| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| DISKUZE – SUPERSTAR, NÁJEZD NA DINOSAURY |
Rubrika: [téma] Když jsem tak poslouchala včera večer mládence, dnes zase dívčinky, jejich dravé i rozechvělé hlasy plné touhy po slávě, po sladkém obdivu davů, nedalo mi, abych si nevzpomněla na fotografie mého dávno zesnulého muže. Na staré obrázky, které cca před čtvrt stoletím plnily většinu českých časopisů. V těch dobách byl známým fotografem a tak se nekonala žádná soutěž, festival nebo přehlídka bez cvakání jeho foťáků. Začátky i éry slávy vynikajících, dobrých i jen „z dobrých rodin či vhodněpolitický kruhů pocházejících" zpěváků a zpěvaček, herců i hereček, skupin, ansámblů.... jejich blažený i bláhový život na létajícím koberci šoubyznisu, to vše je ukryto ve štosech negativů, diapozitivů, ve sloupci krabic nacpaných fotografiemi – v jedné velké skříni v naší komoře. A já si jen říkám – kdy už do zátiší dějin odejdou i oni, tyhle celebrity generace babiček a dědů? Je asi nesmírně těžké se vzdát pozic na výsluní, dovolit si být padesáti – šedesáti – sedmdesátiletými... Jsou jak ty bunkry v pohraničí – hluboce zakopaní na svých pozicích a hne s nimi snad jen smrt. A tak se vrší plastické operace, supermladé oblečení, milostní partneři ve věku vnoučat, používání slovníku pubertálního mládí – cokoliv se dá, všechno je dobré pro zahnání Času. Jen – jen ti mizerní vrstevníci viditelně stárnou a jejich paměť připomíná, jak hluboko v minulém století je skryto skutečné mládí těhle "osobností z dějepisu". Kdysi dávno řekl herec Jirka Ciesler, při pohledu na pár půvabných dívek, větičku: "Jsou jak rozkošná kuřátka, škoda, že z nich budou časem příšerný slepice..." Bohužel, naše dinosauří celebrity se odchodu zoufale brání – "jsou přeci ještě dobří, schopní, stále ještě mladí – no podívejte, poslechněte si, ještě dnes, ještě jednou – stejně jako před třiceti, čtyřiceti léty..." Tak co, neodnéééése je konečně čas?
|
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Dovolím si nesouhlasit (NČ - Mail - WWW) 02.10.2006, 09:31:10
Už 15 let je tahle oblast ovládaná jedině trhem. Pochybuju, že by kterákoliv televize povolávala do služeb nějaký zombiče, kteří nemají sledovanost, což je dneska jediný měřítko úspěchu/neúspěchu, přičemž jakýkoliv tlačenky jsou jim vesměs naprt, když je lidi nechtějí vidět a nahrávky nekupujou (namátkou třeba chudinka Bartošová)
A taky to vidím tak, že i Superstár je pořadem, kde VŮBEC nejde o vyhledání nových nadějných tváří, ale jen o sledovanost oněch superstárovejch pořadů a na ně nabalenejch reklam. Taky v dnešní době už zaplaťpánbůh nevidím jedinej důvod k poslechu českých vodvarů písniček, který si snadno poslechnu v originále. Neuvědomuju si ani jedinýho zpěváka, vzešlýho z minulejch dvou kol, kterej by za něco stál, včetně zapšklýho a šedivýho "babochlapa" jménem Langerová, s jejíma DVĚMA písničkama za dva roky. A ti, kteří fakt "uměj", ti se bez Superstár skvěle prosazují sami.
taky si dovolim nesouhlasit (Jasmina - Mail - WWW) 02.10.2006, 09:37:50
NC,-vim ze jsou talenty,co maji hlas ale nemaji lokty a tak se neprosadi.
Tahle soutez muze vytahnout nekoho. No,nevim-mne ted momentalne nejde o to poslouchat pisne ale vzivam se do kuze poroty a sleduju vokalni kapacitu a to mne bavi)))))ikdyz samozrejne doufam ze az to skonci,ze dotycna superstar pak da narodu neco svyho.
asi se pouštím na tenký led, (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 02.10.2006, 09:43:44
ale poměry v "kultuuuuře" trochu znám. Když některé celebrity budete od rána do večera slyšet v rádiu, neustále je vidět v televizi, číst o nich ve všech novinách - zadřou se vám pod kůži, jak jinak... Je to jen a jen o reklamě. Tak to bylo a je vždycky.
Prostě když jsou - dejme tomu - dvě místa šéfů stále obsazena, nemá nikdo jiný šanci. To snad znáte i z civilního života. A tak bude všemi televizemi procházet úžasný Krampol, dokonalý bavič Novotný, úžasný Mládek, diblík Neckář ... a další. Ne, nemám proti nim nic, určitě mají také své publikum, ale neměli by už přestat být stále dvacetiletí? Jak můžeme poznat a posoudit někoho jiného, když nemáme šanci? Když prostě ti noví příležitost nedostanou?
jsou vykopávky a vykopávky (Kalupina - Mail - WWW) 02.10.2006, 09:53:30
některé jsou věčně mladé a uhihňané (Vondráčková a spol.), jiné svůj věk nesou s noblesou a já je pořád můžu - Marie Rottrová byla dámou už za mlada... Petra Janů, coby královna ve Třech mušketýrech byla úchvatná. Nejde všechny házet do jednoho pytle. A nejde to takhle shrnout pár větama.
To NČ: nemůžeš soudit Anetu, vypadá teda děsně, ale její album je plný krásnejch písniček a není to singl, kde by byly jen ty dvě. Ona se jen necpe do estrád a reality šou, páč to nemá zapotřebí... A mladý, je to stejný jako dřív, když nemaj známý na správnejch místech, tak to jde hodně ztuha a můžou mít talent od Pána Boha. Souhlasím s NČ v tom, že při Superstar nejde o ty lidičky, ale o peníze, který to vydělá. I když je to pochopitelně může i vynést nahoru snáz než když si musí hledat cestičky sami. Ale jak říkám, tohle je na delší úvahu než na pár řádků...
Kalupinko, nahrálas mi :-))) (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 02.10.2006, 09:57:56
Ano, Mařenka Rottrová, Petra Janů a další - ty jsou stále bezva, krásně se poslouchají - ale kdy je máš možnost vidět? a jak často?
A nemluví "cool" a nejsou "hustý" :-))) nojo - a když už někoho Superstar vynese - nezaručuje mu to žádnej plac v mediích, bohužel. Ten je "prozatím nadoživotí" obsazen právě těmi šedesátiletými diblíky...
Jasmííííí (NČ - Mail - WWW) 02.10.2006, 10:01:16
vždyť přesně o tom jsem psal. Jde o SLEDOVANOST TOHODLE POŘADU, rozhodně ne o vyhledávání "kulturního přínosu".
Jinak si myslím, že hlas sám o sobě už dávno zpěvákovi nemůže stačit, a to i když bude doplněnej ostrejma loktama, nebo příslibama netušenejch postelovejch zážitků. Bez autorskýho zázemí zůstane zpěvák pořád jen a jen kopírovatelem už existujících písniček. A v tom právě vidím to největší úskalí, protože zatímco za "totáče" byla zde angličtina téměř tabu a tak nejskvělejší světový hity jsme slýchali jedině zprostředkovaně v češtině, tak dneska už nemáme zapotřebí poslouchat Elvise v podání Milana Chladila (je např. příšerně trapná i Madonna v podání Čákový). A pokud nás přesto "chytne" tuzemská písnička, tak už musí bejt sakra dobrá, nejen zazpívaná slušným hlasem.
klídek, (dorka - Mail - WWW) 02.10.2006, 10:03:36
těžko to bude jinak, když ti na který je tu naráženo "vyrostli" na Ajn kesl buntes, nebo jak se to menovalo... ale mám ten dojem, že estrády už se zase vrátily do hrobu, takže bude chvilku klid. nebo ne???
no jo, (Kalupina - Mail - WWW) 02.10.2006, 10:07:05
nahrávač to já jsem dobrej... Ale máš recht, tyhle dámy si člověk musí najít sám...
Inflace idolů (aTeo - Mail - WWW) 02.10.2006, 10:09:19
Rychlokvašené celebrity, polobrity a čtvrtbrity z kašírovaných vil a televizních studií se na nás zubí v záři reflektorů. Pronášejí svá moudra, polomoudra a čtvrtmoudra. A média, polomédia i čtvrtmédia plní své stránky, půlstránky a čtvrtstránky pokřivenými pravdami, polopravdami, čtvrtpravdami i záměrnými mystifikacemi...
(úryvek z rozepsaného fejetonu "inflace idolů" :)
To mi vypravej za totace))))) (Jasmina - Mail - WWW) 02.10.2006, 10:20:34
Ja mela za to ze mame dobre kompozitory a kdyz jsem pak vytahla paty a slysela jsem ty nadherne "ceske pisne"-v originale,zklamalo mne to,ze jsme pouze "kopiraci".
Jo,fakt jsem kdysi nemela jinou moznost nez slyset v podani Helenky takovy "sperky" vysperkovaym hlasem Whitney))))-jo,pred ni fakt smekam..... Ja teda myslela ze ta superstar je o vyhledavani talentu plus sledovanost-dve mouchy jednou ranou)))) Nesouhlasim s tim ale aby volili divaci-to uz je pruser ale taky na jinou diskuzi. Zaklad je hlas,hned po nem schopnost skladatele-a o ty zde bohuzel mame nouzi,to mas recht. Ja ten porad letos sleduji v Cechach poprve pres int.takze nemam moc co mluvit do minula,tech 20 tam-ma slusny hlas....jen ti dva kluci,ktere jsem vypsala v prvnim prispevku mne fakt vokalne zaujali (sluch mam),tak z toho mam radost,ze by se eventualne mohlo v te nasi zemicce neco vydarit)))))))tedy-zatim si delam nadeji. A vzpominate na porad "Zpiva cela rodina"?Mne to bavilo.
aTeo (Jasmina - Mail - WWW) 02.10.2006, 10:34:40
dobry,chvalim))))Gotak by si mel malovat oci-vypadal by lip))))))
Jasmííí (NČ - Mail - WWW) 02.10.2006, 10:45:38
taky si myslím, že trochu slyším. A i se na super, když to jde, koukám. Jo, nic proti hlasu. Třeba ten sobotní Tom Jones, přestože tmavší pleti, byl podle mě docela dobrej. I ta dívenka s konečně průzračně čistým a zvonivým hlasem včera. Jenže furt to jsou JEN KOPIE!!! A narozdíl od tebe tvrdím, že pokud má zpěvák skutečnou písničku, tak hlas už zas až tak nerozhoduje (Suchý, Nohavica, nebo ten kluk od Chinaski, nebo třeba Macháček).
Jo, a pokud se povede skutečně zpěvná písnička se zpěvným refrénem, tak si s ní naprosto excelentně poradí třeba Kolář s Machálkovou - netřeba už JEDINĚ Gotta s Helenkou. Pro aTeo: Skvělý!!! Jako vždycky. I když pro mě nejsvělejší je "Lesk a bída kurtizán" a "Rostou" :-))))))
Jo uz Ti rozumim (Jasmina - Mail - WWW) 02.10.2006, 11:29:51
NC,jsou pisnicky,ktere maji prijemnou melodii ale oslovi hlavne textove a tyhle pisne zustavaji v nasich srdcich i leta a je fakt zase ze na texty mame par dobrych lidicek.
Ale ja myslim ze tahle soutez je nejprve o tom-ukazat hlas-proto si vybiraji uz hotove pisne a porota je nejen kritizuje ale i uci vychytavat mouchy,pak se dal uvidi-ja predpokladam ze po teto soutezi pak tech par "nej" rozjede svou vlastni drahu a neco nam "daji",ze nezustanou jen u tech kopii. Uz bylo par kariernich pribehu-zpevaku na ulici-chudych ale nadanych a "nekdo" si jich vsimne,budiz v tomhle to vidim tak-ze ten zacinajici zpevak zaujme nejen porotu ale mona i nejakeho producenta,vzdyt ne kazdy zpevak si dela hudbu sam,jsou mnozi,kteri by si bez skladatelu ani neskrtli;i treba takova Celine Dion,Edith Piaf si nikdy neudelala pisen sama. Tihle mladi se teprve hledaji,dokonce musi hledat i styl,ktery jim sedne,protoze i zpevak musi vedet,co muze zpivat a co ne. Ja mam rada gospel a ty "hratky s hlasem",proto se na to divam a hledam (jako ta porota)kdo by mohl ev. mit kapacitu,ne jen hezky zazpivat nam znamou pisen.Myslim ze o to v tehle soutezi jde.
Mně na té komerci vadí (master - Mail - WWW) 02.10.2006, 11:56:09
především TY prachy, o které tam jde. Vše ostatní jde kvůli nim do pozadí. Včetně vkusu a mnohdy i zdravého rozumu. Vezměte si jen, kolik reklam bylo kdy opravdu, ale opravdu zdařilých?
Národ zasedne k TV a sleduje realitní slátaniny, seriály, jejichž konce jsou v nedohlednu, protože se neustále přitáčejí další a další, filmy, jejichž dabink je mnohdy zoufalý a obsah ještě zoufalejší a když už se zakoupí něco hodnotného, je to zase podmíněno odvysíláním zakoupením balíku, jinak neprodejného škváru. Z "hvězd", vzešlých z realit se stávají celebrity, polobrity i čtvrtbrity, jak psal aTeo, část populace šílí, omdlévá, bulvár má náplň a tím i odbyt, jen divák, posluchač či čtenář nám nějak duševně chudne. :-)) Jdeme k rádiím. Naladíte si jedno z mnoha komerčních rádií a slyšíte zprávy, při kterých se spíkr chechtá, protože tam prožívají nějakou interní srandu. Posloucháte drmolení, polykání koncovek, sleng, samý sleng a k tomu i mnohdy nepříjemný, ječivý nebo vychlastaný hlas. A tak ho jednoduše vymažete z paměti. Jde to snadno. Mačkáte další rádio, ze kterého na vás dýchne mrtvá muzika, bez duše, na které se podílel převážně počítač, ne člověk. Musím toto poslouchat? A tak si naladím Prahu - ČR2 a neslyším všechny ty nešvary "moderní doby", drby, kdy, kdo, s kým. Kdo je lesba, kdo je gay... Obejdu se bez těchto znalostí života našich i cizích cele, polo i čtvrt brit, protože jsou tu ještě frekvence, kde se ctí mluvené slovo, kde je trocha vkusu a kam se zvou hosté, kteří se dobře poslouchají. Takovým hostem může být namátkou takový Dr. Zdeněk Mahler, historik, který má co říct právě mladým, avšak je někde v pozadí a je zcela neprávem zapomenutou necelebritou. A další a další...to by bylo dlouhé a "bb" by se mi smálo.:-)) (To jsem toho zase nažvanil...)
tam má být ...odvysíláním zakoupeného balíku... (master - Mail - WWW) 02.10.2006, 11:58:27
já holt nemám ty schopnosti Vodoměrky, dělat několik věcí současně. :-)))
Dotaz: ten Zdeněk Mahler, (NČ - Mail - WWW) 02.10.2006, 12:13:55
to je ten z vily Vyvolených, jak se rád svléká a je na hoši ???
Obávám se, (Anděla - Mail - WWW) 02.10.2006, 12:21:30
že nové Superstar budou čím dál tím horší. Jsou to jen odpady z minulých kol, tudíž to, co už jednou bylo posláno pryč. Děsím se představy, že nás zavalí noví Jamesové Bluntové a Britney Spearsové. Nové Ivetky Bartošové a Kájové Gottové. Jedním slovem nepřínosní popíkáři. Nic údernýho, nic moc "art". Další věc, nad kterou kroutím hlavou, je pan Hejma, jako porotce. On sám a jeho Žlutý pes mi nevadí. Jen si myslím, že je stále spíš novinář než zpěvák, ...... Tak co tam dělá?!?!?! Mnoho a mnoho jiných otázek se mi honí hlavou a když to tady čtu, je jich stále víc.
NČ, nikoli, to je moudrý starý pán, (master - Mail - WWW) 02.10.2006, 12:23:41
starší než Ty a samozřejmě že starší než já.:-) On začínal od piky, živil se skládáním, librety a ve svém věku je fenomenální tím, že má obrovskou paměť na detaily o našich hudebních velikánech. Ale i pamětihodnostech.
Pro něho byl dějepis koníčkem, pro mne tehdy nutné zlo. :-)
On začal od píky? Skutekně? (NČ - Mail - WWW) 02.10.2006, 12:32:20
Nojo, ale vážně: U něj to je téměř povinnost, vzhledem ke generačním tradicím. Též ho obdivuju.
NČ, (master - Mail - WWW) 02.10.2006, 13:05:29
ještě poznámečku k těm "generačním tradicím". :-))
Dnes začínají být ty generační tradice nějaké úplně jiné. Vezmi si např. Novotného. Já toho chlapa přímo nesnáším. Už když ho slyším, mám pupínky. Vidět ho nemusím. Nevadil mi však, když vystupoval s Fešákama. No a protože žena občas poslouchá F1, kde i on cintá, buď odcházím vedle nebo ona už ho sama vypíná. On na F1čku cpe už celou svoji rodinu a přitom neslyší tu výslednou trapárnu. Nebo Kocáb s dcerou v bleděmodrém a další. Jinak mám stejný názor na Hejmu, jaký má Anděla. NČ, já už musím končit, neb nechci být plodnější než "BBčko". Ono by mohlo také vznést ironickou poznámku, že chatuju za peníze zaměstnavatele a já bych mu musel dát za pravdu. A to je to, co nechci! :-))
Jo, strýci, sv. pravda. (NČ - Mail - WWW) 02.10.2006, 13:16:05
Vono taky těžko srovnávat pana dr. Mahlera s "panem bavičem" Novotným :-(
Ale ty rodinný tradice...žejo, tojo. Např. můj táta byl úředníkem, můj syn je též úředníkem...
inu hosi (Jasmina - Mail - WWW) 02.10.2006, 14:04:23
kazdy se nemuze zalibit vsem...Ja si pamatuju ze ten ...Mladek sem tam nekdy mne dokonce obcas i uprimne rozesmal,se mu to povedlo no.
Taky starsi nadavali-co je to dnes za generaci,jak se to divne bavi a jak divne mluvi...a kdyz nektera celebrita ukazala stehno,byl poprask,dnes se ukazuje vsechno,tak ja nevim co bude ukazovat pristi generace aby byla in.
Mně Hejma nevadí... (aTeo ;) - Mail - WWW) 02.10.2006, 14:23:52
Spíš mám problém s baviči typu Majkl Dejvid nebo tenhle krrrál rrrozkoší: http://www.danielnekonecny.cz/ :o)
No jo, ale každej se chce nějak živit. Dokud do svých "projektů" nezahrnou mě, nedbám... ;)
(bb - Mail - WWW) 02.10.2006, 16:57:57
Reklama dělá hodně, ale nestačí sama o sobě. Kde není poptávka, není nabídka, taky mě překvapilo, jak lidi zbožňujou estrády a jak jim schází všechny možné Novoty a Mládkoviny. Novotný dělal laciý lidový vtipy i s Fešákama, taky jsem na nich byla a dost mi tam vadil, obešla bych se tam bez něj. Jenže dělá jen to, nač většina lidi slyší a dokud mu za to někdo zaplatí, nepřestane. Je mu jedno, že si myslíme, že je upoceně trapnej, on se na trapnosti nedívá a totéž doporučuje ostatním :) Žije si soukromě po svým a za svý, tohle je obchod a tak to bere.
No, fakt je, že je to lepší než skuhrat nad půlitrem a brát sociální dávky, a vždycky to můžeme vypnout a pustit si ČT2, že... Jinak, mimochodem, jak on má zorganizovanou práci, včetně svojí cestovky, jak si sám postavil počítačovou síť už před 15 lety a kolik práce odváděl, aby uživil sebe, rodinu, kapelu, a další, to je mi velmi sympatické. A docela obdivuju, jak dokázal vydělat tolik peněz, i když nikdo nikdy nikde nepřizná, že se na jeho pořady dívá, že ho poslouchá, kupuje kuchařky, že ho prostě může :))) Kdyby lidi chtěli něco jiného, nebyla by sledovanost, nebyly by reklamy a Nova i Prima by zavířily a baviči, Superstáři i Vyvolení by šli do háje raz dva. Kdo teda sakra dělá tu sledovanost :))
Nojo (NČ - Mail - WWW) 03.10.2006, 06:28:17
Taky mě mrzí, kam až sklouznul takovej Mládek po tom, co ve svých textech předvedl tak fantastický nápady s češtinou (...Přijely dvě Rusky, měly starý křusky... nebo: Uzavříti defilé připadlo dnes na filé...). Každej jeho text je skutečnym balzámem, včetně perfektní muziky. Škoda, že doba si vyžádala jeho Čundrkantryšou! Jenže prachy jsou prachy, žejo. Kdybych uměl to, co von, taky bych je bral, kdyby mi je cpali až do Řiťky. A hmotně plně zabezpečenej bych si pak dělal umění třeba doma do šuplíku.
|
Nebo-jestli jsem teda dobre pochopila Tvuj clanek?
Proc by zpevak nezpival v duchodovem veku,kdyz mu stale slouzi hlas a nachazi u nekterych vrstev zalibeni?
A tihle superstar? -Vidim tam dva,co zpivaji skutecne srdcem a maji na to,Robert a Zbynek,ti podle mne proste chteji zpivat protoze se pro to narodili,ne protoze chteji byt slavni.