energetického nápoje, to mu stačilo, a ty sis užila vrchovatě citu k němu, snů a pochyb. Teď se uč myslet na sebe bez něj, odmýšlej si ho ze své přítomnosti i budoucnosti. On je tvá droga, ne partner, tak odvykej.

Nelze než souhlasit (Ariana - Mail - WWW) 12.11.2006, 13:17:03
s předchozími příspěvky. Adélo, je to tvrdé, ale v jednom článku, který napsal muž, jsem četla, že takhle se chová chlap, kterého prostě "nebereš". Kdybys ho totiž "brala", tak to by se jinak snažil. Je to tvrdá realita, kterou si zamilovaná žena nechce připustit. Ale čím dřív k tomu dojdeš, tím dřív se z jednostranného vztahu dostaneš. To ostatní, co Ti napsaly Jasmína, Inka a bb, je naprosto přesné. V každém případě Ti ta bolest pomůže dostat se zas někam dál. Zkus se zamyslet nad tím, zda to celé není jen Tvoje představa o vztahu, jaký sis vysnila. Je dost pravděpodobné, že by Ti ho ani nebyl schopen naplnit. Věnuj se sama sobě, pracuj na sobě a uvidíš, že až zase budeš srovnaná, spokojená, co přijde. Život je plný překvapení.

Taky souhlasim.. (Johanka - Mail - WWW) 12.11.2006, 14:13:06
..s ostatnimi. Cesta odpoutani je asi nejlepsi. Varianta "bdues kamaradi" se velmi obtizne realizuje v situaci, kdy jste se spolu milovali a zaroven nevis, proc se to vlastne nepovedlo (kdyby Ti rekl, ze ma jinou, tak by to asi slo lip). Kdysi mi takhle vyhnil jeden vztah, vlastne ani poradne nezacal, dlouho jsem se tim trapila, co jsem vlastne zvorala, pak jsme se dlouho nevideli, po sedmi letech jsme se potkali a on mi vysvetlil, ze tenkrat tam proste byla jeste nejaka jina a ze se tou situaci trapil jeste vic nez ja. Na otazku "A proc jsi mi to proboha tehdy nerekl?" odpovedet nedokazal, chlapi jsou holt takovi :).

Takze netlac na pilu, nechtej pokracovani ani vysvetleni, kdyz Ti ho evidentne nechce nebo ted jeste nemuze dat. Ale zaroven bez vysvetleni tezko bude kamaradstvi. Svest ho znovu, to nechces - tim si to trapeni akorat prodlouzis, protoze pokud je na jeho strane problem, tak se timhle nevyresi.

Idealni by bylo nevidet se vubec, aspon pul roku, to je univerzalni lek na kazdy trapeni. Pokud mate spolu rozjete nejake pracovni veci a nechces byt podrazak (coz plne chapu), muzes tu spolupraci utinat postupne, delegovat na nekoho jineho a hlavne omezit osobni kontakt! Po mailu se da vyresit skoro vsechno (ja treba behem tehotenstvi temer nebyla v praci, kdyz mi nebylo dobre a tak, a taky to slo) a mozna tomu neveris, ale pri osobnim setkani tezce pusobi chemie (vune apod.) a zase zblbnes.

zase neumim psat :) (Johanka - Mail - WWW) 12.11.2006, 14:14:36
bdues -> budeme

Díky, (Adéla - Mail - WWW) 12.11.2006, 14:50:11
i když asi jsem se nezeptala úplně dobře... Ještě to tedy zkusím upřesnit.

Žádný posun, ano, přesně tak - tedy alespoň v rovině toho, jak na mě tenhle chlapík působí. Ale už jsem si připustila, že to nejrozumnější by bylo pustit ho z hlavy, pokud si to můžu připsat jako body k dobru (i když se mi tedy pořád vůbec nechce být "rozumná", no vím, že bych měla). A píšu sem po třech měsících znova právě proto, abych se vás ostatních zeptala, jak se třeba právě vy, co sem přispíváte, dokážete odpoutat od někoho, na kom vám záleží víc než by mělo. Já se o to snažím, vím, že to nějak musím zvládnout: ale nejde mi to, a proto hledám pomoc, radu. Protože způsoby, které mě napadaly, buď nefungují (ten první zmíněný - posunout to "mít rád" až na takovou úroveň, abych se srovnala s tím, že můj holt nebude), nebo se jim chci - pokud to jen trochu půjde - vyhnout (ukončení kontaktu... nechci kvůli jedné noci zrušit všechno ostatní, co máme společného).

A opravdu ho nechci do ničeho nutit, pokud nechtějí dva, nemá to smysl. (Samozřejmě kdyby dospěl k závěru, že chce, a dal by to najevo, nebylo by co řešit. Ale tohle není aktuální.) Odvykat se pokouším, nějaké trápení se snažím si zakázat a krátkodobě se mi to i daří. Ale pak stačí jen malý podnět a bác, jsem zas na dně - a všechno zas nanovo. Tenhle kolotoč bych potřebovala zastavit, někdo ale někam schoval vypínač. A víte jak to je, když jste na řetízkáči už moc dlouho. Ale vyskočit za jízdy? Jen v nouzi nejvyšší, až už to nepůjde jinak...

Jasmíno: Ano, je to přibližně jak se ptáš, od té zatrackané letní noci se vídáme kvůli věcem, které se týkají pracovních témat, mezitím probíhá komunikace ne striktně pracovní, ale všechno už je "jen" na přátelské úrovni... Děkuju za dlouhatánskou radu, hodně o tom přemýšlím. A obávám se, že to z mé strany není ta touha po něčem nedostupném, která by po svém naplnění zmizela (kdyby to tak bylo, věci by byly jednodušší). Johanko, to, co popisuješ, je asi to, jak to celé dopadne, pokud se nezmátořím jinak. Jenom je trošku průšvih v tom, že mně v téhle fázi pro to "zblbnutí" docela stačí pár psaných úsměvů - emotikonů i v tom mailu nebo ICQ, a tak pokud budu muset utnout komunikaci, pak i tuhle.

A nedá mi to a musím ještě dodat: Sakryš, já VÍM, že tohle nebyl zrovna dobrý začátek čehokoli. A nadávám si za to, i když jsem nikdy nic podobného neudělala (a vždycky jsem si myslela, že ani neudělám - že VŽDYCKY nejdřív bude to "randíčko, kafíčko, procházky, kultura, pusinky"). Byl to nerozum, ze strany obou, i když hezký nerozum a nelituju toho... "Nechtěj pokračování ani vysvětlení, když ti ho evidentně nechce nebo teď ještě nemůže dát." No, právě, to je ono. Chci nechtít, ale aspoň by mi to mohl usnadnit tím, že se mi nebude v noci zdát.

A už jsem se zas příšerně rozepsala, tak ještě jednou díky moc za všechny komentáře. Zase sem nakouknu, kdyby přibyly ještě další - třeba o vašich vlastních způsobech, jak jste se srovnali s podobnou situací, pokud jste se do takové dostali. Třeba tu tak najdeme nějaký "univerzální recept"... :)

(radka - Mail - WWW) 12.11.2006, 17:38:14
Byla jsem v podobne situaci, zbavila jsem se toho az jsem se odstehovala do jineho mesta a postupne zapomela. Kdyz jsem ho po letech potkala, nemohla jsem pochopit co se mi na nem libilo. S odstupem desitek let jsem si musela priznat, ze jen ta nedostupnost. A nadala jsem si do krav (pardon za vyraz) Zkazila jsem si kvuli vlastni blbosti tri roky zivota. Vim ze ti to nijak nepomuze. Vetsinou si clovek sype sul do rany sam. Protoze to tak chce. Asi nejaky masochismus. Ale predevsim vlastni blbost.

Radko,Radko (Jasmina - Mail - WWW) 12.11.2006, 18:30:10
proboha,o jake to blbosti hovoris?
Cozpak je mozne aby dite se narodilo a hned vsechno vedelo?
Vsichni se preci rodime nedokonali a ucime se.
I ja jsem mela bolest-7 let.dalo by se rict ze jsem si sypala sul do rany ale neni to tak.Nejsem z tech lidi co vystavuji na odiv svou bolest aby mne druzi litovali,protoze to vede dolu-a ne nahoru.Ted,kdyz jsem z toho venku,tak vidim ze to neni ztrata ale pochopeni,jak se ma zit-a cary mary fuk-bolest neni.
Nac si tedy nadavat do krav?nac nazyvat schopnost citu blbosti?
Myslim ze nikdo netrpi dobrovolne a rad (kdyz jde o skutecnou bolest).
Neni nikdo kdo trpet chce.

(radka - Mail - WWW) 12.11.2006, 18:55:51
Jasmino, mas pravdu tak napul :o) Kazdy mluvi o krasnem mladi, o ndhernem veku 16-18 let. Pro me to bylo jedno obrovske utrpeni o kterem nevedel nikdo, jen ja. Nemusela jsem si vybrat zrovna toho jedineho, meli o me zajemn desitky jinych :o) Kdepak, to si clovek dela sam a dobrovolne.
Samozrejme to souvisi s nezralosti a dospivanim. S neschopnosti se vazat a s neschopnosti se smirit s vlastni nedokonalosti a chybami. A tak se clovek trapi sam a dobrovolne. Aby sam sebe trestal. Alespon u me to tak s odstupem casu pocituji. Samozrejme kazdy je jiny. I proto bych jiz nikdy nechtela byt mlada a prochazet to martyrium "dospivani" znovu.

(radka - Mail - WWW) 12.11.2006, 19:16:50
Jasmino, precetla jsem si Tvuj prvni prispevek. Souhlasim s nim. Taky to tak nejak vidim. A mas pravdu v tom, ze se to neda urychlit nebo obejit. Musi se skrz. Ted jsem vdana 25 let. Mam moc pekny vztah, ale silenstvi lasky z tech dob to neni :o) Davam, aniz bych neco cekala zpet.

Inu (Jasmina - Mail - WWW) 12.11.2006, 21:00:16
Ja si myslim ze nic neni nahodou.
Kdyby clovek od zacatku nemel zadne prekazky,tak je nakonec zacne tvorit sam.
Diky vecem,ktere nejdou dle nasich predstav si uvedomime ze nemame v nasich rukach temer nic-ani zivot,ani nase stesti a nezname vlastne ani vlastni osud.To nas nauci pokore.A taci mame byt.
Ty leta,ktera jsem prozila v bolesti byla tvrda,to jo,nic jineho kolem mne nezajimalo;ze ptacci cvrlikaji?ze sviti slunce?ze jsem zdrava?-no a co,mne to nezajima,pro mne je stesti jen onen...bez nej je zivot sedivy.
Ale prd a taky vim ze laska se da prozivat lepe.
Tedy-ja ty sve city prirovnavala k letadlu.
Neumis ridit stroj,vlezes do toho a dostanes se i nahoru,jenze tam to s tebou hazi,toci se do vyvrtek,zas pada,nekdy to vyberes tak tak,jindy dokonce spadnes-fakt adrenalin.
Ale kdyz se pak naucis ridit letadlo-muzes si dovolit letet hodne vysoko beze strachu,a tam pekne letis,uzivas si to a zaroven mas cas si prohlizet vse kolem,motor plynule vrci a stroj klouze a ty muzes komunikovat radiem mnoho lidi...nu proste o tom ma byt laska.
Uzit si to v radosti a beze strachu.
Kdyz to drive se mnou mavalo-nebyla jsem schopna ani normalne komunikovat,cely svet se tocil jen kolem jednoho problemu.
Jsem rada ze se kamaradky tehdy na mne nevykvajzly)))))

Adélo, (bb - Mail - WWW) 12.11.2006, 21:02:28
když si přečteš co píšeš,zjistíš, že sis sama všechno správně pojmenovala. Ty jsi z vás dvou ta zamilovaná, plná silných citů, emocí, on ten příjemný, veselý, občas smajlíkující kamarád, kterým se stal poté, co jste se spolu vyspali...pro něj tím tajemný lov skončil, a nemá proč se chovat jinak, zle, nepřístupně, tajemně, atd. Teď jste pracovními a podobnými aktivitami spojení kolegové, a jedním erotickým zážitkem spojení kámoši. Možná, pokud není dost chlap, dost zralý a dost laskavý, může občas malinko (ješitně, nebo zlomyslně, nebo jen pobaveně) povzbudit tvojí touhu, protože moc dobře ví, jak jsi na tom.
Ale kdyby měl skutečně zájem o tebe, ne jen o hru, o pobavení s milou fajn kámoškou, tak by dávno konal. Však oni zavíří, když jim o něco jde. V čem nezavíří je, když mají řešit konec, to často nechají vyhnít:) ale začátky jim jdou, na ty jsou stavěni:)) Nejúspěšnějí bývají ti, co začínají jakoby nesměle, zdálky, lehce tajuplně:)

Univerzální recept nevím zda existuje, když už, nazvala bych to Soustředit se na svůj život, tj. ten , který byl předtím.
Fakt jen to. Programově si plánovat práci, činnosti, příjemnosti, zábavu, atd. atd. Prostě zaměstnat tělo i duši tím, čím předtím, a hlavně si neříkat Ale to už není ono, říkat si Je to ono a bude to ještě lepší. Nespěchat, dopřát si čas, pouze vytrvat.
Teda pokud se v tom už opravdu nechceš ráchat.




Adélo (Gita - Mail - WWW) 13.11.2006, 08:15:54
Myslím, že skoro každý zažil nenaplněnou lásku. Nechci opakovat to, co tu napsali přede mnou, v zásadě s tím souhlasím. Jen snad s jednou věcí nesouhlasím tak zcela. Možná to u někoho opravdu funguje tak, že se zamilovává do lidí, kteří jsou pro něj z nějakého důvodu nedostupní, zatímco kdyby měli plnohodnotný vztah, nevážili by si ho. Dřív jsem si myslela (nebo spíš okolí se mi to snažilo nasugerovat), že je to i můj případ. Pochybovala jsem o tom, dnes vím, že mezi takové lidi skutečně nepatřím. A dost si myslím, že mezi takové lidi nepatříš ani ty, že bys taky chtěla opětovaný vztah, kdy pro toho druhého budeš ta nej nej nej.
Hodně mi to celé připomíná můj příběh. Není to ještě tak dávno, co jsem byla strašně zamilovaná do jednoho mladíka. Ze začátku se náš vztah vyvíjel docela slibně, ale asi po měsíci najednou zlom - a šlo to od deseti k pěti. Jeho reakce začaly být dost divné, buď se ke mně choval jako ke kamarádce, nebo se potom v dopisech a smskách omlouval stylem, že si uvědomuje, že se ke mně nechová dobře, protože je prostě taková divná povaha. Ze začátku jsem mu to i byla ochotná věřit. Hodně jsem o něj stála, protože to byl chlap, který splňoval prakticky všechny moje požadavky, a nikdo lepší v mém okolí v té době nebyl. Ten jeho přístup mě ale štval. Bylo v tom sice jakési kouzlo dobývání, ale postupem času mě bavilo čím dál míň neustále analyzovat příčiny jeho chování a jeho svým způsobem až idiotské projevy omlouvat. Tušila jsem, že je tu něco, co tají, a taky, že tají mě. V té době bych se vůbec nedivila, kdybych se dozvěděla, že má ještě někoho jiného. Ke konci jsem se sama cítila jako idiot. Byla jsem nešťastná, vycucaná, bez sebevědomí, netušila jsem, co se děje ... Nakonec ten vztah "vyšuměl", nikdy jsme se vlastně oficiálně nerozešli, prostě on se přestal ozývat a já jemu taky. Trvalo mi víc jak půl roku, než jsem se z toho dostala. Hodně k tomu přispěl i ten "otazník v hlavě (proč?)". Během doby se ke mně dostalo několik informací, z nichž jedna mě rozhodně nepřekvapila: opravdu v době, kdy chodil se mnou, to měl "rozděláno" ještě jinde. S dotyčnou pak asi 3/4 roku chodil. Celý ten příběh měl celkem pozitivní dohru. Dotyčná se s ním rozešla (pochopila, že to není chlap pro život). On mě asi 3 měsíce na to kontaktoval s tím "že na mě pořád myslí atp.". Nebudu popisovat způsob, jakým jsem ho poslala do pr***. Jak to sám nazval, bylo to asertivní, otevřené, racionální a zároveň velkorysé. Ale to bylo víc jak rok po našem "rozchodu". V té době jsem už byla nově zamilovaná a v pohodě, s pocitem, že toho nejlepšího chlapa už mám, takže nepotřebuji žádné prolhané náhražky. Jak jsem ale už napsala, než jsem se z toho vyhrabala, trvalo to dost dlouho. A určitě taky proto, že kolem nebylo vhodná "substituce", prakticky žádná příležitost se seznámit. Myslím, že hodně zasáhla neviditelná ruka osudu a přišlo to tehdy, když jsem o vztah už skoro ani nestála.
Takže závěr? Dej tomu čas. Jestli na něj myslíš, nebraň se tomu, ono to potlačování stejně moc k ničemu nevede - tím ale nemyslím, abys ho vyhledávala. Chce to hodně zábavy a činnosti, při které na nějaké chmury zapomeneš. To, že tě nechtěl on, ještě neznamená, že tě nebude chtít někdo jiný. Láska je hodně o štěstí.

všechny reakce na Adélu mohu podepsat. (toulavej - Mail - WWW) 13.11.2006, 14:16:03
Vzdálenost a čas hodně vyřeší, ale to co funguje stoprocentně je najít někoho, jehož obraz překryje ve Tvém nitru obraz toho současného. A abys měla chuť hledat, chce to ten čas a potom to štěstí, že se s někým potkáš. Ty jsi mladá, času máš dost, tak ho zatím věnuj svým koníčkům a zábavě. Uvidíš, že ta PRAVÁ láska ještě přijde . . .

Tak jsem to ještě nechala "uležet"... (Adéla - Mail - WWW) 22.11.2006, 14:28:23
...a i když se mi podařilo skálopevně se rozhodnout, že tohle tedy ne, nějaké smutky že si zakážu a vůbec se na něj vykašlu, stejně jsem došla k tomu, že tak to nepůjde. To by nesmělo jít o chlapa... :)

Tak dobře, teď vážně. Řekla jsem si - ano, to "neočekávat od lidí víc, než co nám můžou dát", to přece zvládnu. A zakážu si myšlenky jiné než pracovní a kamarádské. Že to přece půjde. A dokonce to nějakou dobu i šlo, kupodivu. - No, ale to máte jako stavět domeček z karet. Čím dýl vydrží stát, tím větší nadšení, jak hezky to vypadá, a pak stačí, aby někdo neopatrně zavadil o nějaký pidirůžek - a můžete stavět znova, pokud se vám tedy ještě chce.

A asi bych mohla stavět pořád dokola. Já se třeba těším z toho, že jak se mi na nějaké společné akci daří být (skoro) imunní, pak přijde konec dne, rozpouští se večerní posezení a tohohle mužskýho nenapadne nic lepšího, než mi jen tak z plezíru vlepit pusu a odkráčet spát. Jen tak si vytáhne úplně spodní kartu ze skoro stabilní pyramidy a vůbec si nevšimne, že se někde něco sesypalo. Mno. Já sice odkráčet spát můžu taky, ale v duchu mu nadávám - cos to zas provedl... Nebo jindy zavolá kvůli pracovní záležitosti a najednou jsme u dalších témat a hovor musím utínat nakonec já, povídal by a povídal. Tedy ne že bych nechtěla povídat taky :) - ale sakryš, nejsem masochista, radši se budu držet při zemi, při pádu z větší výšky bych si mohla taky rozbít ústa. Už tak si koleduju.

Každou kudlanku nebo kudlánka teď určitě napadne, ten si s ní leda hraje, darebák. Mně to napadlo hned a při mé vznětlivosti jsem ho v jednu chvíli málem poslala někam - naštěstí jenom málem, teď by mě to asi mrzelo... Protože vždycky se mi nakonec potvrdí, že tohle je taková ta bezelstná duše, co prostě nekdy něco zvorá, ale bez zlého úmyslu, a pak se hrozně diví a nerozumí. To samozřejmě nikoho nezbavuje zodpovědnosti, když kluk kopačákem rozfláká okno, taky nechtěl, ale stalo se. Anebo když děcko chce mamince udělat radost, tak namaluje na zeď v kuchyni ale krááááásnej obrázek... A vzpomněla jsem si na Gabru a Málinku, četli jste? Malý Jeník sedí pod stolem, je podezřele potichu a tatínek se ptá, Jeníčku, co děláš? Číhám, odpoví dítko. Zase dlouho klid, tatínek se zas optá, a Jenda že pořád číhá. "Tak číhej, číhej, třeba na (a už nevím na co, no třeba na medvěda)." A když tatínek dočte noviny a třeští oči na rozstříhaný ubrus, najednou neví, komu vynadat, a nakonec vynadá sám sobě.

Ale zpátky. I když se mi to zprvu nezdálo, musím dát za pravdu Gitě a názoru - nespěchat, nejít na to násilím. Ono to opravdu nejde, aspoň ne u mě... Tedy, toho "nečekat víc" se budu držet, slibuju. :) Ale jinak to prostě nechám plynout, jestli to má nějak dopadnout, tak to tak dopadne. Vždyť už ani pořádně nemám energii na to, nějak se něčemu "bránit". Úplně utnout kontakt nechci (jeden druhému můžeme být v lecčems prospěšní a nechce se mi to zahodit, no a taky se mám od něj z jeho profese co učit a ani toho se mi vůbec nechce vzdávat), to je pro mě možnost nejzazší a poslední, "kdyby bylo nejhůř" - a nejhůř není. Až bude, možná dojde i na takhle radikální řešení, ale do té doby - jen ať se ty věci dějí jak chtějí, nebudu si je moc připouštět a časem se to srovná. A kdyby se náhodou objevil nějaký ten princ na bílém koni, co mě zachrání expresně, určitě dám vědět, toulavej. :) A znova díky za všechny rady, možnost vidět to všechno z cizího pohledu je prostě (fuj, to je klišé, ale je to tak) k nezaplacení.

Asi je na čase dopsat, jak to dopadlo... (Adéla - Mail - WWW) 17.02.2007, 01:30:04
...jen pro případ, že by se někdo vracel ke starým otázkám a odpovědím. Aby tomu nechyběl konec. Ten "žili spolu šťastně až do smrti" to ale není... Přišla ještě jedna pěkná noc a pak už konečně rozmotání toho, co jsme to provedli... Řekl mi, co mi až krátce předtím postupně docházelo: s někým žil, dlouho, ten vztah se v té době rozpadal. (Nevěděla jsem o ní. Nikdy, ani jednou, se o ní až do toho rozhovoru nezmínil.) Nakonec od ní odešel... Ale ne kvůli mě. Že teď chce žít sám, ale tu pravou našel někde jinde. A já se snažím nějak zvládnout "jen" kamarádství... Zazvonil zvonec, pohádky je konec.

Ještě jednou všem děkuju za rady a povzbuzení.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: