| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| SLUŽKA BY DOSTALA ZAPLACENO? |
Rubrika: [téma] V dnešní době sice už neplatí, že domácí práce mužům nepřísluší, a většina mužské populace již neočekává na gauči před televizí, až jim manželka = služtička přinese pod nos večeři a pivčo. Ale zkuste si odpovědět na otázky: Kdo u vás doma třídí špinavé prádlo? Kdo jej žehlí a ukládá do skříní? Kdo připravuje dětem snídaně a vypravuje je do školky či školy? Kdo myje okna? Kdo myje záchodovou mísu? Kdo čistí boty a uklízí pod rohožkou? – Jak jste odpověděli? Onehdy moje osmnáctiletá dcera prohlásila: „Já se nikdy nevdám. Přece nebudu dělat nějakýmu chlapovi služku!“ Jak to myslíš?“, zeptala jsem se překvapeně, copak já dělám tátovi služku?“ No a ne?“ opáčila dcera. „Podívej se – kdo nakupuje, vaří, uklízí, pere?“ “Pere snad pračka,“ podotkla jsem. „Jo, ale někdo to prádlo do pračky dá, někdo ho pověsí, někdo vyžehlí a uklidí. Ten někdo je služka, respektive spíš otrok, protože služka by za to dostala zaplaceno.“ Kruci, podrbala jsem se za uchem, nemá ta holka nakonec pravdu? Samozřejmě, manžel mi v domácnosti pomáhá (v rámci svých možností), ale stalo se někdy, že by mně osobně vypral spodní prádlo nebo ponožky, jako tak činím já v opačném případě? Navíc mě při jakémkoliv domácím úkonu dokáže vytočit, když s mužskou samozřejmostí prohlásí: „Umyl jsem TI nádobí.“ – „Tak jsem TI tu všude vyluxoval.“ Proč vůbec tíha všech těch různých domácích povinností leží na bedrech ženy a ne muže? Je to určeno nějakým morálním kodexem, či zakódováno v bibli? Já vím, ono to tak fungovalo od pradávna – muž byl živitelem rodiny a žena udržovala domácí krb. Už tehdy ale byla její práce nedoceňována a brána jako samozřejmost, zatímco tatínkovi, který t-ě-ž-c-e pracoval, běžely děti při návratu domů políbit ruku, coby díky za to, jak se obětuje rodině. Doba se trochu posunula – totalitní režim nadělal z hospodyněk údernice a v novodobém kapitalismu se rozumí samo sebou, že žena bude dělat kariéru a významnou měrou se spolupodílet na financování rodiny. Ovšem ty domácí práce jí tak nějak stále zůstaly... My ženy nefňukáme, protože si dobře pamatujeme naše maminky a babičky, jak zaměstnání i domácnost zvládaly levou zadní, a to bez všech těch možných technických vymožeností, které mají dnešní ženy. Vzpomínám si, jak jsem jako malá holka trávila prázdniny u své babičky, kterou navštěvovala její přítelkyně s příznačným příjmením – Důrová. Ženské spolu probraly kde co a pomluvily své drahé chotě, kteroužto debatu paní Důrová pokaždé zakončovala větou: „Všichni chlapi jsou hovada!“ (Mimochodem – tato památná věta se v naší rodině traduje a ve smyslu ironickém s oblibou používá dodnes, což je bezmála čtyřicet let.) Ani to ovšem těmto ženám nebránilo v tom, aby poté, co se rozešly, vypraly Jelenem prádlo v neckách a do noci připravovaly pro své milované partnery oběd na příští den, včetně pekáče buchet. Muži tento servis bez skrupulí přijímali a v tomto duchu byly vychovávány další mužské generace. Je to ale tak správně? A jak to vidíte VY? |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Daní, to už tady jednou bylo! :)) (Míša - Mail - WWW) 14.12.2005, 08:57:31
To vidim tak, (NČ - Mail - WWW) 14.12.2005, 10:42:47
že všecko je skrytý už v tý vobvyklý větě při hodnocení manžela. "Je bezva, doma mi pomáhá", nebo "je hroznej, nepomáhá mi".
Tak jen žasnu! Kurnik! Co má co chlap jen "pomáhat"?? Snad sou to, kurnik, partneři kerý nepomáhaj, nýbrš voba dělaj co je potřeba!
(*Magie* - Mail - WWW) 14.12.2005, 11:39:52
No, já myslím, že si to my ženy děláme samy. Napřed jsem hodlala držet krok s hyperaktivní tchýní a pratchýní, které byly obě skvělé hospodyně. Nějak mi přitom uniklo, že ony měly každá jen jedno vzorné dítě, tchýně navíc většinu života pobývala v domácnosti. Pak jsem byla na mateřské s třemi dětmi, a musela jsem sama přesvědčit svojí přece jen emancipovanou dušičku, že tohle (rozuměj péče o děti, domácnost a „živitele“) je teď moje práce.
Když se mi konečně po několika letech podařilo vyexpedovat děti do kolektivních zařízení, zorganizovala jsem děti (né manžela) tak, že jsme se o práci v domácnosti dost podělili. Jak děti odrůstaly, měly čím dál víc školních povinností a koníčků, takže domácí povinnosti zdatně setřásaly. A teď jsem zase na všechno sama. To si nestěžuju, jen konstatuju. Dneska už nemám dostatek energie, abych si pomoc rodiny zorganizovala, a mezitím mi přibyla starost o staroušky. Tak jsem prostě „za služku“. Nějak zvlášť mě to netrápí. Starám se docela ráda, jen to nedocenění mojí práce mi vadí.
Jak je to možné, že ona mi dá vždy příležitost. (master - Mail - WWW) 14.12.2005, 12:07:58
Ano, už jednou to tu bylo. I má hlava to mapatuje. Když ta Míša má samé příběhy ze života... Nic abstraktního. Takové suše pravdivé... Bez nadsázky. Člověk by jí až uvěřil. (Nedej Bože, aby se v těch jejích příbězích nějaký chlap poznal.) I tenhle starší příběh je s takovým tím jejím obvyklým nádechem ženského nadčlověčenstva.
Mezi řádky si můžeme přečíst, že všichni chlapi jsou hovada. Tečka. Otrlý hoch už si však na ten posměšný až opovržlivý tóóóón časem zvykne. Ten tóóón!!! Ten styl!!! HerrGott!!! Milý Míšánku, na první otázku ti odpovím. Kdože to třídí špinavé prádlo? Ano ŽENA, protože chlap je tak omezený, že by ho roztřídil špatně. Co kdyby náhodou něco pustilo, něco se srazilo...A žena je přece žena! Ona ví...ona zná... Mytí oken. Přišla a povídá, že tam mám šmouhy. Jooo, ale až tehdy, když vysvitlo slunce. Jinak vidět nebyly. Ha. Chlap si však umí poradit. Na chalupě mám střešní okno, které bylo stále špinavé. Jen trošičku zapršelo a už tam byly čurky. Zašel jsem do mototechny a koupil jsem tekuté stěrače. (Mimochodem jsou výborné na přední sklo auta a i v silném slejváku se nemusí používat mechanických.) Okno jsem umyl a následně přetřel jemným povlakem tekutých stěračů. Po zaschnutí jsem je jen rozleštil. A výsledek? Ať prší drobně či silně, okno je stále čisté, bez šmouh. Pak jsem to aplikoval i na vnější skla v podkroví. A bez zbytečných řečí, bez jízlivých poznámek, čí je to práce, bez emocí. Jo. Dalších, níže popsaných stížností na naše pohlaví si nebudu vůbec všímat.
Ženské nadčlověčenstvo? (Míša - Mail - WWW) 14.12.2005, 12:37:36
Mastere, kam na ty výrazy chodíš?
Víš, to jde o úhel pohledu. Zrovna tak bysme my ženské mohly hovořit o mužském nadčlověčenstvu a posměšném až opovržlivém tónu (viz poznámky o blondýnkách, slepicích, menším mozku atd.atd.) NČ - jo!!! To je vono! Že tys četl knihy od Olgy Sommerové? :)) Ta taky setřela jednoho chlápka, když se chlubil, jak doma partnerce pomáhá. Proč prý říká, že "pomáhá", když je ta domácnost jeho stejně tak jako její.
Míšo, nečet! (NČ - Mail - WWW) 14.12.2005, 12:52:39
Je to sice k neuvěření, ale přišel sem na to sám, zbytkama svejch pár závitů.
Si teď připadám jak Cimrmann před patentovym ouřadem.
NČ, (Míša - Mail - WWW) 14.12.2005, 13:14:12
já jsem si to myslela - oni chlapi Sommerovou zrovna moc nečtou :)) Jinak ti samozřejmě věřím, že jsi na tu převratnou myšlenku přišel sám - protože jsi prostě chytrej kluk (v letech teda) :-))
Masterku - taky pušu! :))) Náhodou si beru tvoji připomínku k srdci, víš, protože si uvědomuju, že mám tendence k tomu "nadčlověčenství" :))) Ale co naděláš, každý máme svý chyby.
Mastere mas pravdu :) (Johanka - Mail - WWW) 14.12.2005, 14:02:50
Ja byla nejdriv naucena na vzor sve matky (vsechno oddru a kdyz chce chlap neco udelat, zbuzeruju ho, ze to udelal blbe, a pak si stezuju, jak mam moc prace a nikdo to neoceni), ale matfyzaci me nastesti vychovali :) Ted uz vim, ze domaci prace na 90% zaberou 10% casu (stejne jako jakakoli jina prace) a ze na tech 90% to muze udelat kdokoli, zenska i chlap, a to uplne stejne :). Domaci prace delam rada, protoze kdyz to clovek neprehani, tak to nezabere skoro zadny cas, resp. prave takovy, ktery bych stejne proflakala, kdyz se mi nechce do "opravdove prace" (delam doma) :)
To je starý stejně jako týrání manželek... (Wendy - Mail - WWW) 14.12.2005, 22:13:16
Jako na potvoru mi dnes manžel taky "pomohl". Jsem doma po operaci, sedím odpoledne na koberci a balím dárky. Předtím jsem umyla nádobí. MAnžel šel kolem a povídá mi : "Jsi nad tím už tak dlouho ohnutá, nech to na zítřek!" A myslel to dobře a vážně. To je totiž problém většiny chlapů. Měli by říct : Už jsi nad tím dlouho ohnutá, ukaž, já to dodělám - nebo pomůžu s něčím jiným.... Tak jsem mu to vytkla a teď už uražený spí. A vo vo vo tom to je. Vo ničem jiným.
středověk neskončil, středověk trvá... (aTeo) - Mail - WWW) 14.12.2005, 23:45:37
Kromě údržby žádné domácí práce nevykonávám. Jsem parazit? Vypadnu ráno v 7, vrátím se večer v 19, včetně víkendů. Manželka je ovšem v domácnosti a domácí práce ji baví. Divné, že? Moje jedoduchá úloha spočívá v tom, opatřit dostatek finančních prostředků. Tož tak... Nějaké otázky?
aTeo (Mrska - Mail - WWW) 15.12.2005, 01:37:55
a nez se manzelka vzpamatuje, bude taky v praci, taky od nevidim do nevidim. A veskere domaci prace uz zustanou navzdy jeji starosti. Vzdyt TY prijdes domu unaveny!!!
Jaký tady můžou bejt votázky? (NČ - Mail - WWW) 15.12.2005, 06:06:14
Denně, včetně víkendů, vod 7 do 19ti. To už je uplně jiný thema, rozhodně ne vo spolužití.
Toštak to vidim...
Jsem rád, (master - Mail - WWW) 15.12.2005, 07:06:42
že aspoň Johanka mi dala za pravdu.
To bude jistě hodná holka, která si našeho pohlaví váží. :-)))
Ale Mastere, (mamča - Mail - WWW) 15.12.2005, 08:06:32
ten článeček nebyl o vážení nebo nevážení vašeho pohlaví…)))
Mastere, (Míša - Mail - WWW) 15.12.2005, 08:34:33
já si teda taky mužskýho pohlaví vážím. A jsem ráda, že zatím nemusím kupovat limetky :)))
Ach ty ženské... (master - Mail - WWW) 15.12.2005, 08:42:29
Mamčo, Míšo!
Chtě nechtě to musím uvést na pravou míru. Opět písemné nedorozumění. Mužským pohlavím byl myšlen MUŽ, celý, člověk homo sapiens. Ne jen to jeho loudivé moudí... Ale Johanka ví své.:-))
No my jsme to pochopily, (Míša - Mail - WWW) 15.12.2005, 09:57:24
ale ty sis o to koledoval, abysme s tebou zašpásovaly :)))
já už nejsem emancipovaná, já už jsem blbá (Hani - Mail - WWW) 15.12.2005, 10:37:01
Nestalo se to hned..blížilo se to plíživým nenápadným krokem..
Ač pracující žena se dvěma dcerkami, nestěžovala jsem si na své domácí povinnosti. Ještě jsem při nich studovala další školu 5 let. Muž šel sem tam na brigádu když si chtěl pořídit nějakou tu svou hračku navíc, na co nebyl rozpočet. Z brigády ovšem přišel unavený..a tak nenápadně jsem mu začala ulevovat, děti pssst, tatínek je unavený, studovala jsem po nocích..koneckonců jsem kancelářská myš, v práci si odpočinu, že.. Dotáhla jsem to na skoro na mistra v mužských oborech..elektrika, umím obložit palubky, položit lino či koberec, obložit vanu, polořit dlažbu, vymaluju, vysekám elektriku, nahodím zeď, vykopu základy, ostříhám celou rodinu, šila jsem i zimní bundy. Naučila jsem se i filmovat..ale nejsem dokonalá. Neumím "štrykovat" jako moje tchýně! A tak se musím neustále zlepšovat.Nejsem dokonalá jako můj muž. Stačí mi spát jen 4 hodiny...žena je na to uzpůsobena. Muž musí nabrat sílu...a to mu dá jen dlouhý spánek. Má tolik zařizování... Ne, nejsem správná manželka...ještě se musím noho naučit...
Milý aTeo, (Margo - Mail - WWW) 15.12.2005, 11:09:25
pokud nekecáš nebo nevidíš věci jen zkresleným mužským pohledem, pokud skutečně Tvoje žena bere domácnost jako svoji svobodnou volbu a je v ní spokojená, tak Tě to možná překvapí, ale podle mně je Tvá žena veskrze emancipovaná dáma o). Emancipaci nespatřuji v tom, aby žena fárala do dolů a tam strhaná vypustila duši (pokud tohle není její celoživotní sen, ale to už bychom byli asi někde trochu jinde o) ). "Středověk" je tam, kde žena maká přes den v práci a večer okolo domácnosti, protože prostě oboje MUSÍ. Nikdo to za ni neudělá a ona nedokáže nechat rodinu uhnít ve špíně a bez peněz. "Středověk" je tam, kde muž dělá co chce, co ho baví a žena dělá co musí, protože ji k tomu okolnosti tvrdě dotlačí. Pokud žena vede firmu a muž přebaluje děti (a oběma to tak naprosto vyhovuje), tak mi to přijde stejně dobrý, jako když muž vydělává a žena udržuje krb - a oběma to vyhovuje taky. Podle toho, jak vaši domácnost popisuješ se zdá, že jste si oba svobodně vybrali, oba tu dělbu práce považujete za příjemnou a spravedlivou, čímž pádem oba žijete život spokojenýho svobodnýho člověka a Tvoje žena je zdravě sebevědomá emancipovaná dáma o).
Milý aTeo (Wendy - Mail - WWW) 15.12.2005, 15:38:26
kdybych nemusela chodit do práce a ještě měla peníze na pomoc v domácnosti, taky by mě práce v domácnosti bavila... Je to tak, jak píše Margo. Napůl to nikdy nebude,s tím jsme smířená. Ono by stačilo, kdyby drahá polovina nedělala zbytečně brajgl a uklidila aspoň po sobě. Dnes jsem na tom začala pracovat. Pozdě, ale přeci. Představte si drahé dámy, půl dne jsme překračovali umělohmotnou misku po zelenině, ze které náš psík sežral svůj ranní příděl masíčka, což mu muž naservíroval osobně. Skončila vprostřed kuchyně. Vydržela jsem, uklidil ji ON. Ano ano, mnohé jsme si zavinily samy...
Wendy, (Margot - Mail - WWW) 15.12.2005, 16:20:00
proč zkoušíš "vydržet a počkat než misku uklidí sám" místo co bys ho o to neutrálním až milým tónem hlasu požádala? Já jsem tohle kdysi konzultovala s několika pány a všichni mi nezávisle na sobě řekli zhruba toto: "Když něco chceš, musíš si o to říct. Milující muž Ti většinou rád vyhoví, pokud chápe co se od něj chce. Nečekej od chlapa, že Tvoje požadavky pochopí sám, ani to, že si bude pamatovat, že už jsi o stejnou věc žádala minule. Chlap špinavou psí misku NEVIDÍ a proto ho nepobuřuje o). Když ji vidí, tak ho nepobuřuje většinou taky, takže netuší, že Ty se zatnutými zuby čekáš až ho to konečně trkne o)." Z těchto mužských rad jsem vyvodila závěr, že normální chlap je fakt podivný, ale v zásadě moc příjemný stvoření, akorát má úplně jiný vidění světa než žena o). Můj manžel třeba naprosto NEVIDÍ svoje boty rozkopnutý v síni (dokonce ani když je musí překročit o)) ). Ale můj muž tvrdí, že on je naprosto normální, protože boty nevidí všichni chlapi, kdežto já jsem sice zlatíčko, ale jinak jsem fakt divná, protože jak jinak je možný, že já fakt NESLYŠÍM, že motor v našem autě má dneska jinej zvuk než má mít o)).
No... trochu jsem kecal, (aTeo) - Mail - WWW) 15.12.2005, 18:43:31
o víkendech vypadnu až po obědě, musím taky kutit na baráku. Jinak jsem rád, že nemám doma žádnou z vás. A moje žena si nestěžuje. Ne že by jí to nebylo nic platný. Spíš není kdy a komu! A taky není proč. :o)
Margot (Mrska - Mail - WWW) 16.12.2005, 01:14:04
nesouhlasim s tebou. aTeova manzelka je zrejme doma protoze maji male deti. To je taky doba kdy tatinek vydelava a maminky se staraji o vsechno ostatni v domacnosti. Jenze jak uz jsem rekla, doba je v dohlednu kdy ona taky bude makat cely den (jedna vyplata nestaci, sup maminka do prace). A hned jak se vrati domu muze pokracovat na druhe smene - praci doma. Vzdyt to tak vzdycky bylo! Muz nikdy nepomahal, nemusel. Vsechny jsme se do tohoto kolotoce dostaly stejnym zpusobem....narodi se miminko, ona je doma..on doma nepomaha ale nosi penize.....ona nosi penize a dela vsechno kolem deti, domova, domacnosti....
Mrsko, (Johanka - Mail - WWW) 16.12.2005, 08:20:26
kdo tvrdi, ze maji deti? Muze to tak byt, ale taky nemusi.
Jinak si myslim, ze optimalni usporadani (= ja bych to tak udelala, pokud si to budeme moci financne dovolit, coz zatim verim, ze pujde) je, ze zena se po materske vrati do prace na castecny uvazek. Tim padem nezakrni doma, prinese i nejaky peniz a nebude strhana. Samozrejme to neni mozne ve *vsech* zamestnanich, ale verim, ze v mnoha ano, sice to mozna bude stat trochu usili, ale stoji to podle me za to. Proste nechapu, kdo zenu *nuti* jit po detech na full-time - nikdo, ne? Kdyz neumre hlady rodina s malejma detma tazena z jednoho platu, proc by mela umrit hlady rodina s vetsima detma s 1.5 platem? Vsechno samozrejme za predpokladu, ze zenu pobyt v domacnosti bavi (me bavi, pracuju doma a spojite prechazim od pocitace do kuchyne a zpet :)). A ono to ma i jinou vyhodu, pokud zena "nebuduje karieru" (bud je uplne v domacnosti, nebo na nejakem pro zamestnavatele nekritickem castecnem uvazku), i to usnadnuje pripadnou mobilitu rodiny, pokud by se muzovi nabidlo neco zajimaveho (zrovna ted se neco podobneho rysuje u nas doma, a ja jsem rada, ze jako pracujici doma a casem snad i zenuska a matka budu moct sveho mileho v nejblizsich letech vsude nasledovat :)). Jinak v predchozim si samozrejme muzete prohodit identifikatory "zena" a "muz", nikdo nerika, ze to nemuze byt opacne, jde jen o to, jak to obema vyhovuje.
Milá děvčata, (Wendy - Mail - WWW) 16.12.2005, 11:20:28
ono to je tak, nebo bylo by to ideální tak, ak píše Johanka - jak to oběma vyhovuje. Jenže když by to mělo vyhovovat ženě, většinou to už méně vyhovuje muži. Je to nekonečný příběh.
Margot, o tom co píšeš jsem také něco četla v chytrých knihách, dík za připomenutí. Už vím, že se nemá brblat o tom, že co si neudělám to nemám, že nic neudělá, ptát se kdy už asi atd. Nikoliv. Když je potřeba vynést koš - například - vrazím mu ho do ruky se stručným :- Vynes ho, dík.- A tak jde život, žádná dramata, scénky. S tou miskou jsem čekala proto, protože chvíli předtím jsem mu řekla, aby si po sobě důsledně uklízel. Občas je potřeba to stručně připomenout. Právě proto, že NEVIDÏ nebo NEVNÍMAJÍ. To lze tolerovat, tak to mají všichni muži. Právě tak jako nemají schopnost periferního vidění, třeba. MAsterku, blahopřeji ti k ženě, která se k tobě ideálně hodí. Ted jsem nějaký čásek doma a řeknu ti že chození do práce ženu velice zdržuje. Celý den bez docházky do zaměstnání, to by se to doma udržovalo ! A dokonce by to člověka i bavilo, fakt, bez kecání. Ach jo. TAk se všichni mějte, a pěkně po sobě uklízejte, ať ná váš pes kde běhat !
Wendy, (master - Mail - WWW) 16.12.2005, 12:10:28
to bude asi malý omýlek. Já jsem nepsal, že mám ideální ženu a že nechodí do práce. Ona chodí. A také umí pěkně šňafat...:-))) A z toho usuzuji, že ideální žena je naopak žena, která nešňafe! :-))
U nás doma je vlastně dělba práce. Že holt umí něco líp, tzv. žensky, jako snad každá, s tím jsem smířen a nevadí mi to.:-)))
Moudro dne: (Míša - Mail - WWW) 16.12.2005, 12:19:59
"Žena, která nešňafe, není ideální žena, ale NĚMÁ žena." :)))
Míšo, (master - Mail - WWW) 16.12.2005, 12:25:56
a proč si myslíš, že jsem tam ten ideál psal?
Chytla se...chytla se...na špek...na špek! :-))
Mrško, (Margot - Mail - WWW) 16.12.2005, 15:26:26
Tvůj příspěvek má dozajista v mnohém pravdu, ale obávám se, že se nijak zvlášť netýká toho, co jsem psala aTeovi. Pokud vím, tak jeho paní rozhodně není na mateřské. Víc to rozepisovat nebudu, kdyby tu chtěl aTeo provařit svou rodinu, tak ať si to udělá sám o).
Tak sorry master ! (Wendy - Mail - WWW) 16.12.2005, 16:09:13
Ještě přípodotk (to je slovo, co)k ostatnímu : já moc nešňafu, mířím tedy mílovými kroky k ideálu ? A ideální žena - víš, já jsem psala, že se k tobě pouze IDEÄLNĚ hodí. To vůbec nemusí být ideální žena, s někým jiným by se třeba nesnesla. TAk jako můj muž se ženou, která šňafe. Holt - má to pánbůh všelikou čeládku a pěkně si nás pospároval. TAk já jdu slepovat kolečka, drahý choť šňafe, že bych mohla jít rozdávat rozumy do parlamentu, což značí, že si chce připojit kompík k vysílačce... za chvíli ho zase vystrnadím.
Skutečně, moje žena (aTeo :) - Mail - WWW) 16.12.2005, 22:38:01
není na mateřské dovolené, je profesionální manželka a já nejsem ničím zaměstnancem, pouze svým. Myslím, že by žádný z nás dvou neměnil...
taky bych nemenila (Mrska - Mail - WWW) 16.12.2005, 23:39:24
mne domaci prace bavi. Libi se mi mit doma uklizeno, vonavo, navareno... Jedinym problemem zustava jak to vsechno stihnout kdyz prijdu domu v 6 vecer???
TAk tak, mrsko (Wendy - Mail - WWW) 17.12.2005, 10:46:20
a vo vo vo tom to celý je. Ve čtvrtek jsem šla spát až po jedné hodině noční - měla jsem nějakou rozdělanou práci. Protože ráno jsem nemusela vstávat do práce. Je to pohoda i pro toho muže, když není ženská zdržována chozením do zaměstnání. A ekonomická situace v naší drahé vlasti je taková, že chodíme, spoříme, platíme si důchodové připojištění, koupíme byt babičce atd. Případná rada - uskrovněte se a nekafrejte -je rada hraběcí... přestalo sněžit, jdu s pejskem na procházku, je tu krásně bílo ! A na práci se vykašlu. Tak.
Johanko, (Naina - Mail - WWW) 17.12.2005, 14:15:55
a kde to žiješ, že máš pocit, že ženu nikdo nenutí, aby šla po mateřské do práce na full time? Kde vzít poloviční pracovní úvazek a nekrást?:-))
Patřím k úplně klasickému modelu těch blbých, co si za to můžou samy:-)) Před mateřskou jsem studovala a tudíž měla víc času a tedy i dělala doma úplně všechno, pak byla doma s dítětem a taky dělala doma úplně všechno, teď chodím tři roky do práce a dělám stále prakticky všechno, protože můj muž odmítá pochopit, proč by to najednou po deseti letech mělo být jinak. Naučila jsem se říkat pořád dokola a do zblbnutí CO konkrétně chci, aby udělal. Bohužel pak musím ještě tak tři až čtyři dny počkat, protože kdyby to manžel šel udělat hned, asi by měl pocit, že já velím a on poslouchá.:-)) Jsou ovšem věci, které třídenní odklad nesnesou (např. vynesení odpadků). No, aspoň ohýbám stromek, dokud je mladý. Další generace už na tom bude líp. Ostatně už teď je. Kdo z mých spolužáků z VŠ sbalil holku tak kolem pětadvaceti, má těžkou smůlu a musí doma kmitat. Tyhle slečny neperou a nevařejí ani omylem:-))
no vidis, Naino (Mrska - Mail - WWW) 18.12.2005, 04:56:11
a to je presne o cem mluvim, zivot pred... a po...(diteti) se neda porovnat. Ja osobne jsem o pomoc nezadala. Zjistila jsem zahy ze pozadam-li - budu cekat a cekat......a cekat..... Vlastne je mnohem jednodussi udelat co muzu sama a co nemuzu, holt nikdy nebude. Myslim ze mne tento pristup zachranil od infartu. Tedka po letech muz uz i nakoupi, vypere, strci nadobi do masiny..atd, proste pomaha. Kde byl celej muj zivot kdyz ho bylo nejvic potreba????
Manažer a dělník (David - Mail - WWW) 19.12.2005, 10:25:46
Ono to má všechno ještě jinou rovinu. Když to zjednodušším, existují dvě pracovní "pozice" v domácnosti: "manažer" domácnosti a "dělník" domácnosti. Manažer rozhoduje o tom co, kdy a jak se udělá, dělník pouze pracuje, plní zadání. Dříve obě pozice zastávaly ženy, dnes se ženy snaží, aby alespoň část břemene "dělnických" prací převzal muž. Ale o pozici "manažera" - o tu se chce dělit jen málokterá žena. Ideálem mnohých žen je mít veškeré rozhodovací pravomoci a přehled o všem v domácnosti a muže k ruce pro slepé vykonávání pokynů.
Jenže takhle to nikdy nemůže fungovat, pozice "podržtašky" nikoho dlouho bavit nebude a nadšení pro domácí práce rapidně klesá k bodu mrazu. Výsledkem je klasický model: žena nadává, že muž nejeví zájem o domácnost a postrádá iniciativu, muž předstírá neschopnost, aby minimalizoval riziko zadání dalšího úkolu - tedy klasický vztah šéf-podřízený. Aby to fungovalo, žena se musí vzdát pozice absolutního arbitra v Masterově pojetí a musí se podělit i o rozhodovací pravomoci. Příklad: pokud mám mít okna, spolurozhoduji o tom, kdy se umyjí, jak a jestli vůbec. To, že se před Vánoci musí mýt okna, není boží zákon, ale pouze jeden z názorů, naprosto rovnocený s názorem, že před Vánoci se okna mýt nemusí, jestliže se myla před měsícem a nejsou nijak zvlášť špinavá. Mimochodem tenhle přístup funguje taky když chcete vychovávat dítka k zájmu o práci v domácnosti.
Davide, (master - Mail - WWW) 19.12.2005, 11:19:23
obyčejně sem píšu převážně nevážně, abych poškádlil opačné plémě. Takže nyní vážně. :-))
Už jednou jsem tu psal, že např. moje žena se v ekonomických otázkách rodiny chová jako ryba ve vodě. A já nemám potřebu (ani zájem) se s ní o to dělit. Protože vím, že to dělá dobře. Hlídá peníze, přihazuje a přehazuje je tak, aby vydělávaly. A když něco riskne, je celá nesvá, dokud to nevyjde. Přiznám se, že já bych to neuměl nebo bych se musel opět něco učit. Ve tvém podání se poznávám jako "dělník", ovšem - také to není úplná pravda. Já zase, např., rozhoduju o modernizaci a úpravách bytu, chaty, já mám nápady, které pak i realizuju (samozřejmě, že jako dělník :-)) ), ale o všem se radíme, přiberu její nápad a nakonec to dopadne tak, že ONA (jako ministr financí rodiny) s nadšením pro změnu, na to či ono "uvolní" peníze. A i když vydělám mnohem víc než ona, mnohdy ani nevím, kolik máme na účtu. Vím však jedno, že se v tomto smyslu nemusím bát o nějaké "rozfofrování" a že se nemusím ani drát o nějakou dělbu. Já říkám, nechme ženám to, na co mají vlohy, ženský cit a chuť to dělat. Vždyť těch chlapských prací v domácnosti a v rodině je přehršel. A fakt se necítím jako bačkora. To zas prrrr! To bych byl zlý..., děsně zlý... :-)))
mastere (Wendy - Mail - WWW) 19.12.2005, 15:30:20
taky jsem trochu zariskovala s akciemi, sice s požehnáním, ale odpovědnost byla na mně a taky jsem byla nějaký čas "nesvá"... naštěstí vše vyšlo a máme na byt. Jsem na to pyšná, ale byly to nervy a nevím, zda se do něčeho podobného ještě pustím. Obdiv tvé ženě. A co se oken týče - ty se mejou když jsou špinavá, nikoliv když jsou Vánoce nebo Velikonoce, v tom jsem ráda pokroková manželka.
DAvide - k tomu manažerství. Muži přiznávají, že spoustu věcí prostě nevnímají, nevidí. Proto, když nestíháme, my ženy, musíme na konkrétní věc prostě upozornit. To není dehonestující karabáčnictví, to bych ani nechtěla, aby to takhle fungovalo. A jestli se muž cítí potupen, když je o nějakou práci v domácnosti požádán - no pak je požádání ženou podáno nevhodnou formou nebo je muž blbec. S prominutím.
Davide... (Johanka - Mail - WWW) 20.12.2005, 11:07:09
....super nazor!
Moje matka byla hypermanazer (nejen manzela, ale i deti) a byl to absolutni vopruz - kdyz si ona poridi monstrozni sbirku ruzoveho porcelanu a pozaduje, aby ditko co tyden vzalo kazdy kus do ruky a utrelo z nej prach, tak koho by to bavilo :) Ja uz jsem se naucila, kdyz od muzicka neco chci, ho taky prizvat k rozhodovani, protoze jeho nazor mnohdy neni od veci a byva soudnejsi nez muj predpoklad (musi se to udelat hned vs. nemusi se to udelat vubec). Treba luxuje, ale tehdy, kdyz *on* uzna, ze je spinavo - takze ze stavu naseho koberce by moji maminku trefilo, ale mne je to jedno, hlavni je, ze je to proste vec, o kterou se vubec nemusim starat. A taky uz vim, ze kdyz chci neco *okamzite* musi to byt vec, kterou za hodnou okamziteho udelani uzna i on, a to je jakakoli kuchynska prace, treba krajeni cibule (on nebreci, ja ano), mleti maku (mne by upadla ruka, jemu ne) a pak dalsich veci, vetsinu vareni obstaram ja, ale on je velmi rad, ze mi s temito konkretnimi ukoly muze pomoci a vysledek je okamzity - dobre se naji :) (z myti oken by podobny zazitek asi nemel).
Mastere (David - Mail - WWW) 22.12.2005, 10:57:26
Asi jsi nepochopil, co jsem měl na mysli. To, co popisuješ ty je samozřejmě v pořádku, protože ve všem co jsi napsal je manažer a dělník vždy jedna a tatáž osoba. Já jsem nepožadoval, aby se žena a muž o všechny rozhodovací pravomoci a všechny práce dělili - to by bylo značně neefektivní. Situace kdy jsem já v určité oblasti zároveň manažerem i dělníkem je běžná a normální - já rozhodnu kdy a jak se umyje auto, pak jdu a umyju ho a nepotřebuju ani k jednomu asistenci manželky.
Špatně by bylo, kdyby tvá žena rozhodla jak investovat bez ohledu na tvůj názor a pak po tobě chtěla, abys to všechno zařídil, zaštítil svým jménem a nesl za to zodpovědnost.
Mastere (David - Mail - WWW) 22.12.2005, 10:58:31
Asi jsi nepochopil, co jsem měl na mysli. To, co popisuješ ty je samozřejmě v pořádku, protože ve všem co jsi napsal je manažer a dělník vždy jedna a tatáž osoba. Já jsem nepožadoval, aby se žena a muž o všechny rozhodovací pravomoci a všechny práce dělili - to by bylo značně neefektivní. Situace kdy jsem já v určité oblasti zároveň manažerem i dělníkem je běžná a normální - já rozhodnu kdy a jak se umyje auto, pak jdu a umyju ho a nepotřebuju ani k jednomu asistenci manželky.
Špatně by bylo, kdyby tvá žena rozhodla jak investovat bez ohledu na tvůj názor a pak po tobě chtěla, abys to všechno zařídil, zaštítil svým jménem a nesl za to zodpovědnost.
Wendy (David - Mail - WWW) 22.12.2005, 11:19:11
Mě vůbec nevadí, když jsem o něco požádán, je mi to mnohem milejší než když se mnou manželka nemluví jen proto, protože jsem neudělal něco co jsem (podle ní) měl udělat jaksi sám od sebe (což se naštěstí nestává).
Ale v okamžiku, kdy mě žena požádá abych umyl nádobí, ji může zajímat jen to, jestli bude nádobí v dohledné době čisté a jestli uvedu kuchyň do původního stavu. Nemá mi co nařizovat jak a čím mám to nádobí umýt. Kdybych se rozhodl, že hodinu počkám a po večeři to umyju všechno najednou, neměla by následovat klasická reakce "To si to radši umyju sama." Moje manželka tohle naštěstí už pochopila, ale někdy je na ní vidět jak svádí urputný vnitřní boj se zakořeněnými stereotypy :-) Jsem rád když mi poradí, ale nesmí se naštvat, když její radu nepoužiju. Což se občas stává...;-)
Johanko (David - Mail - WWW) 22.12.2005, 12:02:17
Moje manželka někdy prohlašuje, že za ty tři roky se mnou pořádně "zvlčela", k čemuž jí upřímně gratuluju. Už neuklízí každý den, nedělá tragedii z každého smítka a dokonce glosuje činnost jedné sousedky, která každý den uklízí, pere, klepe koberce atd., že je to posedlost způsobená nedostatkem sexu :-)
Taky mám rád práce u nichž hned vidím výsledky, ty ostatní (interně je označuju jako sysifovské) jako utírání prachu nebo uklízení obsahu skříněk prostě úplně ... "nemám rád". Navíc já ten prach prostě NEVIDÍM ať dělám co dělám... Mimochodem ... taky jsem prošel matfyzem ;-)
Nojo, nejhorší jsou ty nikdy nekončící práce (Wendy - Mail - WWW) 22.12.2005, 12:29:52
převlíkáni postelí, praní, žehlení, boj s prachem... Hu. Taky mám raději budováníčko na chalupě, kde je ta práce vidět a má trvalost ! Snad jste vy dva co spolu bydlíte vykročili tou správnou nohou a ono to funguje. Včera jsem např. v klidu vyčkávala, až manžel se chopí toho zmiňovaného nádobí - a umyl ho až po zprávách. Bez mých ksichtů a poznámek, že je tam roztahané celý den (vstávala jsem v 5 ráno, domů přišla z práce až po 18. neválím se u televize). No tak bylo roztahané, no. Co je komu po tom. A takhle už to bude pořád... Tak se měj Davide a pozdravuj svoji ženu - nebo ne, to by nebylo dobře. Hlavně ať vám to vydrží !
Davide... (Johanka - Mail - WWW) 22.12.2005, 22:12:37
...ja prach uz taky prestala videt :) K utirani se schyluju ve chvili, kdy sahnu pro neco na stul a citim to na omak :) (coz se ted teda stava dost casto, protoze delame netrivialni bytove upravy, ne ze by u nas byl takovy hnuj bezne :))
Wendy (David - Mail - WWW) 23.12.2005, 14:49:31
Myslím žes to uchopila za správný konec. Když totiž tomu druhému připomínáš co má udělat, vnímá to tak trochu jako útok, výčitku a připomenutí vlastní nedokonalosti - ať už je jakkoli tolerantní a ať to jakkoli dobře skrývá.
Přirozenou reakcí je potom vzdor - málokdo chce být považován za bačkoru, která si nechá diktovat. Tvůj přístup se mi zdá mnohem lepší, ačkoli určitě existují muži, kteří by toho zneužili - řekli by si: "Konečně přestala otravovat, tak zkusím, kam až můžu zajít." Vetšina (aspoň doufám) mužů, k níž se řadím i já, by ale reagovala pozitivně, řekla by si: "Ta je na mě ale hodná, že mě nikam netlačí, nesmím se nechat zahanbit a udělám to (příště) tak rychle, jak to bude možné." Jinak díky za přání a já ti zase přeju abys ve svém manželovi objevila toho anděla, který se v něm skrývá a taky přeju nejenom tobě, ale všem tady hezké svátky a hodně štěstí pod stromečkem, dárky se totiž dají koupit.
Davide, (Wendy - Mail - WWW) 30.12.2005, 10:50:17
svátky byly hezké a skoro všechno to, co se nedá koupit, tam bylo...
|