[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
DISKUZE - SYTÝ HLADOVÉMU A ZDRAVÝ NEMOCNÉMU
Rubrika: [téma]

 Nevěří, nevěří... Prostě pokud se nejedná přímo o vás, tak to tak nebolí. Když jsem si byla v pátek vyzvednout v lékárně pár svých udržovacích drog (příděl na měsíc – jeden lék beru dvakrát denně, druhý jednou) – vytřeštila jsem pak oči na nečekanou cifru: 675,- Kč. Podotýkám, že jsou to zcela běžné léky, jeden na cévy, druhý na dýchání. Ještě to ale není všechno – zítra si jdu pro další na oční a alergologii – tím pádem přibudou minimálně kapky do očí a nějaké ty spreje...
 

     Jímá mě děs, kolik to celkem bude stát... (vzhledem k mým alergiím na všechno možné jiné varianty nepřicházejí v úvahu). A tak si jen říkám: "ty jsi ještě relativně zdravá", ale kde na to berou ti, co léků potřebují podstatně víc? Ne, teď mi nejde o politiku, ale o skutečnost dnešních dnů... Co takhle si na léčení vzít hypotéku?

Co vy na to?

Že bychom se začali léčit bylinkami?

Nebo zaříkáváním?

daniela@kudlanka.cz

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

já bych ty bylinky zase tak nepodceňovala, (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 08:50:47
léčím jimi celou rodinu a sama sebe již léta, funguje to velice dobře, nic to nestojí, sama si je sbírám. Tělo má samoléčící schpnost, chce to jen nezanedbat. Souvisí to se vším s tím co dýcháme a jak se stravujeme, jak dobře a kde spíme, pitný režim, relaxace - snížit stres na minimum.

Dani (Jasmina - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:04:54
Vim ze "TO" asi nemas moc rada ale preci se mi zalibilo toto;
http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=5046

Jinak co se tyce alergii-je dokazano ze je to dusledek nejake priciny a pilulky leci po povrchu.

TAk tak (Wendy - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:12:38
souhlas s Inkou. My taky bylinkaříme, kromě té lysohlávky sbíráme všechny možné léčivé bylinky. Ty jsou nejúčinnější, když se nasbírají na místě, které si samy "vybraly" a nejlépe za poledne. Právě nedávno jsem trhala jitrocel a sedmikrásku na bolesti v krku, a z česneku a křenu s medem míchala kašičku. Pomáhá to !!!

Taky hlasuju pro bylinky a vůbec přírodní léčbu..jenže někdy to nejde jinak. (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:18:29
Ano, jee to přirozené,historií a předky prověřené atd. atd. Na druhou stranu víme, že zdaleka ne na vše stačí, že předci umírali ve 45 na pro nás banální nemoci. Alergie jsou nemocí naší doby stejně jako cévní problémy, oni přes všechnu přírodní stravu, zdravější životní rytmus i styl umírali dříve a děti více...měli tyfus a mor a děsivě vysokou novorozeneckou úmrtnost aj.

Některé alergie se dají (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:22:53
jedině potlačit, tělo se ani bylinkami nenaučí správně reagovat, tj. nereagovat, na kontakt s niklem, například, takže kovové pásky hodinek, spony u kšand a pásků jsou tabu, nenaučí se bylinkami tolerovat běžné toaletní mýdlo, kosmetiku, prací prášky, atd. atd. Pro lidi, kteří mají 8000 čistého, je problém koupit bio potraviny, hypoalergenní kosmetiku, výrobky z kozího mléka a já nevím co ještě. Zdravý člověk najde zdravou míru, ale už nemocný potřebuje to nej...a přitom má mnohdy daleko menší příjem.
Zdravotnictví je horký brambor všude, u nás tomu nebude asi jinak ani v příštích desetiletích...jsem zdravá jak hřib, ale soptím a běsním, když vidím, za co naši poslanci utrácejí a nechají utrácet, zatímco kardiaci doplácejí tisíce na léky...atd. atd.

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:30:51
Když si tak projdu, co všechno by měl nemocný člověk udělat, zařídit, obstarat, změnit, aby mohl říct Udělal jsem vše proto,abych se uzdravil...Tak by potřebovali dva životy, v jednom normálně žít, pracovat, pěstovat partnerský život, starat se o děti, učit se, bavit se, cestovat, zahrádkařit, číst, atd. V druhém pilovat zdravý životní styl, sbírat sušit bylinky, vařit zdravě, pěstovat si zdravou zeleninu bio způsobem, louhovat nálevy, bylinná thé, byt přestavě podle zásad feng shui, meditovat, trénovat správné a možná i holotropní dýchání, cvičit, provádět psychoanalýzu, chodit na masáže thajské i jiné, natírat se mastmi, krémy, mléky, připravovat si speciální koupele, občas navštívit solnou jeskyni nebo bahenní lázně, pořídit domácnost z přírodních materiálů, dřevo kov kámen sklo, zbudovat v obýváku malé vodní dílo nebo aspoň fontánku, nabíjet se kladně a vybíjet roztoče, spát ve vlně a hedvábí, pravidelně hledět do zeleně (kvůli zdravému zraku), chystat si vlasové a pleťové zábaly z přírodních surovin...a to vše násobit počtem členů rodiny :-)

A nebijte, prosím, na poplach, že to přeháním (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:32:25
a normánímu člověku stačí hlídat si životosprávu a popíjet bylinky :) Nestačí. Genetika má velké slovo, životní prostředí taktéž, a když už má někdo cévní, dýchací či jiné obtíže, tak to cizrna na večeři nezachrání...byť je to lepší než levná uzenka z Penny, samozřejmě.

Zní to idilicky, (Alena T. - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:33:38
pokud ovšem nemusíte vzít napřed nějaký prášek, abyste do toho háje plného bylinek vůbec došli. Já dělám na průdušky, kašel a zahlenění dýchacích cest cibuli s medem. Nakrájíte nadrobno cibuli, dáte na to asi lžíci medu a necháte tak nejlépe přes noc. Vznikne Vám docela dobrá šťávička, která chutná i dětem a působí okamžitě. Taky je dobrej čaj ze slupek od jablek..ale taky je nemáte po ruce kdykoli, a někdy prostě potřebujete prášek, nebo kapky, abyste se neudusili, než to jablko oloupáte. Na skutečně zlý nemoci vám bylinky nepomůžou. Potřebujete účinné léky, nebo očkování a to stojí prachy.

Milá kudlanko, (Perda - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:34:30
ani nevíš jak jsi se trefila do tématu. :-)

Taky mám alergii, není to žádná legrace, ale pořád ještě jsem relativně zdravá. Vystudovala jsem, chodím do práce, jezdím na kole (sem tam pro zvednutí hladiny adrenalinu i nějaké ty MTB závody), hraju i trénuju volejbal – prostě vedu normální život a o mých zdravotních trápeních vědí jen ti nejbližší okolo.
Ale – vždycky, když vidím v TV nebo někde čtu rozhovor s Dr. Rathem a jemu podobnými, otevírá se mi kudla v kapse. A to se počítám mezi mírumilovné tvory. ;-)
Tvrdím, že naše zdravotnictví UŽ DÁVNO NENÍ BEZPLATNÉ. Občas nechápu – to jsem jediná, kdo se s tím potýká?
Loni jsem i s pomocí Kudlanky řízla do hnisajícího vředu a odstěhovala jsem se od dlouhodobé, ale úplně neperspektivní známosti. To sebou samozřejmě neslo minimálně v první fázi finanční výdaje a tak jsem opravdu musela počítat téměř každou kačku. Vyšlo mi z toho strašné číslo – obálka s měsíčním obolusem na moje zdraví na sobě měla částku 1500,-!! A nic v ní nezbývalo!!! Ono se to totiž hezky řekne – že v každé skupině léků je jeden bezplatný. Ano, např. mezi orálně podávanými antihistaminiky jen dithiaden (opravte mě, jestli se mýlím). Jenže ten já si můžu vzít tak maximálně na noc místo prášku na spaní. Spím po něm jak neviňátko. No jo, ale já potřebuju v práci taky řídit a nezabít u toho sebe ani nikoho jiného! Navíc – moje alergie je tak trochu chameleon, občas dušnost, občas senná rýma, občas kožní problémy a na to prostě dithiden nestačí. Takže – pla! Chceš se léčit? Už jsi stará (27!), pla. Chceš speciální hyposenzibilazační vakcíny, protože ty standardní (také placené, ale ne tak drahé jako tyto) ti nezabraly? Pla. A tak je to pořád. Zkazily se ti oči? Potřebuješ brýle? 200,- korun na rámečky ti musí stačit. Roční kontrola na gynekologii – stěry na cytologii. Štěteček, po kterém nebudu krvácet další dva dny. Pla. Nějak mi asi chybí smysl pro humor. A to, že když je mi už opravdu ouvej a potřebuju zůstat doma v posteli, tak si na to beru dovolenou, protože jinak za tři dny přijdu o třetinu výplaty, to není nic mimořádného. Děláme to tak všichni. Ale přijde vám to normální?!?
Z tohoto víkendu mám „roztomilý“ zážitek.
V sobotu jsem jela MTB závod v Karlových Varech. Bylo krásně, tra super, ale byly tam bohužel i vosy… a se dvěma se potkala moje pravá ruka a pak taky moje pozadí. Do večera jsem měla na zadku rudý vystouplý flek o velikosti dezertního talíře a na pravé ruce bicák i tricák zvětšily objem tak asi dvojnásobně. Ale byla jsem za frajerku, kopla jsem si dithiaden a šla jsem spát. Ale už jsem nedospala. V neděli v půl deváté jsem nasnídaná, abych byla v klidu :-), vyrazila hledat v našem okresním městě pohotovost. Ještě že jsem se na to posilnila – vrátný mě poslal na internu se slovy, že pohotovost je ještě zavřená!, z interny mě poslali na pohotovost (vzdálenost dobrých 500 m ne-li víc) se slovy, že je za deset devět a že od devíti otevírá pohotovost. I došla jsem tam, přečetla si na dveřích cedulku, která potvrzovala to, co řekl vrátný – otevírací doba o víkendu 10:00 – 19:00 s polední přestávkou 13:00-14:00. Takže zpět na internu, tam jsem si ještě chvíli počkala a konečně dostala tu kýženou injekci a šlo se domů.
Ale neumím si představit, že tam takhle pobíhám s malým dítětem, které má teplotu!
Jsem divná? Máte lepší zkušenosti?


Řešení bych viděla v průhlednosti. (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:37:39
Čili změnu zákona. Průhledné hospodaření s příjmy ze zdravotního pojištění, přesně rozčlenění kolik na co, zamezení tomu, aby se z pojištění hradilo jednou to a podruhé ono, a přednostně, nebo ještě lépe jedině, léky, operace, léčebné postupy a zdravotní pomůcky, ne nové stoly a židle pro pracovníky ZP. Dál bych poněkud upravila systém solidarity - když se stejně stará zdravá sousedka může 15 let živit ze sociálních dávek, do ZP neodvést ani korunu, proč by, sakra, měla mít zdarma zdravotnictví? Acylpyrinem a Ibalginem na recept také ročně odplavaly miliony. Příspěvek na brýle by měly dostat děti, nemocní, důchodci. My, kteří si vyděláváme, si je můžeme zaplatit, a ne že ne, když máme na kafe a cigarety. Atp.

Perda, nejsi divná, nepřijde mi normální (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 09:44:44
brát si dovolenou na nemoc, i když vím, že se to tak děje. A počkej ten kolotoč od příštího roku, doposud to platila sociálka včetně víkendů, odteď první dva týdny firmy, a bez víkendů. Přiznám se, budeme-li přijímat nového zaměstnance, pečlivě si prověřím jeho "nemocenskou minulost". Naši lidi totiž nejvíc odmarodí právě po jednom, dvou týdnech - chřipky, angíny. Neberou si dovolenou, mají slušný průměr a s víkendy jim to nehodí tak málo, aby si krátili dovču. Ale, promarodí ročně 4 týdny, budeme-li to mět platit, nevím, zda to zvládneme...Takže si budu hlídat, abychom brali mladé, zdravé...Drsná realita.
...U gynekologa jsem zatím kromě předpisu na antikoncepci nemusela platit nic, ale ročně dávám "dobrovolný" příspěvek na ordinaci 300 Kč.

Jasmino, (Johanka - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:08:00
tak ted si pripadam jak krkavci matka, ze tomu svymu ditku nezpivam :) - ale pevne doufam, ze ma vesely zazitky z myho tehotenstvi i tak :)

bb, co se tyce veci jako draha hypoalergenni kosmetika apod. - ono je nekdy jednodussi nepouzivat *vubec zadnou* kosmetiku :) Ja se meju vodou a mydlem s jelenem :), no a kupodivu nepotrebuju pak zadny kremy ani nic, zatimco moje matka, co se celej zivot patla necim, tak se samozrejme musi patlat furt, protoze telo je zvykly. Nemaluju se, tudiz neodlicuju, kdyz jsem se malovala, stejne jsem si to smejvala jenom vodou. Taky nam zpusobovalo ekzemy myti nadobi v jaru, uz jsme uvazovali o mycce, ale pak jsme zjistili, ze kdyz se nadobi umeje hned (coz je pro me default, ale predtim to neslo, protoze jsme bydleli s bandou bordelaru, co furt neco nechavali zaschnout ve drezu..), tak zadnej jar neni az na vyjimky potreba. Proste clovek se vlkymu mnozstvi tech alergennich veci muze velmi snadno a zcela zdarma vyhnout, samozrejme ne vsem. Stejne tak praci prasky, co alergikum nevadej, nejsou nijak drazsi, naopak mnohe jsou levnejsi (co mam tak zmapovanej trh), akorat je otazka, co vyperou :( - ale to uz je na cloveku, jestli ma radsi zdravi, nebo zarive bily pradlo - ted prave se chystam ruzne eko a setrne prasky otestovat, abych vedela, v cem budu prat na mimco.

Tohle samozrejme byly poznamky bokem, s cenou leku je to pruser, s tim souhlasim, i kdyz nastesti jsem na to zatim osobne nenarazila, na stitnozlazni hormon doplacim jen asi 1.50 :)

Johanko, ale co kdybys byla (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:15:38
alergická na jelena:) nebo dokonce vodu z vodovodu? Pokud nejsi horník, tak se bez mýdla asi obejdeš, ale jezdit pro vodu na koupání do studánky je problém, většinou :) Jestli na tvé nádobí stačí voda bez jaru, tak klobouk dolů, na mé mastné pánve, pekáče, zapékací misky, hrnec od vaření psího masa aj. by nestačila, ale když jsem myla v ruce, tak jsem ředila jar s octem, 1:3...levnější, šetrnější k prostředí, stejně účinné. Na mytí jsem používala rukavice, aby mi to nevysušovalo kůži...jenže kamarádka s ekzémem nesnáší ani ty rukavice! a myčku nemá kam dát...Já myčku mám, a zase mám trochu konflikt svědomí s pohodlím, protože v ní myju úplně vše, takže o silnějším domácím víkendu běží i 3x denně. A o šetrnosti mycích prostředků si nedělám iluze, byť kupuju ty údajně solidní.

bb, myslím, že valná většina (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:16:41
toho co jsi napsala se dá skloubit a naučit se tak žít a taky stravovat, nemyslím, že by musel mít člověk doma solnou jeskyni (zase rozumně!), ale když už něco kupuješ, tak si dát pozor na to co to je v jakém složení, bylinky se dají sbírat když jdeš s partnerem, s rodiči, se psem či s dětmi na procházku, a schnou sami, pokud si kupuješ obleční, tak dávám přednost věcem z přírodního materiálu, zahrádku též už bohužel nemám, ale maminka a kamarádka má přebytky, kupuju zeleninu u malých prodejců u stánků ne z dovozu, nekupuju v zásadě polotovary a hotová jídla, vajíčka, mlíko, brambory z vesnice (biopotraviny jsou podle mně zásady Feng shui, přebrat doma zbytčený bordel,....atd. je to velmi rozumný
http://www.cakry.cz/feng.htm
ty zásady jsou jednoduché a velmi dobré, to my sami si komplikujeme zbytečně život. Masáže koupele relaxace, to je příjemná záležitost, jen si upravit čas, to nemusí být každý týden. Domácnost mám jen z přírodních materiálů, nemám toho moc a také to působí velmi příjemně a vzdušně. Že bych vybíjela roztoče to mě ani nenapadne, nepodléhám reklamám co tahjí jen peníze z lidí, místo kafe bysme se měli naučit pít čistou vodu, bylinné čaje,..... je toho hodně ale dá se to.

se mi to tam nějak pošramotilo (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:20:55
biopotraviny jsou podle mně předražený,

Johanko, (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:22:17
přeju miminku a Tobě vše nejlepší a hlavně hodně zdravíčka, co to je kluk nebo holčička?

Kde jsi sehnala mýdlo s jelenem? (Alena T. - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:23:08
to už snad ani neexistuje..ale co pamatuju, tak zas až taková kosmetická bomba to nebyla.Jako mladá se matlat krémem nemusím, mně donedávna stačila červená indulona.Ale nebudeš věčně mladá a pak budeš potřebovat něco razantnějšího.Jo, polknout poslední sousto a hned padnout na horu nádobí, nic lepšího pro svý zdraví nemůžeš udělat. Jak odstraňuješ mastnotu? Sodou nebo octem? Jo a co se týče prádla, poradím ti. Za komunardů - když nebyly prášky na praní tak nějaká nána psala ve Vlastě, ona že pere tak, že rozvaří zbytky mejdel ve vodě , tu vařící vodu naleje do dětský vaničky, dá tam to prádlo a nažene celou rodinu,aby v té vaničce poskakovali a tím odstraňovali špínu. Pak donutí manžela, aby ty vyskákaný kusy prádla navěsil na šňůry a stříkal je hadicí, dokud nebudou zářivě bílé. Jo, jinak ti mohu darovat rejžák, se skutečnými echt ekologickými
rejžovými stébly..můžeš se tím drhnout a donutit k tomu celou rodinu..super hypoalergenní věc. Jo a kdynby od tebe náhodou manžel zdrhnul..tak moje kamarádka je vynikající právnička. Přírodě a ekologii zdar!

Inka, ale někdo nemá to štěstí co my... (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:23:58
nemá maminku se zahrádkou, nemá auto aby si pro to na vesnici dojel, prostě někdy něco nejde, a právě často u těch nemocných. Většina bylinek se má sbírat v určitý čas, a v určitém prostředí (za příklad použiji extrém, podběl sbíraný podél silnic a kolejí), na to taky leckdo, natož nemocní, nemůžou. No a ti stánkaři, to se musím až usmát, protože u nich, narozdíl od velkopěstitelů, nefunguje ani ta trocha kontroly, a tak stejně jako vinaři mají dvojí zboží - na trh, stříkané až hrůza, aby bylo velké, pěkné, dokonalé, a druhé méně dokonalé, ale zdravější, pro sebe. Kromě toho jich spousta nakupuje ve velkoskladech, a pak pouze prodávají, takže od nich nakoupíš to, co v Tescu. No a ovoce a zelenina z těch zátopových oblastí, kterými prošla říční voda se všemi splašky a odpady včetně karcinogenních, se taky vesele prodává, přece ty pozemky nenechají ladem.

nemyslela jsem tzv. biopotraviny z hypermarketu, (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:25:11
ale ty skutečné, což jsou třeba právě produkty ze zdravé zahrádky tvojí maminky, nebo třeba mléko ze sousedovic kozí farmy..atp.

moje maminka zemřela (Alena T. - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:31:25
před čtyřmi lety a bydlela na Praze 1,takže na bylinky nebylo kam chodit, na zeleninu a podobně chodila maminka do tržnice, nebo do Plusu v Bílé Labuti.Já tedy bydlím na venkově - ale taky nic moc.V místním krámu se ovoce a zelenina plazí zvolna po regálech, neb je tak drahá, že to nikdo nekupuje.Mám dvě kočky (jednu těhotnou) a psa, Ráda bych je naučila snášet aspoň ta ekologická vejce. Poraďte!

budu tedy v zájmu věci konkrétnější (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:33:56
Kamarádka samoživitelka s malým dítětem. Vrozené zdravotní problémy, omezení, jí nedovolí řídit normální auto. Úpravu, která by jí to dovolila, si nemůže zaplatit, a protože se nevejde do tabulek, nemá nárok na příspěvek. Je tedy odkázaná na dobrou vůli rodičů, kteří mají sami se svým zdravím starostí až až, a kamrádů, kteří ale mají sami své rodiny, takže se snaží využívat jen v nutných případech. Těmi nutnými případy není sběr bylinek za úplňku, ale jednání u klienta, práce u klienta, kterou nemůže udělat v noci doma u počítače, když děcko spí, takže pak rodiče či kamarádi hlídají. Není zavalena kosmetikou, drogerií atp., ale musela do svého minibytu pořídit vybavení k životu i pracovní kout, takže taková u nás módní záležitost jako je feng shuei je nereálná. Snaží se jíst zdravě a dává přednost kvalitě, ale musí na to tvrdě pracovat a i tak je odkázaná jen na dostupné zdroje. Když vstane ve dvě v noci od počítače, a dělá 12 hodin denně, tak jde prostě tohle stranou, a ona jen doufá, že ještě dlouho vydrží zdravá a pracující. Pro případ že ne si platí pojistky a spoření,aby pak měla z čeho žít a platit léky a léčbu.

AlenaT :)) krm je biopotravinami, boudu zařiď podle feng shuei :) (BB - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:38:24


Johanko, (Margot - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:39:29
pokud jde o prací prášek na mimino, mám dobrou zkušenost s práškem Batole. Naše malá je atopik a neosypává se po něm, první půlrok, dokud kojíš, tak vypere vše a později, když začnou příkrmy a mrkvičky, tak dítě stejně jí s bryndákem a má přes oblečení buď igelitový bryndák nebo takový ten pevný plastový.

Budeme nemocní stále víc (Wendy - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:42:55
myslím ne my na Kudlane, nýbrž lidstvo obecně. Jenom děti našich dětí jak jsou nemocné a alergické, to my téměř neznali.
Já jsem získala jakousi alergii, kterou jsem dřív neměla, poštípaly mě vosy a bylo mi blbě, to jsem dřív taky neznala, a česávala jsem třeba hrozny mezi davem vos! Jsou prý jedovatiny ty vosy kvůli pesticidům a pdobným vynálezům. Bojím se domyslet, jak to všechno skončí. Ne o sebe, ale o ty další lidičky, co přijdou - no ale jako druh jsme silně přizpůsobiví, tak snad...

Pro AlenuTéčkovou - taky jsem koukala, že v drogerce vedle Lanzy bílé bylo mýdlo s jelenem! A já mám ještě to staré. To jsou věci.

POZDĚ !!!! - toBB (Alena T. - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:43:53
do těch mrch já už žádný zrní nedostanu, ty potvory rozežraný si zvykly na maso, výjimku tvoří knedlíky s omáčkou pro kočky a jakákoli sladká buchta pro psa, tuhle vdechla čtyři koblihy, než jsem si nalila čaj. A bouda? Po té by moje fenka ani neplivla - moje postel se jí zdá vhodnější. Kočkám taky..no prej zvířata na to mají cit. Tak snad mám aspoň postel podle Feng Šuej. Ale na ty vajíčka to zatím nestačí. Kočka teda nosí domu myši, tuhle přinesla rejska - ale nevím, zda byl ekologickej. Pes nosí domů klacky....takže zas nic. Třeba kdybych je drhla tím mýdlem s jelenem....

no vida! kočka dává přednost čerstvé stravě, rejsek z volné přírody je téměř bio! máš ještě naději, AlenaT (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:49:18


no, toho rejska (Alen a T. - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:51:27
nesežrala, jen přinesla-já ho pak vyhodila, neb měl i bio-blechy.

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:53:01
poznala, že nežil v noře podle zásad feng shuei, ignorant

No a pak prej příroda, (Alena T. - Mail - WWW) 21.08.2006, 10:58:18
kdo ví, jestli k tomu ještě nechlastal.No zahrabala jsem ho do kompostu - přesně podle zásad Feng Šuej - prdelkou ke stromu.

(Johanka - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:02:21
Inko, mimco je jeste v brisku (ale uz pekne veliky!) a o pohlavi nevime zatim nic, tak uvidime :)

Diky za tipy na praci prasek. Co se tyce mydla s jelenem, my ho kupujeme (jako vetsinu veci do domacnosti) v Makru, ale maji ho i v hodne supermarketech, ja ho driv nemohla sehnat, protoze jsem hledala u mydel, no a ono je u pracich prasku :)

S tim mytim nadobi, rukavice mi taky vadi (kdyz si je vemu jednou za cas na umyti vany, tak pak lecim ekzemy nekolik dni...), ale jinak asi zalezi na tom, co kdo varime, ja smazim jen dost malo, skoro nedelam maso a dalsi matsky jidla, vetsinou varim, zapikam...a to fakt jde umejt jen hadrem a vodou, talire i nadobi...na panev obcas jar kapnu, ale taky ne vzdycky, kdyz drhnu plech, vemu ho dratenkou a vodou a taky jde vsechno dolu i bez jaru (a poskrabanej ho zatim nemam). Fakt nemam pocit, ze by moje nadobi bylo spinavy, i kdyz uplne totalne odmasteny mozna taky neni :)))

když se CHCE jde všechno, (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:15:14
PID jezdí už dost daleko. U nás se také nevaří mastná jídla, takže se to po jídle krásně spáchne vodou a nádobí je čisťounké. Ono je u lepší spíše naříkat jak jsme nemocní a jak je vše drahé a jak nemůžeme, než proto něco udělat. Nakonec nač si stěžovat, vždyť jsem si je sami zvolili a to co tam dělají je fakt neštěstí..

to je omyl nás zdravých a trochu zajištěných...i když se CHCE, tak někdy něco NEJDE (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:21:39
U nás se mastná jídla vaří, my rádi brokolici zapečenou se sýrem, lososa s mandlemi a smetanovou nebo bylinkovou omáčkou, tresku se slaninou, pstruha na másle s citronem, přírodní řízky i ty v trojobalu, bramborové placky maštěné máslem, s povidly a mákem, občas bramboráky pečené na sádle z pašíka doma pěstovaného, jednou za čas vajíčka na másle, kachnu od rodičů pěstovanou doma, pečená se sice jen podlévá vodou, ale vypeče se z ná sádlo a pekáč je mastný, a k tomu zelíčko, a co teprve grilovaný lilek s ovivovým olejem a česnekem, a nebo těstoviny a bazalkové pesto, to je také mastné. Kdepak, bez octa a jaru nebo myčky Matyldy se neobejdu :)

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:23:40
Jenže my jsme zmlsaní, příbuzná má 7 000 čistého, lepší práci nesežene, tak vaří třeba i buřt guláš z červených sojových buřtů, které kolem masa ani neprošly, kupuje párky za pár korun, maso levné vepřové - bůček, plec, mozečeek, hovězí dršťky, a kuřecí z hypermarketů, nacpané antibiotiky. Co má taky chudák dělat.

Mimochodem, vejce domácí :) (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:26:49
psala jsem k tomu před chvílí, ale Kudlanka už mi to nebere, už je přeplněná :) spousta lidí si myslí, co nedělá dobrého, když si jede na venkov či trh k malopěstiteli pro zdravá vejce s krásnými žloutky. Omyl. Oni to vědí, na co nalákat městské hospodyňky, prodávají se krmiva s barvivy, po kterých jsou vejce krásně velká a mají nádherně tmavě žluté žloutky. Nejjistější je mít zdroj přímo od slepic z vlastní rodiny, krmených zbytky z kuchyně, trávou a samozřejmě zrním. No bio zrní jim asi nikdo nekupuje, ale aspoň tu potravinářskou pšenici, ne tu krmnou.

zdravá vejce, pokus č. 2 :) ( - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:29:55
psala jsem k tomu před chvílí, ale Kudlanka už mi to nebere, už je přeplněná :) spousta lidí si myslí, co nedělá dobrého, když si jede na venkov či trh k malopěstiteli pro zdravá vejce s krásnými žloutky. Omyl. Oni to vědí, na co nalákat městské hospodyňky, prodávají se krmiva s barvivy, po kterých jsou vejce krásně velká a mají nádherně tmavě žluté žloutky. Nejjistější je mít zdroj přímo od slepic z vlastní rodiny, krmených zbytky z kuchyně, trávou a samozřejmě zrním. No bio zrní jim asi nikdo nekupuje, ale aspoň tu potravinářskou pšenici, ne tu krmnou.

Ja kdyz studovala, (Johanka - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:33:10
(teda ja studuju porad, ale kdyz jsem byla jeste mala :)), mela jsem prijem asi tak 2000 cisteho :) (+ mi teda maminka pridavala neco na bydleni). Byli jsme schopni s partnerem vystacit na jidlo opravdu s malem a presto nemyslim, ze bychom se stravovali nezdrave. K obedu chleba, syr, mliko, k veceri opeceny brambory, kdyz jsme si chteli doprat, tak posypany syrem, nebo rizoto, o vikendu jsme nekdy luxusne koupili kure a to jsem roparcelovala na hromadu kousku a z kazdeho byla jedna cina :). Proste i bez penez se da rozumne stravovat a clovek nemusi jist tu soju s glutamanem :)

Asi je to tim, ze u nas (jako v Cechach) je zakomerene, ze "bez masa to neni jidlo" - ja varim maso tak jednou za mesic, mezi tim teda obcas rybu, a sem tam dam do neceho trochu slaniny nebo kousek klobasky, ale celkove je to bez masa daleko pohodlnejsi - jednak mi moc nechutna, druhak stoji penize, tretak pak od nej smrdi kos...:)

JÁ JE NEVOLILA !!!! (Alena T. - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:36:37
Ani jednoho a vypadá to, že budou ruku v ruce vldnout spolu. To by mě Inko Inko, zajímalo co vlastně jíš? Suchej chleba, suchý brambory, jen vovařenou zeleninu, jen vařený maso? Protože i pod guláš musíš osmažit cibulku, ani salátek si jogurtíkem nepokapeš - v tom je taky tuk a v tom, žco tvrděj že tam není jsou zas jiný fujtajbly. A jaký jíš maso? vepřový ne.to je jasný - takže kuřecí prsíčka, ryby a hovězí zadní? Uvařený (protože na zapečení se musí dát tuk).Jo a buchty nebo tak nepečeš? no asi ne..o narozeninách nasypeš dětem rozinky a zapíchneš jim do nich svíčku. Sýry ne, mlíko ne, tvaroh ne..ve všem je tuk..sakra..kupuješ si šumivý kalcium?

Johanko, v zásadě souhlas (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:38:51
jen dotaz...mléko z krabice (plastové lahve)? sýr běžně koupený z obchodu, vyráběný s pomocí chemického siřidla, nebo přímo z kozí/ovčí farmy? klobásku doma v teplém kouři uzenou, nebo z běžného řeznictví? všechny uzeniny v obchodech se totiž "udí" tzv. studenou cestou, tj. chemickým nálevem, a pak proletí kouřem kvůli aroma...

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:44:19
dostala jsem hlad, skočím si pro smažený hermelín :) rajčata mám ze zahrádky, heč.

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:45:20
ono teda i na těch farmách se používá siřidlo kupované, no z telecích a jehněčích žaludků už to asi nikdo nevaří :)

Alenko, (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 11:57:50
nejsem zase až tak radikální, ale převážně jím ryby, kuře, zeleninu a ovoce (většinou v čerstvém stavu), mléko, sýry, jogurty, luštěniny, nemusí mi vše plavat v omastku a když je to dobře a jednoduše připravený je to moc dobrý, mám ráda pikantní věci, guláš tedy s knedlíkem nemusím ani kachnu se zelím. Ale řízek mám ráda, také jídla hodně s česnekem a cibulí, jsou to přírodní antibiotika, peču 1x týdně různě - kefírovou buchtu, ořechovou ty se jen rozsýpají, různé řezy ovocné.....je spousta dobrých věcí co se dají jíst, brambory 100x jinak (nejraději mám když je osmažíš na pánvi do růžova, osolíš, česnek a petržel), mám ráda Kubu s houbama, nastavovanou kaši....nemám ráda náhražky másla fuj, to si raději namažu máslem když už to musí být, ale to moc nedělám, dám si ráda víno i pivo, moc zdravý je med je v něm strašná spousta vitamínů. Není to zas tak složitý.

jo, je to jednoduchý, (Alena T. - Mail - WWW) 21.08.2006, 12:20:44
ty řízky a ty brambory smažíš na čem? Na tuku ne, to bys měla mastnou pánev a potřebovala Jar..no fuj!Jina jím v podstatě to samý co ty, akorát že na víno mám zřídka a pivo mi nechutná.Kachnu jsem neviděla asi šest let a guláš mám ráda..a jelikož vlastním manžela, tak holt ty knedlíky občas musím udělat.Peču taky jednou týdně..a v podstatě to zkonzumuje muž a návštěvy..ovšem nebýt pečícího papíru, potřebaovala bych ten Jar neb pekáč nebo plech se musí obvykle vymazat.Krom petržele, mám ještě vlastní bazalku, libeček, tymián a dobromysl.Já totiž nechápu, jak teda vaříš, když ti stačí opláchnout nádobí jen vodou, já ať dělám do dělám, tak ten Jar potřebuju a to určitě jídla plovoucí v tuku nedělám.

Jinak SYŘIDLA - jsou od slova sýr, nikoli síra. Jsou to sušené a mleté telecí žaludky - v případě ovčích a kozích sýrů jehněčích a kůzlečích žalucků. Obsahují totiž enzym, který mléko patřičným způsobem sráží, aby si telátko, potažmo jehňátko a kůzlátko - z něj mohli odčerpat to nejlepší pro svou výživu.Hovoří ze mě odborník - neb mám výuční list v oboru mlékař. Dochívali jsme kdysi na střední škole na praxi do Laktosu a tamtéž si udělali učňovské zkoušky. Teorii jsme probírali při tzv. Nauce o výrobě.

Alenko T, (Vodoměrka - Mail - WWW) 21.08.2006, 12:30:37
nedá mi to, abych nenapsala aspoň řádek... ne každá pánev se musí nutně mýt jarem, u některých to výslovně zakazuje i výrobce a navíc se na nich dá připravovat jídlo i bez tuku. Sama jednu takovou mám od doby, kdy jsem prodělala mononukleozu a tudíž měla přísnou dietu, takže můžu potvrdit, že to jde. Má speciální úpravu, po přípravě jídla se rozpálí a nalije se do ní studená voda, probublá, vyleje, vytře papírovým ubrouskem a je umyto. A brambory se smažit nemusí, jsou dobré i jinak připravené. Řízky taky nemusí být každý týden a maso se dá pripravit mnoha různými způsoby chutně a zdravě... Plech se dnes taky nemusí vymazávat, ani pekáč, když existují pečící papíry... což vlastně píšeš i ty... takže jaké divení?

říkám, že nejsem zcela radikální, (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 12:44:00
mám teflonku a na ní samozřejmě trošku oleje dám (ale zorhodně to v tom neplave)a pokud se neumeje horkou vodou, tak tam trošku jaru dám, ale taky nesmažíme denně. Bylinky mám taky, ale v bytě se jim moc nedaří ať dělám co dělám, něco dostávám od švagrové ze zahrádky. Víno není zas tak drahá záležitost, Modrý Portugal, Frankovka, 60 Kč? Limonády nebo Cola jsou levné? A kupují je všichni a nikdo nekouká na sajrajt co v tom je. Neříkám, že jako zdravá nevěřím nemocným, říkám pouze, že se s tím dá dělat mnohem víc než jen nakoupit drahé léky v lékárně. A výsledky co se týká zdraví - pokud se snažíš zdravě žít(ne draze), tak jsou zcela jiné, než když se vše řeší pilulkama. Neříkám, jsou případy kdy je to nezbytné.

a ta vína z obchodu za 60 ti chutnají? (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:10:22
jsou sířená, chutná to jako...SIŘIDLO :) dobrého portugala ani rulandu za 60 v obchodě neseženu, tak pokud nemám své z moravských zdrojů, připlatím pár stovek za dobré chilské a kalifornská taky nejsou špatná, k jídlu. Dobré suché bordeaux stejně dostatečně neocením.

Jar (Eva - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:12:27
Já mýt nádobí v Jaru (ani ničem podobném z drogérie) nemůžu, mám po tom na rukách puchýře. Dobrou zkušenost mám s "jarem" od Amway, z toho vyrážku nemám. Prodává se v litrových lahvích, ale na nádobí se používá roztok naředěný v poměru 1:10. Jedna lahev mi vydrží určitě déle než rok, protože si nemůžu vzpomenout kdy jsem jí naposledy kupovala. Kdyby někdo nechtěl americké výrobky tak je prý taky dobrá firma Missiva z jižních čech. Jejich přípravky jsou prý taky na rostlinné bázi, takže jednak je to dobré pro lidi ale i pro přírodu.

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:12:49
Jinak pravá Cola není žádný sajrajt, je zdravější než pivo za 2,50, kdysi prapůvodně se dávala coby žaludeční lék, a i dnes v nouzi, není-li po ruce máta nebo becherovka, pomůže. Nesmí se to pít po litrech, moc cukru. No, ale nic se nemá přehánět, že. Brambory jsou dobré s koprem a červenou cibulkou, za horka promíchat a přidat máslo...ale pečené s česnekem, sýrem zmastí pekáč, gratinované se smetanou taky tak. Pokud se občas smaží, občas něco mastí máslem, tak se umastí nádobí, já se bez jaru či myčky prostě neobejdu. Když jsem coby 12letá na chalupě umyla nádobí bez jaru, protože jsem měla ekologické období, tak to máma přemyla horkou vodou s octem a jarem...že prý ta voda z nádobí by byly sice dobré pomyje pro prase, ale my rádi mastná oka pouze v polévce:)

(nela - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:13:13
Johanko, zajímalo by mě, které jsou ty prací prášky, které alergikům nevadí, nevím jak se v tom orientovat.

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:17:52
na ochranu rukou při mytí běžnými prostředky jsou dobré jednorázové tenké "chirurgické" rukavice. Mají je v Baumaxu, 10 ks za 40, nebo v některých drogeriích po stovce, levněji. Asi by se daly objednat i na netu. Uvnitř jsou sypané zásypem, nebo čím, a dá se pod ně i namazat.

Evo, má ta firma něco podobného i do myčky nádobí, nevíš? (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:22:44
na ochranu rukou při mytí běžnými prostředky jsou dobré jednorázové tenké "chirurgické" rukavice. Mají je v Baumaxu, 10 ks za 40, nebo v některých drogeriích po stovce, levněji. Asi by se daly objednat i na netu. Uvnitř jsou sypané zásypem, nebo čím, a dá se pod ně i namazat.

BB odpověď nebyla (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:38:01
na otázku jak moc jsou dobrá, ale že víno není drahá záležitost v porovnání s limonádami co se prodávají. Samozřejmě, že se dají pít vína velmi dobrá která jdou až do desetitisíců a také vína biodynamická. Ale to už jsme někde jinde.

bb: (mamča - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:38:37
Chirurgické rukavice (nesterilní) kupuju v lékárně, 200 ks/160-180 Kč.(Uvnitř je klouzek-mastek, takže alergie snad nehrozí)
Používám je na práci na zahradě.
Nádobí jsem v tom občas zkoušela mýt, když jsem měla nějaké poranění rukou. Počet střepů v naší kuchyni ovšem dokazoval, že to nejde. Hrozně to totiž klouže.

Inka, drahá ne, dobrá taky ne, a zdravější než (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:40:39
ta cola taky ne. O vínech za desetitisíce nemluvím, neb jsem je nikdy nepila a pít nebudu, asi. Výborná zdravá vína se dají pořídit za pár stovek. No, zdravá...samozřejmě po deckách :)

ano, mamčo, ty jsem myslela... (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:43:10
tak na nádobí ne, ok... ručně jsem nádobí nemyla ani nepamatuju, hrnky od kafe myji vodou a bez rukavic, takže nevím, na úklid je běžně používám. Alergii nemám, ale vadí mi máchat ruce ve špíně, a taky nemám ráda dotyk hadru napuštěného leštěnkou na nábytek.

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:45:34
Teď mne tak napadá...když říkáš, že to hrozně klouže (mně ne, ale možná mám na kůži nějakou protiskluznou úpravu;)...kloužou taky chirurgům? :))

tu jsou: (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:48:15
bb, (Johanka - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:50:24
ja rozhodne nejsem zadnej fanatik, mliko normalne kupuju, syr taky, ale jogurt a kefir si delam vlastni (resp. na jogurt mnozim hollandii, ktera je poctiva) a na syr se taky chystam :). Ze uzenina z obchodu je svinstvo, to vim, ale nevim, kde sehnat lepsi, tak ji proste mame jen obcas, treba jednou za mesic do zapecenych brambor a ne kazdej druhej den k veceri, proste snazim se to neperhanet ani jednim smerem - aby to byla pestra strava, aby nam chutnala, aby nebyla zbytecne skodliva, kdyz nemusi, ale zase nehodlam podridit celej zivot shaneni biopotravin a pestitelstvi :)

Inko, myslim, ze co se tyce vyberu jidla bysme si rozumely, mam skoro stejny vkus :). Ty to mas dobry, ze Tvuj manzel asi nebude veprovej ani knedlikovej, no a muj taky neni, vlastne je to on, kdo me postupne naucil jist lehci jidla, zeleninku a tak. S tim nadobim, asi nema cenu to vysvetlovat, holt budme rady, ze nam se to nemasti :))) Ja meju nadobi fakt hned jak se zaspini a myslim, ze to je znat, taky se mi osvedcilo vsechny pance a hrnce (od omacek apod.) peclive vytrit sterkou, pak tam na myti skoro nic nezbyde :)

Nelo, ja se ted chystam zkusit ekoprasky od DonGemini (www.dongemini.cz), pisou tam, ze pro alergiky je nejlepsi Persan, ten je klasickej uz starsi, ale v normalnich obchodech ho nemaj, no asi praci sila nebude nijak uzasna, ale uvidime... Lidi obcas doporucujou Permon od Missivy, ale tam me odrazuje ten dealerskej zpusob prodeje, tohle proste nemusim, takze asi ani nezkusim :)

Jo a co se tyce piti... (Johanka - Mail - WWW) 21.08.2006, 13:56:11
...neni nad vodu z vodovodu (obcas s citronem) a v zime caj. Nechapu lidi, co si domu tahaj baliky petflasek (pokud ta jejich mistni voda neni vylozene spatna, ale tam je to spis duvod k tomu, aby s tim neco delali - vycistili si studnu, zprudili vodarnu, aby vycistila/vymenila trubky, nez aby neco kupovali...). Poslednich asi 7 let ziju bez televize a asi mi neco uniklo, protoze behem te doby se kolem me vsichni zacli stravovat balenou vodou a ja nechapu, jak k tomu prisli, kdyz predtim taky pili normalne a voda v kohoutku u nich doma je porad dobra :)

Jednou jsme byli na cundru v novohradskejch horach, super priroda, hory, nadhera, pak jsme slezli z hor, dosli do vsi, tam zahnojenej kachni rychnicek a u toho stacirna Dobry vody...takze nejaky iluze o tom fakt nemam :)))

Johanko (Wendy - Mail - WWW) 21.08.2006, 14:19:38
začala jsem pít vodu z vodovodu. NA chalupě nic jiného nepiju a teď jsem došla k názoru, že voda z vodovodu i v Hradci nemůže být horší než ta balená, tahaná bůhví odkud, skladovaná na sluníčku.
Manžel se drží pitného režimu podporujícího pivovary a debata okolo vody jej nepoznamenala ani v nejmenším. ZAtím oba přežíváme v relativním zdraví.

Johanko, (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 14:23:08
také si nemyslím, že bych byla nějakej fanatik, rozhodně se nedožaduji biopotravin (zase rozumně), ale tu možnost potravin z vesnice mám (sehnala jsem si jí) a tak jí využívám, vím že slepice jedí zrní a trávu bez jakéhokoliv barviva, mlíko je od krav z pastvin co se snaží též jen přírodně, jogurty si také dělám na sýry se chystám, ale nějak nemám teď čas, měla jsem toho hodně zařizování okolo zahrádky - už jí mám. Také dávám přednost čerstvému ovoci a zelenině, ale vlastní bude samozřejmě nejlepší. Manžela nevlastním, ale přesto mám a vaří zdravěji než já, dokonce rozlišuje jídla zimní (těžká), podzimní, jarní a letní (lehká). Dost se od něj učím. Dělá úžasné lehké salíty a moc jednoduché. Vaří velice dobře. Fakt je, že pánve také vytíráme před mytím ubrouskem, který se vyhodí, takže té mastnoty moc není. Mslím, že to jak jíme, spíme, co pijeme a dýcháme a jak žijeme je dost důležité i když to tady v té diskusi je dost podceňované, ale každého věc. Ale obávám se, že v době až my budeme v důchodu, tak nebudemem mít ani to co mají důchodci teď. Takže na tom aby zdravíčko a tělíčko sloužilo co nejdéle pracuju už teď rozhodně to nepodceňuju.

taky piju vodu z vodovodu a to celý život. (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 14:23:55


my pijeme destovku (Polarka - Mail - WWW) 21.08.2006, 14:53:49
a je moc dobra! Prazakum bych to ale nedoporucovala. nebo kdekoliv v Cesku.
Jinak....nastesti co se tyce lekaru, mame zdravotnictvi zdarma, ani neplatime nemocenske pojisteni. Leky ty jdou do penez, ale vsechny co potrebuju nutne mam na listu nevylecitelnych pacientu, takze je dostavam zdarma. Jinak bych se nedoplatila!

Letos (Yta - Mail - WWW) 21.08.2006, 15:23:06
jsem stravila mesic v Cechach a celou tu dobu me palilo v krku a spatne se mi tam dychalo. Mate tam strasne znecisteny vzduch. A to jsem tam byla v lete. Pry v zime bych si teprve uzila. Bylinky, nebylinky, dulezite je, co se dycha. Kdyz ve smogu zijete permanentne, tak si to uz neuvedomujete, jake svinstvo dychate. Trvalo mi dva tydny nez jsem se z toho tady u oceanu vydychala. Melo by se s tim ceskym zivotnim prostredim neco delat. Rada se do Cech vracim, ale tohle mi tu navstevu dost pokazilo.

Polárko, a kolik platějí u vás ti, co nejsou na tom listu nevyléčitelných pacientů? (kiwi - Mail - WWW) 21.08.2006, 15:36:30
Takže pro ostatní je zdravotnictví také za peníze, ne? A kde to tedy vlastně žiješ?

jinak ti přeju, aby se ti vedlo hodně dlouho dobře.l.. (kiwi - Mail - WWW) 21.08.2006, 15:37:06


Inka, (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 15:52:44
zdravější způsob živobytí podceňuje jen ignorant, nebo člověk, který má momentálně plno jiných starostí, dejme tomu. Ale přeceňovat to není dobré, a jak jsem psala, plno lidí je v tom naivních. Celozrnné výrobky, které nejsou vůbec celozrnné ani zdravé..atd.

BB tak to je prima, že jsi téměř o všem tak úžasně informovaná, alespoň se vyhneš omylům. (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 15:59:11
Vzácný to člověk.

Johanko, (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 15:58:56
ale my přece chápeme, že když podusíš zeleninu, posypeš ji nasucho opraženým sezamem a přikousneš slunečnicový chleba, nenaděláš si moc mastného nádobí. Pokud ale například usmažíš plněné bedly v trojobalu, jako Inka se na to chystá v rubrice receptů, tak máš prostě pánev plnou tuku, na kterém se to smažilo, protože plněné houby prostě jinak neprosmažíš. Nebo friťák, kdo to používá. No a tohle teda čistou vodou neopláchneš, i když souhlasím, že vytření papírovou utěrkou zmůže hodně. A protože se Inka hlásila k nádobí čisťounce opláchnutému pouze vodou, tak nám to nějak neštymovalo :))

Inka, kdybych volila jemnou ironii jako ty, napíšu (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 16:08:49
že děkuji, ale že čím víc vím, tím víc nevím...Protože mi ale ironie nevyhovuje, jen se tak v duchu pozastavím nad tím, že ty nejsi informovaná, že ty ses se znalostmi o zdravém způsobu života, Feng Shuei atd. už narodila. Vzácná to žena.

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 16:10:37
jinak bych řekla, že čím víc omylů, tím víc jsem informovaná, bohužel

bb, (Johanka - Mail - WWW) 21.08.2006, 16:18:09
Ty porad uvadis extremni priklady :). Pochopitelne ze po smazenejch bedlach bych panev myla i tim jarem, ale houby delat nemuzu, protoze ten muj je nerad (a jelikoz to je jediny jidlo, co nerad, tak mu v tom ustupuju :)).

Pohanku se sezamem fakt nejim ;), nicmene 90 % jidel, co varim, fakt zvladnu umejt bez jaru, nemuzu si pomoct (priklady najdes v kucharce, je na ni link na forech :))

Johanko :)) (bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 16:20:42
to jen proto, že extrémní příklady pomohou uvést na pravou míru tvrzení typu "všechno jde, když se chce", "nikdy nepoužívám jar", "víno za 60 je zdravější než cola" atp. :)

(bb - Mail - WWW) 21.08.2006, 16:22:08
nebo třeba počátačení radikální "nepoužívám tuk, tak nemám mastné nádobí" změní na "mám ráda řízek a občas použiju jar" :)

BB a co o Ti vlastně jde?!?! (Inka - Mail - WWW) 21.08.2006, 19:04:36
Píšeme jak kdo žijeme a co jak děláme, každý to děláme jinak, někdo papá prášky, někdo bumbá bylinky, to je život!Jen říkám, že je to možné dělat tak i tak každý má možnost volby. Proč z nás tady děláš blbce??? Já Tě také nepřesvědčuju jak máš žít, čti si texty pořádně ať se Ti to nemotá, když už musíš chytat za slovíčka. S Tebou to asi manžel nemá jednoduché, musíš mít pravdu za každou cenu, na všechno 50 odpovědí, vždy poslední slovo... V podstatě už asi pokračovat nemusím na molog si vystačíš sama. Třeba sama sebe i nachytáš.

bb, (Johanka - Mail - WWW) 21.08.2006, 20:27:26
nevim, jestli musis kazdyho nachytat, ale me nenachytas :), protoze uz v prvnim prispevku jsem psala, ze jar nepotrebuju *az na vyjimky* - a to je to, cos chtela slyset, ne? Inka se nasledne akorat pridala a predpokladam, ze ani ona to nemyslela tak, ze pekac od sadla vymeje kouzelnou slinou :).

Hlásím (Aknela - Mail - WWW) 21.08.2006, 21:09:53
se k těm, kteří nepoužívají jar. Fakt to jde. Jde to i na mastné pánve, prostě se nejdřív musí otřít papírovým ubrouskem a zbytek se dá umýt i bez jaru.

Když jsem začala žít se svým partnerem a on viděl jak myju nádobí, zděsil se a řval, že to musí být mastné a že jsem cvok. Tak jsem mu řekla, že jestli jednou najde něco mastného po mém mytí, tak mu dám za pravdu a začnu používat jar. Jsme spolu pátý rok a pořád ještě myju bez jaru:)))

Já ale používám horkou, téměř vařicí tekoucí vodu, myju v rukavicích, protože jinak bych byla opařená. No a pod tou horkou vodou drhnu a pustí to. Včera jsem zrovna úspěšně umyla bez saponátů pekáč od sekané...pěkně mastný.
Stejně tak to dělá i má maminka a opravdu máme obě doma čisté nádobí. Klidně zajděte na kafe až budete mít cestu, dám vám ošahat všechny hrnce a pánve:)))

Jar (Eva - Mail - WWW) 21.08.2006, 21:19:51
Amway má prostředky do myčky i hodně různých jiných výrobků, nejsou zrovna levní, ale dlouho vydrží a je to ekologické takže z mého pohledu se to vyplatí. Ale je to každého věc. Pro některé *citlivější* povahy upozorňuji, že u nich prý byla (je?) zaměstnaná maželka S. Grose :-) takže pro někoho může být alterantivou ta Missiva, ale tu nemám vyzkoušenou na sobě.

Mílé kočičky! (Alena T. - Mail - WWW) 22.08.2006, 00:00:26
Tělo má jít do hrobu zhuntovaný! Dobrou noc.

Ali (Aknela - Mail - WWW) 22.08.2006, 02:58:06
Tak to se neboj, to moje tam zhuntovaný půjde.
...co ušetřím za jar vydám za pivo a cigarety:)))

Inka, klid :) (bb - Mail - WWW) 22.08.2006, 08:30:15
rozhodně tě nechci na ničem nachytat, proč taky? Mě tyhle diskuze celkem baví, a fakt je, že nemám ráda zevšeobecňování, unáhlené soudy a nepromyšlená tvrzení. Taky pořád zapomínám, že někdo to chce jen sdělit a nepočítá s reakcí. No ale to je riziko veřejného debatění na netu, ne? Neber si to tak k srdci :)

Johanko, (bb - Mail - WWW) 22.08.2006, 08:32:17
tebe nemám proč chtít nachytat, tys tu nevykřikovala, že Když se CHCE, všechno jde, v souvislosti s nemocnými a léčbou bylinkami a změnou životního stylu :)

Inka, ještě drobnost ... (bb - Mail - WWW) 22.08.2006, 08:40:34
možná by sis mohla všimnout, že sice rozebírám vše, co tady padlo, ale při zachování maximální slušnosti, a narozdíl od tebe se obejdu i bez hodnocení jaká jsi ty, jaký je tvůj manžel, a kdo je tu za blbce...

AlenoT., (Margot - Mail - WWW) 23.08.2006, 10:32:11
vždycky když od někoho slyším řeči o tom, že "Tělo má jít do hrobu zhuntovaný!", tak se mi vybaví moje školní léta. Vystudovala jsem totiž zdrávku, na praxi jsme začaly chodit v patnácti a chodily jsme hlavně na Léčebnu dlouhodobě nemocných a na internu zajišťovat ranní hygienu ležících pacientů (k odbornější práci nás pustili až ve vyšších ročnících). Tehdy jsem poprvé v životě opravdu na vlastní oči viděla, jak to vypadá, když tělo jde do hrobu zhuntovaný. Staří nesoběstační umírající pacienti leželi ve vlastním průjmu, moč se odváděla gumovou cévkou (mužům na ní zasychal nazelenalý hlen), kyčle rozmokvané do krve a natřené různobarevnými léky, které už na ty proleženiny stejně nezabíraly... někteří z těch pacientů ještě vnímali a chápali naprosto přesně kde jsou a jak na tom jsou, někteří už byli duševně mimo, ale všichni byli odkázaní na péči sester v úplně banálních věcech - nakrmit, umýt, donést podložní mísu (pokud dokázali udržet stolici), utřít po stolici... Tenkrát jsem opravdu pochopila co obnáší, když tělo jde do hrobu zhuntovaný, na těch lidech nebylo zdravého už snad nic, léky brali třikrát denně po hrstech - na srdce, tlak, žíly, dýchání, játra, ledviny, vředy...
Později jsem nastoupila jako sestra a bydlela se svou nejlepší kamarádkou, ta pracovala na onkologii. Říkávala, že u nich neuslyší, že tělo má jít do hrobu zhuntovaný. Nejfrekventovanější hláškou prý je "dal bych všechno za to abych mohl být zdravej".
Já jsem se s umíráním i rozením potkala jako mladičká holka (ve dvaceti jsem byla diplomovaná porodní asistentka) a vzala jsem si z toho do života svoje.
Je každého věc, jak si co zařídí. Velkou měrou zdraví ovlivnit lze, něco ovlivnit i při nejlepší snaze nelze... ve stáří se nám všechno sečte.

dobře Margot, (Inka - Mail - WWW) 23.08.2006, 11:35:48
tak tohle je přesně ten můj důvod, proč jsem si zvolila to jak žiju, setkala jsem se s tím také a na vlastní kůži to opravdu zažít nechci. Táta byl velice těžce nemocný, kdyby nebylo nás (mě a bratra), tak umřel v tak nedůstojných podmínkách o jakých tu mluvíš. Takže vím bohužel co máme dané geneticky a snažím se to stravou a životem maximálně ovlivnit. A zatím se mi to daří.

Margot, koupím autorská práva :)) (bb - Mail - WWW) 23.08.2006, 11:51:57
Vytištěno, vyvěšeno do vedlejší kanceláře kuřáka 2 krabiček cigaret denně zapíjených 10 kávami denně. Sice má jen mírnou nadváhu, žádné dýchací ani jiné potíže, marodí nejvýš 2x ročně pár dnů s rýmou, jeho maminka v 85 ještě žije, ale ale...

No právě, bb... (Margot - Mail - WWW) 23.08.2006, 12:13:53
kdyby člověk věděl, že má zdravej kořínek po mamince nebo má houby a skončí mladej zbytečně někde u doktorů ve zbědovaným stavu.
Když ono to tak prostě je - jak psala v nadpisu Kudla: Sytý hladovému a zdravý nemocnému... nevěří.

Margot, připojuju se - (pajda - Mail - WWW) 23.08.2006, 12:43:52
Hele, to je škoda, aby tohle zůstalo jen jako reakce pod článkem a odešlo... Měla bys o svých zkušenostech a zážitcích napsat, poslat to Kudlance, prosím...

Pajdo, (Margot - Mail - WWW) 23.08.2006, 12:54:19
když ono už nějak není psát o čem, tu podstatu jsem napsala tady. (A konkrétní příběhy konkrétních pacientů rozepsat nemůžu, byť anonymně, to by mohlo být vnímáno jako neetické - porušení lékařského tajemství.) Až zpětně mi došlo, že jsem možná trouba a měla jsem to poslat spíš Daniele, aby to hodila na hlavní stranu, ono by to asi vydalo na samostatnou diskusi... jenže jak mě naštvaly ty silný řeči o zhuntovaným těle do hrobu, tak jsem to v zápalu boje plácla sem o).

to Margot (Alena T. - Mail - WWW) 23.08.2006, 22:56:38
citát "Tělo má jít do hrobu zhuntovaný" není originál můj, ale jsou to slova doktora z filmu "vesničko má středisková"..jestlis ho neviděla - není to má vina..každej jinej, kdo ten film viděl, to pochopil.Jinak já nekouřím, téměř nepiju a jelikož jsem býk, miluju zelený a úpodle lékařskejch prognoz už jsem měla bejt tak patnáct let mrtvá, nebo přinejmenším na vozíčku..ale nejsem..mezi námi, život není jen to, co jíš a čím myješ nádobí.Asi je mezi námi moc velkej věkovej rozdíl a třeba musím počkat dalších dvacet let, než ti dojde o čem jsem mluvila. Ale to je fuk. Víš co, podívej se někdy na ten film, aspoň se od srdce zasměješ..mezi námi, smích je lepší než naklíčený zrní..aspoň pro mě.JO!!!! Američani objevili Ameriku a zjistili, že smích léčí a těžce nemocnejm pacientům pouští na pokoji grotesky a jejich stav se rapidně zlepšil. A jako zdravotzní sestra bys měla mít odpozorováno, že když se pacienti přes den dosyta vychechtaj, nemaj větry a spěj celou noc jak zařezaný. To mám zas z různých nemocnic odpozorováno já.A já tam byla jako umírající pacient.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: