| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| DISKUZE – TOLERANCE K OPILCŮM |
Rubrika: [téma] Osmapadesátiletý opilý muž nevlastnící řidičský průkaz zmasakroval šest lidí na přechodu. Hrozí mu vězení. Jel na červenou, způsobil těžká zranění, jednu ženu zabil a z místa ujel. Nejhorší, co může šofér – i nešofér – udělat. Jeho žena řekla: „Pil často a hrál na automatech." Papíry neměl, ale prý jezdil autem nezřídka do práce. Takže porušoval zákon celá léta. Opilec a ještě gambler býval často „mimo", nevěděl ani, co dělá. Pár hodin poté, co smetl chodce, byl zadržen zcela opilý před hospodou. Plno lidí z jeho okolí (žena, známí a přátelé, spolupracovníci, kumpáni z hospody), všichni věděli, že pije a řídí. Tolerovali to. Nechali opilce léta ohrožovat okolí. Nejde o ojedinělý případ. Jak je možné, že čekáme, až ono pověstné ucho džbánu upadne? |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
inu (Jasmina - Mail - WWW) 18.09.2006, 09:12:15
protoze ted je aktualni bojovat hlavne proti kurakum cigaret.
Jo, to už tu bylo (NČ - Mail - WWW) 18.09.2006, 09:15:05
Jak psala manželka toho autobusáka, že ön řídí autobus často vožralej, ale ona chudinka, že ho přeci nemůže udat...
Holt, někteří jsou "solidární" dokud jim dement nezabije vlastní dítě.
(bb - Mail - WWW) 18.09.2006, 10:27:04
No já sice rozumím spravedlivému rozhořčení, ale hned si představuju jak by to vypadalo v praxi:
manželka by brnkla nebo napsala na Policii, že její manžel často řídí opilý...a co by bylo dál? Nemám s tím zkušenost, ale tuším, že by jí policista odpověděl: Milá pani, a co s tim mám dělat? dokud ho nechytneme "při činu", tak mu nemůžu cvaknout ani body a pokutu, natož sebrat řidičák. A když si ho předvolá? (pokud to bude mladý snaživý neotrávený a odvážný policista)...tak to bude tvrzení (manželky, sousedů, svědků) proti tvrzení opilce. Leda by ten opilec přišel na strážnici namol:)) No, a až přijde domů, tak nejspíš manželku pořádně propleskne, aby si příště rozmyslela udávat vlastního muže, jelikož on nebude jak trouba běhat na policajty něco vysvětlovat, když nic neprovedl. Jediná šance je, že ho chytí hlídka opilého za volantem.
bb, (Margot - Mail - WWW) 18.09.2006, 11:00:37
obávám se, že by nic neznamenalo ani to "leda by ten opilec přišel na strážnici namol". Přijít může jak chce, to by na tu strážnici musel namol přijet autem.
Margot, pravda... (bb - Mail - WWW) 18.09.2006, 11:15:07
tak navrhnout manželce, aby ho tam dovezla na trakaři, před strážnicí mu strčila voj do ruky a zaječela On řídí opilej! :)
v zásadě netolerovat!!! (Inka - Mail - WWW) 18.09.2006, 11:18:21
Zajímalo by mě jestli všichni Ti co to věděli mají alespoň špatný spaní, že této smrti mohly předejít. Pravidla jsou pravidla a měli by je respektovat všichni. V chládku měl sedět už dávno, možná by tam měla čas se zamyslet nad tím jak žije.
(bb - Mail - WWW) 18.09.2006, 11:25:25
jo, zásady jsou hezké, ale jak tu intoleranci k démonu alkoholu za volantem zrealizovat?
Jo, (Margot - Mail - WWW) 18.09.2006, 11:33:41
děláme si tu srandu z toho, proč opilce za volantem řešit nejde... no ale co s tím, aby to nějak "řešit" šlo?? Opravdu - je vůbec nějaká schůdná cesta jak by to při troše snahy v konkrétním případě třeba pravidelně v opilosti řídícího kamaráda řešit šlo? Pokud někdo vám blízký má tenhle příšernej zvyk, opravdu můžete jen čekat než někoho zabije (nebo ho vyhmátne kontrola)?
jednoduše, jakmile vyjede (Inka - Mail - WWW) 18.09.2006, 11:36:12
zavolám na policii, po letech s takovým manželem znáte už i jeho zvyky a hospody taky. Chce to jen chtít. Měla jsem těžce nemocného velmi autoritativního otce, když byl asi po 5té mozkové příhodě pomalu ochrnutý napůl těla (reakce těla i mozku naprosto nulové) a zjistla jsem, že stále jezdí autem, strašně jsem se rozčilila, sebrali jsme mu s bratrem řidičák, znepojízdnili auto a pak i odvezli když dostal rozum. Vždy jsme ho odvezli kam potřeboval já nebo bratr. Hrozně jsme ho tenkrát oba dva seřvali, ani jeden z nás by netoleroval, že zabije někoho nevinného a budeme si to do konce života vyčítat.
Pochybuju, že si bude něco vyčítat (NČ - Mail - WWW) 18.09.2006, 11:44:51
ten, kdo VÍ a nic nedělá, a nicnedělání si omlouvá hloupostma ve smyslu: "... až přijde domů, tak nejspíš manželku pořádně propleskne ...."
Inko (Lištička - Mail - WWW) 18.09.2006, 11:51:14
něco jiného je trvale zdravotně postižený člověk, který objektivně prostě už nikdy řídit nebude moct a něco jiného relativně inteligentní svéprávný jedinec, který navíc potřebuje jezdit autem třeba do práce a opilý je jen někdy a o to se dá objektivizovat jen těžko (protože detektor alkoholu má doma jen málokdo a navíc alkoholik si do něj zcela určitě dobrovolně nedýchne). Netvrdím, že bychom to měli tolerovat, ale na druhou stranu mám osobní zkušenost s tím, že tisíceré domluvy jsou vpodstatě k ničemu a praktické řešení situace jsem nenalezla. S--e mě to ale šíleně a pěkně se kvůli tomu nervuju, zatímco dotyčný jedinec je úplně v poho. Znepojízdnit si ale vlastní auto mi připadá poněkud kontraproduktivní :-(. Tak někdo něco vymyslete.
Problém je v systému. (Sinix - Mail - WWW) 18.09.2006, 13:17:37
Jistě, je dojemné, když právě slyšíme o tom, jak opilec bez řidičáku sestřelil 10 leté dítě, zabil ho a ani nezastavil. Pokaždé slyším, co by s ním kdo udělal, kdyby se mu dostal tento opilec do ruky. Ale problém je o hodně širší.
Je to přesně, jak jsem říkal, když se tady s velkou pompou zaváděl bodový systém. Přesně jsem věděl, že se nezmění VŮBEC NIC. Nejde jen o to,že tu jezdí opilci, ale hlavně o to, že to na našich silnicích celkově vypadá jako v džungli. A kde jsou policajti? Kde byli třeba včera, když se zase konal nějaký závod a Prahou jezdili cizinci v rychlých zahraničních autech na červenou, přes plnou čáru, atd? Kde jsou policajti, když třeba pustím chodce v pravém pruhu a auto za mnou přejede do levého a šlápne na plyn, že toho chodce málem sestřelí jak torpédo? Proto celou dobu říkám, že bodový systém je úplně na nic, protože ho, stejně jako ten předchozí, nikdo nevymáhá. A je jenom vidět, že mám naprostou pravdu. Vlastně ne, vymáhá se. Odtahují se auta těhotných mamin ze zákazu zastavení u porodnice, když jedou na vyšetření a nikomu tam nevadí, naopak, největší chaos tam udělají policajti s odtahovkou - ucpou celou silnici nejmíň na čtvrt hodiny. Tam se ukazuje "tvrdá ruka" zákona. Ale na opravdu nebezpečné piráty silnic nemají. Samozřejmě, že je špatné, když někdo opilý sedne za volant, ale je to zase jenom obraz dnešní doby. Vždyť máme demokracii, tak jako za Komančů bylo všechno všech, tak dnes, za demokracie, všichni kašlou na všechno - je přece demokracie, tak si můžu dělat, co chci. I kašlat na zákony a pravidla. Další věc je, že kolikrát je vidět samotné policajty, jak porušují předpisy, "zákony jsou pro ten hnůj dole, na nás neplatí". Ale po kom chtějí, aby je dodržoval, když je nedodržují ani oni sami a ještě jim to prochází? A takhle bych mohl pokračovat až do alelujá...
Lištičko, jaký je v tom rozdíl? (Inka - Mail - WWW) 18.09.2006, 13:21:37
Koukni na to takhle, že Ti takovýto "inteligentní svéprávný jedinec" zabije nebo zmrzačí Tvé dítě nebo Tvého manžela?!?! Jaké budou Tvé pocity potom? Nebo ten Tvůj zmrzačí někoho, půjde si sednout a Ty zůstaneš sama s dětmi a budeš makat až se z Tebe bude kouřit, abys dotyčnému zmrzačenému platila až do konce života? A nahradila tím, to co jsi vlastně tolerovala. Tomu se dá předejít ne? I policajti mají své okrsky a tolik jich tam zase není aby ses s nimi nedomluvila a dala echo. Ani mě by to nebylo příjemné, ale určitě je to lepší než nějaké neštěstí.
Inko, to si nerozumíme (Lištička - Mail - WWW) 18.09.2006, 14:48:36
samozřejmě je úplně jedno kdo z nich ti zmrzačí dítě. Já jsem to myslela spíš tak, že "inteligentnímu svéprávnému jedinci" můžeš jen s obtížemi zabránit v tom, aby jezdil - byť opilý - svým autem, nehledě na to, že to nikdy nepřizná, i kdyby byl zlitej tak, že se stěží udrží na nohou. Kdo žil v blízkosti člověka, který má problémy s alkoholem, ví sám nejlíp, jak tito lidé dokážou zapírat a mlžit, i když už je všem v okolí jasné, že pijou jak duha. Já je nehájím, protože to velmi odsuzuji. Je ale opravdu těžké s tím něco udělat. Popravdě si neumím představit konkrétní situaci, kdy bych zavolala na naši policejní stanici s tím, že můj manžel jede do práce opilý, aby ho zkontrolovali.
a ještě jedna věc (Lištička - Mail - WWW) 18.09.2006, 14:52:30
nic není jen černé nebo bílé, taky nemusí být nutně napuštěnej tak, aby to na něm bylo na první pohled vidět, ale dá si jedno nebo dvě piva a jede, to nepovažuje za nic nenormálního, dělají to tak prej všichni.
poslední dobou jsem (Inka - Mail - WWW) 18.09.2006, 15:00:30
zaznamenala u asi 3 známých zadržené řidičáky v souvislosti s alkoholem a přísnějším bodovým systémem nyní(nijak jsem tomu nepřispěla), ale hodnotím to dost pozitivně, myslím, že až jim je vrátí, budou zodpovědnější. Jsou to lidi co auto potřebují denně, tak je to jak za trest.
A není to tak, (Wendy - Mail - WWW) 18.09.2006, 16:04:45
že když řidič není do 5 dnů předvolán a předveden, neděje se nic ? Žádný postih ? Vymahatelnost dodržování zákonů je u nás hrozná, ať už je to v blbých předpisech nebo lidech (blbých). Ale teď už jde sakra přímo o život!
NČ, (bb - Mail - WWW) 18.09.2006, 16:53:59
převracíš sdělené, nijak překvapivě, ale budiž, rozhodl ses pro nějaký způsob komunikace a já jsem daleka tohle někomu rozmlouvat.
Především nikoho neomlouvám. Sebe nemusím, řídím 18 let bez nehody, s jednou blokovkou 100 Kč za to, že jsem neměla pásy, a druhou blokovkou 300 za špatné parkování - značka vyhrazené parkování pro MěÚ byla schovaná větvemi a já neměla čas ani chuť se dohadovat, někam chodit vysvětlovat a dokazovat - tak jsem zaplatila, aby mi sundali botu a mohla jsem odjet. Piju s mírou a spíš svátečně, proto si nevěřím jako někteřé borci a nevlezla bych za volant, mít vypito. Nemusím to řešit ani ve svém okolí, nevím o nikom, kdo by vyrážel na silnici opilý a ohrožoval tak lidi. Kdybych věděla, budu se snažit něco dělat, ale nevím co - proto jsem sem psala co jsem psala. Kdyby mi to bylo lhostejné, nebudu o tom ani přemýšlet. Jo, jsem v tomhle trošku skeptická. Hádej, kde jsem se tomu naučila? Doma u kafe, nebo při tom, co, kdy, kde a pro koho jsem dělala? Líčit to tu nebudu, pro lidi jako jsi ty to totiž nemá cenu, protože TY VÍŠ.
( - Mail - WWW) 18.09.2006, 17:04:19
snad jen tak pro přihřátí si polívčičky dodám, že mě lidi opět přemlouvají do zastupitelstva , prý proto, že podle jejich mínění umím věci rozhejbat, zařídit, vyřídit, dotáhnout a rozchodit, že si vždycky nějak poradím, a že nejsem k věcem a lidem lhostejná
O tom ví hodně moje rodina, moji známí, vědí i lidi z FOD, z útulku pro psy, útulku pro koně, i z místní školy. Když se člověk setkává s různými lidmi, je trénovaný na různé reakce a situace. Přesto, jak vidíš, nevydrží občas nereagovat na arogantní poznámky anonymního NČ.
souhlasím s Lištičkou (bb - Mail - WWW) 18.09.2006, 17:11:52
není to tak, že se hledají důvody proč to nejde, ale pouhá zkušenost, že to nejde
o tom by mohly vyprávět ženy postižené domácím násilím, se svědectvím sousedů, s lékařskými zprávami... Nevím jak vy, NČ a INKA, ale já už jsem párkrát na policii v podobných záležitostech byla, takže o tom, jak dotáhnout policajty na nároží u restaurace, aby ohlídali toho kterého násosku, si nedělám moc iluze. Mimochodem, naši dceru v 15 letech napadl na ulici opilý soused. Nakonec to celé skončilo jako přestupek u MěÚ. Hádejte, co, nebo spíš kdo, a jak, mu nakonec musel domluvit, aby zabránil opakování?
(bb - Mail - WWW) 18.09.2006, 23:17:35
no řekněmě, že to nebyla hlídkující ruka zákona :)
nebyl to první útok toho tvora, byl poslední takže happy end
ksakru (Jasmina - Mail - WWW) 19.09.2006, 09:36:43
zase pripad kdy clovek si vse musi vyridit sam)))))a clovek by tak rad se spolehl na polici.....
Jasmina, je to tak, a je to chyba systému (bb - Mail - WWW) 19.09.2006, 11:31:48
že ti lidi se bojí zakročit, udělat něco víc než sepsat zápis.
Ne nedávno byla na to téma reportáž v televizi, Černé ovce? Střepiny? už nevím. Ženu opakovaně napadal bývalý manžel, naposledy ji téměř zabil před očima jejich dítěte. Orgány si to přehazovaly sem a tam jako horký brambor, snažili se to zahrát na přestupek, nikomu se do toho nechtělo šťourat. Ona měla otřes mozku, prasklá žebra, pohmožděniny po celém těle, neviděla, neslyšela, nemohla chodit. Přepadl ji doma u jejích rodičů, počíhal si na ni. No, zkrátka takový běžný přestupek ;) Díky snaze a vůli vyšetřujícího policisty se to dostalo soudnímu znalci, který to jasně klasifikoval jako pokus o vraždu, a podle toho rozhodoval i soud. Pro tu ženu to skončilo až rozhodnutím soudu, které padlo až po 11 měsících od zahájení trestního řízení. Soud nepovažoval za nutné umístit toho násilníka do vyšetřovací vazby - tak během těch 11 měsíců zabil nožem vlastního bratra. Přestupeček.
Br, bb (Wendy - Mail - WWW) 20.09.2006, 12:15:46
já to říkám pořád. Zákaz přiblížení se k osobě, jíž jsme ublížili, na 50 m - jinak za katr. Každý snad nemá pistoli...
Wendy, (bb - Mail - WWW) 20.09.2006, 20:52:08
to už zákon v jisté podobě umožňuje, bohužel, obvykle na to dojde, až když je oběť polomrtvá, přinejmenším strachy
tohle bylo nečekané, bezdůvodné, překvapivé a nešlo tomu předem nijak zabránit
(bb - Mail - WWW) 20.09.2006, 20:58:51
on totiž už ten zákaz ji kontaktovat měl, přesto se stalo
a ani to, že porušil soudní příkaz, že ji napadl doma u rodičů, čili i vloupání (ona ho tam nepustila), a to, že soudní znalec to kvalifikoval jako pokus o vraždu, tak to vše nestačilo pro uvalení vyšetřovací vazby a 11 měsíců se čekalo na verdikt soudu o výši trestu atd. mezitím tedy zapíchl vlastního bratra... |