| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| DISKUZE - KDO NEKRADE NENÍ ČECH ?!? |
Rubrika: [téma] Nemyslím to pochopitelně doslovně, ale hodně lidí se stále řídí starým socialistickým heslem: „Kdo nekrade každou hodinu, okrádá sebe a svoji rodinu". A tak snaží se neustále hrabat na hnízdo, ať je to, co je to. Zrovna v pátek mi kamarád napsal, jak nyní, když se teď ve vedrech fasují vody, stojí některým za to, si nějakou tu lahev „zalejt na doma"... Stejně jako že si dokonce odmotávají „na doma" toaletní papír"... Uvědomila jsem si omezenost zlodějíčků, kteří si takhle přikrádají pár ubohejch drobnejch, a bylo mi z toho docela bídně. A do toho mi ještě přišlo psaní od Pavly – o tom, že byl ukraden hraniční kámen... Stál přes třistapadesát let na jednom místě – a pak přijde nějaký stupidní tvor, kterého napadne, že by si ho mohl dát do zahrady... - Také jste se s něčím podobným někdy setkali? |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
(ann - Mail - WWW) 24.07.2006, 01:31:14
zij chvili venku a pak teprve pis clanky o tom, jaci jsou Cesi ;-)
Ann, (Aknela - Mail - WWW) 24.07.2006, 05:37:02
...to jsem moc nepochopila. Navíc, pokud vím, Daniela "venku" tak napůl žije:)
Já bych řekla, že se krade všude, někde víc a někde míň. ČR bohužel patří k těm místům kde víc. Ale vzpomínám si na jedno italské město, kde to také bylo zajímavé. Ráno jsem šla kolem stromu, u kterého bylo uzamčené kolo - bylo celé. Za hodinu mu už chyběla sedačka, pak řidítka, pak kola...a večer z něj byla jenom kostra. Čeho jsem si ale všimla je, že v zahraničí se většinou nekrade obecný majetek...třeba ten papír na záchodě. Takový ten princip majetku v socialistickém vlastnictví (tudíž pro mnohé rovnající se majetku všech) v zemích, kde se neprohnal komunizmus není. Ale hraniční kameny se mohou ztratit i jinde na světě:) Před čase jsem slyšela vyprávění geodeta, který mapoval americko-kanadskou hranici a marně hledal hraniční kámen. Nakonec ho našel u nějakého farmáře v obýváku, kde kámen sloužil jako podstavec pro stůl:)))
Setkala:( (bb - Mail - WWW) 24.07.2006, 06:24:48
Na prvním zájezdu k moři s cestovní kanceláří v roce 1993, plná penze formou švédských stolů. Oči navrch hlavy, zvyklí do té doby cestovat autem, vlakem a jíst paštiky a polévky ze sáčku uvařené na lihovém vařiči či kotlíku:) Tak jsme si užívali stolování na úrovni, tiše ochotný personál a možnost v klidu si vychutnat přímořské pochoutky. Podmínkou bylo nenosit si jídlo mimo hotelovou restauraci, což nás ani nenapadlo, bylo tam dost času i jídla na to se pořádně nadlábnout. Ovoce a zákusky nám dávali sebou, abychom prý na pláži neměli hlad:) no, jak jsem psala, zažili jsme to poprvé, šly nám z toho oči kolem...víc však ještě z několika dam středních let, které si "nenápadně" cpaly do tašek smažené masové kuličky, zabalené v promaštěných ubrouscích, steaky a kuřecí stehýnka. Když jsem to zaznamenala, ztuhlá hanbou vytratila jsem se pryč. Další podobný zážitek na nás čekal po příjezdu do Francie, i v SRN, kudy jsme projížděli - varování na parkovišti a v obchodním domě, že přijel zájezd Čechů...ponižující. Myslím, že jediná obrana je výchova - dětí, i dospělých. Aby ti i ti byli dost sebevědomí a hrdí na to kdo a odkud jsou, než aby se takto ponížili. Ale to je dlouhý proces.
Svého času se tradovalo (Wendy - Mail - WWW) 24.07.2006, 08:01:53
že se v cizině nesmí nechat Čech o samotě s telefonem. NA návštěvě, v úřadě, to je jedno. Okamžitě by si totiž zatelefonoval, ne že by potřeboval, ale že to by to bylo ZADARMO. Nevím, kde se v nás bere. Snad že jsme chudí, nebo málo hrdí nebo co. Ale prostě vím, že nemůžu staré pískocové koryto osázet kytkama a skalničkama a nechat ho před chalupou, protože by v noci přijel náklaďáček a ukradli by nám ho. Jako starého svatého z okýnka pod hambálkama.
bb - vždycky se hluboce stydím,když vidím lidi něco takového, o čem píšeš, dělat. Mají na poměrně drahou dovolenou, ale aspoň salámy a housky si musí odnést na svačinku sebou. Když jsem jednou byli na dovče se známými s malý děckem, to nikdy nedojedlo snídani. Odcházelo vždycky z jídelny s nakousaným něčím - a i to nám bylo trapný. Ale postupně přestalo....
to je právě to (Alena T. - Mail - WWW) 24.07.2006, 08:08:37
kdyby někdo kradl opravdu z hladu, nebo nouze, lze to omluvit. Ale lidi, který mají na zájezdy po Evropě, zaručeně zas až tak chudý nejsou.Krade se všude..ale tady jakoby přestaly platit veškeré mravní normy..koukejte se někdy na TV a poslouchejte rádio.Vaši zemi obládají a řídí lidi, který mají z ostudy kabát, kdybych jmenovala jednotlivé případy tak je to na deset vydání Kudlanek a ještě by to nestačilo.Vezměte si poslední příklad - vláda zavede tvrdý zákon o porušování silničních pravidel.Policajti pokutujou snad i králíky ve škarpě, když skáčou moc rychle..a najednou Buch! Policejní prezident, hlava policie, která má na dodržování zákona dbát především, to kalí stodevadésátkou, omezení neomezení, vesnice nevesnice...ale postavil se k tomu "CHLAPSKY!" Normální člověk by si už za volant nesed. On však rozhodl potrestat sám sebe, a to tak, že ho tři měsíce bude teda vozit řidič (kterého všichni zacvakáme) a minimální pokutu, kterou dá údajně na dobročinnost. Moc bych za to nedala, že ještě nezaplatil ani vorla.A pak se divte lidem co kradou toal.papír. Dokud se nezmění morální povědomí lidí - a to na všech úrobních..bude to pořád stejný.
Ale to je prece komunistickou vychovou... (Ceskymo - Mail - WWW) 24.07.2006, 08:17:47
Uvedomila jsem si to, kdyz jsem nekdy v devadesatych letech lezela v Praze v nemocnici. Byly jsme na pokoji jenom dve - mne bylo skoro 40 a te druhe skoro 20 let.
A najednou jsem se pristihla, jak premyslim, kterak sluknout teplomer (ne, ze bych ho nejak zvlast potrebovala nebo na nej nemela, dokonce i k dostani uz v te dobe byl), zatim co to devce vedle me se domlouvalo s maminkou, kolik teplomeru muzou te nemocnici venovat... To byla hrozna rana do palice! To uvedomeni si, ze tohle je proste stereotyp mysleni vypestovany jeste v Totaci. No a dneska po mnoha letech v cizine? Kafe za par supu, jidlo levne, prace zaplacena, na kazdem zachode je toaletni papir, tepla voda a mydlo... zkratka uz mi ani nejak neprijde, ze bych mela uhrat nejakou tu "malou domu".
Komunistická výchova (ježibabka - Mail - WWW) 24.07.2006, 08:37:43
to docela jistě není. Pravdu má Alena T., že naše načálstvo dám dává denně hromady až zločinných návodů. Přesto je na každém, aby se rozhodl, jestli je zloděj nebo ne. Dobré a špatné umí rozlišit každý, ale někdo prostě neodolá.
možná (Alena T. - Mail - WWW) 24.07.2006, 08:51:41
s tím má společného dlouholetá okupace a nedostatek...Počítám, že nějaká morálka byla vyžadována naposledy na první republiky. Za války už to prostě nešlo. Už kvůli samotnému přežití.Naše babička dělala v cukrovaru a měla ušitej takovej pytlíček, kterej měla mezi ňadry a v něm kradla cukr, který následně měnila za jiné potraviny.Nosila si s sebou butýlku s černým kafem, které si v práci osladila, tak, že se vůbec nedalo pít a tím přeslazeným kafem, pak doma sladili všecko, takhl to dělal skoro každej, protože za "české lístky" se přežít nedalo. Pak přišli komunisti, který kradli naprosto legálně a ve velkém.Jelikož v obchodech věčně něco nebylo k sehnání, "opatřovalo" se to jinak Teď zrovna přemýšlím, co jsem kdy ukradla já..jsem totiž posera a jenom ta hrůza, že by mě snad chytili by mě zabila....le prakticky byly v tomto duchu vychovávány celé generace, ještě dneska v sobě mají lidi reflex, že když je něco zadarmo...
TAKY to je možná tím (Wendy - Mail - WWW) 24.07.2006, 09:02:11
že se u nás žilo stylem DoDo - dodělej doma. Zlatý český ručičky. Jenže i na to musely ty ručičky něco někde sehnat. Já vím, není to omluva...
jidlo v hotelovejch restauracich (Johanka - Mail - WWW) 24.07.2006, 10:19:35
Moje maminka me vzdycky ucila, ze se musim chovat na urovni a ze kdyz uz jedeme na dovolenou, tak pocitame i s tim, ze tam dame neco na jidlo, jsem ji za tuhle vychovu vdecna, protoze ostatni tam samozrejme vesele balili u snidane housticky do ubrousku a prislo jim to normalni...
Nedavno jsem byla na sluzebni ceste, super hotel, super snidane, diety takovy, ze na jidlo na zbytek dne opravdu bohate postaci, a kolega (>50) si taky balil u snidane housticky do ubrousku, tak jsem ho servala, ze se k nemu odmitam hlasit, pokud tohle dela, a on naprosto nechapal, proc mi to vadi, a jeste to pak vsude vsem vykladal, jak jsem divna, ze se mi neco takovyho nezda...
Ceskymo, (bb - Mail - WWW) 24.07.2006, 11:29:31
tohle je rána do mojí palice...přemýšlet ve špitálu, jak lohnout teploměr, to je prostě zlodějna, a pokud to svádíš na komunistickou výchovu, tak leda tak svých rodičů. Asi bylo v té době normální, že si lidé brali z kanceláří papír a svorky (které ostatně nebyly k mání), zedníci pytle cementů aj. aj. Ale přemýšlet ve 40 letech na nemocničním lůžku o tom, jak lupnu cosi ve špitálu, ne nedostupný lék pro někoho blízkého, ale TEPLOMĚR, ačkoli ho VŮBEC nepotřebuju a můžu si ho koupit za pár korun, to musí být nátura...To je tedy ostuda. Moji rodiče se narodili ve 40.letech, děda byl komunista duší srdcem, přesto si dodnes dobře pamatuju, jak mě načapali v 7 letech v samoobsluze s kamarádkou, kterak do kočárku k panence schováváme bonbony. Jak jsem se styděla a ta hrůza, aby to neřekli mamince, která tam chodila nakupovat!...Teda, tos mne překvapila.
(mamča - Mail - WWW) 24.07.2006, 11:42:21
Nesváděla bych kleptománii na totáč. Je to choroba jako kadá jiná, a prý se dá léčit.
K zamylení mě vede jen to, e je v Čechách tolik rozířená.
Připojuji vzpomínku (Wendy - Mail - WWW) 24.07.2006, 11:50:57
jako bb: naši sousedé na chalupě byli staří komunisté, tedy už i věkem. A byli to jedni z nejpoctivějších a nejskromnějších lidí. Zato bývalý ředitel jedné hradecké fabriky, kovaný soudruh ve funkci, to byl zase zmetek, před kterým jen odplivnout. Proto nemám ráda nalejvárnu, která nerozlušuje. Dobří i špatní řaďáci jsou všude.
NEJEN ČEŠI.... (Nekdo kdo se chce vydavat za Ostravaka - Mail - WWW) 24.07.2006, 12:21:12
Myslim,ze bychom nemuseli byt v hodnoceni Cechu takovi masochiste.
Mam znamou, ktera pracuje v jednom znackovem obchode v Praze. A ostraha objektu velmi casto, krome Cechu, zadrzi cizince ze Zapadu, kteri se snazi nakoupit za 5 prstu - Nemci, Rakusane apod.
to máš pravdu (alena T. - Mail - WWW) 24.07.2006, 12:47:44
kamarádka svého času prodávala v obcodě s oděvy na Jungmannově náměstí a pokaždé, kdy se tam vhrnula skupinka mladých!!! turistů z Německa - vždycky se ztratila aspoň bundea. A zjistilo se, že pro ně je to sport.Prostě každej má za úkol něco ukrást A KDO UKRADNĚ NEJDRAŽŠÍ VĚC, VYHRÁVÁ. Vědí, že i když je chytí, tak jim nemůžou nic udělat.Tak je to vlastně ohromná sranda, kterou ovšem zaplatí ta prodavačka. Totéž je dodržování dopravních předpisů...takovej Němec, kterej jede jak dobytek, se případné pokutě, nebo ztrátě bodů se tomu může akorát vychechtat.
Kdo má moc chce ještě víc (lucie - Mail - WWW) 24.07.2006, 12:54:42
Potvrzuju, kdo má moc, chce ještě víc. V práci jeden důchodce, za komunistů šéf, ale nedělal nic jako teď, skoro sedmdesát let, polosenilní, netuším, proč si jej tu drží. Mladý šikovný nezaplatěj, ti zdrhaj. Trvalo mi asi půl roku, než sem zjistila, že s kolegyní naše soukromý kafe, čaje, cukr v kuchyňce považoval také za svoje. V životě by mě nenapadlo si něco takhle vzít. Dovolené, to je kapitola sama pro sebe. Housky, i ten poslední hnusný mrňavý margarin si museli od snídaně z cizích stolů odnést, jak něco neukradnou, asi nemaj svůj den.
Oni nekradou, oni šetřej (Alena T. - Mail - WWW) 24.07.2006, 13:17:45
takovouhle bábu jsme měli v práci taky.Měla důchod a ještě slušnej plat, chodila do zývodky a pokaždý si nesla domů zavařovačku s polívkou, kafe si "pučovala", nesladila, ale když tam měl někdo cukr tak "vyjímečně" si osladila z jeho, nekouřila, ale když se sedělo a kouřilo, tak si dala taky..a pak mi jednou řekla, že takhle, když budu za všecko platit, tak nebudu mít nikdy v životě nic (a měla pravdu hahahaha)
(papagena - Mail - WWW) 25.07.2006, 15:50:38
Já bych se připojila troškou do mlýna, protože jsem strávila dva roky na hotelové recepci. Italské skupiny znamenaly pravidelně pohromu pro hotel. Nejenže mládež ukradla, co mohla, ale nechávala za sebou neuvěřitlnou zkázu a binec. Kradly ale i italské dámy v letech, třeba jen colu z lednice u recepce. Vplížily se v ponožkách a doufaly, že recepční spí. Kamarádka má zas zkušenosti z jednoho velice drahého hotelu v centru Prahy, kam jezdí jen nejbohatší. I těm stojí za to si od snídaně odnést ananas, nabrat šunku do ubrousku atd., přesně jak kdosi výše popisoval chudé Čechy. Lakomců a zlodějíčků je všude dost. První, na co nás v Holandsku upozornili, místní bylo, ať si dáváme bacha na kola. Oni se bez pořádného zámku neobejdou, kola se tam kradou víc než v Čechách. Na oplátku nám ten člověk ale vyprávěl, že jim v Čechách ukradli před hotelem celý autobus, což už mi přijde skoro neuvěřitelný.
krade se vsude (Jasmina - Mail - WWW) 25.07.2006, 23:16:23
pac mi nedavno ukradli kolo,ktere jsem koupila a uzila pouhe dva dny.Umite si predstavit jak mne to nastvalo.
Pak jsem si vzpomnela jak jsem pred 20ti lety v Cechach taky ukradla kolo-a bylo po vzteku. Kdosi rekl;"amen pravim,neodejdes odtud,dokud nezaplatis do posledniho halere". Inu zlodejicek nic neziska-krade a bude mu ukradeno.Tak to chodi.)))) Jinak -nekradu-nebojte se mne)))))
Hm, tohle jsem myslela tou výchovou dlouhým procesem...vždyť vy dvě se ani dnes nestydíte, že jste kradly..samozřejmost, česká, (bb - Mail - WWW) 26.07.2006, 00:48:14
že ano, ale to my ne, to ti komunisti zatrachtilí, že ano? zábavné, vskutku... (bb - Mail - WWW) 26.07.2006, 00:49:32
ja se stydim (Jasmina - Mail - WWW) 26.07.2006, 01:00:29
ale nejsem posera abych se nepriznala.)))
Tohle neni prvni ani posledni clanek o zlodejickach a zlodejirnach)-ale prekvapuje mne- a to je na tisice diskutujicich,co v zivote nic neslohli-ani na trhu. Z toho vyplyva -ze diskutuji po internetu pouze lide cisti,co nepiji,nekouri,nikdy nic neslohli atd. A ze diskutuje hodne lidi-tak to jsme v celku slusny narod-pak nechapu ty narky tady na cechy. Ceskymo-klobouk dolu,priznat se verejne ze jsme taky nekdy chybovaly. dik))))
(bb - Mail - WWW) 26.07.2006, 01:00:36
Argument "krade se všude" je taky náramný... inu, už mám aspoň představu o lidech, kvůli kterým táta schovával u auta stěrače, znak u favorita, mamka boty na chodbě domu atd. :)) Vždycky jsem si je představovala jako somráky, vandráky, vagabundy, kteří za rohem střelí gumičky od stěračů za panáka rumu a tak podobně...a ejhle, on to český inteligent :)))))
(bb - Mail - WWW) 26.07.2006, 01:03:50
Skutečně si myslíš, že dumat ve 40 jak lupnout nemocniční teploměr, nebo ve..25? ukrást kolo...je "chyba"? Tak do 15, dejme tomu, ale ve 40 už je to zlodějna, návyk, způsob uvažování...ne chyba, proboha.
(bb - Mail - WWW) 26.07.2006, 01:09:06
Mě naopak nepřekvapuje, že někdo v životě nic neukradl...fakt ne. A to tedy nejsem žádný svatoušek. Kupodivu, i mým dětem ve věku předškolním přišli divní lidé, kteří si v hypermarketu zobli tu bonbon, tu meruňku...Vždyť to ještě nezaplatili, že ne, mami?...ne, fakt mě nepřekvapuje, když někdo nekrade..naivita, což :)))
jéžiš, (dorka - Mail - WWW) 26.07.2006, 07:56:11
já se taky stydim a děsně. Jednou před vánocema jsme měly s holkama uklidit třídu a soudružka učitelka nechala otevřenou skříň. Lohly jsme gumy na gumování a já se pak celý prázdniny klepala, že je má spočítaný a přijde se na nás. Moje noční můra dosud... No, bb jsi fakt rarita, protože já osobně neznám nikoho, kdo by někde něco nešlohnul, aspoň malej softíček jo... ;o)
(bb - Mail - WWW) 26.07.2006, 09:30:14
nesrovnávala bych školní gumy se 40letou ženskou, která uvažuje lupnout ve špitále teploměr, nebo dokonce s krádeží kola. Můžeš to ironizovat jak chceš, dělat si z toho srandu a zlehčovat to, faktem zůstává, že normální je nekrást, a dospělej duševně zdravej člověk nekrade (o extrémech nemluvíme, byly to normální ženské v normální situaci). Softík jsem nikdy krást nemusela, to hlavní jsem si koupila s počítači, třeba MS Office za 12 000 atd, šlo to do nákladů, droboť stáhla free verze z netu nebo z cd z pc časopisů. Všechno souvisí se vším, uvažování "proč si to koupit, když si to můžu ukrást" se promítá do všeho, co ten člověk činí a jak žije, a právě u takových inteligentních normálních lidí, o kterých je tu řeč...a to je to, z čeho bys snad mohla mít ty noční můry..
A Přeji ne moc horký dobrý den!
bb (Jasmina - Mail - WWW) 26.07.2006, 10:05:44
Proc nas pranyrujes kdyz uz to bylo davno?
Ja prece nekradu a Ceskymo taky psala ze ji mysleni obratila svym prikladem ta mlada divka. Obe jsme dnes jine-neni to nadhera kdyz se hrisnik obrati na spravnou cestu?
Tak to pozor, nikoho nepranýřuju...reaguju v diskuzi na veřejném diskuzním serveru, (bb - Mail - WWW) 26.07.2006, 10:40:38
to za prvé, a za druhé, když jdu na netu s kůží/hříškem/názorem na trh, počítám s reakcemi...proto odpovídám na Dorčiny lehké výpady normálně, a nijak se necítím špatně...jinak bych si musela Kudlanku holt jen číst :)... jistě, že je lepší nekrást aspoň v 55, když ve 40 ano ;) jenže mě mrzí i to, protože jsem přesvědčená (nikomu však své přesvědčení nevnucuju), že to souvisí s celkovýcm životním postojem, čili se to promítlo i jinak...v uvažování, reakcích, výchově dětí, jednání s lidmi, se zákazníky, se zaměstnanci, atd... víš?
ale ja se na Tebe nezlobim (Jasmina - Mail - WWW) 26.07.2006, 22:25:28
ze pranyrujes.-Jen se ptam-proc?
Jasmino, (Ceskymo - Mail - WWW) 27.07.2006, 02:15:38
presne vim, o cem mluvis - a diky za podporu, uz jsem myslela, ze jsem sama jedina, nikdy nikdo jinej nic neukrad za celej zivot, dokonce na to nikdy nikdo ani NEPOMYSLEL! (coz je presne ten hrich, ke kterymu jsem se tu priznala), vsichni jsou cisti a krasni... jen je mi pak divny, KDO to teda v Cechach porad tak priserne krade, kdyz ja tam nejsem? :))) A od bb se klidne nech pranyrovat, holt nekterym lidem spousta veci nedojde, ani kdyz to vysvetlis polopaticky. Jsme proste jenom lidi - kdybysme nebyli, mohli bysme soudit druhy. Ale protoze jsme, tak vsichni obcas slapnem do h**na, jenom lidicky jako bb jsou presvedceni, ze oni jsou ti nej-, a tak se chovaji, jak se chovaji...
bb: jo, odhalila jsi mou cernou, az na nejtemnejsi dno zkazenou dusi, brrr! Ze se nestydim a nepokam, no tak aspon plkam. Trimej pevne a hlavne hrde fangli moralky vysoko zdvizenou, a nekompromisne tepej kazdyho, kdo kdy delal nebo i jen pomyslel na veci, s kterymi nesouhlasis. Jen tak dal a nenech se odradit, nekdo prece musi spasit tenhle svet!!!
to je zajímavý, že vždycky se časem najde nějaká "STÁŇA" (anina - Mail - WWW) 27.07.2006, 02:57:14
Nenech se tím otrávit...
Ve Zvonokosech strašívala Eulálie Čubíčková, na Kudlance se holt taky občas někdo najde :-D.
Anino, (Ceskymo - Mail - WWW) 27.07.2006, 09:02:26
diky, chtela jsem se na milou Eulalii odvolat, ale nemohla jsem si vzpomenout na jmeno :))
Ceskymo (Jasmina - Mail - WWW) 27.07.2006, 21:45:35
vime asi obe sve.
Ale to pranyrovani bych brala od svatouska,jenze bb psala-ze neni zadny svatousek. Skoda ze to nerozvedla v cem)))))zajimalo by mne zda by nasla v sobe odvahu a vypsala se ze svych hrichu)))))Asi jsou lidi co v zivote nic nevzali driv nez druhy ztratil,ti mi to rekli-ze maji strach,z ostudy,atd. Takze jsou bezuhonni pouze ze strachu-ne z presvedceni.Ale zlocinec,ktery se napravil-napravil se do konce zivota.Kdo ma vetsi vahu?
No jasně, nejlepší obrana je útok, že :) (bb - Mail - WWW) 28.07.2006, 02:35:43
Jak jsem psala, jdete s kůží (vzpomínkou na to, jak jste kradly nebo krást chtěly) na trh (veřejnou diskuzi na netu), ale nejste připraveny unést názory někoho jiného... tak se ježíte. V čem nejsem svatoušek nechám Vaší fantazii, jistě si v rámci sebeobrany, která ale vůbec není nutná, samy vymyslíte něco, co vás uklidní:)
jasmina, ceskymo, (bb - Mail - WWW) 28.07.2006, 02:55:43
jestli je vám nepříjemné to rozebírat, tak to pořád nerozvádějte...pro mě jsou tyhle internetové diskuze zajímavé výměnou myšlenek a tím, přeneseně, i poznáním, nemám potřebu někoho soudit, natož vás dvě, dva neznámé lidi - vyjadřuju se jen k tomu, co tu píšete, jak jste si snad všimly...je to prostě diskuzní server. Nic víc, nic míň. Vaše narážky, ironie,zveličování jakože ve srandě, znějí spíš jako volání po zastání čtenářů (čehož se vám od sebe navzájem i aniny a dorky dostalo:), že nejste tak špatné (což jsem vůbec neřekla)... ale je přece tady zbytečné, ne? Je to prostě diskuze. Vy jste napsaly co jste udělaly, nebo chtěly udělat, a já napsala jak a proč mě to dost překvapilo. Ale to asi překvapilo vás, zdá se, že jste obě čekaly spíš nějaké chápavé Nojo, všichni jsme udělali nějakou blbost, nebo tak něco. Nojo, ale tady se může vyjádřit i opačný názor, že ano?
bb (Ceskymo - Mail - WWW) 28.07.2006, 08:02:46
vyjadrit opacny nazor... kruci JEDENACTKRAT furt to samy dokola? To neni diskuse ani vyjadreni nazoru, to je upalovani carodejnic.
Tak jo, jen ten svet predelavej k obrazu krasnejsimu, ja mam na starosti dulezitejsi veci...
nemecka,hamizna povaha (Romana - Mail - WWW) 28.07.2006, 10:28:11
Musim rict,ze neznam setrnejsi a lakotnejsi narod,nez jsou Nemci.Dokazi vseho vyuzit beze zbytku a na dovolenych,kde jsou tzv.Svedske stoly,tak tam se chovaji podobne jako my-Cesi.Kazdy se snazi urvat nejlepsi kousek pro sebe a to hned.
Jinak mam znamou,jejiz muz je veouci v jedne Firme a to byste neverili,co vsechno maji doma z te Firmy vypujcene-computry,tiskarny,telefony....jsou totiz na tom stitky te Firmy,nerikam,treba to chteji jednou,az to doslouzi-vratit zpatky.Je mi to ale k smichu,protoze to nemaji vubec zapotrebi.Penez maji hodne.Jsem nemckou mentalitou hodne zklamana.
bb (Jasmina - Mail - WWW) 29.07.2006, 11:33:57
Ale ja se vubec nebranim.-Vis,neznam tyhle veci jak se nechat upect v peci.
Porad mi tedy-jak se na lopate sedi?
Jasmino, (Ceskymo - Mail - WWW) 29.07.2006, 20:52:55
dej mi vedet, az to zjistis, budu ti delat na ty lopate spolecnost! :))
Treba si mila Eulalie vymysli dvojlopatu? Nebo lopatku pro nekolik milionu? Jo, ta by se uplatnila v inkvizici, ale zase nevim, nevim, v ty dobe to zensky mely tezky...treba by se prevlikla za chlapa, aby mohla hlasat pravdu?
Jé, vy to tu ještě pořád řešíte? Tak už si to tak neberte, že jste v dospělosti kradly ty kola, nebo teploměry:)) (bb - Mail - WWW) 29.07.2006, 21:25:14
Hele, jestli vás to uklidní, tak někde nahoře jsem psala, že jsem v 7 letech byla přistižená s kamarádkou, kterak v sámošce bonbony krademe, do kočárku s panenkou schováváme. Už je to lepší?:) Spokojenost?:) Asi ne, že...dokud nenapíšu, že jsem to tak nemyslela, a že je to jedno, že o nic nejde. Nenapíšu. Mám k tomu prostě poněkud odlišný postoj. S tím nic nenadělá ani vaše poplašené štěbetání:)
bb (Jasmina - Mail - WWW) 29.07.2006, 22:56:44
Uz jsi nam dala ponauceni a ted porad-jak se mame znovu stat clovekem?
jasmina, ty jedeš jak kafemlejnek :) (bb - Mail - WWW) 30.07.2006, 11:04:03
tak nechoď na veřejné internetové diskuze, nebo si jen čti, když tě to tak žere, že s tebou nesoucítím. Jinak myslím, že ironie nikdy k ničemu nevede, ani v komunikaci, ani jinde. Ale jestli je ti líp, tak si posluž:)
)))))))))))))) (Jasmina - Mail - WWW) 30.07.2006, 18:55:57
Aha,takze stanu se zas clovekem-kdyz budu drzet hubu a delat ze jsem nikdy nic v zivote neprovedla.
Nebo dokonce budu poukazovat na jine,kdyz nahodou na sebe neco vykecaji-dam jim moralne do kozichu. O sobe budu psat jen to nejlepsi,o tom horsim -pomlcim-a tak budu dobrym clovekem. To je rada,takovou si strc za klobouk. Cau -)
jasmina, ty mě bavíš :) ano, od ironie k demagogii, to odpovídá... (bb - Mail - WWW) 30.07.2006, 19:44:41
Žádnou takovou radu jsem ti nedala, což ty samozřejmě víš, pokud sis to pořádně přečetla - "nechoď atd...když tě to tak žere, že s tebou nesoucítím". Je tu drobný omyl na tvé straně - já se vyjadřuji pouze k tomu, co píšeš, zatímco ty na základě toho, že ses veřejně přiznala ke krádeži...čehože, kola, že ano? cítíš snad nějakou zvrácenou morální převahu...neuvěřitelné, avšak čím dál zajímavější..pokračuj:)
ale (Jasmina - Mail - WWW) 31.07.2006, 00:39:10
vis co-uz mne to nebavi si s Tebou hrat.Nejak netahnes dal figurky a porad se motas na jednom fleku.
Mne je vazne putna co si o mne myslis a pises,tak si to moc neber-)))dobrou noc.
No a proč by ti to, probůh, nemělo být putna? :) (bb - Mail - WWW) 31.07.2006, 01:04:11
Důležité je, jak to cítíš tam někde uvnitř sebe. Bez ohledu na to, kolik jakože veselých závorek tu, na netu, napíšeš :) Jinak souhlas, točíme se na jednom fleku...ale cos čekala, když ses zapojila do psaní na téma Kdo nekrade, není Čech.
Jasmino, (Ceskymo - Mail - WWW) 31.07.2006, 06:15:10
hele, uz ji proste nevodpovidej, takovychhle Eulalii - za mlada v bordelu, za stara panny - vzdyt je urcite znas ze zivota... v jinym clanku se do nas zase navezla, az me otravila tak, ze jsem tam ani nic nepridala (v tom o koupelnach), zkratka je to chudinka, co nema zadny pratele (protoze kdo by chodil k inkvizitorce na kus reci, ze?), vsak ona tu casem nahvezdickuje vsechny, jen ji ten cas doprej... Vsak ony se ji ty sutry, co nas tu s nima tak povznesene kamenuje, vratej, uvidis...
Rada bych vedela, kdy vydelava takovy penize, ze ji ani nenapadne krast (nebo ze by se devce povesilo na krk prachacovi a pod zastitou deticek jej zdimalo?), kdyz ma cas PATNACTKRAT blabolit porad ty samy hovadiny, dokolecka, dokola... skoro jak v Hori, ma panenko... Pan Skvorecky by z ni mel radost :))) Mej se hezky, Jasminko...
Ceskymo, (bb - Mail - WWW) 31.07.2006, 08:54:26
prosím tě, kde jsem co psala o koupelnách? Jinak to cos právě napsala, zapadá přesně stylu, kterým tuhle debatu na téma Kdo nekrade není Čech vedete. Začalo to Vaší krádeží kola, končí to osočováním mne. Mladá jsem, což ti asi vadí. Narozdíl od tebe Jasmina si uchovala úroveň a nesklouzla do sprostoty.
Jinak když se ptáš, kolik vydělávám, že nekradu... (bb - Mail - WWW) 31.07.2006, 08:57:29
že by to bylo možná zajímavé podtéma...KOLIK, PROBOHA, MUSÍ ČLOVĚK VYDĚLÁVAT, ABY NEKRADL?? fuj.
(bb - Mail - WWW) 31.07.2006, 09:01:18
Aha, už to vidím, u Daniely problému s prosakujícím odpadem jsem si dovolila citovat hlášku z oblíbeného filmu, Nebát se a nekrást...říkala jsem, kterápak potrefená husa asi zakejhá :))))
já se musím smát, (Inka - Mail - WWW) 31.07.2006, 12:20:36
tahle diskuse mi nějak minulý týden unikla, ale v souvislisti s tím Vaším přením jsem si vzpomněla, už je to asi taky 17 let zpátky, můj táta dělal ve fabrice šéfa a bydleli jsme naproti, samozřejmě vše co tam zbylo jsme měli doma, hrábě, lopata, pytel cementu....no věci které nikdo nesháněl a moc nestály. Já jsem si toho nikdy nevšimla ale brácha to vnímal. Když pak skončil školu a dost vážně onemocněl, po roce se z toho dostal a už nemohl pokračovat na vysoké, odešel a začal také dělat v té fabrice, také ho ta nemoc dost změnila a začal se zajímat o víru, četl bibli. Byl vždy velice důkladný a co dělal dělal velice pečlivě. A zřejmě když na biblických hodinách probírali "nepokradeš" bratr si všechno srovnal v hlavě, pak našel všechny věci doma o kterých věděl, že je za ta leta táta vzal ve fabrice a několikrát se s kolečkem otočil a odvezl je tam všechny zpátky a dal na místa kde měli vlastně být. Když to táta zjistil (on byl velice autoritativní člověk)řval jak protrženej, mysleli jsme, že to bude jeho poslední hodina, že bude mít infarkt, ale už s tím nic nenadělal, bratr mu řekl, že krást se nemá a hotovo. A naše rodina se tomu dodnes směje a dává to občas k dobrému.
Inka, nojo, malá domů z anonymního soc. majetku byla běžná... (bb - Mail - WWW) 31.07.2006, 12:54:49
ale třeba rádio, které někomu patří, by asi tatínek neukradl, že. Právě včera mi jedna paní odsud (nemůžu bez jejího souhlasu ani vědomí zveřejnit kdo přesně, samozřejmě) psala, jak pozvala známou na kávu k sobě dom a důvěřivě se podělila o radost z plánované rekonstrukce bytu, na kterou pracně našetřili s manželem nějaké peníze...káva vypily, peněz pozbyly..návštěva odešla, peníze zmizely, na rekonstrukci si museli vypůjčit. To je přece jen trochu jiná záležitost, než sebrat ze soc. stavby zbylý pytel cementu, který tam stejně jinak ztvrdnul.
Inka (bb - Mail - WWW) 31.07.2006, 13:10:45
Jak píšeš o bratrovi, po nemoci do práce a obrat k víře atd...To ještě dobře dopadlo, když jen vrátil krumpáče zpátky do fabriky :) můj bratránek chytil ve 2. ročníku právnické fakulty menigokoka, dostal se z toho, přerušil studium nejprvě na rok, nastoupil do práce, pro úporné bolesti hlavy a ztrátu soustředění ale ve studiu nepokračoval. Stal se z něj ještě větší introvert než předtím, zahrabal se do teologické literatury, náročných filozofických knih, nekomunikoval, nechtěl si nechat pomoct. Pak jednou odjeli teta se strejdou na chalupu, ale protože teta měla šimrání, zavolala druhému z kluků, ať se skočí občas na bráchu podívat...zastavil se večer, našel bráchu s podřezaným zápěstím. Dobře to dopadlo, dneska už zase studuje, stará se o psa, má kamarády.
Inka, (bb - Mail - WWW) 31.07.2006, 13:13:43
Jak píšeš o bratrovi, po nemoci do práce a obrat k víře atd...To ještě dobře dopadlo, když jen vrátil krumpáče zpátky do fabriky :) můj bratránek chytil ve 2. ročníku právnické fakulty menigokoka, dostal se z toho, přerušil studium nejprvě na rok, nastoupil do práce, pro úporné bolesti hlavy a ztrátu soustředění ale ve studiu nepokračoval. Stal se z něj ještě větší introvert než předtím, zahrabal se do teologické literatury, náročných filozofických knih, nekomunikoval, nechtěl si nechat pomoct. Pak jednou odjeli teta se strejdou na chalupu, ale protože teta měla šimrání, zavolala druhému z kluků, ať se skočí občas na bráchu podívat...zastavil se večer, našel bráchu s podřezaným zápěstím. Dobře to dopadlo, dneska už zase studuje, stará se o psa, má kamarády.
no jo, ale krádež je to stejně, (Inka - Mail - WWW) 31.07.2006, 13:14:36
jako dítě jsem to nevnímala, ale nikdy jsem nekradla a svým dětem bych ruce urazila. Stejně když si to tak vezmeš, lidé kradou občas takový kraviny, že je mi až divný, že že jim to za to stojí to riskovat. No to je smutný, když má člověk takové přátele, ale ono se každýmu všechno vrátí. Představte si, že mi asi před rokem a půl před domem ukradli starýho Fordíka (moje auto), strašně mě to mrzelo, nikdy se mi nic neztratilo a já také nic nevzala, bylo mi to hrozně líto, moc jsem na něj šetřila a děsně jsem ho milovala, jsem totiž vášnivý řidič. Asi půl roku jsem nosila klíče stále u sebe v kabelce, jezdila pouze tramvajkou napovrchu a hledala ho. Jeden den v neděli jsem si řekla "jsi už velká holka, vyrovnej se s tím" klíče jsem vyndala na stůl a v pondělí v 7.20 ráno mi volala policie, že se moje auto našlo na Praze 4, zaparované, nepojízdné(vytrhané drátky pod volantem, ušlé pneumatiky), odemčené, brečela jsem radostí, jela jsem si okamžitě pro něj a nic mu nescházelo, mimo poškozených zámků, ještě jsem tam navíc měla, udici, žárovky, nářadí, pneumatiku, celtu a bordel. Od té doby jsem si uvědomila, že bychom měli být víc všímaví, totiž lidé co bydleli v bytovce naproti ho delší dobu pozorovali, že ho nikdo nepoužívá a tak zavolali na policii. Když jdu občas okolo nějakého zaprášeného auta, viditelně tam stojícího dlouhou dobu, tak si říkám, že ho asi taky někdo hledá. Byla jsem tuhle na letišti a to bys koukala co tam je v garážích takových aut, říkám si, že to tam uklízejí, že to nenahlásí na policii??
někdy nás ten život (Inka - Mail - WWW) 31.07.2006, 13:22:47
prostě nutí různými problémy, věcmi co se stanou a nečekáš je, vážnými nemocemi dívat se na život jinak a to je asi dobře, občas jsme také hodně nevšímaví, také jsem se hodně změnila od 18 let a to je dobře, cítím to jako dobrou změnu pro spokojený a šťastný život. V dnešní době není moc lidí, kteří se cítí šťastně a spokojeně, je ten život nějakej rychlej, lidé nemají čas na nic na sebe ani na své okolí, děti, rodiče, přátele.
Inko (Jasmina - Mail - WWW) 31.07.2006, 16:57:22
je to asi tim pohodlim,ono pohodli vidno duchu neprospiva.
Ceskymo (Jasmina - Mail - WWW) 31.07.2006, 17:00:31
co bolo to bolo,terazky....)))))
Vzdyt Ty jsi ani nic nevzala,jen Te to napadlo ale pak jsi to zavrhla. Za pouhe myslenky se jeste nesoudi-teda...v demokracii.
Inko, Jasmino, (Ceskymo - Mail - WWW) 06.08.2006, 19:11:33
jsou to hezky prispevky, me prave nejvic nasnuplo, ze jsem sem ten prispevek napsala prave proto, ze me najednou v ty chvili BACILO DO HLAVY v jakym hroznym myslenkovym kolotoci se vsichni tocime - presne, jeden lampu z kanclu, jeden kolecko z fabriky, ja napr. kdysi potkala na ulici par pytlu nedostatkovyho cementu, kterej jsem uz dlouho shanela na dodelani my koupelny (valely se na ulici - ted se do me teprve Eulalie Cubickova obuje!:), proste asi zvykly, ze se NIC neda koupit, jsme kradli. Vsichni. A proto ten pitomej teplomer mi dal takovou ranu - protoze jsem si v tu chvili uvedomila, ze je tu opravdu nova doba a nova generace a ta premejsli uplne jinak...ale taky je pravda, ze si neumi predstavit, ze by si sli koupit treba vlozky nebo brambory a slyseli by "Nemame, zeptejte se pristi tejden!"
No a dneska jsou vsichni snehobili, nikdy nikdo nic neukrad ani neudelal nic spatnyho - to je blbost, vsichni jsme vystaveny pokusenim a i kdyz vetsinou zvitezime, zase - jsme jenom lidi a tak taky obcas podlehneme. Ale jsem rada, ze uz je vsechno k dostani, ono to prece jenom taky ovlivni uvazovani, spis tim smerem "co kdybych si pribrala jeste druhou praci, abych tu rekonstrukci financne zvladla", nez "kde co ukrast". Inko, to jsem rada, ze se auticko naslo! Jo, taky uz jsem usla dlouhou cestu od mych 18, 20 let... myslim, ze k lepsimu a jsem rada, ale nechci si lakovat naruzovo co jsem delala zamlada. Protoze potom by ze me byla presne takovahle Eulalie. A Jasminko, inkvizitori soudi za cokoli v jakymkoli systemu... protoze to nejsou lidi ale NADLIDI :))) |