[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
DILEMA - JE MOŽNO POMOCI DOSPĚLÉMU DÍTĚTI? - II.
Rubrika: [úkol pro vás]

Nevím Kudlanko. Bojím se, aby se někdo proti mě nepostavil, protože jsem v tomhle ateistka. Nevěřím na tohle vše. Řeknu vám pár věcí –  a předem se omlouvám, že jsou to všechno věci z mého pohledu. Je to dost hrozné – tam se mj. vyvolávají duchové mrtvých, v noci, v černém oblečení, speciální stoleček, talířek, svíčky... Věří na minulé životy, dcera mi řekla už asi o 4 osobách, kterými kdy byla, a čím byla matka jejího manžela, nedávno sháněly nůž, kterým byl někdo zabit, říká se tomu athame, je to prý nutné pro rituály....
 

      A další: taky si nechávají věštit automatickou kresbou – jedna čmáranice 700,- Kč. Je to poslední "novinka", co si nechaly dělat; když mi ukazovala, kde to na internetu našla, a já viděla ceník i číslo konta, zírala jsem. Pak měla v poště kratinký text. Ani nevědí, kdo jim to e-mailem posílá. Hodně dávají i za „horární astrologii" –  že se dozvědí absolutně všechno, například i jestli jít na operaci a kdy, zda je současná léčba vhodná, jak co dělat, prostě všechny věci, týkající se života a smrti. Jedna otázka 50,- Kč, pošlou na účet, pak dostanou e-mailem pár řádků. A když to nevyjde, tak prostě médium nebylo vyladěno... Ono je to tam většinou i napsáno, že to nemusí vyjít.

Víte, je toho strašně moc, chápu, že to může být zajímavé, ale jak už jsem psala, předtím dceru bavilo její zaměstnání, byla v něm úspěšná, žila normální život, vůbec nepřipadalo v úvahu nějaké bezmyšlenkovité podřizování se, (dost mě mrzí, že mi to jedna z vás dala za vinu), ale pak jí „hvězdy" řekly, že ho musí změnit, příště se dozvěděla, že teď nesmí mít dítě... Prostě cokoliv dělá, je něčím určeno. I změnila kamarádky, teď se stýká jen s těma, co má Vlasta. Tedy tchýně. V podstatě je v jejím vleku, ona tak má zábavu a poslušnou společnici. Dcera jí všechno věří, mám pocit, že žije ze dne na den, v i strachu, co by, kdyby... Ale tady jsem také četla odpovědi několika čtenářek, které na tohle věří, takže si myslím, že mne asi odsoudí, že se zbytečně starám. 

Ty rady, že by měla s manželem chodit za zábavou (kino, divadlo, koncert, večeře, příroda), aby jí přinesl kytky, pochválil úspěchy, prostě – podporoval její sebevědomí, a podobně – to je v jejich případě něco tak absurdního, jako kdybyste tohle radily nějaké ženě, která žije v ortodoxní muslimské domácnosti. Ona je prostě teď někdo úplně jiný. A hlavně u nich je to jiný. Myslím, že ten její manžel je dost laxní. On nikdy nebyl moc průbojný. A jestli je šťastná? Kdyby byla, nevadilo by mi to, ale ona jen žije v jakémsi napětí,  stálém strachu z toho, co se může stát.

Gabriela

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

jak jsem řekla (Alena T. - Mail - WWW) 04.09.2006, 11:08:28
zabít tu tchýni..pak byste moli zpeněžit i tu kudlu...

Gábi (Eva - Mail - WWW) 04.09.2006, 11:40:14
neboj se, že se proti tobě někdo postaví. A i kdyby, vždyť ti to může být jedno, jde o tvoji dceru a o tebe, ne o něj :-)
Z toho co píšeš bych taky měla strach (černé oblečení v noci...) přijde mi, že to přehánějí. Víš, já jsem na svoje minulé životy taky narazila (ale nepídila jsem se po nich, byl to jakýsi *vedlejší produkt*), ale myslím, že nejdůležitější je život současný. Z toho, co píšeš, nemám moc dobrý pocit (a to nejsem *ateistka* :-)) Asi bych se na tvém místě snažila s dcerou udržovat co nejvíc kontakt, pomoci jí, aby pomalu začala věřit sama sobě - svému rozumu, svojí intuici. Automatická kresba není nic špatného - požadovaná informace se ti ukáže zase z jiného pohledu, samozřejmě záleží na tom, kdo jí dělá - ale člověk musí mít pořád nějakou vlastní *kontrolku* která ho nenechá sebou vláčet. Podle mě je hodně mocná láska, ne manipulativní (budu tě mít ráda když budeš jak tě chci mít já) ale ta, která nechá druhého člověka jít jeho cestou a přitom se ho snaží pochopit a neopustí ho.

(Eva - Mail - WWW) 04.09.2006, 12:44:34
Ani já nejsem ateistka a na věci výše popisovaná hodně věřím a tak trochu se jim věnuji. ALE PROBOHA NE TAKHLE ! Všechno, oč se snažím já, mě vede k větší odpovědnosti sama za sebe a ne k bezhlavému kopírování druhých. A nikdy jsem se od druhého člověka, věnujího se podobným věcem, nedozvěděla MUSÍŠ - NESMÍŠ ... maximálně tak veeelmi opatrná doporučení, že odpovědnost je vždycky na mně.

aha (Jasmina - Mail - WWW) 04.09.2006, 12:48:33
Ja jsem v minulem prispevku naznacila ze by tchyne mohla byt pomatena.....ted se odvazim rici je opravdu je.
Tohle uz je moc vysoka hra.
Za 1)a to je me presvedceni-vyvolavani duchu se delat nema.Muze to zpusobit do budoucna velmi negativni psychicke poruchy nebo dokonce posedlost duchem-stav velice blizky schizofrenii.A to ikdyz si nekdo mysli ze vola "dobre duchy"
2)Ritualy patri vzdy temnym silam (ac schytam asi nesouhlas)patri do toho i ritualy katolicke cirkve.
3)Shaneni noze,kterym byl nekdo zabit-uz to nasvedcuje uvedomnely smer k negativnim silam.
4)Ridit svuj osobni ,intimni zivot -jako ze na dite neni cas atd.-to je manipulace.
Samozrejme ze nas zivot ridi jakesi sily ale...
kazdy individualne tu silu citi sam na sobe nebo v sobe a ta sila nepodleha kolektivnimu mysleni ale jen a jen kazdemu konkretne.
Napr. kdyz vdana zena chce otehotnet a podari se ji to ev. az za pet let-znamena to ze prisel asi ten spravny cas.
Kdyz jakakoliv zena bere antikoncepci aby neotehotnela-pak je to ona kdo si urcuje ten svuj cas.
Kdyz zena se brani tehotenstvi,protoze ji to nakazuje;tchyne,muz,sekta,cirkev-je to manipulace.
To jsem chtela rici k tomu ze sice nas zivot ovlivnuji i jine sily ale ne tak jak to prijima dcera.
Na druhou stranu -asi momentalne opravdu neni na dite cas,vem si Gabi,kdyby se do tohle chaosu narodilo dite-by se na nem takova vychova asi podepsala.
Takze,ja vidim pokusit se pomoci tak jak jsem pala uz drive.
A opravdu to chce se o to zacit zajimat a pritom si zachovat rozum.Tim ze se stavis do pozice-ja z toho nic neznam a neverim-dcera bude proste presvedcena ze ona vi a Ty ne.A ztracis autoritu.
Reknu priklad;a oboji je dlouhodoba prace;mas treba v rodine jehovistu.
Nebudes moci si dovolit ho vyhodit tak jak se vyhazuji jehovisti ode dveri cizich lidi.Takze budes pod jeho tlakem.
Jako neznalec a nepochopenec bible-neuspejes argumentama a budes porad v pozici zatraceneho,slepeho chodiciho ve tme.Jednou Ti sice muze dat pokoj ale on v tom zustane a Ty nebudes mit nad nim zadnou autoritu.
Jako ovsem znalec se s nim muzes dlouho dohadovat-uz Te nebude brat jako chodiciho ve tme ale jako opozicniho partnera a-muze se Ti podarit ze Ti jednou da za pravdu.Ta nadeje tam je.


také jsem věřící, (Inka - Mail - WWW) 04.09.2006, 13:16:02
ale tohle s vírou opravdu nemá nic společného, to zavání černou magií, to je velice negativní a manipulativní.
Nejsou v nějaké sektě? Zjisti v jaké? Od toho se dá spouta věcí odvodit. Tohle normální člověk věřící člověk nedělá. Souhlasím nahoře s holkama, automatická kresba není nic zlého ani škodlivého, také jsem jednu dostala k narozeninám kdysi dávno, ale sama bych si jí nekoupila, zase rozumně. Se svými minulými životy jsem se setkala též, ale spíš pro pochopení věcí které se děly teď tady, jinak to nijak nezkoumám a ani se to nemá. Vyvolávat duchy mrtvých lidí už vůbec ne, to je holý nesmysl. Oni už jsou někde jinde a neměli bychom je zpět zatahovat do svých životů. Opravdu z toho mohou být dost velké psychické poruchy. A to, že věřím na astrologii neznamená, že tam hledám odpovědi na otázky zda mít dítě či nemít, to je nějaká manipulace ze strany tchýně, ale asi na to opravdu teď není vhodný čas, protože jak se zdá má dcera tak trochu vymytý mozek, to bude dost těžké. Podle mě by měli žít s manželem sami!!!! Takhle se nikdy dohromady sama nedá. Já se jí ani nedivím, že žije ve strachu, protože v tomhle se hrabe strašná spousta lidí, kteří tomu moc nerozumí a výsledek je ten, že Ti vezmou veškeré Tvé doposavadní ideály vše co pro Tebe znamenalo nejakou životní hodnotu a najednou je všechno jinak. Víš co si myslím, že bys jí měla říci, jestli chce věřit v boha, tak ať zajde do kostela, ale k nějaké normální církvi nevím evangelické, katolické (ne do sekty!), jsem přesvědčená, že pokud tam bude rozumný a lidský pan farář a ona mu bude věřit, tak si to srovná v hlavě. Připadá mi to jako řešení. A ještě to, že jsem já věřící neznamená, že se s manželem nebavíme, docela normálně chodíme všude jako jiní lidé, pijeme pivo a víno, dostávám kytky,chdíme do divadla, do kina na večeře k přátelům....

Gábino, (Jana - Mail - WWW) 04.09.2006, 13:20:22
pokud jsem střílela úplně mimo, omlouvám se, neznám situaci podrobně. ale dokud její muž bude takhle "laxní", zrovna situaci neprospěje... a právě on by mohl, tobě to neusnadňuje už jen geografická vzdálenost.

to, že tchýně věří šarlatánům, je blbý, už je dost stará na to, aby měla rozum... ale potíž není ve vyvolávání duchů (...i to může mít dobré konce, nechci se s nikým hádat, ale vím o nich), potíž je v tchyni, která potřebuje nad někým dominovat (podobně jako je to ve vztahu, kde funguje domácí násilí - jeden z partnerů si nutně potřebuje potvrzovat svou nadřazenost nad druhým), a v zeti, kterému je to buď šumák, anebo aspoň nedělá nic pro to, aby ženu svou z toho nerovného postavení dostal.

ono opravdu nejde o to, jestli někdo věří na duchárny a všechno kolem. jde o to, že tohle tchýně používá k manipulaci, stejně tak by mohla použít něco úplně jiného. tvá dcera se potřebuje dostat z jejího vleku, otázka je, jak... myslíš, že její muž na ni kašle opravdu natolik (anebo se prostě nedokáže matce postavit, protože to by v tomto případě asi musel), že by mu nestálo za to jí v tomhle pomoct? napadá tě ještě jiný "spojenec", který by tvé dceři mohl pomoct dospět k závěru, že astrologie a okultismus jsou sice zajímavý, ale mužova maminka mi fakt nemá co kecat do toho, jestli smím mít dítě..?

(pardon za kousavější tón, ta baba-tchýně mě štve, a to ji ani neznám.)

Pridavam se... (Johanka - Mail - WWW) 04.09.2006, 16:08:26
...jedna vec je duchovnejsi zamereni zivota nekterych jedincu a druha vec jsou sarlatani a manipulatori, a tohle je podle popisu jednoznacne ta druha skupina.

Mozna by se mohl vyjadrit nekdo, komu se uz podarilo zdrhnout ze sparu nejake sekty - jak to dokazal, co mu pomohlo, co ho nakoplo... Dcera evidentne nema zadnou jistotu v zivote a nejakou hleda, protoze normalni stabilni spokojeny clovek by jim na tyhle kraviny neskocil.

Jak pise Inka, nabidla bych ji nejakou solidnejsi a mene destruktivni alternativu, at uz ty katoliky, evangeliky, ale nejlepe at si sama precte nejakou proverenou literaturu (at uz bibli, nebo vychodni nebo cokoli) a sama z toho udela zavery, a ne aby si nechala vymejvat mozek nekym, kdo to pochybne interpretuje.

to je síla (Wendy - Mail - WWW) 04.09.2006, 16:32:16
ona je černá magie a bílá magie, ale nezahrávala bych si ani s jednou z nich, natož s černou. Víme moc málo o těchto silách. Možná mohu věřit na duchy, ale určitě bych je nevyvolávala !
Gabi už cítí, že dceru ztrácí, a to je smutný. Dcera jí ne, to je důležité, ale ona dceru ano. Stálo by za to, jak se píše výše, zjistit, o jakou sektu se jedná a trefa by byla, sehnat někoho, kdo se vymanil a tím zachránil. Kdyby se jednalo o mé dítě, byla bych snad schopna na to angažovat herce...čeká tě Gábi boj. Jednou ti dcera poděkuje, uvidíš. Musíš věřit a nevzdávat to.

Johanko (Jasmina - Mail - WWW) 04.09.2006, 17:16:34
Vubec to nemusi byt citenim se bez zivotnich jistot.
Muze to vse zacit uz jen otazkou jedince-"proc zde jsem a jaky mam zde ukol."
Tohle je manipulace a ta bohuzel muze zasahnout i cloveka,co driv byl stastny i vyrovnany.
To jen tak na okraj -muzes v tomto pripade mit pravdu Ty.Ono-nastehovani se k tchyni uz znamena silnou davku adaptace a sebevedomi.
Jen vedomi toho-ze nejsem na svem uzemi muze vest ke ztrate rovnovahy.
Dobre to mivali statkari,kdy stari odchazeli do vejmenku,takze byla vetsi nadeje ze nova selka se ujme vlady na statku sveho muze a bude se tam citit doma.
Zde to ale vypada ze si dcera s tchyni rozumi,nebo ze ji obdivuje.
A protoze tchyne je uz zena "zrala",ktera zda se, hleda cesty,ktere se krizi s krestanstvim a asi neco malo o krestanstvi vi-cimz padem ho zamita,obavam se ze nabizet dceri krestanstvi bude hazeni hrachu na zed.Zvlast kdyz se Gabi nevyjadrila ze by byla verici v JK,takze si myslim ze dcera nema krestanskou vychovu.
Ac uz nechodim do kostela a mam proti pastorum a knezum vyhrady-nehazu je vsechny do jednoho pytle.
I ja vidim daleko mensi zlo,kdyby dcera chodila kazdou nedeli do kostela a zila jen pro komunitu nez toto.
Dokonce jsem presvedcena ze kdyby se ji ujal dobry knez-mohl by pomoci.Ted jeste nalezt toho dobreho kneze,ktery az by prisel k vam dom,nevybalil hned na dceru ze zije v hrichu)))))to by to spis potento.


tam je jediný řešení, (Inka - Mail - WWW) 04.09.2006, 17:27:01
jenže je pro Tebe asi neschůdné, protože bydlíš daleko. Chce to s dcerou být denně v kontaktu, komunikovat s ní o tom, jestli je ovšem přístupná o tom diskutovat, popřípadě na ta setkání s ní chodit a rozumně argumentovat bez agresivity a pak po skončení s ní stále o tom mluvit. Obnovit její bývalé přítelkyně, vysvětlit jim co se děje a poprosit je jestli by Ti pomohly, aby se s ní začaly zase stýkat, určitě měla nějakou dobrou kamarádku, má sourozence, otce? Jste velké rodina? To všechno jsou lidé kteří na ní můžou dobře působit. Vzpomeň si kdo na ní měl dříve nějaký dobrý vliv, na koho dala. Víš o co mi jde? Vrátit jí zpátky nebo připomenout jí život ve kterém žila před tím, aby si na to vzpomněla a mohla si svobodně vybrat co vlastně chce, kde je šťastná. Také záleží co dcera vlastně hledá? Jestli jí jen přitahuje tajemno, magie a záhady, mstika nebo jestli opravdu hledá boha nebo nějakou vyšší moc...., každý tomu říká jinak, pak bych jí nabídla nějaké rozumné alternativní řešení, to už je na ní co ji oslovuje. Ale jestli je v nějaké sektě nebo jí tam tchýně táhne, chce to znát co to je za sektu, a najít literaturu co napsali lidé proti nim, nebo kteří od nich odešli, znát více podrobností. To je hrozně těžké takhle radit když nevíš o co přesně jde. A taky pochop dceru i kdyby s tím nakrásně nesouhlasila co se tam děje, tak s nimi bydlí, je s nimi denně a manžel to nezaráchne, to mi totiž připadá jako základní kámen úrazu, že si nežijou svůj vlastní život.

Predevsim musi chtit i jeji manzel!!!! (Bara - Mail - WWW) 04.09.2006, 19:13:47
Mladi lide(manzele)by meli planovat, budovat, resit, pracovat na nove vlastni rodine. Travit spolecne vikendy a uzivat si plnymi dousky svobody nez prijdou deti. Jeji manzel musi prece take videt, ze neco neni v poradku. Podle mne musi i on chtit na 100% svoji manzelku "zpet". Ono je neco jineho byt laxni nebo je mu to jedno a v tom pripade uz jsou to problemy dva. Preji hodne sily do zdarneho konce, drzim palce.

Děje se to, co asi má... (KITI - Mail - WWW) 04.09.2006, 19:47:50
Každý z nás "cestou" sbírá úkoly,překážky i odměny. Vím, že to bude bolet, ale "nelze nikoho spasit proti jeho vůli" a tak bych např. nabídla dceři společnou dovolenou (důvody se dají snad vymyslet - špatný zdravotní stav a prosba o pomoc)bez mobilů, takže raději někde v zahraničí (to Chorvatsko je nyní levné). A tam bych ji nechala dýchat a dávala sebe. Nic bych nerozmlouvala nezakazovala. Dala bych jí pouze odstup a JINÉ zážitky. Možná i pár pozitivních knih s sebou. Pokud by jí ona "vyjímečnost" zážitků chyběla,nemá smysl bojovat, musí si tím projít sama. Sama musí poznat, kde chce být a zda a kým se nechat ovlivnit.
Je těžké z povzdálí pozorovat milované a nemoci jim pomoci, ale takový je někdy život. Má mantra je, že před usnutím vždy poděkuji za ten den, poprosím o "obecné dobro" (náboženství bych tam nemíchala, svůj západní pseudobuddhismus považuji za filosofii)pro své blízké a nechávám moudrý vesmír, aby to vyřešil sám. Chvíle, kdy člověk silou rve osud, se mu pak vrací většinou ve zlém, těžko na malé ploše psát nějaké zásadní pocity...
Držím palce a trochu Vás lituji, ale zkuste tomu dát volný průběh, myslím, že ona zmíněná tchýně stejně skončí na psychiatrii, není dáno všem otvírat 13.komnatu a dle toho, co zde čtu, ona nečiní dobře...

proč zmizel ten poslední pěkný příspěvek?!?! ( - Mail - WWW) 05.09.2006, 14:02:22


A proč ty se aspoň nepodepíšeš?!?! (petruša - Mail - WWW) 05.09.2006, 14:46:07


A protože asi naplňoval (petruša - Mail - WWW) 05.09.2006, 14:47:20
některej z těchto bodů: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu...

nevím, o jaký se konkrétně jednalo - (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 05.09.2006, 15:43:37
když tak mi ho pošlete na redakci, zadám ho zpětně osobně, OK. Dost možná, že došlo jen k chybě serveru, ale já tu žádný nemám.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: