[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
DESATERO
Rubrika: [téma]

Zamysleli jste se někdy nad tím, proč asi vznikla náboženství? Proč lidé všech věků vyhledávali „nadvládu“, „autoritu“, někoho, kdo by mohl za ně řešit jejich problémy, někoho, od koho chtějí pomoc, když to oni sami nezvládnou? Proč vlastně ve styku se svými bohy zůstávají „malými dětmi“? Někdy si říkám, co nutí lidi dávat to, co mají nejlepšího, nejdražšího, „něčemu“ nad nimi... Proč své bohy uplácejí? Proč to sebemučení? Není v tom skryto jakési vydírání? "Bože – podívej, co kvůli tobě udělám... Tak, a teď jsi na řadě ty..."

    


    


     Onen „Velký šéf“, ať už ho nazývají jakkoliv a sídlí kdekoliv, je opravdu věčný, jeho bohatství je tím pádem nespočitatelné a nekonečné. Proto se vždy a v každé době mají dobře i jeho „služebníci“, ať si říkají jakkoliv. Pak není divu, že se za teplá místečka perou nejen do krve, ale i podstatně dál. Že obluzují dav věřících ve svůj prospěch. Co je obyčejný život lidský proti téhle síle...  Stále bude hodně těch, kteří se díky náboženství budou mít dobře a budou tedy ve jménu nějakého toho  „Velkého, Nejvyššího, Dokonalého“ slibovat a slibovat. Jak přízemní jsou proti tomu páni politici.  Ano, oni totiž mají svůj konec, mnohdy jsou velice krátkodobí :-))).


     V zajímavém pojednání, převzatém z internetu, zkouší jeden americký hříšník rozmarným způsobem aplikovat Knihy Mojžíšovy na současnou dobu a vznáší tyto dotazy:


Za prvé:  Když u oltáře obětuji býka jako zápalnou oběť, vím, že je to libá vůně pro Hospodina (Leviticus 1,9). Problémem jsou ale moji sousedé. Ti tvrdí, že je to nelibá vůně pro ně. Mám je jako své přátele zavrhnout?
Za druhé: Rád bych prodal svou dceru do otroctví, jak to dovoluje Druhá kniha Mojžíšova (Exodus 21,7). Jakou přiměřenou cenu bych dnes podle Vašeho názoru měl za ni chtít?
Za třetí: Vím, že se nesmím dotknout žádné ženy, je-li ve stavu menstruační nečistoty (Leviticus 15,19-24). Problém je v tom, jak se to o ní dovědět. Zkoušel jsem se ptát, ale většina žen reaguje na můj dotaz agresivně.
Za čtvrté: Leviticus 24,44 ustanovuje, že mohu vlastnit otroky, muže i ženy, získám-li si je ze sousedních národů. Jeden přítel má za to, že se to vztahuje na Mexičany, ale nikoli na Kanaďany. Proč by se to nemělo týkat i Kanaďanů?

Za páté: Mám souseda, který je pracovitý a o sobotách většinou pracuje. Exodus 35,2  stanoví, že musí zemřít. Znamená to pro mě morální závazek, abych ho usmrtil?
Za šesté: Jeden můj přítel si myslí, že i když pojídání všeho, co nemá ploutve a šupiny, jako mušlí a humrů (Leviticus 11,10) je prezentováno jako hodné opovržení, je tato ohavnost menší než homosexualita?
Za sedmé: Leviticus 21,20 praví, že se nesmím přiblížit k Hospodinovu oltáři, jsou-li mé oči stiženy nějakou nemocí. Trpím oční chorobou zvanou krátkozrakost a na čtení nosím brýle. Je mých 4,5 dioptrií a astigmatismus překážkou návštěvy chrámu Páně?

Za osmé:  Většina mých mužských přátel si dává stříhat vlasy i přistřihovat vousy, přestože to Leviticus 19,27 jednoznačně zakazuje.  Jakou smrtí mají sejít?
Za deváté: Podle Leviticu 11,6-8 vím, že dotknu-li se kůže mrtvého vepře, budu nečistý. Vztahuje se to i na můj luxusní kufřík a synův kopací míč (je brankářem)?
Za desáté: Strýc má statek. Proviňuje se proti Leviticu 19,19, protože osívá totéž pole dvojím druhem semene. Jeho žena navíc nosí šaty utkané z dvojího druhu vláken (bavlna 70% +  polyester 30%). Strýc nadto často zlořečí a rouhá se. Je opravdu zapotřebí té námahy se svoláním celé vesnice, abychom je mohli ukamenovat (viz Leviticus 24,10-16)? Nestačí, když je formou drobného rodinného obřadu upálíme, jako se to dělá s těmi, kdo se vyspí s tchyní (Leviticus 20,14)?


 


 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Asi bych desatero (Hanka H. - Mail - WWW) 23.02.2006, 19:24:38
nazvala jakýmsi "morálním kodexem". Dá se tomu i vysmívat, ale zatím asi nic lepšího nemáme, po 42 letech vlády komunistů upadlo i toto.

tady se nejedná o to původní desatero... (pajda - Mail - WWW) 23.02.2006, 20:17:53
tohle je "rozbor" církevních textů :-))). Ale s tím, že to slavné staré Desatero božích přikázání by mělo být bráno jako morální kodex, naprosto souhlasím. A taky i s tím, že podobné kodexy jsou ve všech náboženstvích. Jak to ale dopadá v praxi, to vidíme každý den ve zprávách.

Haní H (NČ - Mail - WWW) 24.02.2006, 08:12:20
Rozumim Ti správně tak, že po 42 letech vlády kapitalistů by zde byl - co občan, to morální skvost? Zřejmě si to tak myslíš, když to píšeš. Mně osobně docela stačí 1x za týden politická debata v tv, kde ty spasitele a hlasatele kapitalistický morálky vidim na vlastní voko.

Ale NČ, (Hanka H. - Mail - WWW) 24.02.2006, 08:31:07
ti hlasatelé kapitalistické morálky žili těch 42 let v komunismu zrovna tak jako ostatní. Proto bez uzardění hlásají to co hlásají.
Tím nechci říct, že by to jinde bylo ideální, ale slušné chování v této zemi pořád ještě neumíme.

Ale Hanííí, (NČ - Mail - WWW) 24.02.2006, 08:45:28
slušné chování? Já ho v této zemi vidim i nevidim.
Jak u koho.
Uplně stejně, jako jak u koho v jiných zemích.

naprosto souhlasím s Hankou, (Inka - Mail - WWW) 24.02.2006, 09:32:07
že desatero je morální kodex, který by měl být dodržován, náboženství dělají bohužel lidé, občas je to vážně demagogie jako to co je napsáno nahoře.

slušné chování NČ no právě to bude tím, (Inka - Mail - WWW) 24.02.2006, 09:34:58
že nejen že se desaterem lidé absolutně neřídí, ale už ho ani neznají. Nač dělat věci jednoduše, když jdou dělat složitě.

Inuš, dyť já s Tebou souhlasim, (NČ - Mail - WWW) 24.02.2006, 09:53:44
naprosto, nemusíš mě přesvědčovat.
To, co mi už pár let vodvírá kudlu v kapce, je konstatování - za všecko můžou komunisti!

Jo, náboženství ! (Wendy - Mail - WWW) 24.02.2006, 11:05:03
Už třetí rok se zúčastňuji internetové debaty na téma Náboženství. A věřte, že to lidi spíš rozděluje. Desatero je jistě morálním kodexem, jakýmsi extraktem zásad chování, které všichni uznávají, ač doslovně neznají a jsou neznabozi. Lidé mají potřebu jakési spiritualty, od toho jsou lidé. Ovšem, jak píše pajda, ta praxe nám pokulhává...
Komentáře k výše uvedeným bodům jsou vtipné, ale ortodoxně věřící by nás hnali !

Sem si trochu zahledal googlem: (NČ - Mail - WWW) 24.02.2006, 11:46:50
1. Nebudeš mít jiné bohy mimo mne.
2. Nevezmeš jména Božího nadarmo.
3. Pomni, abys den sváteční světil.
4. Cti otce svého i matku svou, abys dlouho živ byl a dobře se ti vedlo na zemi.
5. Nezabiješ.
6. Nesesmilníš
7. Nepokradeš
8. Nepromluvíš křivého svědectví.
9. Nepožádáš manželky bližního svého.
10. Nepožádáš statku bližního svého.


Už 1. bod je špatně, (master - Mail - WWW) 24.02.2006, 12:05:44
protože je tu přímo vyžadován monopol. A kde máme tolik potřebnou konkurenci?


však ji máme, ale nesmíme. (pajda - Mail - WWW) 24.02.2006, 12:10:26
Jen si všimněte, že každé náboženství je v podstatě jen soustava ZÁKAZŮ A NAŘÍZENÍ... Sice to je občas zabaleno do nějakých těch slibů, co bude pak... po vaší smrti...
Šmankote, to se to slibuje, když není nikdy nikdo, kdo by mohl reklamovat :-)))

Jakej monopol? Jaká konkurence? (NČ - Mail - WWW) 24.02.2006, 12:35:56
Todle je přeci imperativ pro toho, kdo se už pro tohodle boha rozhodnul. Nemyslim, že by to bylo špatně. Muslima celý naše desatero asi nechá docela klidnym.
To mně teda vosobně vaděj uplně jiný čísla. Nejvíc ta zatracená pitomá devítka. A taky trojka - totiž, proč se má nepracovat augerechnet jen v neděli?


Muslima nenechá desatero (Jelenka - Mail - WWW) 24.02.2006, 13:00:11
"klidným", protože Islám vychází ze stejného "Starého zákona", v kterém to desatero je. Jsou tři t.zv. biblická náboženství: Judaismus, křesťanství a Islám.

Muslimové (Wendy - Mail - WWW) 24.02.2006, 13:07:15
uznávají Ježíše jako našeho Proroka, jako jejich je Mohammed. Ovšem jediné pravé náboženství je pro ně islám, že. Pak se mají lidi domluvit.

Ha - dík, stydim se za svý mezery (NČ - Mail - WWW) 24.02.2006, 13:11:57


Mně teda bod 9 nevadí vůbec, (Míša - Mail - WWW) 24.02.2006, 13:27:18
protože nezakazuje "požádat manžela bližní své". To je mi sympatický :)

Nojo Míšo, (NČ - Mail - WWW) 24.02.2006, 13:34:52
tam vidim tvrdou diskriminaci!

Wendy, muslimové (Jelenka - Mail - WWW) 24.02.2006, 13:35:33
ctí Ježíše jako svého proroka (ne "našeho"), ale nepovažují ho za Boha.

Míšo, já bych to nepitval. (master - Mail - WWW) 24.02.2006, 13:36:20
Praxe je přece taková, že s každým bodem můžeš zajít do zpovědnice, vyzpovádáš se z detailů a je ti odpuštěno.

a nejen v tom náboženství (Inka - Mail - WWW) 24.02.2006, 13:42:35
lidi maj koukat na to co je spojuje a ne to co je rozděluje, toho je mraky.

No právě, to co spojuje! (NČ - Mail - WWW) 24.02.2006, 13:55:14
proto mi právě vadí, že mi zakazuje spojování s manželkou mýho bližního!!! Eště navíc, když ten muj bližní mi vůbec nejni blízkej, a určitě ani já jemu.

Milý NČ (Wendy - Mail - WWW) 27.02.2006, 15:06:45
čeština je tak košatá, a ty to tak rád využívaš, že. Nakonec - proč ne ? Pan farář by sice na tebe vzal násadu od monstrance, ale tady nejsme v kostele. A proto, pravím ti po dobrém, nesměšuj smilnění a spojování pod jednou. Pro jednou. Bůh s tebou.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: