[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
DOVOLTE, MOHU SI VÁM SÁHNOUT (do svědomí)?
Rubrika: [téma]

O téhle droze už se toho napsalo až až. Je sice pravda, že když u vás „něco" najdou, tak se nekouká, jestli je to množství – jen pro vaši spotřebu nebo víc, ani vás – po zjištění, že jste si právě „šoupli jednu dávku" kvůli ní neseberou. Dá se říct, že o ní víme všechno, čím škodí, komu, jak. Ale stejně to není nic platné. Drží se nás od počátků lidstva, jako všechny ostatní drogy... Jste či nejste jejími „poživači"? Pokud ano – dovolím si jednu malou otázku – kolik jste za ni už za svůj život vydali? Co by za to asi bylo?

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

krásnej pohled z hrobu :-))) (kiwi - Mail - WWW) 31.08.2006, 16:58:43


Ještě, že ta droga je. Tu nám seslalo samo nebe. (toulavej - Mail - WWW) 31.08.2006, 17:13:19
Co všechno se z daní z jejího prodeje za ně dá pořídit. Jak krásně se ty daně dají utrácet na různé příspěvky, granty, pomoc kamarádům apod. Jenom se to s tím neustálým zdražováním nesmí přehnat, aby nedej bože se snad nakonec nepřestalo opravdu KOUŘIT. S toho by se už státní rozpočet v žádné zemi ale vážně už nemusel vzpamatovat. Tohle je totiž zatím ta POTŘEBNÁ JISTOTA. A co Formule 1 – kdo by to platil ? A adrenalinový sporty a . . .

A potom, co byste asi tak chtěli dát do dýmek míru, až to jednou lidi napadne, že se třeba nemusí mlátit a třeba by se mohli i dohodnout. Já zkoušel kouřit v mládí listí z jeřabin, ale ten požitek to zkrátka není . . . :-)


Ale nééé, (mamča - Mail - WWW) 31.08.2006, 17:13:31
to je tapeta na strop do kuřácké místnosti !

tak co, přiznáte se někdo? (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 31.08.2006, 17:18:25
Toulavej, jak moc jsi dal na podporu výše uvedenýho? :-)))

toulavej, tak to pardon, (dorka - Mail - WWW) 31.08.2006, 17:29:04
lepší jak Študentská pečeť to bejt nemůže!!! :o)))

Musím být VOPATRNEJ, (toulavej - Mail - WWW) 31.08.2006, 17:59:52
vedle mě něco napadlo, že jsem vypočítavej, tak nevím, jestli na sebe mám ještě něco říct. :-)
Já kouřil jenom na vesnických zábavách tak 5-8 kousků za večer, tak jednou za 14 dní. Nevěděl jsem, co s rukama, protože jsem neměl partu, neseděl u žádnýho stolu a jenom se někde opíral. Moji zamilovanou značku – COM - od bulharských přátel přestali dovážet tak kolem mých 20ti a nic jinýho pak už mi nechutnalo . . . Jsem holt věrnej – i těm cigaretám. Ale i kdyby se zase začaly dovážet, už by to nebylo nic pro mě. Všechno má svůj čas a ten jejich už u mě dávno minul. Musí si holt hledat někoho mladšího, víc jim neporadím. :-)
Pro dorku – Študentská se přece ale NEKOUŘÍ. (študentská halenka, ta se svléká, co se dělá s pečetí . . . )


čokoláda je droga jako hrom... to nevíš? (kiwi - Mail - WWW) 31.08.2006, 18:31:45


Ja se teda prasknu, at maji Eulalie Cubickove koho upalovat (Ceskymo - Mail - WWW) 31.08.2006, 19:09:32
Zkusila jsem marjanku pred mnoha lety - prvni cigarko mi otevrelo celej vesmir, najednou jsem VEDELA jak to vlastne vsechno funguje, zadny tajemstvi mi nezustalo skryte...ale kdyz jsem po tomhle fantastickym zazitku zkusila o par dni pozdeji druhou davku, najednou nebylo nic, jenom velka prazdnota a pak boleni hlavy. Tak jsem to zahodila a zase si pokuruju jenom ty svoje obycejny cigara.

COM? (Kamila - Mail - WWW) 31.08.2006, 20:39:45
To mi nic neříká, maminka za totáče tuším kouřila bétéčka - ty byly taky odněkud odtamtud z Bulharska nebo ne? Dani, výjimečně tě zklamu, nekouřím, nekouřila jsem a už na starý kolena nezačnu :) Ale nejsem takovej ten zapřísáhlej nekuřák - to bejvaj odnaučený kuřáci :)))

No mám kliku (Alena T. - Mail - WWW) 31.08.2006, 20:41:04
že v mém novém zaměstnání hulej opravdu všichni, včetně vedení - a Amerika je daleko. Takže máme každou hodinu 10 minut přestávku na cigáro.. takže si člověk může za těch deset minut trochu odfrknout. Co bych dělala, kdyby nebyly cigarety....

Já teda né, (1Mona - Mail - WWW) 31.08.2006, 21:52:49
ale jeden můj kámoš mi říkal,že si dal poprvé marjánu a nějakou silnou a najednou viděl svoje nohy,jak začínají pochodovat.Řikal,že se prostě koukal na nohy, ty šly a po nějaké malé chvilce (co mu teda připadlo) se dostal na konec města a nevěděl jak!
Možná by se daly dělat akce Praha - Prčice pro huliče.Ale on to má každý asi jinak, kdoví co by tam potom ještě všechno dělali,ze!

Ja nejaky peniz za cigarka (Layla - Mail - WWW) 01.09.2006, 02:56:17
dala,hlavne za mych mladych let,kdy se tedy sem tam nejaka dostala na nejake akci,to pak uz nestacilo,tak jsem si zacala kupovat,hlavne kdyz se nekam slo....A jak mi byvalo prave z cigaret druhy den zle,to nebudu ani psat. Casem touha po cigaretach u me skoncila,asi i proto,ze jsem zazila pana,co umiral na rakovinu plic...Ale letos jsem si dala na Silvestra o pulnoci se vsema na chate kourovou a myslela jsem,ze hodim tycku. Radsi si koupim kilo libove a nezdrave slane sunky!

njojo Bétéčka (Alena T. - Mail - WWW) 01.09.2006, 06:04:01
- to už člověk zapomíná, tvrdý sparty pod pultem! Já tedy nikdy nekouřila , ale občas jsem cigarety (v zaměstnání) prodávala. Bývaly též cigarety Rodopy, byl to originál dovoz z Blr, a jednou pořišel pán a žádal ty cigarety POGONU - totiž ten nápis RODOPY byl naspán azbukou

za cigarety (Aknela - Mail - WWW) 01.09.2006, 07:53:00
jsem za svůj život vydala asi dost peněz. Teď mě to stojí tak čtyřicet dolarů za měsíc - krabička pětadvaceti cigaret je za deset dolarů...ale tuhle jsem to počítala s mou kamarádkou, která si kupuje čokolády a sladkosti a vyjde nás to tak nastejno. Já si prostě místo čokolád a zmzliny kupuju hřebíčky do rakvičky:)))

Tak já jsem zase (Wendy - Mail - WWW) 01.09.2006, 08:04:10
byla napadena za to - ne tady, ale píšu to jen kvůli toulavcovi, aby si z toho nic nedělal, to se občas uděje všude - tak zkrátka za to, že jsem napsala, jak se stát napakuje na prodeji tabáku (a alkoholu). Bylo mi vysvětleno, že tyto peníze jdou na léčení kuřáků a notoriků a stát z toho vlastně nic moc nemá. Tak vidíš, jak jsou ti napadači úžasní...
Tady se ale vážně nic neutají - musí se nahlásit, co máte pod peřinou, jaký máte vlasy a v čem jedete. Klidně - kdysi marjánkovou cigaretu a nic mi to neříkalo. Dodnes tzv. sváteční kuřák obyčejných cigaret a může mi někdo přijít vyhudovat ! Jednou jsem si v Paříži dala tu jejich Galoisku v kavárně, aby to bylo stylové. Málem jsem se udusila, to je síla, to se nedá normálně kouřit, já nevím, jak to můžou šlukovat. Drahý choť z toho měl vánoce. BT u nás pamatuju taky. A tvrdý Sparty za 10 ? A teď budou stát cigára i stovku. To jsou věci.

Tohle je celkem zajímavé (Gita - Mail - WWW) 01.09.2006, 08:30:17
Wendy, (Johanka - Mail - WWW) 01.09.2006, 08:32:48
kdo Ti kde co vmet, dyt je to pravda, ze kazdej stat by se polozil, kdyby lidi opravdu prestali kourit :). Nevim, co jde na leceni notoriku, jestli spotrebni dan, ale kazdopadne ty kvanta penez co se usetrej za lekarskou peci o potencialne stary a nemocny (ve skutecnosti ale uz mrtvy) kuraky a za jejich duchody, toho je *fakt* hodne...nevim presne, o kolik let umiraji kuraci v prumeru driv, amtne si vzpominam, ze tak o 10?

nekouření (fafa - Mail - WWW) 01.09.2006, 09:10:51
ja přestala v lednu kouřit.. ze dne na den a to jsem jich 20 denně dala, o víkendech i víc. vyděržala jsem jako správný pionier a teď mám 9 kilo nahoře. takže moji novou drogou je hledání diet a způsobů jak zhubnout! holt něco za něco.vypadám jak hroch, ale nekouřím a to je hlavní.takže asi si pořídím tričko s nápisem nejsem tlustá jen nekouřím :-)

Gito, (Wendy - Mail - WWW) 01.09.2006, 09:12:38
přepokládatelně byl heroin první v tabulce nebezpečnosti drog, to je vstupenka na hřbitov, ani ten kokain nepřekvapuje - po tom jsou prý nejhorší absťáky, tzv. hmatové halucinace. Překvapilo mě docela, že LSD je až na 14.- místě. No, náš tabáček na čestném 6. místě a alkohol na 9.

Johanko, to mi vmetl jeden pán, který tento můj názor považoval za silně levicový. Z toho vidíš, že na jednu věc mohou být názory různé. Život je pestrý. Přitom to je jeden z největších a nejjistějších příjmů. Co je na tom ?

Přiznávám se (Míša - Mail - WWW) 01.09.2006, 09:18:05
Jsem kuřák, ale nikdy jsem nepočítala, kolik prokouřím za měsíc, protože zjistit můj průměr je docela problém. Některý den nekouřím třeba vůbec, jiný den spopelním dvě, další pět a další třeba i deset - podle příležitosti. U nás doma se nekouří (manžel je odnaučený "protivný" :)) nekuřák), v práci taky ne, takže musím se svou neřestí chodit ven, anebo pak kouřím, když se sejdeme s přáteli=kuřáky (u ohně, v hospodě a tak). Já vím, že je to neřest a zdraví škodlivé, ale nemohu si pomoci - kouřím ráda. Zajímavé ale je, že pokud sama nekouřím, tak mi cigaretový kouř smrdí. Když třeba ráno cestou do práce potkám někoho, kdo kouří, tak se mi úplně zvedá kufr. Chápete to?

No jo, Toulavej, teď mi došlo, že bez tabákového průmyslu by nebyla F1. To nemůžu dopustit! :-)))

Teda Míšo (Wendy - Mail - WWW) 01.09.2006, 09:31:16
nejsi ty náhodou já ? Přesně takovýhle kuřák jsem já - a říkám tomu sváteční. I s manželem je to jako přes kopírák. Taky odnaučený, jen mu nevadí, když k nám přijde kouřivá návštěva.

stvou mne tyhle kampane (Jasmina - Mail - WWW) 01.09.2006, 10:54:54
proti kurakum.
Zvlaste lide ve mestech -vsichni dychaji zplodiny z vyfuku ci tovarnich kominu-rekneme ze kominy jsou preci jen dostatecne vysoko a tak je vetsi sance rozptylu,kdezto vyfuky aut jsou pod urovni cloveka,tudiz male deti to dostavaji rovnou do nosu-plnou davku-nikdo nic nenamita a to dychame leta olovo.
A alkohol,ktery se take sezene vsude,vazeni,kdyz se kurak prehuli tak ho akorat boli hlava jak strep,zacinajici kurak se i pozvraci-tot vse.Kdyz se napije chlap(nekdy i zena),tak v opojeni smyslu dokaze i zabit.Jen si prectete,kolik napadeni,vrazd autonehod bylo pod vlivem alkoholu,nebo taky drog-jen urcitych.
Jeste jsem ale neslysela pripad,ze by treba nekdo utloukl zenu pod vlivem cigaret.Ale je moc malo "bojovniku" proti alkoholu.
A to ze kuraci maji po nejakem case zdravotni problemy a pry je ostatni leci z jejich kapsy?-to snad rozebirat nebudeme,ze jo?Kdyz treba jen ja znam par lidicek s cukrovkou,cholesterolem-co si proste nemohou pomoci a ten zakusek,tu smazenici atd. si presto daji.A taky to vedi-ze jim to skodi.

já vezmu z jedný vody načisto, (Inka - Mail - WWW) 01.09.2006, 11:33:39
cigarety a marjánu nekouřím a nikdy jsem to nezkoušela, jako dítě jsem mazánka v posteli neměla a teď na starý kolena se móóóc ráda každý večer a ráno přitulím k jednomu kuřákovi co mě mě hřeje a hladí za to mu po ránu nosím kafíčko do postele. Ještě, že už je ten pátek....

Jasmíno, (Margot - Mail - WWW) 01.09.2006, 12:07:56
mýlíš se. Je spousta manželek, které zabil manžel-kuřák rakovinou plic z pasivního kouření. Je spousta dětí, kterým ublížili rodiče tím, že jim hulili doslova odnarození doma. Jedním z těch dětí je i můj manžel - měl odmalinka velký problémy s průduškama, v součtu v dětství strávil víc než rok po ozdravovnách a jeho mamince, ač je to po všech stránkách normální a milující máma, tak takhle nemocnej synek nějak nestál za to, aby chodila hulit aspoň na balkon. Když jsem k nim domů přišla prvně, tak se v kuchyni doslova válely oblaka kouře.
Ano, máš pravdu, že "hřeší" i cukrovkáři a dietáři a další. Máš pravdu, že výfukový plyny jsou taky pěknej sajrajt a nikdo auta nezakazuje. Přesto ale nějak není můj šálek kávy přístup (s mírnou nadsázkou) - když už to moje dítě dýchá městskej vzduch, tak ať si kupuje od deseti let i cigára, ono už je to přece jedno.
Kdysi jsem si pokecala o cigaretách s jedním kuřákem, zkraje to byla trochu bouřlivá debata, ale strašně rychle jsme došli k tomu, že ty "protikuřácký omezení" jsou vlastně jen proti buranům a jeho nijak neomezujou, protože je normální slušnej vstřícnej člověk, nemá potřebu hulit za každou cenu tak, aby tím někoho vyloženě otravoval. Oba nás otravujou vlastně jen ti kuřáci-burani, mně otravujou tím, že hulí někde kde před nima není úniku a jeho otravujou tím, že je pak s nima veřejností házenej do jednoho pytle.

Margot (Jasmina - Mail - WWW) 01.09.2006, 12:30:32
Nechtela jsem rict tohle,ikdyz -proti buranum ty kampane stejne nepomohou.
Ja proste kourim a kdyz jdu k nekomu na navstevu,kde se nekouri-tak proste nekourim a nepodelam se z toho.
Na pracovisti nekourim nekurakum pod nos,v restauraci,kdyz v case obeda ztahnou popelniky-tak se jich nedozaduju.Ale tech kampani bylo uz tolik,diskuzi uz tolik-a pekne drsnejch,tak mam uz dnes takovou reakci.
Kdyz jsem byla tehotna a kojila-tak jsem proste prestala kourit,ted mame mistnost-kurarnu.Deti maji 10 let a cigara si nekupuji-to je totiz vychovou i jinak ze dnes deti huli uz od 10ti-to neni jen tim ze rodice kouri.
Ja se nestydim rici detem ze jsem na tom zavisla a ze neni lehke prestat kourit-a ze jsem proste na tohle slaba-takze je varuju.
Proste Margot,jestlize mne pozves si nekam sednout-nebudu Ti hulit pod nos,zrovna tak jestli si das se mnou sklenku-neozeru se do nemoty.
Vsechno je to o buranech,tak nemam rada hazeni vsech do jednoho pytle a tyhle protikuracky kampane,z toho jednoho pytle zde neobvinuju kudli diskutujici ale celkove spolecnost a uz mi to leze krkem porad pitvat svedomi kuraku,ja vas kourem neotravuju ale nechte me svedomi prosim.
Pro mne je cigareta pozitek.Aspon mne na chvili zbavi stresu.

Nejsem kuřák, (Nika - Mail - WWW) 01.09.2006, 13:11:45
a bez mučení přiznávám, že se mi někteří kuřáci protiví právě tím, jak bezohlední dokážou být vůči ostatním. Klidně ať si huntují svoje vlastní zdraví a pokud jim kouření přináší nějaké potěšení, tak ať si klidně kouří.
Ale kouřit úplně všude, bez jakýchkoli ohledů se mi nelíbí. Mám kolegu, který sice kouří na chodbě, ale ten odér, který z něj pak jde - fuj. A mluvit s ním zblízka bezprostředně po tom, co si vykouřil cigaretu, no tak to je zážitek.
No a že by státní rozpočet byl závislý na cigaretách, tak o tom bych docela pochybovala. Takže zdravím "slušný kuřáky" a burany (jakéhokoliv druhu nejen toho kuřáckýho) posílám do hvězdiček :-))

Mne na koureni... (Johanka - Mail - WWW) 01.09.2006, 13:34:31
...vadi asi jen jedina vec, a to, ze defaultni prostredi ceske hospody je zahulene. Clovek si nemuze dojit na pivo kdyz je tehotnej (v tom pripade samozrejme na nealkoholicky :)), kdyz ma s sebou maly deti, a i kdyz si dojit muze, tak pro cloveka, co neni uvyklej, neni ten smrad nic prijemnyho a obleceni se pak musi vetrat tri dny...tohle bych byla rada, kdyby se zmenilo, treba i zakonodarne, prislo by mi to prinosnejsi jak omezeni koureni na zastavkach (protoze tam muzu odejit dal, kdyz mi to vadi, ale v hospode to dost dobre nejde, venku mi to pivo uz nenalejou :))

Jinak muj tatinek kouril, a to dost, ale nijak me to nepoznamenalo :), protoze kouril vzdycky z okna. Takze jsem akorat vedela, ze ten smrad neni nic moc a nehodlam jit v jeho stopach :)

Johanko, (toulavej - Mail - WWW) 01.09.2006, 13:51:46
tak teď jsi uhodila hřebík na hlavičku. Ten smrad v hospodách je prostě hroznej. Kamarádi mě občas lákají na pivo, ale když si představím zas ten smrad a potom to oblečení, fuj. Když nakonec někdy jdu, beru si špinavý hadry, který jdou hned vyprat, když se vrátím. Ten smrad mně fakt VADÍ.

Jasmíno, (Margot - Mail - WWW) 01.09.2006, 15:37:48
já přesně rozumím, že jsi už alergická na všechny ty protikuřácký války, protože Ty hulíš tak, abys nikoho neomezovala, neotravovala. Já jsem před časem byla už docela alergická na kuřáky, protože mi ten kouř fakt příšerně vadí... a až po té debatě s oním slušným kuřákem mi došlo, že jsou vlastně mraky kuřáků, které vůbec nevnímám a neregistruju, protože si svoje cigára řeší tak, aby nikoho neobtěžovali. Já vím, že je nespravedlivý říct:"kuřáci jsou burani a smrdí", protože buranů je možná deset nebo dvacet procent (a teď už tohle taky neřeknu), ale na druhou stranu to zevšeobecňování je přirozený, byť nespravedlivý. Neznám nikoho, kdo šlápne do psího bobku a sprostě prokleje adresně pět pejskařů z ulice o nichž se ví, že neuklízej a jeden z nich tam ten bobek asi nechal. Každej koho znám jen sprostě zakleje na "zatracený čokly" - Ty ne? Je to jako ve všem, slušní nespravedlivě dostávaj za uši i za ty sprosťáky, ať jsou to kuřáci, pejskaři nebo jakákoli jiná skupina lidí. Slušní kuřáci nejsou problém, problém jsou burani, ti vyvolávají všechnu averzi proti kuřákům.
S tím kouřením u dětí - jen jsem to použila jako příklad, že nepoužívám moc často způsob uvažování ve stylu" když je něco blbě, tak se vybodnem i na ostatní, stejně už je to pak jedno". Pokud jde o cigára a Tvoje děti, tam máš samozřejmě pravdu.
A jinak, Ty jsi přesně ten příklad kuřáka, kterej nemá důvod se obhajovat, tak se nedej otravovat nadáváním na kuřáky, Tebe se netýká.

Johanko a Toulavej, (Margot - Mail - WWW) 01.09.2006, 15:49:06
u nás teď jeden majitel restaurace oddělil část pro nekuřáky a v té kuřácké udělal výborné odvětrávání. Asi se mu to vyplatilo, protože ta hospoda je teď věčně narvaná, i v poledne si tam zvykli chodit z kanceláří na jídlo. Militantní nekuřáci maj svůj klid a přežít se dá i v tý pivně-kuřácký části, není tam taková ta hutná štiplavá mlha o).

no vida (Jasmina - Mail - WWW) 01.09.2006, 17:09:01
zas jeden inteligentni majitel restaurace.)))Takhle se to mohlo delat uz davno)))
Ja vim jak to smrdi-nekolikrat jsem prestala kourit,takze se mi vratil cich))))ale uprimne-kurak smrdi jen par minut po dokoureni,kdyz se tedy nepohybuje v zahulenych mistnostech.
Zvykacka a parfem udelaji svoje.
Tyhle dve veci pouziva kazdy clovek,ktery o sebe dba.Chodila jsem kdysi i s nekurakem,ba dokonce znam rodiny kde kouri jeden partner,inu kourit se da bez obtezovani druhych.
Apropos psi-uvidela jsem tady v Bruselu zazrak-jednoho pana co po svem psu hovno sebral.
Ackoliv ho neznam-nikdy neopomenu ho prilezitostne pripomenout-ze jsou i slusni pejskari)))jinak v Cechach jsem uz videla hooodne lidi co uklizi po psovi.
Ted se projednava u nas o zakone,ktery dovoluje majitelum firem nebrat kuraky do pracovniho pomeru z duvodu prave toho koureni.Zavani to diskriminaci ale ruku na srdce-da se vydrzet 8 hodin bez cigara.Jen asi lide budou musit lhat aby dostali flek.

A co Klejky? čili cigarety Clea? :) (bb - Mail - WWW) 08.09.2006, 03:58:20
Chodila jsem pro ně občas tátovi, na chalupě do hospody. Naši kouřili a kouří hodně, máma tak 10-15 denně, teď krabičku, táta tehdy, když jsem byla prcek, krabičku, teď dvě denně. Jejich rodiče, moji prarodiče, byli nekuřáci, sourozenci a partneři sourozenců převážně kuřáci. Moje sestra kouří, já to zkoušela, nezachutnalo, tak jsem silný nekuřák. Jsem tomu ráda, co nebydlím s rodiči, nemám prokouřený nos, vnímám zápach z kouření a vadí mi. Voní mi čerstvě zapálená cigareta, jenže voní jen ta první, než se zakouří prostor. Nesnáším pobyt v zakouřené místnosti, kuřácký dech marně přetloukaný žvýkačkou, zasmrádlé oblečení přestříkané deodorantem. Rodiče kouří jen v kuchyni, v létě převážně venku, a stejně se to dostane všude. Děti jezdí od našich s vypraným oblečením, protože jim mamka nechce dát domů špinavé prádlo, a je to cítit kouřem. Tak to oblečení znovu přejedu v pračce na 30, s aviváží, nechám vyluftovat venku a pak teprve uložím. Mámě nic neříkám, mrzelo by ji to, a to nechci. Nevadí mi fakt, že kouří, vadí mi, že je to může stát zdraví, a taky že si nedopřáli plno věcí, které by jinak mohli. Protože kouřili, a nechtěli přitom šidit děti, měli a mají rádi knihy, obrazy a dobré víno, a také rekonstruovali starý dům, tak si odepřeli cestování, moře, atd. A tak za těmi krabkami cigaret vidím desítky odpočinkových pobytů v lázních, u moře, v Tatrách, které mají rádi, atd. To mě mrzí. U nás doma nemají kuřáci šanci, jen naši mají dovoleno kouřit v kuchyni a venku. Mají u nás "svůj" popelník, po paměti sáhnou za digestoř a najdou. Táta bohužel nemůže bez cigarety ani pracovat, jak vezme do ruky tužku a papír, zapne kalkulačku, nebo přemýšlí o něčem, hned zapaluje bez ohledu na druhé. Je z generace, pro kterou bylo normální kouřit a nebrat ohledy na nekuřáky. Protože je to táta, tak to strpím, ale vadí mi to, tak otvírám okna, dokud se nevyvětrá, odejdu z místnosti, a to zase chápe on. Vadí mi argumenty kuřáků, kterými kouření obhajují, někteří dokonce i to, že právě jim to po zdravotní stránce vůbec nevadí, například právě můj táta. Když ale nadhodím, že se tedy přidám, tak se div neskácí :) stokrát a tisíckrát mě naši v mládí varovali, proč nezačít...stokrát a tisíckrát budou argumentovat, proč je kouření normální a požadavek, aby se s tím kuřáci odklidili někam stranou, nenormální. Mají to prostě naopak, od nekuřáku je sobeckost chtít, aby je kuřáci neobtěžovali, protože to žádné obtěžování není. Jediný argument, který uznají, jsou zbytečně prokouřené peníze, tento argument ale právě já nevytahuju moc ráda a často, protože ty peníze si vydělali sami a poctivě. I když je těch 1 000 000 Kč škoda...a zrovna teď by se jim víc než hodily. Jak jsem na tu sumu přišla? Ále, jen tak hrubým odhadem. Tak kouří oba, 45 let, v průměru 2 krabičky denně (začínali jistě na pár cigaretách a teď vykouří dohromady denně min. 3 krabičky). Klejky stávaly tuším 8? a to co kouří teď kolem 45-50 Kč, tak počítám 25 za balíček. 45 let x 365 dnů x 2,5 krabičky x 25 Kč = 1 026 563 Kč. No a toho smradu ve všem... Ale jak jsem psala, je to každého jeho věc. Pokud mi s tím nesmrdí pod nos.

Jasmina, trochu se pleteš...kuřák možná smrdí jen pár minut, jeho oblečení pořád. (bb - Mail - WWW) 08.09.2006, 04:05:13
Jsem nekuřák (viz výše), a když jedu od našich, kde jsem strávila odpoledne v kuchyni, kde je stále otevřené malé okno (tzv. ventilačka), musím větrat bundu na balkoně,třeba i do druhého dne. O tom jak to vypadá s oblečením po návštěv kuřácké hospody nemluvě (přes noc balkon, druhý den pračka nebo čistírna, když jsou to třeba plesovky), ale s tím se počítá. Horší je, že po 2-3 hodinách se tam nemůžu bavit, protože začnu chrapět, takže se ostatní pořád ptají, co jsem to říkala, jelikož v tom randálu můj kouřem zerotičtělý hlas neslyší, a taky mi slzí oči.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: