[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
VZPOMÍNKY NA MINULOST
Rubrika: [téma]

Nepřipadáte si jako pamětníci? Je to relativně pár let, a co všechno se změnilo... Dnešní omladina už neví, co je to výjezdní doložka, k čemu bylo kádrové oddělení, funkce nástěnkáře je taky minulostí. Ve čtvrtek už nejsou fronty u knihkupců, neexistuje „vázaný prodej“ – ke pár pomerančům nemusíte kupovat ještě kila brambor ani k vepřovému na řízky nemusíte brát sádlo či nějakou tu flaksu :-)))

 

     Léta osmdesátá byla ve znamení front. Na toaletní papír, na dřevotřískové dámské vložky, na automobily Škoda a možná Žiguli (kde se v celonočních frontách ustavovala samospráva) i na zájezdy. Čedok a CKM ohlásily vždy v lednu pár dní předem prodej zahraničních zájezdů a celé rodiny se několik dní střídaly v nekonečných frontách (den, noc) na zájezdy typu Podzimní mlhy nad holandskými mlýny, čtyři dny za 10.000 (průměrný plat byl kolem dvou).

     Pojmy jako Mallorka a Kanárské ostrovy se řadily někam mezi Budulínka a Sněhurku. Bylo možné si zažádat o devizový příslib do takzvané "kapitalistické ciziny". Chtělo to bezúhonnost a patnáct razítek a hodně štěstí nebo známosti či úplatky. Příděl deviz byl minimální, nakupovalo se u veksláků (za měsíční plat jste pořídili zhruba sto dolarů). Zpátky jsme vozili džíny, jablkové mýdlo a velké balení prášku, který nejen pral, ale i voněl (bomba!).

     Vzpomínáte?

   

 

     

 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Vzpominam !! (Mrska - Mail - WWW) 24.03.2006, 06:22:31
Moje kamaradka si privezla z Nemecka avivaz!! Nadherne to vonelo a ona mi odlila par stamprli. Vyprala jsem zaclony a vymachala s avivazi - vonel cely byt. Jeste mi malinko zustalo, dala jsem ten poklad moji mamince, taky byla sokovana...Jo, jo, vzpominam.

Nojo (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 06:28:46
Ale mí vnoučci šmudlíci jsou strašně ochuzeni o tu ohromnou radost ze džín zn. Rifle za 25 bonů z Tuzexu:-(

NČ - neremcej (kiwi - Mail - WWW) 24.03.2006, 07:29:11
my přeci nelitujem - jen jak se ta doba změnila a ti současní (díkybohu) nemusej poznat tolik věcí, co za nás bylo

vzpomínám na ty "zájezdy" (René - Mail - WWW) 24.03.2006, 07:33:33


Sháněli jsme blatníky (Jitka - Mail - WWW) 24.03.2006, 08:00:01
na Škodovku. Jeden prodavač v Mototechně mi říkal: "Ale počkejte, ta radost, až je seženete. To západní Němec nepozná".

Vzpomínám (Kamila - Mail - WWW) 24.03.2006, 08:04:32
a z článku mám husí kůži. Vím, že je pořád "na co nadávat", ale jsem strašně ráda, že pro mého syna tohle je naprosté sci-fi...

Už ani tendle bezva 4 se nedá použít :-( (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 08:21:29
U řezníka:
Máte šunku? Nemáme.
Máte přední hov? Nemáme.
Máte svíčkovou? Nemáme
Tak mi polibte půlku pr*ele! Proč ne celou?
Já jdu ještě do Mototechny!



sqostný!!!! (tedy ten "4") vod NČ (kiwi - Mail - WWW) 24.03.2006, 08:26:20
:-)))))

Jo jo, to jsou paradoxy, pane Berka...Vzpomínám. (master - Mail - WWW) 24.03.2006, 08:32:17
Pomineme-li však výše vypsané „detaily – prkotiny“, jakými byly třeba fronty na kdeco, vzpomínám i na daleko horší postřehy. Vzpomínám i na otočky mnoha (známých) lidí o 180 st.
Vzpomínám na 68. rok, kdy se ze spousty lidí stali „revolucionáři“, kdy Dubček byl synonymem svobody, kdy v duchu očekávaných změn byli na sebe všichni slušní, milí, takoví lidští...Pak přišla 70. léta, prověrky, normalizace, "poučení" a stejní „revolucionáři“ se otočili opět o 180 stupňů, opět k nepoznání. Snad v obavě, aby nepřišli o svá vedoucí místa. V následném období, kdy už slovo „pjerestrojka , normalizace, transformace a já nevím co“ už se nedalo vůbec poslouchat, bylo nejlíp na chalupách, na zahrádkách, v přírodě. Bez rádia, bez TV.
V 89. roce se opět titíž lidé otočili na podpatku a v momentě z nich byli zase nesmiřitelní, avšak bezpáteřní demokraté. Bylo až komické slyšet z jejich úst slovo pane, místo soudruhu, dobrý den, místo jejich vžitého čest. A kolik takových, převlečených, nalezlo do různých stran a kolik jich je v té nejpravicovitější straně...A to je asi horší než nějaká fronta na banány, kterou bych klidně absolvoval.
Co jsem tím chtěl říct? Nic. Jen to, že je mi milejší takový vzdělaný, sečtělý a přímý Ransdorf, než protivný a arogantní převlékač Tlustý u kterého nevíte, jak by se zachoval, kdyby nás obsadili Číňané. Nic víc.


(Pavla - Mail - WWW) 24.03.2006, 08:49:17
Já byla tenkrát prodavačkou v potravinách na vesnici. Z půl kila čočky jsem dělala 2x po 250g,pomeranče prodávala po 2 ks jen tomu,kdo měl děti. a bonbony "bon pary" zas babičkám,aby měly pro vnoučata.Ale když jsem sehnala a prodala "sedlákům"kroupy č 10.To bylo jitrnic

Jo-jo, (Míša - Mail - WWW) 24.03.2006, 08:52:50
vzpomínám, jak se stály fronty na banány a na pomeranče a když si ve třídě spolužák (jehož rodiče měli známého zelináře) oloupal mandarinku a ta provoněla celou místnost, tak ostatních zhruba dvacet děcek nasávalo tu vůni a závistivě slintalo. Jo, vzpomenu si na to pokaždý, když jdu kolem školy, kde se v okruhu padesáti metrů čtverečních válejí vyházené pomeranče, které děti ten den dostaly k obědu. Ono je taky někdy dobrý, když je něco vzácný - už jen pro ten pocit. (Aby si to někdo špatně nevykládal - nejsem zastáncem starých pořádků.)

Rifle za 25 bonů? (Vodoměrka - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:06:15
Já si pamatuju docela dobře, že stávaly od 90 do takových 160 bonů, kupovala jsem si Wildcatky, ty byly za 140, bon za 5 Kčs, já je sehnala od vzdáleného strýčka za 4,50 Kčs, tak jsem něco málo ušetřila, to byla bomba! Jo, to byly časy... teď už na to jen vzpomínáme a ejhle, ono i to vzpomínání má jakési podivné kouzlo, zášť nebo nechuť k tomu necítím... jo, bejvávalo, bejvávalo...

Jo, za 25! (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:22:22
A catky, když začaly, tak byly za 40 TK, ty ale byly až pozdějc.
Zezačátku - to´s byla eště nahoubách, byly JEDINĚ Super Rifle, jiný džíny neexistovaly. A ty stály fakt 25, to byl cca rok 1963. Hůůůůůůůůů!!!!!

NČ, (master - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:25:58
tedy dědku, pardon pamětníče, ty máš paměť. Skoro jako já...:-)

Jo strýcu, až mě to děsí! (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:30:07


Hele, Kudlanko, (master - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:31:59
nějak zabředáváme do politiky. To na apolitické kudlance není ani trošku dobře!!! Vždyť přece víš, že politika je svinstvo.
Až se tu začne mluvit o nemocech, což je zase doménou důchodců a jejich lavičkoparkových sedánek, opouštím Kudlanku.:-)



Jo jo, enčé, (Vodoměrka - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:32:17
to jsem fakt ještě neměla ani ponětí o tom, co bude za těch osm let, až se narodím... a když jsem dorostla do věku, kdy se pravé rifle stály aktuální, tak už i ty ceny povyrostly... jo, vidím to jako dnes... za těch 90 bonů byly Cooperky, mrkváče se šikmým švem přes stehna, ty jsem měla jedny a pak jsem strašně moc toužila po džisce, ale byla pro mě moc drahá, tak jsem ji pak koupila obnošenou od kámoše za pětikilo... jo, a to byly ňáky prachy... každý léto na brigádu a po ní pak do Tuzexu... to byly časy... chichi... většinou do Bratislavy, udělali jsme si výlet a nakoupili... a z Maďarska nám jedna známá vozila svetříky... jo jo... :-)

oprava (Vodoměrka - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:33:50
... kdy se pravé rifle staly aktuální, ne stály, jak mi ujelo...

No jo, když on NČ pamatuje Šemíka, když byl ještě hříbětem :) (Míša - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:40:30
Já jsem si kupovala Superky už za 160 bonů (kdepak 25!). Ještě dražší byly tzv.PACE, stály 200 bonů. Ale i na ty rifle z Tůzu se stávaly fronty a o Lewisky se vedly docela urputné boje :)

Vono se to taky na Moravě furt motá (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:44:32
Právě z tý pradáááávný doby, kdy jediný džíny u nás byly značky Super Rifle, tak z tý doby se traduje, že celá Morava dodneška používá namísto slova džíny slovo rifle, po moravsku rííífle, tenkrát to totiž fakt bylo totéž. Ale dneska je docela pr*el, když třeba vlezou moraváci do jakýkoliv značkový prodejny a vyžadujou Rífle. Nebo maj džíny z Číny za 180,-Kč a i těm řikaj Rífle...

Nojo, pamatuju! Zatim:-( (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 09:46:13


Jééé, teď jsem dostal nápad... (master - Mail - WWW) 24.03.2006, 10:00:15
Po hltu karlovarského produktu mně to zapálilo.
Sledujte tok mých myšlenek: Jsme u vzpomínek na minulost. Co kdyby tu někdo napsal článek s názvem "Vzpomínky na budoucnost". Taková Vodoměrka by zapojila fantazii, zatančila by si za svitu luny...Béda traktorista by to pojal třeba z pohledu traktoru na vodík, Míša a ostatní by do toho zas vložili kus sebe, poháněni vlastní vůlí, elánem, NČ už by zase neměl vousy...měl by však obrovský a prostorný byt, na Šiškově, kam by se vešlo hodně kamarádek...musím se napít...už mi to vynechává...

Strejdo! (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 10:04:08
Já chci taky vložit kus sebe....!!!!!!

Jo, a eště pamatuju, že tenkrát se i limetky musely kupovat v tůzu.

lidi, stejfně je to nádhera, si takhle vzpomínat, (kudlanka - Mail - WWW) 24.03.2006, 10:11:40
a přitom vědět, že v podstatě cokoliv si můžete koupit, nebo koupit svejm milejm...
Ale taky souhlasím, že se trošku ztrácí úcta k hodnotám - prostě: co je "zadarmo", nic nestojí...

(Jitka - Mail - WWW) 24.03.2006, 10:16:17
Na džíny z Túzu jsem neměla, taky to u nás na vsi v těch šedesátých nebyla taková ostuda, ale byla jsem šťastná, když můj kluk odcházel na vojnu a půjčil mi na ty dva roky svoje. Tehdy jsme ještě byli oba stejně štíhlí :-))Jó, takovýhle vzpomínání, to až vhání do očí sentimentální slzičky.

Ruská trojka! (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 10:45:11
To je, když dva souložej, a třetí jim hlídá džíny.

Myslíš Kudlanko? (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 10:47:38
Aha, tak proto nestojí....

poucili jste me :) (Johanka - Mail - WWW) 24.03.2006, 11:29:06
U nas doma jsme rikali dzinum rifle odjakziva, myslela jsem, ze to je archaicky nazev :). No maminka je holt z Moravy :)

Nestojí. (motýl Anonym - Mail - WWW) 24.03.2006, 11:31:39
A evidentně nestál ani v tom 63, kdyš uš si tenkrát musel schánět limetky :-D Tak stál vůbec někdy? Bez limetek?

U nás se taky (Vodoměrka - Mail - WWW) 24.03.2006, 11:31:49
odjakživa říkalo rifle, pravým i těm rádobyriflím... jo, holt jsem taky z Moravy...

Ale né kurnik! (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 11:40:23
Limetky jsem v tůzu kupoval pradědečkovi!!!!!!

(motýl Anonym - Mail - WWW) 24.03.2006, 13:11:15
Tak tos byl hodnej pravnouček :-)

Nojo, byl, to sem musel. (NČ - Mail - WWW) 24.03.2006, 13:22:41
Von pradědeček, jak už byl starej, tak se každou chvilku skutálel s postele.
Po limetkách se pár hodin skutálet nemohl.

Tak si tu nějak marně přemýšlím, (Míša - Mail - WWW) 24.03.2006, 14:18:34
jak mohl kdysi NČ kupovat v Tuzexu pradědečkovi limetky, když se nám tu nedávno svěřoval, že ani neví, jak limetky vypadají... :)

HA! Cokoliv řeknete, může být použito proti vám.

A hlavně je to o tom, (Jitka - Mail - WWW) 24.03.2006, 19:50:39
že jsme tenkrát byli MLADÍ !!!

Míšane, Míšane! :-))) (NČ - Mail - WWW) 27.03.2006, 07:06:58


ANO, je to i o tom (Wendy - Mail - WWW) 27.03.2006, 08:57:15
že jsme byli mladí.On člověk má tendenci na to špatné zapomínat, tedy vytěsňovat to. ALe u všeho to nejde. SOuhlasím s masterem. Ale na rozdíl on něj bych si troufla typovat, jak by se zmíněný Tlustý zachoval...nastala u nás devalvace slov i činů. Místo Dušína máme Batmana. Co se front týče, vhzpomíjnám,jak jsme stáli celou nic na zájezd k moři a ráno nás chtěli nějací chytráci předběhnout. NAsadila jsem lokty a byla jsem připravená mu nafackovat. My z fronty, frotnoví bojovníci, co jsme tam skutečně stáli, bychom si to navzájem dosvědčili a nedovolili nikomu, aby si objednal zájezd místo nás ! A dneska nevím kam bych vyrazila a přehrabuju katalogy vidlema. To jen pro ilustraci. Ono všechno má svoje pro i proti.

Vzpominam.... (Romana - Mail - WWW) 27.03.2006, 09:25:27
Tak si take vzpominam na ruzne vzacne veci....rodice mi napriklad dali ukoncene Sporeni mladych a to nemeli delat,ihned jsem si za penize vystala a koupila zajezd do Rima na cca.8-10dnu a padlo na to cele me Premiove sporeni mladych.Byla to teda palka.Pruvodkyne,takova mladounka 2manekynka" na nas dost kaslala a sloucila nam napr.2 dny pamatek do 1 dne,rkouc,ze budeme mit aspon vice osobniho volna....volno,mela hlavne ona a klid od nas-turistu.Jinak jsme meli ubohe kapesne a nedalo se ani nic moc z toho koupit.Ale Rim se mi moc libil.

(K - Mail - WWW) 27.03.2006, 14:31:38
ja si na sve detsvi v komunismu stezovat nemuzu.Meli jsme vsichni stejny puncochace, stejny hracky, zadny compjutery, v televizi se koukali jenom na Studio kamarad a Magion. Nase panelakova parta litala cela odpoledne venku, mamky popijeli kaficka na lavickach, prazdniny jsme travili u babicek. Mandarinky a banany jsme dostavli jen na Vanoce. Pamatuju se ze mamka mela ocni stiny Margaret Astor z Tuzexu, jak si je setrila, ma je snad schovany do dneska :-)

NAše paneláková parta (Wendy - Mail - WWW) 27.03.2006, 15:50:39
nás rodičů i našich dětí se doposud nerozpadla, oslavili jsme teď výročí 25 let společné "známosti" a můžu taky říct, že to bylo celkem fajn. Nadávali jsem taky, bylo na co, to je fakt, to nepopírám. Ale na druhou stranu jsme zažili spoustu srandy, kterou dnes už někteří přezaměstnaní neznají...

Mastere (Jirka Y. - Mail - WWW) 29.03.2006, 07:08:14
Mastere, nevim co by delal Tlusty kdyby nas obsadili Cinane.
Mohu ti ale rici, cim by se zabyval ten "sectely, vzdelany a primy Ransdorf".
Zabyval by se tim, cim se zabyvali komunisti za revoluce v Cine nebo v Kambodzi.
Bestialnimi masovymi vrazdami a genocidou obyvatelstva.

Byl jsem osloven, tak odpovídám. (master - Mail - WWW) 29.03.2006, 07:33:41
Jirko Y, myslím si, že ne. Já jsem uvedl tyto dva pány jen jako kontrastní příklad. Jednoho, jako předem přečteného, od kterého se nemusíš obávat žádných nenadálých a převratných překvapení, protože víš, jak se zachová a druhého jako „kam vítr, tam plášť“. Přesně v duchu mého prvého příspěvku.
A jestli jen trochu sleduješ tu naši slavnou politickou scénu, určitě si i sám najdeš další příklady tzv. stranických „turistů“, tzv. pendlerů a ani trochu se při tom nezačervenají.
Tak jsem to myslel a předpokládám, že jsi to i tak pochopil. :-)


Pochopil, pochopil (Jirka Y. - Mail - WWW) 29.03.2006, 08:35:51
A navic s tebou souhlasim v tom, ze tenhle webik neni o politice. Coz je dobre.
Jen mam jiste pochyby v pripade jakehokoliv clena jakekoliv komunisticke strany.
Kdyby byl takovy clovek opravdu sectely, vzdelany a primy, nemohl by byt zaroven clenem zlocinecke organizace.
Tot vse. :-)

Jirko Y (NČ - Mail - WWW) 29.03.2006, 11:58:26
Promiň strejdo, ale jen větičku do vašeho dialógu.
Jirko Y, hlavně jsem přesvědčenej, že sečtělej a vzdělanej člověk se NIKDY neuchýlí k papouškování frází, typu "zločinecká organizace", stokrát omílanejch BLBEČKAMA NA VŠECH ÚROVNÍCH.

pro NC (Jirka Y. - Mail - WWW) 29.03.2006, 19:14:08
Drahy NC,
dodneska jsem netusil ze mam synovce - hulvata, ale i tak ti rad odpovim.
Komuniste se tradicne vydavaji za politickou stranu,lec v pripade vitezstvi ve volbach nebo politickeho puce si prisvoji kontrolu nad policii, armadou, kontrolu vsech medii a vladnou nadale jako diktatori.
Jiste jsi slysel o desitkach milionu mrtvych ktere maji na svedomi komunisticti vrazi.
Od Komunisticke Ciny, pres killing fields v Kambodzi, tabory Gulag v SSSR az po uranove doly v Jachymove.
To je dilo komunistu.
Proto jejich stranu secteli a vzdelani lide nazyvaji "zlocineckou organizaci".
Jen "blbecci na vsech urovnich" (abych pouzil tva vlastni slova) o tom nic nevi.
Anebo vedet nechteji.

Jirko Y (NČ - Mail - WWW) 30.03.2006, 08:02:13
1) Omluva byla strejdovi masterůch za to, že vám dvěma lezu do dialogu. Takže ne tobě, a nejsem tedy tvým synofcem.
2) Tvý odsouzení je uplně mimo mísu, neboť sem se nevyjadřoval k podstatě věci, nýbrš jen a jen k trapnýmu omílání frází!!! Jestliže přesně tuhle frázi slyšim během hodiny desetkrát z nejčestnějších úst nejčestnějšího politika všech dob, p. Kalouska, tak už NAVŽDYCKY KAŽDEJ kdo ji pužije, pro mě zní falešně!

Chlapci, (master - Mail - WWW) 30.03.2006, 08:48:05
nechtěl jsem svým příspěvkem způsobit, abyste se kvůli mně dostali do sporu. Já vám ale rozumím, oba máte pravdu.
Avšak to neustálé omílání frází, to mně taky vadí. To je snad nemoc několika zapšklých a dementních politiků, kteří si snad myslí, že tím získají nějaký ten bodík u stejně zapšklých, ale i NESTRANNÝCH novinářů. Mně se třeba teď otevírá kudla v kapse, když z TV nebo z rádia denně slyším, že „...přítelkyně Grossových XY byla atd...;
...přítelkyně Grossových, paní XY nezaplatila kauci; ...přítelkyně Grossových... a to je furt. Vždyť ona má přece své jméno a každý ví, o koho jde. Třeba už není ani přítelkyní, že jo. Já být tím Grossem, asi už bych se ozval...To je fakt žumpa!


Když už se tu politicky plká, (motýl Anonym - Mail - WWW) 30.03.2006, 11:02:23
tak si taky plknu: Je mi úplně u zadele, jestli například výrok "nacismus je zrůdná ideologie" je trapně omílanou frází (už 70 let). Opakování těchhle "frází" není nikdy dost, a tak si spolu s Jirkou Y dovolím zopakovat, že také komunismus JE zrůdnou ideologií a komunistická strana JE zločineckou organizací, pakliže se k této ideologii, za níž stojí miliony mrtvých a zničených životů. A je mi zrovna tak u zadele, že tím nějakýho bolšana vytočím :-)

(motýl Anonym - Mail - WWW) 30.03.2006, 11:04:05
tam mi vypadlo ,hlásí. (-;

Strycu, nejsme ve sporu kvůli Tobě (NČ - Mail - WWW) 30.03.2006, 11:19:45
To já jen občas, když mám slabší chvilku, tak se ohrazuju proti fantizmu.
A to jak proti levýmu fanatizmu (což je v dnešní době velice módní, neboť nejsnáze jsem hrdinou tehdy, když nepřítel je mrtev a ublížit mi již nemůže),
tak i proti pravýmu fanatizmu (za což mě ti "protileví, spravedlivě rozhořčení hrdinové" zařazují mezi komunisty).
Ale hlavně že máme konečně jaro, čas lásky... ježišmarjáááá, už zase?!

No, to už byl z tý zadele přímo průjem :-) (NČ - Mail - WWW) 30.03.2006, 12:05:31
Jenže vono je to taky hodně tak, že např preference KSČ se držej pořád tak vysoko právě díky těmdle vomílačum.

Jo, NČ, dávám Ti zapravdu. (master - Mail - WWW) 30.03.2006, 12:40:55
Tak nějak jsme se dostali – a na apolitické Kudlance – úplně jinam, mimo téma článku. Také už se nám to několikrát podařilo a Kudlanka nám pak řekla: „...tedy, co vy z toho dokážete udělat...:-))
Já si dovolím být trošku pamětníkem a pokusím se uvést některé věci tak, jak je cítím.
Také jsem býval sprostý, někdy až převelice, když jsem slýchával a vídával mnohá zprofanovaná hesla v minulé době. Bojím se však bojím,že ta vzpomínka bude delší, než samotný článek. Tak tedy, všichni znáte „se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak“, „kupředu levá, zpátky ni krok,“ „dohnat a předehnat“, nebo další kravina „...země, kde zítra znamená včera..., to byla přímo perla, „jak budeme dnes pracovat, tak budeme zítra žít“ a další a další žvásty, poplatné minulé době. Všude samá bysta, hvězda, fángle...Bylo jich hodně, byly všude a proto je mám uložené v paměti.
Za všechno, co teď odsuzujeme, mohou jedinci, kteří dělali tzv. „nadpráci“, něco navíc. Něco, co vůbec nemuseli. A právě tito přeaktivní lidé dokázali většině, která v minulosti nenáviděla Hitlera za jeho zrůdnosti, zprotivit i osvoboditele, kterého kdysi vítala a systém, který s ním následně přišel. Ten systém byl špatný v tom, že nedokázal zabránit rozvoji právě takových jedinců, fanatiků, komunistických úderníků, stejně jako fašismus.
Pak přišel odvážlivec, někdo, kdo řekl, že si nebudeme čistit zuby po vzoru Sovětského svazu a nastala euforie, naděje, která, jak známo, byla záhy potlačena mocí.
Posunuli jsme se po spirále o nějaký ten pátek dopředu, přišel nový systém a s ním opět celá řada jiných jedinců, kteří dělají opět jakousi „nadpráci“ a sbírají bodíky za to, že nadávají na minulost, aby sebe dopravili na výslunní. A tito lidé, stejně jako ti v minulosti, jsou u mne plevelem a nemohu si jich vážit. A to je důvod, proč se na politiku, jako na všivárnu, dívám z dálky a nechodím do politických diskusí. Sem tam si však přečtu názory mnoha současných „úderníků“ současné doby, mnohdy i z řad novinářů, kteří by – dle mého názoru – měli být nestranným článkem, ale nejsou, na štvavém serveru modrého ptáka Virtually.cz, kterému šéfuje paní J. Dědečková. Zajímavé čtení... :-)) Ale Kudlanka je mnohem lepší.
Ještě jsem zapomněl říct, že ne vše bylo v minulé době špatné a posmívat se třeba někomu, kdo pomáhal např. v tzv. akcích ZET stavět školku pro děti, ze které je nyní hospoda, to je ubohé. !!! Pro mne jsou mnozí představitelé modrého ptáka stejnými extrémisty, stejně jako třeba mnozí zavilí komunisté nebo jakým byl hloupý srandista Jakeš.
Už bych to mohl zakončit parafrází:“…takový jsem já, matinko.“


Jo, strycu, asi taknějak! (NČ - Mail - WWW) 30.03.2006, 12:59:40
Mně ale fakt ze všeho nejvíc bere to jaro, i když trochu mokřejší. Jenže už brácha Žižka dobře věděl, že Žižkov je na kopci :-))) A tak, díky bráchovi, neprožívám starosti z vody přímo existenční a raduju se z jara a ze slunka na plný ....(pecky).

Bod Masterovi (NEMESIS - Mail - WWW) 30.03.2006, 21:29:20
Teda Mastere- mas muj obdiv.Na Kudlanku sem tam zabloudim obcas si trochu pocist, ale ted mi neda, abych poprve nereagovala. Vyjadril si to, co si presne i ja myslim, taky neco uz pamatuju, v dobe "sametove" mi bylo kolem petadvaceti, takze mam moznost porovnavat oba rezimy, taky pamatuju fronty na vsechno a pionyrske hlidky u pamatniku a prvni Maje atd. Ja, ktera vzdy nesnasela komunisty (meli jsme to v rodine, zabavili nam barak po babicce a ti "dnesni" prevlekaci kabatu dodnes nevratili a nevrati...), dnes z odstupem casu a taky vzdalenosti (jsem nejaky ten patek za "Velkou louzi") vidim, ze opravdu NEBYLO vse tak spatne, ze nejde vse videt jen cernobile a taky je mi dnes ten Ransdorf milejsi nez Tlusty s Tupolankem. Vzdy se proste najde par "vychytralych"jedincu, kteri manipuluji s masami. A z toho duvodu smahem zavrhovat vse co bylo drive, jako spatne, je hloupost. Ono taky z Evropy se nam zda, ze ty "hvezdy a pruhy" jsou zdalky jaksi nablyskanejsi, pak clovek zblizka vidi, ze u nas doma to vubec neni tak spatne (byt na vse nadavame)a ze my mame dnes opravdovou svobodu. A tvrdit, ze pokud komunisti prijdou k moci, tak zavedou vezeni, koncentraky a ja nevim co jeste, je v dnesni dobe nebetycna pitomost. Nejsme izolovani od sveta, dnes uz jsme "nekde jinde" a proste svet a cela spolecnost se vyviji, takze ja uz se dnes ani tech komunistu nebojim. A dost politiky - odchazim do prirody. Jeste jednou DIKY za super prispevek!

Strejci a tety (Jirka Y. - Mail - WWW) 31.03.2006, 18:17:35
Motyl to napsal dobre, tezko k tomu neco dodat.
Jen snad malou lekci z historie:
zil, byl po valce v CSR komunisticky boss s tvari jako brambora ktery kouril fajfku a rozsafne volicum vykladal, jak se budou dobre kdyz ho zvoli. Zadne kolchozy pry zavadet nebude, naopak rolnikum a strednim zivnostnikum pomuze.
Neni ceho se bat, vzdyt volby budou kazde ctyri roky.
A spousta lidi ho volila. Zapomeli totiz, ze stejny pan pred valkou rval primo v parlamentu na ostatni poslance ze "do Moskvy jezdi proto, aby se naucil jak jim zakroutit krk".
Rika se, ze lide kteri se nepouci z historie budou muset historii prozit znovu.
Myslim si ale, ze se to nestane. To by Cesi museli byt ten nejblbejsi narod na svete.

Jirko Y (master - Mail - WWW) 02.04.2006, 21:03:23
Nestojím o žádné lekce, o historické už vůbec ne a o modrou osvětu rovněž ne. Ty to vidíš svýma očima, já to vidím tak, jak jsem to velmi hrubě a zkráceně popsal. Nedávná historie, o které je řeč, měla svá negativa i pozitiva, stejně jako současná doba. Záleží jen na každém, jak a hlavně CO si položí na misky vah.
Ukončíme už tuto trapnou diskusi o ničem tím, že prostě odmítám pravolevé extrémy a extrémy všeobecně. A o tom byla řeč nahoře.


Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: