| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| VĚKOVÝ ROZDÍL? PRO A PROTI |
Rubrika: [téma] Je to už nějaký čas, co mi Daniela navrhla, abych něco napsala o hledání partnera a o ideálním věkovém rozdílu mezi partnery. Pokusím se tedy o to. Vždycky jsem odevšad slyšela, že dívky vyspívají rychleji, proto je lepší hledat si staršího partnera apod. Na střední škole jsem sama viděla, že zatímco děvčata (mě nevyjímaje) by už si ráda našla nějakou vážnou známost, chlapci si akorát četli Amatérské rádio a seděli u počítačů.
Otázka je, co z toho je vlastně známkou vyspělosti :-) - to, že se pánové tak brzo nehrnou na vztahů, neznamená, že nejsou vyspělí, naopak, přijde mi, že o spoustě věcí uvažují rozumněji, zodpovědněji – tehdy i teď (právě proto se taky možná do těch vztahů hned nehrnuli a nehrnou). $$OBR83882$$Osobně mám zkušenost s věkem partnera v rozmezí – 2 až + 9 let, a na základě tohoto vzorku jsem prozatím usoudila, že věkový rozdíl nehraje téměř žádnou roli (s malou výjimkou – je-li partner mladší, klidně i jen o pár dní, je to "takové divné", prostě je to taková psychologická hranice, která není zásadní překážkou, ale občas působí neplechu, muž z toho může mít komplex, žena srandu apod. Samozřejmě však je-li toto jediný problém, jistě by neměl být důvodem k ukončení či nezapočetí vztahu :)). Ale zpět k tématu: rozhodně nemám z osobních zkušeností pocit, že by starší partneři byli vesměs vyspělejší, zatímco stejně staří vesměs méně vyspělí, záleží to na konkrétním člověku; prostě myslím, že když je někomu nad 20, 25 (mnozí se jistě pousmějí), tak už prostě buď rozum má, nebo ne, a jeho povaha se pak už změní jen málo. Naopak jsem ze všech svých o více než tři roky starších partnerů měla pocit, že mají nějaký problém, potřebují si něco dokazovat, jsou místy trochu dětinští a místy zase příliš vážní a důležití... se stejně starými partnery to bylo takové volnější. Můj současný partner, se kterým jsem pět let, je stejně starý a je moc bezva – ačkoli jsme vyrůstali v jiných městech a potkali se až na VŠ, máme toho spoustu společného – koukali jsme na stejné večerníčky, měli stejně socialisticky vybavenou domácnost, stejné hračky, stejné problémy mezi rodiči po revoluci, v neposlední řadě spolu teď sdílíme studijní i pracovní problémy, spolu jsme hledali a zařizovali byt apod... o tohle všechno přicházejí lidé, kteří mají buď velký věkový rozdíl, takže jeden už má "kus života za sebou", nebo partnera z jiné země; samozřejmě to není nic zásadního, o co bych nedokázala přijít, jen chci ukázat výhody "rovnoměrného" soužití :-). Starší partner má jednu nespornou "technologickou výhodu" – snazší zakládání rodiny. Je-li muž starší o 5-10 let, tak jednak přijdou na oba rodinné pudy přibližně ve stejnou dobu :-), druhak je tu už potenciálně i slušnější materiální zázemí – partner třeba už několik let pracuje, zatímco partnerka dostudovává apod. Nicméně opravdu to považuju za výhodu hlavně technického rázu – není to nic, co by se nedalo během pár let vyřešit i se stejně starým partnerem, a na kvalitu soužití to IMHO nemá vliv. Johanka |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
(Quanti - Mail - WWW) 02.03.2006, 08:30:39
ja musim nesouhlasit :) driv jsem to s 'psychologickou hranici' mladsiho partnera mela taky tak, ale kdyz potkate toho praveho, neresite, o kolik je mladsi... neverila bych tomu, ale vubec mi nevadi, ze je jeste na stredni, zatimco moji spoluzaci pomalu dostudovavaji vysoke ;) je mi s nim moc fajn... mozna je to proto, ze po citove strance ja moc vyspela nejsem a treba ty deti si jeste par let predstavit neumim :) a do tricitky to snad stihnem... ;)
(motýl Anonym - Mail - WWW) 02.03.2006, 09:00:52
Čím je člověk starší, tím míň na věkovém rozdílu záleží. Kolem 35 - 40 let (možná i dřív) nastává čas, kdy je to úplně šumák, tak už to zůstane do smrti. Mojí ženě je o 5 let víc, mezi našimi přáteli je dost párů, kde je ten věkový rozdíl ještě větší (v "neprospěch" ženy), přesto jsou to dlouholeté pěkné vztahy. Je ovšem pravda, že ač ty holky jsou padesátnice, nebo i starší, jsou to vitální dračice, žádné usedlé puťky čekající na důchod :-)
A je jisté, že kdybych se se svou ženou přenesl do období, kdy mně bylo třeba 20 a jí 25, nefungovalo by to - rozešli bychom se do půl roku. Ale dle příspěvku Quanti se zdá, že jsou i výjimky - pokud jim to vydrží, což jim tímto přeju.
A pravda je... (Gita - Mail - WWW) 02.03.2006, 12:45:23
asi někde uprostřed Johanky a Motýla Anonyma.
Na jednu stranu jsem se před nedávnem přesvědčila, jak může být věk strašně relativní - dospělost není dána věkem, spíš zkušenostmi. Na druhou stranu mám podobně jako Johanka celkem špatnou zkušenost se staršími partnery. Taky jsem tam čas od času cítila takové to: "Ty jsi moc mladá, ty tomu nemůžeš rozumět..." A taky trochu snahu mě někam směrovat a tak trochu vychovávat. Mám v práci kolegu, který má 30 s schází se výhradně s holkami pod 20. Jednou z něj vypadlo, že je to proto, že taková holka nepozná, když je chlap špatný milenec. Mno, odbyla jsem to pousmáním a myslela si svoje (já jsem to teda vždycky poznala, čím to asi bude, že???). Takže bych se opravdu moc nedivila, kdyby za cíleným hledáním mladšího (anebo jinak "nerovného", např. vzděláním) partnera byl takový nějaký či jiný podobný komplex komplexíček. Já osobně bych tedy preferovala partnera stejně starého, max. o 5 let staršího a max. o 2 roky mladšího. Ta technologická výhoda spočívající ve "sladění biologických hodin" je sice fajn věc, ale na druhou stranu člověk fakt stárne a s věkem taky pohodlní. Ta akčnost na stejně starém nebo mladším partnerovi je fajn fajn fajn. Souhlasím ale s Motýlem Anonymem v tom, že v mém věku (tj. cca kolem 25) se ty rozdíly vyrýsují mnohem zřetelněji než později - je to dáno možná prostě jen jiným stylem života, např. student na VŠ kontra pracující. Například moje mamka i teta měly/mají o dva roky mladší manžele. Myslím, že no problém. Ale oba páry se brali až po třiceti, v případě obou mužů to byla druhá manželství. Je tedy spíš otázkou, zda se prostě jen nejedná o nabyté zkušenosti, které člověk obvykle získá až časem poté, co si párkrát zdravě i nezdravě namele držku. Pak si člověk hnedle věcí víc cení. Jsou samozřejmě výjimky, které ty zkušenosti mají dřív. Ale obvykle spíš ne. Toť vše.
No a to je právě ono, Gito. (motýl Anonym - Mail - WWW) 02.03.2006, 13:18:34
Když je ti 40, už na tebe jen těžko může třeba 60tiletej partner zkoušet kecy typu: Ty jsi ještě mladá a nemáš ZKUŠENOSTI. (Mimochodem oblíbená věta našich stárnoucích maminek, že? Těm to někdy vydrží až do smrti :-)) Protože ve 40ti máme většinou už všichni nějak ty huby namlácený a víme o životě dost. A mimochodem, nedělej si iluze, že ten pán, co Ti říkal, že tomu nemůžeš rozumět, by Ti to samé neříkal při podstatně menším věkovém rozdílu s odůvodněním, že jsi ženská. To už je prostě takovej druh, co si musí na někom to sebevědomí trochu zvednout. A ten Tvůj kolega, to už je teprve chudák...
(Papagena - Mail - WWW) 02.03.2006, 13:33:45
Moje sestra byla přes dvacet let vdaná ze vrstevníka. Nebylo to vysloveně nešťastné manželství, ale jak ona říká, brzy se z mileneckého páru změnili v párek kámošů. Pak se zamilovala a rozvedla se a dneska je už sedmým rokem s klukem, který je skoro o 15 let mladší než ona. Říká otevřeně, že by s ním nechtěla mít rodinu, že její býv. manžel byl dobrým tátou jejich dvou dětí, ale pro ni je daleko lepším partnerem tenhle druhý. On nikdy po rodině netoužil, zřejmě i proto mu vyhovuje, že od mé ségry mu nehrozí, že by ho tlačila ke zdi. Na první pohled vypadá ten pár naprosto nesourodě, mé sestře bude příští rok padesát a vypadá na svůj věk, zatímco ten její vypadá snad ještě mladší, než je ve skutečnosti. Problém s jejich vztahem mám kdekdo: naši rodiče, kolegové v práci, sousedi, ale ti dva vypadají naprosto šťastně. Držím jim palce, aby jim to vydrželo.
možná bych na to koukala (Inka - Mail - WWW) 02.03.2006, 13:50:50
trochu i z pozice toho jak kdo vyrůstal, co ho formovalo a popřípadě i deformovalo během toho jeho života. S mým prvním partnerem jsem byla od 16ti, byl o rok starší, bylo to moc pěkné a vydrželo to 20 let. S druhým partnerem jsem si po prožitém rozvodu tak nějak uvědomovala, jak bych strašně moc potřebovala mít vedle sebe někoho staršího rozumnějšího o koho by se bylo možné opřít (scházel mi funkční tatínek v dětství a dospívání), měla jsem partnera asi o 25 let staršího, ze začátku ideál, než jsem se vzpamatovala a přišla na to jsem jsem přišla o svobodu, mně tolik drahou a byl konec. Teď mám partnera mladšího o 4 roky a ještě cizince, jsem moc spokojená a tím jak jsem takový akční živelný člověk, tak si uvědomuju, že potřebuju vedle sebe též akčního mladšího člověka, ale myslím, jak už to tu padlo, že po té 40ce ten věkový rozdíl tolik neřešíte pokud není obzvláště markantní, jednotná bábovka se na to asi udělat nedá, porotože jsme každý jiný, prošli jsme každý jinou výchovou, jinými zkušenostmi, máme každý jinou dávku energie a ideálů do budoucnosti....asi je to o tom abychom si uvědomili co vlastně od života chceme a kam opravdu jdeme....
Motýlku, (Margot - Mail - WWW) 02.03.2006, 15:36:07
tou krátkou zmínkou na okraj jsi skvěle trefil do černýho o). On je ten věk vážně relativní o). Já se pravidelně lámu smíchy, když sleduju hovory mojí maminky s babičkou. Pětaosmdesátiletá babi vážně poučuje svou šedesátiletou (čtyřicet let šťastně vdanou) dceru, kterak má manželovi vařit ty teplý večeře, aby ji jednou třeba neopustil - s argumentem:"Vždyť Ty jsi ještě mladá, houby o životě víš".
Moje maminka vůči mně naštěstí tohle tradiční zaklínadlo nepoužívá, ale jinak má taky silnou potřebu mě "zachraňovat" o). Ovšem s maminou se dá vcelku domluvit, s babi moc ne, tam už se zvolna prolíná moudrost se sklerózou o). (Což nechci, aby vyznělo neuctivě, mám je obě ráda, jen člověk některý věci nemůže brát tak úplně smrtelně vážně o), ostatně taky do jejich věku jednou sami dojdem - snad.)
Nooo, (ronja-h - Mail - WWW) 02.03.2006, 15:37:11
moje mamka má 54 a je už skoro 13 let s přítelem, který má 40 a klape jim to v pohodě. Ale je to fakt individuální, prostě byl "starý" už když se narodil :-) Navíc nechtěl a nechce děti, takže vyřešeno. Ale zažili si svoje, jeho rodiče byli samo proti tomu, představovali si to "jinak", ale to se není čemu divit... A taky jeho kamarádi to nemohli nějak vydýchat, oni balili mladé holky a on se "zahodil" s rozvednou "starou" ženskou s dvěma pubertálními dcerami :-)
(motýl Anonym - Mail - WWW) 02.03.2006, 20:54:27
Kudlanko, ten dement nade mnou by snad měl bejt smazanej, ne???
Motýlku, pochopitelně, hned jsem na to vletěla... (kudlanka - Mail - WWW) 02.03.2006, 21:03:26
Bohužel, i když mám pocit, že šňůra od počítače je má šňůra pupeční, přeci jen se "občas" odpoutám a odskočím si i za osobními záležitostmi :-))).
Díky moc za upozornění, a myslím to fakt, Otakárku, Babočko admirále nebo Smrtihlave?
vysvětlení pro čtenáře (kudlanka - Mail - WWW) 02.03.2006, 21:04:59
ten dement, co o něm píše Motýlek, není "ronja-h", jak to teď vypadá, ale byl tam fakt nechutnej a oplzlej příspěvek, kterej jsem vymazala, vyhubila a doufám, že už se k nám nedostane. :-)))
Mladší? (Karel K. - Mail - WWW) 02.03.2006, 23:49:00
No, rozhodně souhlasím s tím, co tady zaznělo - tedy jinak podáno: "moudrost" není úměrná věku, ale zkušenostem.
Sám mám o deset let mladší partnerku. K tomu ještě cizinku, ale to jsem zjistil až poté, kdy mi bylo jasné, že ač je mladší, předstihne svými názory i mně věkově bližší "kolegyně." Sice nezná večerníčky, na které jsem se díval já - u nich je ani nevysílali a o socialismu taky jen "slyšela," ale to snad není to hlavní.... Jasně, taky mám v paměti debaty, kdy jsme řešili, co kolik kdy stálo a když jsem se dostal třeba na máslo za deset kaček, tak jsem dostal odpověď: "to už si nepamatuji" - a připadal jsem si starý... :-D. Ale to, že ženské dospívají dříve, než chlapi, to je prostě pravda.... Takže upřímně říkám, že nechápu ženy, co si vybírají mladší muže - zejména ve věku 20-30 (u žen) musí být přeci dost zásadní rozdíl, co si myslí žena a co o 5-10 let mladší muž..... Neodsuzuji to, ale přemýšlím nad tím, o čem se třeba baví. PS: že bych "té své mladé" řekl, že na to, či ono je ještě mladá, aby to pochopila, nebo že "ona je jen ženská," tak to by mě fakt nenapadlo. Jednou jsem si jí "vybral" a to není přeci důvod, proč bych si právě na ní měl něco dokazovat....
NČ neboj (ronja-h - Mail - WWW) 03.03.2006, 10:42:55
motýl Anonym myslel mě :-)))) Jdu štkát do kouta :-)))) dement
Karle K (ronja-h - Mail - WWW) 03.03.2006, 10:49:06
Mně je 29 a mému "příteli" je 21 a rozhodně se s ním raději o ničem nebavím :-) Asi bych ho uškrtila. Mám ho na jinou formu komunikace (on to ví, tak mě nekamenujte :-))))
TAk já ti to Kadle teda povím (Wendy - Mail - WWW) 03.03.2006, 11:17:32
proč si ženy občas berou mladší muže. Vím, že život není jenom o tom, ale I o tom. Ženy bývají akčnější, chtějí chodit do společnosti, tančit, odreagovat se, jezdit na dovolené. Rozhlídni se někdy kolem sebe třeba na koncertě. Chlapci nám zpohodlní. Věkem. A ti mladší jsou v tomto směru podnikavější. Ti starší, na které to neplatí, se nemusí čertit. TAkže tak.
Ba-ba, pravdivá slova - Wendy (Míša - Mail - WWW) 03.03.2006, 11:22:16
A ti, kterí nezpohodlněli, si zase shánějí ty mladší, protože zpohodlněly jejich manželky :)
A proto vyzývám všechny, co nezpohodlněli(y) - přijďte k nám a odházejte mi kolem baráku ty tuny sněhu, už se na to nemůžu koukat! :)))
Nikde jsem tu nečetl opačný extrém, extrém? (master - Mail - WWW) 03.03.2006, 12:23:53
No, můj známý gynekolog, opravuji manželčin gynekolog (rodil naši dceru, takže ji zná asi líp než mně) mi jednou povídal, že si ze zásady nebere práci domů. Zavře dveře ordinace a je z něho úplně normální chlap, který se i ohlédne po pěkné kočce.
Já na něj jen bonznu to, že si vzal o 23let mladší ženu. Takže se má doma co ohánět. A vidíte, i přes jeho šediny, klape jim to. Další příklad. Jeden učitel gymplu měl trošku průšvih a tak si raději vzal svoji žačku. Dnes je to elegantní postarší pán a sluší jim to spolu stále. Vše je relativní...
Zřejmě to za velký extrém nikdo nepovažuje, (basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 12:43:16
o 23 let starší partner je pro většinu lidí přijatelnější než o 10 let starší žena. Svoji roli hraje určitě i to, že muž v těch letech obvykle má ukončený předchozí vztah, děti odrostlé, čili jak se říká, má "vyřešenou minulost" a může mít děti a taky je často s tou mladou partnerkou má. Pro ni je to většinou poprvé, a tak nic nebrání tomu, aby založili nový svazek a případně rodinu. A pro muže příjemně prohřáté stáří :)) Kdežto naopak? Starší žena má též obvykle "vyřešenou minulost", ale většinou již neplánuje druhou, protože se buď dost často ještě stará o odrůstající děti, nebo je má velké, a pak je jí tolik, že prostě z biologických důvodů to buď nelze, nebo jen za cenu velkého rizika... mít ve 45 miminko s 30letým mladým mužem je riziko a myslím, že i dost nezodpovědnost. Ale myslím, že většina žen nechce "druhé kolo", protože co si budeme povídat, i přes velkou pomoc partnera a zastání atd, jsou první tři čtyři roky dítěte hlavě na matce a ona se chce věnovat taky sobě a partnerovi. Ne sotva vychovala první várku dětí, zůstat do 50 na mateřské s dalšími dětmi :) A pak v 50-55 s malými dětmi zamávat 35-40 letému tatínkovi, jak odchází za jinou, mladší... To by byl opravdu extrém.
Zřejmě to za velký extrém nikdo nepovažuje, (basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 12:47:58
o 23 let starší partner je pro většinu lidí přijatelnější než o 10 let starší žena. Svoji roli hraje určitě i to, že muž v těch letech obvykle má ukončený předchozí vztah, děti odrostlé, čili jak se říká, má "vyřešenou minulost" a může mít děti a taky je často s tou mladou partnerkou má. Pro ni je to většinou poprvé, a tak nic nebrání tomu, aby založili nový svazek a případně rodinu. A pro muže příjemně prohřáté stáří :)) Kdežto naopak? Starší žena má též obvykle "vyřešenou minulost", ale většinou již neplánuje druhou, protože se buď dost často ještě stará o odrůstající děti, nebo je má velké, a pak je jí tolik, že prostě z biologických důvodů to buď nelze, nebo jen za cenu velkého rizika... mít ve 45 miminko s 30letým mladým mužem je riziko a myslím, že i dost nezodpovědnost. Ale myslím, že většina žen nechce "druhé kolo", protože co si budeme povídat, i přes velkou pomoc partnera a zastání atd, jsou první tři čtyři roky dítěte hlavě na matce a ona se chce věnovat taky sobě a partnerovi. Ne sotva vychovala první várku dětí, zůstat do 50 na mateřské s dalšími dětmi :) A pak v 50-55 s malými dětmi zamávat 35-40 letému tatínkovi, jak odchází za jinou, mladší... To by byl opravdu extrém. Nebo nemáte pocit, že ti mladší (o 10 a víc let) partneři u svých starších žen většinou hledají láskyplnou, až mateřskou péči, s přídavkem přátelství, porozumění (žena nad 40 má pochopení téměř pro vše), tolerance, sexu, a až při ní dozrají, tak odcházejí svou cestou...? Jsou jistě výjimky potvrzující pravidlo, kdy spolu takové páry vydrží 10, 15, 20 let a víc až do doby, kdy jí je 75 a po boku má statného 60níka:)
(basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 12:56:21
tím samozřejmě neříkám, že mladší / starší partner je lepší. Všechno má své, starší musí být osobnost, aby ustál mládí partnerky, nesrážel ji zakomplexován svým "stářím", respektoval ji, oceňoval její hlubokou lásku se všemi hezkými projevy, jakých se ti starší už trošku zříkají, možná ze studu, ze zvyku. Mladší partner je osvěžující zdroj energie :) ale stává se často středem pozornosti a určuje program, ten starší z nich se často přizpůsobuje (moje 38letá známá žije zkouškami a seminárkou svého 23letého přítele), starší je zase už "dorostlý", neřeší sebe, věnuje se víc jejich vztahu, netápe a netěká.
Basííí, teda při vší úctě (NČ - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:02:43
není ta tvá 38letá známá tak trochu máklá?
Ne a ty bys neměl urážet lidi, které neznáš. (basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:05:20
Prostě se její život vinou různých okolností tak vyvinul.
Ne, a ty bys neměl urážet lidi, které vůbec neznáš. (basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:08:57
Prostě se její život vinou různých okolností tak vyvinul.
basi, (master - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:25:19
já jsem v tomto směru trošku konzervativní. Nemám výhrady, ale přirozenější je mi stále ta opačná varianta, kdy je muž starší. A je jedno o kolik.
Jenže - v průběhu virózy zvané emancipace, žena už přestává být závislá na muži, který měl být pro ni jakýmsi ochráncem, zázemím, starším partnerem, na kterého se může spolehnout a jde si svojí nezávislou cestou. Výsledkem je pak obrácený gard, kdy žena má výrazně mladšího muže pouze za hřebečka, případně do společnosti. Ona ví, že ho na nic jiného nepotřebuje. On to ví také. Pak tu může být ještě další aspekt, odrostlé děti a ona potřebuje mít někoho, o koho se MUSÍ starat. Na koho musí přenést péči. A on jí za to dá vše, co ona potřebuje. Tedy sebe. Teď to asi schytám. Ale takový jsem já, matinko... :-)))
Neboj, strejdo, neschytáš. (basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:31:39
Proč taky, žes konzervativní? Jinak, dávám taky přednost staršímu partnerovi, ale chápu, že životní cestičky jsou různé a lidi musí dost často měnit svoje představy. Jinými slovy, nenapadá mě hned, že jsou "máklí", spíš, že jim něco vyšlo jinak, než by si přáli, a jsou rádi, že mají co mají, víš?
je to o mentalitě (viva - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:32:58
vždycky mi kamarádky říkaly, že skončím se starším mužem. klepala jsem si na čelo, měla jsem vždy buď partnery +-stejně staré, nebo i mladší. je fakt, že s těma mladšíma jsem se strašně nudila.
teď mám staršího o 15 let :)) ale neplánovaně, trošku mi ten věk ze začátku retušoval, páč na něm nebyl fyzicky vidět. on je takový trhlejší, já zase možná trochu rozumbrada, tak nám to vyhovuje. ale na druhé straně, trochu se bojím toho fyzického rozdílu do budoucna...
(basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:34:12
Mimochodem, tobě je taky trochu asi víc, že? Oslovení "matinko" je obvyklé u starších a těch, co si libují v ironii a cynismu, trošku si tím honí ego, mám dojem :) Nebo se mýlím?
NČ, (master - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:36:26
vidíš to, co já? ONA mi řekla s t r e j d o...
Ale furt lepší, než dědo...
NČ, vidíš to, co já? (master - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:43:58
Ona mě nazvala s t r e j d o u...
Ale furt lepší, než dědou... :-)) Basi, ne, to není o EGU, to už jsme tu probírali minule. To říkala stále ta Mamzele Nitouche, nebo jak se jmenovala. Jen parafráze. Nic víc! :-))
Děvče, tedy basi (master - Mail - WWW) 03.03.2006, 13:49:32
víc?
Já jsem ve věku, že bych mohl založit rodinu s dvacítkou...Ihned!
Mastere (NČ - Mail - WWW) 03.03.2006, 14:01:13
Sem psal něco v tom smyslu, že mně to voslovení "Dědoů dělá moc dobře.
Jo, a že chápu choutky starý na mladýho, 23 je lepčí než vibrátor!!! Jen mi uniká, proč ji přitom zajímá úspěch jeho maturity, nebo jaký to má dělat zkoušky.
NČ (master - Mail - WWW) 03.03.2006, 14:07:46
ale vždyť je to čitelné. Ona jím žije. Ona zárověň převzala i úlohu matky. Ona nevidí, neslyší, zajímá se o to, o co by se nikdy nezajímala, ona při něm omládla...
Jéžiši, (Míša - Mail - WWW) 03.03.2006, 16:02:45
to jsem se nad tím s t r e j d o u zasmála :-DDD To nám ten víkend ale krásně začíná :))
No vidíš, ty s dvacítkou, já s dvacetníkem i padesátníkem:) (basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 19:06:15
Výhoda nás třicetníkůplus :))
(basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 19:16:10
Jinak, k té ženě s o hodně mladším partnerem...nepřevzala úlohu matky, ačkoli se stará přímo mateřsky, je to z jiných důvodů, prostě ji zajímá jeho budoucnost, protože ji spojuje se svojí budoucností a věří, že vytvoří rodinu. Už na tom tři roky intenzivně pracuje a zatím se to daří, ačkoli je to vztah na víkendy, protože mladík ještě studuje ve vzdáleném městě. Ona nenaplňuje ani své mateřské pudy, uspokojuje jí je malý syn z předchozího vztahu, dítě vítané a milované nikoli opičí láskou. A konečně, ona při tom všem vede velmi úspěšný profesionální život, podniká a svoji činnost rozvíjí, takže se rozhodně neupíná jen k tomu mladému příteli. Čili žádný z důvodů, jež jsi uvedl...ani hřebeček, ani opuštěná matka... Docela obyčejná a normální touha ženy po třicítce mít kompletní rodinu. A holt se neurodil volný, věkem přiměřený (co to vlastně znamená, že?) a na vlastních nohou pevně stojící partner.
(basi - Mail - WWW) 03.03.2006, 19:22:49
Jinak, k té ženě s o hodně mladším partnerem...nepřevzala úlohu matky, ačkoli se stará přímo mateřsky, je to z jiných důvodů, prostě ji zajímá jeho budoucnost, protože ji spojuje se svojí budoucností a věří, že vytvoří rodinu. Už na tom tři roky intenzivně pracuje a zatím se to daří, ačkoli je to vztah na víkendy, protože mladík ještě studuje ve vzdáleném městě. Ona nenaplňuje ani své mateřské pudy, uspokojuje jí je malý syn z předchozího vztahu, dítě vítané a milované nikoli opičí láskou. A konečně, ona při tom všem vede velmi úspěšný profesionální život, podniká a svoji činnost rozvíjí, takže se rozhodně neupíná jen k tomu mladému příteli. Čili žádný z důvodů, jež jsi uvedl...ani hřebeček, ani opuštěná matka... Docela obyčejná a normální touha ženy po třicítce mít kompletní rodinu. A holt se neurodil volný, věkem přiměřený (co to vlastně znamená, že?) a na vlastních nohou pevně stojící partner.
basi, (master - Mail - WWW) 03.03.2006, 20:00:11
vždyť už je to jedno. Hlavně, že se mají rádi.
A my jsme si tu hezky popovídali, viď, teto? A ty Míšo, moc se nesměj... :-))
(No ani ne, dědoušku, jen tak poplkali, nic do hlubin študákovo d - Mail - WWW) 03.03.2006, 20:13:23
To já bych, (tonja - Mail - WWW) 03.03.2006, 20:34:37
ale ne, radši ne, zakecám se a nestihnu telku. Hezký víkend :-)))
VĚKOVÝ ROZDÍL? PRO A PROTI (Ečerka - Mail - WWW) 03.03.2006, 21:53:16
Hele v čem je problém? Já jsem o 4 roky starší než můj manžel - a světe div se, fungujeme naprosto normálně, nezahýbáme si, máme se rádi a pomáháme si. Můj syn si vzal svou učitelku, která je o 8 let starší a žijí spolu v manželství spokojeně již 12 let, mají dvě děti a funguje jim to. Podotýkám, že můj syn donedávna netušil, že jsem starší než jeho tatínek, takže neměl žádný "vzorek". Jsem ráda, že to jde všechno tak jak má a nejsou problémy, ale jen láska, porozumění, štěstí a pohoda. Tak to má být. Má někdo něco ještě proti tomu? Ečerka
Ečerka, nikdo nic proti tomu neměl ani předtím. (basi - Mail - WWW) 04.03.2006, 10:03:57
Nemusíš bojovat :)
Ečerka, nikdo nic proti tomu neměl ani předtím. (basi - Mail - WWW) 04.03.2006, 10:05:35
Nemusíš bojovat :)
Ečerko, (Myška - Mail - WWW) 04.03.2006, 10:59:44
tvůj syn donedávna netušil, že jsi starší než jeho otec? To neznal vaše data narození? Trochu dost zvláštní, když je sám dospělý a ženatý, nemyslíš??
Myško, (Margot - Mail - WWW) 04.03.2006, 14:32:58
taky by mně zajímalo, jak se synkovi podařilo nepostřehnout za +-30 let života, který rok se narodili jeho rodiče o). No ale spousta chlapů na ty datumy a výročí moc není o)).
Týjo to je zase úkaz! :-) (motýl Anonym - Mail - WWW) 04.03.2006, 18:28:48
Ečerko, tady nido zatím neútočil na něčí věkovej rozdíl, já mám taky ženu o 5 let starší, jak jsem napsal nahoře, a nemám pocit, že by to kdokoli výše komentoval (a kdyby, tak co je mi do něj :-)) A ty najednou vyrazíš do boje, aniž by bylo proti komu. A ještě zdůrazníš naprosto neuvěřitelným argumentem, že u tvýho syna je to zcela normální, ale rozhodně to nemá od vás :-)))) Něco ti povím: Zrovna ty máš s tím věkovým rozdílem velikánskej problém, jenže nepřiznanej. Jinak bys tu nemohla napsat svůj kuriózní příspěvek.
P.S. Chceš říct, že jste svýmu synovi celej život o vašem věku lhali ?!?!
Týjo ... (Ečerka - Mail - WWW) 04.03.2006, 19:53:14
je zvláštní, že to ode mne cítíš jako boj - nemám důvod bojovat, jen jsem si tu dovolila vyjádřit svůj názor. A propo´s - můj syn není dementní, ani jsme mu nelhali, jen jsme nepovažovali za nutné to zdůrazňovat a já s tím fakt žádný problém neměla ani nemám.
:-D (motýl Anonym - Mail - WWW) 04.03.2006, 21:19:34
Tvůj syn není dementní, ani jste mu nelhali, ale on prostě za cca 30 let nezjistil, kolik je jeho rodičům. Znáš ještě nějakej takhle povedenej? :-)))
Ečerka, synova neznalost stáří rodičů:) (basi - Mail - WWW) 05.03.2006, 14:18:11
mne dovedla ke vzpomínání, kolikrát za svůj život jsem uváděla v různých formulářích, dotaznících, žádostech aj. dokumentech údaje o svých rodičích, včetně rodného čísla, data narozní a rodného jména matky... Začalo to v raném dětství na základní škole a tuším, že přihláškou OSVČ na OSSZ to zdaleka neskončilo :)
Strejdo Mastere (NČ - Mail - WWW) 06.03.2006, 06:44:06
No jasně, přesně, jak píčeš!
A právě proto tvrdim, že je úchylná!!!
Strejdo Mastere, (Míša - Mail - WWW) 06.03.2006, 13:51:54
prozraď nám, kolik vono ti to ve středu vlastně bude už let? Nesklouzneš nám už do toho dědkovství? :-))))
To víš - pondělí. Tak rejpu. :-))
Jesli vono to s tim synkem Ečerkovým nebylo stejně, (NČ - Mail - WWW) 06.03.2006, 14:05:15
jako v jedný skvělý Cimrmanově aktovce.
Tam tomu chasníkovi taky celej život lhali. Jeho otec nebyl jeho otec, jeho matka nebyla jeho matka, nýbrž strýc, jeho babička byla jeho bratr, atd... Někdy se to v životě krutě zamotá!
Teto Míšo... (master - Mail - WWW) 06.03.2006, 15:45:52
neřeknu.
Ale ty se těš. Šák jsi taky Ryba. Má MEM = malý mozek to pamatuje. Ty jsi však spíše štika.:-)
Míšo, (master - Mail - WWW) 06.03.2006, 15:49:44
ještě Ti prozradím, že teď jsem zprovoznil rychlý internet. Už na Tebe jedu vzduchem rychlostí nic moc, jen 500kb pér sec. Tak se těš.
(Hany - Mail - WWW) 07.05.2006, 20:11:46
Tak jsem zavítala na zdejší stránku o věkovém rozdílu a nevím, co si mám myslet. Dokáže mi někdo odpovědět, zda věkový rozdíl 24 let u staršího muže je hodně, či zda je to vyhovující. Pokud má někdo zkušenost, prosím....
všechno je relativní (xsisa - Mail - WWW) 11.05.2006, 13:54:01
právě jsem polední pauzu pročetla a to dost pozorně. každý má nárok na svůj názor, ale pozor na ty, co mají jediný "správný názor". Žila jsem sednáct let s partnerem o 5 let starším, já jsem byla relativně spokojená, neměnila bych. Když mě opustil předpokládala jsem, že si najdu někoho "přiměřeně" staršího. Pracuji ve "světě" mužů, kteří už něco zažili, vždycky jsem vzhlížela k šedovlasým pánům. Ale žádný mě nějak nevzal za srdíčko. Abych vyplnila volný čas smysluplně našla jsem si soukromého učitele jazyka.... jsme spolu rok, ale ten čas uplynul velmi rychle, je o 15 let mladší, společné zájmy řešíme společně, rozdílné každý sám. Mám dvě pubertální dcery a můžu říct, že tolerantnějšího vychovatele bych si nemohla přát. Tuhle zkoušku zvládá líp než jejich otec. Nepřipadám si jako jeho máma, omládla jsem, jsem šťastná. Nevím jak dlouho bude tento vztah trvat, ale neměnila bych. A povídat si máme také o čem, já ráda poslouchám co nového v technice a on třeba zkoumá fenomén socialismu. Jsme normální pár. Máme normální starosti a povinnosti. Předsudky mě svazovaly, dlouho jsem si nechtěla přiznat, že bych s ním mohla žít, můžu. Jsem dáma v jistém postavení a on těsně po škole. Zkoumavé pohledy okolí nezkoumám a užívám si to krásné souznění. Žít by se mělo na plno ať s mladým či starým. Člověk je právě tak starý jak se momentálně cítí. Takže jsme na stejné vlnové délce.
|
Pět let jsem byla s člověkem, který byl o třináct let starší a je to fakt, on už měl něco odžito a občas to trochu vadilo. Například už měl dítě a tak kdybych s ním měla děti já, nebylo by to pro něj zase tak výjimečné a nové jako pro mě.
Teď žiju pro změnu pátým rokem s cizincem a paradoxně s ním mám mnohem víc společného než jsem kdy měla s kluky z Čech. Sice jsme prožili jiné dětství, ale zároveň bylo stejné...je to zvláštní, ale já, vyrostlá v socializmu mám podobné zážitky jako on, vyrostlý v kapitalizmu. Například on si taky pamatuje, jak trénovali evakuace v případě atomového výbuchu, jedině s tím rozdílem, že v jejich scénáři útočil Východní blok:)))
Asi záleží na tom, co v tom druhém hledáme, jestli stejné večerníčky a nebo něco hlubšího.