| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| NESKUTEČNÝCH PATNÁCT LET... II. |
| Rubrika: [poradna] Ahoj Kudlanko, dne 21.11. jsi v Úkolu pro vás zveřejnila můj příběh o dvou tvářích mého muže NESKUTEČNÝCH PATNÁCT LET… Jsem moc vděčná všem, kteří reagovali a snažili se mi pomoci. Že mi napsali, že mě přinutili se zamyslet nad spoustou věcí... Mám pocit, že jim všem dlužím pokračování. Ten dopis jsem psala v obrovském stresu, kdy jsem se v tom hodně plácala a nevěděla, co bude příští okamžik. Ještě, než jsi můj dopis zveřejnila, se stalo to, že jsem za ním přišla s tím, že bychom si o všem měli promluvit, že přece nejde žít polovinu manželství v mlčení, nevraživosti.
Že bychom se měli naučit spolu MLUVIT, a ne spolu MLČET, že stojím o to, abychom už Vánoce prožili v klidu, už kvůli dítěti... Já sama mám na Vánoce jako dítě nádherné, pohodové vzpomínky, a byla bych moc ráda, kdyby takto jednou vzpomínalo i naše dítko. Jenže: z původně dobře míněného usmiřovacího hovoru vznikla zase hádka, jejímž vyústěním bylo, že manžel prostě vstal se slovy, že "se mnou už prostě nemá co řešit, o čem se bavit, že vidí, že se nemíním změnit, a že už to vlastně ani nechce, a že prostě od nás odejde. Že do tří týdnů (tedy ještě před Vánocemi) tu nebude, najde si někde podnájem, ať máme ty Vánoce tedy klidné…" Věř, že se mi zhroutil svět. Tohle jsem přece nechtěla! A víš, co jsem udělala? Já, ta (jakou mě vnímají lidé zvenčí, co tohle neznají) sebevědomá, suverénní, nekompromisní osoba??? Vyděšeně mu řekla, že tohle řece nemůže udělat, že ho mám moc ráda, že jsem chtěla smír, ne rozchod, že (ano, i tohle jsem řekla!!!) se polepším, že se změním, zhubnu, že udělám všechno, jen ať neodchází!!! Že přece byly i pěkné chvíle... Vrhla jsem se mu kolem krku, a bylo hrozné, jak, místo toho, že by mě třeba obejmul, dával ruce dozadu, aby se mě nemusel ani dotknout! A říkal, že ať toho nechám, že to nemá cenu, že je to stále dokolečka... Pak, protože jsem musela na druhý den vstávat a normálně fungovat v zaměstnání, jsem si vzala tabletku Rohypnolu a šla spát. Následující dny bylo doma stále tíživé ticho a dusno. Já se však trochu vzpamatovala a uvědomila si, jak jsem se musela v jeho očích ponížit – a nebylo mi z toho hej! Ale – nikde ani náznak toho, že se balí, že odejde... Před týdnem jsme spolu byli na jedné akci, kam nás povolali naši společní známí (znovu zdůrazňuji, že o našich problémech nikdo zvenčí neví; je to jen mezi námi dvěma a ostatní netuší, že máme problém). Něco se tam vypilo. On nebyl opilý; měl jen náladičku, kdy zřejmě pod jejím vlivem mi doma v posteli řekl (podotýkám, že je tomu čtyři měsíce, co spíme vedle sebe a nemilujeme se), že mě má taky pořád rád a jestli si o tom nechci popovídat, že by přinesl šampus... Byla jsem z toho vykulená, taky už jsem napůl usínala a byla unavená, tak jsem mu to takto tak řekla a odmítla. Že pokud se mnou chce mluvit, byla bych ráda, kdyby to bylo v naprosto střízlivém stavu!? To ale nepřijde. Dva dny nato jsem měla narozeniny. Přijeli k nám naši, bratr s rodinou... Choval se úplně normálně, nikdo by netušil nějaký problém. Večer mi i popřál " pevné nervy". Když jsem se zeptala v čem, tak mi odpověděl, že "ve všem". Dal mi dvě kytky v květináči; ví, že je miluju... A momentální situace u nás? Jel koupit vánoční stromeček, pomohl mi s úklidem... Chodíme kolem sebe, stále spolu mluvíme jen o tom nejnutnějším. Moc bych chtěla hezké Vánoce. Moc bych chtěla žít s ním, hezky, tak nějak normálně, bez těch excesů... Taky se ale uvnitř stydím za své chování, doprošování se. Ale taky se bojím, že zůstanu sama. Moc se to ve mně všechno pere, bojuje. Chvíli si říkám – zvládly to jiné, zvládla bych to i já; jindy mě přepadne beznaděj. A hlavně mě děsí ta děsná nejistota, co bude... Co bude???? Tamara ODPOVĚĎ: Tamarko, jsi v té samé nechutné situaci, jako plno jiných. Závislost… Kolikrát jsme tu už o ní psali, četli, polemizovali. Snažím se napsat – shrnout – všechny podmínky, které k ní vedou, které přikovávají ženy k dobrovolným okovům v jejich soukromém vězení. Jak je možné, že ten, který je dříve obletoval, dobýval, nad kterým měly „moc, danou láskou“, že najednou se změní téměř v otrokáře? Jsem přesvědčena, že to je jen a jen jednáním samotné oběti, která se dobrovolně do této pozice vmanévruje. A dále – že tahle nezřízeně submisivní pozice má většinou svůj původ v ženině těhotenství. Je nepochopitelné, že v době, kdy se stává důkazem velkého zázraku, kdy dává život novému člověku, se sama ponořuje do pesimismu, nedůstojného sebeponižování… Ne každá, samozřejmě J. Snad za to může tělesná změna, doba, kdy se dlouho cítíme špatně, mnohdy velice nevzhledně, totéž i po porodu, kdy není tělo hned stejné jako před těhotenstvím; některá je přímo posedlá zoufalstvím z „nehezkých“ změn… A k tomu se přidá malý usurpátor, který „obtěžuje“ pláčem, který jednou jí, pak zase ne… jednou kaká hodně, pak zase málo a jinak, který vyžaduje komplet čtyřiadvacetihodinovou péči a pokud možno ještě víc… A zvládnout domácnost? A proboha – jak ještě být milá, půvabná a přítulná? Chudák holka se cítí čím dál tím hůř a je už jen na jejím partnerovi, jak se projeví. Bohužel, Tamaro, ty sis vybrala dvakrát špatně… Vzala sis člověka charakterově špatného, přímo bych řekla „s vadou“ – neskutečně náladového a bez jakýchkoliv zábran. Prostě – když má vztek, tak si ho vybije. A kde jinde je to beztrestné? No přeci doma… Na tobě… Protože ty mu to celá léta toleruješ! Samotné kořeny problému vidím však někde hluboko, snad ještě před tvým manželstvím. Holka, píšeš, že jsi asertivní, sebevědomá – ale také jen navenek. Uvnitř máš nejspíš taky nějakou černou můru, jen opačného ražení, než tvůj manžel. On otrokář, ty otrokyně… Ne, nedělám si legraci, neříkám, že ti role „subinky“ dělá dobře, ale je v tobě někde hluboko zasunutý strach, který právě v oněch průšvihových chvílích, které tvůj manžel umí tak báječně vycizelovat, vystupuje a celou tě otupuje… Uvědom si, že se budeš muset rozhodnout pro řešení situace. TY. Pokud opravdu chceš být spokojená a vašemu dítku dát do života – do jeho budoucího partnerského života! – nějaký lepší model, než zatím praktikujete vy dva, ve svém soukromém sado-maso teráriu. Protože jen tím, že se z toho vypíšeš, příště zase uklidíš, ještě jindy odprosíš… tím se nic nemění. Ne, já osobně si nemyslím, že by tě opustil. A věřím, že opravdu navenek vystupujete jako perfektní a dobře prosperující rodinka. To jen ty vaše divnohrátky, které spolu vedete, ti mohou do budoucna dopomoci minimálně k průšvihu s ledvinami (pokud bys to časem trochu přeháněla s prášky), a tvému dítěti jednou k jeho mizernému milostnému osudu. Takže, pokud chceš dokázat nějakou změnu k lepšímu, musíš se přestat bát. Stejně, ono ne nadarmo se říká – „strach je poloviční ztráta“ J. Neboj, nic ne nestane ani na Vánoce, ani po nich… To jen tvůj páníček si zase upevňoval domácí trůn. Ono v podstatě se mu ani není co divit – jsi na lepší pracovní pozici, vyděláváš víc… A jemu se tohle asi dost špatně snáší.. Ostatně – zkusila jsi někdy udělat Itálii ty? Umíš si to vůbec představit? Seřvat ho, že přinese jen pár korun, zatímco jinej pořádnej chlap vydělává víc, že by taky mohl trochu víc na sebe dbát, že už ani v té posteli za moc nestojí a že už prostě těch jeho duševních menstruací máš dost? Že je na světě plno jinejch, kteří tě dokážou ocenit?! Tamarko, nadechni se, a alespoň!!! si to představ …. Ahoj, a zaručeně se ozvi, co je nového, daniela@kudlanka.cz |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Tamaro, moc pěkný (Nora Čárská - Mail - WWW) 19.12.2005, 06:27:12
Nedávno sem sem napsala dost podobnej článeček, ale kam se hrabu, na Tebe zdaleka nemám.
Tamarko, (Olča holča - Mail - WWW) 19.12.2005, 09:20:30
ty si sama sebe vůbec nevážíš. A přitom, kdyby sis dokázala uvědomit, jak je ten tvůj doma silnej chlap v podstatě ušlápnutej chudák, kterej jen našel svou oběť, aby si na ní zvyšoval sebevědomí... začala bys konečně jednat jako normální člověk a kopla ho nejmíň do prdele!!!!
Mimochodem - v jakým jsi žila prostředí ty? Jak jsi vyrůstala, co rodiče, jak se chovali k sobě a k tobě? Měli na tebe velké nároky? Jak jsi to všechno prožívala?
Tohle odněkud znám... (Míša - Mail - WWW) 19.12.2005, 09:50:25
Strašně mi to připomnělo jeden příběh z knihy Zdeny Frýbové "Den jako stvořený pro vážnou známost". Je to jakoby to Tamara odtamtud opisovala - stále se střídající metoda cukru a biče, neustále se měnící nálady, život v totální nejistotě "co bude". Muž z tohoto příběhu (de facto případu z psychologické poradny)díky své úchylce zkrachoval v několika manželstvích (už je to dávno, co jsem to četla, a tak si detaily úplně nevybavuju) a nakonec skončil právě v psychologické poradně, kde se postupně odhalily příčiny jeho závadného chování. Spočívaly v raném dětství (4 roky), kdy se na něm jeho maminka totálně podepsala právě při rozvodu rodičů - bylo by to na dlouhé psaní. Neříkám, že je to ten samý případ Tamary manžela, ale nějaký spouštěč určitě existuje.
Tamaro, půjč si tuhle knihu někde v knihovně a přečti si to! Je to o tobě a o tvém muži a návod na uzdravení existuje!
S Danielou souhlasím, (Sisi - Mail - WWW) 19.12.2005, 09:58:52
až na to vyčítání malého výdělku. To není vůbec fér, on sice jedná hrozně, ale tímhle bych to určitě neoplácela. Shazovala bych tím i sama sebe...
Mila Tamaro (Tamara - Mail - WWW) 19.12.2005, 10:17:42
priklanela bych se k dlouhodobe a systematicke peci odbornika. Nevahej a zacni hledat nejakou Tobe prijemnou "odbornou dusicku", ktera Te v tom provede ke zdarnemu konci.
no ten by ale šel, ani by nestačil počítat schody, (Inka - Mail - WWW) 19.12.2005, 10:20:59
je spousta prima mužských, tak proč nutit takového imbecila, aby s Tebou zůstal?!?! To si děláš sama svým chováním k němu, nemá si tě za co vážit, je zamindrákovanej!!!
Sisi, (NČ - Mail - WWW) 19.12.2005, 10:58:35
proč by mu to neměla vyčítat?
Jesli ho má vopravdu malej....
Sisi - to byl jen návrh, (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 19.12.2005, 15:23:43
já to tam taky dala schválně! Pochopitelně, že vím, že "tohle" se nedělá, ale - copak on dělá to, co se má? Jen jsem Tamaře chtěla ukázat, jaké to je "z druhé strany"... :-)))
Tamaro, už jsem tu o tom kdysi psala (Wendy - Mail - WWW) 19.12.2005, 15:49:10
když mně řekl můj manžel, že uvažuje o rozvodu - nebylo mi nejlíp, ale řekla jsem mu, že si život bez něj taky dokážu představit. A byl klid, víckrát se tomu nevrátil a už to je pár let. Plně chápu ženy, které se zvlášť v dnešní době a s dítětem bojí zůstat samotné. Oni ti dobří chlapi nevisejí na hřebíčku, že bychom je vbrzku mohly vyměnit. Ale za tu třeba společenskou nebo finační jistotu se někdy musí platit jinak, bohužel. Ze zkušenosti vím, že chlapi, kteří mají doma štěknu, si pak váží chvílí, kdy je doma klid. Kdežto když ho mají pořád, neváží si toho. Jojo - i tady platí to známé : CO MÁME NEVÍME, AŽ KDYŽ TO ZTRATÍME ! Zkus to, jinak to asi lepší nebude. Jeho taktika cukru a biče tě jen ničí.
Ja jsem rada (Jasmina - Mail - WWW) 19.12.2005, 16:06:25
ze jak psala-se stydi za tu scenku,kdy se ho doprosovala.
Ne,nechci tim rict ze by se mela do konce zivota stydet ale uz to je znamka,ze si zacina uvedomovat,co se z ni stava a ze to neni ok. Tamarko,jeste jedna vec,znam dobre jednu starsi pani,ktera si nechala libit i mlaceni a jeste za muzem chodila a odprosovala ho. Na ja,pomoc take nehleda,tam je to uplne v haji. Jeji charakter se zlomil,je z ni dnes zla,zavistiva,pomlouvacna jezibaba,ktera intrikuje a keca do rodin i vlastnim detem,jedno sve dite takto kompletne zrujnovala. Tvuj charakter Tamarko je zatim ohnut-tak at nepraskne. A to musis jen Ty,ano,tady se Ti lide snazi pomoci radou a ukazat Ti cestu ale vykrocit na ni musis jen Ty sama. A opravdu...neudelas -li pro sebe nic..no,uznej,chtela by jsi byt tez jednou zla carodejnice? A byla by jsi,az by jsi zacala starnout a zacalo by Ti harasit,ze neco Ti uteklo a ze vlastne jsi nezazila to krasne co treba-sousedka? A prisla by zavist ze jine zeny jsou stastne a uz by to jelo. Vem si jednu vec-ze jsou zeny,co by v te identicke situaci odpovedely;"jo,jsem,jaka jsem,proc bych se mela menit,kdyz jsi si mne takovou bral?Takze-kdyz se Ti to nelibi-kolem je dost jinych zen,co Ti mohou vyhovovat,tak prosim. Chces odejit-dvere jsou otevrene...." Vis kolikrat jsem tohle rekla svemu manzelovi?No,a porad jsme spolu. Je fakt ale ze on nema metodu "nemluveni",by si nabehl,vzdyt kolem je tolik pritelkyn,se kteryma se da vykecavat treba az do rana pri sklenicce. No,mais....probud se.
Kdyz je to kysely, tak at jako vocet (Jarka - Mail - WWW) 19.12.2005, 16:09:15
Ja bych mu ty kufry teda pripravila. Kdyz se rozhodl odejit, tak at tedy jde a nedela dusno a pak bych si vychutnala jak se bude tvarit. Kdyz odejde - tak dobre, kdyz neodejde - taky dobre, ale pak uz je diskuze neodkladna. A tady bych si kladla podminky!!! v souziti. Oba mame stajna prava bez rozdilu. To by byla ovsem z moji strany posledni sance, kterou bych mu dala. Ty kufry zustanou pripravene pro pripad, ze by opet zacal diktovat, urazet a podcenovat. Kdyz to nebude fungovat, tak pak uz nepomuze ani sve(t)cena voda, to je lepsi jit od toho. To mi ver. Drzim ti palce. To je pouze muj nazor, takhle bych to resila ja.
Wendy; (Jasmina - Mail - WWW) 19.12.2005, 16:09:19
ted jsem si precetla Tvuj prispevek...vis,napada mne jedna vec...ikdyz to napisu syrove,krute...
ono dobrych chlapu je vlastne docela dost,ale zena si je musi vychovat. Panove-a opacne))))))) Fakt tech obzvlast zlych hajzlu je nejvic tak 10%v populaci.
Netrouifám si to procentuálně odhadnout (Wendy - Mail - WWW) 19.12.2005, 16:27:59
ale pravdu máš v tom, že výchova je základ. Jak už tu bylo pod jiným článkem psáno, dnešní pětadvacítka už doma nekmitá jako my starší. Je to jiným žiuvotním stylem a je to dobře. Já když byla s děckem doma na mateřský a v garsonce, všechno jsem stihla ještě s jednou rukou za zády. Nedomyslela jsem to. Chlapů hajzlů asi není až tak moc, ale ti lepší, nebo řekněme normální, se pohybují v poměrně širokém pásmu a chlapa na celkové úrovni nekoupíš v marketu. S některým to jde zvládnout líp, s jiným hůř. Tys měla štěstí a - nevím kolik ti tak je, ale podařila se ti ta "výchova" zřejmě včas.
Ale no tak devcata... (Johanka - Mail - WWW) 19.12.2005, 17:23:19
...ja jsem "dnesni petadvacitka" a muj nastavajici se mnou ztloustnul o 10 kilo :) Ve vsech dobach byly a jsou zeny, ktere to doma bavi, a ktere to nebavi. Hlavni je delat jen to, co clovek sam i jeho okoli skutecne oceni, a ne delat veci jen proto, ze "se to ma" (ve stylu "maminka me naucila umejt okna 4x do roka a kdyz to neudelam, vsichni me pomluvi"). Uvarim, uklidim, neprehanim to, partner je spokojeny a ja taky.
Ale k tematu: no kdyby mi takovej vopruz rekl, ze teda odejde, tak reknu jenom "no super". Prece to nikdo nemuze myslet vazne, zit s nekym takovym *dobrovolne* - chapu (pro docasny odklad, ne pro trvale setrvani) duvody jako "nemam kam jit", ale kdyz sam rekl, ze pujde, tak tim vlastne vsechny tyhle skutecne prekazky padaji a zena ho bud muze konecne kopnout do zadku, nebo si uvedomit svou nezdravou zavislost a zacit na ni (spolu s psychologem) pracovat. Je strasne tezke se z takoveho vztahu s pokrivenymi hodnotami dostat, clovek na to musi byt od toho druheho chvili fyzicky pryc, treba jet sam na dovolenou, tam s nekym pokecat a tak, a tim si uvedomit, ze to, co ma doma, fakt neni normalni, ze tam venku ja taky zivot, kupodivu lepsi, a ze do toho doma se fakt uz nechce vracet.
ad Olča holča "Mimochodem - v jakým jsi žila prostředí ty? Jak jsi vyrůstala, co rodiče, jak se chovali k sobě a k tobě? Měli na (Tamara - Mail - WWW) 19.12.2005, 18:08:35
Já jsem vyrůstala v absolutně bezproblémové rodině. Své rodiče jsem snad nikdy neslyšela se hádat; mamka se cítila (a dodnes cítí) být hlavou. A otec? Protože jim nedělá problém domluvy a vzájemného přizpůsobení se, je "hlavou" jen tehdy, kdy má zcela opačný názor a jde o zcela zásadní věc.
Naše vzájemné vztahy byly a dodnes jsou na velmi dobré úrovni. Naši však mají současně i mého muže hodně rádi a jsem si jistá, že ani oni by nevěřili, jaký dokáže být (kdybych jim o tom ovšem řekla). Manželovi rodiče? Táta již nežije; byl to muzikant a doma se defacto nezdržoval – stále se někde hrálo, popíjelo… Tchýně je zlatá ženská – byla na dvě děti takřka sama, ale svého muže měla ráda. Oba kluky vychovala dobře, jsou pracovití, slušní, spolehliví (viděno zvenčí) a…. můj muž je navíc prostě TAKOVÝ (viz výše – viděno zevnitř). Wendy; říci mu, že si život bez něj dokážu představit? To bych musela sebrat tu odvahu mu to říct, a hlavně - to bych si to musela ale taky skutečně myslet - a já stále vidím i ty moc hezké chvíle, kdy je jedinečným manželem, kterého mi kamarádky závidí - pomáhá doma, kolem domu, s dítkem, je společenský, pozorný...(nikdo totiž neví..., jen vy tady). Míšo, zítra letím do kihovny :-D
Tamaro (carie - Mail - WWW) 19.12.2005, 21:23:26
když tady čtu tvoji odpověď, tak si myslím, že si budeš muset počkat až ho to fakt přestane bavit a odejde. On je vlastně úžasný, pracovitý... Můj ex taky vyhrožoval (já tady už nebudu) a já si myslela, že přede mnou tají nějakou nemoc :-) pak tedy prohlásil, že se snažil a že nás má plné zuby... Je to 5 let. My se synem jsme v pohodě, mám hoňky- syn na medicíně má spotřebu jako tryskáč, ale byly to dobrý roky, možná nejlepší v životě. A zoufalec zůstal zoufalcem. A paradoxně je dokonce uražený, syn s ním teď měl soud kvůli alimentům, musel to řešit sám a taťka mu vyčítal,jak se máme. Hezký je, jak mu zakazoval hrát golf, neboť syn trpí na sennou rýmu. Měl by prý hrát míčové hry v tělocvičně. :-)) NECH HO JÍT, DOKÁŽEŠ CO SI UMANEŠ a je to zábavné
Opravdu jsem to přečetl... (aTeo - Mail - WWW) 20.12.2005, 00:08:58
A protože bych nemohl nepoznamenat nic nejízlivého, jdu raději od toho.
Anebo přece jen... Les Misérables.
Danielo, NČ, (Sisi - Mail - WWW) 20.12.2005, 08:05:31
já fakt vím, jak to myslíte! Ale mně by to prostě přes pusu neprošlo tohleto... Dokážu si představit, jak by bylo mně, kdyby on mi vmetl do tváře, že domů nosím málo peněz. Ale jako pohled z druhé strany je to určitě pro Tamaru přínosné.
Sisi, dala jsem to tam schválně, (kudlanka - Mail - WWW) 20.12.2005, 08:12:57
jako právě i tu "podpásovku" - protože těma on ji ubíjí. Jinak - tu knížku Frýbový jsem tu taky už párkrát doporučovala, je to něco super!!!
Tamaro, (Olča holča - Mail - WWW) 20.12.2005, 08:44:13
dokud se na svýho mužíčka budeš koukat tak, že ti ho kamarádky závidí, nikdy asi nepochopíš, že ti bohužel není co závidět...
Já osobně jsem se vždycky vyvarovala koukat se na svýho přítele očima jinejch. Oni nikdy nemůžou vidět všechny jeho stránky, který mám možnost vidět já. Takže pokud by mi ho záviděli, záviděli by jen tu jednu malou část, kterou ukazujeme ve společnosti. A to není celý člověk, to není dokonce ani polovina, to je jen malinkatý kousínek! Celého člověka dělá ten zbytek, který máš bohužel možnost vidět ty. Je škoda, že stále to malinko převažuje tu hrůzu, která u vás vládne. A stejně si myslím, že rodičové na tebe měli velké nároky, žes musela být poslušná holčička... víš, ono mnohdy ani ve zdánlivě fungující rodině není vůbec nic v pořádku, viz to, co teď žiješ, ne??? To chce ale probrat s psychologem, vyzkoušet možná i nějakou kinezku apod. Možná bys koukala, cos v dětství všechno prožila...
Sisisisisisi (NČ - Mail - WWW) 20.12.2005, 09:08:38
Jak se do lesa volá...
Na hrubej pytel.... Jak Ty mně....
Olča holča to vystihla (carie - Mail - WWW) 20.12.2005, 11:02:59
Manželka bratra mého ex je na tom taky tak. Jsem vlastně jediná, kdo ví jak to v té rodině chodí, žila jsem stejně. Má navenek úžasnýho chlapa. Fakt pěknej mužskej, pracuje jako primář, galantní, chytrej... A doma? Trvale byla sama, on se o problemech s dětmi bude radit se svými rodiči ne s ní, klidně jí vyčte nízký plat, i jí zmlátil. Ona je celé manželství nešťastná. Má teď dokonce zákaz se se mnou stýkat :-) asi nebezpečí špatného vlivu. Já si jí pamatuju jen jak hořekuje a nakonec ale konstatuje, že takového chlapa nikdy nesežene. A čeká až budou děti velký, až jí přidají, až se doplatí byt...a život běží...
Holka holka, ach jo, nečekej zázraky, (Vodoměrka - Mail - WWW) 20.12.2005, 13:00:39
tenhle chlap se nikdy nezačne chovat jinak, ten se nezmění, nikdy si tě nazačne považovat, vážit, to dřív budou sloni lítat, než se on změní upřímně. Možná jindy s jinou, to snad, ale ve vašem vztahu ne. Ostatně, než takovýhle vztah, to raději žádný. Začni si vážit víc sama sebe, nenarodila ses jako rohožka, aby si on o tebe otíral svoje nálady a nenálady. To, že se vrátil jak pokorný pes, je jen otázkou toho, že třeba zrovna nesehnal podnájem nebo zjistil, že by ho to stálo víc peněz, než je ochoten dát. A tak se vrátil do staré zajeté stáje, kde přesně ví, na jakej pedál šlápnout, kde přidat, kde ubrat, kde přiškrtit, aby dosáhl správného efektu... jo, zní to krutě, ale je to tak... dvakrát do stejné řeky nevstoupíš...
no,jak pise vodomerka (Jasmina - Mail - WWW) 20.12.2005, 21:43:10
ze se treba zmeni jindy s jinou...jednou jsem o tom psala,jak se zhrzena manzelka tesila,ze nova panicka toho manzela brzo vyhodi a ouvej-on ji dal presne to,po cem ta odlozena pani touzila a nikdy nedostala.
Ale proc nezmenit sebe? Jak se vychovava muzskej?Tim ze zacnu vychovavat sebe. A je to snad nejaka spatnost "se menit"? Kdyz mi stav takovy nevyhovuje a necitim se stastna,pak to neni spatnost ale nutnost. Ono totiz-kdyz jsem jaka jsem-tak ono to neboli. jestlize mne neco boli-pak mne nekdo pretvari,modeluje. Takze Tamarko-nemuzes rici,jo,ja jsem submisivni,jsem takova ze ho odprosim,je to moje povaha. Kdyby to tak bylo,tak budes spokojena a budes radit jinym))))tady na Kudlance)))
NČ, (Sisi - Mail - WWW) 21.12.2005, 13:31:47
ale jo!!! Já to fakt chápu! Jenom jsem řekla, že sama bych takhle jednat nedokázala, i když nepochybuju o tom, že prevít si to zaslouží.
Přeju vám všem krásné Vánoce, svátky a všechno nej nej do nového roku!
(Regina - Mail - WWW) 21.12.2005, 15:53:01
T.č. jsemměla v manželství stejný problém- ponižování, zesměšňování, neustále jsem to trpěla "kvůli dětem". Pak si našelmilenku, chtěl mě vystěhovat, děti si nechat...No comment.
Teď stav po dvou letech:Mám i díky chatu, Kudlance a www.dama.cz spoustu nových známých, kteří se z podobného problému vylízali a říkali mi leckdy velmi nepříjemné věci, takže první, co bylo:Musela jsem připustit, že problém je u mně.Že jsem DOPUSTILA, že se ke mně tak začal chovat.že jsem dopustila, že jsem kvůli manželství a rodině zapomněla na přátele, na sebe, nechala si po kapkách sebrat sebevědomí, zatloukla jsemse takřka do země... Pak měl milenku a že JÁ odejdu. Nejprve jsem zjistila, že jsem na něm závislá, rotože on byl můj bůh. Pak jsem zjistila, že jsem LÍN8 se změnit. Pak jsem zjistila, že už není bůh, ale dost rozmazlenej fracek. A že já jsem dost velká husa a slepice domácí. A jak do mě vjel vztek, tak jsem se "rozjela"-nová postava, nová vizáž, nekompromisní "když ji tak miluješ, tak se k ní odstěhuj", a hlavně nově nabyté sebevědomí a vědomí, ŽE TO ZVLÁDNU I BEZ NĚJ. Funguje to perfektně. Jsem jiná a on to cítí. Čas od času vystrčí ty svoje růžky a začne s tím svým komandováním a shazováním- tak mu odnesu matraci do obýváku a řeknu mu, že v noci problémy neřeším. On se chodí usmiřovat, on teď kolem mě krouží...Jenže je těžké si hrát na dominu, když domina nejsem. Takže jen díky tomu, že mě má rád, se chová tak, aby nebyl důvod k hádkám, ale nezamlčuje, pokuď se mu něco nelíbí.
Tak to podepisuju ! (Wendy - Mail - WWW) 22.12.2005, 08:09:58
Ústupky skutečně nikam nevedou. To nejsou kompromisy, to je něco jiného, že. Takže pozor Regi - povahu si vyžeň třeba bičem, vrátí se a nezmění se v ničem - VYDRŽAŤ !
Ještě k té image. Svého času zde probíhala diskuse o plastice. A ono je to tak - my ženský si tím zvedneme sebevědomí, tím, že dobře vypadáme. Ať si kdo chce co chce říká, ať si máma slzy utírá, když to někomu pomůže, ať jde do toho ! Krásné vánoce všem ženám i mužům !!!!!!!!! Zkrátka všem lidem dobré vůle.
Todle, to je přesně vono? (NČ - Mail - WWW) 22.12.2005, 08:25:57
Cit:
1) ...pak si našel milenku, chtěl mě vystěhovat, děti si nechat... 2) ...pak měl milenku, a že já odejdu... 3) ...zjistila jsem, že je dost rozmazlenej fracek... 3) ...funguje to perfektně... má mě rád... No, hlavně, že todle už je ten skutečně perfektní hepyend!
happy end (Mrska - Mail - WWW) 22.12.2005, 09:24:29
zacal ve chvili kdy si uvedomila ze to zvladne i bez nej. Kdyz konecne prisla na to, ze je to rozmazlenej fracek a ze si ho sama rozmazlila. A taky ze vubec dopustila aby se k ni takto choval.
"Vono" to je v tom, (Wendy - Mail - WWW) 22.12.2005, 09:51:54
že po sobě nedala dál šlapat, nikam neodešla, naopak jeho poslala i s jeho nápady do háje, děti jsou s ní doma, cítí se líp. Chlap potřebuje trochu nejistoty, ne ? Jak je vidět, skromné pokorné ženy, který plní všechna jeho přání, si neváží. Co ty na to ? Třeba se mýlíme a potřebujeme více vniknout do mužské psychiky.
Takže to "přesně vono" je to tehdy, (NČ - Mail - WWW) 22.12.2005, 10:17:40
když se rozmazlenej fracek začne bát a drží hubu. Ahááá. Jaksem starej, taksem blbej.
Co se ježíš ? (Wendy - Mail - WWW) 22.12.2005, 12:35:27
Jakýpak bát ? Tomu, když se chlap chová slušně k ženě, říkáš bát se ? Jí ? Ne, jen se nechovat tak, aby se nemusela bát ona. Tak, aby se nemusel bát nikdo. NČ, to je přeci jednoduchý. A On nemusel být třeba rozmazlený fracek, jen ho silně submisivní chování manželky k podobnému chování svádělo, holt slabší povaha...
NČ, (Olča holča - Mail - WWW) 22.12.2005, 12:43:20
když bezdůvodně manželku napadá, tak proč by neměl být trochu zkrocenej? Tobě by se to přece taky nelíbilo? Když se neumí chovat, musí za to pykat, co jinýho. Slušnost a úcta, o to jde mezi manžely hned po sexu, ne? :-)))))
Wendy, co se Ježíš? (NČ - Mail - WWW) 22.12.2005, 12:54:01
Vidim to tak, že slušnej se chová slušně vod přirození, netřeba ho k tomu nutit způsobem: "koukej drbane - se v nejhoršim vobejdu bez tebe, tak se chovej slušně, nebo...".
Já teda, bejt baba, tak bych si mohla vážit JEDINĚ toho vod přirození, kerej si mě váží sám vod sebe, nezahejbá (dokonce vopakovaně), nevyhazuje mě z bytu (dokonce vopakovaně), a nezačne se slušně chovat teprve pod reálnou vidinou ztráty dobrýho bydla.
Olčo (NČ - Mail - WWW) 22.12.2005, 12:58:31
Jo, slušnost samozřejmě. Ale pykání, a krocení????
A až se vypyká, tak zase jedem, jakokdybynic? Nějak to vidim jinak.
NČ (Wendy - Mail - WWW) 22.12.2005, 13:12:03
Já vím, chlapům se nelíbí, když se jim něco nařizuje, "krotějí se" apod. Tys to třeba nikdy nepotřeboval takže nezažil. OK. Jsou na světě muži i ženy, kteří ovšem potřebují ukázat, že se momentálně trochu mýlí. Nemusí to být hned ztracený případ.
Co se líbí chlapum (NČ - Mail - WWW) 22.12.2005, 13:22:01
to si myslim, že nejni důležitý rozlišovat vod toho, co se líbí vobecně každýmu člověku, bez rozdílu baba x chlap.
Kolegu - hulváta v práci, bych zcela jistě dokázal umravnit tak, aby se, aspoň ve vztahu ke mně, choval slušně, tak, že bych s nim nakonec v jedný místnosti asi bezprob vydržel. Ale domu bych si ho nepozval už NIKDY, ani na kafe.
NC (Jasmina - Mail - WWW) 22.12.2005, 14:50:51
Kolikrat se stalo ze pes cenil zuby a stekal,panicek se zle podival a pes zchlipnul a od te doby posloucha?
Se slusnosti se nerodime,k te byvame vychovavani. A vychovava nas sam celicky zivot nas. Regina to psala pravdive,kazde ditko zkousi na maticku kam az muze nez dostane pres prsty,kazdy manzilek i kazda manzelka. Tak to je vzdycky ve vztazich. Snad az tak po padesatce jsou jiz hrany obrouseny a tak to neskripa a vse je zajete a v pohode.
a pri teto prilezitosti (Jasmina - Mail - WWW) 22.12.2005, 14:53:28
Zdravim Te Regino a jsem rada ze to dnes funguje tak jak ma.
Preji vsem krasne vanoce.
Jasmíííí (NČ - Mail - WWW) 23.12.2005, 06:47:54
No to teda píšeš uplně přesně!!! Vo tom poslušnym psovi a páníčkovi. Totéž muj za*ranej kolega - teď je hodnej, i poslechne. Jo tojo!!!!
Jenže já, bejt baba, tak bych poslušnýho schlíplýho pejska za partnera teda nebrala! A dospělýho chlapa na vychování bych taky nebrala. A to JENOM proto, že jeho výsost mě poctila svym zájmem. Spíš bych zapracovala na sobě, abych vypadala ksvětu, myslela trochu ksvětu, a tim si rozšířila možnosti volby i vodmítání, a nemusela bejt vodkázaná na podobný zamindrákovaný zoufalce, protože by mi nic jinýho nezbejvalo. Ale jasně, to je věc názoru. Brát, co zrovna přijde, je určitě pohodlnější.
Všichni diskutovaní nejsou zoufalci (Wendy - Mail - WWW) 23.12.2005, 10:27:24
a to, že se lidi ve vztahu mění, je fakt. Někdo, kdo je tak fajn, že si ho vezmeš domů jako partnera, že po čase může změnit. Připadá ti to nemožný ? Ale je to tak. Bohužel. A pak se s tím musí ti dva společně vypořádat. Někdo to jde líp a někdy hůř.
Wen (NČ - Mail - WWW) 23.12.2005, 11:02:00
Jo, připadá mi to nemožný! I mi vadí to - "...MUSÍ se s tim vypořádat..."!
Ale to je zřejmě jen muj názor - rozvedenýho a pak 30let už neulovenýho samorosta, zvyklýho dělat jenom to, co chce sám. Tak eště jednou - Nádherný Svátky!!!!
Pěkné vánoce samorostům (Wendy - Mail - WWW) 23.12.2005, 12:21:11
i všem ostatním !!! Užijte si je bez adrenalinových příhod, jen mezi bramborovým salátem, dlouhými procházkami, krásnými melodiemi a milými lidičkami.
NČ (Olča holča - Mail - WWW) 23.12.2005, 12:23:25
Já vím, s tím krocením a pykáním jsem to asi přehnala, tak silný slova bych používat v tomhle případě neměla. Jenže víš, píšeš, že bys o nevychovanýho chlapa nestál... Jenže ne každá holka je schopná si před sňatkem (nebo početím dítěte) uvědomit, že zrovna ten její není dostatečně vychovanej. No, a co pak s ním, když už je rodinka na světě? Pokud to jde změnit, pokud jde ten chlap "zkrotit", tak by se mu přece měla dát šance. Co když je jinak vcelku normální? Jen prostě občas ujede? Ano, pokud jsem ve fázi výběru, rozhodně si nevyberu toho nevychovanýho, ale co když už ho mám pár let doma a uvědomím si to pozdě? Dala bych tomu chlapovi šanci...
moj nazor (klaudia - Mail - WWW) 27.12.2005, 15:10:38
Mila Tamara,
ja vidim váš vzťah ako hru na mačku a myš. Tvoj muž ti poťahuje motúzky pred nosom a ty na ne vďačne skočíš. Nečítala som predchádzajúci list / z novembra/, ale na základe toho, čo som teraz čítala vidím problém v tom, že chceš stále v ňom vidieť toho človeka, ktorého ľúbiš. Daj si dolu okuliare, možno si niektoré jeho vlastnosti nevidela, alebo prehliadla. Pozri sa na neho teraz , zober papier a napíš si jeho dobré a zlé vlastnosti. Neprekvapilo by ma, keby tie pozitívne boli vlastne už len spomienky. Koľko ti teraz ublíži, či už emocionálne, alebo neskôr aj fyzicky/?/ bude závisieť len od toho, kedy si ty sama sebe povieš:TAK UŽ DOSŤ!
Tamaro, (Erika - Mail - WWW) 27.12.2005, 21:15:30
tak trochu se v tom Tvém psaní poznávám. A myslím že naprosto chápu Tvé obavy a strach ze samoty. Byla jsem v podobné situaci nechala se čím dál tím více tlačit ke zdi, stále svého bývalého jen omlouvala ... a víš co ? Jednoho dne můj pohár trpělivosti opravdu přetekl. A já řekla dost. On z mého dost měl docela psinu, protože nevěřil, že to myslím vážně. Jsou to dva roky. Začátky byly opravdu těžké. Bez bydlení, bez peněz, bez sebevědomí, bez víry v sebe. Někdy jsem měla pocit že to nezvládnu. Teď ? Mohu říci, že jsme po dlouhé době opravdu šťastná. Mám práci která mě baví, celkem slušně zařízený byt, nové přátele, nové možnosti .... a na ten vztah už raději ani nevzpomínám. Jen jsem si kdysi myslela že bez něj nebudu moci žít. Nenech po sobě neustále šlapat ! Nevěř tomu že tímhle stylem se samo něco změní k lepšímu. Nikdo nemá právo po Tobě šlapat a snižovat Tvoji důstojnost.
(Regina - Mail - WWW) 12.01.2006, 14:04:47
Jasmíí, čau!!!Já si nebyla jistá,jestli jsi to ty. Pěkně prosím, jestli jsi tu, ozvi se mi na e-mail, moc ráda bych věděla, jak žiješ!!!
NČ, souhlasím stebou, kdosi moji situaci připodobnil Pyrrhovu vítězství nebo životu na spáleništi- ale jen já vím, co je pro mě v současné době nejlepší.Jsem odpovědná za svou volbu zas jen sobě. A můj muž se ke mně KONEČNÉ chová tak, jak jsem vždycky chtěla- jako k rovnocennému partnerovi.Do ničeho jsem ho nenutila, byla to jeho volba zůstat se mnou. Nemám potřebu zjišťovat, jestli to je z důvodu jeho slabošství nebo z důvodu jiného. Žiju teď, minulost mi budiž ponaučením, kudy cesta již nesmí vést. Přeju všem krásný den a úspěch v rozhodování! Regina:-))
(tejla - Mail - WWW) 14.01.2006, 01:12:34
Tak timhle jsem prosla za poslednich par let taky. Nejdriv ponizovani, urazky, celonocni hadky. Sam si jezdil uzivat, doma rozseval jen zlost a svoji agresivitu si vyleval na mne.Veskera starost o deti a chod domacnosti visela na mne. Vlastne jsem mu za hodne veci vdecna. Naucila jsem se sobestacne zit, dnes si od elektriky az po kutilske prace umim udelat sama. A poznala jsem, ze nez zit v tak zmrzacenem vztahu, je mi dnes samotne lepe, dokonce bych rekla, ze jsem sice sama, ale stastna. Samozrejme za to vdecim svym nadhernym detem, ktere mi vzdy podporovali a pomahali.Jeho vlastni syn o nem rekl, ze vi, ze nema zadny charakter.
Jsem toho nazoru jako vetsina tady. Ten chlap je rozmazleny parchant,ktery svoji manzelku manipuluje. Vsichni manipulatori jsou ve spolecnosti velice zabavni, oblibeni svym sarmem a tim padem i oblibeni. Ale jakmile se za nimi zavrou dvere jejich bytu, dokazi se promenit v bestii. Svoje cile si vybojuji pozvolna a jejich tlak se stupnuje. Muj ex si myslel, ke konci manzelstvi,ze si muze dovolit uplne vsechno. Jenomze i takovemu klidasovi, jako jsem ja dosla trpelivost. Nechala jsem ho delat si co chce, ale uz beze mne. Dodnes se snazi mne nejak ublizit(slovy), jak uz jsem rekla, jsem klidas a nereaguju na to, protoze si ublizil jen sam sobe a lidska hloupost okolo mne prochazi. Preji hodne stesti a hlavne silne nervy. Tejla |