| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| PORAĎTE, PŘÁTELÉ... |
| Rubrika: [úkol pro vás] Milá Kudlanko, mám sice trápení, ale trochu jiné, než se tu obvykle řeší. Ale ráda bych využila možnosti poradit se s víc lidmi – znáš to – víc hlav, víc ví. Ty starosti, jak se zbavit "milované" bytosti, ty jsem v uplynulém pololetí zdárně vyřešila, ale protože nic není nikdy zadarmo, souhlasila jsem s tzv. odstupným pro bývalého manžela, za to, že opustí náš společný byt. Částku určil on sám, to mi věř, já bych v tu chvíli souhlasila úplně se vším, jen ať už konečně vypadne. A on podepsal. Ani Ti nemusím říkat, jaký kámen se ze mě odvalil. Jenže teď mám před sebou problém jako hrom - čím dál víc se blíží termín na vyplacení, a já s hrůzou zjišťuji, že po vyčerpání všech úspor i úspor mých známých mi stále schází ještě posledních cca 150 tis. Kč. Obracím se tedy na vážené čtenářky (čtenáře) s žádostí o radu, jak za co nejnižších dalších nákladů získat půjčku v potřebné výši, protože zatím mé prvotní průzkumy ukazují, že na nižší úrok než 14% při splácení 10 tis. měsíčně po dobu dva roky asi nikde půjčku nedocílím. A to jsem se již vydala skutečně ze všech úspor a mimo splácení těch cca 10 tis. měsíčně půjčky budu za bydlení muset platit kolem dalších 5 tis. měsíčně. Zbytek na živobytí bude tak nepatrný, že si ty příští dva roky ani nedokážu představit. Nemluvě o tom, že mám i dítě. Děkuji za případnou radu komukoliv. Angela |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Jasmina, (bb - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:47:35
možná se bojí vydávat další peníze za právníka, což se ale v důsledku může notně prodražit
Angela, (bb - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:53:20
obrátila bych se na finančního poradce a zkusila tu hypotéku. Můžeš ji mít na současný byt a nemusíš se kvůli tomu stěhovat. Prostě ten byt "zatížíš" hypotékou. Nedávno jsem četla případ rodiny, která se neuváženě zadlužila, půjčky na spotřební zboží atd., a na splacení dluhů si chtěla vzít další úvěr, který pak chtěli splácet. Finanční poradce poradil nebrat úvěr, vzít si hypotéku, z té splatit všechny ty dluhy, a splácet hypotéku, což vyjde levněji. Jednak nižší úroky, dál státní podpora pro mladé rodiny s dětmi, což ty bys tuším splňovala, a konečně odpočet úroků z daňového základu. Suma sumárum tak ti lidé ušetřili měsíčně cca 1 500, což není málo.
(Lucie - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:53:54
Státní fond rozvoje bydlení bez úroků, ale je to limitované věkem. Pak nejlevněji vychází úvěr ze stavebního spoření.
(Lucie - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:57:16
Do 36 let a nějaké další podmínky, musí se to pročíst...www.sfrb.cz
Řešení (Gita - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:59:45
by mohlo být víc.
Hypotéka nevím, protože smlouva o hypotečním úvěru je účelově vázaná, stejně jako úvěr ze stavebního spoření. Je otázka, zda by za ten účel bylo možné vzít "vyplacení manžela". Spíš bych uvažovala o prodeji toho bytu a nákupu jiného, levnějšího, pokud to jde.
(bb - Mail - WWW) 14.09.2006, 15:00:22
Ostatní možnosti, jako výpomoc rodičů třeba v podobě dočasného bydlení u nich, nebo postarání se o dcerku,zatímco budeš mít druhé zaměstnání, tě už asi napadly taky...a také slušné výživné na dítě, nevím jaké má bývalý příjmy, jeden z našich zaměstnanců platí 2 000 z čistého kolem 14 000 a další mimořádné výdaje požaduje manželka soudem...Sociální dávky, na ty budeš mít asi taky nárok, pokud nemáš hodně nadprůměrné příjmy...v nouzi se nestyď požádat o mimořádnou výpomoc sociální odbor příslušného městského či obecního úřadu...
(Inka - Mail - WWW) 14.09.2006, 15:11:47
teď jsem si brala hypotéku u KB na 20 let, mám tam 3,5%, s fixací na jeden rok, což znamená, že Ti jednou za rok dají vědět a můžeš to splatit celé nebo nějakou částku cos za ten rok navíc naspořila a nebo to necháš jak to je.
Ještě jednu radu: vyměň zámky a přesvědč se, že si manžel z toho bytu odhlásil trvalé bydliště na policii! Kamarádčina maminka se kdysi dávno rozvedla (za socáče), byt dostala ona protože, měla 2 nezletilé holky, taínek se odstěhoval neznámo kam, holky vyrostli, maminka se vdala a odešla za novým mužem a byt nechala starší dceři (mé kamarádce), byt to byl státní, po čase se privatizoval, takže kamarádka ho odkoupila (na smlouvě byla sama, protože tam už nikdo nebydlel mimo ní)a za celou tu dobu nevyměnili zámky. Asi po 6ti letech co byt vlastnila se tam jednoho dne vrátil otec s vlčákem, měl klíče, klíče pasovaly do zámku, tak se nastěhoval do jednoho pokoje a zůstal. O rodinu se před tím nestaral a nezajímala ho. S nikým neudržoval žádný kontakt. Zůstal takto 2 roky, neplatil naprosto nic, neuklízel, pes tam dělal bordel, zůstával tam sám a štěkal. Bohužel tam byl policejně hlášený celou tu dobu, tak tam měl právo bydlet. Domluva s ním byla dost těžká, kamarádka si musela vzít úvěr, koupit mu chatu se zahradou, to si dal jako podmínku, když to bylo koupené tak řekl, že se neodstěhuje, protože tam nemá nábytek, tak mu ještě půjčila 60 tisíc s tím, že je vrátí, které dodneška neviděla, jen jí chodí smsky typu, jaká je to ku***va... Ale je to moc hodná holka, byla z toho úplně hotová, zachovala se k němu jak nejlépe mohla a stále platí úvěr.
A co domluva... (Johanka - Mail - WWW) 14.09.2006, 15:39:05
...s manzelem? Nevim, jaky je charakter a jak moc ostry ten rozchod byl, ani jak moc rychle potrebuje penize, ale kdyby ses domluvila s nim, ze to primo jemu budes splacet, bud bezurocne, nebo s nejakym nizkym urokem odpovidajicim uroku z vkladu (rekneme 2-3 procenta), tak by na to mozna moh pristoupit, ne? Prijde mi to jako nejjednodussi reseni, pokud je to aspon trochu clovek, i kdyz chapu, ze bys s nim nejradsi nemela nic spolecnyho. Mne ostatne po smrti otce jeho spolecnici vyplaceli jeho podil na firme nekoilk let, ani se neptali, jestli s tim souhlasim :), ani zadny urok nedali, proste to tak navrhli, tak jsem souhlasila, abych z nich dostala aspon neco :).
A jeste se treba dohodnout, ze ty splatky budou nizsi o vyzivny...? Stejne Ti bude jinak muset platit zase on, takze kontakt tam zustane. No a jinak asi nejlepe moznost americke hypoteky, tedy pujcka se zastavou nemovitosti, ktera ale muze byt pouzita na cokoli, poptej se v bankach, ted pokud vim neco zavedla ceska posta - neco mezi spotrebnim uverem a hypotekou, ze to ma nizsi uroky a je to zatizeny nemovitosti, ale muzes to pouzit na cokoli, tak to by mohlo byt to prave.
Americká hypotéka ? (David - Mail - WWW) 14.09.2006, 15:50:45
Co tzv. americká hypotéka ? Je to podobné jako hypotéka, ale nikdo se vás neptá, na co ty peníze použijete.
Úrok kolem 6,8 % při fixaci na jeden rok. Viz http://www.financninoviny.cz/os-finance/hypoteky/
ted koukam... (Johanka - Mail - WWW) 14.09.2006, 16:07:47
...do tech clanku, co odkazal David, ze korektnim ucelem pro prizani radne hypoteky nemusi byt jen nakup nemovitosti, ale take
"získání vlastnického podílu na nemovitosti (např. vypořádání společného jmění manželů, vypořádání dědictví atd.)" Tak to by mohlo projit, ne? I kdyz je otazka, v jakem vlastnictvi vlastne ten byt je, na koho psanej apod., jestli se rozvadite a to vyporadani je uvedeno v rozsudku, nebo jen rozchazite a zadny papir nemas...
Upřesnění (Angela - Mail - WWW) 15.09.2006, 06:58:07
Kudlanky, kudlánci, všem děkuji za rady, ale bohužel nepoužitelné.
Nenapsala jsem to dost jasně, takže upřesňuji. Byt je zatím ještě nájemní, privatizace má být teprve do dvou let, sice údajně za velmi výhodných podmínek, ale v tomto okamžiku nedisponuji vlasnickým právem ani k bytu, ani k jiné nemovitosti. Odstupné pro manžela je formulováno jako "náhrada za stavební úpravy a za kompletní zařízení bytu". Pokud jde o dohodu s manželem, např. o nějaké formě postupných splátek, tak ta také nepřichází v úvahu, on údajně potřebuje celou hotovost ihned na pořízení svého bydlení. Jestli přitom je na sumě ode mne tak závislý, nebo ne, to nehodlám zkoumat, prostě jsem to takhle podepsala a měnit to v žádném případě nechci. Mohlo by se totiž stát, že celá dohoda, již soudně stvrzená, o jeho odejití z bytu by ztratila platnost a on by v bytě s námi zůstal, což je ostatně zřejmě jeho největším přáním. Ovšem rozhodně není mým přáním, i nadále snášet denní urážky a napadání. Děkuji všem, Angela.
Angelo, (Ceskymo - Mail - WWW) 15.09.2006, 07:44:06
nestyd se :))) Oni tam pisou "vyporadani spolecneho jmeni manzelu", tedy ne jenom nemovitost. Treba by to slo i na ty stavebni upravy a vubec spolecny majetek (treba prave to zarizeni bytu)? Zkus se zeptat, nebo uz ses ptala?
Angelo, (bb - Mail - WWW) 15.09.2006, 08:13:38
tak to už se mi jeví tak složité k řešení, že bych se opravdu obrátila na právníka. I za cenu nějakých výdajů navíc, může najít schůdné řešení nebo aspoň upozorní na rizika, která by tě nenapadla. Pokud ta dohoda mezi tebou a manželem nebyla sepsána právníky, tak bych mu ji dala k posouzení. Já bych to udělala, abych nebyla později překvapená, nepříjemně, až se manžel obrátí na soud a ten mu dá za pravdu, že takto koncipovaná je vlastně neplatná, apod. Zkrátka teď v té situaci, co popisuješ, by moje první cesta vedla k právníkovi, a po konzultaci s ním k finančnímu poradci.
Angelo, (bb - Mail - WWW) 15.09.2006, 08:32:42
(možná to tu bude dvakrát, jestli vyleze to první, co jsem psala před chvílí a kamsi to zmizelo)
...Tohle je tak složitá situace, že bych zamířila zap právníkem. Sice za cenu výdajů navíc, ale pro klid duše, že jsem nezanedbala, nepřehlédla něco co by mě později nepříjemně překvapilo. Možná tě nakonec příjemně překvapí právník, až mu dáš posoudit tu vaši dohodu, třeba je takto zformulovaná neplatná a třeba manžel bude muset přistoupit na jiné řešení, ať chce nebo nechce. Ono se taky v těchto situacích hodně přihlíží k tomu, kdo má dítě ve své péčí atd. A od právníka, po konzultaci s ním, za finančním poradcem, kvůli té případné hypotéce nebo jinému úvěru. Zas proto, že je to jeho obor a my nemáme ani tušení, co všechno se dá.
To ano, Ceskymo (Angela - Mail - WWW) 15.09.2006, 08:41:00
jenže to se jedná o hypotéku, kdy oni samozřejmě půjčí i na vyrovnání SJM, ale za předpokladu, že: a) předmětem toho vyrovnání je vlastní nemovitost, b) že tu půjčku zaručím nemovitostí (kterou ovšem nemám). Vždyť právě proto mi nepřipadá v úvahu ani ta americká hypot - nemám ji čím zaručit, jedině svým vlastním čtyřicetiletým tělem.
Nevadí, všem děkuji. Vidím jako jedinou možnost ten hotovostní úvěr s 14 - 17% sazbou.
bb (Angela - Mail - WWW) 15.09.2006, 08:47:47
ta smlouva je nedílnou součástí rozvodového dokumentu, podepsaná oběma stranami bez nátlaku, a schválená soudem. Tady není co řešit a po právní stránce napadat. Že není pro mě příliš výhodná, to vím od začátku. Proč jsem ji dobrovolně, svobodně a strašně ráda akceptovala a podepsala, o tom jsem již psala.
(bb - Mail - WWW) 15.09.2006, 09:21:29
aha...tak to by právník byl na nic, jasně, zbývá řešit už teda jen ty finance. A máš pravdu, že u nájemního bytu nejde hypotéka, takže jen běžný úvěr. Pak mě napadá ještě kontokorent, pokud máš běžný účet a chodí ti na něj nějaké příjmy, tak by s tím neměl být problém a úroky obvykle nabízí banka lepší, než u spotřebního úvěru. Mně nabídli k soukromému účtu KTK s úroky kolem 11%. Když je to řešení finančně nevýhodné, nestyděla bych se jít důsledně po zvyšování alimentů, je to teda pracnější, podávat pořád k soudu žádosti o zvýšení včetně doložení mimořádných nákladů, ale i tak, každá kačka dobrá. No a ty sociální dávky a výpomoci.
BB (Béda Traktorista - Mail - WWW) 15.09.2006, 09:47:57
hele, tak nevím, jsi z Česka nebo ne? Se mi docela zdá, že pocházíš z jiných sfér (teda finančních).
No jen tak, (Béda Traktorista - Mail - WWW) 15.09.2006, 09:59:27
sociální dávky a výpomoci? Nikoho nezajímá, že splácí manželovi dluh. Kontokorent? Pokud jí nechodí na účet hodně peněz, tak jí 150 tisíc do mínusu nepustí, navíc by je do roka musela vrátit... kdyby to tak mohla, tak si nebude dělat starosti s tím, kde je vezme. Hypotéku s běžným příjmem jako rozvedená s dětmi( no ty děti nevím, jestli má)? K těm všem půjčkám, co už splácí? To by musela mít docela nadprůměrný plat - ale to by pak neřešila, kde na to vzít.
(bb - Mail - WWW) 15.09.2006, 10:10:40
..sociální dávky a výpomoci jsem jen připomněla, ne jako řešení celého problému, ale doplněk financí - má na ně nárok, pokud nemá nadprůměrné příjmy
..kontokorent 150 000 může hodně vypomoct, když jí schází právě 150 tisíc, jak píše - nemusí ho do roka splatit, to je častý omyl, záleží na domluvě s bankou - a ta bude podle toho, jaké jí budou chodit příjmy na účet, v tom máš pravdu, ale vůbec to nemusí znamenat, že jí ho zruší: konkrétní příklad - fyzická osoba, OSVČ, kontokorent 350 000, do roka nesplacený, a po roce na neurčito prodloužený na 500 000, při zachování stejné výše úroků (necelých 12%), a při stejných přicházejících platbách. Samozřejmě, na těch 500 tisíc musely být ty příjmy na účet mnohem vyšší, ale ona potřebuje 150 000. Rozhodně bych se s bankou poradila dřív, než bych si vzala úvěr se 17%ními úroky. Hypotéku dávají už i svobodným matkám, ano,záleží na příjmech, pokud jí po propočtu příjem minus hypotéka minus pravidelně výdaje zbyde životní minimum, tak jí tu hypotéku dají, i na víc než 150 000. Stejně jako dávají hypotéku i lidem po šedesátce. Samozřejmě, že záleží na tom, jaké má příjmy...jen jsem nastínila možnosti. Ne nereálné.
(bb - Mail - WWW) 15.09.2006, 10:13:07
u ní tedy hypotéka nepadá v úvahu, když je to nájemní byt...leda by měla chatu, chalupu, a nebo by si hypotéku vzali její rodiče na svůj dům, chatu apod., a ona by jim splácela...taky jedno z možných a dost častých řešení finančních problémů lidí, kteří nedosáhnou na další úvěr
Jen to všechno bude další spousta běhání, zařizování, psaní, počítání, nervíků atd., to je cena navíc :(
s financema ti neporadím (Wendy - Mail - WWW) 15.09.2006, 10:14:02
na to zde máš jiné kosáky. Ale jednu radu ti dám. Pokud možno bez právníka. My i naši známí s tím nemáme moc dobré zkušenosti.
bb, tak ještě jednou (Béda Traktorista - Mail - WWW) 15.09.2006, 11:23:19
pokud je schopna splácet 10 tisíc měsíčně plus 5 nájem a ještě jí něco zbude, tak nemá nárok ani kdyby měla děti 2. Tím je řečeno víc než vše. Ale dokud nebude mít aspoň třikrát tolik, tak nemá moc šancí na to další, jako jsou další hypotéky, úvěry a tak...
(bb - Mail - WWW) 15.09.2006, 11:33:41
bédo, ne tak docela, nemám už čas víc k tomu psát, až po víkendu, a to už asi tady ten článek nebude...v rychlosti odkazuju na hypotéční kalkulačky, nebo třeba na internetovou dotazovnu finančního poradce na www.ekonomicke-stavby.cz, tam jí poradí zdarma , když mu napíše email, tak jí odpoví neveřejně, podrobně a taky zdarma.
teď už musím končit
Bédo - ad hypotéky: (bb - Mail - WWW) 18.09.2006, 16:35:50
například Hypoteční banka dá hypotéku až do 100% hodnoty nemovitosti, což se hodí pro lidi, kteří nemají naspořeno nic...nebo hypo bez doložení příjmu - pro začínající podnikatele, kteří nemají ani jak doložit příjem, ženy na MD atd....hypo na už zaplacenou nemovitost, takže zpět získanou hotovost lze použít tam, kde nelze úvěr, a splácí se hypo na nemovitost...a konečně se hypo na nemovitost může použít i na jiné, libovolné účely - takový jakoby spotřební úvěr jištěný nemovitostí, proto za výhodnějších podmínek (nižší úrok, který nikdy nedosáhne 14-17% jako běžné spotřební úvěry, a první rok až tři se dá zafixovat na velmi nízké úrovni).
Hypo může získat i svodobný člověk, nebo bezdětný pár, nebo rodina s dítětem, důležitá je výše příjmu - pro svoboďáka je např. minimální příjem k získání hypo ve výši půl milionu stanovený na cca 7 500 Kč a splátky kolem 2 tisíc. Angela potřebuje 150 000, takže by ty splátky byly podstatně nižší, tudíž snad pro ni dosažitelné - no kdyby nebyly, neuvažovala by o úvěru. Čili problém u Angely není dosažitelnost úvěru, hypotéky, ani platební neschopnost. Horší asi bude najít nemovitost, chatu, zahradu, parcelu, byt atd., kterou by tu hypotéku jistila. Proto mě napadli rodiče, že by si mohli vzít hypotéku na svoji nemovitost a ona by si ji trvalým příkazem nechala strhávat rovnou ze svého účtu. |
1/ jak velky mas byt - nesel by vymenit (prodat) za mensi a ziskat tim nejake penize? a postupne setrit zas na vetsi?
2/ prodat ho, a vzit si hypoteku na novy (delsi doba splaceni po mensich castkach, asi i mensi urok)?
3/ neposkytl by ti zamestnavatel nejakou prijatelnejsi pujcku (mensi urok, delsi doba splatnosti?)