| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| "KMET" ZA VOLANTEM? |
Rubrika: [téma] V pátek 12. května ráno byla předsedkyně Nejvyššího soudu Iva Brožová (68) na přechodu pro chodce sražena autem, které řídil muž narozený v roce 1923. Třiaosmdesátiletý řidič mazdy zřejmě zachytil Brožovou, když ulici přecházela poblíž zastávky městské hromadné dopravy. Z místa nehody se odjet nepokusil. Paní soudkyně je na tom už dobře, nehoda se vyšetřuje. Ale - následně se na internetu rozvinula diskuze, zda měl tento řidič ve svých létech ještě řídit – či měl už pouze využívat MHD (kterou má vzhledem k věku zdarma). Autor článku i titulkem ještě zdůraznil jeho věk – "Kmet srazil..." Stejně tak převážná většina reakcí se bez jakéhokoliv povědomí o tom, kdo z obou účastníků nehody je vinen, vrhla na řidiče, respektive na jeho stáří. Pokud se ovšem zamyslíte, musíte uznat, že je hodně lidí, kteří jsou už kolem padesáti odepsaní a naopak jsou mnozí, kteří mají i v osmdesáti dobrou kondici. Je to stejná diskriminace, jako kdyby se mělo zakázat řízení všem ztřeštěncům kolem dvaceti (kteří také bourají – a podstatně častěji...). Přednost chodců na přechodu je krok správným směrem, ale člověk v pozici chodce by si měl uvědomit, že zastavit víc než tunu z 50 na nulu na třech metrech prostě nejde... Ostatně vyjímám jednu z mnoha reakcí (se svolením autora): „Někteří chodci tuto přednost zneužívají tak nehorázně, až je to pro ně samé nebezpečné. Nedávno jsem měl podobný incident (naštěstí s dobrým koncem). Nějaká žena mi na přechodu skočila přímo pod auto. Ubrzdit už to nešlo, tak jsem ji objel do protisměru. Za mnou jela Avie. Ta byla také bez šance zastavit. Takže se jí vyhnula zase z druhé strany (po chodníku)... Nikdo z nás dvou se té ženy naštěstí ani nedotknul, přesto z toho málem měla infarkt. Třásla se a nemohla ani mluvit, jak byla vyděšená. Pravda, mě se z toho leknutí také chvíli třásly ruce.“ Myslíte, že by měla být stanovena nějaká věková hranice, po které by člověk nesměl za volat? |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
vek? (opas - Mail - WWW) 15.05.2006, 22:24:22
Moje teta se v osmdesati letech bez sveho zavineni vybourala na motorce a zlomila si nohu. Teprve po tom odevzdala ridicak. Jeste dalsich pet let jezdila na hory na bezkach. Ted ji je 92 a porad je celkem v pohode.
Nežiju v Čechách (Aknela - Mail - WWW) 16.05.2006, 01:03:13
a tady musí senioři od určitého věku chodit na přezkušování - zkontrolují jim zdravotní stav a pak dělají zkoušky (jízdy jako když si děláte řidičák). Když projdou, řidičák jim zůstane, když ne, mají smůlu (a ti okolo štěstí:)))
(Layla - Mail - WWW) 16.05.2006, 02:54:56
Vymezit vekovou hranici,kdy by se uz auto ridit nemelo zavani diskriminaci a jak bylo jiz vyse napsano,tak nekteri lidi mohou byt schopni ridit i v 80-ti. Spis bych se priklanela ke kontrole zdravotniho stavu + schopnosti ridit auto.
Mému dědovi (Sisi - Mail - WWW) 16.05.2006, 06:42:02
je 78 let a nedávno také boural. Nemá už reflexy, jezdí špatně... asi se na tom podepisuje i to, že je tzv. "sváteční" řidič. Ale k odevzdání řidičáku ho to nedonutí :-(( - asi ještě nezpůsobil opravdu vážnou nehodu :-((... Podle mého názoru většina takto starých lidí už za volant opravdu nepatří - navrhla bych opravdu přísné přezkušování.
Ostatně pochybuju, (NČ - Mail - WWW) 16.05.2006, 06:48:54
že by ta dáma byla v přechodu. Podle věku už byla dávno po! :-(
A řidičům vyššího věku se zdravotní způsobilost k řízení ověřuje povinně lékařsky vždy po jednom roce. Co ještě víc? Snad zodpovědnější lékaře (v určitých případech)? Jezdím denně, a jestli je nějaká skupina řidičů SKUTEČNĚ nebezpečná, bezohledná, nedodržující absolutně nic, včetně červených světel semaforů, tak to jsou blbečkové kolem 20ti let, a pak vesměs VŠICHNI řidiči Octávií a Superbů. Ti vpodstatě bez výjimky, mám to už pár let vypozorovaný a ověřený. Uvědomte si to kdykoliv pojedete kdekoliv. Zřejmě nějakej komplex neboco? Nebo si tydle značky výhradně pořizujou debilové s tlustou holou p*delí na lízing? Nevim, ale je to tak! Přitom je zajímavý, že řidiči i podstatně dražších vozů se naopak vesměs chovají docela slušně.
NČ, že by potrefená zakejhala? (Jitka - Mail - WWW) 16.05.2006, 07:34:36
Jinak bych se asi přikláněla k přezkušování. Plošně určit věkovou hranici by oprqavdu byla diskriminace.
(Jelena - Mail - WWW) 16.05.2006, 07:36:00
Každý v 65 musí na prohlídku, zda je k řízení způsobilý. Pak v 68 a poté každé dva roky. Díky novému silničnímu zákonu, budou tito lidé povinní sebou lékařské osvědčení vozit (doteď nemuseli). A dál už je to na těch lidech, jak se sami cítí. Stejně tak se musí rozhodovat mladý člověk po probdělé noci, jestli má na to uřídit v kuse 100 km.
Jitko, promiň (NČ - Mail - WWW) 16.05.2006, 07:44:15
netušil jsem, že jsem potrefil právě Tebe! To mě fakt mrzí.
Jelenko, nojo, dík. (NČ - Mail - WWW) 16.05.2006, 07:57:24
Já řídívám i prcovně, tak už, vzhledem k pokročilý stařecký demenci, chodím každej rok. Ani jsem si neuvědomil, že jinak to je jinak :-)
NČ: (opas - Mail - WWW) 16.05.2006, 08:00:03
řidiči octavii a suberbu prasi vetsinou proto, ze to jsou zoufalci, kteri nestihaji. V suberbech jezdi manazeri, kteri ovsem nejsou dost duleziti na to, aby mohli jednani posunout nebo zrusit.
Octavie vetsinou maji ruzni nosici vody, kteri maji od nekoho naplanovane, co vsechno musi ten den objet. No a kdyz vznikne kolona, ktera jim nabourava plan, tak se ji snazi predjet za kazdou cenu. Je to proste, mily Watsone.
Souhlasím: (W - Mail - WWW) 16.05.2006, 08:06:08
přezkušovat povinně od určité věkové hranice-ale kde jsou hranice benevolentnosti, resp.úplatkovosti ? Aby to přezkušování mělo vůběc nějaký smysl.
Manželův kolega se zabil, když nechtěl přežehlit starouška s vnoučaty v embéčku, který nedal přednost v jízdě. Vyhnul se mu v silném bytelném autě - ale trefil bohužel do stromu. Bylo to na místě. Zachránil zřejmě 3 životy. Přehlédnout hlavní může i mlaďák já vím. Ale. NČ má pravdu - vejtahové na silnicích mi taky pijou krev. Vyrovnaní jedinci takhle nevyvádějí. Kromě toho mnoha stačí pocit, že kdyby chtěli, tak by mohli předjet všechny vozy před sebou. Mám strach, když syn dost jezdí, vždycky mi odlehne, když v pořádku dorazí. Má taky silný vůz, dvoulitr Forda, machrovinky má už ale dávno za sebou, jezdí stylem - Poršáky nehoním, na ostatní mám. Ale nějaký blbec to do něj napálit může. Byla bych rozhodně pro zpřísnění. Za alkohol za volantem sebrat na místě řidičák. A žádný - kámoš na dopravce mi ho vrátí ! To jsem se rozzlobila.
NČ, máš výborný pozorovací talent. (master - Mail - WWW) 16.05.2006, 08:42:19
Přesně to, o čem píšeš, mám ověřené také. V obci mě ti jmenovaní nedočkavci také předjíždějí. Ale proč? Já je pak na křižovatce dojedu. Asi je to pod jejich úrovní jet 50 za Fabií. Ještě bych dodal, že nebezpeční řidiči jsou rovněž roztěkaní majitelé milenek. Je to asi dva roky, jel jsem služebním autem do matičky Phy a před Slaným byla řetězová nehoda. Zastavil jsem dostatečně vzdálen od posledního nákladního auta a najednou rána, až jsem poskočil. Zezadu do mně narazil jeden zamilovaný pán, který se snad věnoval více své mladé spolujezdkyni, než silnici. Ale jak ta se pak do mně obula... To, co produkovala, to jí vůbec nešlo k pleti. Asi tím nárazem se rázem změnila ve furii a on ji pak musel dlouho krotit. Bylo však jasné, že mají po plánovaném výletě.
Policejní odhad byl u mne 40tisíc, skutečnost pak 120. U něho snad mnohem víc, protože byl nepojízdný a musel volat odtahovku + pěkná pokuta. Když to shrneme, tak za volant nepatří puberťáci a starci. Opilci a tokající tetřívci s milenkami, dále telefonisté bez HF, ospalí a unavení řidiči všech věkových kategorií a všichni majitelé Octávií a Superbů...jo, a také politici s imunitou. Zapomněl jsem na někoho? :-)))
Opas: Jo, sou to volové!!!! (NČ - Mail - WWW) 16.05.2006, 08:54:00
Ti budou všude a vždycky. Na ty platí jedině tvrdej postih. Pokud nebudou VB a jim podobný šerifové důsledně kontrolovat a postihovat, tak bude jen hůř. Stačí se podivat na prasárny německejch prasat u nás. Doma by si todle nedovolili ani omylem, protože by se jim to sakra nevyplatilo!
Takže ne, že by jen čeští řidiči byli prasata! Nýbrž české vlády a čeští "demokratičtí humanisté" vytvořili z česka ráj pro prasata! A prasata všech zemí si to už dávno řekla.
Sebevražedné chodce (Sinix - Mail - WWW) 16.05.2006, 09:39:28
vídám bohužel často. Dokonce už jsem viděl asi 80 letou stařenku o holi, jak se vrhla před rozjetou tramvaj, která zvonila, brzdila, nicméně stařenka byla byla v pohodě, ani se neohlédla. Chodci by si měli uvědomit stále dokola omílaný fakt, a sice k čemu jim bude to, že měli přednost (i když u té tramvaje ji ani nemají), a že řidič, dejme tomu, skončí ve vězení, když oni budou v nemocnici, nebo dokonce na hřbitově. Já nemám problém chodce pouštět, ale musím na to mít čas. Další věc je, že chodci se "zapíchnou" na přechodu a koukají úplně na druhou stranu, takže i když je chci pustit, tak nereagují. Zjevně si myslí, že když jdou "po svých", že nemusejí sledovat provoz. Ale to je jenom další obraz naší doby...
Já si tedy myslím, (Margot - Mail - WWW) 16.05.2006, 10:01:56
že lékařská prohlídka starých řidičů není sama o sobě nijak dostačující k tomu, aby jim zůstal řidičák. Co ten doktor v ordinaci může vlastně vybádat? Ten může změřit tlak, vzít odběry krve, zkontrolovat třeba barvoslepost (semafory), ale jeho potvrzení o zdravotním stavu by mělo být jen půlkou toho "potvrzení o způsobilosti". Druhou půlkou by měla být jízda s instruktorem autoškoly, protože jenom ten pak skutečně vidí, jakým způsobem ten řidič jezdí a jestli na tu silnici patří nebo nepatří. Doktor může nějak posoudit zdraví pacienta, ale od stolu v ordinaci fakt dost těžko pozná jaký je to řidič.
Ja jsem ten svatecni ridic, (Lenkynka - Mail - WWW) 16.05.2006, 10:12:31
ale jsem opatrnna a najeto uz mam taky celkem dost. Poctive dodrzuji pravidla atd. No a ted ta perlicka, abych se trochu shodila - vraceli jsme se z vody, nasi milovanou lod na strese a ja ridila. Blizili jsme se ke vsi, uz jsem pomalu zpomalovala a najednou to vypadalo, ze se lod uvolnila, tak jsem se na ni zkoumave podivala do zrcatka, bylo to par vterin, ale mezitim jsem stihla projet kolem cedule s nazvem vsi rychlosti 70km/h, sice jsem hned zpomalila na 50, ale co cert nechtel, samozrejme tam stali policajti a platila jsem dve stovky. Pritel to pak vsude daval k dobrymu, ze ja poctivka platila pokutu. Ani tomu nikdo nechtel verit (a ja to malem obrecela).
Sinix, (Margot - Mail - WWW) 16.05.2006, 10:13:09
mojí babičce je hodně přes devadesát a už dlouho prakticky nevychází z domu, ostatní už musí za ní. Před pár lety ji moje maminka vzala k doktorovi a babi se o dvou holích vydala prostředkem silnice, máti vstávaly vlasy na hlavě. Babička jí nasupeně odsekla, že chodník je daleko, na ten nepůjde a nevyjde ten schod... a že ty auta ji přece viděj, no tak přece prostě počkaj nebo pojedou jinudy... no vždyť ji přeci viděj, že tam jde, tak co by ji přejížděly.
Jen počkej, (Sinix - Mail - WWW) 16.05.2006, 10:28:17
Margot, až tam jednou pojede nějaký rozjetý kamion nebo autobus, anebo splašený motorkář 200 km/h, prostředkem a přehlídne ji...
S chodcema to je na mrtvici (Wendy - Mail - WWW) 16.05.2006, 10:31:24
a s řidičema taky... nejlepší je, když jdete přes doupružní silnici, auto blíž k vám vás pustí, ale v levém pruhu jede jiné auto, velkou prudkostí a i když vidí, že se u zebry stojí, napálí to přes. Takže hodnému zamáváte a ten za ním vás přežehlí.
Senioři jsou katagorií paličáků všude, tak proč ne na silnici, že Margot. Zdravím babičku. Tvůj nápad s jízdou s instruktory není špatný - ale kdo by je platil. Jízdy chtivý řidič. Už vidím těch úplatků. Možná jsem pesimista, ale když to vidím kolem sebe, nevím nevím.
(Katka - Mail - WWW) 16.05.2006, 10:32:12
No, to bychom potom například, mohli těm ,,Kmetům" zakázat chodit třeba po těch přechodech! Protože špatně vidí a neumí tak dobře odhadnout vzdálenost:-)
(Margot - Mail - WWW) 16.05.2006, 11:54:57
Sinix - no já to samozřejmě chápu a z babiččiny logiky jsme doma všichni nadskakovali, jen jsem chtěla ukázat kam až logika chodce může sklouznout o). (A maminka ji po tý silnici pochopitelně chodit nenechala o).)
Wendy - máš pravdu. A s těmi úplatky, no to si nevybereš. Maj kvůli tomu potvrzení podmáznout instruktora nebo doktora? Jen mi přijde, že jeden bez druhého stejně posoudí houby.
(mamča - Mail - WWW) 16.05.2006, 12:39:16
Není to o věku, ale o ohleduplnosti. Podívejte se na venkov. Na nákup i k doktorovi je daleko, a je třeba tam občas dojet. Vlaky a autobusy leckde jezdí jednou za den, nebo ani to ne. Jak jinak se ti lidé mají dostat kam potřebují ? No jasně, vytáhnou ze stodoly starou Škodovku, a hurá do města ! Cestou potkají tak leda traktor, tak na tu chvíli zastaví a jede se dál. Ve městě je čeká jedna křižovatka, tak jim umožněme, aby mohli k tomu supermarketu odbočit, ne ? Stojí nás to pár sekund času.
Ve městě to mají starouškové horší. S autem už se třeba bojí, tak jedou MHD (pokud dojdou). Tam poslouchají kecy, kam se ti důchodci cpou, mezi pracující (studenty, matky s kočárky) a ještě mají tu drzost, že by chtěli sedět !? No, a pak jeden důchodce srazí paní soudkyni na přechodu. Aniž by se zjistilo, jestli mu tam náhodou v zamyšlení nevběhla, už všichni posílají „dědu“ do starého železa, či na hřbitov. Jak to dělají třeba v Americe ? (Když už nám jí dávají za příklad.) Tam jezdí děti od 16ti a stařečci až do smrti. Asi tam jsou k sobě vzájemně ohleduplní, když to jde. O MHD si tam totiž můžou nechat leckde tak leda zdát.
mamčo (Wendy - Mail - WWW) 16.05.2006, 13:10:23
nejsem programově zaměřená na staroušky, nakonec taky jednou budu stará. Ohleduplnost jistě, a ať si v klidu zajedou kam potřebují. Jenže na silnicích musejí dodržovat dopravní předpisy, o tom to je. A o nechtěném ohrožení sebe i druhých.
Katko, (motýl Anonym - Mail - WWW) 16.05.2006, 13:14:49
dědka na přechodu vidím a počítám s tím, že je slepej a myšlenkama někde u tašky limetek :-). Takže pokud jedu předvídavě, neohrožuje mě. Dědek za volantem ve výše popsaný kondici mě ale ohrožuje a já to do poslední chvíle nevím, že je to on!
enčé, mám felicii. Jezdím normálně. Myslíš, že až se jednou zmůžu na oktávku, protože se mi to auto líbí, stane se ze mě řidič hovado? Žeby nějaká magie? Ale na to Ty přece nevěříš :-)
Já bych řek´, (toulavej - Mail - WWW) 16.05.2006, 13:15:19
že žádná opatření pro zvýšení bezpečnosti nejsou k ničemu, dokud po našich silnicích bude jezdit a
po chodnících chodit tolik BEZOHLEDNÝCH A ZAMINDRÁKOVANÝCH LIDÍ, kteří sobě nebo okolí něco dokazují. Nechci tu moc vytahovat příklady z Ameriky, kterou jsem několikrát projel křížem krážem, ale hlupáky, kteří předvádějí sílu svého stroje ( všichni jsou na tom přibližně stejně ) nebo si dovolí nezastavit nebo nedat přednost, kde mají, jsem tam prakticky neviděl. Ani bohatým by se to totiž nevyplatilo. Ovšem doprava je tam velmi logicky zorganizovaná, například omezení rychlosti jen tam, kde je to opravdu nezbytné. Jestliže jsou u nás dopravní značky často nesmyslně osazené a nelze to změnit, pak je také lidé nedodržují. A od toho se odvíjí všechno další. Nedodržování zákonů a předpisů z nichž je mnoho úplně špatných. Kontrola stavu lékárniček při akcích Kryštof, kterou více než polovina obyvatel podporuje, nemá nejmenší význam. Zato hlídkovat před nebezpečným úsekem na silnici, kde už bylo několik těžkých nehod, by bylo na místě. Místo toho jsem se ze včerejší reportáže v TV dozvěděl od policisty, že všechna označení v daném úseku jsou v pořádku podle předpisů a není potřeba na daném stavu cokoliv měnit. Tomu říkám přístup. To, že v tomto případě děda srazil chodce na přechodu je smutné, ale je to ojedinělý případ. Těch mladých, kteří to udělali také, je nesrovnatelně více. O nich mluvme.
NČ, to si přece nemůžeš nechat líbit. (master - Mail - WWW) 16.05.2006, 13:20:34
To je podpásovka. Přečti si příspěvek Motýla ve 13:14. On tě pasoval na dědka...
Píše to mezi řádky neviditelným písmem.
nééé! (motýl Anonym - Mail - WWW) 16.05.2006, 13:25:33
Já myslel vobecnýho dědka s vobecnou taškou limetek! :-))
Ale strejdo, docela viditelnym písmem!!!! (NČ - Mail - WWW) 16.05.2006, 13:28:30
Jenže - vono se dost těžko někomu vyvrací objektývní pravda pravdoucí :-((((
A k tý budoucí anonýmní Octávce - co říct? Mně se totiž taky docela líbí (teda jedině černá) a taky uvažuju. Až mě opustí mé VéWé s obsahem 1.800 a neuvěřitelnou spotřebou 6 litrů mimo Prahu, tak si začnu zjišťovat spotřebu Octávek :-)))) Ale jestli to ze mě udělá prase....???
Souhlasim s toulavym, (Lenkynka - Mail - WWW) 16.05.2006, 13:38:48
kdy uz znaceni bude rozumne? Jet v sobotu o pulnoci kolem skoly tricitkou jen kvuli tomu, ze to prikazuje znacka, je strasny nesmyl. Misto spousty prikazu omezeni rychlosti by stacilo dat treba doporucenou rychlost. Pokud je nekde prehledny usek, nikde zadny barak a presto je to ve vsi, proc tam nedat znacku, ze se smi jet treba 60 ci pod. Prijde mi, ze tam, kde je znacek potreba, nejsou a naopak.
Až přijedu na chalupu (Wendy - Mail - WWW) 16.05.2006, 14:17:28
vezmu kyblík s vápnem a na silnici naproti od nás k sousedom namaluju zebru. Pak ještě někde, kde jsou na prd, štípnu pár potřebných značek. Kolik to asi bude na pokutě ? Ale třeba nám ti voli řidiči bez bázně a hany nepřejedou zase kočku...
Wendy : (mamča - Mail - WWW) 16.05.2006, 15:44:18
Řekla bych, že starouškové dodržují předpisy víc, než rozevlátá mládež. Jen ty reakce už nejsou tak rychlé.
Já jsem posledních 7 let (kvůli nemoci) neseděla za volantem. Teď bych potřebovala zase začít jezdit, a bojím se. Mám naježděno za skoro 30let docela dost, (mj. amatérské soutěže BOAS), ale podmínky se za těch pár let změnily. Když jsem chtěla dříve na dálnici předjet, stačilo juknout do zrcátka, a to pomalu jedoucí auto předjet. Dneska juknu, nikde nic...a najednou se odněkud přiřítí auto dvěstěkilometrovou rychlostí, a jsem v háji. Aut za poslední roky značně přibylo, a silnic je pořád stejně. Když je nás na těch silnicích tolik, musí se důsledně dodržovat předpisy, jinak se vzájemně pobijeme. ...a staří, nebo nemocní budeme jednou všichni.
Wendy, (Lenkynka - Mail - WWW) 16.05.2006, 16:00:06
dobry napad :o) Mozna bys jim tam mohla nakreslit i nejakej sprostej obrazek :oD
|