| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| KDYŽ OBA CHTĚJÍ TOTÉŽ, NEMUSÍ TO BÝT VŽDY TOTÉŽ... |
| Rubrika: [poradna] Ahoj Danielko, potřebovala bych Tvojí radu. Chodím již delší dobu s přítelem a momentálně mám pocit, že se náš vztah nikam neposunuje. Problém je v tom, že on si vydělá sice celkem dost, ale žije si svůj spokojený samostatný život a je zvyklý bydlet sám. Já bych se ráda co nejdříve už nějak usadila, ale on není připravený ani na společné bydlení. Nemá cenu se rozcházet, když jsme to udělali, tak jsme se k sobě stejně vrátili a tak dokud si opravdu nebudu úplně jistá, že to chci, tak to neudělám. Na druhou stranu je přítel hodný, něžný (to je pro mne hodně důležité), ctižádostivý, vždy, když jsem měla nějaký problém, tak mi poradil a tak bych mohla pokračovat. A hlavně ho mám ráda a když je mezi námi všechno v pohodě, tak je mi s ním moc krásně. Máme i společné zájmy... Ale já mu poslední dobou vyčítám i nos mezi očima. :-) A v tom bych chtěla poradit. Když mi něco vadí, tak bych mu to ráda řekla tak, abychom se nepohádali a neznělo to jako vyčítání. Vím, že bych mu to měla říct v klidu, být milá a usměvavá – jak tady popisuješ....... ale mě to nejde. Vždycky jsem buď vzteklá nebo nemluvím. Pak se pohádáme a jsme na sebe naštvaní a já jenom lituji toho, že jsme si to radši v klidu nevyříkali a neprožili spolu hezký večer. Pak pláču a je mi smutno a on je taky mimo. Proto bych chtěla, abys mi poradila, jak na to? Určitě by pak byl náš vztah mnohem vyrovnanější a i já bych byla spokojenější. Předem Ti moc děkuji. Lucka ODPOVĚĎ: Milá Lucinko, váš vztah je jakoby o dvou dvojicích… Jedna – to jsi ty a on; když jste spolu, je to báječné, být pohromadě… Nic se nemusí řešit, všechno plyne naprosto pohodově. Ta druhá dvojice, to jsou dva dospělí lidé, každý se svými problémy a hlavně s bohužel poměrně odlišnými plány – ne do budoucna, ne těmi "dlouhodobými“, ale těmi na dnes, na týden, na tento měsíc… A především odlišnými požadavky na osobní soukromí. Zajímalo by mne, kolik vám oběma je let. Bohužel, někteří muži „rodinně“ dospívají podstatně později než dívky stejného či přibližně stejného věku… A tak, i když vám všechno ostatní perfektně vychází, narážíte ve vzájemném vztahu na odlišné chápání svobody. Ty jsi nejspíš už dospěla do stádia, kdy bytostně toužíš být s tím druhým ve dne i v noci, stále. Budovat společné hnízdečko, plánovat domácnost (co a jak v bytě uděláte, kam postavíte…) připravovat se na výchovu vašich dětí. Kdežto on, i když tě dozajista má rád, potřebuje ke spokojenému životu určitý pocit volnosti. A chce být svrchovaným pánem nad rozhodováním o tom, co a jak kdy bude dělat. A když ještě někdy mu nevyjde všechno tak, jak jste byli dohodnuti… je nejspíš oheň na střeše. Z toho všeho pak pramení tvůj smutek a bolest nad neshodami – ty víš, že bys neměla vyčítat, hromadí se to v tobě a řešíš to oním vyčítáním nebo mlčením (ostatně, to asi působí na něj stejně, že J). Rada, kterou ti dám: nejprve se zamysli, co od vztahu s ním čekáš ty. Samozřejmě, že je to závislé i na tvém věku – jinak bys měla reagovat dejme tomu po dvacítce, jinak po pětadvacítce J. Čímž se nechci dopouštět nějaké věkové diskriminace žen, ale… Je mi líto některých dívek, které třebas šest let chodily s přítelem a on poté zjistil, že se necítí na to, aby se stal manželem. A třebas za rok se ožení, ovšem s jinou, cca o deset let mladší… Pokud bys chtěla váš vztah v době poměrně blízké přeměnit na spolužití, případně manželství, asi bys si měla se svým milým bez velkých emocí promluvit. Ovšem – jen tehdy, budeš-li se cítit připravena vyslechnout všechny eventuality, z otázek vyplývající.. Asi jsem ti moc neporadila, ale snad jsem tě alespoň nasměrovala … Ahoj, daniela |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Jiří, (Alex - Mail - WWW) 05.04.2004, 10:34:03
tak teď jsi uhodil hřebíček do hlavičky! Kdyby se takhle chovala každá, hned by bylo líp na světě...
(Jiří - Mail - WWW) 05.04.2004, 10:57:07
Alexi, ještě jsem nepochopil, proč si ženský nechají radit od jiných ženských, jak se mají chovat k chlapům. Pak jsou ty rádoby "odborné rady" plné kličkování, taktik a dalších pitomostí (jako ze stránek Cosmopolitanu :-))) a přitom by stačilo, aby se partnerka chovala jako pohodová dospělá nezávislá žena, která nemá zapotřebí se někomu pověsit na krk. No ne?
jistě (pepi - Mail - WWW) 05.04.2004, 11:24:34
To je právě to, proč ty ženský musí pořád něco "řešit" ?? :)))
Já s Luckou souhlasím. (Majka - Mail - WWW) 05.04.2004, 15:47:36
Nejsou už žádné děti a určitě by měli bydlet spolu. Budou spolu moct být každý večer a noc, celý víkend, co nejvíc, budou moct vědět o sobě absolutně všechno. Když spolu nejsou, přeci jen to zase není tak stoprocentní, takhle budou moct spolu všechno zařizovat, rozhodovat o všem společně, chodit všude spolu atd. A o tom to přeci je.
Jiří, Ty jsi asi ženskýma zklamaný. (Majka - Mail - WWW) 05.04.2004, 15:52:46
Nechápu, proč jsi tak proti tomu, aby spolu bydleli. To je jen o prosazování mužské svobody. Dát mu volnost a být mu kdykoliv po ruce. Lucii se nedivím, že je nešťastná, je přeci normální, že se chce vdát a mít rodinu. Vždyť se ani vdávat nemusí, stačí přeci, když spolu budou bydlet. Dnes se už oddací list nepotřebuje.
(Martin - Mail - WWW) 05.04.2004, 19:47:40
Lucie, všiml jsem si, že první, co o svém příteli říkáš je, že si celkem dost vydělává. Mám pocit, že to je to hlavní o co ti jde. Má peníze, vlastní bydlení a možná i auto. Sice o kus níž píšeš, že je chytrý a hodný, ale ty ses nejspíš rozhodla, že on má předpoklady vhodné pro tebe. Asi bys neměla tolik tlačit na pilu, jestli mu je s tebou dobře, dá ti to najevo, ale násilím (slzy a vyčítání) mužského nezískáš. S hysterkou jsem chodil a náš rozchod byl zatím můj nejhorší zážitek. Napřed to bylo nádherné, byla něžná, báječná milenka. Ale když nebylo po jejím, bylo to hrozný. Vyčítání, vyhrožování, bylo jí zle, smutno, nebyla schopná pracovat, všem to vyprávěla, všude se nechala litovat. Já byl největší kretén a vůl. Už to mám za sebou. Díkybohu.
(Lucka - Mail - WWW) 06.04.2004, 09:08:01
Neda mi to, abych nereagovala na prispěvky, ktere jsem si tady precetla. Ja na pritele rozhodne netlacim, nechodim s nim kvuli penezum - vydelavam si stejne jako on! Mam sve pratele a sve konicky a driv jsem to byla naopak ja, kdo chtel vic casu na kamaradky. Ani ho nechci tlacit, aby se mnou bydlel, spis by mi stacilo mit pocit, ze o nas vztah stoji. Vim, ze to ma slozite, kdyz studuje a jeste pracuje a taky respektuji, ze ma sve kamarady. To ale neznamena, ze obcas pro nas nemuze naplanovat nejaky vylet nebo dovolenou. Nebo se snad mylim???? On je totiz schopny tohle vsechno planovat s kamaradama, ale tyhle veci pro nas planuju jenom ja. Rozhodne se nepovazuji ani za hysterku. Ted jsem si s nim o tom vsem normalne popovidala a uvidime, jak to bude dal. Jak psal Jiri, jestli si budu i nadale pripadat jako pate kolo od vozu, tak se s nim rozejdu.
Věk? (Katka - Mail - WWW) 06.04.2004, 10:31:30
Docela bych ráda znala Váš věk. Jsem v podobne situaci, jenže mně je 33 a příteli 28. Snažím se netlačit na pilu, ale na nejbližší dovolené se hodlám zeptat jak to s náma bude. Aspoň přibližně :))
Taky bych tohle ráda věděla. (Gábina - Mail - WWW) 06.04.2004, 11:03:17
My jsme zase stejně staří, je nám 26. Máma mě zrazuje, že za pár let mi zahne s mladšími. Máte někdo zkušenosti s mladším nebo stejně starým partnerem?
Věk (Lucka - Mail - WWW) 06.04.2004, 12:33:27
Ještě pro upřesnění - mě bude letos 24 a příteli 23 a oba ještě bydlíme s rodičema. Ja s nima uz bydlet nechci, ale bohuzel neutahnu podnajem sama a vsechny kamaradky uz maji nejaky podnajem a maji s kym bydlet....
Majko, Lucko, Katko, Gábino (Jiří - Mail - WWW) 06.04.2004, 12:35:18
Majko, já mám doma tu nejbáječnější ženu, kterou bych si mohl přát - to jen tak na úvod. Proč se na volnost partnerů díváte tak jednostranně? Obávám se, že vy jste ta, která je zklamaná. Nejen chlapi chtějí svoji volnost, ale přece také ženy, ne? Mělo by to být oboustranné. Bohužel, právě většinou ženy jsou ty, které čekají doma jako pejsek u boudy, až se jim On vrátí večer domů. Moje partnerka má svoje zájmy, přátele a neočekává, že ji budu volný čas naplňovat pouze já - nedokážete si představit, jak je to osvobozující - pro oba! To je ta věc k zamyšlení, nemyslíte?
Lucko, pokud jsi ten tzv. "tahoun" ve vztahu, měla by ses vážně zamyslet nad jeho budoucností. Udělala jsi už první krok a dál uvidíš. Souhlasím s tím, že když je tvůj přítel velice aktivní ke kamarádům a k tobě ne, leccos to signalizuje. Zkus se na svoji aktivitu na nějaký čas vykašlat a uvidíš, co to s ním udělá - mělo by ho to trknout. A když ne, opravdu s ním ztrácíš čas. Katko, vy se pro změnu nebojte uhodit na partnera! Máte na to nejvyšší čas i věk. Jestli vás má opravdu rád, tak zůstane a pokud ne, tak prchne a vy přestanete aspoň ztrácet čas. Gábino, na maminčiny řeči nedej - jsou to jen hloupé předsudky. Když dva lidi chtějí být spolu, tak spolu jsou a je úplně fuk, kolik jim je let!
Je to jednoznačný - prostě: "všechny holky to mají..." :-((( (Martin - Mail - WWW) 06.04.2004, 13:03:29
Ty jsi sice psala, že vyděláváš dost: "nechodim s nim kvuli penezum - vydelavam si stejne jako on!", ale teď píšeš, že neutáhneš podnájem. Nějak si protiřečíš. Prostě on neskáče jak ty pískáš a asi musí být u vás občas dost dusno. Nejspíš chceš, aby za každou cenu bydlel s tebou a asi všechno platil (pochopitelně že by tě to nenechal platit). Jemu se vůbec nedivím, že se ve 23 letech ještě nechce vázat. Ty si stěžuješ, že se váš vztah nikam neposunuje - kam bys ho chtěla posunovat? Jestli bydlí u rodičů, tak se nejspíš má dobře a vyhovuje mu to. Proč jsi ty odešela z domova? Jinak mě je 27 a rozhodně se ještě ženit nehodlám. Chci ještě jezdit po světě, poznat víc lidí a ne hned se vázat. Až se jednou rozhodnu, tak to pak chci opravdu trvale.
já sice souhlasím s Jiřím, (alex - Mail - WWW) 06.04.2004, 13:15:14
ale Martin má taky pravdu. Protiřečíš si. A nejen v penězích. V dotazu do poradny je, že on bydlí sám a tady v reakcích, že oba bydlíte u rodičů. Jak to tedy je?!
mimochodem, ve 23 letech bych se do chomoutu (společného bydlení) taky nenechal vtáhnout.
Lucko, (Jiří - Mail - WWW) 06.04.2004, 13:19:39
tvůj příspěvek ve 12:33 mi trochu otevřel oči. Chováš se jako rozzlobená umíněná malá holčička. Není náhodou ten pravý důvod, proč chceš přítele pod jednu střechu ten, že : 1. u vašich tě to už fakt nebaví a 2. ostatní kámošky už tak žijou a ty pořád nic??
Holka, holka, možná ten tvůj moc dobře v tobě vidí to umíněné děcko a to je to, co ho od tebe odpuzuje.
(Majka - Mail - WWW) 06.04.2004, 15:19:17
Ten můj chodil každý den do fitka, ale bylo to hlavně kvůli kamarádům, pak šli ještě na pivo a pak už neměl na mě moc času. Tak jsme se dohodli a teď je se mnou častěji. Už by si musí uvědomit, že je dospělý a kamarády a to ostatní dát stranou.Pořádně to s ním všechno prober, řekni mu svůj program a plány ale včas, aby měl čas se na to připravit.
Uplakaná Lucko! (Karel - Mail - WWW) 06.04.2004, 16:03:41
Děvče, podívej. Já jsem se ženil v 23 a v 30ti se rozváděl, protože ta moje "bestie" si uvědomila, že "nutně potřebuje" něco jiného, než jsem jí pokytoval já. Nemyslím, že jsem se změnil já, spíš bych řekl, že se změnil její postoj k situaci, kdy v těch svých 22 letech považovala za nezbytné být již vdaná, aby zřejmě neutrpěla nějaké psychické újmy zejména vlivem komplexů před vrstevnicemi.
Pak si ale uvědomovala, že já nejsem pro ni tím pravým (a ani ona nebyla pro mě), a protože komplex z "nevdanosti" jí už nehrozil, poměrně bezohledně (ve vztahu k dvěma dětem) přikročila k rozvodu. Jen chci říct, abys nespěchala - není kam a není proč. Jestli On ještě nechce, nenuť ho, nevydírej! Ono - pokud nejsou děti, tak stejně nezáleží na tom, jestli je vztah legalizován, či ne. Rozvod v takovém případě je otázkou jen formální. Co jako myslíš, že by se sńatkem změnilo??? A společné bydlení? Proč ne. Ale jestli on nechce, tak nemá význam ho nutit. On Tě snad nutí, abys činila něco, co Ti je proti mysli??? Měj ho ráda jako osobnost a buď si jistá, že pokud má váš vztah trvalejší charakter, tak Ti to navrhne on sám. No, a jestli nebude chtít nikdy, tak by to stejně bylo všechno prokočku. Takhle si alespoň ušetříte peníze a nervy s rozvodem a dělením majetku (nebo aspoň majetečku). A časově neztratíš nic!!! Stejně s ním budeš jen do té doby, dokud budete chtít OBA. A jestli zavdana, nebo zasvobodna... to snad není až tak důležité. Ale jestli již dnes takhle dál nechceš jen Ty sama, tak to je pak na úplně jiný hovor. Takže uznej, že Tvé přání je vlastně úplně stejné, jako kdysi dáááááááávno přání té mé "bestie", tedy "za každou cenu být vdaná, i kdybych měla za pár let být rozvedená". Ale dnes se přecijen již píše jiný rok, jiné století, jiné tisíciletí. Nebuď malicherná a měj radost z jarního sluníčka. A nebreč a nevyčítej! Není to dobré pro krásu ani pro vztah. Chlapi si s ženskými slzami a výčitkami nevědí rady, takže před nimi raději utíkají kamkoliv. Pa pa. Kája.
Jiří je bůh (Danteee - Mail - WWW) 08.04.2004, 11:04:37
Pan Jiří mi připadá, že žije ve svém omezeném světě, kdy ženský jsou něco, ale muži...bacha, to ani nejsou lidi, je to víc a ty ubohé slepičky se je ani nemají snažit pochopit, ale jen je akceptovat a sklánět se před jejich zájmy a koníčky a přáteli. Ale chyba pane Jiří, takový už svět není a díkybohu nejsou všichni musži omezení jako vy. Žijte si v tom svém polosvětě a polovztahu...ale neraďte ho ostatním!
Katko, zeptejte se (Marek - Mail - WWW) 12.04.2004, 22:27:10
Jak to s Váma je. Je li vám 33. Ale připravte se na to, že vám řekne, že se ženit nechce.
|
1. nikdy chlapa do ničeho okatě netlač
2. dopřej chlapovi tzv. volnost tím, že si sama najdeš své zájmy, kámoše, a tak nebudeš mít čas stále přemýšlet, kde je právě on a co dělá a proč není s tebou
3. pokud ti není nad 30 let, nechápu, kam spěcháš
4. když toto vše dodržíš a přesto si budeš u tvého přítele připadat jako paté kolo u vozu, vykašli se na něj