[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
SLOVA DO PRANICE?
Rubrika: [úkol pro vás]

Tak jsem chtěl jsem ject odpoledne na chvíli za mámou. Furt skoro nevidí, je tam dost sama, je mi jí líto, tak tam dvakrát tejdně zajedu tak na necelé dvě hodiny. Dneska se mi ale moc nechtělo, tak jsem jí volal – máma celkem v pohodě, určitě prej jezdit dneska nemusim. Psal jsem pak tý svý, že odpol teda nikam nejedu, dospim včerejší deficit. Odpověděla vyloženě kousavě "A nebude se ti po mamince stejskat?"
 

     Odpověděl jsem, že todle vod ní bylo zbytečný, a že se nestejská mně, ale těžko se smiřuju s tim, že se stejská mámě, která nemůže ani číst, ani koukat na tv, a celý dny sedí v jednom křesle a je odkázaná jen na rádio a čtený knihy z magneťáku. Na to mi řekla, že jsem divnej, a že nikdy nepoznala chlapa, kerej by mámu vozil každej tejden po doktorech a ještě ji navštěvoval a nakupoval jí dvakrát tejdně. Odpověděl jsem, že ani ji NIKDO přeci nenutí, aby zvostávala s divnym chlapem. Kudlanko, jsem nas*anej, ale teď ti nevim. Myslíš, že v tomdle jsem fakt divnej??????? Jasněže se v tomdle nezměnim, ani nechci, ale fakt nejsem normální?

     To vono je dneska fakt NORMÁLNÍ, se na rodiče vykašlat, když zvostanou uplně sami a už dost bezmocní? Ježišmarjááá, co bych za to dal,  kdyby moje máma měla nějaký kámoše a  kámošky. To by se mi fakt  strašně ulevilo. To bych ani k ní tak často nejezdil. Dyť ještě před 10ti rokama  byla celej  půlrok i víc v chalupě a já jsem fakt za ní jezdil jen na pár dnů občas. Jenže –  teď prostě nemá kolem sebe vůbec nikoho – občas ty vnoučky, zaplaťbůch, jenže  jinak jednou za měsíc mou sestru na dvě hodiny a to  je uplně všecko. Jasněže si uplně nejvíc za to může sama, protože  nemá (a nikdy ani moc nechtěla mít) o společnost nějakej zvláštní zájem, vona byla taková ta puťka, co uplně všecko  věnovala jedině rodině (dětem a manželovi), sebe brala VŽDYCKY na poslednim místě. No, a když táta umřel a my děti šly jinejma cestama, tak najednou nemá ani vlastně důvod žít. To je ta hrůůůza hrůzoucí.

     Tak furt celý dny dřepěla doma a  četla a četla – to byl pak, když osaměla, celej její život. No a ted nevidí a už nemá ani to čtení. Ku*va! Kdyby mohla aspoň vidět, tak jí tam prdnu internet, ať si píše,  čte, koresponduje... jenže, vlastně ani vo to nestála, když ještě viděla dobře a nabízel jsem jí to...Takže teď to, aspoň teda já, vidim tak, že jedinou její radostí sou mý a ségřiny  návštěvy. Samozřejmě i ti malí kluci, jenže ti vždycky jen přilítnou, a za deset  minut zase mizej po svejch. Prostě mě děsí ta představa, že nemá pro co žít, celej den dřepí v jednom křesle a jediný, co má, to sou myšlenky.... Brrrrr!

    Už mě taky napadlo zkusit nějakej pražskej dům sociální péče, jestli by ji tam nevzali. Samozřejmě, že ne domov důchodců a společnej pokojík s ležatejma  proch...nejma babama, ale kompletní garsonku, kde všude vokolo bydlej stejný babky a dědci, znaj se, pomůžou si, pokecaj, atd. Jídlo maj, co si objednaj, ale i si sami můžou vařit, dole je dvakrát týdně lékař, atd.

     Prej to existuje, jen  se to nějak "sponzorsky" musí uplatit ... Nevíš něco? Petr

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

A co zviratko? (Johanka - Mail - WWW) 26.09.2006, 08:40:45
Nejakyho malickyho pejska? Pokud aspon neco vidi (jakoze nevidi jen na to cteni, ja nevim, jak na tom je), mohlo by ji s nim byt fajn, cim mensi pejsek, tim min fyzicky narocny jsou prochazky, min jidla a tak, takze by to mohla zvladnout. Ale chapu, ze starsi clovek se boji zmenit svoje navyky...

Na tu svoji nedej, my treba s partnerem ted mame vsechny zijici rodice (3 ks) mezi 50 a 60 a vsichni maji partnery a zijou vlastni zivot, tak se s nima setkavame sem tam, ale pocitame s tim, ze pokud by nekdo z nich zustal sam a jeste se zdravotnima problemama, ze se o nej samozrjeme postarame, pripadne i nastehujeme do bytu. To je podle me povinnost deti, pokud si to osameni a problemy clovek nezpusobil sam (treba nezrizenym chlastem...) a neni uplne k nesneseni.

Jinak takovej nejakej "peknej" domov duchodcu je pry tady kousek od nas (Prosek/Strizkov), akorat ze duchodci z baraku tam maji pozadano treba uz 8 let a furt nic, nevim, jak tam fungujou uplatky...

Petře, nejseseš divnej, (Inka - Mail - WWW) 26.09.2006, 08:46:44
také mám samotnou maminku, táta umřel, jezdím za ní alespoň jednou týdně, obden se jí snažím volat a brácha taky. Staří lidé nemají zůstávat sami. Má ještě sestru, která neměla děti, vždy si nás brala na celé prázdniny (a že to byly krásné prázdniny), jenže ta bydlí v Jižních čechách 1,5 hod od nás, byli jsme pro ni jako děti, takže i jí tak 2x v týdnu volám, jak je trochu dní volna, tak za ní jedeme. A ještě mám extchýni - zlatá ženská, také je sama. No a tak mám 3 babky, snažím se trošku i o to aby za nimi i děti jezdili i když toho mají dost sami. A myslím, že je to tak správné.

(renda - Mail - WWW) 26.09.2006, 08:59:29
Petře, jsi skvělej!! Máš mámu rád a ona tě, jak je vidět, dobře vychovala. Tvoje partnerka by si toho spíš měla vážit, protože je na tebe spolehnutí. A to není vůbec k zahození. Jednou taky bude stará a byla bych zvědavá, jestli její děti o ní budou jevit zájem.?

Petře, (Mariela - Mail - WWW) 26.09.2006, 09:07:50
možná ti neporadím fundovaně, ale napsat to prostě musím. Myslím, že tohle je velké citové (a často i fnanční) dilema nás mnohých, kteří máme dříve narozené rodiče. Jsem přesvědčená, že se nemáš v žádném případě za co stydět, chováš se samozřejmě tak, jak obecná a velmi rámcová pravidla slušného chování předpokládají. Zkus se tolik netrápit nad jejími myšlenkami a pocity, každý z nás jednou dostane podtržený a sečtený účet a my už jen zpětně hodnotíme všechny ty prožité a často promrhané položky. A z té praktické stránky - ano, domy s pečovatelskou službou existují a protože je jich pohříchu málo, tak většinou požadují "sponzorský dar" jako zápisné, pak můžeš zaplatit celkovou částku jednorázově - tu mají tyto domy různé, výši určuje i stupeň péče. A nebo prostě platíš měsíčně. Zjistit si adresy bude asi to nejsnazší,určitě záleží i na místě bydliště. Myslím, že ti tu daleko zasvěceněji poradí jiní, v každém případě se chováš zodpovědně a přeji ti, abys našel co nejlepší řešení.

Petře, existují Domovy s pečovatelskou službou. (mamča - Mail - WWW) 26.09.2006, 09:15:36
To je ta samostatná garsonka, kde mají starouškové i svůj nábytek a věci, které jsou jim milé. Mají možnost odebírat různé služby – obědy, prádlo, úklid, apod. a mají tam i společenskou místnost, kde se můžou scházet, pořádají tam pro ně večerní posezení, koncerty, a pro ty zdatnější i výlety a rekreace.
Jeden takový Domov je např. v Petrovičích (Praha 10) a pokud vím, tak tam berou po složení „sponzorského daru“ 200 tisíc. Zrovna nedávno se to přetřásalo v místním tisku.
Já mám tatínka v podobném zařízení, ale není to tak, že by se starouškové okamžitě zapojili do společenského života. Můj tatínek se po smrti maminky uzavřel světu, a žije tam jako strážce majáku. Krom obědů žádné služby neodebírá, a starám se o něj já.
Problém je v tom, že staří lidé se už tak spontánně neseznamují. Jejich přátelé už umřeli, a k těm novým těžko hledají cestu.


navstevovat starou a samotnou maminku 2x tydne (Jasmina - Mail - WWW) 26.09.2006, 09:35:32
je podle meho to nejlepsi co delas Petre.
Jestli ona mamka byvala putka a nestala o spolecnost-to prece je jedno,to s tim nesouvisi.Kazdy ma pravo prozit zivot po svem,ja mam deti jeste male a pripada mi blba predstava ze jednou jejich budouci partneri(mozna ditko od sousedu))))))by mmne jednou vycitalo,jak ja ze to ziju.
Dvakrat tydne zaskocit k mame,nakoupit ji a pobejt-tohle nenarusuje rodinu,naopak to dava dobry priklad detem at vidi ze se stari rodice nedavaji do stareho zeleza.
Ona mati se starala,ted se staras Ty a protoze clovek nikdy nevi,jak skonci,jednou se o Tebe postaraji deti.
Rikam-to ze je sama protoze nema pratele-to je vedlejsi.Znam stare lidi,co drive pobyvaly ve velkych spolecnostech a najednou se ve staru ocitli sami.
A co Ty-kdybys pobyval dvakrat tydne v hospode-pak budes normalni?
Zustan takovy jaky jsi,na reci nedej,co rozsevas-to sklidis a Buh Ti zehnej.

Já bych se (Eva - Mail - WWW) 26.09.2006, 09:36:39
přimlouvala, za pořízení kastrované kočičky nebo kocoura. Naučí se chodit na záchůdek a maminka nemusí chodit venčit ven, když špatně vidí. Navíc taková čičina krásně spí na klíně a přede. Je to moc uklidňující a pomáhá to při stresu. O tom píší i doktoři, že to funguje. Já mám dva kocoury, a tak hlasuju pro nějakého mourka!

Petře, tvoje spontánní psaní mě potěšilo (Kája - Mail - WWW) 26.09.2006, 10:07:23
Jsem moc ráda, že jsou lidi jako ty, taky bych chtěla mít jednou někoho, jako jsi ty. Já už rodiče nemám, ale jsem zvědavá, jestli se moje děti jeddnou ke mně budou chovat tak hezky, jako ty. (snažím se ale je k tomu vychovat)
Jsi moc fajn.

Urcite bych mamce poridila zviratko (Kristina - Mail - WWW) 26.09.2006, 10:39:42
Delas dobre ... take podporuji svoji mamku i kdyz je to jiny pripad a je vecne v depresich a tak trochu nas citove vydira. Ale postarat se dle moznosti o sve rodice je podle mne naprosto prirozene. Poridila bych ji kocicku, bude to mit na ni dobry vliv i kdyz treba zpocatku nebude chtit. http://www.e-planeta.cz/archiv_clanku/domaci-zvirata-a-nase-zdravi Zvlast pokud nevidi, tak takový měkoučký, mazlivý, teploučký kožíšek co přede jak na motůrek ... zvirata nám dávají energii. Kocka se da vybrat i dle charakteru http://www.e-planeta.cz/archiv_clanku/vybirame-kocku-dle-charakteru nebo http://www.e-planeta.cz/archiv_clanku/vybirame-kocku-dle-charakteru-2-dil jsou to sice kocky slechtene, ale daji se koupit i takzvane "na mazlika" - to je kocicka nevhodna pro dalsi chov protoze ma treba nekde skvrnku, nebo delsi usi. Pripadne kocicku z utulku ... spolupracuji s jednim prazskym a pani co ho vede umístněné kocky celkem dobre zna i co se tyce charakteru a temperamentu. Urcite by poradila. Kdyztak mi muzes napsat na mejl a poradim.

Jsem šťastná, že jsou na světě pořád lidé, jako ty... (borufcicka - Mail - WWW) 26.09.2006, 10:42:43
Můžu se zeptat, co se stalo, že tvá maminka náhle nevidí? Jinak souhlasím s tím zvířátkem. Ano, je problém se o zvíře postarat, když nevidíš, ale pořád lepší mít ten pocit, že tě někdo pottřebuje a ty mu můžeš pomoct, než se cítit nepotřebným. Budeme vám všichni fandit!

Fandím vám! (borufcicka - Mail - WWW) 26.09.2006, 10:47:44
Jsem šťastná, že lidé jako ty stále ještě existují. Nedovedu si sama představit, že bych měla své rodiče nechat v nesnázích. Mé kamarádce umřela maminka v devatenácti. Tehdy se ve mě něco tvrdě zlomilo a od té doby společnost mých rodičů vyhledávám častěji, ač bydlím mimo.

Petře, zabývat se tím, jestli jsem NORMÁLNÍ nebo DIVNEJ je ztráta času. (toulavej - Mail - WWW) 26.09.2006, 10:48:24
Tím a se zabývají jiní. Důležité je zabývat se PODSTATNÝMI věcmi. Starat se o staré lidi, dělat jim společnost podle svých možností JE PODSTATNÉ. Jestli to Tvá žena neví, je to JEJÍ škoda. Třeba na to ještě přijde, nevzal sis snad slepici. Možná žárlí . . . Nemᚠto jednoduché, já to dobře znám. Já jezdil ob den 70 km abych zkontroloval mámu a dělal jí společnost, protože moje povedená sestřička to měla moc daleko – 2,5 km a navíc na to neměla vůbec čas – všechny děti dospělé s partnery, zaopatřené. Každý den jsem aspoň jednou, později víckrát denně volal mámě z práce a když občas nechala vyvěšený telefon omylem a volal jsem povedené sestře, aby to večer zkoušela ona nebo se zajela podívat co se děje, protože nemám mobil, dostal jsem vynadáno, že ji obtěžuji !, že ji stresuji, když se ani ona nemůže dovolat. Dospělý syn se zaparkovaným autem byl doma ! Asi ho nechtěla obtěžovat. No možná se ani on nebude jednou obtěžovat zajet za mámou. Neviděl totiž žádný příklad v rodině.
S tím domem s pečovatelskou péčí by možná poradila CHARITA nebo na sociálním odboru na obecním úřadu, jaké jsou možnosti. Rozhodně bych to neodkládal, jak tu už psali přede mnou, čekací doba je někde fakt velká . . . Ty sponzorské dary asi existují, ale myslím, že nebudou všude tak velké, hledej levnější třeba v blízkém okolí Prahy.
Ta kočka by mohl být DOBREJ nápad.

Držím palce, jsi fajn – ZŮSTAŇ takový.


májm ještě dvě kočičky (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 12:03:53
koťátka - k odběru koncem října..čistotné, vychované na píseček,bez parazitů, mazlinky - tříbarevnou želvovinouvou kočičku a zrzavobílého kocourka pracovním jménem Mušlíček.Jsou zdarma protože s kočkama zásadně neobchoduji a dávám je poujze do hodných rodin. Na toho Mušlíčka by - myslím - líp viděla. Ale musel bys jí ho za čas dát vykastrovat. Je vycovaný v bytě a hroznej mazel.Jo, asle píšu kvůli tomu, že takový dům s pečovatelskou službou - včetně lékaře v domě - je ve Štěchovicích. Ale o podmínkách přijetí nic nevím. Ale můžu ti to zjistit - neb kousek tam bydlím.

Uplne jako bych (Agata - Mail - WWW) 26.09.2006, 12:06:34
cetla o svoji mamince. Ale mame to stesti, ze mamka vidi, a tak hodne cte, sleduje TV. Ale take nema moc pratel, veskery cas venovala vzdy rodine, pecovala o nemocnou babicku, tatku. Ted zije sama, a tak se u ni porad strida na navsteve nekdo z rodiny. Nemyslim si ale, ze ji muzes poridit kocku. Pokud ji nemela drive, tak o ni nebude stat. Lepsi by bylo ji sehnat nejakou kamaradku/sousedku z okoli na pokec . .
Ale sama nevim, jak bych takovou kamosku shanela . . Drzim palce, jsi spravnej chlap :-)

Všechno už napsali, (saffron - Mail - WWW) 26.09.2006, 12:14:41
ti přede mnou, ale já to ráda zopakuju - je jen dobře, že se o maminku tak staráš. Určitě to pro Tebe není lehké, proto držím všechny pěsti i palce:-). Užívej si ten čas s maminkou dokud to jde!
P.S.- přimlouvám se za kočičku:-)

Jeden citát (Lucie - Mail - WWW) 26.09.2006, 12:27:06
sice je o mrtvých, ale já myslím že univerzální: "Co jste vy, byli jsme i my, co jsme my, budete i vy."

PS: Ne každý stojí o kolektiv často hašteřivých důchodců, určité povahy nemající co na práci jsou na odstřel.

Petře, ty nevíš, nebo pochybuješ o tom, (Wendy - Mail - WWW) 26.09.2006, 12:48:42
že jsi skvělej ? Taky by se mi na stará až nejstarší kolena líbil takový vztah matky a syna - doufám, že nám to s Michalem vydrží. Jestli se trápíš tím, jak se jevíš okolí, tak na to rychle zapomeň. Divnej se můžeš zdát jen blbcům nebo závistivcům, psal to pěkně už toulavej.
Vzpomínám na manželovu maminku, ta měla zase anduláka Pepíka. Když ji odváželi do nemocnice, odkud se už po dlouhé nemoci nevrátila, loučila se s domovem slovy : "Tak ahoj Pepíku, už tě asi neuvidím". TAky bych si maminkou promluvila na téma domácí zvířátko. Určitě.

Kočky jsou velký utěšitelky! (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 13:01:09
krásně hřejou,nemusejí se venčit. A pak - kočka je lék! přesně pozná kde vás bolí a jme se to místo zahřívat a vám se uleví. Mám to vyzkoušeno. Navíc, je to tiché zvíře, které neštěká, kdykoli se vám někdo omete kolem dveří...jen zpozorní, zvednš hlavu a upřeně kouká tím směrem. Takže vlastně taky hlídá.

Díky vám všem (Petr - Mail - WWW) 26.09.2006, 13:14:58
Možná jen pro upřesnění:
Ten můj první dotaz nebyl vůbec ve smyslu: "trápím se, protože nevím, jestli jsem nebo nejsem divnej". Já se vůbec netrápím, dělám přesně to, co chci dělat, a naopak bych se "trápil", kdybych to, ať už z jakéhokoliv vnějšího důvodu, dělat nemohl.
To mě jen napadlo, že jen tak pro informaci by mě docela zajímalo vědět, jestli jsem skutečně "divnej", jak mi bylo řečeno.
Nápad s kočkou - stokrát díky! Začnu na tom pracovat ihned!
Přeji bezva den.


jo, (*pavla - Mail - WWW) 26.09.2006, 13:24:00
nápad s kočkou je super. Ale Petře, co až maminka fakt nebude moct (já nechci sejčkovat, ale je to realita). Postaráš se o tu kočičku, vezmeš si ji k sobě? Pokud zní odpověď ne. Tak to není nejlepší řešení. Asi mě teď nařknete, že maminky dobro je důležitější než to, co s kočkou bude pak. Jasně je, ale já si myslím, že i tohle je hodně důležitý... Já svýmu tátovi pořídila psa (měl nějakého praktický celý život), ale s tím, že kdyby táta nemohl, tak pes půjde k nám...

Hele, (Kalupina - Mail - WWW) 26.09.2006, 13:28:36
ale vono to fakt není jen tak. To chce zabezpečit okna, aby kočka nevypadla. Chodím pravidelně na kocky-online a tam se o tom dost píše. Vůbec by sis, Petře, měl tyhle stránky prostudovat.

No, já ti nechtěla vecpat kočku za každé okolnosti, (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 13:31:31
pokud se mamince - nedej bůh - něco stane a nebude se moci starat, tak mi Mušlíčka klidně vrať. Je to vlastně moje dítě, tak půjde zas domů k mamince.Nic zlého ho tu nečeká, naiopak, máme zahrádku a já kočky miluju - o jednu víc, nebo míň. A ten Mušlíček, je opravdu Mušlíček ňuňátkovej...takže to bude bez problémů. Ty koťátka jsou prostě moje děti a já bych je nikomu zlýmu nedala.

Petře, klobouk dolů. (bb - Mail - WWW) 26.09.2006, 13:48:37
Jsi perfektní syn, ideál. Nevisíš na mámě pupeční šňůrou, máš ji úplně normálně rád, a tak se úplně přirozeným způsobem zajímáš a staráš, aby byla v pohodě. Co lepšího si máma dospělého syna může přát. Tvé ženě bych místo vysvětlování dala přečíst tenhle článek - je tam všechno, a tak akorát, nic navíc. Říká se, aby se muži podívali na matku své boudoucí, že platí jaká matka, taková Katka. Říká se, že jak se syn chová k matce, bude se chovat k ženě. Toto rčení + ten článek by mohly tvé manželce stačit k promnutí si očí. Pokud by pořád brblala, že teď je pro tebe "jenom maminka", tak jo, prostě jsou situace, a nemoc nebo stav po operaci je takovou situací, kdy má někdo přednost. Tak to prostě je. Určitě se i ona věnuje nemocnému děcku víc než právě v tu chvíli tobě.
Mamince bych taky dopřála zvířátko, spíš teda psíka než kočku, ale to zvaž sám. Kočky vyžadují méně péče, protože se nemusí venčit a neštěkají na pošťačku :)
Pokud by se maminky stav zlepšil natolik, že by mohla chodit ven, tak jednoznačně psa. Vytáhne ji na vzduch, bude mít trochu pohybu, bude lépe spát, méně dumat, a hlavně, 100%ně se seznámí s jinou venčící babčou nebo dědou :)
Vnoučata u ní pobudou déle, se štěnětem, a třeba je i zapojíte do venčení.

(bb - Mail - WWW) 26.09.2006, 13:53:32
Jo, ale pozor na psa z útulku. Dospělý má za sebou často nemilé zážitky, následky se mohou projevit naprosto nečekaně v situaci, kterou by maminka nemusela zvládnout. Znám to z vlastní zkušenosti, vzala jsem si mimojiné zatoulaného dospělého bulteriéra.
No a štěně může mít zase různé choroby.
Včera mi vyprávěla magistra v lékárně, kam chodím psovi pro léky, o sousedce. Stará paní, zemřel jí letitý pudlík, tak si vzala fenečku z útulku. Chtěla klidné, hodné zvíře, necítila se už na štěně, děti daleko, aby jí pomohly. Fenka je báječná, akorát jí v útulku neřekli, nebo netušili? jak je nemocná, kromě jiného diabetička. Paní už si ji zamilovala, společnici chlupatou, a tak platí a platí a platí...

přesně jako pes z útulku (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:03:26
má kotě z útulku za sebou různá traumata, bývá příliš plaché, nebo naopak příliš divoké.Moje koťátka odcházejí do života VYCHOVANÁ!!! tj. naučená na záchůdek - ve kterém nemusí být zrovna kočkolit, já svým kočkám trhám spamový reklamní tisk, který je zdarma. Zásadně nelezou po záclonách, neb je k tomu systematicky vychovávám. Kdykoli jen na záslonu pomyslejí, tak po nich stříkám vodu ze spreje, není-li sprej po ruce výhružně syřčím.Stačí párkrát ay uzačnou se záclonám pečlivě vyhýbat. Jsou to má čtvrtá koťata a s výchovou mám praxi.Co se týče broušení drápků, tak buď můžeš přibít kousek starého koberce na prkýnko a někde UPEVNIT (aby se viklal a nepadal) nebo obtočit kulatou papírovou, či umělohmotnou rouru provázkem a opět UPEVNIT. a máš po starostech.Moje koťata jsou čistotná, vzorově vychovaná a vymazlená, což se o kočičkách z útulku říci nedá, protože tam na to prostě nemá nikdo čas.Já mám pelíšek s koťaty u hlavy své postele a vím o každém jejich hnutí i co kdo má rád, jak se kdo chová, komu co chutná a kdo je klidnější a kdo zas rošťák a tak.Ale jak říkám, rozhodni se sám. Nic ti nevnucuju, protože ze šesti koťat už mám 4 zadaná a tyhle dvě udám obratem ruky, jsou totiž překrásný.Chtěla jsem jen pomoci a ušetřit ti čas.

(bb - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:13:23
Tak mluví pyšná matka :)

Alena T. ma pravdu (Kristina - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:15:52
mam kocku zachranenou z ulice, trapili ji nejake deti. Kocku mame radi, ale je to selma a nikdy nebyla moc mazliva. Proto jsem si rikala, ze priste bych si poridila kocku od chovatele, netouzim po nejake cistokrevne, ale je lepsi, ze kocicku uz nekdo naucil chodit na pisek atd. Aleno T. hned bych si od Tebe kotatko vzala, ale zatim mam doma starou damu, ktera by to asi nesnesla ...

to Kristýna (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:29:24
co není může být. Ona mi na Jaře zase zdrhne,teda maminka mých koťat, Čenda - takto místní Casanova a její stabilní partner nám denně vyje pod okny. Jerlikoš on je černý poloangorský a ona je strakatá tříbarevka, roděj se úžasný koťata, po kterejch se jen zapráší. Teď mám toho Mušěíčka, ten je zrzavobílej, pak mámew Garfielda - ten jde do domu se zahrádkou do Jinočan , pak máme Prdelku tříbarevnou (fakt má tříbarevnou prdelku) a ta jde do Liberce, pak máme černobílou Emu - jde k paní učitelce na Smíchov, pak máme černou (celou)Číču a ta jde jedné z kudlanek , ale neřeknu které a zbývá želvovinová kočička s bílou náprsenkou, bílými fusekličkami a růžovými Ťapinkami, které kvůli tomu, že má kulatá ouška římá pracovně Kuna Lesní.Každej vrh je totiž překvápko a vždycky jsou to výstavní koťata.

Ale no tak... (*pavla - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:40:24
Útulky by vám za tuhle agitaci asi nepoděkovaly. My máme dva kocouří nalezence a kočičku z útulku a jsou v pohodě. Ani kotě přímo od kočky-mámy, nemusí být mazlivé. Naopak se říká, že kočičky z útulku jsou vděčné...

to Alena T. (Kristina - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:41:28
Tak pokud se ta moje nedozije 30 let tak se pak domluvime :o))) ... nebo az mne nastve tak ji poridim adoptivni kotatko. Kdyz ona je to takova koule tlusta co zazene i psa. Kdyz se najezi a zacne sycet, tak mame doma vetrelce. manzel na to vetsinou reaguje napodobovanim ... takze se honi po byte a vzajemne na sebe delaji ruzne zvuky - to pak mame doma peknej blazinec :o))).

Kristino, (*pavla - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:47:25
za zkoušku nic nedáš a Alena píše, že klidně vezme kotě zpátky. Kamarádka pořídila kotě své 13. leté kočičce a taky si zvykla. Chvilku sice prskala, ale dlouho jí to nevydrželo. To je tak dva roky zpátky. Letos získali ještě nalezence, který je mazlivý až až. ;o)

Pavlo, jde o starší nemocnou paní, rozvážnost je na místě. (bb - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:48:04
Je to upozornění a sdělení svých zkušeností.
Je lepší, když to zvíře zůstane ještě na čas v útulku a počká si na jiného, než když je tam vráceno, vypuštěno v lese apod.
Útulky by zase mohly vyprávět, kolik psů doplatilo na unáhlené rozhodnutí pána, co podlehl dojímavému filmu apod...
Paní, která se mi o dovolené starala o psa, má za muže veterináře. Našli v lese kokršpaněla přibitého za ucho u stromu...



(bb - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:50:30
Takový vyňuňaný koťátko od Aleny bych si taky vzala, nemít doma draka. Tak až do nového.

opravdu záleží (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:56:05
na konkrétní kočce a co má za sebou...a žádná kočka vděčná není, na to zapomeň. Kočka je naprosto rovnoprávný tvor, který s tebou žije, čímž ti prokazuje laskavost.A záleží na její povaze a na tom co prožila.Čímž nejsem proti kočce z útulku, ale to je tak pro mladý lidi, ktzerý jsou odolní a ledacos vydržej a kočku si nakonec nějak vycvičej - repektive ona vycvičí je.Tohle je ovšem pro starou paní, která toho už nic moc nezmůže, moc nevidí a potřebuje si s někým pobykládat, na což je nejlepší mírná kočíčka, která na ni kouká jak na vobrázek (a čeká co z babičky zas deobrého vyadne), nic moc nelítá a nezlobí a nejlíp je jí u babičky na klíně, spí s ní v posteli a hřeje jí cemr (neb kočka je lék) a babičku zas druhej den zas až tak nebolej záda, a tak vůbec. Já měla kocourka nalezence, čtvrt roku bydlel pod křeslem a v noci tajně chodil čůrat a kakat do kytek. Rok trvalo, než se nechal pohladit, dala jsem ho vykastrovat a von byl u nás tak šťastnej a nakonec mi ho votrávila moje sousedka.Ještě dneska mě pro něj bolí srdce, jmenoval se Myšourek a strašně jsem ho milovala.Zachránila jsem mu život, dostala ho z kočičího svrabu, nenechal na sebe sáhnout - akorát občas mě....ale o nějakým vděku tady nemohlo být ani řeči. Jen mi dával najevo, že se mu u nás líbí, a to nejlépe , když se mohl nahátnout přes obě postele a vyhřívat se tam.Pokud čekáš vděk, poříď si psa..ačkoli...taky můžeš narazit. Ale chcš-li rovnocenného a rovnoprávného přítele, není nad kočku.

bb, (*pavla - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:57:01
teď ti asi nerozumím... Považuju to sice za dobrý nápad, ale myslím, že to chce pořádně promyslet. Proto jsem napsala, že nejde jen o to, co bude teď, ale taky o to, co bude, až Petrova maminka se o kočičku nebude moci postarat. Já jsem ten poslední, kdo by daroval zvíře někomu, kdo o tom nemá ani páru.

Diky za zkusenost ... (Pavlo - Mail - WWW) 26.09.2006, 14:57:14
Tak ja na to zacnu pripravovat manzela ... uz mame kocku, tri dny pred svatbou nam priletel andulak, tak jsme si ho nechali. Manzel ma takovyho obrovskyho chlupatyho pavouka (ale jeste s nama ale nebydli) ... takze to jasne chce dalsi andulku a kotatko :o))).

Kristino (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:02:34
kočky jsou holt pudově dobrý mámy a malý kotě spíš přijme než větší kočku.Čímž ti nevnucuju Kunu Lesní.Ta je povšem z těch koťat nejaktivnější a největší, takže mám obavy, že by vám za chvilku lítaly po bytě dvě chlupatý koule a klidu byste nenalezli

Aleno, (*pavla - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:06:07
mám tři kočky, vím o čem píšu... i rovnoprávný tvor může projevovat vděčnost. Jeden z našich kocourů byl zachráněný mým manželem (dva roky zpět, archiv Kudly - září) a jeho jediného vítá, když přijde domů. Vleze mu na rameno a mazlí se a mazlí. A kotě pro starší paní vhodné není, byť by bylo sebevychovanější, pořád je to kotě-dítě. V tomhle s tebou nemůžu souhlasit. Navíc ta paní špatně vidí a kotě je maličké a plete se pod nohama... Vždycky se najdou argumenty pro a proti. Útulkové "tety" mají mnohem víc zkušeností než my dvě a umí odhadnout pro koho jaká kočka je. Navíc jsou tam dost často i kočičky zesnulých lidí, které pozůstalí prostě odložili nebo vyrazili na ulici, takže jsou zvyklé na soužití se starším člověkem. Pročti si kočky-online a budeš vědět o čem mluvím. No nic. Pěkně to tu tapetujeme, tenhle článek byl o něčem úplně jiném. :o)

(*pavla - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:11:25
tohle jsem psala k té agitaci proti útulkům, jak jsi psala ve 14.40, ne k darování koťátka

tý jo, (*pavla - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:13:55
chlupatej pavouk, to je můj sen. Ale doma by to neprošlo... :o((

pavlo, asi máš pravdu (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:13:57
nakonec, není to na nás, ale na Petrovi, třeba najde nějaké úplně jiné řešení, ideální pro všechny...

pardon, napsala jsem tvůj nick do jména (bb - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:16:03


aha, (*pavla - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:16:21
už aby byla nová Kudla a tím vlákna, co ke které reakci patří. Takhle se spíš "překřikujeme" :o)

(bb - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:17:25
:)

Pavlo, to nebyla agitace proti útulkům, (Alena T. - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:30:13
jen jsem si myslela, že ta paní by neměla jít do nějakého rizika. A i kdyby to kotě chtěla nakrásně vrátit, tak to kotě se nevrátí do "děcáku" ale zpátky k mamince, kde vyrostlo....

(bb - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:33:05
to je nejlepší řešení, dělají to tak nejlepší nejzodpovědnější a pro mě nejdůvěryhodnější chovatelé, i u štěňat...takovým věřím, že nejsou jen velkochov na peníze

ok, (*pavla - Mail - WWW) 26.09.2006, 15:39:35
já si právě nemyslím, že tohle je nějak velké riziko. Osobně jednu z žen, které mají domácí kočičí depozitum znám. Je to bývalá spolužačka mého táty a její kočičky jsou pro ni vším. Například umístila kocourka. Upozornila nové majitele, že se měsíc nesmí dostat ven... Přesto nechali otevřené okno a kocourek (tehdy roční) utekl. Dotyčná paní tam jezdila noc co noc asi čtrnáct dní a snažila se ho najít. Bohužel nenašla. Jasně, že jsou útulky a "útulky". Za tenhle bych dala ruku do ohně a nemít tu černou zamluvenou u tebe, tak bych si asi dřív nebo později vzala nějakou tam. :o)

My dostali kocku z utulku, (Ceskymo - Mail - WWW) 27.09.2006, 02:46:46
uz starsi, pred 3 lety. Je to tezkej introvert, chtela by se mazlit, ale jako kdyby tam byla nejaka bariera nebo co, proste okamzite odchazi...
Ted jsem dostala asi 3mesicniho kocourka - a tahle kocka se pozvracela, pak odesla, za par dni se vratila, ale na kote porad prska... Kocourek je ale chytrej a snazi se, brzo ji bude mit na haku:))
Je pravda, ze kote se plete pod nohama a potrebuje si hrat, ale pohraje si pul hodiny a pak spokojene usne. A pri tom hrani dokaze naplno rozchechtat i bolavou dusi. A jestli se maminka celej zivot o nekoho starala, pak ma tedko prazdny ruce a starost o zviratko uvita. At uz je to nejakej ten Pepicek nebo kote - jenom s pejskem by mohly byt problemy - venceni. Ale je pravda, ze kocky jsou lecitelky - duse i tela.


*pavlo (Wendy - Mail - WWW) 27.09.2006, 08:00:46
nemyslím si, že psaní o zvířátkách je úplně mimo. Vždyť i Petr psal, že je to dobrý nápad a začne na tom "pracovat" hlabně, aby to mamnce udělalo radost a pomohlo.
Z čtení o tom kokršpanělovi se mi udělalo nanic - já bych tomu člověku, co to provedl, udělal to samé, fakt. A co se týče vděčnosti zvířat z útulku - když jsme si brali odtamtud pejska, byla jsem to já, kdo řekl : "Tuhle si berem" a jsem u ní jednička, vůdce smečky, manžel žárlí a pořád si na to stěžuje...a měli by vám tam i poradit, nás si vyzpovídali a až potom nám přivedli psy, z kterých nám dovolili si vybrat. TAkže - přeji Petrovi při výběru šťastnou ruku !!!

Petře, (Jana - Mail - WWW) 27.09.2006, 08:24:07
o domech s pečovatelskou službou Ti dá informace sociální odbor na magistrátě nebo městském úřadě. Kromě nich existuje také domácí pečovatelská služba. Maminka zůstane doma ve svém prostředí, kde to zná, pečovatelka jí může nakoupit, pomoct s hygienou, s úklidem. Nevím jak je to v Praze, ale u nás pečovatelky také doprovázejí na procházky, takže lidičci, kteří si sami netroufnou ven, třeba proto, že nevidí nebo se jim motá hlava, se s pečovatelkou dostanou na procházku, do obchodů, třeba i ke kadeřnici apod. Většinou vznikne mezi lidmi a pečovatelkami hezký vztah a lidi se na ně už těší. Třeba by Ti to trochu pomohlo, i pro pocit, že maminka není úplně sama pokud Ty nemůžeš přijít.

to je pravda (Alena T. - Mail - WWW) 27.09.2006, 09:13:07
sociální služba funguje naprosto bezchybně.Nade mnou bydlela paní, která nedávno umřela.Do té doby k ní několikrát denně jezdila sociální služba, byly to tedy různé paní /asi jak měly zrovna službu/, ale vozily jí třikrát denně teplé jídlo, uklízely jí, nakupovali, povídali si s ní a tak,pověsily jí ven prádlo, pak ho i vyžehlily - prostě co bylo zrovna potřeba. Takže moje sousedka dožila poměrně důstojně ve svém bytě, kde byla zvyklá celý život. Za tu službu něco málo platila, zbytek platila Obec Štěchovice, případně přispívaly různé nadace a tak.Zkus se poptat na obvodě, kde bydlíš....

Ještě jednou díky všem (Petr - Mail - WWW) 27.09.2006, 11:13:34
Zatím, zaplaťbůh, to není na pečovatelku. Občas nakoupit, to není problém, jinak máma něco trochu málo ještě vidí, takže je plně soběstačná. Garsonka v domě sociální péče mě napadla kvůli specifickému prostředí, kde po celé dny je vždy dost lidí v blízkosti, převážně v obdobném věku, a předpokládám zde neporovnatelně větší možnosti získání zpřízněných duší, pokud člověk nechce být sám. A pokud chce být sám, tak je doma, ve svém.
Ale ta kočka domácí - ta se mi teď zdá jako skvělý nápad. Dík.

Petre, (Ceskymo - Mail - WWW) 27.09.2006, 18:34:50
ja tu pecovatelku chvili delala - ta pani mela manzela, kterej nakupoval a vozil pradlo do pradelny. Takze ta sluzba nebyla zas az tak moc o ruznych pracech v domacnosti (i kdyz moje vareni meli oba radi a uklidit ten jejich domek byla prace na pul hodinky), jako spis o nekonecnych hodinach povidani, poslouchani muziky, diskusi na ruzny politicky nebo nabozensky temata - zkratka ta pani byla hrozne osamela a tohle bylo to, co chtela a potrebovala mnohem vic nez "beznou" peci... Pro spoustu starsich lidi se tak stane prave pecovatelka jedinym "oknem do sveta", pokud se tam tedy vyvine nejakej dobrej vztah. A v kombinaci s tou kocickou by to mohlo fungovat dobre :)

Přesně tak. (Alena T. - Mail - WWW) 27.09.2006, 20:15:46
ona každá taková pečovatelská slžba to má zařízeno trošku jinak a poskytuje různé služby, ty co jezdily sem tak opravdu nakupovaly, uklízely (slyšela jsem vysavač),praly prádlo - viselo na zahradě a tak, střídaly se tu tři paní..každá asi byla na něco jiného..ale jak říkám, třeba to mají jinde zařízeno jinak. Vím, že kamarádka měla u maminky paní z organizace Auxilia a že ani moc neplatila, ale bylo to asi před deseti lety, takže ani nevím jestli ta organizace ještě existuje. Jinak Mušlíček a Kuna Lesní jsou stále volní. Až budu mít fotky tak je dám k dispozici.

Tak tak Aleno (Wendy - Mail - WWW) 29.09.2006, 07:38:39
každá paní je na něco jiného. Ale je to i o přístupu. Vím, že se třeba zdravotní sestra nemůže moc zdržovat nekvalifikovanými úkony, ale ta ani vařič nezapálí. I v Charitě jsou různé profese. Od Nového roku si budou staříčkové platit sami co budou chtít, aspoň tak se to chystá, myslím si, že spíš budou šporovat - no, uvidíme.

Tyhlety, co jezdily sem (Alena T. - Mail - WWW) 29.09.2006, 08:49:15
nebyly zdravotní sestry, jena měla částečný invalidní důchod a takto si přivydělávala, druhá byla na mateřský, co dělala ta třetí nevím, tohle mi řekla kamarádka, která úrp ně taky dělá, je to nějaká organizace tady na Praze-Západ.Říkala mi (ta kamarádka), že úklid a tak není hlavní náplní, že hlavní je dělat té paní společnost - a při té příležitosti..znáte to, žádná z nás nevydrží jen tak sedět a tlaqchat, když tam má babka plnej dřez nádobí, nebo nevypraný a nevyžehlený prádlo a víme, že pro ni je to námaha. AYle jak říkám, záleží na té organizaci a na konkrétním člověku. Nicméně tuhle práci (ne moc dobře honorovanou) nepůjde dělat nikdo, kdo nemá rád staré lidi a kdo se snaží jen do výše svého platu.

Milý Petře, (Dana - Mail - WWW) 29.09.2006, 23:02:50
klobouk dolů mít takového syna ve stáří!!! Nejen, že se nemáte vůbec za co stydět, spíše naopak, je hned znát, že máte svoji maminku rád a záleží Vám na ni:-) A je fajn, že to starost o mamku je pro Vás normální. Držím palce!!!!!!!

! ! ! ! ! (Lenka* - Mail - WWW) 30.09.2006, 15:34:16
Pro všechny hodné lidi:

http://www.milackove.net/animals.php?fullsearch=true&type=1&color=0&sex=&district=14&tender=&submit-image.x=109&submit-image.y=21

Jsou zde popsané konkrétní povahy jednotlivých zvířat i jejich životní osudy. Dá se zde na dálku darovat krmivo vybranému útulku. Útulky po prázdninách praskají ve švech a někde mají konkrétní zvířata i velmi dlouho. Kdo trošku můžete, prosím pomozte.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: