| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| PODPORA ROMŮ V PRAZE |
Rubrika: [téma] Včera večer hovořili v českotelevizním pořadu „Večerník z Čech" o projektu „Podpora Romů v Praze". Tento projekt je podpořen z programu Evropské unie EQUAL a je zaměřen na podporu jednak celoživotního učení a pak ostupů umožňujícím romským komunitám v Praze rovnoprávný přístup na trh práce. Jde o projekt, který se snaží komplexním způsobem dát šanci těm pražským Romům, kteří projeví zájem o to se vzdělávat a najít si zaměstnání.
Podle odhadů žije jen v Praze přes 25 tisíc Romů. Proto vznikl tento program, čtyřletý zkušební projekt, do kterého se zapojily stovky Romů, aby je naučili hledat si práci. A jak Hana Fríštenská, jedna z koordinátorek tohoto programu, říká, „...zažili někteří z nich diskriminaci – vzhledem k tomu, že v Praze je potřeba především kvalifikovaných dělníků, kdežto oni žádnou kvalifikaci většinou nemají. Šanci získat práci mají, ale bohužel se po nich chce, aby něco uměli...." Byla jim proto poskytnuta Internetová burza práce, fungující internetové centrum, dále mají k dispozici různé studie s osvědčenými modely vzdělávání a zaměstnávání osob této cílové skupiny. Všechny tyto projekty, podpořené z programu CIP EQUAL, jsou financovány 50 % z rozpočtu Evropské unie a 50 % ze státního rozpočtu dané země – v našem případě tedy České republiky. Na tento projekt proto věnovala Česká republika 26 milionů, dalších 50 % jde z evropských fondů.Za uplynulý rok se podle Večerníku podařilo této organizaci nalézt zaměstnání pro 21 Romů. |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Jak dlouho (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 19:54:38
v té práci vydrželi???
a nepíšou tam, (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 19:56:05
kolik dají na rovnoprávný přístup na pracovní trh pro ženy , matky s dětmi a pro lidi na 45 let???
Každá pozitivní diskriminace zavání průšvihem (mamča - Mail - WWW) 26.09.2006, 20:14:09
Na podzim jdu na přezkum zdravotního stavu kvůli částečnému invalidnímu důchodu. Asi se natřu krémem na boty, abych zapadla do davu, a naučím se pár rómských výrazů. Jinak se svou obézní zdravotní dokumentací nemám šanci. Ale hnědočeši se svými propitými játry budou v pohodě.
Není nad rovnoprávnost.
(Jasmina - Mail - WWW) 26.09.2006, 20:33:42
"Jde o projekt, který se snaží komplexním způsobem dát šanci těm pražským Romům, kteří projeví zájem o to se vzdělávat a najít si zaměstnání" takze pokud to je opravdu takto-nevidim v tom problem
to nepostačí (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 20:38:02
musíš mít legíny a umolousanej svetr tak bratru za dvaapůl litru a zlatý řetězy, jinak ti na to neskočej.
to de, za deset milionů - cca - se našlo 21 míst, (kiwi - Mail - WWW) 26.09.2006, 20:39:22
respektive 21 našich romských spoluobčanů se odhodlalo vejít do pracovního procesu...
Jsem toho náhledu, (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 20:43:24
že kdyby někdy o nějaký vzdělání projevili zájem, tak ho dávno mají a kdyby projevili zájem o práci, tak dávno dělaj.Znám několik slušnejch lidí - nebudu je urážet tím, že bych je nazvala Romy, a ty se celej život vzdělávají sami a taky celej život dali a dělají i nadále.
Máme-li něco proti Romům, jako takovým, (Marie - Mail - WWW) 26.09.2006, 21:27:55
nelze nás nazývat rasisty, neboť jako oni, tak i Slované, přišli do Evropy ze své dávné pravlasti, která se nalézá v Indii. Jsou tudíž stejné rasy jako my...takže ať už vůči nim cítíme cokoli - NENÍ TO RASISMUS!!!!! Rasimus je nenávist k lidem odlišné rasy, což oni nejsou.
Souhlasím s Marií - (Lenka - Mail - WWW) 26.09.2006, 21:36:13
Podívejte takový Číňani, nebo Vietnamci, jestlipak ty potřebujou nějaký dotace od kohokoli. Jejich děti chodí normálně do český školy a učej se VZOROVĚ!!! a to fakt česky původně vůbec neuměly...
co se týče vzdělání, (Anna - Mail - WWW) 26.09.2006, 21:38:20
mají romské děti stejné možnosti jako děti čínské, vietnamské, gruzínské, arabské, indické, perské, ruské , ukrajinské a další děti cizinců, žijících na našem území.Všechny tyto děti - dokud nepřišly sem - nedostaly se do styku s českým jazykem - což se o dětech romských říci nedá.Přesto přese všechno si právě tyto děti vedou ve škole velice dobře, nezřídka patří mezi nejlepší žáky ve třídě.Není to ovšem zásluhou majoritní společnosti, ale rodičů těchto žáků, které své děti vedou i píli a lásce ke vzdělání.Což rodiče romských dětí pravděpodobně nečiní. Je to čistě jejich problém, asi k tomu mají své důvody. Je demokracie, jsou to svobodní lidé a na takovéto rozhodnutí mají plné právo.Potom ale nevidím důvod, proč tím zatěžovat ostatní společnost a žádat nějaké dotace, nebo tak něco. Pořád ještě stojí učebnice méně než láhev kvalitního alkoholu, či katronu cigaret. Je na rodičích romských dětí, aby se rozhodli, do čeho budou investovat. Jestliže se rozhodli investovat do chlastu a do cigaret a ne do budoucnosti svých dětí, je to čistě jejich volba a odpovědnost. A jejich děti si mohou stěžovat jen a jedině u svých rodičů a nikde jinde - a žádat nápravu tamtéž.
no prave -deti (Jasmina - Mail - WWW) 26.09.2006, 22:25:05
kdyby i bile deti byvaly vychovavany jako romske-tak by se taky pozdeji takto stavely k zivotu.
Proto ten projekt je dobra vec-predpokladam ze zaroven s touto financni pomoci zatrhnou romskym rodicum pridavky na deti,ze jo?-nebot tim padem diky teto pomoci od EU a statu-rodice maji postarano-nepotrebuji pridavky.
Milá Jasmíno (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 22:41:08
na to abys někomu nedala prachy, nepotřebuješ ani korunu, tudíž ani žádné dotace.Stačí uzákonit, že bude-li mít dítě - jakékoli národnosti - neomluvené absence ve škole, přijdou rodiče o přídavyk na děti. Tečka. Nebude to stát společnost jedinej halíř, protože naše vláda bere fixní plat a není placena od počtu zákonů, které prosadí.Tato dotace ne na to, aby naši romové zůstali tady a nedej bůh, aby odešli do jiných zemí EU - tedy těch bohatších a žádali o podporu tam.Po pořípadě konali trestnou činnost tam.Je to stejně "nerasistické" jako zásah Velké Británie na Pražském letišti, který měl údajně zabránit našim občanům aby tam nelegálně pracovali. Přitom všichni vědí, že cikáni nebudou pracovat ani legálně ani nelegálně. A mám podezření, že potíže s bezvízovým stavem do USA jsou ze stejného důvodu. A z naprosto stejného důvodu Kanada víza zavedla a nehodlá je zrušit. A taky je nezruší, pokud bude hrozit nebezpečí, že se jim tam začnou usazovat naši a hlavně slovenští romové. Z tý hrůzy, že by se snad přistěhovali k nim, jim radši budou cpát prachy a nutit nás, abychom dělali totéž - jinak budeme obviněni z rasizmu.Je vidět, že se romové těší všeobecné oblibě všude na světě a jeljich "sláva" nezná hranic.
mila Alenko (Jasmina - Mail - WWW) 26.09.2006, 23:34:32
pravdu dis,jinak mne fascinuje jak se EU stara o Romy a neumi si poradit se svymy araby-uplne stejny problem,jen jina narodnost a taky se na ne nevztahuji viza,kdyz si zmeni obcanstvi.
Vis jak se rika-"chces-li zmenit okoli,zmen nejprve sebe a okoli se zmeni samo" -navod zde podala uz mamca,))))))jak jinak kdyz dnes dobre priklady netahnou? Jenze je to bludny kruh,mne se nechce ucit deti flakat na skolu,krast a rikat za kazdym slovem .... S vladou nehneme protoze nase vlady skutecne nevladnou a pritom lide maji logicke napady jak je donutit aspon trochu maknout,toho jsem si vsimla na jinych diskuzich viz;http://www.zvedavec.org/nazory_1755.htm jenze obycejne lidi nikdo nevyslysi. Tak snad zorganisovat celoevropskou tydenni stavku))))mne uz nic nenapada))))
Neslušný slova nahrazuju hvězdama (NČ - Mail - WWW) 27.09.2006, 06:06:41
********,******** ******* *******.
*******,******* ******* ********.
NC (Ceskymo - Mail - WWW) 27.09.2006, 07:51:35
to bylo VELMI obsazny - naprosto souhlasim s kazdou hvezdickou!
milej NČ, oceňuju, že jsi nahradil nevhodná a vulgární slova, (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 27.09.2006, 08:05:32
je vidět, že jsi slušně vychovaný muž. Ovšem mohu rovněž prohlásit, že bych se pod každé slovo, které jsi napsal, také podepsala :-)))
Ale vyhvězdi se na to, co se dá dělat...
V rychlosti jsem přečetl (master - Mail - WWW) 27.09.2006, 08:08:06
dnešní titulky a jeden mne zaujal natolik, že mohu být VYJÍMEČNĚ, pro tento den, optimistou.
Stálo tam, že Čechů se rodí víc, než umírá. No to je radostná zpráva. Jásejme! Už snad nebudeme v budoucnu tou menšinou, na kterou si většina dovolí... Konečně na to ti mladí vlítli. No jo, ale co zítra? Pozítří? Co s islámem? Co s menšinou na mostecku, na ústecku? Proč zase jen v té Praze? Já chci pro ně dobro i na severu, aby nemuseli krást, aby žili kultivovaným životem a ne nějaký unijní návrat k pražskému centralismu...
Zas někdo objevil Ameriku. (mamča - Mail - WWW) 27.09.2006, 08:13:36
Za toho zatracovaného "totáče" chodily skoro všechny cikánské děti do Zvláštní školy. Ne proto, že by byly hloupé, ale bylo to pohodlnější. Aby se zajistila docházka do školy, měly Cikánci obědy zadarmo. Kvůli tomu teplému obědu to ve škole nějak vydrželi. Ze ZvŠ se děti dostaly přednostně na některé vybrané učební obory. Ty "bílé" toho využily, a práce je bavila, a ty "snědé" se nějakým dalším učením vůbec nezatěžovaly. Teď řvou cosi o diskriminaci. Ale kdo je má zaměstnat, když nemají žádné vzdělání a k práci mají "špecifický" vztah ?
Teď mě málem rozplakal ten návrh, že každý podnik nad 20 zaměstnanců by měl zaměstnávat jednoho Róma, tak jako zaměstnává osoby se ZPS. Né že by mě těšilo, že moje největší hodnota pro podnik je to, že jsem krypl, ale stejně tak "cikánství" nepovažuji za dostatečnou kvalifikaci.
Jádro pudla je ve větě : (Wendy - Mail - WWW) 27.09.2006, 08:33:46
" ...kteří projeví zájem o práci a vzdělávání se." Máte pravdu všichni, co jste přispěli přede mnou. Jak praví staré čínské přísloví - Nedávej chudému rybu, abys ho nasytil, nauč chudého ty ryby chytat.- A cikáni zájem nemají. Jejich specifikum je to, že žijí ze dne na den a budoucnost je nezajímá. Ale proč bychom my museli toto jejich specifikum neustále tolerovat a dotovat!? Jak správně uvádíte, čínské vietnamské a kdovíjaké děti jsou premianty v českých třídách. A cikáni -- odpovězte si sami.
Kolik se už nacpalo prachů do různých podpůrných projektů, to je stejné jako hodit je do kanálu. Pokud to budeme dělat, nebudou mít důvod na sobě cokoliv měnit. Ustřihnout od dávek. Jediné řešení. A rasismus do toho cpou jen populisté a ignoranti. Tečka.
to mamča (Alena T. - Mail - WWW) 27.09.2006, 09:00:54
rozdíl je v tom, že osoby se ZPS většinou velice pracovat chtějí.Už z toho důvodu, že musí z něčeho žít a taky léky stojí těžký prachy,.Navíc, člověk, kterej ztrávil spoustu času po špitálech, aby byl následně pořád sám doma miluje kolektiv a je šťatnej, že se zas dostane mezi lidi.Nemůže většinou dělat těžkou fyzickou práci, ale dost lidí si přikurtováno na lůžko zvyšovalo kvalifikaci (třeba se učili jazyky), takže zdaleka nejsou pro zaměstnavatele ztrátou. Práce např. u počítače, v účtárně, u telefonu, faxu a tak podobně fyzicky náročná není a lehce ji zvládne i člověk na kolečkovém křesle.Patřičnou kvalifikaci většinou dávno má. Ale zkuste si představit mladého roma jak si v hospodě, nebo u automatů dodělává gympl.
Plně se ztotožňuji s názorem NČ (Míša - Mail - WWW) 27.09.2006, 09:07:13
Jenom bych k tomu ještě dodala: ***** *******!!!!!
Abych nezapomněla, (Wendy - Mail - WWW) 27.09.2006, 09:17:34
taky **********, Míša doplnila vše, co ještě chybělo, takže věc je myslím jasná.
uááá... (Kamila - Mail - WWW) 27.09.2006, 09:33:01
26 milionů??? To je víc než meloun na jednoho zaměstnanýho Roma? Tak tomu říkám hospodaření!...jinak se taky podepisuju pod všechny **************
Dvacetšest milionů (alena T. - Mail - WWW) 27.09.2006, 09:52:40
na zaměstnání jednadvaceti lidí...to by mě zajímalo, kdo ty prachy ve skutečnosti dostal! A jeké zaměstnání pro ty Romy našli..za ty prachy...nemůžu si pomoci, ale mě to tu zavání, pokusem o podvod,zpronevěrou, tunelováním, nezákonným obohacováním se a podobnou trestnou činností.Může někdo konkrétně vyčíslit kolik přesně koirun se konkrétně za co vydalo? A kdo konkrétně koimu za co platil?Jelikož to šlo i z mých daní, mám právo to vědět.
To Alena T. 27.09.2006, 09:00:54 (mamča - Mail - WWW) 27.09.2006, 09:58:02
Máš pravdu, že osoby se ZPS si práce považují. Není snadné jí získat, a bylo by potupné, aby se na ně ostatní dívali jako na "nutné zlo", aby se splnila zákonná povinnost. Já mám ještě dvě děti na VŠ, a taky si musím vydělat na důchod, který mi spočítají z toho zkráceného úvazku, takže o moc víc, než nikdy nepracující hnědočeška mít nebudu.
Tvoje poslední věta mě rozesmála. Už vidím ty hospodské povaleče oháknuté v Addidasu, jak se mezi dvěma pivy šprtají anglická slovíčka...
(bb - Mail - WWW) 27.09.2006, 10:00:19
přesně tak, granty, dotace, fondy, podpory a výjimky, někým přidělované, vedou rovnou ke korupci
Na druhou stranu, když to tak čtu, my bychom se státu vyplatili... (bb - Mail - WWW) 27.09.2006, 10:04:37
nejsme drazí, stačí nám 3/4 milionu na jednoho Roma, možná dám i bonus, za 5 Romů mi stačí 3,5 milionu.
Hned. V pondělí můžou přijít. Na bílé nedostaneme nic. Kam se mám hlásit o ty peníze?
bb, hlas se do projektu ESF (Wendy - Mail - WWW) 27.09.2006, 10:14:48
a co by cikáni u tebe ve firmě jako dělali ? JÁ ŽE JICH MÁM PÁR V EVIDDENCI ...
To bb : (mamča - Mail - WWW) 27.09.2006, 10:16:49
Jsem ochotna dát ze svého skromného platu jistou částku (a myslím, že by nás bylo víc) na zakoupení krásného vzdáleného ostrova, kam budou deportováni naši snědí spoluobčané s hospodářskými zvířaty, osivem, ...a pod. komoditami na rok života. Pak ať se koukají o sebe starat sami. Nelíbí se mi, že by se měly moje, Tvoje a naše děti starat o tyhle rychle se množící nemakačenka po zbytek života, a ještě se bát vpodvečer vystrčit nos na ulici.
Wendy, za 3/4 milionu? nic (bb - Mail - WWW) 27.09.2006, 10:21:19
uvařila bych jim kafe a půjčila denní tisk, aby jim ta pracovní doba utekla
jen nevím, zda by naši ostatní, ti, kteří pracují i bez dotací, nezačali stávkovat takže musím ty Romy někam ulejt čili zřídit detašované pracoviště nějakou vytápěnou buňku což se prodraží takže radši celý ten meloun co je doma, to se počítá, pánové
Dotace (Lucie - Mail - WWW) 27.09.2006, 10:28:39
Dotace tímhle směrem jsou nesmysl. Kdo nechce pracovat, nic ho nedonutí. Nezáleží na barvě pleti, bílé socky existují taky, mají chování stejného typu se vším všudy. Nárok na veškeré dávky, přídavky, porodné podmínit min. ročním odváděním sociálního pojištějí, ostatním max naturálie, výbavička. To by nám to tady prořídlo.
uá - omlouvám se - přečtěte si, prosím, znovu článek. Doplnila jsem ho - špatně jsme počítali - je to jednou tolik... (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:04:31
A - jak jsem si díky internetovému přeposlechnutí zmíněného šotu ověřila - povedlo se umístit za rok 21 zájemců o práci z 25 tisíc zde žijících... Uznávám, že jsou v té položce zahrnuty zajisté i děti a staroušci... ale stejně....
Rozhodně to mají zajištěno ještě na další tři roky!
hm, tak z toho mám dost "blbou náladu" (kiwi - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:12:16
souhlasím s Lucií, Wendy, Mamčou, bb,Alenou, Kamilou... souhlasím s vámi se všemi.
Ale napadá mě jedno: Nepotřebovali bychom naopak my nějaké extra školení, abychom už konečně zmoudřeli, prokoukli, začali se chovat rozumně? Vždyť to "tohodle projektu" se rvou neskutečný peníze co já jen pamatuju... A výsledek?
To Daniela-Kudlanka : (mamča - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:14:38
Odcházím do solárka, a pokud nebudu černá jako cikánka, tak nevylezu. Kde že se rozdávají ty prachy ?
Teda strejdo :-) (NČ - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:20:42
Tvůj dnešní optimismus ti fakt ze srdce přeju. Ale víš jistě, že těch víc Čechů, co se teď rodí, nepochází právě z těch *******, *********?
taky jsem chtela napsat (Jasmina - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:28:25
ze je tohle smutna diskuze.
Ze se vlada nepouci od Hospodina? Ten taky Abelovi nadrzoval a na Kaina s**l,ze to nakonec dopadlo vrazdou. Nebo je vlada dobrotiva jako Hospodin,ci Hospodin byl presne tak dobrotivy jako nase vlady....
(Linda - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:29:57
Hmmmm,to jsou emoce, ja vím.
Ale kdyz si je odmyslím, jak může někdo vyjít z ghetta,když nezná nikoho, nemá žádný vzor a nechápe, co po něm ten uředník chce? P.Horváthovou znám. je to milá vizionářka, nic víc. Dělám denně s romskými dětmi, pipláme je od narození, a pak,když jsou schopni dojít rodině pro pivo, vracejí se do ghetta.A můžete zuřit,zlobit se, prostě adpotivní rodiče pro romské děti NEJSOU!!!!! Často,když jdu po ulici,vyslechnu za zády následující rozhovor:"hele,to je vona!No, ta kráva z kojeňáku,přece".
No jo, člověče, na to jsem zapomněl. (master - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:30:33
Vždyť většina je už dlouho české národnosti... Á do ******...
***** a venku prší...
Lindo, (mamča - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:38:30
Mám kamarádku, která adoptovala dvě krásné cikánečky z kojeňáku. Výchova naprosto vzorová, s přihlédnutím k talentu hudebnímu, tanečnímu, apod. Přesto když holkám nastoupila puberta, byli jejich adoptivní rodiče zralí na blázinec.
Podařilo se jim, že se holky aspoň vyučily v soukromém OU. Ta jedna se po bouřlivém období zklidnila, a podniká za vydatné finanční pomoci rodičů. Ta druhá ale nikdy dělat nebude. Geny neoblafneš ani super výchovou, ani obrovskou láskou. Přesto doufám, že Tvoje práce není zbytečná, a aspoň některé z těch dětí, co Ti prošly rukama a srdcem, se bude chtít z toho gheta dostat.
Lindo, moc bych byla ráda, kdybys něco o tom pro Kudlanku napsala. (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:45:17
Já osobně jsem se kdysi seznámila se super lidmi, kteří adoptovali malého chlapečka, asi dvouletého Cikánka. Byl neskutečně zanedbaný, nemocný. Dali mu vše, vypiplali z něj krásného kluka. Ovšem, přesně to, co píše mamča - přišla doba, kdy se jim vymknul zcela z rukou, oba byli zoufalí, stále si něco dávali za vinu, že něco zanedbali atd. Nakonec jim utekl i s penězi, prodal jim, co se dalo... A oni za něj pochopitelně, jako adoptivní rodiče, všechno hradili. Však to bylo ještě dítě.
Nedávno jsem četla od Marka Ebena v jednom vydání jeho "Na plovárně" rozhovor s profesorem Matějčkem, jak určitě všichni víte, světovou kapacitou ohledně dětiček. A ten se také už přikláněl k tomu, že veškerá výchova je slabá před genetikou. Výchova zvládne hodně, ale...
(LInda - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:56:23
Danielo, řekni kam to mám kliknout?
Tö víš, práce s méně adaptabilními sociálními skupinami mě činí více otupělou.....
(bb - Mail - WWW) 27.09.2006, 12:39:45
Danielo, na toto téma byl velký článek a rozhovor s Terezou Boučkovou v Krásné paní. Irena JIrků s ní sepsala zkušenosti s výchovou dvou adoptovaných cikánských kluků.
Její příběh jí byl inspirací a námětem ke scénáři k filmu Smradi. Z toho rozhovoru čišelo zklamání, rezignace, únava. Zlomilo ji to, přežila to sice, ale ...
neznam sice konkretni pripad osobne (Jasmina - Mail - WWW) 27.09.2006, 12:48:57
ale uz jsem to zaslechla mnohokrat-to co zde pisete,ze se cikane pak obrati proti adoptivnim rodicum.
Fakt je lepsi poridit si cernouska. Jenomze prevychova spise zhorsuje situaci,od valky az po revoluci melo romy v rukach Ceskoslovensko-tedy my. Prevychovavaly jsme je tim zpusobem,ze jsme jim davali.To o tom EU nevi?To se neinformovala,kdyz chce timto neosvedcenym zpusobem pokracovat? Bud jsou teda tak blbi,-nebo neinformovani. A kdyz chce nekdo rozhodovat o zemi aniz by mel o ni sebemensi informace-to je tedy pruser. Pravda-nase chyba ze jsme jim znemoznovali v hitorii kocovani-oni tehdy pracovali-drobna remesla jako kosikarstvi,rezbarstvi. Oni nemaji svou svobodu,ja jsem mela moznost si popovidat s nima a podivat se na cely problem i z druhe stranky. Jsou jini a budou jini a tohle je jejich boj jak si zachovat svou identitu. Oni zili na Slovensku treba v krabicich od pracky v tabore,pravda-vsude kolem odpadky.Zili spise venku,varili venku,milovali se venku...a pak jim vlada naridila jit do bytovek-novych bytovek-aby tahle populace nedelala ostudu. Ale oni se tam citili jako v kleci,zastesklo se jim i po tom ohnicku a tak treba rozstipali kuchynskou linku a udelali si doma ohnicek.Oni si nevazi nasich hodnot. Evropsky clovicek zije takto-hleda si praci,kterou by mel rad a ktera by ho zivila a chce postavit dum a tam si poridit rodinu.Miluje svuj dum,zvelebuje ho venku i uvnitr,zvelebuje zahradku,ma rad kolem sebe cisto,klid,mir,pohodicku a dobre sousedy,deticky jak ze skatulky-dobre vychovane a proskolene. Cikan miluje svobodu a pracuje pouze narazove,pokud neni umelec nebo remeslnik-na vic nema a ani po tom netouzi.Je vice spjaty s prirodou a je to klanovy typ.Drive meli sve sefy,svuj system,svoje soudce a svoje tresty.Driv byvali pronasledovani nejen kvuli par ukradenym slepicim ci konim ale kvuli poveram,protoze byvalo i je mezi nima hodne "carodejek" a to jak vime byl smrtelny hrich.Branili i brani svou kulturu jenze za stoleti utlacovani si vypestovali nenavist k nam. Dnes vime ze genetika neprenasi pouze biologicke informace a rasove rysy ale take "pameti" po predcich-to co predkove prozili,tudiz dnes tito potomci maji v sobe nastradanou bolest predku. Vse je to v podvedomi,proto i ten cikan,ktery nedostal od vlastni rodiny informace,takze vedomne nevi-ma to ve svem podvedomi a to se projevi. On nas nema dneska rad ani nevi proc.On uz treba ani nevi historii sveho naroda ale porad se u nej projevuji jakesi touhy-divoce zit. Myslim ze jim byla odnata jejich cest tou vecnou prevychovou. Tak si cikan rika-"jsem beze cti podle vas?Dobra tak vam to dam pekne vyzrat.O nic nejde,ja cest nemam a nemam vas rad ikdyz mi ted davate.Tak davejte,vidim ze kdyz hraju divadylko,jaky jsem chudak,tak vy mi sypete do dlani,pitomci)))),mate vy ale system))))vy-dobre vychovani,civilizovani,sice nadavate,ale davate-otroci." A to lidicky uznejte-ze otroci jsme.Davat nechceme ale poslouchame par blaznu nahore a tak davat z dani musime.
Vichni co tu psali přede mnou mají ČÁSTEČNĚ pravdu. (toulavej - Mail - WWW) 27.09.2006, 12:51:16
Problém řeení SPOLUITÍ s nepřizpůsobivými je ale SLOITÝ vyřeit. Kdyby byl tak jednoduchý, jak tu někdo navrhuje i na jiných portálech, ASI by ho u někde vyřeili. Ale nevyřeili ho NIKDE. Jenom pan Hitler se o to pokusil a přidal k tomu i pro něj dalí nepohodlné skupiny obyvatel. To by bylo řeení, které vak NEJDE provést čili to řeení NENÍ. Stejně jako se musíme smířit ít mezi hlupáky, musíme se smířit ít s těmihle lidmi. :-(((
Ty počty jsou trochu jiný dělením mně vylo asi tak 8,5 mil na rok a 21 lidí, ale s tím je spojeno řekněme tak 20 a 50 lidí, co jsou v těch zaloenejch novejch agenturách, ti ovládají PC, čili jsou vzdělaní a TAKÉ dostali novou práci :-))). Také prodejci vybavení oněch agentur nábytkem a výpočetní technikou si vydělali a jistě platí daně. Potom tam můeme započíst, tedy odečíst náklady na soudy, vězení, policii apod., které mají o něco MÉNĚ práce. :-))). A taky MONÁ nějaký příklad pro sousedy těch odválivců, co se rozhodli pracovat :-))). Já vidím jediný rozumný řeení který ale také nejde v Evropě realizovat zaloit rezervace jako v Americe, se samosprávou a ze začátku s propustkama. Ostatně ta ghetta u stejně existují, jenom ty ploty v Matiční se musely zbourat, aby to nebyl rasismus. :-)) Musíme se smířit s tím, e tenhle balvan s příivníkama si nae západní kultura bude před sebou kutálet VĚČNĚ, protoe jsme se rozhodli být HUMANISTY :-(( a ná sociální systém se dá tak snadno zneuít, stejně jako ta demokracie. Jde o to, jestli se proto obou systémů máme raději vzdát, nebo ne . . .
Jeden zrovna achtuální (mamča - Mail - WWW) 27.09.2006, 13:01:32
Dežo číta v novinách:
"Hladá sa muž vo veku asi 40 rokov, ktorý v noci na opustených miestach prepadáva ženy, obchytkáva ich a ukazuje im svoje prirodzenie." Otočí sa na manželku, prečíta jej inzerát a hovorí: "Eržika, myslíš, že by ma na to miesto zobrali?"
toulavej, (bb - Mail - WWW) 27.09.2006, 13:31:14
ta země byla Indiánů, žili po svém celá staletí a bílí tam přivandrovali, aby se měli lépe než tam, odkud pocházeli.
Sebrali jim zem, strčili je do rezervací, komu to prospělo? Indiánům ne. Stavět rezervace pro Romy je jako stavět rezervace pro problémové Čechy. Důsledně vymáhat dodržování zákona i u Romů a žádnou pozitivní diskriminaci, žádné výhody jen kvůli barvě kůže. V tom vidím jediný možný důstojný postup, neznevažující slušné lidi.
Když jsem studovala několik kilo knih (Wendy - Mail - WWW) 27.09.2006, 13:55:56
z vědecké knihovny, abych pochopila, proč se vlastně cikáni chovají tak, že majoritní skupinu obyvatel věčně nasí*ají, stálo tam černé na bílém, že se takto chovali už od svého příchodu, kdy se ještě vyydávali za Egypťany (už v 15.-16. století měli v Evropě takovou reputaci, že zemi svého původu se pokusili zapírat!) V jedné rodině mých bývalých klientů, kteří si také adoptovali cikánského chlapce, došlo k tragédii. Není to asi výjimka... Jsem čím dál víc přesvědčena tom, že měl pravdu Nostradamus! Jasmino, chápu tě, ale tady s laskavostí a odpouštěním daleko nedojdeme. Za půl století se společensky jaksi neaklimatizovali, slušně řečeno. A oni sami mezi čtyřma očima přiznávají, že pokud nad sebou necítí pevnou ruku, nic s nimi nehne. Je to tak, věřte mi. Bohužel.
"Po krádeži napadl ochranku, sekundovalo mu sto příbuzných" - :-))) ( - Mail - WWW) 27.09.2006, 14:25:35
(z dnešního tisku, konkrétně Novinky.cz)
Velmi netradiční situace se odehrála v úterý večer v supermarketu ve Vysokém Mýtě. Příbuzným jednoho nenechavého lapky se nelíbilo, že byl jejich rodinný příslušník přistižen v obchodě při krádeži pracovníkem bezpečnostní agentury. Ten chtěl muže zadržet, což však pobouřilo jeho známé. Zloději okamžitě přispěchali na pomoc. Dramatickou situaci v obchodě, před který se nakonec sešlo na sto zlodějových příbuzných, vyřešila až policejní hlídka. 27.9. 2006 13:32 VYSOKÉ MÝTO - "Nejprve zloději přispěchali na pomoc čtyři příbuzní a napadli pracovníka bezpečnostní agentury. Ten po úderu pěstí do obličeje upadl na zem. To nevydržel řidič nedaleko stojícího kamiónu, který právě vykládal zboží, a přišel muži na pomoc," uvedla mluvčí orlickoústecké policie Eva Sichrová. Ani on ale nedopadl o moc lépe, ubránit se mu podařilo jen díky lopatě, kterou útočníky rozehnal. Mezi tím se na blízké louce shromáždilo téměř sto příbuzných a známých nenechavce z prodejny. Po příjezdu policistů se ale všichni v klidu rozešli. "Případem krádeže a napadení obou mužů se policisté nadále zabývají," doplnila policejní mluvčí. ner, Právo A ještě něco: pod článkem byla diskuze - ale: "Diskuze je zablokována Vzhledem k množství příspěvků porušujících pravidla byla diskuze u tohoto článku zrušena. Slušným čtenářům se omlouváme."
nestačila jsem se podepsat - (anina - Mail - WWW) 27.09.2006, 14:27:32
viz výše - ale - co k tomu dodat? to přesně dokresluje. A těm my budeme šetřit na "poučení o tom, jak jít pracovat".... hahahahahaha
No vždyť to pořád říkám, (Wendy - Mail - WWW) 27.09.2006, 14:33:16
po dobrým nelze...tato mentalita pokládá vše, co je v jejich prospěch, ať už lhaní, rvačky nebo horší věci, za normální, přípustné, netrestatelné. Připustila to i jejich slavná advokátka Veselá-Samková, která si jednoho z nich vzala za manžela. Už spolu nejsou - nebo ano ?
Wendy, (toulavej - Mail - WWW) 27.09.2006, 15:44:55
Cikáni, stejně jako indiáni a jiné přírodní národy ijí JEN PŘÍTOMNOSTÍ. Proto nemají potřebu pracovat a budovat pro budoucnost, tedy se ani vzdělávat. ádná výchova s tím NEMŮE NIC UDĚLAT. Jim stačí co mají, NESNAÍ SE MÍT VÍC, kdy by to znamenalo pracovat, nějakou námahu. Musíme to přijmout a chceme nebo ne. V Austrálii asi 60 let odebírali domorodcům legálně malé děti a v ústavech a internátních kolách se snaili je vychovat jako bílé. NEPODAŘILO SE JIM TO. Zase to zruili.
Pro bb Slované sebrali tuhle zem Keltům, běloi Ameriku indiánům, Arabové obsadili celé jiní pobřeí Středozemí. To je NORMÁLNÍ vývoj lidské společnosti, e silnějí vyspělejí společnost převálcuje slabí. Evoluce. Kdybys viděla rezervace a indiány v nich v Americe, přestalo by Tě jich být líto jako mě, e jim bílí sebrali jejich zem. Jsou jako Cikáni tady a taky mají samé výhody, nepracují, opíjejí se apod. A pojede někdy přes Údolí Monumentů na hranicích Utahu a Arizony, odboč do návtěvnického střediska co spravují u od roku 1958 a zajdi na WC. Víc NEBUDE třeba, abys věděla a pochopila o nich VE. Jsou to prasata, co ve srovnání se vemi ostatními zařízeními ve správě bílých je jak pěst na oko . . .
dotaz (ccc - Mail - WWW) 27.09.2006, 16:45:26
"za rok se povedlo umístit 21 zájemců o práci z 25 tisíc zde žijících".. Kolik Romu z tech 25 tisic je nezamestnanych?
toulavej, (Wendy - Mail - WWW) 27.09.2006, 17:01:15
ráda věřím, něco podobného psala Polárka. Má to Pámbůh všelijakou čeládku...
toulavej (Jasmina - Mail - WWW) 27.09.2006, 17:04:57
klidne pripustim ze mnozi si budou myslit ze se mylim a nebo ze jsem jedna z nich,at si ale normalne jsi mne poprve tady na kudlance nadzvedl ze zidle.
My prasata nejsme jo? Ty zas*ane oceany,priroda,vzduch,zpustosena zeme a dusevne nemocna vic jak pulka bilejch,za to mohou jen prirodni lide ze ano? Proste v Australii 60 let prevychovavaly ty prasata na lidi,halt se nepodarilo,tak se konstatuje ze z prasat se princezna neudela a jede se dal. Nac si lamat hlavu ze cele generace techto lidi jsou ted psychicky zmrzaceni?Ze se jim vnucovalo neco-s cim se neztotoznuji. Ze ziji ze dne na den-a nerikal tohle nam,vznesenym a civilizovanym krestanum Jezis-ze tak mame zit?Ze se nemame starat co bude zitra?Takze ted popiras sam sebe,leda ze bys konstatoval ze i ten Jezis byl obycejny prirodni prase.A pokud ano pak na cem jsme proboha vystaveli nasi kulturu?
moment Jasmino, (toulavej - Mail - WWW) 27.09.2006, 17:44:15
abychom si rozuměli - napsal jsem, že podle toho, jak vypadá WC v návštěvnickém středisku v Údolí Monumentů, tam ti zdejší indiáni jsou prostě prasata. Za tím si stojím. A zevšeobecňuji to tak, že přírodním národům je celkem JEDNO jak žijí, jaká je kde higiena, jak vypadají domy ap. Nestarají se o budoucnost, tedy ANI O EKOLOGII. To, že neničí přírodu jako bílí není proto, že by DNES měli k ní blíž, ale je jich MNOHEM MÍŇ. Podívej se do rezervací - je jedno kam - a uvidíš, že mám pravdu.
Ježíše sem prosím netahej, to je morální autorita, téma na jinou diskusi. Kdyby podle jeho slov žili ty přírodní národy, ŽÁDNÉ problémy bychom tu neměli, ale nežijí, jenom využívají slabost našeho systému, parazitují.
Mamca 10:16:49 (Ceskymo - Mail - WWW) 27.09.2006, 18:16:16
"...deportováni naši snědí spoluobčané s hospodářskými zvířaty, osivem"
ja bych se spis primlouvala za par sudu s pivem a rumem a nekolik bedynek s nozi... :) Toulavej: jo, amici nacpali indiany do rezervaci a tim malem vyhubili celou jejich kulturu. V rezervacich se pak rodily cely generace otupelych lidicek, bez nadeje na vzdelani, bez budoucnosti, ale hlavne se statnimi pridavky - na zivot. To je ta nejlepsi cesta, jak znicit celej narod. Nastesti dneska uz nekolik kmenu drive zaostalych zacalo posilat svoje deti do bilych skol, i vysokych, a zacli (treba v New Mexico) podnikat. Protoze jsou oprosteni od placeni dani na uzemi rezervace, treba jejich kasina v N. Mexiku prosperuji, jsou cista a nevidela jsem tam jedinyho ozralyho. Jsou fungl nova, jeste pred 10 lety tam byla jenom poust... Vsichni zamestnanci bez vyjimky jsou indiani. Ale oni taky mivali kdysi svoji hrdost a svoje "vzdelani", i kdyz tak moc jine nez to nase... Zatimco cikani nikdy nemeli ani hrdost, ani cest, zkratka to vzdycky byli zlodeji a prizivnici. Takze srovnavat je nelze.
Teď jsem (Myška - Mail - WWW) 27.09.2006, 18:36:23
sledovala Jihomoravský večerník - hnědočeši, kteří bydleli na haldě odpadků, kterou sami vytvořili v Prostějově v lokalitě U sv. Anny byli pč¨řestěhováni do okolních obcí, a tak se jich Prostějov elegantně zbavil. Na názor obyvatel dotčených obcí se nikdo neptal. Těm hnědočechům, kteří nedlužili za bydlení, poskytlo město Prostějov nevratnou půjčku, za kterou si koupili domy. Podmínkou bylo, že je po dobu 5 let neprodají.
Takže nedlužím vůbec nikde, a slibuji, že za nenávratnou půjčku si koupím domeka 5 let ho neprodám. Myslíte, že mám stejná práva jako hnědočeši a tuto dotaci získám?? Odpovím si sama - ani náhodou. Myslím, že si nae státní a jiná správa dostatečně neuvědomuje, že tímto rasismem naruby přispívá k rozvoji rasismu - i když je to rasismus, když mi nevadí spoluobčané jiné barvy pleti, vyznáná, názorů, kromě hnědočechů???
nestaraji (Jasmina - Mail - WWW) 27.09.2006, 18:38:28
vynechme ted cikany,kteri meli tu smulu a pritahli do kraju jiz huste zabydlenych.
Ale otazka indianu je zas o necem jinym. Popisoval jsi prevychovu australskych domorodcu,bily clovek prevychovaval a jeste prevychovava lecktery narod snad kromne Ciny,kde ta kultura ma daleko hlubsi zaklady. Prevychova je ten nejvetsi error jaky clovek muze cinit-at uz zena,co chce prevychovat muze ci adoptivni rodina-cikane atd.Docili se pouze chaosu v bytostech. Ti indiani tam drive zili v souladu s prirodou a neposkozovaly ji.Hygienu meli svou vlastni,ktera jim vyhovovala,jako napr. eskymaci,matlajici se tukem tulenu smichanym s moci proti mrazu.Jo - nam bilym smrdeli. Sve deti ucily-historii predavali ustne,ucily je prezivat v prirode,znat byliny-takze medicinu,nekteri studovali u samanu ezoteriku a veci-kterym se my-civilizovani smejeme a tvrdime ze to neexistuje.Oni neuznavaji nase skoly,to ze se ucime-ano-spoustu nesmyslnych veci,pereme to do detskych mozku,mne taky ucily jaky byl Lenin hrdina-ale budiz-to je zas nase kultura. Prirodni lide tedy zily podle Jezisovych slov jeste davno nez k nim dorazila krestanska katolicka kultura.A tato kultura vytlacila jejich a cpala se na to misto a vsichni uz vime jakym zpusobem. Tak si to vem takto toulavej-nekdo silnejsi prijde k Tobe domu,vezme Ti Tvou zenu a da Ti misto ni jinou a bude chtit aby jsi se k ni choval tak-jak to ta zena vyzaduje a je zvykla. Jak se Ty budes chovat?K zene ,ktera se v nicem nebude pdobat te puvodni? Za par let z toho budes bud na prasky nebo pod alkoholem a ten silnejsi,co vse zpusobil bude nad Tebou kroutit hlavou,co ze jsi za hovado,ze si nedokazes vazit takove suprove zeny,kterou Ti dal.Pak ten silnejsi zapremysli a zjisti,ze to mozna prehnal a zacne Ti davat penize aby Te jako uspokojil ale Ty za ty prachy budes akorat vic chlastat.Tak ten silnejsi jeste zapremejsli a zjisti,ze se Ti asi styska po puvodni zene a tak opatri jeji saty a oblekne do nich tu novou-aby jsi mel pocit ze se vse vratilo do starych koleji(to jsou ty rezervace) ale svete div se-i tak dale zustavas v depresi a vubec si nevazis toho ze je dovoleno aby Tva nova zena nosila ty saty po te puvodni. Takze-asi takhle. nedivte se -ze jsou spinavi a ze na vse se*ou. Ti co vydrzely diky nepristupnym podminkam svobodni do dneska(Amazonie)ti maji dnes k dispozici vice informaci diky internetu-to drive nebylo.A bojuji,ver ze delaji co mohou za ty pralesy,-jen.....))))))))jsou to pouhy indiansky prasata,kdo je posloucha?To drevo tam ma vetsi cenu. Az pralesy nebudou,budou tito indiani zit nekde v chatrcich,ve spine a v chlastu.A my se budem divit a kroutit hlavou -jak takhle clovek muze zit?
chtěla bych dodat, (alena T. - Mail - WWW) 27.09.2006, 19:18:11
že romové nás!!! považují za nečisté (hahahaha) a nadané zlými magickými silami. Kdysi jsem dělala recepční v malém hotýlku a romská dívka Boženka u nás pracovala jako uklízečka. Byla to moc fajn holka, uklízela pečlivě a byla s ní legrace. Měli jsme ji moc rádi.Byla ze slušné rodiny, když jí bylo osmnáct tak se vdala a odešla. Vzala si vyučeného zedníka (to byl pan NĚKDO!!!), který pracoval u stavebního podniku a po svatbě dostal služební byt. Boženka nám ještě přinesla výslužku a ukázala fotky ze svatby a víc jesme ji neviděli. Až jednou..jdu po Václaváku a koho nevidím, jako Boženku s kočárkem. Byl to prvorozený synek, vymydlenej, náležitě vyšperkovanej, tak jsme se zastavily na kus řeči - znáte to, v kolik a kdy se narodil, kolik vážil, kolik měřil, komu je podobnej, jak dlouho měla bolesti...každá z nás to důvěrně zná. Najednou se tam objevil takovej nějakej podivnej romskej pán - já bych si ho byla nevšimla, neb jsem laškovala s miminkem. Ten pán na tu Boženku něco zasyčel...ona zrudla a řekla mu:"Ale néé, já ji znám, je to kolegyně z práce". Von se na mě tak zle podíval a řekl:" T A H L E T A že by s tebou pracovala?!" a odešel.No já samosebou chtěla vědět o co šlo. Boženka se sice kroutila, ale nakonec mi řekla, že jí ten chlápek varověl, aby mě nepouštěla k dítěti, že bych ho mohla uřknout, nebo očarovat.No já zůstala koukat ja blázen. Boženka mě samosebou ujistila, že to byl blázen, abych si z toho nic nedělala. Ale nebylo mi dobře. A není dodnes. Von jí ten chlapeček asi v pěti letech umřel....ale přísahám, já s tím neměla nic společnýho.
toulavej (bb - Mail - WWW) 28.09.2006, 12:03:08
A není to tak proto, že se bílí snažili je převychovat? že je strčili do těch rezervací a snažili se je převychovat "nabílo"? učit je chodit na toaletu tak jako chodíme my mi přijde stejné, jako nutit mě chodit do jámy za domem a místo papíru používat listí...
Proč Australané odebírali domorodcům děti? Považovali za ušlechtilé učit děti domorodcům zvyklostem bílých? Jakým právem? Ano, jak jsi řekl, uplatnili právo silnějšího. Je to stejné, jako když Němci posílali malé Čechy do Německa na převýchovu. Chápeš, co mám na mysli? Když se někoho úplně odlišného snažíme převychovat k obrazu svému, nemůžeme uspět, jen si zaděláme na další problémy. Nepřevychovávat, postupovat stejně jako s jinými problémovými lidmi. Žádné výhody, stejné tresty za to, za co trestáme bílé, nevyslyšet jejich křik o rasismu apod. Jenže on to není ani tak jejich křik, co slyšíme, že ne? My se posíráme z bílých límečků z Bruselu.
Cikány nikdo nechce přejinačit k obrazu našemu (Wendy - Mail - WWW) 29.09.2006, 07:48:45
u šikmooček to přece taky neděláme. Stačilo by, kdyby oni respektovali nás a základní zvyky a zákony společnosti, do jejíž země přišli, nebo aby se sakra aspoň nechovali tak bezohledně. A my zase abychom ptřestali být tak přepos*aní z Bruselu, že, a tvrdě vyžadovali plnění povinností nejen od bílých , ale i od hnědých spoluobčanů.
Wendy to vystihla přesně (Alena T. - Mail - WWW) 29.09.2006, 08:35:21
je mi srdečně fuk, jak žijí a jak to mají doma a v rodině.Ale nesmí mě to obtěžovat a nesmí mě to stát jedinou korunu.Romskou komunitu zcela uřčitě taky nezajímá, jestli mám, nebo nemám n nájem a mě ani nenapadlo protestovat v Bruselu, že mám malej důchod.Brusel je hlavně hrůzou bez sebe pomyšlením, že by se jim tito báječní nositelé alternativní kultury nastěhovali k nim a žádali o sociální podpory (určitě větší než ty co dostanou tady) u nich doma.A o nárůstu kriminality, který by nastal poté, co by je Romové poctili svou přítomností, taky nijak netouží.Mimochodem - víte jak vznikl výraz Bohém? (tedy člověk, který žije jak to ptáče nebeské, pouze pije, zpívá, tančí a krade) - Když táhli Evropou od Východu na západ, postupně došli až do Francie.Vyjevený Francouzi, kteří byli jinak zvyklí na ledacos, se jich ptali, odkudže, proboha , přišli. A cikáni odpovídali:"De Bohéme" tedy z Čech (Všichni víme, že naše vlast se latinsky nazávala Bohemia - odvozeno od slov Boioheamum - tedy domov BÓjů - což byl Keltský kmen obývající toto území).Teď zas pro změnu říkají, že jsou Češi...
Ilustrativní scénka : (Wendy - Mail - WWW) 29.09.2006, 13:12:26
Pátek 29.září, 12:11 hodin, půjčovna DVD a VHS v prostorách TESCA. Přiřítí se cikánka středních let, hodí po paní výpůjčnici dívídíčkem a pádí pryč. Paní za ní volá :"Haló, máte tady ale penále, vracíte to pozdě!" Cikánka zařve přes rameno : To mě nezajímá, nic neplatím!" a letí dál. NO comment.
A pak se divějí...
Wendy, ale chce, chce... (bb - Mail - WWW) 01.10.2006, 01:27:37
chce se, aby posílali děti do školy, aby pracovali, tj. aby se usadili spořádaně na jednom místě, tam žili, aby netopili domovními dveřmi a dívky aby brali antikoncepci a nezačínaly se sexem před 15, lépe před 17 roky, aby netancovali na veřejnosti (dnes by se to asi tolerovalo, možná i uvítalo, před 20-30 lety to bylo nemyslitelné), atd. atd.
To všechno je proti jejich přirozenosti, a tak to vypadá, jak to vypadá. Neusadí se, jsou-li donuceni, chovají se jako divoká zvířata při domestikaci, ničí klec, kopou, koušou, řvou. Podplácíme je vyššími sociálními dávkami, novými byty, které dostanou, když ty předchozí elegantně opsáno vybydlí, začleňujeme je do našich programů na jejich začlenění do naší společnosti, atp. Nikdy to neocení, nikdy nepoděkují. Chyťte lasičku nebo kunu a dejte jí maso, čerstvá vejce a mlíko. Sežere to, kousne vás do ruky, uteče, ráno najdete vaši slepici bez hlavy, kuna ji ukousla, aby mohla vycucnout krev. Přizpůsobí se jen když bude muset, když zjistí, že nepřizpůsobení se ji ohrožuje na životě. Tak jako i my se víceméně přizpůsobujeme, abychom mohli požívat práv a výhod smečky. Převýchova, výcvik - k ničemu. Práce na dlouho, výsledky nejisté. Ty výjimky, ti cikáni, kteří žijí jinak než ostatní, kterým víc vyhovuje náš způsob života, ti žádné naše nástroje ani nepotřebují. Takoví potřebují jen jedno, aby pro ně platili stejná pravidla, jako pro nás, a to ve všem a vždy. Jak jsem psala výše - nechť všechny menšiny žijí po svém, ale za své. Problémy s nimi řešit stejně důsledně a stejnými postupy jako u Čechů. Výhody totéž. To je podle mě jediná možná cesta.
(bb - Mail - WWW) 01.10.2006, 01:33:23
"respektovat zákony a zvyky společnosti, do které přišli" - na to by ti řekli, že oni sem nepřišli, oni tu žijí, a odkud přišla jejich prapraprabába že je jim u pozadí, no a vlastně mají pravdu, že?
Plno Čechů má předky odkudkoli si vzpomeneme, jen ne z Čech. Takže jsme zase u toho - pro VŠECHNY musí platit zákony a pravidla země, ve které ŽIJÍ. Nic víc, nic míň. |