| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| AD ABSURDUM... |
Rubrika: [téma] Nelze-li něco vysvětlit pomocí Murphyho zákonů, pak TO neexistuje. Pokud TO navzdory výše uvedenému existuje, ignorujte TO!
Také stále častěji ve svém bezprostředním okolí slýcháte hodnotící soudy o absurditě současného světa? Slovník nám stroze sděluje význam slova absurdní jako nesmyslný, nelogický, iracionální a hloupý. Zdá se, že čím více toho o světě víme, tím absurdnější se nám jeví. Možná je ale absurdní jen to, co si o světě myslíme nebo co si myslíme, že o něm víme. Pokud události neprobíhají podle našich představ a nedávají nám smysl, nemusí být nutně iracionální. Absurdní může být náš postoj vůči relativně inertnímu světu a naše servilní očekávání individuálního prospěchu ze všech systémů, fungujících podle nám známých i neznámých pravidel. Prospěch lze pak definovat jako pravidelný přísun hmotných a nehmotných statků, jimiž budeme spravedlivě a pokud možno bez většího úsilí zahrnuti. Ale s pravděpodobností, rovnající se téměř jistotě, nebudeme... Rozhodně ne v žádoucím rozsahu. Jiný rozměr má v osvíceném věku mediálních impérií a internetu, ignorujících jakékoli hranice, téměř vše. Tradiční hodnoty jsou hodnotami jen potud, lze-li je finančně vyčíslit a komerčně uchopit. Ani odvěký filozoficko-i deologický boj mezi hmotou a vědomím není v současnosti dosti atraktivní. Otázky prvotnosti jsou druhořadé. Druhořadá témata se dají mediálně uchopit tak, že se jeví jako klíčová. Nelze spolehlivě rozlišit informace od dezinformací, realita a virtualita se prolínají, pravda a lež jakbysmet. My, průměrní občané si nutně musíme připadat jako rukojmí v gigantickém spiknutí zednářských elit, jako oběti jakýchsi složitých manipulací ve vypečených hrách těch, jež bezradně nazýváme ONI. „Perverzita světa" byla již mnohokrát opakovaně prokázána. Murphyho zákony působí neúprosně a nezávisle na naší vůli. A působily tak vždy – i v době, kdy ještě nebyly tak geniálně zformulovány. Můžeme považovat za nadějný fakt, že v dávné historii hodnotili tehdejší současníci tehdejší současnost podobně, jako my dnes? Nevím. Známý je záznam na asyrské destičce: „Všude je plno úplatkářů a korupce. Uvážíme-li, že tento srozumitelný text je datován do třetího tisíciletí před naším letopočtem... Anebo se jedná o pouhou fikci a manipulaci, aby nás kdosi uchlácholil, že svět a lidé v něm se až tak podstatně nemění, vždyť „vše co bylo je totéž co bude, vše co bude je totéž co bylo a vše co jest je totéž co býti má, neb nic nového pod Sluncem není a nebude"? Jak TO tedy je? Nejsou absurdní především naše hodnotící soudy? Naše postoje a vztahy k objektivní realitě? A co je vlastně objektivní realita? Souhrn subjektivních zkušeností o ní? Realita je přece stvořena tak, že je nazíratelná jen z určité perspektivy. Jistý úhel pohledu je pravděpodobně kvalifikovanější a konkrétní pozorovací poloha výhodnější. Ale který úhel a která poloha? A navíc je zde ona neukojitelná touha po individuálním prospěchu, jenž je logicky nadřazen prospěchu kolektivnímu. To, co vidíme, podvědomě přizpůsobíme tomu, co bychom vidět chtěli. Je přemýšlení nad podobnými tématy „smysluplné"? Vždyť jenom generuje další zparchantělé otázky, na něž nenalézáme uspokojivé odpovědi. Pokud je nalezneme a zformulujeme, vždy se najde někdo, kdo je označí za zkreslené, absurdní, ba přímo blbé. Přirozeně. Jiní ze svých pozorovacích pozic vidí svět jinak a mají jiné zájmy, což nutně vede k názorovým střetům. Ty jsou v podstatě vždy konfliktem zájmů. Co s tím? Obecná odpověď neexistuje a nemůže tudíž být „věrohodně" zodpovězena jinak, než demagogicky. A tak jsem si po dlouhých létech tápání a marných bojů s čímsi, co je obtížné i pojmenovat, „problém" zjednodušil. A absurditu povýšil na „vyšší princip", prosakující skrze všechny jevy, události a procesy. Zkuste to. Časem se naučíte těšit z paradoxů, blbostí a absurdit. Vyhnout se jim nelze, to je nepochybné. Nechat se neustále vytáčet a znervózňovat tím, co nelze ovlivnit, je nemoudré. Nemyslíte? Tak myslete! J Lze rozlišit různé druhy a úrovně absurdit. Prvoplánové a záměrné, jež mají často podobu legrace k popukání. To jsou tzv. „tutovky". Spolehlivě osloví statistickou většinu. Já osobně dávám přednost sofistikovanějším absurditám... Třeba Marťanům v Parlamentu či poněkud bizarním pozemšťanům tamtéž. Jistě, politika je z hlediska tohoto tématu zvláštní, velmi výživnou kapitolou. Skoro by se chtělo a snad i mělo napsat, že tupá omezenost, sobecká arogance, falešná pseudoasertivita a bezbřehá prolhanost jsou v ní zcela dominantní. Denně jsme informováni o aktivitách a slyšíme prohlášení, z nichž prosakuje a odkapává průměrným mozkem těžko uchopitelná iracionalita. Elitní občané, naši volení zástupci, rádi a často absurditu skloňují. Prostým „občanům této země", jejichž blaho jim „v tuto chvíli" leží na srdci a bezprizornost v žaludku, dávají jasnou, lehce poplašnou zprávu: od dob Rakousko-Uherské monarchie se příliš nezměnilo. A „občan této země" se baví nebo vzteká. Tuzemský Absurdistán už nestačí. Impulsy z Bruselského pavilonu opic lze mnohdy označit za hyperabsurditu, povýšenou na umění. Zástupy parazitních komisařů, přiškrcených pestrými vázankami i naondulovaných komisařek, přetékajících z kvalitních kostýmků, produkují stále bizarnější myšlenky a umanutě žádají jejich uvedení do praxe. Neutuchající potlesk, tisíce děkovných dopisů... zejména od dodavatelů kancelářského papíru. Jak těmto útokům efektivně čelit? Těžko. Odhodláme-li se k poněkud výstřednímu činu a vyhodíme do připraveného kontejneru televizní přijímač i s dálkovým ovladačem, mohli bychom se paradoxně obohatit. Vnitřně. V euforii pak můžeme do zbylého prostoru přihodit počítač včetně klávesnice, monitoru, spleti kabelů a modemu pro připojení k internetu. Absurdní? Možná, ale uznejte... to bychom si ignorantsky pohověli! Ale nepohovíme. Myšlenku na výše popsaný postup zaplašíme, disciplinovaně uchopíme dálkový ovladač, případně počítačovou myš. A pokorně se navrátíme do virtuálního absurdna, jež nám ochotně nabízí a zprostředkovává to, co nám reálný svět nemůže či snad dokonce NECHCE poskytnout... Inu, co k tomuto poněkud absurdnímu textu dodat? Všeobecná i aplikovaná Murphologie by se podle mého názoru měla stát součástí učebních osnov. Lépe bychom čelili protivenstvím vezdejšího světa. Podle hesla: „Předem varován, lépe vyzbrojen". Prostor, v němž žijeme, je absurdní ze své podstaty a lepší nám nikdo nenabídne. Rozhodně ne ti, kteří tvrdí, že to hravě dokáží a výjimečně tomu i věří. Ale každý nechť dělá, co umí. Mnozí dělají i to co neumějí. Pytlačí za hranicemi svého talentu a svých schopností. Jako třeba já. Pojednal jsem drze problematiku, která je na mě „o číslo větší" a co?! Stalo se vám snad něco, že jste dočetli až sem? Nestalo! Tak vidíte... Ale příště si už dejte větší pozor na to, čemu a komu nasloucháte. Nejpozději před příštími parlamentními volbami. J © aTeo |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Neexistuje nic skutečně reálného (Wendy - Mail - WWW) 13.09.2006, 13:09:51
ani snad ta teorie relativity a speciální teorie relativity...všechno se nám jen zdá, zatímco kolem nás probíhá souběžně několik časů a čtvrtých a dalších prostorů. Co to je vlastně za jednotku, ten čas, když časem lze cestovat sem a tam ? Všechno je pomíjivé a v prach se obrátíme. Ale to jestě neznamená, že budeme žít stylem "Po nás potopa". Žijeme sice v absurdistánu, který bohatě přesahuje hranice naší země, ale nic lepšího nemáme. TAkže - díky za každé nové ráno. Murphyho miluju, a tak nakonec něco z něho :
Persingův postulát - Množství racionálních hypotéz, které mohou objasnit určitý jev, je nekonečné. Požehnání dle Leo Rogerse - Stojí-li něco za něco, není toho nikdy dost. A nakonec - Založení strany signalizuje rozklad hnutí. Jakmile zbohatnou, stanou se z nich republikáni. PS.: někdy mám pocit, že se necítím bezpečně na Zeměkouli, že fakt není kam utéct. Ale tyhle stavy netrvají dlouho, jinak by se to muselo léčit, že. Jsem od přírody optimista. Souhlasím však s autorem - pozor na předvolební sliby. Sliby se slibují, blázni se radují !!!
aTeo, (master - Mail - WWW) 13.09.2006, 13:54:24
Já se něco z Tvé filosofické úvahy pokusím převést do konkrétna. Do jednoho, nám vem dobře známého příkladu.
New York, 11. září 2001, dvojčata A na to se hodí jako hvězdička na nočník obě dvě věty zákona: Nelze-li něco vysvětlit pomocí Murphyho zákonů, pak TO neexistuje. Pokud TO navzdory výe uvedenému existuje, ignorujte TO! Před dvěma dny se konaly pietní oslavy. Projevy, jména obětí, atd celoamerické truchlení. Na druhé straně pracuje řada nestranných odborníků a snaí se rozřeit palčivou otázku PROČ? Proč k tomu vůbec dolo a jak to, e se ta dvojčata zřítila a pohřbila tolik obětí? Ne, nejsem oura, čtu jen fakta, jiná fakta, faktíčka, ne nám jsou podsouvána a skládám si svoji mozaiku. To, co se moná lidstvo za nějaký pátek dozví, to by mohla být právě ta absurdita tohoto světa. A já se vůbec Wendy nedivím, e se necítí bezpečně na Zeměkouli. Ná malý absurdistán, v čele s absurdními vehoschopnými, je jen malé nic, proti velkému strýčkovi, Absurdistánu s velkým A. Pokud je pravda to, co se postupně dozvídáme, nepůjde zřejmě o Absurdistán, ale přímo o Perverzistán. Tak k meritu: lo o pojiovací podvod? Bylo prý zjitěno, e dvojčata byla v hrozném technickém stavu a nutná oprava by dosahovala závratných čísel. Kdyby se časem zřítila, nebylo by pojistné. Je to pravda? V okamivu nárazu letadel do dvojčat se v několika patrech objevily záblesky, typické pro výbuchy. Kdo by tam vak dal výbuniny? CIA? Je to vůbec moné? Mohl ár hořícího leteckého paliva naruit elezobeton tak, e by ocel změkla a celé se to poroučelo k zemi? Z letadel se nenalezly černé skřínky. Ale jo, nalezly se prý tři. Potvrdil to jeden záchranář, který viděl pracovníka CIA, jak je odnáí. Je i toto pravda? Je pravda i to, e vichni idé, pracující v té době ve dvojčatech, měli v ten den volno? Proč? Věděl Izrael, e USA chtějí napadnout Irák pod záminkou hledání zbraní hromadného ničení? A jaký by měl zájem? Chtěl, aby USA napadly muslimský svět? Je pravda i to, e na Pentagon nespadlo letadlo, ale měla to být odpálená vojenská raketa, její zbytky se měly najít? President Bu byl v té době někde ve kolce. Byl vyruen a bylo mu sděleno, e USA byly napadeny. Proč s ním nic nehnulo a proč zůstal sedět celých 7 minut, jakoby se nic nedělo? Byla to jen záminka k vojenskému útoku na Irák s obětováním několika ticíc nevinných lidí, dle vzoru Ruska - " nas mnogo"? Jak velkou roli hraje v US rozpočtu zbrojní průmysl? Zkouení nových zbraní, vztahy, vazby na senátory a pod.? Nejde mi vak do hlavy jedna věc. Proč musejí vědci a odborníci ta svá tvrzení pod nátlakem odvolávat? To přece není v ádné demokracii obvyklé. A zde se hodí ta druhá věta zákona. Pokud TO, NĚCO navzdory výe uvedenému existuje, ignorujte TO! Ale přece: Na některé otázky dá odpověď dokument, který je na těchto stránkách: (Nebo opět nedá?) http://rimmer.nitranet.sk Je toho asi 699MB. Prohlédnout to lze přes BSPlayer a stahuje se to dle rychlosti připojení asi přes hodinu. Internet je přece mediální impérium, ignorující jakékoli hranice. Má vak úctu k demokracii.
(bb - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:15:21
Zajímavé. Vrátilo mě to do dětství, vybavily se mi vzpomínky, Hlas Ameriky, BBC atd., táta a jeho zakázané knihy, některé mi nechtěl půjčit a z některých mi jen vybíral pasáže :)) taky zvláštní pocit, když jsem na regálech knihkupectví viděla jen tak Jitro kouzelníků, Vzpomínky na budoucnost :)
Jak se přišlo na to, že pracovníci v dvojčatech měli volno? Kamarád známého, který teď žije v USA, tam pracoval, byl ten den v práci a neměl mít volno. A zemřel tam.
bb (master - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:22:41
já jsem to psal ve Wordu, protože se tu občas jen přepínám, odbíhám a nejsem trvale připojen a ono to pak udělalo při kopírování čtverečky. Tam má být Židé meli v ten den volno. Jak jsem koupil, tak prodávám a divím se...:-)
ty brďo, aTeo = master?? nebo jsem už úplně mimo:-) (bb - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:29:15
ok, díky za vysvětlení
i když se taky pořád divím :-)
jo, jsem mimo - master je master a ateo je ateo.. (bb - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:30:35
tak to dopadá, když se dělá 6 věcí najednou a ještě se u toho tlachá na netu
Už ten soubor sosám... (aTeo ;) - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:35:29
Díky za tip, za 25 minut ho mám v compu. Údajně. Snad to pak rozchodím...
Ve dvojčatech nezahynul hlavně ani jeden Izraelec (Wendy - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:38:26
ne že bych to někomu přála, ale oni BYLI VAROVÁNI, ergo kladívko, vědělo se o tom dopředu. Svázanost klanu Bushů se Saúdy je všeobecně známa, kamarádí se už dlouho. Jak se jmenuje ta společnost, do které se junior nacpal poté, co zruinoval už jednu? A v té druhé vytrval, i když byl neúspěšný manažer. Kdo tam cpal prachy? Tatíček určitě ne. A co společnost Halliburton ? A co to konsorcium obchodníků vzápětí po dvojčatech ? A všichni z rodiny Saúdů po atentátu bezpečně vyexpedováni z USA domů, bez výslechů ? A co ta dodatečná přiznání, že zbraně hromadného ničení v Iráku vlastě nebyly ? A hlavně - co těch zbytečně zmařených životů jen pro záminku k agresi?! Je mi z toho zle. Tyto informace prosakují přímo z otevřených zdrojů v USA, kde populalrita Bushe a jeho válek rapidně klesá, není to žádná východní propaganda. Ne,nemám z toho radost. Ani nemůžu říct, že nemám ráda Ameriku. To jen pár lidí nemám ráda. Není totiž proč.
aTeo, kdybys to nerozchodil, (master - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:42:13
musíš si ze Slunečnice.cz stáhnout kodek xvid.
Je obsažen c souboru PACK ALL in 16.0.3.0 Já už zase padám na chaloupku natírat móóóc prken fermeží. Je počasí... :-))
Wendy, (master - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:45:30
já také ne. Ale fandím jejich kosmickému programu. Ten je bez diskusí...
Já si poradím... (aTeo ;) - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:45:47
Ale bylo to oumyslně dvojsmyslný. Jestli pak rozchodím to, až ten dokument shlédnu... (?) :)
PS.: (Wendy - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:49:55
Jo, aTeo, asi takhle...kdyby chtěli Saúdové vyrovnat všechny pohledávky a investice od USA, tak by se jeich ekonomika rozložila na součástky. Ropáci asi mají největší velmoc i s nejmocnějším mužem světa na háku.
Teď mě asi ukamenujete- (Alena T. - Mail - WWW) 13.09.2006, 14:53:59
ale já si nemůžu pomoci. Události z 11. září TOLIK připomínají požár říšského sněmu v převálečném Německu - a spojené státy TOLIK - co do metod - připomínají Sovětský svaz, že je mi z toho nanic....
Proč bychom tě kamenovali ? (Wendy - Mail - WWW) 13.09.2006, 15:22:02
Prostě to po pár letech všechno prasklo. Jako ten volební podvod co spáchali na AL Gora na Floridě. Jako u nás zakazovaných 2000 slov, taky jsme se k nim přes zákaz dostali. Lež má krátké nohy.
Ale no tak, přátelé (toulavej - Mail - WWW) 13.09.2006, 16:02:31
PROČ hledat za vším neznámým nebo podivným nějaké konspirace. Možná se někomu může zdát, že třeba rok 89 nebyla žádná spontánní sametová revoluce, ale připravená akce STB třeba. Ale tyhle revoluce proběhly v celém východním bloku. Znamená to třeba, že se všechny Státní bezpečnosti ve východních zemích domluvili, že do toho praští právě teď. Že Maďaři otevřou hranice do Rakouska, my pustíme NDRáky na velvyslanectví SRN apod. Já tvrdím, že někdy některé věci probíhají SPONTÁNNĚ bez jakékoliv režie, protože NĚCO by NIKDO NEVYMYSLEL dopředu. To jsou ta životní překvapení, to koření. A židovské konspirace to už tedy OPRAVDU NE !!! Já myslel, že profesor Masaryk to s těma Židama obhájil už někdy před válkou a vono asi ne. Pořád jsou do všeho namočený . . . Jenže takhle začínal i slavnej pan Adolf Hitler, možná jste o něm něco slyšeli, nedávno ho tu zmínil právě aTeo . . .
Pro Alenu T – přirovnávat DEMOKRATICKOU zem k TOTALITNÍMU REŽIMU, to jsi VELMI VEDLE. Každá zem si brání to svý, ale když např. potřebuje nějaký Američan ve světě pomoci, ta zem se mu SNAŽÍ pomoci. V Rusku nechají klidně pochcípat posádku ponorky jen aby se to svět nedozvěděl. Nechají ozářit TISÍCE lidí v okolí Černobylu, jen aby to ututlali, klidně tam pořádají Závod míru. O hladomoru na Ukrajině asi už nebudu pokračovat, co . . . jenom MALÝ příklad.
Já vím, že se ti to moc nelíbí (Wendy - Mail - WWW) 13.09.2006, 16:36:56
mně taky ne, ale nebudeme přece před realitou utíkat. Naše sametovka a převraty okolo se možná spustily samospádem, ale až když to SSSR pustil z rukou. Doba k tomu dospěla, to jistě. Taky bych radši měla lepší svět. Ale máme jen tenhle. Každý stát něco tutlá, a že to v Rusku dělali ve velkém, vo tym žádná. Jenom třeba ten Gagarin - zprávu pustili do světa až v okamžiku, kdy byl už bezpečně zpátky na Zemi. Je to pokrytectví. Při tomhle aspoň nikdo neumřel, ale vypovídací hodnotu to má velkou. Nic to ovšem nemění na faktu, že i ostatní mají máslo na hlavě. Možná jiné, ale mají.
Wendy, já NEŘÍKÁM, že Američané jsou nejsprávnější, zkrátka andělé. (toulavej - Mail - WWW) 13.09.2006, 17:30:43
Já neříkám to samé o Židech, ale ŘÍKÁM, že za vším NEHLEDÁM židovské spiknutí. Některé věci jsou možná podivné, ale to neznamená, že v tom má někdo prsty, třeba Židé nebo Amerika. CIA apod.
Kdybychom přistoupili na tyhle konspirační teorie, na to, že peníze zmohou všechno, nemělo by cenu se o nic pokoušet. Ale TAK TO NENÍ ! Malý příklad z fotbalu – to je ta hra co tam běhají po hřišti a kopají do míče – slavný Juventus Turín, ani hromada peněz ho nezachránila před sestupem za podplácení. Ani Olympic Marseille předtím. A mohlo se – podle konspirace – přece něco ztratit při vyšetřování, nehoda soudce a záměna za smířlivějšího apod. Ale možná namítnete, že Židé tam neměli prachy, no potom už by vám ale nebylo pomoci . . . A JENOM UVAŽOVAT o tom, že si Američani (američtí Židé) sami zbourají ( nechají – navedou někoho ) Dvojčata, no to už je fakt MOC . . . Kam vy na tohle chodíte . . . Nemyslíte si náhodou, že uprostřed Zeměkoule je ještě jedna, ale MNOHEM VĚTŠÍ ? To je tak na stejné úrovni uvažování. Ani tohle snad není realita.
toulavej, (Jana - Mail - WWW) 13.09.2006, 17:38:43
v mnoha věcech, co píšeš, nezbývá než souhlasit - ale musím dodat: ti Američani se snaží pomoct občas hodně divně. třeba tak, že se úporně snaží zabránit tomu, aby jejich vojáci a obecně občané byli souzení za nejtěžší zločiny proti lidskosti (permanentní sabotování Římského statutu). v té superdemokratické zemi klidně popravují děcka - trest smrti se vztahuje i na lidi, co svůj zločin spáchali jako nedospělí, a i na mentálně postižený... a když náhodou nějaká organizace děckám řekne, že se před AIDS můžou chránit nejen tak, že spolu nebudou spát, ale že když už spolu spát chtějí, ať použijou kondom, ustřihnou jim veškerý dotace. (a nejen ve Státech, týká se to i organizací působicích třeba v Africe.) ano, je to demokratická země a ze srovnání se Sovětským svazem vyjde samozřejmě líp, ale jenom jako ten jednooký mezi slepýma...
každej, kdo má oči ke koukání, ví, že způsob, jak si za tím "svým" jde Bush, má velký podíl i na 11. září. což není žádná "omluva" pro terorismus - ten je nepřijatelný bez debat - ale i ten terorismus má příčiny. a ty nejsou jen v tom, že je někdo (=organizátor těch zločinů) svině, ale taky v tom, že tu svini někdo něčím namíchl. jenže to pak odskáčou lidi, co s tím neměli nic společnýho, a George W. dál kryje kámoše ze Saúdské Arábie a čert ví koho ještě... tak si říkám, že doba by už konečně mohla dospět k tomu, že USA nejsou pan šéf, co natruc bude sabotovat všechno od mezinárodního trestního soudu až po kjótský protokol, a občas někam vlítne jen proto, aby měl dost ropy (kecy o pomoci obyvatelům-civilistům, kteří to odnesli stejně nejvíc, tak nějak neberu). toho chlapečka, co v téhle třídě rád šikanuje a určuje, kdo se s kým bude nebo nebude bavit, by někdo měl proplesknout a poslat do patřičných mezí. :P
(Jana - Mail - WWW) 13.09.2006, 17:44:47
(kurňa, teď to po sobě čtu a nejsem si úplně jistá, jestli jsem pro samý metafory nevyrobila neúmyslnou urážku, tak to pro jistotu upřesním... tím nechutným frackem nemyslím pochopitelně nikoho zde diskutujícího, nýbrž podivnou politku provádějící mocnost :)))) )
Hej, bolo to absurdné... (aTeo ;) - Mail - WWW) 13.09.2006, 19:34:24
A čo vy si, Kefalín, predstavujetě pod takým slovom "absurdný"?
Toulavej, (Ceskymo - Mail - WWW) 14.09.2006, 05:45:30
ja vim, ze mas Staty rad (ja taky), ale nejak jsi pri tech (ostatnich) prasarnach zapomnel vyjmenovat treba "zkousky" jadernych zbrani v Nevade - s vedomim toho, ze tam zijou lidi...
A jinak tu suskandu, jak se s. pan B. kamaradil se svym arabskym pritelem jeste par dni pred Dvojcatama, jsem taky slysela, a nejen to, i videla v jedny reportazi, ktera sla na satelitu jenom 2x nebo 3x - a pak najednou smytec, ackoli tu jinak vsechno opakujou az do uplnyho zblbnuti... A je fakt, ze od chvile, kdy tenhle megalomaniak odstartoval tu svoji slavnou svatou valku, tu jdou vsechny ceny rapidne nahoru, zatimco socialni rozpocet se skrta a vejplaty budto stagnujou, nebo jdou dolu. Zkratka pro me to znamena, ze zivotni uroven klesa - a zadluzenost stoupa. To Alenka: mas pravdu, me se to tak taky jevi - jakakoli zaminka je dobra...
aTeo, (Mariela - Mail - WWW) 14.09.2006, 09:58:05
moc jsem si pochutnala na článku, v poslední době mně už mnohokrát napadlo, jak a jestli bych žila šťastněji v době naprosto nemediální,s jakoukoliv zprávou odkázána jen na dvounohého posla :-)) Asi bych zbytečně nemeditovala nad všudepřítomnými absurditami, čímž myslím i většinu dnešních komentářů, a dělala něco užitečnějšího.
Abych nezapomněla, Toulavej, opětovně díky za střízlivý komentář.
Milá Marielo, (toulavej - Mail - WWW) 14.09.2006, 10:48:55
Ani nevíš ( možná, že víš – to já nevím :-) ), jak je v dnešním světě těžké být a žít STŘÍZLIVÝ a mít tedy podle Tebe střízlivý komentář. V sobotu jsem jel jako jeden z barbarů na jejich voru
viz http://zpravy.idnes.cz/obrazem-v-centru-plzne-se-sesla-kuriozni-plavidla-fvx-/zajimavosti.asp?c=A060909_211341_zajimavosti_jba a http://www.xkultura.cz/?modul=detail&id=37684 ( doufám, že to není reklama ) jako STŘÍZLIVÝ barbar a bylo to VELMI náročné být jeden z mála . . . :-)
aTeo, no vidíš a je tu další PROČ! (master - Mail - WWW) 14.09.2006, 11:40:49
Já se tu pravdu snad nikdy nedozvím,sakra...
Toulavej, (michal - Mail - WWW) 14.09.2006, 12:31:02
nezlob..:-)) příště tedy poděkuji za nadhled, když si slovo střízlivý vykládáš jen jediným zůsobem. A to, žes tenhle stav zvolil jako jediný možný coby kotrčník toho děsu ,jen svědčí o tvé zodpovědnosti.
Michale, ne ne, tak tomu není. (toulavej - Mail - WWW) 14.09.2006, 13:11:59
Já si pojem STŘÍZLIVÝ nevykládám jenom jediným významem. Výklad přenechávám přihlížejícím, jejich naturelu, ať si dosadí pro ně nejvhodnější význam. :-)
A děkovat mně za můj nadhled, to nevím . . . Přidej SVŮJ názor, to je lepší. Nicméně, jestli máš podobný názor, jsem rád, že v tom nejsem sám. :-)
Pro mastera – politika NENÍ ŠPINAVÁ. (toulavej - Mail - WWW) 14.09.2006, 13:15:04
Je to prostředek, jak se společnost snaží dosáhnout nějakého cíle. Ten ZPŮSOB snažení může být ŠPINAVÝ. Ale jaký ten způsob je zvolen závisí v demokracii na lidech, jaké ZÁSTUPCE si vybrali ve volbách. Je to JENOM na lidech. Na jejich HLOUPOSTI, důvěřivosti nebo PROZÍRAVOSTI. A jestli se POUČILI z minula.
A pokud jde o PRAVDU – není tak těžké ji najít, nejtěžší je smířit se s tím, že to, co vidím nebo slyším pravda MŮŽE být a neschovává ji neustále NĚKDO přede mnou . . .
toulavej ( - Mail - WWW) 14.09.2006, 13:23:43
o světové politice se moc bavit nemůžu, myslím že na to ji moc málo sleduju, když jen tak prolítnu noviny a vyslechnu TV zprávy, leda snad o komunální, a o té tu řeč není...ale myslím,že většina společnosti chce mít klid, tak si tedy zvolí z nabídky zástupců - tj. politiků, a protože většina politiků chce dosáhnout především SVÉHO cíle, kterým je uspokojení vlastního ega a touhy po moci, vlivu, ti nejníž aspoň naplnění korýtka, tak podle toho politika vypadá.
Ráčím to vyzkoušet večer aTeo (Wendy - Mail - WWW) 14.09.2006, 13:25:56
Toulavej - to jste se krásně vyblbli, viď. Docela vám závidím. Jo, kdo si hraje, nezlobí...
(bb - Mail - WWW) 14.09.2006, 13:26:03
zapomněla jsem se podepsat
Na politice všech zemí, které se rády označují za demokratické, vidím demokracii jen v těch volbách...pak už je to jen obchod.
toulavej, (master - Mail - WWW) 14.09.2006, 13:58:33
říkám-li "špinavá politika", nemám tím na mysli podstatné jméno "politika", ale lidi, kteří ji dělají. I samotné slovo "pravda" může být mnohdy velmi relativní a nejvíce pravdivá bude asi pravda pravdoucí. Ovšem - to je opět ta pravda, kterou má momentální vládnoucí strana. A jsi v hledání skutečné PRAVDY opět na začátku.:-)
Pravda (aTeo ;) - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:09:26
je abstraktní kategorie a nemůže tudíž existovat sama o sobě, bez svého nositele.
Absolutní pravda je lež číslo jedna... Pravda pravdou zůstává, jen pokud nevládne... Lež je lepší než pravda, umřelo kvůli ní mnohem méně lidí. (Fouché)
Toulavej, (Mariela - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:19:43
omlouvám se, to ti neodpovídal Michal ale já - důsledek neblahého zlozvyku dětat min. 3 věci najednou. Názory mám většinou souhlasné, tak si říkám, nač tady exhhibovat, když ty to děláš daleko líp :-))
Víš, jak bych si představoval pravdu? (master - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:23:34
Třeba jako fyzikální zákony. Tam se nedá nic očůrat, nic tam nemá dvojí výklad, vše je jednoznačné. A navíc, platí stále a budou platit, ať je u moci Bůh či Satan.
Ale docela dobře si dokážu představit dvě pohádkové bytosti. Jedna se jmenuje Pravda, druhá Lež. Stále spolu soupeří, ale jaká by to byla pohádka, kdyby měla zvítězit Lež? No a od té doby je Pravda součástí standarty presidenta republiky a vlaje ve větru, navzdory všem Lžím a Nenávistím. Konec pohádky a spinkat. :-))
Ano, pravda vítězí... v pohádkách. (aTeo ;) - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:44:54
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.657.jpg
Tohle téma se mi neustále vrací... http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.710.jpg http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.329.jpg
aTeo, nechci Tě zarmoutit, když jsem tím předsedou fan klubu, ale (toulavej - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:46:03
co já si pamatuji z Leninových spisů – a státnici jsem neodbyl, dělal jsem ji poctivě až napotřetí – tak existenci absolutní pravdy ukazoval Vladimír Iljič na příkladu bitvy Napoleona u něčeho, nebo vůbec existenci samotného Napoleona. To, že existoval on i ta bitva JE ABSOLUTNÍ PRAVDA – nezpochybnitelná jiným světovým názorem ( doufám )
To jsou jenom fakta... (aTeo ;) - Mail - WWW) 14.09.2006, 14:55:58
Nejspíš pravdivá. Pravda je to, čemu věříš. A já věřím tomu, že Napoleon existoval a že u Marenga či u Slavkova zvítězil.
Pokud celá historie není jakýsi podivný komplot vůči mně... :)))
pro Wendy – nevěděl jsem, že se ráda svezeš na vodě a ráda dáváš svůj život všanc, (toulavej - Mail - WWW) 14.09.2006, 15:03:22
jinak jsem Tě pozval. Ale musela bys VAŘIT, protože barbaři chytají lehké ženy co umí vařit, protože jejich plavidlo by už nic těžkého neuvezlo a taky mají pořád hlad . . . ( proto tam mají gril a opékají ukořistěné maso domorodců a zapíjejí to zkvašenými nápoji – někteří )
Jetě e si nic nedělám z toho, e nejsem DOST chytrej . . . :-) (toulavej - Mail - WWW) 14.09.2006, 15:26:55
Jinak jsem dneska NEUSNUL. NĚCO TAK KOMPLIKOVANÝHO jsem u pěkně dlouho nerozebíral. Vůbec si nejsem jistej, jestli na to vůbec mám. To je něco s převtělováním, nebo porucha časoprostoru nebo NĚCO ÚPLNĚ JINÝHO ?
PS jsem docela zvědavej, jestli na to přijdu . . . :-)
Je to jen (aTeo ;) - Mail - WWW) 14.09.2006, 15:48:02
ABSURDNÍ povídka. Nejspíš z blázince. Ten dotyčnej bude asi přepracovanej psychiatr. Vyšlo to před 17 lety v Dikobrazu. Tak se nejspíš jedná o srandu k popukání... :)
V okamžiku (Wendy - Mail - WWW) 15.09.2006, 07:49:47
kdy jsem přečetla "... podívám se na televizi" mě napadlo, že pokud to skutečně není povídka z blázince, asi jsem se zbláznila já. Je to skvělý, můj šálek čaje. A protože to je takový, pořád to koluje, to jsou věci, co nezestárnou. aTeo, kam taky pořád chodíš na ty obrázky ? Do svého archívu, já vím.
A víte, co je pravda ? Samé konkrétní a hmatatelné věci. Vyjde Slunce nebo otočíte vypínačem a JE světlo. Abstraktnější věci už takový jednoznačný nárok nemají. Řeknete třeba, že máte hlad, ale někdo vám to věřit nemusí.
Wendy, nebude ten NĚKDO - sytý ? (toulavej - Mail - WWW) 15.09.2006, 09:09:05
(sytý hladovému nevěří)
Jenom zkouším masterovu radu o nastavení zobrazení písmen. :-)
Na netu je více těch, (aTeo ;) - Mail - WWW) 15.09.2006, 09:24:19
kteří píší než těch, kteří čtou. Je to téměř inflace textů. Denně vznikají stovky webových deníčků. Z komentářů je zřejmé, že většina diskutujících článek vůbec nečetla anebo četla jen povrchně. Obrázky mají tu výhodu, že jimi lze převyprávět dlouhatánský příběh. Přečíst se dá na jediný pohled. Problém je vždycky v tom, koho a jak oslovit. Cílová skupina "všichni" je nesmysl. Ale na koho se orientovat? Na intelektuály? Těch je jenom hrstka a zpravidla mají jiné starosti. A tak mi nezbylo, než se usadit v polobulvární poloze. V podstatě se podbízím statistické většině. A občas do galerie propašuju něco, co bych chtěl dělat a co mě opravdu baví. Jsem rád, když přijde na tutéž akci reakce od univerzitního profesora i od pomocného dělníka. Představuji si ho jako Pepu, který se večer baví mými výtvory, plácá se do stehen a pak mi v dobrém rozmaru třeba napíše: Seš hustej, kámo! Pak mám na chvíli pocit, že TO přece jenom má smysl - nejen pro mne...
(bb - Mail - WWW) 15.09.2006, 09:44:57
štěstí, žes netvořil před sametem, to bys v tom měl guláš (a nebo Gulag?)...když intelektuálové byli dělníky a dělnická třída rozhodovala o kultuře :)
Tohle platí (aTeo ;) - Mail - WWW) 15.09.2006, 10:54:27
jenom pro ty, kteří se chtěli "výtvarnem" živit. A já nikdy neměl ambice "dělat umění". Tehdy bylo nejspíš snazší se prosadit, pokud byl dotyčný ochoten ctít vedoucí úlohu Strany a neprovokoval dělníky, rolníky a pracující inteligenci. Politická satira byla možná jen skrytě, tak jak to uměli Renčín a Jiránek. Cenzura a autocenzura vše, co vypadalo ideologicky závadně, odfiltrovaly. Cosi na tohle téma jsem napsal tady: http://www.pozitivni-noviny.cz/425.html
aTeo, třeba tenhle by se mohl tesat : ( - Mail - WWW) 15.09.2006, 11:06:43
Nejhorší inkvizitor je ten, kdo ví, že se točí...
My zase chgodili rádi na Buriana a Dědečka. Ten Dědeček byl geniální. Dostal třeba otázku z hlediště : "Co si myslíte o lidech, kteří opustili naši zemi ?" On se hluboce, leč krátce zamyslel a odpověděl: "Já si velice vážím kosmonautů." Psal se tehdy rok asi 1980.
Jé, já se zapoměla podepsat. (Wendy - Mail - WWW) 15.09.2006, 11:08:58
To bude tím dojmem z literárního zážitku a následných vzpomínek...nějak to okecat musím.
toulavej, myslím, že nastavení je O.K. Jdu na oběd.
Jé, já se zapoměla podepsat. (Wendy - Mail - WWW) 15.09.2006, 11:14:08
To bude tím dojmem z literárního zážitku a následných vzpomínek...nějak to okecat musím.
toulavej, myslím, že nastavení je O.K. Jdu na oběd.
nastaveni (sasa - Mail - WWW) 15.09.2006, 13:45:48
neni OK.
nepouzivat explorer nebo jeste lepe diakritiku bude Ok :-)
tuláčku toulavej, (Wendy - Mail - WWW) 15.09.2006, 14:06:39
musím se přece nasytit v rámci vědeckého výzkumu mezi hladovými.
|
Kamarad takhle porad mele o tom, jak je svet zkazenej a jak je uveznenej ve svete debilu, no ja mam z jeho popisu pocit, ze zije v jinym state, v jinym meste, jezdi jinou MHD...proste jak clovek na svet kouka, takovej ho vidi, to, co do nej dava, to se mu vraci, a dostava to, co ocekava. Takze kdyz ceka na kazdym rohu incident a pruser, taky se ho docka, kdo chce osobne trpet bordelem v parlamentu, taky jim osobne trpet bude.
Nejvic se mi libi buddhisticke tvrzeni, ze zadna hmotna realita neexistuje, vse je svobodnou hrou prostoru. Taky to tak beru a jsem v pohode, zadnej paradox me nemuze prekvapit, vsechno je konzistentni se vsim :)