[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
LÁSKA? ALE JAKÁ?
Rubrika: [téma]

Ahoj Danielo, když jsem četla níže uvedený článek, tak jsem si vzpomněla na všechny ty maily s "láskovými problémy", co Ti přicházejí do poradny a napadlo mě, že by snad mohlo někomu pomoci si přečíst a pak popřemýšlet, jak k lásce každý z nás přistupuje. Co pro něj láska znamená, co od ní očekává... A třeba někomu tento text pomůže nalézt odpovědi na některá z jeho „proč“.

 


"Láska jestliže"


     První typ lásky je pro mnoho lidí jediný, jaký vůbec znají. Nazývám tuto lásku "láska jestliže". Tuto lásku můžeme přijímat nebo dávat, pokud jsou splněny určité požadavky. Musíš něco udělat, aby sis takovou lásku zasloužil. "Jestliže budeš hodné děťátko, tatínek tě bude mít rád." "Jestliže uspokojíš mé očekávání jako milenec..." "Jestliže vyhovíš mým představám..." "Jestliže se se mnou vyspíš..." – budu tě mít rád. Rodiče často učí své děti tomuto druhu lásky, když jim říkají: "Jestliže budeš mít dobré vysvědčení..., jestliže se budeš přátelit s těmi a těmi dětmi..., jestliže se budeš oblékat a chovat tak a tak..., budeme tě mít rádi." V tomto případě je láska nabízena výměnou za něco, co si druhá strana přeje.   motivace takové lásky je v podstatě sobecká. Jejím účelem je získat něco výměnou za lásku.


     Láska "jestliže" je jako lákadlo na provázku, které může kdykoliv zmizet. Jsou-li plněny podmínky, všechno je v pořádku. Jakmile se začneš zdráhat – nevyhovíš požadavkům na sex, nechceš souhlasit s potratem – láska je ta tam. Je to politováníhodné, že láska, která si klade podmínky, téměř vždy sama sebe zničí, protože dříve nebo později jeden z partnerů nebude stačit plnit požadavky druhého.


     Mnoho manželství se rozpadá, protože byla založena na tomto typu lásky. Manžel nebo manželka zjistí, že je zamilována nikoli do svého skutečného partnera, ale do vysněné, neskutečné, zromantizované představy. Když časem zjistí, jaký její partner ve skutečnosti je nebo přestanou být plněna očekávání, "láska jestliže" se často obrátí v zášť, a ostatní lidé se možná nikdy nedoví proč.


"Láska protože"


     Druhým typem lásky (a myslím, že na základě tohoto typu lásky se vdává a žení nejvíce lidí) je láska, kterou nazývám "láska protože". Touto láskou je člověk milován pro něco, čím je, co má nebo dělá. Jinými slovy, tato láska vzniká na základě určitých hodnot nebo kvalit partnera. Tato láska vlastně říká: "Miluji tě, protože jsi hezká." "Miluji tě, protože jsi bohatý." "Miluji tě, protože mi poskytuješ bezpečí." "Miluji tě, protože jsi jiný než všichni ostatní, protože jsi oblíbený nebo slavný" apod. Možná znáte nějakou ženu, která miluje určitého muže, protože je to výborný sportovec. Na někoho jiného než na absolutní jedničku by se ani nepodívala. Je zamilována nikoli do něj, ale do jeho postavení a popularity.


Častokrát mi lidé říkají: "Tato – láska protože – se mi docela líbí. Chci být milován pro to, co jsem, pro konkrétní kvality a hodnoty, které mám. Co je na tom špatného?" Možná, že nic. Každý z nás chce být milován pro něco ve svém životě. Určitě je lepší dát přednost této lásce před "láskou jestliže". "Lásku jestliže" si musíme zasloužit, a to mnohdy vyžaduje spoustu úsilí. Pokud nás někdo miluje pro to, co jsme, je to pro nás mnohem pohodlnější. Víme, že něco v nás nebo na nás je hodno lásky.


     Žijeme-li však v takovém vztahu, brzy na tom nebudeme lépe než ti, kdo si musejí svou "lásku jestliže" zasloužit. A to není příliš pevný základ pro manželství ani pro jakýkoli jiný trvalý vztah. Považme například problém konkurence. Co se stane, objeví-li se někdo, kdo vykazuje žádané kvality ve větší míře? Představ si, že jsi má žena a tvoje krása je důvodem, proč tě tvůj muž má rád. Co se stane, když se "na scéně" objeví krásnější žena?


Pokud je láska tvé přítelkyně nebo manželky založena na tvém platu nebo na tom, co je za něj možno koupit, co se stane, když ztratíš práci nebo nebudeš-li schopen z nějakých důvodů vydělávat tolik jako dříve? Nebo co se stane, když se objeví někdo, kdo má víc peněz nebo lepší schopnosti je vydělávat? Vyřadí tě taková konkurence? Ohrozí tvůj vztah? Pokud ano, je to typický příklad "lásky protože".


     S tímto druhem lásky se pojí ještě další problémy. Je zjištěno a platí to pro většinu z nás, že každého z nás tvoří vlastně dva lidé. Za prvé je to ta podoba, kterou ukazujeme světu: Josh McDowell nebo Paul Lewis – takový, s jakým se setkává veřejnost. A pak existuje ta naše druhá stránka, osobnost, kterou opravdu zná jen velmi málo lidí, pokud ji vůbec někdo zná. Ze svých poradenských pohovorů s lidmi, kteří prožívají "lásku protože", jsem zjistil, že bud' jeden nebo oba partneři se opravdu bojí, aby ten druhý nepoznal jací tam hluboko uvnitř ve skutečnosti jsou. Velmi se obávají, že až jejich partner pozná pravdu, budou méně přijímáni, méně milováni nebo možná úplně odmítnuti.
     Před časem jsem na toto téma hovořil se skupinou studentů. Jedna ze studentek se najednou rozplakala. Bývala krásná a byla zasnoubená. Po automobilové nehodě však zůstala její levá tvář ošklivě zjizvena. Hodně ji pomohla plastická operace, ale její vztah nebyl nic než "láskou protože". Její srdce naplnily nejistota a strach, nakonec se její známost "zhroutila". Byl to klasický příklad "lásky protože". Ta vlastně říká: "Miluji tě, chci tě, protože..." Mnohé lásky, které jsme v životě poznali, jsou láskami tohoto typu. Tento druh lásky v nás vždycky vyvolá pochybnosti, jak dlouho vydrží.


"Miluji tě a tečka"


     Naštěstí však existuje ještě jiný druh lásky, láska zářivá a krásná. Přál bych každému, aby ji prožil. Je to láska bez podmínek. Tato láska vlastně říká: "Miluji tě, nehledě na to, jaký možná v jádru jsi. Budu tě milovat, ať se s tebou stane cokoli. Nemůžeš udělat nic, co by ohrozilo mou lásku. Miluji tě a tečka."


     Láska "miluji tě a tečka" není slepá. K tomu má daleko. Tato láska může svůj objekt znát velmi dobře. Zná jeho nedostatky a chyby. Naprosto beze zbytku ho přijímá, aniž by za to cokoli požadovala. Tuto lásku si není možno nijak zasloužit. Nemůžete udělat nic, aby byla větší. Nemůžete ji ničím odvrátit. Není na nic vázaná. Od "lásky protože" se liší tím, že nevzniká na základě nějaké přitažlivé kvality milované osoby. Touto láskou můžeme milovat i naprosto bezvýznamné osoby tak, jako by měly nekonečnou hodnotu.
     Tuto lásku jsou schopni prožívat jen úplní a zralí jedinci, kteří nepotřebují ze životních vztahů stále jen brát, aby zaplnili prázdná místa ve své vlastní osobnosti. Zralé osobnosti nic nebrání v tom, aby do vztahu dávala, aniž by za to něco požadovala. Aniž si to možná uvědomuješ, tato láska je pro nás důležitější než cokoli jiného. Pokud zrovna teď neprožíváš takovou lásku, pravděpodobně doufáš, že jednou ji prožiješ, nebo se rád vracíš k dobře střežené vzpomínce na dobu, kdy jsi takovou lásku zakoušel. Život bez vztahu, který takovou lásku alespoň připomíná, vede v posledku k beznaději. Láska "miluji tě a tečka" je vztah, do kterého investujeme. Tato láska se nemůže dočkat, až bude moci něco dát. Ostatní dva druhy lásky se nemohou dočkat, až něco získají. "Miluji tě a tečka" znamená "dávám", dobrovolně dávám sebe sama. A v tomto vztahu není místo pro obavy, nejistotu, nátlak, závist nebo žárlivost.


     V době, kdy jsme byli zasnoubeni, napsala mi moje dnešní manželka Dottie dopis. Stálo v něm: "Drahý, vím, že mne přijímáš takovou, jaká jsem, že před tebou nemusím nic předvádět. Nemusím se snažit vypadat nebo chovat se určitým způsobem... Ty mě zkrátka máš rád." A potom dodala: "Víš, co to pro mne znamená? Vzbuzuje to ve mně touhu být ti víc než ženou."


     Spousta kluků namítne: "Kdybych měl svou dívku rád bez ohledu na to, jak vypadá a co dělá, nebude se zanedbávat?" A víš, že ne? Taková láska je láska, ve které dáváme. Je to vlastně Boží láska působící v člověku. Je tak přívětivá, krásná a tak neodolatelná, že dokáže z druhého "vytáhnout" to nejlepší. Vyvolává v tom druhém tvořící změny. Tyto změny nevyžaduje, jsou jednoduše přirozenou reakcí na bezpodmínečnou lásku. Moje manželka mě takto miluje, před ní nemusím nic hrát. Její bezpodmínečná reakce ve mně vyvolává přirozenou touhu být takový, jaký bych podle ní být měl. Ne, že bych takový být musel, ale já takový být chci. Je to přirozená reakce na lásku "miluji tě a tečka", kterou mne miluje.


     Kterou ze tří jmenovaných druhů lásky si vybereš? Velmi málo lidí si záměrně vybírá "lásku jestliže". Ta vyžaduje nepřetržité a nekonečné úsilí. Zůstávají další dva typy lásky. Je překvapující, že hodně lidí volí "lásku protože". Možná, že být milován tímto způsobem je lichotivější. Být milován pro to, co jsem nebo co mám, je uspokojující. Podporuje to vaše sebevědomí. Je to však křehká stavba, která nakonec ničí sama sebe.
     Tajemství skutečné lásky je ve třetím typu lásky – "miluji tě a tečka". Není příliš běžný, protože jediným trvalým zdrojem této lásky je sám Bůh. Žádný člověk nemůže důsledně milovat touto láskou, aniž by v něm nepřebýval Boží Duch a nevedl ho. A Bůh nezištně vkládá tuto lásku do srdce každého člověka, který je ochoten přiznat, že o to stojí a že potřebuje Boží pomoc, aby dokázal takovou lásku projevit.


     Proč je tato láska tak vzácná? Proč je takovým tajemstvím? Protože se nesnáší s lidskou pýchou. Neradi přiznáváme, že nedokážeme být vlastní silou a vůlí tím, čím chceme. Nejraději bychom zapomněli na tuto lásku "miluji tě a tečka", protože vyžaduje kázeň a sebeovládání. Vyžaduje, abychom brali své emoce a tělesné touhy tak, aby nám sloužily, a ne tak, abychom my sloužili jim.


(Z knížky "Lásku dát, lásku brát" od Josh McDowella a Paula Lewise vybrala Saffron)


 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Nechce se mi to rozebírat (NČ - Mail - WWW) 12.04.2006, 11:33:44
a zase přesvědčovat již přesvědčené.
JÁ OSOBNĚ tu trojku vidim jako naprosto účelově sesmolenej blábol. Asi tak, jako když si sám na začátku určím výsledek a pak vymýšlím, jak si ho zdůvodnit (Rangers - Balíček karet).

Saffron, (marťa - Mail - WWW) 12.04.2006, 11:34:06
mám pocit, že " láskou č. 3" milujeme svoje děti ( aspoň většinou). Pro partnerský vztah mi vyvstává pár otázek - např. čím je poměřována ona bezvýznamnost osoby, kterou milujeme, jako by měla nekonečnou hodnotu? tomu opravdu nerozumím, o kom se dá říct, že je naprosto bezvýznamný... A dál: milujeme tedy osobu bez ohledu na to, má-li nějaké přitažlivé kvality, bereme ji takovou, jaká je - takže zralá láska přijímá i toho, který mlátí svou těhotnou partnerku? Toho, který bere peníze? A doufá, že z něj " vytáhne to nejlepší"? Pokud namítneme, že takové jedince zralí lidé nemilují, dostáváme se do kategorie č.2. Podle mně partnerské vztahy vždy fungují na základě nějaké výměny ( citů, podpory, lásky, třeba i toho, že jsme rádi obětí, a tak se necháme využívat,čehokoli). Ze vztahů si vždy potřebujeme něco brát - nějaké uspokojení .
Vztahy se podle mně do těchle tří divných škatulek nevejdou. Tahle typologie mi zkrátka nesedí - ale uznávám, že jsem ještě nezralý jedinec... :o)

jo, taky mi to připadá - přesně jak to napsal NČ - (kiwi - Mail - WWW) 12.04.2006, 11:39:49
za účelem napsání knížky sestavení řady slov do vět a vět do odstavců - celkově blábol :))) - ale proti Saffron nemám vůbec nic, chraň pámbu!!!

No, (tonja - Mail - WWW) 12.04.2006, 11:48:43
ja bych cislo 3 oznacila spis jinak. "Miluju Te, protoze pri tobe jsem sám sebou a muzu byt sam sebou. Davas mi tu silu, ktera me posouva kupredu, citim, ze pri Tobe mi je moc dobre." Chce to pak i stejnou odezvu a davani toho sameho pocitu te druhe strane. Tod vse. Zdravim :-)))

(Wendy - Mail - WWW) 12.04.2006, 11:51:02
Jestliže se mi podaří milovat někoho proto, protože se mi to bude líbit, klidně tam dám i tu tečku...

Láska "miluji tě a tečka" (Míša - Mail - WWW) 12.04.2006, 11:55:54
není láska, ale počáteční stav zamilovanosti s růžovejma brejličkama. Tak to teda vidím já.

Když bych chtěla použít stejný styl demagogie - znamenalo by to třeba to, že když muž, kterého miluji, například zneužije malé dítě, tak já ho ve jménu "lásky a tečky" za to neodsoudím a nerozejdu se s ním, ale budu ho i nadále milovat takového, jaký je, beze zbytku ho budu přijímat i s jeho chybami? Ufff, asi nejsem stvořena pro tu pravou lásku...

No já si lidi myslím, (Wendy - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:04:47
že to neplatí pro úchyly...nebo by tedy nemělo, že.

Wen, aha. Tak proto to nechápu :-( (NČ - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:08:07


Krásný příklad různých výkladů jediné věci, je to stejně jako v naší legislativě.... (Vodoměrka - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:22:18
... taky neexistuje snad jediný zákon a vyhláška, která by se nedala vyložit více způsoby.
Proč odsuzujete hlavně tu lásku "miluji tě a tečka"? Vždyť tam přece nikde není psáno, že to platí na vrahy, úchyly a jiné psychicky nemocné lidi. Máme snad v sobě každý ještě nějaký morální kodex, na základě kterého si též vybíráme jedince, kterého chceme milovat. Chyby má každý, nikdo z nás není neomylný, bezchybný ani jinak dokonalý ve všech směrech. Proč hned ve všem hledáte jen to nejhorší s poukázáním na ty nejexemlárnější případy (muž, co zneužije malé dítě atd.)?

opravuji... (Vodoměrka - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:23:48
...nejexemplárnější... vypadlo mi tam písmenko...

Wendy, (Míša - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:27:18
ale za to zneužité dítě si přece můžeš dosadit cokoliv jiného. Já jsem to zveličila úmyslně. Nemusím milovat zrovna rovnou úchyla, ale slogan "nemůžeš udělat nic, coby ohrozilo moji lásku" mi přijde jako docela pěkná pakárna. To už se potom fakt nedivím, že ve jménu takové PATOLOGICKÉ lásky jsou některé ženy schopny vydržet cokoliv.

No jo, Vodoměrko, (Míša - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:36:36
když já jsem realista. Než nějaké vzdychání "Ach bóóže - jak já ho MILUJU!", tak se na všechno dívám spíš z rozumového hlediska. Jó, taky byly časy, kdy jsem neviděla-neslyšela, ale to bylo právě to období zamilovanosti. Svého muže mám ráda, ale že bych naprosto nekriticky milovala všechńy jeho chyby a nedostatky - to teda říct nemůžu. Samozřejmě to platí i z druhé strany.

Bezvýhradná láska (zuzana - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:39:22
nie je slepá! Do ničoho nenúti, nič osobitné nevyžaduje, ale - ak ju človek pociťuje a dostáva, jednoducho sa neprejaví ako násilník alebo tyran. Bezvýhradná láska prebúdza v človeku jeho najlepšie ja. Viem to, mala som to šťastie, že náš otecko všetky svoje deti takouto láskou miloval. Mám vás rád takých, akí ste. Táto istota bolo to najvzácnejšie, čo sme dostali do života. Tiež si myslím, že k takejto láske človek musí skutočne dospieť...

Nojo, (marťa - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:41:15
Vodoměrko, vybíráme si toho, koho chceme milovat, ale pak už přeci neplatí " nemůžeš udělat nic, co by moji lásku ohrozilo", ne? Pak se to dle logiky textu posouvá do kategorie 1 či 2. Nikdo není dokonalý, to je úplně pravda, ale je otázka, kam až ta "zralá láska" jde... jak já to chápu, tak podle autora by měla platit právěže i pro vrahy a úchyly.
Asi své lásky cítíváme jako miluji tě a tečka... do chvíle, než přijde problém.

Přesně tak! (saffron - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:43:08
Těší mě, že účinek tohoto článku je přesně takový, jaký jsem si přála -tzn.,že vyvolá diskusi. Každý z nás si jeho myšlenky přeloží do svého jazyka a podle toho k němu zaujme postoj. O tom to je!Nikde nenajdeme univerzální popis, radu, návod, vždycky se musíme ptát,jak to mám já? Protože pak je jedno, jestli budu mlácená těhotná manželka, nebo zamilovaná a věrně čekající milenka, jestli budu psát na Kudlanku nebo Sally, nikdo za mě nerozhodne a už vůbec nikdo za mě neudělá potřebné kroky. Proto si myslím, že se vyplatí všemi způsoby "hledat pramen". Moje životní zkušenost z poradenské práce je zdánlivě jednoduchá - pro co není člověk rozhodnut,o čem není vnitřně přesvědčen, co nevychází z něj, to neudělá, byť by mu to 100 moudrých radilo:-).Jen to najít!
Takže přátelé, diskutujmež!:-)))

No, asi dostanu mezi tykadla, (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:46:16
ale zkusím to: Zkuste si ten slogan (nemůžeš udělat nic, co by ohrozilo mou lásku), co vypadá jako pěkná pakárna, vztáhnout na svoje dítě. Tam to docela funguje, ne? I v případě úchylek, zavrženíhodných činů atd., že? A o tom ta bezpodmínečná láska je. Ano, můžu milovat i někoho, kdo (s)páchá něco zavrženíhodnýho. Ale neznamená to, že si od něj musím cokoli nechat líbit. "Miluju tě, ale musím od tebe odejít, protože mě tvoje jednání ubližuje / ohrožuje a ty to nechceš změnit." To je taky bezpodmínečná láska; láska neznamená, že musím s někým povinně žít, nechat se od něj mlátit a být jeho otrokem. Jenže to se nedá naučit, vyčíst z amerických bestsellerů, k tomu se musí dojít, tudíž snaha tohoto článku o osvětu je vcelku zbytečná :-)

Nejexemplárnější :-) (NČ - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:48:22
Teda Vodomilko, myslim, že přibližně to slovo, přeloženo do češtiny, je něco jako nejzářnější příklad. Dyť to je tovono. Tak si dosaď jinej příklad:
Zloděj (to snad ještě jo, pokud kradu pro ni).
Nebo násilnej zloděj? To už je asi horší, žejo.
Nebo kořala, kerej přejel autem pár lidí na refýži? (to už tady taky bylo, vo nějakym autobusákovi).
Nejni ale vono to tak, že skutečnej vztah vychází ze zjištění o vyznávání mně sympatickejch hodnot? A to jak psychickejch, tak fyzickejch, tak intelektuálních, tak světonázorovejch, tak i sexuálních, atd??? PROTOŽE???

Tak pokud jsem ten článek dobře četla, (Míša - Mail - WWW) 12.04.2006, 12:54:30
tak se v něm mluvilo o partnerské lásce a ne o rodičovské. Já bych tyhle dva pojmy do sebe teda nepletla. Dost dobře si nedovedu představit srovnávat můj vztah s manželem se vztahem k mým dětem.

No nic proti, (Margot - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:02:26
ale když už bych si měla vybrat z těch tří škatulek, tak věřím v kombinaci variant dvě a tři - tedy "protože" a "bezmezná". Žádné povrchní pitomosti typu "miluji Tě, protože jsi hezký a zazobaný" (to může být prudce dočasné), ale když už, tak "Miluji Tě, protože jsi inteligentní, charakterní, máš moc příjemný styl humoru a dostkrát jsi mi dokázal, že když budu potřebovat, tak se na Tebe můžu spolehnout - a já Ti nabízím totéž." Tedy pokud partner splňuje ta pro mně důležitá "protože" (a já splňuji zase jeho "protože"), tak může fungovat i láska "bezmezná", kdy budu upřímně milovat jeho přednosti i nedostatky (nebo nedostatky aspoň tolerovat) a nějaké jizvy ve tváři po bouračce jsou nepodstatná prkotina. Mám dojem, že samotná "bezmezná" láska bez "protože" a "jestliže" je pěkně nebezpečná, už na Kudlu psalo dost zoufalých slečen milujících "bezmezně" muže, který by zasloužil bezmezně tak leda nakopat do holeně.
"Touto láskou můžeme milovat i naprosto bezvýznamné osoby tak, jako by měly nekonečnou hodnotu." Kdo určuje hodnotu lidí a podle čeho? Podle věku, vzdělání, počtu dětí, majetku, zdravotního stavu...? Třeba zdravotně postižení jsou ještě hodnotní nebo už bezvýznamní?
Ovšem pokud jsou té správné a opravdové lásky schopni jedině věřící (jak autor jednoznačně napsal), tak to taky něco naznačuje...

motýl Anonym, (saffron - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:04:21
souhlasím a dodávám nerveme zbytečně lásku do nějaké klece, nestříháme jí křídla?Láska může mít přece tolik podob.
NČ???? - říkáš: "Asi tak, jako když si sám na začátku určím výsledek a pak vymýšlím, jak si ho zdůvodnit" a pak dodáváš: skutečnej vztah vychází ze zjištění o vyznávání mně sympatickejch hodnot?" a není to to stejný jen v jiných slovech a jednou jako černý a pak jako bílý?

(motýl Anonym - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:07:02
No, vona láska je jenom jedna, dle mýho motýlího chápání světa. I ty tři škatulky z původního článku jsou jen berličkou pro ty, co na to ještě nepřišli.

Přesně tak, motýle Anonyme... (Vodoměrka - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:08:54
někoho milovat ještě neznamená, že s ním nutně musíš žít a to bezvýhradně. Milovat můžeme i někoho, s kým žít nemůžeme, nechceme a nebo nechce nebo nemůže on. Milovat neznamená být s tím druhým svázán navždy a všude. Ale opravdu se k tomu musí dojít. Jako ostatně ke všemu poznání. Někdo k tomu nedojde za celý svůj život. Někdo dojde. A o tom život je.

Margot :-) (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:10:24
Ty zoufalý slečny nezažívají bezmeznou lásku, ale jen dopady svý bezmezný blbosti a bezmezný závislosti za lásku vydávaný. Fakt ten rozdíl necítíš?

safron - ??? (NČ - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:14:13
Ale raději to necháme tak. Dyť už je to tam napsaný, že někdo je pro variantu 1, někdo pro 2, někdo pro 3. Tak ať každej/každá vybéře, co mu sedí nejlíp.
Já sem se jen rozlítostnil tim, že zrovna ta trojka je dávaná jakoby za tu nejúžasnější, zatímco dvě předchozí spíše za určitou vychcanost.

A ještě pro Zuzanu: (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:15:49
Asi tušíš, jakej poklad jsi do svýho života dostala. Většina rodičů právě týhle elementární věci není schopná. Moc Ti to přeju a hodně štěstí v životě :-)

No...taky mi to teda (Ája - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:26:41
připadá dost jako blábol... Jestliže se odsuzuje láska, protože... tak je to podle mě holej nesmysl... Každá láska je protože... z nějakého důvodu.. Vždyť i to dítě milujeme prostě proto, že je naše a - buďme upřímní - cizí dítě by nás zas tolik nedojímalo... Je to mnohoslovnej blábol...

Motýlku, (Margot - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:27:19
nejde o to, jak to vidím já, já ty jejich hvězdoně nemiluju. Jde o to, jak to vidí ty holky a já mám dojem, že ony svou slepotu a závislost cítí právě jako onu všeobětující a bezmeznou lásku.
Netvrdím, že bezmezná láska je špatná nebo neexistuje. Jen trvám na tom, že objektem téhle lásky by měl být jen ten, kdo si ji základní podstatou svojí osobnosti "zaslouží".

motýl Anonym, vďaka, (zuzana - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:29:09
ja veľmi dobre viem, čo som do života dostala. A ako mi to pomáhalo a pomáha. Vždy sa snažím prijímať ľudí takých, akí sú, pretože si tak ako Ty myslím, že LÁSKA JE LEN JEDNA.
Mimochodom, dieťaťom som bola už hodne, hodne dávno...

(motýl Anonym - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:40:51
Myslím, Margot, že se tu pokoušíme nacpat do slov něco, co slovy až tak úplně uchopit nejde. Každej si to poznání stejně utváří v sobě sám na základě svýho života a lidí, který potkal. A každej si, jak moudře pravil děd enčé, nakonec vybere to svý :-)

Naprosto (Olča holča - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:48:17
souhlasím s motýlem Anonymem. Taky si myslím, že můžu někoho bezmezně milovat, ale nemusím s ním žít, když s ním žít nemůžu nebo nechci.
Akorát mě mrzí, že já to mám taky tak v rozmezí dvojky a trojky. :-) Jedničku jsem opustila ve svých pubertálních letech. Došlo mi, jak chabá je to "láska". Naštěstí se mi dostalo velkého daru pochopit lásku č. 3, akorát se někdy těžko realizuje. :-) Jo, nikdo nejsme dokonalý a všechno chce svůj čas. :-)

A neděláte vědu z ... (ježibabka - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:51:18
... eh ... z ničeho? Co je to za lásku, když se při opravdovém problému poručí? Jistěže bych nemilovala úchyla, ale vsadím boty, že bych si všimla úchyláctví dřív, než bych řekla ano. Když už chlapa miluju, miluju ho sice jinak, než jeho matka, ale nemiluju hoo o nic míň. Matka má prominout, a partner(ka) nemusí? Když mu tramvaj ujede obě nohy, tak ho hodím do šrotu? Když se dostane do maléru, tak taky? Je mi vás docela líto, panstvo. Já to mýho miluju i s dluhama, i s kecama, a i když si občas prdne, tak moje láska neutrpí.

Tak jak je to psané, (master - Mail - WWW) 12.04.2006, 13:59:05
je to hezké. Je v tom kus pravdy, ale připadá mi to skoro jako ze říše pohádek. My zkušení (viď Míšo, NČ :-)), protřelí životem, znalí jeho fines, my bychom si tam klidně mohli přidat ještě další škatulku s názvem „Láska i když“. Mám ji(ho) rád, i když bych ji(ho) někdy roztrhl(a) jako hada. Mám ji rád, i když vím, že má určité chyby... atd. Přitom ovšem vím, že má i klady, které překrývají nějakou tu chybičku, protože jak známo, ideál neexistuje. A nepochybuju o tom, že i ona by mně někdy ráda čtvrtila. A přesto se jedná o lásku, která v sobě nese třeba jiné znaky, které zde nejsou vyjmenované. Může to být třeba obava o toho druhého, zodpovědnost, pomoc jeden druhému, láskou můžeme nazvat třeba i dělení se o jednoho nanuka, dělení se o hlt vody na poušti..., jde tedy o nesobeckost ke druhému apod. Někdy jsou to i takové věci, kolikrát i drobnosti (šmarjá, teď jsem si vzpomněl, že budu mít výročí svatby a jestli zapomenu, bude to mít jistě negativní dopad na naši lásku...), které nelze nikam zaškatulkovat. :-))

ojo, bezmezná láska!!! (NČ - Mail - WWW) 12.04.2006, 14:00:36
Sem zrovna včera čuměl, jak stará rašple Rubeška bezmezně celej život milovala a miluje starýho vopelichanýho Skálu.... Von jí pígloval dceru...
Ta pravá láska musí bejt krásná....!!!

Mastere. My zkušení? (NČ - Mail - WWW) 12.04.2006, 14:11:10
proč nenapíšeš: my staří (viď Míšo, NČ :-))???

NČ, (master - Mail - WWW) 12.04.2006, 14:20:05
já jsem se vyjádřil úplně přesně. Copak jsi starý, copak je Míša stará babice? Vždyť je to ženská v rozpuku a ten tvůj knír? Ten nic neznamená. Ani to tvé požírání limetek neříká nic o stavu potence...
Vždyť i ti dříve narození jsou starší než my...

Ájo, (Vodoměrka - Mail - WWW) 12.04.2006, 14:22:09
to, že je dítě něčí, ještě neznamená, že ho ten dotyčný rodič miluje. Nemilujeme z nějakého důvodu, milujeme z lásky. Co člověk, to názor, tisíc lidí, tisíc názorů...
Masterku, tak tak... i z lásky můžeme člověka roztrhnout... naštěstí jen virtuálně... a nechci teď rozpoutat touto poznámkou debatu na téma Jack Rozparovač :-)))

NČ, už si zase koleduješ! Drzoune!!! :-))) (Míša - Mail - WWW) 12.04.2006, 14:27:06


Mastere, (Saffron - Mail - WWW) 12.04.2006, 14:43:14
byl jsi na vysemnesmite, popř. jak se Ti tam líbilo?

Vodoměrko, (Ája - Mail - WWW) 12.04.2006, 14:51:00
nejspíš si jen malinko nerozumíme, co jsem chtěla říct, ale to neva :-)
A Míšo - tak tak! Nedej se! :-))) (ale bojím se, že NČ si koleduje rád a s gustem :-))) Ale zas - na druhou stranu - měj pochopení - víš jak pro něj muší bejt těžký vyrovnat se s takovým dějovým zvrat(k)em, jako že Rubeška miluje skálu? Jsem z toho byla taky celá pryč :-)))))

Je veliky rozdil... (Johanka - Mail - WWW) 12.04.2006, 15:01:41
...mezi tim "mit nekoho rad" a "chtit nekoho za partnera". Uz se tu parkrat zminilo, ze muzu mit nekoho rad, i kdyz s nim nemuzu nebo nechci byt (taky mam jednu takovou velkou lasku :)), ale to je spis takova odbocka od toho vyberu partnera.

Podstatne je, ze mit radi tou bezpodminecnou laskou muzeme mit skutecne vsechny lidi, bez rozdilu. A nemusime byt vesmirni lide ani smazky - ja jsem buddhistka, a stejne jako krestani mame proste "v popisu prace" ucit se mit radi vsechny lidi, vsem pomahat, prat jim vse dobre. Pokud se nekdo chova jako hajzl, bereme to tak, ze je to asi projev toho, ze ma sam nejaky problem, a snazime se mu bud aktivne, nebo dobrymi pranimi pomoci k tomu, aby se toho problemu zbavit, a tudiz nemel v jeho dusledku potrebu delat spatne veci.
Ja kdyz jsem se dala na buddhismus, taky jsem si pomoci techhle metod vylepsila vztahy s par lidmi, se kterymi jsem si myslela, ze naprosto nelze vyjit. Existuje kolem me nekolikruznych skupin lidi, jejichz nekteri clenove se nemohou navzajem vystat, ale se mnou se domluvi kazdy. A dosahla jsem toho jen tim, ze jsem jim uprimne prala vse dobre, az jsem se naucila je mit rada, i kdyz treba neco fakt osklivyho provedli.

No, ale jak uz jsem rekla, "laska k nekomu" a "vyber zivotniho partnera" jsou dve diametralne odlisne veci. Ano, partnera bych mela mit rada, ale opacna implikace, tedy ze mohu mit za partnera, kohokoli mam rada ("laska hory prenasi") neplati ani omylem! Ocekavam od partnerstvi nejake veci (kdyz budu prizemni, tak treba spolecnou vychovu deti), takze je snad jasny, ze si nenabalim nikoho, kdo ty deti ani omylem nechce, abychom se pak akorat navzajem trapili a citove vydirali. Partnerstvi je proste takovy oboustranne prijemny svazek, ktery obema neco prinasi, a tak to ma byt. A muzu mit rada koho chci, ale umim si predstavit situaci, kdy budu radeji sama, i kdyz budu mit velky vyber, protoze mi to nebude stat za to s nimi resit nejake potencialni problemy a velke rozpory - muze se jednak jak o deti, tak i treba o vystehovani z CR do ciziny nebo cokoli, proste otazky, kde neni spravna a spatna odpoved, ale kde proste je nutny se shodnout.

Jo Ájo!!!! (NČ - Mail - WWW) 12.04.2006, 15:06:02
Seš na tom dobře. Byla´s z toho celá pryč!
To já sem z toho eště teď :-(((((((

(Ája - Mail - WWW) 12.04.2006, 15:07:22
ty z toho seš??? :-)))) Tak takovýhle oučinky to na mě zas teda nemá :-))))

Celej pryč!!!! Ty oučínku :-) (NČ - Mail - WWW) 12.04.2006, 15:10:08


(alien - Mail - WWW) 12.04.2006, 15:23:59
Třetí bodík je nedosažitelnej ideál, když připustím, že dosažitelnej, tak jen krátkodobě. Ono by se nechalo polemizovat i o tom ostatním:-)) Láska je láska a soužití je kšeft, viz Plzák a jeho celkem známé kontroverzní názory, v nichž je hluboká moudrost a praxe a nelíbí se nám, protože nám berou iluze:-))

Saffron, (master - Mail - WWW) 12.04.2006, 18:32:58
jo, byl jsem tam asi 5 minut a viděl jsem, že jsme tam byli jen dva. :-)
Neuchvátilo mě to však natolik, abych se tam musel vracet.

Já tam byl taky, (motýl Anonym - Mail - WWW) 12.04.2006, 18:43:40
už kdysi mě tam zavedl něčí link. Vzhledem k tomu, že nemám potřebu obklopovat se zamindrákovanejma lidma, už jsem tam nepáchnul a chodím radši na Kudlanku :-) Je zajímavý, že tady je kultivovanější diskuse než třeba na stránkách reflexu, kde jsem určitou úroveň (naivně) očekával. Dá se říct, že jiná parta diskutérů mi za ty roky na netu k srdci nepřirostla, přestože se tady často neshodneme :-)

NČ, (Olča holča - Mail - WWW) 12.04.2006, 21:12:01
nezlob se, ale zdá se mi, že tě tohle téma nějak vzalo. A je to divný. :-) Ona potrefená husa se vždycky ozve, víš. :-)
Proč ti ta "třetí" láska tak leží v žaludku? Bezmezná nebo chceme-li bezpodmínečná láska neznamená, že si od někoho nechám ubližovat, to ne! Prostě se to těžko vysvětluje.

Johanko ( - Mail - WWW) 13.04.2006, 02:22:32
spolecnou vychovu deti??? Holka a ted jsi na to kapla. Ty chces mit doma PARTNERA! No, drzim ti palce, protoze teprve po narozeni prvniho ditete zjistis koho sis vzala. Je jednoduche basnit o tom co a jak kdyz jsi sama sebou a nemas zadne zavazky. Neco uplne jineho kdyz mas doma cervicka a jsi zavisla (i kdyz nejsi zavisla, citis se tak). Vsak uvidis.

Olgo, (NČ - Mail - WWW) 13.04.2006, 06:31:16
mně zase jako ta potrefená připadáš Ty, právě tim, jak se pokoušíš mě (ale hlavně bych řek, že sebe) přesvědčit.
Ale proč? Nechme si každej svý :-)

motýle (Wendy - Mail - WWW) 13.04.2006, 07:03:38
taky se mi tady líbí, proběhla jsem pár různých diskusních kroužků a nakonec jsem zůstala na krku vám, kudlankovitým....a že se tady občas zajiskří ? Kdyby všichni měli stejné názory, jak by se diskutovalo, že. To by asi nebavilo.

Wendy, (motýl Anonym - Mail - WWW) 13.04.2006, 08:49:25
tak to přesně myslím. Chtěl jsem říct, že mě baví to "jiskření", zatímco všude jinde jde z větší části jen o nadávání do debilů, což se na Kudlance prakticky vůbec neděje - proto jsem tu rád.

Do debilů nadávám ..... (Míša - Mail - WWW) 13.04.2006, 10:23:03
..... dost často ..... sama sobě.

Wendy a motýlku, taky se mi tady s vámi líbí :)

Nepodepsany/a, (Johanka - Mail - WWW) 13.04.2006, 11:35:03
jo, chci partnera a myslim, ze ho mam (a za tyden si ho i vezmu :)). Jak se postavi k ditku, to se ukaze velmi brzy, ale zatim se stavi dobre :).

Myslim, ze dite ma rodice vetsinou dva, a nechce-li byt zena nutne tou zavislou, nemusi. Vse se da vyresit domlouvou, a pokud ne, jsem na pripadny samostatny zivot pripravena financne i jinak. Partner se taky chtel pustit do ditete az tehdy, kdy si bude jisty, ze by se o nej (pro pripad cehokoli) dokazal postarat on *sam*.

Vic toho asi dopredu udelat nemuzeme :)

Míšo, a se mnou néé? :-((((( (NČ - Mail - WWW) 13.04.2006, 12:04:22


To je zajímavý, lidičky (Wendy - Mail - WWW) 13.04.2006, 12:17:26
jsem ještě na jedné platformě, kde jsou ovšem témata dána, je to trochu jinší. Ale také se navodilo takové emotivní téma. Včera a dnes. Že by bylo něco ve vzduchu?
Míšo - napiš hned eNČému prosím. Ať dnes není nikdo smutný.

Johanko, bez obav! (NČ - Mail - WWW) 13.04.2006, 12:18:51
Pokud se staví dobře doposud, tak k dítku se určitě též postaví! :-)

NČ, samozřejmě že i s tebou. Ty jsi na prvním místě :-))) (Míša - Mail - WWW) 13.04.2006, 12:22:41


Ha...s NČ na věčné časy... (Vodoměrka - Mail - WWW) 13.04.2006, 12:43:47


a nikdy jinak! (Vodoměrka - Mail - WWW) 13.04.2006, 12:44:29
Odklepla jsem to jaksi dřív, než jsem stačila dopsat... tak... :-)))))

To neee NC, (Johanka - Mail - WWW) 13.04.2006, 13:02:25
to by bylo vohrozeni mravniho vyvoje nebo vychovy nebo tak neco, ne? :)

Ale to nééé, Johanko! (NČ - Mail - WWW) 13.04.2006, 13:17:45
Teda - todle by mi ani nenapadlo!
Sem nemyslel k hotovýmu nezletilýmu.
Já myslel, že se postaví za účelem VZNIKU dítěte.
Míšo, si kočička!!!!!

a co já ? (Wendy - Mail - WWW) 13.04.2006, 13:21:34
Já chci být také nějaké roztomilé zviřátko, kddyž jsem se za tebe přimluvila.

Wen, si beruška!!!! (NČ - Mail - WWW) 13.04.2006, 13:31:31


Dumky žalky, a co já..?:-((( (Ája - Mail - WWW) 13.04.2006, 13:49:54


Ájo, si pusinka!!!! (NČ - Mail - WWW) 13.04.2006, 14:11:02


Jupíííííííííííííííííííííííí:-))))))))))))) (Ája - Mail - WWW) 13.04.2006, 14:23:10


Tý brďo, tady se to rozjíždí.... :))) (Míša - Mail - WWW) 13.04.2006, 15:01:28


NC, (Johanka - Mail - WWW) 13.04.2006, 18:50:45
no k tomu se prave uz uspesne postavil :). Tak ted aby se nadale tavel uspesne k vzniku dalsich deti...a ne k tem detem :)

Johanko, si Motýlek :-) (NČ - Mail - WWW) 14.04.2006, 05:52:11


Master+motýl Anonym, (saffron - Mail - WWW) 14.04.2006, 18:15:58
myslela jsem si to a bohu díky za to:-)). Kdybych, ale náhodou zase na nějaký čistě "mužský" stránky narazila, tak dám vědět!

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: