| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| ANKETA - SVATBA? DÍTĚ? KDY? VI. |
Rubrika: [téma] Ptala ses, Kudlanko, jestlipak také u mužů (tak, jak se to přihodí ženám) přichází chvíle, kdy se začnou dívat do kočárků a toužit po tom, mít svoje vlastní dítě, svého pokračovatele. Určitě – alespoň u těch, se kterými se kamarádím, to přišlo ve všech případech. Jen se to asi většinou neprojevovalo nějakým nakukováním do kočárků, myslím, že nám mužům není až tak vlastní takové to "rozplývání se" nad cizím miminkem :-)
Kdy to přišlo u mě? Tedy cca v kolika létech? No, v tomhle budu hodně netypický: já jsem věděl, že chci děti, už jako malý kluk. Moc se mi zamlouvala i představa hodně velké rodiny, kde by byly děti moje a třeba i adoptované. Takže nějaká zlomová chvíle nikdy nepřišla. Samozřejmě v momentě, kdy jsem měl vedle sebe partnerku, se kterou by to bylo možné, nabrala ta touha intenzitu a mohla být konkrétnější. Na teoretické úrovni jsem věděl, že by bylo dobré mít dostudováno, kde bydlet a tak dále, ovšem v praxi jsem to zase tak moc neprožíval. Věřil jsem si, že bych to zvládl i např. při škole, když by se nám to "přihodilo". Dnes se na to dívám o dost zodpovědněji, ale tenkrát, krátce po papírovém "dospění", jsem měl pocit, že bych pohnul horou, kdyby o to šlo. A taky byl ještě chvíli reálný socialismus, jehož jedinou výhodou bylo, že člověk (s nepošramoceným kádrovým profilem) nemohl padnout na ú Jednoznačně jsem pro všechno, co jsi zahrnula pod další otázku – týkající se "užití si života". Jen ten termín nemám moc rád, protože život se má (a dá) užívat celý, nejen ta část "bez závazků". Určitě není vůbec důležitý počet partnerek před tou "pravou", spíš jde o to, jak kvalitní vztahy s nimi vytvořím, jak hluboce se naučím otevírat druhému člověku. Může to vyjít i napoprvé, znám takové případy, i když je jich hrstka. Ale to už je věc štěstí, kolik jich bude, nedělal bych si z toho dopředu nějaký program. Mnohem důležitější je vlastní vývoj, zjišťovat, kdo jsem, co chci od života, co pro to dokážu udělat. A hlavně: Naprosto se osamostatnit od rodičů! Výborné jsou dlouhodobé pobyty v zahraničí, kde člověk musí fungovat naprosto sám za sebe a nikdo mu "bebí nepofouká" – doporučuju mužům i ženám :-). Kdo se nedokáže odpoutat od původní rodiny a jít životem zcela bez opory, není pro život v páru a s dětmi moc použitelný. Ovšem – odpoutání se od původní rodiny – rozhodně neznamená prásknout za sebou dveřmi a zanechat spoušť ve vztazích, to o vyzrálosti a připravenosti na vlastní rodinu také nesvědčí. No a na závěr, pro dívky žijící v bludu, že miminkem připoutám toho druhého (platí ovšem i pro pány zcela recipročně): V žádném případě si nepořizujte dítě, pokud po něm oba netoužíte – teď v tuto chvíli. Věta: "Možná za rok, za dva," rozhodně neznamená touhu po dítěti. Pokud svého partnera do rodičovské role jakýmkoli způsobem vmanipulujete (zvláště pak, pokud zcela jasně prohlásil, že děti fakt nemusí), máte budoucí rozpad rodiny téměř zaručen. Uvědomte si, že mít a vychovat děti, je běh na zatraceně dlouhou a těžkou trať, při kterém budou skřípat občas zuby i ti opravdu rodinně založení a zodpovědní (opět bez ohledu na pohlaví). Že je to rozhodnutí, které nečiníte jen za sebe, ale i za ty budoucí mrňousy. A že než se do toho pouštět s jakýmikoli pochybnostmi o kvalitách partnera, je lepší se do toho nepouštět vůbec. Vymlouváte se často na biologické hodiny. Možná byste si mohly uvědomit, že proti svým babičkám, prababičkám atd. máte několik trumfů v ruce: Můžete zkusit několik vážných vztahů, aniž byste byly vystaveny nějaké nálepce poběhlice. Máte ze všech generací největší přístup k informacím ohledně zdravého životního stylu, přípravy na mateřství atd. Máte k dispozici nejmodernější prenatální medicínu. To všechno vám umožňuje, pokud pro to aktivně budete něco dělat, mít zdravé dítě i ve věku kolem 40. Netvrdím, že je to optimální, ale je to šance pro ty, které neměly hned štěstí na toho správného "taťku". Tak se nebojte ukončit nevyhovující vztahy a hledat dál. A mějte na paměti, že nejméně stejnou energii, kterou věnujete výběru a posuzování partnera, byste mely věnovat starosti o to, zda také vy jste kvalitním partnerem, který má co nabídnout (tedy kromě požadavku: "Chci dítě." :-)). Motýl Anonym |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Motýlku, v mnoha věcech s Tebou souhlasím! (safron - Mail - WWW) 16.06.2006, 07:56:26
Jen v té části, kdy nabádavě promlouváš k ženským si myslím, že nemáš pravdu - nemáme to lehčí než babičky!Samozřejmě - díky pokroku jsou možné věci, které dřív byly nemyslitelné. Druhá stránka mince - všude Tě straší -např. proč je dnes tolik dětí s poruchami chování (protože ženy rodí až po 30 - o 40 už ani nemluvím. Dítě se sice narodi, ale z kolika případů je zdravé?). Nevím jestli je trumfem zkusit několik vážných vztahů, vždyť kolik životní energie vkládáš do každého "vážného vztahu" - je únavné se znovu sbírat a začínat opět od nuly - každého to změní! Pak už ani nepoznáš, který by měl být ten poslední. A děti se do "vážných vztahů" rodí a netuší, že jejich rodiče zatím ještě zkoušejí. Nemyslím si, že by dnešní doba byla pro ženy/i muže/ jednodušší - snad kromě lepší životní úrovně, ale je to plus? Máme o všem více informací, můžeme předvídat dppady našich rozhodnutí - o to větší pocit tíhy a odpovědnosti na nás leží. ( a to už ani nezmiňuju téma zaměstnání dnešních žen, které babičky taky neřešily, živitel byl jasný. Maminky na/po mateřské, ženy s malými dětmi by Ti mohly vyprávět, jaká je "výhoda" si hledat zaměstnání,chodit do práce a při tom stíhat domácnost a rodinu - ne, není to lehčí!!)
( - Mail - WWW) 16.06.2006, 08:00:14
Motýle,
tak tohle je fakt krásně napsané :). Sama se dle Tvých rad řídit dávno nemůžu, život mi postavil do cesty spousty překážek (spíše já nechtěla vidět pravdu a hledala si dlouho sama cestu těžce schůdnou, ale snad nakonec z divokých vod narazila do těch klidnějších, ve kterých si můžu uzívat pohody i sluníčka), ale věř mi, že své dcery se budu snažit vychovátat dle rad ve Tvém příspěvku. Otevřenost a nalití čistého vína je v tomto případě více než důležité.
hezký, hezký (Inka - Mail - WWW) 16.06.2006, 08:43:42
všichni se snažíme dle svých možností a schopností, vztahy jsou to nedůležitější co v životě máme, tak je jen na nás jaké budou. A je jedno jestli jde o vztahy s rodiči, partnery, dětmi nebo přáteli.
(David - Mail - WWW) 16.06.2006, 08:56:24
Já nevím jak ostatním, ale mě připadají všechna cizí miminka hrozně ošklivá. Abych nemusel lhát, tak se k nim radši nevyjadřuju.
To naše je samozřejmě naprosto k sežrání a z fleku by mohlo hrát v reklamě :-) Čím je starší, tím je hezčí. Za objektivitu ale neručím.
pěkný článeček (kristy - Mail - WWW) 16.06.2006, 09:25:25
ale je tu ještě jedna možnost když tohle všechno vychází ale jenom to mimčo nepřichází.
Motýle, moc hezky (Nika - Mail - WWW) 16.06.2006, 09:54:34
jsi to napsal. Sama bych ale nikdy neradila mít děti kolem 40 let, resp. později, až najdu kvalitního partnera a vše co s tím souvisí. Rodiče jsou sice v tomto věku vůči dětem velmi zodpovědní, ale také neskutečně úzkostliví. A to není podle mého názoru vždy to pravé ořechově. Všechno chce zlatou střední cestu. A když dítě nabírá pubertu, tak rodiče jsou pomalu v důchodu. A to je potom pošušňáníčko :-). Vím, o čem mluvím, máme to doma.
motyle (Jasmina - Mail - WWW) 16.06.2006, 10:48:19
krasne napsano,chvalim)))
Niko-ja jsem uzkostliva i ted -no vlastne mam uz 40 ale deti maji 10tku. Ale to je ted tou novou dobou...tady v Belgii,jako by nestacil ten pruser pred par lety-zase ukradli dve male holcicky na pouti,tady se deti fakt musi hlidat,to ja uz v 10 chodila sama do skoly i ven do parku,tudiz nas nasi vyhodili ven a meli doma chvilku klidu,ja je vodim vsude i ven s nima chodim-jak s mrnatama a jeste halt budu-abych o ne neprisla. Vypada to ze to mame dnes jednodussi-nemame,to je jenom zdani.
Motýle, škoda, že tu není hyppie - byla byste perfektní dvojka (anina - Mail - WWW) 16.06.2006, 11:00:56
on byl stejnej rádce jako ty, věříš?
Děkuju moc za reakce :-) (motýl Anonym - Mail - WWW) 16.06.2006, 12:23:04
Aby to nevypadalo jako nedělní kázání: Kudlanka nás chlapy před časem oslovila, abychom napsali, jak to máme s rodinou, ženěním a tak, takže to je spíš takový sebepitvání :-), možná jsem si mohl odpustit ten závěr, ale zdálo se mi, že to k tomu patří :-)No a k připomínkám:
- Ano, 40 není optimální věk na dítě, ale je to dnes možný a s menším rizikem než kdy před tím. Lepší mít dítě ve 40 s tím pravým, než v 25 s idiotem, to jsem chtěl říct, nic víc :-) - Jakkoli se nám zdá dnešní doba hektická a složitá (a je taková!), na partnerský vztahy je podle mě ta nejlepší, nabízí největší možnosti práce na sobě, největší možnosti STÁT SE OPRAVDU SÁM SEBOU a nemuset nic předstírat kvůli společenskejm tlakům, konvencím. Největší možnost výběru - vždyť živit se můžete nechat chlapem dnes stejně jako před sto lety, ta příčina, proč musíte po porodu co nejdřív běžet do práce a mít na hrbu obojí, není v době, ale ve Vás. Ale volbu máte, to Vaše báby ji neměly! A byly to Vaše prabáby, kdo si v lepším případě musel vzít prvního, kdo se jim jakžtakž líbil, v horším toho, koho jim vybrali. Bylo míň rozvodů, dokonce téměř žádnej (nevím, od kdy jsou povolený :-). Protože rozvíst se bylo naprosto nepřijatelný a nemožný. Takže ten samej počet, co se dnes rozvádí, žil v něčem, co byste dneska asi psychicky nevydržely. Vztahy postavený hezky nevolnicky, závisle, tak, aby odejít bylo nemožný - to mi fakt nepřipadá lepší než dnes. Jen to bylo doma za dveřmi a nebylo to tak vidět, ale mně teda víc vyhovuje dnešek, sorry :-) - úzkostnost mnohem víc souvisí s náturou člověka než s jeho věkem. Souhlasím ale s tím, že zvládat pubertální dítko ve starším věku stojí víc sil. Na druhou stranu zralejší rodič možná může snáz bouřlivý pubertě předchozím přístupem předejít, těžko říct. - zažít víc vážnejch vztahů (myslel jsem samozřejmě bezdětnejch) není cílem, jasně to tam píšu. Je krásný, když vyjde hned ten první - ale kolik takovejch lidí znáte?? Jen tvrdím, že dnes se můžete s vážnou známostí bez problému rozejít, pakliže zjistíte, že s ním to fakt nepůjde, aniž byste byly za kurhvězdičku :-)) Nebylo tomu tak vždy, takže zase - menší společenskej tlak vzít si někoho nevhodnýho. - když mimčo nepřichází, je to smutný. Ale mívá to svý důvody (teď nemám na mysli zdravotní stav) a dá se s tím pracovat (víc kdyžtak na mailu). - nechci bejt internetovej rádce a snažím se nikomu neradit (na netu), v tom se snad trošičku liším od hippieho -jen píšu svoje názory. Snažím se nenechávat si pro sebe věci, ke kterejm jsem se během svýho života někdy i dost bolavě dohrabal, když to někomu pomůže, dobře tak. Hippie už tu není, je tu motejl. Aneb každej motejl měl napřed někde svoji housenku :-)))
stejně mi to připadá divný... víš - "nechci bejt internetovej rádce a snažím se nikomu neradit (na netu)" - ale současně píšeš (kiwi - Mail - WWW) 16.06.2006, 12:37:40
Ostatně - to už tu taky bylo, mě taky nějak připomínáš tamtoho "hippieho" - ten přeci psal, že si zařizuje nějakou soukromou poradnu...
Že by to byl jen jinej pseudonym toho samého? Hele, všichni se tu normálně kamarádíme, ale nikoho z nás by nenapadlo fušovat Kudle do oboru. Pamatuju si docela dobře na některý věci, co sem psal Hippie - a dokonce jsem si otevřela některý jeho komentáře, co psal - A jsem si už téměř jistá. No, každý jsme svého štěstí strůjcem. Ale nemělo by to být na úkor někoho jiného. Pokud si chceš dělat svou klientelu, tak si ji nabírej jinde, nebylo by to serióznější? ZKLAMAL JSI MĚ - ANONYME!
ono se to tam nevešlo: "současně píšeš, aby ti napsali na tvůj mejl..." - fakt, to se nedělá, ZKLAMAL JSI MĚ! (kiwi - Mail - WWW) 16.06.2006, 12:41:05
A z ošklivého Kačátka (NČ - Mail - WWW) 16.06.2006, 12:43:55
vyvinula se kráááásná Labuť !!!
(pak ale dostala chřipku...)
(majda - Mail - WWW) 16.06.2006, 12:45:05
kiwi, nerozčiluj se, lidi jsou různý.. Já jsem si to říkala taky :-DD
Normálně moc komentáře nepíšu, spíš jen čtu. Ale - já nemyslím, že by někdo z Kudlanky odešel. To je prostě už závislost nevyléčitelná :-DD PŘEJU VŠEM KRÁSNÝ VÍKEND A TĚŠÍM SE NA NA PONDĚLÍ!
nOJO, vždyť to tu píše: " Hippie už tu není, je tu motejl. Aneb každej motejl měl napřed někde svoji housenku " (majda - Mail - WWW) 16.06.2006, 12:57:31
Až budu chtít nabírat klienty na Kudle, (motýl Anonym - Mail - WWW) 16.06.2006, 12:58:47
zaplatím Daniele za reklamu! Nemám poradnu a žádný klienty nechci ani nepotřebuju, a už vůbec ne takhle!
Vidis Motejl, (Johanka - Mail - WWW) 16.06.2006, 13:17:22
pro dobrotu na zebrotu. Nic si z tech kecu nedelej - ale to Ty nebudes, vid! :)
Jinak teda nemam pocit, ze by tu mel nekdo nejakou klientelu a ksefty, Kudlanka, Motejl i my vsichni ostatni se (tady) snazime akorat pomoct ostatnim a sami se pri tom o sobe a lidech neco dozvedet... A co se tyce vyzyvani, aby mu lidi napsali na mail - ctu to tady poctive a mam pocit, ze tohle udelal Motejl dosud jen 2x nebo 3x, vzdy v pripade, kdy podle me potreboval neco od tazatele/ky upresnit a prislo mu blby to rozebirat tady, protoze slo o nejakou dost intimni zalezitost (sex apod.) Ja kdyby tady nekdo treba popsal sexualni ci jinak duvernej problem, co s nim mam zkusenost (resp. nekdo z blizkeho okoli, ne primo ja, a tudiz nebudu chtit jeho intimnosti vlacet po netu), taky to s nim radsi proberu po mailu nez tady.
taky myslím Johanko, (Inka - Mail - WWW) 16.06.2006, 13:27:29
že to bylo myšlený dobře, ani by mě něco jiného nenapadlo, jsou věci které můžeš větrat na Kudle a věci které ne i přesto, že je to anonymní. To co si tu povídáme je prima, tak nějak si tu vyměňujeme názory všichni a to se mi moc líbí, ráda sem chodím. Myslím, že spoustě lidí ta anonymita vyhovuje, tak si tak říkám, kdo přijde na ten srazík???
To je přeci jednoduchý - Inko: (daniela - kudlanka - Mail - WWW) 16.06.2006, 14:30:42
Prostě při setkání si můžeme jen krásně pobejt, pokecat a neříkat nic víc - přeci si nebudem dávat navzájem svý "sívíčka" :-)))
Naopak, myslím, že když se setkáme, tak si řeknem maximálně svý křestní jména a co je tady na Kudle... to tady zůstane - ne?
Kiwi, Majdo - mě by to ani nenapadlo... (daniela - kudlanka - Mail - WWW) 16.06.2006, 14:46:44
Ale pak jsem se tedy podívala "do střev" - a nojo, tak tě tu mezi námi hippie zase vítám... :-)))
Ono je to v podstatě jedno, jak si kdo říká, Kudlanka je zcela anonymní, to je její "preference". Takže ať si kdo říká jak chce. Teď ale už tedy chápu, proč jsi mi nechtěl prozradit víc, když jsem ti psala :-)). Jak jde život? Pevně doufám, že všechno fajn, že máš jen soukromé a pracovní úspěchy. Tak hezkej víkend - tobě i všem tady!
Moc fajn, díky za optání :-) (motýl Anonym - Mail - WWW) 16.06.2006, 15:08:13
I Tobě hezkej víkend! Myslím, že v tiráži bys měla mít: "Pozor: Způsobuje závislost!" :-)))
Hezkej víkend všem s dobrým srdcem a ochotou myslet i na druhý bytosti. :-)
Jemináčku, (Pecka - Mail - WWW) 16.06.2006, 17:09:23
o co tady jde? Vždyť sem všichni píšeme proto, abychom si vzájemně radili, ne? a já mám motýla ráda, stejně jako hippieho... Doufám, že se tím nenecháš odradit Anonyme...
Koneckonců, i kdyby psal úplný blbosti, tak má na to právo, stejně jako všichni ostatní.
Jo a děkuju (motýl Anonym - Mail - WWW) 16.06.2006, 17:19:09
všem náčelníkům, který se mě zastali :-))
Bajecne (popelka - Mail - WWW) 22.06.2006, 15:22:33
procitala jsem si tyto clanky a od doby kdy do diskuse vstoupil Kiwi,musela jsem se tak strasne smat,dekuju vsem ucastnikum,protoze tak dobre jsem se uz dlouho nepobavila....Diky,na Kudlance zustavam jako novy" poradce" a doufam,ze se zase tak nasmeju.
|