[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
JEJÍ DĚTI A NAŠE DĚTI...
Rubrika: [poradna]

Dobrý den, byl bych moc rád, kdybyste mi poradila, co mám dělat nebo aspoň napsala svůj názor.. Několik let chodím se ženou, která je rozvedená a vychovává dvě děti (obě jsou v pubertáním věku). Moc ji miluji, chtěl bych s ní založit rodinu. Problém je v tom, že si neumím představit společné soužití s jejími dětmi a dětmi, které plánujeme společně (minimálně jednoho prcka bychom chtěli, možná dva).

     Je mi jasné, že na prvním místě bude mé vlastní dítě, jemu budu dávat veškerou svou lásku, budu ho upřednostňovat i materiálně. A to je to z čeho mám obavy, že se to může v budoucnu stát příčinou sporů a nedorozumění. Já vím, že mnozí mi řeknou, že smýšlím sobecky. Ale já tady na rovinu píši, jak to cítím. Nechci nikomu nic nalhávat. S dětmi mé přítelkyně se snášíme celkem dobře, myslím, že mě mají docela rády, snažím se je respektovat, občas pomohu s úkolem. Ale nic k nim necítím. Já nevím, jestli mi dobře rozumíte. Možná, že pochopí ten, kdo to sám prožil nebo prožívá. Předem díky. Honza<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />


ODPOVĚĎ:


     Ahoj Honzo, neboj, že ti budu psát něco „podle příruček“. Jak už jsem párkrát zdůrazňovala, moje rady jsou zcela subjektivní, co a jak pak opravdu uděláš, je jen na Tobě. Buď ti má rada k něčemu bude (a pak budu jen velice ráda), nebo si najdeš jiné řešení, že JTakže – já naopak velice oceňuji tvůj seriózní přístup – je to daleko realističtější a upřímnější, než kdybys teď sliboval hory doly černý les – a pak měli doma problémy…


     Jedno, v čem tě mohu trochu uklidnit, co by ti mohlo pomoci, je čas… Psal jsi, že její děti jsou už v pubertálním věku. To znamená, že dejme tomu následujících 5 – 6 let, kdy byste měli miminka, by byl mezi oněmi „jejími a vašimi“ dětmi dost velký věkový rozdíl, takže by nemuselo k velkým třenicím docházet, pokud  by se ovšem předem stanovila jasná pravidla…


     Podívej – nejlépe, kdybys si někdy ve chvilce volna udělal kafe, vzal kus papíru a něco na psaní a začal „plánovat“: její děti mají své dva rodiče, kteří se mají o společné děti starat – jak z finanční, tak z citové stránky. To by mělo v praxi znamenat, že převážnou většinu by měli hradit oni oba. Ovšem, tím, že si ji vezmeš, tak vlastně jí budeš pomáhat hradit „její“ část…Protože ona zase tobě bude dávat – sebe a svou lásku… Věřím, že pokud se bude jednat o normální život, tak by mělo všechno fungovat dobře. S oněmi většími výdaji – které samozřejmě v pubertě nastávají, by pak měl přijít na řadu jejich otec, případně jeho rodiče. Pokud tedy nejsou všichni přímo bezdomovci, neměl by snad být problém… Ale k tomu se ještě vrátím.. Dále – co se týká té otázky citové – myslím, že obě děti, pokud je vše fajn, budou zcela spokojeny, budeš-li se k nim chovat jako bezva kamarád – asi nebudou vyžadovat houpání na kolenou.. (přeháním, pochopitelně). A když by tedy přišlo miminko, určitě by vzaly normálně na vědomí, že se s ním budete mazlit a starat se o ně podstatně víc…To je přeci i v rodinách, kde se po delším odstupu narodí vlastní sourozenec… Věřím, že bys nebyl takový usurpátor (to bys ani nepsal sem do poradny, to bys na to kašlal), abys je pak s bandurskou odháněl… Oni budou mít už jinší problémy… Když si  - jak říkám – vymezíš určité koleje J, tak by jistě neměl být problém… pro ně budeš přítel, za kterým mohou přijít. Samozřejmě, že můžou nastat i nepříjemnosti, pokud by obě děti začaly žárlit na nového sourozence – v tom vidím větší problém. Tady by  ovšem měla včas tvá partnerka, jejich maminka, jim dát najevo, že je má obě stejně ráda, a to, že se bude teď víc točit kolem mimča, je jen proto, protože je totálně bezmocné, neschopné ještě samostatného života, že k nim se také tenkrát chovala zcela stejně…


     Jak říkám, myslím, že když si to pak všechno po sobě přečteš, všechny možnosti, které by mohly nastat, si promyslíš a pak (bez papíru) to se svou milou pomalu a opravdu ohleduplně probereš (protože pochop – u ní je to zase zcela jiné, pro ní budou všechny děti její), tak by neměl být v ničem problém. Snad by pak i prospělo věci, kdyby i ona si promluvila se svým bývalým manželem případně babičkou a dědečkem z jeho strany, že ty se sice budeš rád o ně starat a spoluvychovávat je, ale že v žádném případě nepřebereš (a ani nemůžeš) jejich podíl na výchově těchto dětí…


     Hele, věřím, že to dopadne dobře… Ono je opravdu lepší všechno předem promyslet, než pak likvidovat nějaké průšvihy… Držím vám všem palce a přeju hodně štěstí. Ahoj, daniela


poradna@kudlanka.cz

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Pohled z druhé strany (Radka - Mail - WWW) 10.02.2004, 13:43:30
Ráda bych přispěla svým pohledem. Zaráží mě především fakt, že Honza o tomhle uvažuje až v momentě kdy už "pár let spolu chodí". To se prosím pěkně odehrávalo jak? Partnerka nechala své 2 děti doma a hurá na rande? Jak můžu s někým chodit a po pár letech uvažovat, jak asi budou reagovat partnerčiny děti? Promiňte ale tomu nerozumím. Ani Honzovi a ani jeho partnerce.

Já jako matka, bych nikdy nepřipustila situaci, kdy by mé dítě (nebo děti) bylo odstrkováno kamsi a kýmkoliv. Pokud si najdu nového partnera, tak především MUSÍ mě akceptovat jako ženu-matku. Nejde to od sebe oddělit. Dokud nejsou děti dospělé tak prostě neexistuje varianta, že si přivedu někoho jiného a budu doufat, že to nějak bude klapat.
Mám za sebou také nepovedené manželství. Nového partnera jsem v prvé řadě vybírala podle toho, jak se choval k mé dceři. Pokud tam něco "skřípalo" byl to jednoznačný signál k ukončení vztahu. Naštěstí jsem potkala člověka, který se "zblbnul" do nás obou. Jsme spolu již 9 let a máme další 2 děti. Nikdy nedělal rozdíly "tvoje dítě, moje děti". VŽDY to byly a jsou NAŠE děti. Pro dceru je to tatínek a také ho tak oslovuje. Pravda, její biologický otec to snáší velmi těžce, nicméně pro ní je táta ten, kdo se o ní stará, koho zajímají její problémy, kdo si s ní hrál když byla malá a na koho se může s důvěrou obrátit, když jí něco trápí.
Nedovedu si představit mít rodinu, ve které budou starší děti tak trochu "stranou" pozornosti a vše se upne na miminko. Dokud budou sdílet všichni jeden byt, budou ty starší děti žárlit. I když mají vlastní zájmy a jsou "velké" vycítí velmi rychle, že se mezi nimi dělá rozdíl.

Honzovi bych ráda sdělila, že ačkoliv se mi zdá jeho postoj poněkud sobecký, hluboce smekám, že našel odvahu se k téhle situaci přiznat.

I ja jsem byla ve stejne (Agata - Mail - WWW) 10.02.2004, 14:41:02
situaci a premyslenim nad moznosti spolecneho souziti pritele a pubertaku jsem stravila hodne casu. Ackoliv pritel nikdy otevrene nerekl, to co Honza napsal, tak ja vim, ze to videl naprosto stejne jako Honza. Ale protoze my zenske se sice do chlapa silene zamilujeme a par mesicu mame klapky na ocich, ale pak se vrati rozum a zjistime, ze laska k detem je ne tak "silena" za to trvala a nic ji nemeni (ani pubertalni vyroky a vyrazy). Zkratka ja do toho nesla, i kdyz jsem si dalsi dite take prala. Snad kdybych nasla takoveho, jako ma Radka, ale nejak se mi az nechce verit, ze by existoval jinde nez v cervene knihovne :)
Pokud se Honza rozhodne jinak, musi si uvedomit, ze vzhledem k "velkorysosti" vetsiny exmanzelu a vysi alimentu, bude castka , kterou bude muset prispivat na sve nevlastni deti(v dobe, kdy bude jeho partnerka na materske), znacne vysoka. Daniela hezky pise, jak by se meli rodice podilet na vychove citove i financne .. to by meli, ale ja neznam zadnou rozvedenou zenskou, ktera by dostavala 50% nakladu na deti od byvaleho, o citech uz vubec nemluve.

Radce, Agátce i Honzovi :-))) (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 10.02.2004, 14:55:02
Děvčata, jsem moc ráda, že jste Honzu hned nezahrabaly hluboko pod zem :-))). Ano, opravdu oceňuju jeho snahu brát věci raději z té horší stránky. Většinou to totiž dva nově zamilovaní berou nesmírně růžově a pak, když přijde ta šeď, o které se zmiňuje Agátka, tak je všechno v (zůstanu slušnáááá) v háji... :-)))
Proto jsem řekla, že je dobré si se všemi dotyčnými (hlavně těmi, kteří by se měli na těch dvou puberťáčcích finančně podílet) pořádně a zcela konkrétně promluvit. Kéž by alespoň takhle jednalo víc chlapů... A jak jsem psala, držím oběma palce, protože "bojim bojim", jak do lásky zasahujou peníze...
Ahoj, daniela

(josef - Mail - WWW) 10.02.2004, 16:12:50
Honzo, myslím, že nejlepší recept už vymyslel kdosi dávno dávno a zformuloval jej do úsloví: "když nevím, tak se zeptám". Tím myslím, že pokud má k podobným docela závažným krokům dojít, je NEZBYTNÉ získat k němu PŘEDEVŠÍM souhlas těch dvou "puberťáků". Pokud totiž souhlas nezískáte, tak ať děláš, co děláš, tak v případě možných konfliktů se vše skoro jistě obrátí proti tobě, včetně matky, která opět, ať chce, či nechce, bude naprosto přirozeně na straně svých dětí. Ale bude to mít chudinka moc těžké, protože bude muset být, a jistě bude, na straně VŠECH svých dětí. Což může být situace až schizofrenní - nedej bože se v tomhle prostředí vyskytovat! A ten kdo to způsobil? Ten to odnese nejvíc! A bude jich na tebe sakra přesila!
Takže já bych volil ANO, ale jedině po souhlasu všech a pokud možno včetně svatby. Ten novej drobek si jistě zaslouží vyrůstat v normální rodině. Snad jen bych si při rozhovoru s nimi nechal pro sebe, že jsou mi v podstatě lhostejní, nebo jak to píšeš, ale asi to ani tak úplně necítíš.
Jo, a při nesouhlasu "puberťáků" bych zcela jistě volil NE.
Držím palce. Čau. Josef.

Pro Agátu (Radka - Mail - WWW) 10.02.2004, 21:47:06
Milá Agáto,
nedá mi to, abych nezareagovala na tu "červenou knihovnu" :-)).
Netvrdím, že život s mým nynějším manželem je naprosto ideální. To platí asi jen v případě dětí, které jsou momentálně u nás na prvním místě. Jinak musím konstatovat, že mám doma naprosto normálního chlapa, s typickými mužskými projevy, které mě občas vytáčejí do nepříčetnosti. Co si budeme namlouvat, jsou všichni stejní. Akorát s některými je život lehčí, s některými těžší a s některými zcela nemožný. A po pravdě řečeno, mít chlapa jako "z červené knihovny" musí být po čase pěkná nuda!


Pro Danielu a ostatní (Honza - Mail - WWW) 11.02.2004, 07:59:11
Chci vám všem poděkovat za odpovědi, zváště Daniele za rychlé uveřejnění mého dotazu, což mě příjemně překvapilo. Nedá mi to, abych nereagoval. Zkusím to postupně.
Nejprve to, že děcka jsou ve věku 18 (dcera) a 14 let (syn). Jejich otec většinou nepracuje a od soudu má vyměřené minimální alimenty - 1200 korun měsíčně!! Babička a dědeček z jeho strany už buhužel nežijí. On se rád napije, takže výchovná pomoc z jeho strany je spíš na škodu. Dokonce dcera už k němu odmítá jezdit (a my ji samozřejmě nenutíme). Pokud tedy bude moje přítelkyně na MD, potáhnu po finanční stránce všechno sám, což mě štve, ale není jiné řešení. Takže to vidím tak, že nebudu moci našemu společnému miminku dát všechno co bych chtěl, nebudeme si moci dovolit jet na dovolenou, na lyže, dopřát večeři v pěkné restauraci atd. Je to sobecké? Možná že jo, nevím. Štve mě, že jejich otec moc nepracuje, peněz má hodně málo a já vlastně budu živit jeho děti.
Radce - chodíme spolu 6 let, zpočátku to opravdu bylo tak, že jsem šli občas na rande a trávili spolu víkendy, kdy byly děti u otce, nyní již trávíme víkendy několik let společně (občas jsem z toho na nervy, zvlášť, když mají tu svoji pubertální náladu) - v týdnu bývám většinou pracovně mimo. Tvoje dcera byla asi maličká, když se do vás obou tvůj nynější manžel zblbnul, měl to jednodušší :-)
Josef - co se týče souhlasu s miminem a svatbou. Se svatbou souhlasí. S miminem syn ano a prý se těší, dceři (18!) se to moc nelíbí, tedy spíš vůbec nelíbí /ta bude asi dost žárlit :-( /. Konflikty občas jsou, zatím byla přítelkyně vždy na mé straně. Ale to byly vždy spíš maličkosti, nic závažného.
Fakt je, že lhostejní mi nejsou, prostě nic necítím, občas mi jdou dost na nervy, když se hádají, jindy je pohoda. Do výchovy nezasahuji a ani v budoucnu nehodlám zasahovat.
Takže na jedné straně žena, kterou mám hodně rád a naprosto mi vyhovuje po všech stránkách (od sexu až po společné koníčky a přátele) a na druhé straně děti, se kterými celkem vycházím a které budu muset několik let finančně podporovat. Život bez ní si neumím představit, život s jejími dětmi si také neumím představit. Nechci ji ztratit, "půjdu do toho", ale mám strach, jak to všechno bude, strach, abych jednou nelitoval.
Hoza


(Karkulka - Mail - WWW) 11.02.2004, 08:19:28
Honzo, tvůj strach naprosto chápu. Jedna naše známá dlouho nemohla mít děti a jednou její manžel pronesl něco, co dodnes slyším: Jestli nikdy nebudeme mít děti, tak mě to bude mrzet, ale víc by mě mrzelo, kdybych nebyl s ní. Děti jsou na "pár let" a pak půjdou po svém. S ženou budu "dokud nás smrt nerozdělí".
Držím ti palce a uvědom si, že nikdo neví do čeho jde... :-)

ještě že tu, Honzo, nemáš svou adresu... (Pája - Mail - WWW) 11.02.2004, 09:28:14
No, jinak by tě asi přímo rvaly další, nebo by z tebe chtěly klona :-))). Hele, držím vám všem palce, budeš to štěstí opravdu potřebovat. Ale zas - když je té starší 18, tak určitě bude mít co nejdříve vlastní zájmy a snad nebude žárlit... Kéž by vám to všechno dopadlo dobře!

Pro Honzu (Radka - Mail - WWW) 11.02.2004, 09:42:59
Život bez partnerky si neumíš představit, život s jejími dětmi také ne. Na představu o tom, jak se žije s jejími dětmi si můžeš docela dobře udělat zhruba za 2 až 3 měsíce každodenního soužití. Asi bych to být tebou zkusila a pak se rozhodovala o dalším kroku.
Pokud kluk souhlasí, je to alespoň jedno plus. Holka v 18 letech by již také mohla dostat časem rozum a případnou žárlivost na nového sourozence, by mohla být schopna krotit. Její nynější nesouhlas možná také pramení ze strachu, že si dost dobře nedovede představit, jak budete všichni žít spolu. Víkendy můžeš s nimi trávit ještě další řadu let ale nikdy tak nemůžeš nahradit běžný, každodenní život.
Chápu že se nehodláš plést do výchovy - ale na druhou stranu ty si s nimi musíš vybudovat nějakou formu komunikace, která bude přijatelná pro všechny. Tím myslím, že nenecháš bez odezvy případné urážlivé pubertální hlášky. Prostě se k tobě musí chovat stejně, jako k matce a ne jako k narušiteli zajetého stereotypu, ze kterého budou akorát ždímat finance. Musí poznat, kde jsou ty pověstné hranice, za které jít nesmějí.

Souhlasím s Karkulkou, že děti jsou zde na krátkou chvíli. Jde však o to, aby ta krátká chvíle Tebe nedostala na psychiatrii. A dva puberťáci doma není žádný med. Tím spíš, že to nejsou tvé děti.
Mojí berušce bude letos 15, vím co dokáže holčička. Těším se na chvíli, kdy dospěje. Je to snad to nejpříšernější období, které existuje.
Každopádně držím palce, ať to přežijete.



Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: