| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| ŽIVOT S DIETOU |
Rubrika: [téma] Neznám ženskou, která by alespoň jednou za život nedržela nebo se alespoň nepokusila o nějakou dietu, protože měla pocit, že se už na ty stále se zmenšující věci ve své skříni nemůže ani podívat. A ať už ty ženy byly v mých očích štíhlé, nebo jen o něco malinko plnější, vrhaly se na různé zaručené diety. To bylo ovšem ještě v dobách, kdy do nás ze všech stran nehustili více či méně obézní celebrity reklamní slogany, s jakými že úžasnými a jedinečnými dietními preparáty zhubly tu o deset, onde o dvacet i více kilo. Přiznávám, že jsou chvíle, kdy cíleně míjím svůj obraz v zrcadle a těch zdrcnutých kalhot, sukní a svetříků v mé skříni povážlivě přibývá...
Mé rozhodnutí, že musím opět nějakou dobu držet dietu, přichází v průměru tak jednou za dva roky. Zmenšení oděvů totiž přichází velmi nenápadně a plíživě. Napřed trochu škrtí v pase sukně, následně se stále hůř zapíná zip u kalhot a nakonec nedopnete knoflík u oblíbené halenky. Já upřednostňuji dietu takzvaně tříhodinovou, kdy jím jen maso, sýry, zeleninu a ovoce, to vše v malých dávkách a důsledně po třech hodinách, stejně jako novorozenec dostává mléko. Ovšem ty tři hodiny odstupu od dvou soust jídla začínají sedmou ranní, kdy piji černou neslazenou kávu a končí pátou odpolední sklenkou bílého vína. Musím říct, že to funguje docela spolehlivě, i když ne moc rychle a taky ne vždy se mi podaří zůstat jen u té jedné sklenky, a to je pak zrada. Po dvou skleničkách vína se totiž ve mě pere snaha něco shodit a strašlivá chuť na jakékoliv jídlo a zvlášť chleba nebo rohlík. Tyto nástrahy překonávám s vypětím veškeré své vůle, ale dá se říct, že většinou vítězím. Když vydržím měsíc, dva, dostaví se úspěch a já zas na nějaký čas můžu popustit uzdu svým chutím na normální jídlo. Nedávno jsem se ale musela srdečně zasmát jedné mé známé, která je odjakživa, co ji znám, baculka. A nejen to, je taky velmi pohodlná a o nějakém pohybu navíc nechce ani slyšet, natož aby držela dietu a musela si něco odepřít. Jí živočišně ráda, a když jsem s ní kdysi seděla v nějaké pizzerii, jen jsem zírala, co všechno a v jakém množství je schopna s tím ohromným apetitem do sebe nasoukat. Ale i ona nakonec dospěla k rozhodnutí, že by přeci jen nějaké to kilo shodit měla. Ale protože je jaká je a navíc člověk, který podlehne reklamám, tak místo toho, aby si upravila a patřičně zeštíhlila jídelníček, zakoupila za nějakých tisíc korun kýmsi známým propagované a zaručeně účinné bobule, po kterých se stoprocentně zhubne i přesto, že jíte stále stejné množství jídla. Chacha! Jak se po dvou týdnech, kdy před každým jídlem vzorně zobala kapsle, divila, že se jaksi nedostavil kýžený výsledek. Nevím, zda vytrvala dodnes a dál si kupuje zázračné tablety na hubnutí a čeká, až zaberou, ale jedno vím určitě. Bez sebekázně a někdy i sebezapření nikdo nic neshodí. Možná, že některé z toho velikého množství různých podpůrných prostředků při dietách, které jsou dnes na trhu, nějakým způsobem upraví metabolismus, a když člověk omezí přísun jídla, pomůžou mu zhubnout. Rozhodně ale nevěřím např. Halině Pawlowské, ani Haně Křížkové či Petru Novotnému, že se jim podařilo zhubnout pouze a jen díky těmto preparátům. Myslím, že v takovém případě bychom už byli dávno všichni bez přebytečných tukových polštářů. Ale reklama je reklama, kšeft zůstane kšeftem a důvěřivý a naivní zákazník zdrojem dobrých zisků. Vzpomínám si v této souvislosti na jednu dobře míněnou radu mé nejlepší přítelkyně, která tvrdí, že k tomu, abychom byli stále štíhlí a krásní stačí úplně málo – nežrat! Nesmíte to brát ale doslova, míní tím jíst přiměřeně a taky se hýbat. A až se zase dostanu do stádia, kdy se mi ve skříni začnou hromadit o dvě čísla menší šaty, určitě raději poslechnu ji a zahájím ověřenou dietu, než abych zobala nějaké zázračné a hlavně nehorázně drahé bobulky. A za ušetřenou tisícovku si koupím něco nového na sebe. Renata Reihserová Články s podobnou tématikou: Budu štíhlejší, budu krásnější
|
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Sem si teda fakt nevšim, (NČ - Mail - WWW) 07.11.2006, 06:48:37
že by se H. Pawlowské, či Novotnýmu podařilo zhubnout :-( Ať už díky čemukoliv!
Mám v tom pěknej guláš. Jeden říká to, druhý zase ono... (master - Mail - WWW) 07.11.2006, 08:22:31
Protože jsem pamětníkem, tak si pamatuju. Např.: "Dietáři všech zemí spojte se". To viselo snad všude. Oponenti se nedali, chtěli změnu a proto oponovali dietářům: "Jak budeme dnes jíst, tak budeme zítra pracovat"; Těm šlo vysloveně o pracovní výkon a o přímou úměrnost.
Pamatuju dokonce jednoho logického hudebního skladatele, který na toto téma složil i hit. Začínalo to nějak takto:" Bez chleba nejde jíst a bez vody nelze pít..." Tam nebyla špetka nelogiky a hrálo se to všude. Intelektuálové si zase mleli: "Ukaž mi co jíš, řeknu ti kdo jsi". No a podnikatelé teď kladou důraz na hudební výchovu svých zaměstnanců a razí heslo "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej." Takže - s těmi dietami je to jednou tak, pak zase onak. Jako na houpačce. Jednou mlíko jo, pak zase né. Čert se v tom vyznej.
Strýci - s těma heslama (NČ - Mail - WWW) 07.11.2006, 08:25:35
ses teda pěkně rozjel!
To jistě proto, že dnes máme výročí VŘSR, žejo.
nahodou (Jasmina - Mail - WWW) 07.11.2006, 09:36:55
ja dietu nedrzela nikdy.
Ale dovedela jsem se ze bychom meli jist syrovou stravu,tim varenim a pecenim vse znehodnocujeme. Nemam problemy jist syrove maso(krom skopovyho)vejce ani ryby. Ale tato strava neni delana pro zhubnuti ale pro posileni metabolismu a celkove kondice.Coz by ale mohlo pomoci ten metabolismus vyrovnat aby se clovek zbytecne nepreziral.
Štíhlá postava není o dietách (Ariana - Mail - WWW) 07.11.2006, 09:46:13
ale o radikální změně jídelníčků a životního stylu vůbec. Taky mně to trvalo delší dobu, než mi to v mozku secvaklo. Přiznám se, že jsem taky zkusila zázračné tablety na hubnutí, MasterSlim (přepokládám, Mastere, že to nebyl Tvůj vynález), po kterých jsem po měsíci přibrala ještě 2 kg navíc. Teprve pak mi došlo, že tudy cesta nevede. Svou zkušenost jsem popsala na fóru Kudlanky k hubnutí, pokud by to někoho zajímalo. Jde o zařazení zdravých potravin do jídelníčku a pravidelného aktivního pohybu do běžného života. Bez toho to prostě nejde. Od září loňského roku jsem do března letošního roku zhubla 17 kg, dostala se na svou obvyklou konfekční postavu a stále se držím. A klidně si občas dovolím i českou klasiku jako vepřo, knedlo, zelo. O to víc si pak jídlo vychutnávám. Takže žádné diety a trápení se hladem. Naopak, připravovat si chutná a barevná jídla, která je radost si vychutnat.
Ariano, vidíš, to je další důvod, (master - Mail - WWW) 07.11.2006, 10:26:21
proč musím s tím profláknutým masterem jednou provždy skoncovat. Takže nejen na psím žrádle, ale i na pilulkách. Čeho je moc, toho je příliš. To je svatokrádež nicku.:-)
Ariano, já jsem to četl. (master - Mail - WWW) 07.11.2006, 10:44:41
A říkám pořád, že se má jíst všechno.
Moje žena taky držívává diety. Někdy i FUJ diety. Takové nárazovky, což je úplně nejhorší. A jednou jsme byli v Phe na Karláku, tam je na rohu tuším Plzeňská restaurace a dalo se tam i dobře parkovat. No a já jsem si dal grilované koleno s křenovou hořčicí a ona nějaký salát s plátkem čehosi libového. Jenže - pak měla holka hlad a loudila. A já jí krmil a krmil, až jí bylo špatně. A to je také špatně, když je člověku špatně. Co jsem tím vlastně chtěl říct? Snad jen to, že když má dietář vedle sebe nelakomého nedietáře, neumře hlady.:-)) A když si teď namažu čerstvý hleba se škvarkovým sádlem a okurku k tomu, dieta/nedieta, chce taky. :-)
(Inka - Mail - WWW) 07.11.2006, 11:31:15
no já si bobule nikdy nekoupila, řeším to jako Ariana, změnou jídelníčku a životního stylu. S jídelníčkem dobrý, žádný problém, horší je to s tím hýbáním, když dorazím z práce domů i kdyby mě náhodou napadla myšlenka, že půjdu cičit, tak jen jako dobrý nápad, většinou mám docala dost a jsem ráda, že jsem doma, o víkendu ani nemluvě. Na jaře a v létě jsem chodila ráno před prací běhat, bylo to pěkný, sluníčko, teploučko v 5 ráno nikde žádný lidi, ale teď se mi do toho marastu ani nechce. Trochu jsem shodila, ale zas to mám zpět, nemám moc nadváhu, ale jak říkáte je to plíživé......ale nějak se mi teď nedaří.
Inko (Ariana - Mail - WWW) 07.11.2006, 12:00:15
já jsem byla docela velký lenoch, taky jsem dorazila domů a padla, ale teď už jsem si zvykla. Chodím jednou týdně na břišní tanečky a dvakrát týdně do posilovny. Mám trenérku, takže prostě jít musím, žádné výmluvy. A krásně se přitom zpevní postava, takže už se na sebe i ráda podívám do zrcadla.
Mastere (Ariana - Mail - WWW) 07.11.2006, 12:03:42
no jo, máš profláknutej nick. Ale to víš, každý chce být "mistrem". Tedy teď jsi mě s tím grilovaným kolenem s hořčicí a chlebem se sádlem dostal. Máš pravdu, ideální je mít vedle sebe nedietáře, to pak člověk nezblbne. Můj muž mě právě taky občas dostane na to své oblíbené vepřo, knedlo, zelo. Navíc to ještě sám uvaří, no kdo by pak odolal, že?
inko, (sasa - Mail - WWW) 07.11.2006, 12:06:56
cvicit musi jit clovek rovnou cestou z prace. jak dorazi domu, je to v kelu. znam to, znam, jeste mam 4 volne hodiny na permici do fitka (uz od kvetna) a nejsem schopna se tam dokopat. no a zima to zabije definitivne, protoze to znamena se v mrazu vykopat ven a 2x se prevlikat, achich ouvej... a pliziva kila jsou ze vseho nejhorsi...
mastere, (bb - Mail - WWW) 07.11.2006, 12:24:25
když se z grilovaného kolena sní to libové, místo hořčice dá křen, pro jemnější jazýčky třeba ten s jablkem, chleba celozrnný, z tmavé mouky, zapije se troškou piva a nesní se toho dvě kila, tak to není tak nezdravé, jak by se zdálo.
Sádlo je mnohem lepší než některé (většina) ztužené rostlinné tuky plné transkyselin.
bb, souhlas (Ariana - Mail - WWW) 07.11.2006, 12:27:38
Určitě je sádlo lepší než kdejaká rama. Používám olivový olej a máslo v malém množství. Je to taky otázka kvality stravování.
Inko, Saša má pravdu. Nejlepší je chodit cvičit rovnou z práce, dělám to taky tak.
Strejdo Mastere, (Míša - Mail - WWW) 07.11.2006, 12:35:13
ještě existuje také typ ornamentního skla pod názvem "master carre". Je to takové sklo s kostičkama - pěkně hnusný :)
Dieta je fakt divný slovo, lépe zní ta "změna životního stylu", jak se tu zmiňuje Ariana. Je to asi jediný rozumný přístup, jakékoliv jiné drastické omezování způsobí jo-jo efekt. Nedíváte se náhodou někdo na středeční pořad na Primě "Jste to, co jíte"? Já to sleduju poměrně pravidelně a docela se mi to líbí. I když je to reality show, není to zas až tak blbý. Nejvíc se mi zamlouvá, když paní doktorka Cajthamelová likviduje tlouštíkům jejich potraviny z ledničky a oni smutně sledují, jak ty jejich oblíbené kalorické dobrůtky mizí v pytli. A ty otázky paní doktorky a´la "TOHLE vy OPRAVDU jíte?" :)) Zajímavé je taky to, že v těch ledničkách téměř nelze spatřit žádnou zeleninu. Papriky, rajčata, brokolice, pórek, růžičková kapusta... prostě nic. To také hodně vypovídá o tom, proč jsou konkrétně tihle lidé tak strašně obézní. Tuhle středu půjde zrovna díl, kde bude vystupovat sedmadvacetiletý chlápek vážící přes 150 kg. To je fakt už hustý.
No a když jsme u těch tuků, (Míša - Mail - WWW) 07.11.2006, 12:41:01
tak ve výše zmíněném pořadu mě docela zarazilo, když paní doktorka z lednice vyhodila všechny ty Ramy, Flóry a spol. a nechala tam k použití právě máslo. Následně to vysvětlila, že všechny ztužené tuky jsou nestravitelné, kdežto máslo ano (samozřejmě nabádá k malému množství). Sice mi to z kalorického hlediska nesedí, protože taková Rama creme či Flóra ligt mají něco kolem 250 kcal na 100g, kdežto máslo přes 800 kcal, ale co se týče té stravitelnosti, tak to jako laik nedokážu posoudit. Ovšem, co nedokážeme pořádně strávit, to se nám v těle usazuje, že. Věřme tedy odborníkům :)
(bb - Mail - WWW) 07.11.2006, 12:55:53
hm, taky jsem se dívala, asi 4 díly, fascinuje mě to množství jídla, které někteří spořádají za týden, když to vyložili všechno na stůl, najedla by se z toho celá rodina...o skladbě jídelníčku ani nemluvě, tolik hnusných nekvalitních uzenin, paštik, strašlivých rozblebtaných tvrdých pizz atd...
na druhou stranu, když to jejich porovnám se svým stravováním, musela bych být anorektička, což zdaleka nejsem .. chleba krajíc celozrnného k snídani, jinak jen občas, ke grilovanému masu např., bílé pečivo-rohlíky apod. vůbec, to mi nechutná, jen domácí a ty peču tak dvakrát do roka...zelenina, syrové saláty i pečená, dušená s masem, grilovaná...ovoce, živé jogurty, hodně masa, hlavně drůbež, každý týden aspoň jednou ryby (nemyslím tím sardinky:), občas libový biftek, olivový olej, palmový olej, kousek másla, sýry cottage, lučina, kousek tvrdého, tvarohy, denně litry ovocných a bylinkových čajů, colu jen občas, nanejvýš jednou týdně, pivo ještě méně, vína taky občas sklenku, červené tak dvě decky týdně... domácí vařené jídlo, občas v restauraci, a tam si dám stejně zase libové maso se zeleninou, pečené brambory apod...jídlo z fastfoodů výjimečně, dejme tomu 5x do roka, a to kuře z KFC, nic mletého, žádné bagety, hamburgery atd., sladkosti ano, ale jelikož jsem mlsná jak koza, tak jen to nej, a stačí mi málo, místo oplatek mám radši třeba ovocný salát s pudinkem a opraženými mandlemi, ořechy apod.
Ježiš, Míšo, tak ten pořad musím ukázat manželce. (master - Mail - WWW) 07.11.2006, 12:57:55
Ona mi zakazuje jíst máslo, abych prý neměl tuky... a krmí mě tím sajrajtem, který roste na poli. Jen počkej, zajíci...
Jo - a když máslo, tak Jihočeské máslo. Jednou jsem koupil jedno z Hané, asi od Vodoměrky a to bylo jakési vodnaté. Sice žluté, ale vodnaté.
Míšo, (bb - Mail - WWW) 07.11.2006, 13:01:02
o tom psali v minulém Týdnu...u těch ztužených rostlinných tuků, rama atd. (flora je z nich na tom snad nejlíp) je problém v tom, že obsahují hodně traskyselin, takže zvyšují hladinu "špatného" cholesterolu, jako ostatní tuky, ale snižují hladinu toho dobrého, který potřebujeme...což sádlo, máslo, oleje nedělají
(bb - Mail - WWW) 07.11.2006, 13:02:52
Ty tuky se dodávají hlavně do pekáren, lahůdkáren, restaurací, fast foodů atd, protože mají jiné, žádané vlastnosti, než oleje...A ti tlouštíci z oné reality show právě jedí hodně hotové výrobky (pekařské, cukrářské), polotovary, hotovky, rychlé občerstvení atd.
No, já bych tenhle pořad doporučila všem, (Míša - Mail - WWW) 07.11.2006, 13:13:42
kdo mají nějaký ten, třeba i pidiproblémek s nadváhou. Je to dost inspirativní. Jinak mě tam docela zdeptalo, že paní doktorka nekompromisně všem likviduje minerální vody s odůvodněním, že obsahují moc soli a to má za důsledek zadržování vody v těle. No a to by mě třeba zajímalo, proč konkrétně tohle vadí. Pořád budu radši zadržovat vodu v těle než tuk, ne? Tak bych byla docela ráda, aby mi tohle někdo vysvětlil. Vím, že sůl vadí kvůli vysokému tlaku a srdečním chorobám, proč by ale měla vadit obézním lidem z hlediska zadržování vody? Jo, taky je tam doporučováno vůbec nesolit rýži, těstoviny atd. Což mi přijde už dost drsný, vždyť to jídlo pak nemůže mít žádnou chuť. No a co se týče koření (grilovací, steakové atd.) - vše letí do pytle. Jenže se mi zdá, že jíst neslaná neochucená jídla nemůže nikdo dlouho vydržet. Anebo se na to nechá zvyknout stejně jako na neoslazenou kávu?
Míšo (Kamila - Mail - WWW) 07.11.2006, 13:22:05
tak teda na ten pořad se podívám, to zní zajímavě. Nojo, solit se má málo, ale tahle paní doktorka se mi zdá zbytečně zásadová. Rýže a těstoviny se solit musí a to já solím fakt málo. Myslím, že na zcela neslané se zvyknout nedá - tedy pokud by pro to nebyl nějaký zásadní zdravotní důvod. Totéž k minerálkám, doporučený je půllitr denně, právě kvůli obsahu solí. A to mám, co se výživy týče myslím opravdu hloubkové znalosti (což mě nechrání od plíživých kil, fůůůůj, ale to je jiná kapitola). Co se koření týče, měli bychom si směsi míchat sami, protože v těchhle je glutamát a jiné zvýrazňovače chuti, což je nezdravé.
(Inka - Mail - WWW) 07.11.2006, 13:32:14
ale já jsem nikdy nebyla tak líná jak jsem teď, to si vůbec nikdo nedokáže představit, to je fakt hrozný, dříve jsem dělala velmi aktivně aerobic, 2x v týdnu 2 hod celých 15 let, no taky jsem byla holka jak proutek, cpala jsem se buchtama a dortama a kafíčko si sladila 4 lžičkama cukru, když si teď na to vzpomenu! Pak jsem civčit přestala, můj život se otočil naruby, měla jsem 3 zaměstnání a byla v tak pernamentním stresu, že jsem byla ještě o 8 kg hubenější než před tím, a najdnou se můj život narovnal, uklidnil, děti odešly, práce klidná, rodina v pohodě a všechno je jinak. Teď vylezu z práce sednu si do tramvajky, tam teplé sedačky, vyndám knížku a začínám lenivět, opouští mě všechny dobré nápady jak civčit, tuhle jsem si dokonce říkala, ani nemám naštěstí kam chodit civičit a ejhle najednou koukám z tramavajky a u nás je posilovna, před týdnem si povídám měla bych se tam alespoň jít podívat, třeba zjistím, že nefunguje a zbyl jen ten nápis, alespoň budu mít klid na duši, já tam dneska vážně zajdu a vše zjistím asi máte pravdu, rovnou z práce. To bude veselý až budu chdit do práce 3x v týdnu s cvičebnm úborem.
Oni nesmí (Zdena - Mail - WWW) 07.11.2006, 13:39:14
ty minerálky a solit jenom v době toho hubnutí, aby to šlo líp dolů. Pak až zhubnou, tak pomalu můžou.
bb, vidíš a právě když se začaly propagovat rostlinné tuky, (Míša - Mail - WWW) 07.11.2006, 13:40:49
tak se uvádělo, že živočišné tuky obsahují ten "špatný" cholesterol, a proto bysme měli konzumovat hlavně ty rostlinné. Vždyť přímo existuje speciální druh Flóry pro lidi s vysokým cholesterolem. To už aby se v tom prase vyznalo. Jo, ale ty transmastné kyseliny paní doktorka zmiňovala právě v souvislosti s tou stravitelností. Jenže to bysme za chvíli každý musel vystudovat vysokou odbornou před tím, než něco strčíme do huby. Ono asi nakonec je nejlepší moc si tím nelámat hlavu, jíst s mírou (což je konkrétně pro mě trochu problém)a volit pestrou racionální stravu.
jo taky myslím, (Inka - Mail - WWW) 07.11.2006, 13:53:02
že to koření bychom si měli míchat sami, aby to bylo bez těch škodlivých sajrajtů co tam strkají, ten pořad jsem jednou viděla, bylo to zajímavý, solím málo, skoro nesladím jen čaj s citronem, jinak kávu a bylinkové vůbec ne, také když už používám tuky tak jen máslo a sádlo a dost olivový olej, jsem salátová, miluju jakékoliv zajímavé saláty. Maso minimálně, pečivo málo a jen celozrnné, piju vodu z vodovodu samotnou nebo s domácimi šťávami. Fakt je, že miluju mléko, jogurty, sýry a v tom to asi je, ale také jich nejím kila, ale vím když je přestanu jíst, tak zhubnu přesně tam kde potřebuju, ale jsem asi trchu na tom mléce závislá. Co je super co si dělám ráno je sušená syrovátka se lžičkou medu, je to dobrota.
taky umělá sladidla jsou pěkný sajrajt, (Inka - Mail - WWW) 07.11.2006, 13:55:05
naopak se prý po nich tloustne, někde jsem o tom četla nějaké pojednání, ale to jsem nikdy nepoužívala, tak nevím.
Inko, o tom už jsem taky četla, (Míša - Mail - WWW) 07.11.2006, 14:06:09
že některá sladidla mají víc kalorií než samotný cukr. Taky to nepoužívám, chuť sladidel mi přijde odporná.
umělá sladidla (Kamila - Mail - WWW) 07.11.2006, 14:28:14
pro diabetiky mají kalorií víc než cukr. To, cos Inko četla bylo (aspoň myslím :)), že tam, kde se dávají umělá sladidla, tak aby to bylo dobrý, dají víc tuku, takže ač je prezentováno jako bez cukru nebo s umělými sladidly, tak to má spousta kalorií.... jo, terii mám zmáklou, jojo :) a ještě s tebou souhlasím - nikdy jsem nebyla tak líná jako teď :)
na absolutne nesolene jidlo (sasa - Mail - WWW) 07.11.2006, 14:50:42
se pry da zvyknout (nemam osobne vyzkouseno, ja jsem tezky solic), ale musi se obsah soli snizovat pomalu a plynule. porad min a min, az vubec nesolis
místo jen soli (bb - Mail - WWW) 07.11.2006, 15:20:01
Míšo, minerálky škodí hlavně ledvinám, tím pádem srdci, a to je namáhané už tou tloušťkou dost i tak, zadržovaná voda mu to jen komplikuje, tak proto si myslím, že ta doktorka jim minerálky omezuje... dřív se užívaly jako lék, po skleničkách, nic se nemá přehánět. Třeba při cvičení je to naopak dobré, doplnit soli minerálkou.
Kdo musí/chce omezit solení, doporučuje se směs mleté (mixované) sezamové semínko smíchat se solí v poměru 10:1, a tím "solit". Chuť to zvýrazní stejně, jakoby dosolí a dokoření,a přitom se podstatně omezí množství soli v jídle. Zatím nemám vyzkoušeno.
(bb - Mail - WWW) 07.11.2006, 15:21:20
Lenivost mě popadla po 37, v odpoledních hodinách, pokud jsem byla doma, trvalo to vždycky tak hodinu celkem, z toho jsem i 20-30 minut proklimbala. Říkala jsem tomu, že na mě vlezla spavá nemoc, ačkoli jsem s mouchou tse tse do kontaktu nepřišla :) vadilo mi to hodně, ale nemohla jsem si pomoct...trošku jsem si to vykládala tím, že mi odpadly nějaké stresy a organismus dobíjel, když předtím jel dlouho na baterky...pak jsem začala pít místo dopoledního kafe yerbu maté, a denně actimel apod., a je to ok, už nelenivím :)
K tomu koření (Ariana - Mail - WWW) 07.11.2006, 15:36:47
nejvíc se doporučuje čerstvé koření, bylinky, ale i sušené jako tymián, rozmarýn apod. Z Řecka jsem si přivezla sáčky s kořením a je to bašta. Směsi je fakt nejlepší si dělat doma, člověk aspoň ví, co tam má. Teď doporučuji také čerstvé chilli papričky, jednu až dvě nadrobno nakrájet do jídla, kde je žádoucí pálivá chuť.
bb, tak myslím, že bychom mohli mít společnou ledničku i špajz. U vás jsou zásoby potravin téměř stejné jako u nás. Jen místo bylinkových a ovocných čajů popíjím denně jablečný mošt ředěný vodou. Ty fastfoody za celý rok fakt nemusím, jediným kompromisem je gyros. Mimochodem, říkal mi muž, že v pondělí byl pořad o dr. Cajthamlové (Jste to, co jíte) a dívali se jí do ledničky, co tam má. A měla tam máslo a spoustu dalších věcí (např. kečup), které jinak svým klientům vyhazovala. Ale ona je štíhlá, tak proč by si to nemohla dovolit.
Diety me nebavi. (Bara - Mail - WWW) 07.11.2006, 20:24:56
Snazim se zdrave varit a stravovat i kdyz mi to nekdy ujede. Chodim 1x tydne cvicit a jezdim hodne na kole. Nedavno jsem si koupila perfektni kosilku, ktera mi trosku koriguje brisko, to je take reseni, tim myslim v mem veku. Priznam, ze na bio produkty zatim jeste neverim a ty jejich ceny se mi vubec nelibi. Kolikrat vypada ta zelenina ovadla a neatraktivni, a ze by byla chutove lepsi mi take nepripada. Ale to je zase jine tema.
bb, (Ája - Mail - WWW) 08.11.2006, 09:50:42
co to je yerba maté?? Pouč mě prosím, normálního nezdravého jedlíka, který má rád čerstvé křupavé loupáčky - ale solené (skoro se dnes už nedají sehnat :-)), klidně si dá vepřové koleno, už teď se nemůže dočkat na vánoční kachnu od maminky, pije několik kafí denně a dávat si v hospodě zélí (rozuměj - různý ty saláty) mu přijde jako vyhozený peníze, páč je to drahý a stejně má pak hlad :-) Ale tak třeba je na čase s tím něco udělat.. i když se teda bojim, že přesedlat jen na celozrnný pečivo, že to prostě nepřekousnu :-)) Ale - yerba maté? Zní to tak exoticky...co to je? :)) A když se po tom neleniví, třeba bych to přece jen měla zkusit..? :-)
Ájo, ty mi tu ale děláš chutě :)) (Míša - Mail - WWW) 08.11.2006, 10:12:52
Křupavé loupáky .... uááá-hmmm-hmm. A na tu vánoční štěpánskou kachnu se taky hrozně těším :) No ale po kachně stejně nemáme šanci ztloustnoust, poněvadž je přece dutá!! Tak co!
Míšo, (Ája - Mail - WWW) 08.11.2006, 10:26:35
víš co - asi stárnu, nebo nevim, jak to říct, ale mě to jídlo tak BAVÍ! :-))) Teda - ani tak ne ho vařit (to jak co, a hlavně - jako moje maminka to prostě neumim :-)) , ale jíst ho!:-)) Ty fantastický šťávičky, co maminka umí, když peče maso, nebo krvavej bifteček někde v hospůdce, nebo teplý škvarky, nebo i tatarskej biftek (ale ten se bojim, ale občas stejně neodolám :-)) nebo, nebo... No o tom bych dokázala povídat dlooouho a Pavlov by ze mě měl radost - už teď se mi sbíhají sliny :-)))) Esli bych se nad tím neměla zamyslet .. :-))Snad nikdy jsem neměla tak pozitivní vztah k jídlu... :-))
Ajo, (Bara - Mail - WWW) 08.11.2006, 10:46:52
mam stejny problem, pokazde si rikam: "no, pro jednou muzu". Ale asi to bude take tim, ze nemm pevnou vuli. Take bych se mela polepsit, dam si to jako predsevzeti do noveho roku, ha,ha,.
Ájo, zase nějakej podvod (NČ - Mail - WWW) 08.11.2006, 11:00:08
www.velkaepocha.sk/content/view/943/67/
Ájo, jo, mě to jídlo taky hrozně BAVÍ (Míša - Mail - WWW) 08.11.2006, 12:11:04
Mě ale baví i vařit, to už je strašná deformace :) A to si představ, že o víkendu vařím i více druhů jídel, protože chlapi jsou masožravci a dcera vegetariánka, a pak to všechno jím s nima. Tj. vegetariánské i masové jídlo. No neochutnej to, když už se s tím děláš! :) No a pak se divím, že se mi dělá pneumatika :))
Ájo, je to tohle:) http://www.chrastil.net/a_clanek02.html (bb - Mail - WWW) 09.11.2006, 01:11:23
kachničku moc rádi, takže několikrát do roka, peču s jablkem uvnitř, má pak dobrou šťávu i chuť :) kachní prsa na medu a pomerančích, dneska na večeři jsem měla jako předkrm skvělou zvěřinovou paštiku s kachními játry na víně, s přelivem z lesního ovoce (brusinky a ostružiny), s pomerančem, polníčkem a olivami, lahůdka
grilované koleno teda nemusím, uzené uvařím a umelu do flíčků :)) vůbec zabíjačkových pochoutek jsem tu z venkova dost přejezená, a taky zmlsaná, ochutnám jen čerstvou, přímo z domácí zabíjačky, tlačenku ani teplé škvarky nejím ale biftek tak akorát, tj. medium rare, občas moc ráda, no a těch kafí postupně přibývalo, takže jsem se od jednoho nedělního dopracovala k osmi denně...a z toho vycouvala na 5 denně + dopolední litrovou konvičku yerby, a počítám, že časem to budou 3 kafata
celozrnné pečivo (bb - Mail - WWW) 09.11.2006, 01:16:29
doporučuju trošku obhlídnout, složení a tak, někde upečou z bílé mouky, přihodí hrst žitné a pár dýňových semen a rázem to prezentují jako cereální atd.
Ovšem takový čerstvý, křupavý, celozrnný rohlík s pažitkovým cottage, nebo s marmeládou Bonne Maman z hořkých pomerančů, nebo višní s griotkou, to jde :) |