[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
ČÍSTÁ PRÁCE VE ŠPINAVÉM PROSTŘEDÍ
Rubrika: [úkol pro vás]

Trapnost nad trapnost, cítím se hůř než ti, které jsem nachytala. Mám hlavu zamotanou svýma osobníma problémama až nad hlavu a najednou ještě další průšvih. Milá Kudlanko a všichni kolem, už vás tady dlouho čtu, už dost dlouho patří Kudlanka k mým každodenním rituálům, ale doteď jsem si nemyslela, že sem jednou sama budu nějak psát, protože můj fádní a neměný život by mi dal důvod. A najednou stačí taková hloupá chvilka a všechno je vzhůru nohama a já vůbec nevím, jak se zachovat...

     Ne, nepřistihla jsem svého drahého jediného na nějaké ze svých kamarádek, protože žádného drahého nemám a kamarádky sice ano, ale nemyslím, že některá z nich by ještě byla schopná být "obětí". Stalo se něco taky dost hroznýho. Prostě – měla jsem dovolenou a měla jsem do práce přijít až dnes ráno, pracuju v malé firmě, tedy spíš v malé pobočce velké firmy, zabývající se mj. kosmetikou. Mám pracovní smlouvu na dobu určitou, až když se "osvědčím", tak dostanu na neurčitou. To má být od listopadu.
     Ale vrátím se zpět k problému, prostě když bylo to mizerné počasí, vrátila jsem se domů dřív a já si v pátek řekla, že se tam ještě odpoledne stavím, všechno si uklidím, projedu si počítač, zkontroluju poštu – no, chtěla jsem si prostě udělat fóra. Když jsem tam nějak kolem třetí hodiny přišla a právě vyhazovala tu příšernou haldu spamů, slyšela jsem, že někdo přišel, mluvení atd. Poznala jsem, že je to zástupce vedoucí a ještě někdo. Chechtali se spolu a za okamžik jsem věděla, že o mě stopro nevědí (měla jsem být přeci na dovolené) a že jsou přesvědčený, že tam jsou sami. Nevěděla jsem, co mám dělat, jestli se ozvat, říct, co tam dělám atd. a vypadat jako blbec, že chodím do práce i o dovolený, nebo počkat, až odejdou. No, a během tohohle uvažování jsem vyslechla jejich debatu a to byl průšvih jako hrom. Prostě, dostáváme tam plno různých vzorků, také se dělají prezentace, atd. a je tu plno všeho, co firma vyrábí. A oni to právě kradli... A podle všeho to vůbec nebylo poprvé, dokonce asi s tím skvěle kšeftovali, protože ten druhý mu říkal o někom, kdo čeho potřebuje kolik...
     Tak jsem tam seděla a nebyla jsem schopná nic mimo dejchání, protože – jestli mě najdou, tak je jasný, že kdyby něco, bude to moje slovo proti jejich a rozhodně se od listopadu můžu s místem rozloučit. Ke všemu se mi začalo za chvíli chtít šíleně na záchod, asi to zapracovaly nervy. Seděla jsem tam šíleně zoufalá, protože v mém věku sehnat pořádné místo (je mi 52) není zas nic moc a jen jsem přemejšlela, co udělám, jestli sem někdo vejde. Jestli se dřív rozbrečím nebo počůrám.
     Naštěstí sem přisli opravdu jen pro všechny ty věci, takže po chvíli, která mi ale připadala jako celý den, vypadli. Já jsem seděla ještě chvíli, na ty tělesný potřeby jsem zase hrůzou zapomněla, pak jsem zavřela počítač a rychle všechno zase dala zpět a metelila domů. A teď jen stále myslím na jedno, že je to tu dost vlastně nebezpečný. Začala jsem se dívat kolem sebe a zjistila jsem, že to tak trochu dělá skoro každý. Je nás tu 14 a jak jsem byla doteď nadšená a celkem spokojená, tak nevím, co bych měla dělat. Protože tohle přeci jednou musí skončit nějakým průšvihem, tohle nemůže trvat dlouho, než se na to přijde a pak se dost možná povezu se všema. Samozřejmě, že nemyslím, že je to něco strašnýho, když si někdo vezme domů třeba pastu na zuby, nebo mýdlo, ale to, co jsem viděla, bylo takové menší zásobování...

     Lidi, nejsem a nechci být práskač. A nevím si rady, jestli tu zůstat nebo ne. A jak zas případně hledat v zimě a v mém věku další místo. Poraďte mi, moc vás prosím.  Helena

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

(Inka - Mail - WWW) 09.08.2006, 10:38:45
Já bych to brala jako velice pozitivní zjištění pro Tebe negativních věcí které se tam dějí (vlastně jsi měla velké štěstí), oni nevědí, že Ty to víš a máš sama čas si rozhodnout jestli v takovém prostředí chceš dále pracovat a v klidu máš čas si najít něco jiného. Já bych tam nedělala, nikdy nevíš kdy to praskne a co na Tebe můžou hodit a budeš mít problémů víc než dost. Práskač nejsem, ale v případě, že bych už měla zajištěnou pracovní smlouvu někde jinde, tak bych to někomu z vedení řekla. Pokud nic neřekneš, tak podporuješ to co se tam děje, je to na Tobě, každý jsme jiný. Otázka je co je tam za lidi a jestli je to vůbec zajímá.

Proč (senior - Mail - WWW) 09.08.2006, 10:39:40
tolik divení ve Vašem věku? Tyhle atavismy, vzniklé před plyšákem, kdy všichni kradli a nikde nic nechybělo, ty se dědí a zůstávají v genech. Poradit ? Těžko. Pokud nežijete v regionu, kde se zakopává o pracovní nabídky na každém rohu a nejste...., tady si dosaďte, co chcete-věk, MBA, polyglot atd., tak co Vám zbývá ? Taky si myslíte, to co já ? Nebo jste vzácná výjimka - dokonce podle jména nemusíte být původem z téhle kotliny. V tomhle jsem - možná díky věku, pesimista. Značný !!

Muj nazor (opas - Mail - WWW) 09.08.2006, 10:50:08
Ma ta firma nejakeho majitele? Pokud ano, tak ho kontaktuj, rekni mu co jsi videla. Chapes, ze je to jen tvoje slovo proti jejich a at zvazi tajnou instalaci kamer a odposlechu. Kdyz s tim nic neudela, tak uz to neni tvuj problem a nemusi te to zajimat. Tvoje veci to nejsou a jejich vlastnik o tom vi.

Vidím to stejně jako opas. (bb - Mail - WWW) 09.08.2006, 11:01:53
Informovat majitele o tom, že mu dle tvého dojmu kdosi cosi krade, není práskačství, to je slušnost, kterou majitel té kradené věci spíš ocení, než potrestá. Taky bys to ráda věděla, být na jeho místě :) A pokud je to navíc zaměstnavatel, tak je to i zaměstnancova povinnost, vyplývající ze zákoníku práce...Nemusíš to podat jako tvrzení, klidně to uveď tak, že může jít o nedorozumění, ale že chceš mít jistotu. Pokud je tvůj šéf jen trošku rozumný člověk, bude rád.

Ja bych se pokusila... (Johanka - Mail - WWW) 09.08.2006, 11:09:57
...si nejdriv zajistit nejakou jinou budoucnost a pak to rict majiteli (if any - pokud to treba neni jeden z tech kradoucich nebo tak).

Asi si rikas, ze lepsi by bylo nevedet, ale kdyz se tam dejou takovy veci, tak nikdy nevis, kdy neco z toho treba muzou hodit na Tebe, proste je to nebezpecny.

Ja vim, je asi tezky najit jinou praci, ale snazila bych se tam nezustavat - ted jsi o krok pred ostatnimi, muzes si shanet praci, aniz bys uz byla nezamestnana, nikdo nevi, ze Ty vis a chces odejit. Zatim bych byla v klidu, nikomu nic nerikala, a pomalu zjistovala, kam bych mohla odejit.

tohle jsem tu asi nenapsala moc dobře - (Helena - Mail - WWW) 09.08.2006, 11:10:42
ten zástupce vedoucího je tu tč. "šéf", já nechci zas až tak moc zacházet do detailů, chápete určitě... To bych už rovnou mohla napsat název firmy :D. Prostě ve zdejších podmínkách bych to musela říct jen jemu. A on taky rozhoduje o tom, jestli tu budu pak dál, nebo ne. Ale díky, budu se snažit hledat něco jinýho, i když nevím, moje šance nic moc.

(bb - Mail - WWW) 09.08.2006, 11:10:52
Nezapomeň uvést přesně i okolnosti, za kterých jsi ten dojem získala. Jen trouba by neocenil svědomitost, s jakou přistupuješ k práci, po dovolené a v předstihu.

(bb - Mail - WWW) 09.08.2006, 11:18:33
Tak pokud firmu rozkrádá sám šéf, musela by ses obrátit na majitele, a ten asi nebude tak snadno zkontaktovatelný, pokud vůbec. Za tím, kdo krade, bych rozhodně nešla. Pak ti asi zbývají jen dvě možnosti - odejít a být bez práce a peněz, nebo zůstat a zapomenout na to, cos zaslechla, zahlédla...Asi bych se začala rozhlížet po jiné práci, protože tady to začíná být horké.

Heleno, (Inka - Mail - WWW) 09.08.2006, 11:40:59
nevzdávej to předem, jsou i firmy, které nehledají jen mladé zaměstnankyně, ale není jich moc. Mám velmi dobrou zkušenost s Mladou Frontou, v úterý a ve čtvrtek vychází nabídky na práci a také není špatné si tam dát inzerát sama, není to drahé, vyjde to do 100,- Kč, nech to tam dát opakovaně úterý a čtvrtky. Hledat práci z Annonce je ztráta času, nic solidního tam není a do telefonu Ti nikdo neřekne o co jde. Ale v MF jsem vždy našla solidní práci, také už nejsem nejmladší.

(Jelena - Mail - WWW) 09.08.2006, 11:58:25
Heleno, pokud "cítíš s firmou" a vadí ti co se děje, v každém případě to oznam vedení firmy. Je dobré mít nějakého fóra a poohlédnout se po práci, ale třeba to dopadne pro tebe dobře, vždyť brod je ještě daleko...

No, myslím, že problém je trochu širší. (Sinix - Mail - WWW) 09.08.2006, 11:58:38
Ono je sice krásné, být čestný a zásadový a zloděje udat.
Jenže: i když to učiní anonymně, tak vzhledem k tomu, že je to malá firma a Helena je tam nová, bude okamžitě první a jediná podezřelá. Následkem bude, že i když nakonec tu trvalou smlouvu od listopadu dostane, nepromluví tam s ní ani klika od dveří a v takovém kolektivu se pracovat nedá - obzvlášť malém, kde jsou vpodstatě všichni jedna velká rodina.
Za další - znám lidi, kteří si v 50 letech hledali práci; vesměs je nikdo nezaměstná (nejčastěji uváděné důvody: častá nemocnost, nižší výkonnost v porovnání s mladšími pracovníky, atd.) Nehledě na to, že se vedoucí (minimálně) v rámci oboru mezi sebou často znají, takže si řeknou, na tuhle pozor, udala mě. Na předčasný důchod je příliš brzy, prakticky by žádný nebrali.
A do třetice: co si budeme namlouvat: krade se více méně všude, takže by nejspíš šla z deště pod okap.
Vzhledem k Helenině situaci by to neřešil. Dělal bych si svoji práci a tohle ať si majitel vyřeší. Samozřejmě sám bych se k těmto aktivitám nepřipojil. To je, myslím, jediná šance, jak to těch zbývajících pár let v klidu "doklepat" do důchodu a pak jim dát všem sbohem.

Takže je to stejné jako před sametem (Wendy - Mail - WWW) 09.08.2006, 12:24:59
Kdo nekrade, okrádá rodinu. NApadlo mě to samé jako některé z vás - kontaktovat Nejvyššího z firmy - majitele. Ale zase neví, jaký vztah má k těm zlodějíčkům z pobočky.
Sinis má asi pravdu Heleno, musíš myslet v první řadě na sebe. Úlohu Mirka Dušína přenechat jiným ..?

Sinix, v 52 jí do důchodu zbývá víc než pár let. (bb - Mail - WWW) 09.08.2006, 12:26:10
Helena nedělá na mne dojem člověka, který by jen tak chtěl v klidu doklepávat.

Heleno (opas - Mail - WWW) 09.08.2006, 12:26:49
muzes si v obchodnim rejstriku najit jmeno jednatele. Pokud veci bere jednatel, tak nekrade, protoze na to ma pravo si s nimi delat co uzna za vhodne. Pokud to jednatel neni, tak ten by to mel vedet. Anonymne nic nedelej, to je hloupost, pak to vypada ze se bojis. Kdyz budes cestna a otevrena, tak to spis oceni. Zkus pristup "mne osobne je to jedno ale myslim si, ze byste to mel vedet a je na vas jestli to budete resit".

Přesně. (bb - Mail - WWW) 09.08.2006, 12:27:47


jen dodatek - jednatel nemusí být společník, tj. majitel.. ( - Mail - WWW) 09.08.2006, 12:45:41


Z lidových mouder: (aTeo ;) - Mail - WWW) 09.08.2006, 12:59:56
Nehas, co tě nepálí.

Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti.

S poctivostí nejdál dojdeš, ale nikam se nedostaneš...

Jen pro upřesnění toho, co napsal opas: (Míša - Mail - WWW) 09.08.2006, 13:26:12
ani jednatel nemůže z firmy libovolně odnášet zboží (bez úhrady), se kterým společnost obchoduje. (Pokud se jedná o nějaké vzorky, záleží na tom, jak jsou evidovány.) Dle litery zákona je to stejná zpronevěra jako v každém jiném případě. A je úplně jedno, zda je to jednatel, majitel apod. Pokud to není účetně podchyceno, nesmí si vzít ze své firmy nic ani majitel. Pochopitelně teoreticky - praxe je jiná.

Helo, já bych to na tvém místě nijak neřešila. S tím nic nenaděláš a jak už tu kdosi napsal - funguje to snad všude. Zavři oči a dělej mrtvého brouka. Možná že to zní zbaběle, ale vlastní cti se bohužel nenajíš, až budeš mít problém sehnat práci. To je realita.

Uff, teď jsem napsala dlouhý příspěvek (Míša - Mail - WWW) 09.08.2006, 13:38:33
a zmizel někam do nenávratna dějin. Jenom bych chtěla dodat k Opasově tezi to, že ani jednatel si nemůže libovolně odnášet z firmy zboží, se kterým ta firma obchoduje. Dle zákona je to stejná zpronevěra jako u kohokoliv jiného. Pokud to není účetně podchyceno, nesmí bez náhrady z firmy zmizet cokoliv, tzn. že ani sám majitel si nesmí vzít z pokladny třeba peníze pro soukromé účely, i když by se mohlo zdát, že to jsou JEHO peníze a že s nimi může libovolně disponovat. To je samozřejmě teorie ve smyslu zákona, ale praxe je jiná.

Helo, neřeš to. Jak už tu někdo psal, tohle se děje téměř všude. Zavři oči a dělej mrtvého brouka. Zní to jako zbabělost, ale až přijdeš o práci, tak své cti se nenajíš. To je životní realita.

No bravo! (Míša - Mail - WWW) 09.08.2006, 13:39:15
A teď to tu je dvakrát :-(

Ale no tak, bb, :-) (Sinix - Mail - WWW) 09.08.2006, 13:50:07
nebudeme přece slovíčkařit. Nemyslel jsem pár jako 2, ale pár jako málo. Pokud vím, tak ženy odchází do důchodu v 58 letech (nevím, jestli se to ještě pořád rozlišuje podle toho, kolik měla dětí - musel bych se podívat do příslušného zákona a na to teď nemám energii), tzn. že Heleně zbývá do důchodu 6 let, tomu říkám mít to za pár.
Jinak (a hlavně) to, co udělá samozřejmě záleží jenom na ní, ať se rozhodne jak chce, a) je mi to jedno, b) si za to ponese následky jen ona sama.
Já jen napsal svůj názor.
Samozřejmě (a o tom nediskutuji) je správné načapané zloděje udat, otázkou pouze je, kdo z toho ve finále bude mít větší problémy...

Důchod ? (Wendy - Mail - WWW) 09.08.2006, 14:10:05
No jestli měla jedno dítě tak jde v 61 letech a když dvě tak skoro v šedesáti. To je ještě dost dlouhá štreka.
Jestlipak nám napíše, jak to dopadlo..?

Sinix, (bb - Mail - WWW) 09.08.2006, 14:27:46
dejme tomu, že pracuje od 20 a skončí nejdříve v 60 (viz Wendy), to máme 40 let, do důchodu jí zbývá 8, to je pětina produktivního života. To není málo. I "za pár" vypadá jinak, z jiného úhlu pohledu:)

A pak, že statistika nuda je :-)). (Sinix - Mail - WWW) 09.08.2006, 14:34:10
A vše je relativní. No dobrá, ukecali jste mě, dámy ;-). Měl jsem se nejdřív podívat do toho zákona v kolika letech opravdu do toho důchodu půjde.
Nicméně za zbytkem svých příspěvků si stojím a v tom budu neústupný jako gibraltarská skála :-).

Já bych řek´, (toulavej - Mail - WWW) 09.08.2006, 17:21:07
že Helena teď VÍ, kdo je kdo. To je nenahraditelný vědět, ale dělat, že nevím. MŮŽE si tak dát dobrý pozor, aby ji nechtěl někdo do něčeho namočit. Třeba tam nebýt NIKDY sama. A když se takhle zařídí, aby měla vždycky alibi, může být v klidu. Já bych tedy ROZHODNĚ nikam majitelům nepsal ani nevolal. Jestli je to pobočka zahraniční firmy asi budou v cizině ? A jestli kradou šéfové do toho bych se tedy vůbec nepletl. Jak by to mohla vědět, když v té práci přece VŮBEC nebyla ? Když dojde na vysvětlování tak bude vysvětlovat, že se tam schovávala ? – to bude moc důvěryhodné . . . Při případném vyšetřování by se jí také mohlo stát, že zruší celou pobočku i s ní. Také by to mohli hodit na ní – je tam pár týdnů a začalo se něco ztrácet . . . Že se něco ztrácelo předtím, na to přece nikdo nepřišel, tak se nic
neztrácelo . . . A MOŽNÁ TO VLASTNĚ ANI ŽÁDNÁ KRÁDEŽ NENÍ, JESTLI JE TO NĚJAKÝ VZOREK co se STEJNĚ odepisuje, dál neeviduje apod. tak se na to ani nemůže přijít, protože papíry a evidence budou asi souhlasit. Vzorky se přece stejně rozdávají jako pozornost. Myslím, že ti zloději v tom mají jasno, nedá se zjistit, kdo ty vzorky dostal . . .

Vůbec bych do toho nešťoural – NENÍ NA TO TOTIŽ DOBA A HLAVNĚ DOBRĚ MÍNĚNÝ SKUTEK N I K D O NEOCENÍ A VĚTŠINA ANI NEPOCHOPÍ !!!
bohužel . . .
A když se Ti tam nechce – bojíš se – pracovat, máš čas se poohlédnout po něčem jiném, MÁŠ ČAS. Nic se nejí tak horké jak se uvaří . . .
Taky bych se nenápadně poptal ostatních jak to s těma vzorkama chodí. Možná to vědí kromě Tebe všichni ostatní a Ty ses to dozvěděla náhodou taky, ale oni Tě nebudou jako novou hned zasvěcovat do tajemství podniku . . . :-)


jejda tohle je situace zapeklita (Jasmina - Mail - WWW) 09.08.2006, 21:40:04
jak koukam po internetu na Novu,na vlastni oci,tak se mi kolikrat i zdviha zaludek ceho jsou schopni nekteri lide a podvodnici a nebo kolikrat ze poctivyho zavrou jako zlodeje.A prave tohle-no nevim zda neprehanim s tim ze je to vsude ale ja bych se bala to rici,protoze poctiva je v te firme mozna jen pani Helena a zbytek se spolcil.A prave to spolceni by mohlo uskodit ze by nakonec narkli Helenu.Tihle zlodejickove a kseftari jsou uz sbehli v mnohem cernem-lehce si mohou poradit i s vedoucim.
Je jasny ze pravni i moralni povinnost je to nahlasit ale nestalo se uz tolik pripadu ze se nakonec vse obratilo proti poctivemu? A nase soudy?.....
Jsem ja posera?Nebo uz nejsem naivni?
Ja v takove situaci nejsem ale vzivam se do ni,ja bych po anglicku zmizela.
Nechat praci nebo mit milionove dluhy a narceni?
Protoze-jde jen o dva zlodejicky?Ne,pani Helena pise ze to tak trochu skoro kazdy.Nezavisle na sobe nebo to vsichni o sobe vedi ze jsou kazdy namoceni?-Jen Helena ne.
A to by mne varovalo abych mlcela,s usmevem odesla ev. ze zdravotnich ci rodinnych duvodu aby oni nemeli tuseni.
Rikam,moralni je upozornit na zlodeje ale kdo ma duveru v policii,a ikdyby policie poctive si to vzala na triko,-kdo ma duveru v soudy?
Jo -byt hrdina a pocitat i s tim ze zabrucim do lochu-pak sepsat svuj vlastni meine kampf,pak jo-pak ty zlodeje dam na policii.

No to jsou rady! (Lidka - Mail - WWW) 12.08.2006, 13:06:49
Držet hubu a krok? Nevím, jak se nakonec zachová Helena, ale z vás všech je mi hodně smutno.
Snažím se své děti vychovat tak, aby dokázali rozlišit, co je správné (poctivé) a co není. Pořád jim vysvětluji, že je jen na nich, jakou cestu si vyberou, jestli tu jednoduchou, bez problémů, ale beze cti, nebo tu složitější, kdy si kolikrát budou nadávat, ale budou moci spokojeně spát.
Vás bych nechtěla za zaměstnance ani jednoho - podle mého názoru jste horší, než ti zloději. Protože jen díky takovým ustrašeným lidem jako jste vy, si tohle můžou dovolit. Nejhorší zlo na světě totiž způsobuje ta mlčící většina, která si všechno nechá líbit.
Paní Heleno, 52 není zas tolik. V té firmě určitě do důchodu nevydržíte, budete na to myslet a bude vás to trápit. Hledejte si jiné místo. A věřím tomu, že si touto příhodu pro sebe také nenecháte. Jak to zveřejníte, je opravdu na vás, ale udělejte to tak, aby jste se na sebe mohla s klidným svědomím podívat a nemusela se za sebe stydět. Držím vám pěsti, nebude to lehké.

Taky mi je z toho smutno (Wendy - Mail - WWW) 14.08.2006, 08:16:49
a co by bylo správné až nejsprávnější víme všichni. Jenomže já třeba nedokážu s klidem poradit ženě po padesátce - běž a hledej si jiné místo, neboť to je rada hraběcí a taky tuším, jak by to dopadlo. Jak jsem psala - snažila bych se dopídit něco o vztazích na vyšších místech a až pak zkusila něco podniknout.

ano souhlasím, také jsem vychovala své děti (Inka - Mail - WWW) 14.08.2006, 10:45:18
s tím, že pouze správně a čestně se dá žít a též se podle toho snažím žít. Také bych nemlčela, ale prioritně bych si hledala nové zaměstnání, určitě bych nechtěla zůstat na ulici bez práce až to řeknu na patřičných místech.

Lidka,Wendy,Inka (Jasmina - Mail - WWW) 14.08.2006, 11:27:41
dobre radite,ano clovek se nema bat.
Pevne doufam ze pokud je Helena nahlasi a v pripade ze se dostane do problemu s narknutim,ze nasadite vy tri veskere sve paky a pujdete treba i k soudu svedcit pro Helenu a kdyby ani to nestacilo-vrhnete se do presetrovani celeho pripadu a nadale poskytnete polozhroucene pani Helene moralni podporu castymy navstevamy apod.a taky financni podporu,-kdyz by se nedej boze stalo ze by vse svalili na ni a soud rozhodl ze bude musit platit.
Pak jo-pak i ja budu cloveka moralne podporovat-at se niceho neboji a jde za spravnou veci.
Ja jsem daleko a nedokazala bych pani Helene pomoci-pak ji take neradim at je hrdina a ostatnim sralbotkum (jako ja) nespilam ze by se meli stydet.
Vono totiz nejde jen o to ze se lide boji-kdyz vynikne jeden kdo se neboji-kdo mu pomuze,co?-Nikdo.
Recicek ma kazdej plnou hubu.....

Jasmín to si pleteš pojmy s dojmy, (Inka - Mail - WWW) 14.08.2006, 13:17:46
pokud všichni budeme posraní a raději toto co se tu děje zkousneme a budeme dělat, že se nic neděje tak se to tu rozhodně nezlepší a zrovna pořad na vlastní oči pomáhá tomu aby se to tu zlepšilo a lidé nebyli tak bezmocní proti věcem, které se tu dějí. Já říkám odejít(postarat se nejdříve sama o sebe), najít si dobrou-jinou práci a nahlásit to na patřičných místech nebo tomu kdo má zájem na tom aby to tak nebylo a napsat, že z tohoto důvodu jsem odešla. Ale ona nechce pomoc, ale poradit jak to kdo cítí a já bych to sama za sebe udělala, jak se k tomu postaví Helena je její věc a otázka jejího svědomí. Asi se k tomu každý postaví dle svých morálních hodnot, to je vše.

Inko (Jasmina - Mail - WWW) 14.08.2006, 14:19:38
Nepletu si nic.Pani Helena NEMA svedky.
Je to tvrzeni proti tvrzeni-v tom ji tezko pomuze i ta TV.
Svedomi.Co zmuzes proti nespravedlnosti jako jedina?
Jedine v moci mas silu a ta moc-to je ze mas za sebou lidi,co jsou s Tebou.Koho ma pani Helena?Nas,co ji radime aby pro sve svedomi je dala na policajty.A kdo z nas ji prijde osobne podporit?My ji sice verime ale to je vse.
Uz jsi byla nekdy v situaci,ze jsi byla narcena z neceho co jsi neudelala,byla potrestana a okoli si na Tebe ukazovalo prstem?Pro sve svedomi-tohle snese jen silny clovek.To pani Helena asi neni,to by jinak na ne vpadla okamzite a policajty volala hned.Kazdy bojovnik i za pravdu,nez jde do boje,uvazi napred sve moznosti.
A pro me svedomi,ja tady doma sedic u pocitace a vykladat pani Helene o svedomi,cloveka co ted nevi co delat bych mentalne hnala do boje a pak se dovedela ze treba prohrala a vede se ji vic nez hur...a co moje svedomi?
Nebo je to v poradku,kazat lidem o svedomi a kdyz vedeny nasimy slovy udelaji to co jim kazeme si natlucou -a my uz pak jen pokrcime rameny a politujeme ji-jaky ze chudak a tim to pro nas haslo?
Jsem pro cest ale nejsme uz bohuzel v husitskych valkach.
Polozit cest nebo zivot za neco co nam za to stoji.
Za nejakou firmu s kosmetikou kde...mozna sam sef organisuje rozkradani(byl by to prvni pripad?)komu by byla Helena prikladem,kdyz by na ni nakonec svedli vlastni rozkradacky,oznacili verejne za zlodejku a okoli?Komu by sla prikladem?

Jasmín: (Inka - Mail - WWW) 14.08.2006, 15:32:37
1. Paní Helenu ještě nikdo neoznačuje jako zloděje a ona nehledá aliby a svědky, ani bychom je logicky nemohli dělat, protože jsme tam nikdo nebyl a jsem přesvědčená, že ona si toho je vědoma!!!
2. Chce jen názor jak by to kdo řešil, aby se mohla rozhodnout dle své nejlepší vůle. Protže se s tím setkala poprvé a neví jak se k tomu má postavit. A řeší to i též z pozice svých možností.
3. Nemáš pravdu čisté svědomí je velice důležitá věc alespoň pro mě ano.
4. Ano byla jsem v podobné situaci 2x, jednou jsem se dostala dokonce až k soudu po třech letech kriminálního vyšetřování a soud trval rok. Vždy jsem se tomu postavila čelem a udělala bych to zas, pravda zvítězila a já jsem za to na sebe hrdá, posilovalo mě vědomí, že jednám férově a čestně, tohle já podporovat prostě nemůžu.
5. Nikomu nekážu jen říkám jak bych se zachovala v podobné situaci a paní Helena si z toho jistě vybere to jak to cítí sama nejlíp.
6. To jak se sami rozhodneme, tak na sebe bereme sami tu zodpovědnost svého rozhodnutí a ne nikdo z Kudlanky se svými radami.


nevim (Jasmina - Mail - WWW) 14.08.2006, 17:05:40
Tvuj pripad.
Kdyz uz je clovek narcen,tak mu samozrejme nezbyva nez bojovat.Jo,kdyz uz se stane.
Tady ale se jeste nic nestalo-jen by se mohlo stat.A pani Helena nevi jak to udelat aby "nespustila" ten pomyslny knoflik a nerozjelo se to vse proti ni.V tom je prave jeste vic odvahy nez v tom,kdyz Te uz nekdo narkne ci jinak poskodi a Ty jdes a branis se.
Chapes?-Proste kdyz uz jsi v tech s**ckach tak plaves ale ona jeste ne-a mohla by.
Vim moc dobre jak pusobi SLOVO.
Nerikame nikomu primo-bez a udelej to takhle,rikame vsichni oklikou-ze moralni je to takhle,ze svedomi atd.atd.ze by se melo pamatovat to a ono...
Takze Tva situace je o necem jinem-uz se stalo,uz Te nekdo pospinil a Ty jsi se branila a vyhrala.Nic jineho Ti nezbylo.
Kdyby jsi prohrala a byla trestana a pak Ti okoli to davalo jeste vyzrat,asi by jsi se jim postavila s hrdou hlavou ci odstehovala se ale proste by jsi vedela ze se halt stalo ,Ty k tomu prisla jako slepej k houslim.
Horsi je,kdyz se clovek dostane do situace jako Helena,nevyhraje a porad si rika-kdyby ja blbec se do toho nemichala.
To ze nema svedky-to nepisu proto ze ona by je snad hledala tady))))to pisu proto ze kdyz o tom popremyslis,tak vidis ze toho moc delat nemuzes.
1 osoba proti celemu kolektivu a jeste uz proslo par dni nebo tydnu a mozna projde nez se rozhoupe jednat-priliz pozde.Jakou mas sanci ze vse napravis,necemu zabranis?Ale sanci ze sama v tomto pripade budes skodna-takovou sanci mas.
Proto si myslim ze v tomto pripade je nemiste vubec hovorit o svedomi.
Kdyz nekdo nekoho prepadne a zmlati ci zabije-jsou dukazy,bud modriny nebo mrtvola.
Ale zde?Co kyz se papirove zjisti-ze vubec ale vubec nic nechybi?
Jo-jedna vec je mozna-sama at eviduje a kontroluje,pocita a zapisuje-az bude mit dukazy-pak at jde na policii.
Takhle bezhlave jit a udat,ikdyby mela 100x pravdu -neni zde k nicemu.
Tvrzeni proti tvrzeni,dukazy a svedci nula.
Rikam prece ze jakykoliv bojovnik,nez se da do boje-spocita sve moznosti.

Jasmíno, (Inka - Mail - WWW) 14.08.2006, 17:44:30
pokud mám čisté ruce nemám se čeho bát a ona v ničem nejede. Vidíš já z toho dopisu měla jiný pocit, že v tom nemůže pracovat s vědomím, že se tam něco takového děje a naiž by se nenamočila. Ne já jsem se k tomu postavila čelem a věřím, že správně, v klidu spím, nikomu jsem neublížila a nežiju s vědomím, že podporuju zlodějinu. To jak se ropzhodneš v dané situaci je jen Tvá zodpovědnost a musíš ji brát se všemi jejími důsledky. Já říkám, že bych si našla novou práci a to co se tam děje bych oznámila někomu kdo na tom má nějaký zájem aby to bylo v pořádku (majiteli) a též bych mu řekla, že z tohoto důvodu odcházím. Co bude dál už je jen na majiteli, dál bych to neřešila, ale cítím, že je moje povinnost to někomnu říci. Mlčení je podopra toho co se tam děje.

mas pravdu (Jasmina - Mail - WWW) 14.08.2006, 18:29:41
Nekdo svuj spor vyhraje.Pravda zvitezi.
Ale ne vzdy a ne u kazdeho.Ja si taky myslivala ze kdyz clovek nic spatneho neudela-ze se mu nemuze nic stat.
I osobni zkusenosti.Ale ne jen me.Jeste tak kdyz se clovek v necem pohybuje ikdyz z cistyma rukama.
Pripad duchodce nadrazaka ktery v zivote nepodnikal a najednou ma platit nekolik milionu..;jen admistrativni chyba nebo dokonce podvod a on vybran jen tak nahodne...ale nikdo ani policie se tim nezabyva a ty dedku plat)))
Kdyz ne mlcet pak at se neco deje.Je upadek.To clovek kolem sebe vidi.
proto pisu.
Jasne at si pani Helena vybere a jasne ze je spravne upozornit na zlodejnu.
Pisu tady v opozici abych tu pani i jine lidi upozornila i na nasledky.
Clovek to totiz nikdy nedomysli,cestny clovek zvykly jednat vsude cestne a ktery se jeste nesetkal s donebevolajici nespravedlnosti-nedomysli a pak se divi.
Ukazuji tady lidsky strach ktery je nakonec vlastni kazdemu.I s tim clovek musi bojovat kdyz chce.
Podobnych pripadu bylo i na kudle vice-ne jen se zlodejnou ale treba rozvody,tahanice o deti atd.Mnozi psali ze kdyz jsou bezuhonni a maji viditelnou pravdu,pak si mohou byt jisti ze se jim nic nestane.Mnozi si jeste do dnes mysli ze pravo a spravedlnost musi zvitezit.A ja uz vim ze vzdycky ne.Tak at to vi i pani Helena.
Vzdyt ani ja ji nenutim aby nic nerikala.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: