| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| NESKUTEČNÝCH PATNÁCT LET... |
| Rubrika: [úkol pro vás] Následující příběh, který budete číst, je velmi smutný, ale důvod, proč zatím nepíšu odpověď je, že bych chtěla nejprve znát váš názor na základní situaci. Bohužel, případů podobných následujícímu, jsem totiž zažila už mnoho.. Proč zůstávají ženy s mužem, který střídá nálady – jednou je milý milující, pak zlý až nenávistný. Proč to snášejí mnohdy řadu let? Měla jsem jednu kamarádku, která takhle žila snad deset let. Stále jen v napětí...
Milá Kudlanko, nevím si rady se svým životem. Můj příběh: Je nám s manželem 36 let, jsme spolu 15 let a vychováváme jedno dítě. Celé naše manželství je jako jedna velká houpačka. Můj muž je pozorný, pohledný, pracovitý, milý, výborný otec i manžel, zábavný společník, skvělý milenec – to je však jedna jeho tvář. Ta druhá – můj muž mě dokáže uhodit, kopat do mě, když ležím na zemi (stalo se to párkrát, ale stalo se!)šílet – vygruntovaný byt ze vzteku polít kečupem a posypat moukou, vyhodit vysavač z balkónu (to vše jako reakce na hádku, nepatrnou záminku), měsíce se se mnou nemilovat, nemluvit se mnou, přehlížet mě... Posmívat se mi, jak vypadám (ano, mám pár kilo navíc; ale jinak si myslím, že jsem docela pohledná ženská; ve svém okolí vidím desítky hůř vypadajících a žijících tak nějak "normálně", kterých si jejich muži váží, dokáží se s nimi zasmát...). Ano, ani já nejsem bez chyby. Jsem dost tvrdohlavá, dokážu se za svou pravdu "rvát", vyžaduji, abychom se řídili podle určitých pravidel. Jakých? Myslím, že nijak mimořádných: jen, když se někde někdo z nás zdrží, alespoň se ozvat, ať ten druhý nešílí strachy (nemluvím o pár minutách, ale o hodinách až dnech); o střídmém pití alkoholu (neřeknu – být ovíněný jednou za čas. To ale neznamená několikrát do měsíce!) atd. Já si při zaměstnání dodělala vysokou školu, několik let zastávala významnou funkci v jednom velkém podniku. Dnes pracuji jako zaměstnanec jisté agentury. Můj muž si při zaměstnání dodělal střední školu, a pracuje jako vedoucí kolektivu šesti lidí – za podprůměrný plat. To píši jen pro dokreslení; ne proto, že toto je předmětem našich sporů. Když nasadil tu horší, druhou tvář, myslela jsem si, že je to proto, že má jistý komplex méněcennosti... Když nasadí tvář první, chodíme do společnosti, zajdeme si na kafe, za známými, je u nás pohoda, dobrá rodinná atmosféra. Pak se něco stane (obvykle to bývá, když si vyhodí z kopýtka a já mu dám – slovně – najevo, že mě naštval, protože...) A hned vyletí jak čertík z krabičky: co že si o sobě myslím? kdo že jsem? ať se na sebe podívám!!! Proč si asi vypije, proč nepřijde včas ? Ať se podívám do zrcadla! Jsem hrozná, hrozná, hrozná! Jak vypadám? Kdo by mě chtěl? Kdo by se mnou někam šel, aniž by se za mě nestyděl? Jsem chudera! A on už mě má dost!!! A že dobré časy skončily! A bude si dělat, co bude chtít, a já mu do ničeho nebudu kafrat! A nastane čas mlčení. Já mlčím proto, že mě urazil, naštval, pošlapal... On asi proto, že pro něj nastala pohoda. Nemluvím na něj, tudíž nic nemusí dělat. Leží u TV, zajde si kdy chce na ryby, do hospody, za kamarády. Přitom má doma dokonalý servis, postaráno o dítě. Komu by se to nelíbilo, že? A přitom MLČÍME. Úplně. Hodiny, týdny, MĚSÍCE. A v té době se samozřejmě ani nemilujeme. Cítím se pošlapaná, k ničemu, zbytečná, neženská. Mladá na takový život. Je mi hrozně. Pak zpravidla nastane čas, kdy uzná, že to asi vyšumělo (ten prapůvodní, zcela nicotný důvod naší hádky); - je vše zameteno (POD KOBEREC), tak se pomalounku začne bavit, jakoby se nikdy nic nestalo. A já, šťastná, že to začíná být ten známý muž s první tváří, ze strachu raději ani nevzpomínám, nepřipomínám, že jsme se pohádali kvůli…, a neřeším to. A pod kobercem se to kupí a kupí... Teď to zase bouchlo! A já si pomalu přestávám vážit sama sebe. Proto, že nejsem schopna třísknout do stolu, říct radikálně, že TAKHLE UŽ PROSTĚ NE!!! Cítím se mladá na to, abych větší polovinu manželství promlčela! A taky, abych žila měsíce v celibátu, s mužem, který se mnou zachází jako s onucí, nemá pro mě vlídný pohled... Proč s ním jsem? Miluji tu jeho první tvář, kdy je někdo úplně jiný! Ale současně se bojím, kdy se to pod námi zhoupne a budu zase na dně! Nechci promlčet další polovinu svého života. Nechci, aby naše dítě bralo takový model rodiny jako běžný, aby se to jednou nepromítlo i v jeho budoucím životě! Co mám dělat? Jak z toho ven? Poradíte mi někdo? Tamara |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
A jeste k tomuto konkretnimu pripadu... (Johanka - Mail - WWW) 21.11.2005, 23:29:34
...pokud to nebylo jasne, samozrejme jedina spravna odpoved je rozvod, sanci dostal myslim uz dost.
Ale jeste predtim nebo okamzite potom si vyjasnit, proc si takove typy hledam, a neopakovat to. Pro dite neni asi nic prijemneho zit s takovymto vlastnim otcem, ale zit s nejakym podobnym a navic nevlastnim by mohlo byt jeste horsi.
ten tvuj muz (Mrska - Mail - WWW) 21.11.2005, 23:57:49
ma mindraky ktere si na tobe leci. Dela mu dobre kdyz jsi dole, usouzena a bolava, bude to delat porad a nikdy s tim neprestane. Je to debil. Nechci te hnat hned k rozvodu, omo to stejne nepomuze kdyz si pak najdes neco podobneho. Bud silna a trvej na svem. Preci kdyz vis ze mas pravdu, tak si za ni stuj!!! A pokud on nemuze prezit ze ma doma schopnou zenskou, tak at tahne. Vsak on se spali jinde.
Jo, a jeste bych v tech dnech kdy to u vas doma nefunguje, nefungovala taky. Udelam neco k jidlu pro dite a pro sebe, snime si to sami a debil at se postara o svoje vlastni jidlo a pradlo a ostatni. Nechces byt se mnou tak se starej sam. Musis byt tvrda, jinak na to jenom doplatis (uz se stalo).
Nechápu (kixx - Mail - WWW) 22.11.2005, 01:16:25
Jak sem starej, tak sem blbej. Co drží ženu (kohokoliv) u muže ( kohokoliv) je-li od něj bit (ponižován, zesměšňován, týrán). Říká se o domácím násilí: jednou je jako nikdy, podruhý je to o povaze. Drží tě ( vás, je...) u těhle mužů láska? To snad ani nemůže být láska.. nebo ten "úžasnej" slepičí názor, že nepraští = nemiluje? Jestliže se Tamaro ptáš, co máš dělat místo toho, aby ses rozvedla, pak nevím, co poradit. Čekáš snad upozornění na zázračné prášky, po kterých se on změní? Jinej recept než rozvod není. Mimochodem, něco o tvé povaze vypovídá i to, že jeho dobré vlastnosti popisuješ na začátku a to výrazy, které naznačují, že k němu stále vzhlížíš. Něco se svou submisivitou bys dělat měla. Jak reaguješ na jeho výlevy? Sedíš v koutku a tiše brečíš? Vezmi kudlu a rozřezej mu jeho zamilovanou koženou bundu. Zmlátí tě? To udělá i tak. Ale bude vědět, že nejsi buchta. Hlavně neseď a něco udělej. I kdybys měla podpálit vaše auto. Ani bys netušila, kolika chlapům stačí, že ženská jen naznačí odpor a stáhnou se.
to neni uzasnej slepici nazor (Mrska - Mail - WWW) 22.11.2005, 01:24:59
a zadna zenska netouzi po fackach kixxi. Nezapomen ze kdyz je dite nebo deti, nechce se rozvest. Zacne couvat, necha si libit co by si bez ditete nikdy libit nenechala, nevzhlizi k nemu, vi moc dobre ze je to debil ale nevidi vychodisko. Je to porad dokola. Teprve kdyz to dojde do situace kdyz uz vi ze to takhle nejde, teprve potom s tim neco udela. Nektere to trva par let, nektere 15, jak vidis.
Ptali se jednoho chlapíka, (NČ - Mail - WWW) 22.11.2005, 07:02:41
proč nosí boty vo číslo menší. Že to jako musí bejt strašný, musí to celej den bolet.
Von vodpověděl: "Nojo, bolí, ale nikdo si neumíte představit ten nádhernej pocit, když si je sundám!" I Ty, děvče, máš jistě nádhernej pocit, když se na Tebe Tvůj Bůh usměje, žejo.
kixxi (Ivana - Mail - WWW) 22.11.2005, 07:10:43
je to o tom,že téměř většina žen má obavy,že když opustí byť i takového grázla,že zůstane sama.Ženy obecně se bojí samoty,bojí se přijít o "oporu",bojí se být samy.A přitom kolikrát v takovém vztahu jak popisuje i Tamara je více sama než kdyby jej opustila.Nemá ani pořádného partnera,ani vlastní hrdost,neváží si sama sebe,když se nechá od takového slabocha,který si na ni léčí komplexy ,ponižovat.Já bych jí neradila nic.Myslím si,že sama dobře ví co má dělat a je to tady i řečeno.Jen doufá,že jí někdo poradí jak to zvládnout pro ni schůdnější cestou,aby to nemusela řešit radikálně.Sama musí vědět co chce,jinak ji žádná rada nepomůže.Nikdo ji nepomůže než-li ona sama sobě.A musím s tebou souhlasit,že by měla sebrat veškerou odvahu a takovému volovi se postavit.Možná by se opravdu divila jak bude reagovat.
Utíkej, Tamarko, utíkej! (Vodoměrka - Mail - WWW) 22.11.2005, 07:55:06
Pryč od něho... ty hezké chvilky nestojí za cenu, kterou za ně platíš... uteč, dokud jsi mladá a máš na to sílu...
Súhlasím s Ivanou! (zuzana - Mail - WWW) 22.11.2005, 08:03:12
Tamara vie aj cíti, čo má robiť, len ešte nedozrela tá správna chvíľa... Iste, vie, že jej muž je debil, ale vie byť aj neskutočne príjemný - a to miluje. Ľudské srdce nie je čiernobiele, ako nie je čiernobiely život. Často niekoho milujeje a nenávidíme zároveň. Rozhodnúť sa v takých situáciách chce veľa odvahy, a hlavne - správny čas a chvíľu, ktorú JA pocítim ako tú pravú. Kvôli dieťaťu by som neostávala, dieťa potrebuje pocit bezpečia najviac zo všetkých hmotných statkov a ten doma nemá. Tamara, neboj sa samoty! Je to len výzva, možno potrebný oddychový čas. Držím Ti palce!
No, jestli (Olča holča - Mail - WWW) 22.11.2005, 08:03:57
Tamaře trvalo 15 let než přišla na to, že žije s takovým debilem, tak další kroky bych viděla na hodně dlouho... Tamaro, asi tě překvapím, ale jsou muži, kteří mají jen tu jednu, hezčí tvář, víš. A nemusíš si ji vykupovat ani tím bitím, oni nebijou! Fakt!
Sama jsem prožila dětství s podobným otcem, jako je tvůj manžel, proto jsem dobře vybírala svého současného partnera... Takže - i takový posraný dětství (s prominutím) k něčemu bylo...
Tamaro, (Sisi - Mail - WWW) 22.11.2005, 08:08:55
já si myslím, že Ty sama dobře víš, co Ti ostatní tady poradí. Že dobře víš, co bys měla udělat. A taky si myslím, že si nakonec sama nějak zdůvodníš, proč to neudělat. Protože si myslím, že Ty to nechceš řešit, spíš se jen vypovídat, a tak si ulevit.
Poradila bych Ti jen - mysli na své dítě. Na to, jestli si myslíš, že pro něj je dobré, aby vidělo takový rodinný model. Protože na sebe už nemyslíš hodně dávno.
Ja bych rekla,co delat (Jasmina - Mail - WWW) 22.11.2005, 09:08:59
bouchnout do toho stolu.
Jak by mne skopal-sla bych na policii,nedat se-nemit strach. Tot ten strach co Te svazuje. Predstav si-jak by jsi se chovala,kdyby jsi nemela strach? Nebo..predstav si,kdyby se k Tobe takhle choval nejaky kolega? By jsi s nim vyjela na to tata,vid? Kdyz se k Tobe chovaji slusne lide v praci,na ulici,tak jak to ze se nechova manzel,osoba ktera ma byt nejvice milovana a milujici? Drz se kuchyne,....kdyby na Tebe sahl,at mas po ruce panvicku a kdyz na Tebe sahne-dej mu co proto. On je totiz poseroutka,velky hovinko,ktery si troufne na slabsiho ale pred silnym by se posral. A vic co..cim vetsi hovno-tim vic smrdi.
Tamaro, (Inka - Mail - WWW) 22.11.2005, 09:25:28
Tak proč s ním jseš??? Nechápu!!! I dětem se líp žije v pohodě. A po rozvodu když náhodou bude mít tu lepší tvář, tak s ním přece můžeš jít na kafe nebo na večeři a když nasadí tu horší, tak je lepší s ním nebýt!!! Mám jednoho známého, který tohle dělá doma záměrně, protože po dobu nemluvení: servis má, volnost také, chodí si domu kdy chce a také kam chce a hlavně s kým chce. Občas mi nad tím zůstává rozum stát.
Jsem si precetla (Jasmina - Mail - WWW) 22.11.2005, 09:26:04
jine nazory.
Napadlo mne ze je to stejne jako s deckem. Dite vyzrale neni a tak zkousi,co si muze dovolit k rodicum. Princip je stejny. Zkuste zboznovat decko...klanet se mu a mlcky prehlizet jeho vrtochy-nakonec vas jednou bude nemilovat,nevazit si,tyrat. Kdezto vejrez ve spravny cas a na spravnem miste dokaze divy. Tihle chlapi jsou jako deti,myslim ze skutecne zlych jich je minimum,zbytek jsou rozcabenci,male deti ve velkem tele. Videla jsem u par zen strasnou litost nad tim,kdyz takto trpeli s chlapem treba 10 let,nakonec ten jejich si namluvil jinou zenu,takze doslo k rozvodu. Zhrezene manzelky se alespon tesily na to,jak ta druha v poradi za chvili si bude stezovat,ze je bita,ponizovana. Cas bezi a byv. manzelka vidi pravy opak,vidi sveho byvaleho jak te nove nosi nakupy,myje okna,venku spolu jdou ruku v ruce. Musi ji to byt hrozne lito ze k ni se 10 let choval jak k hadru na nadobi a jine nosi modre z nebe. Ale je to jen a pouze tim-ze ta nova manzelka se nedala a to "dite" potrestala okamzite za prvni prestupek. A to "dite" zacalo poslouchat az se z nej stal velky,milujici muz.
A jeste (Jasmina - Mail - WWW) 22.11.2005, 09:47:03
Tamarko,nic si nevycitej,ze jsi neco potento.
Proste moje zkusenosti jsou takove ze v manzelstvi musi byt rad. Ze jsou nekteri chlapi deti...taky jsem na to prisla az ted a ne pred 20ti lety. Koho by taky napadlo,ze...ze dospely chlap neni vlastne jeste dospely? Ze chlapi "vetsinou" jsou uz uprednostnovani od detstvi maminkama. Zvlaste byla-li v rodine i sestra-muzes videt model,kdy sestra mela prisnejsi rad doma nez bratr.Nerikam ze to nemelo svuj ucel. Ja sama taky vidim ze nase mama ma radeji bratra,v tom se uplne vidi. Ted si vezmi,ze takovy klucina si najde zenu-a chce po ni aby vlastne pokracovala v te roli,co uz zapocala matka...nosit mu talir az k cumaku a pak ho zase odnaset....nevycitej si,ze jsi byla hloupa-byla jsi asi k tomu vedena ze to tak ma byt.To neni hloupost,to je vychova a clovek musi dozrat k tomu,aby se vymanil z pout vychovy spolecnosti a zacal zit po svem.A to trva. Proste pred 15ti lety jsi nemohla tusit,jak manzelstvi bude vypadat-kdo by Ti vycital,ze jsi mela idealy? Nikdy neni pozde,zacit muzes kazdy den. Treba uz tim ze az s Tebou prestane mluvit-pust si radio a zpivej si. Nalej si Martini a tancuj treba u panvicky s palacinkama v rytmu muziky. A nevycitej si,kdyz nekdy kyksnes a rozbrecis se,to vis ze z Tebe nebude Xena bojovnice pres 1noc ale pomaloucku,kazdy den-udelej si radost. A uvidis ze se z toho dostanes.
(Jíťa* - Mail - WWW) 22.11.2005, 12:47:22
Tenhle článek je dnes i na http://www.zena-in.cz/rubrika.asp?idc=17386&id=5
Většina čtenářek se shodla v tom, že Tamara si chtěla jen postěžovat, ale nic s tím stejně neudělá. Bohužel.
Kopal me (Alicka - Mail - WWW) 22.11.2005, 13:49:05
ty jsi snad kopaci mic??? Tak to je snad vrchol. Kde je tva hrdost? Copak jsi v koncentracnim tabore? Nepochopitelne...proc a proc a proc to delate. Uplne se mi zveda zaludek a stoji mi vlasy na hlave. Vidim vsak problem jak se situace vzdy vyhrouti, aspon podle dopisu. ALKOHOL!!!!!! Opije se a potom je ten GEROJ kterej je invincible. Rekni mu at prestane chlastat a bude slunce kazdy den. A kup mu kopaci mic a dej ho do fotbaloveho druzstva at jde behat ven na travnik. Tam at se vykopa do halelujah. Jeziiiiiiiiiiiissss Marjaaaa... co se to deje A prosim Te vzbud se, spala jsi uz dost dlouho. Skoro jako ta kniha TEMNO
Aličko (NČ - Mail - WWW) 22.11.2005, 14:12:17
Ty ho ale strašně vodsuzuješ.
To přeci von dělá jenom proto, že ji tak miluje!!!
Nevěř, (iva - Mail - WWW) 22.11.2005, 14:35:27
že se něco změní. To si jenom přeješ, vždycky když zažíváš tu lepší část života s tím "člověkem".
Když nemyslíš na sebe, mysli na dítě a honem pryč!!
OD TAMARY (Tamara - Mail - WWW) 22.11.2005, 16:49:37
Ano, tento článek je i na jiném serveru.
Psala jsem ho, když mi bylo (a stále je) hodně ouvej; nevěděla jsem kudykam, a vypsala se - postěžovala si, vypovídala se..., tam, kde jsem doufala, že mě vyslechnou! Ano, je to tak - neřešila jsem to (a nedosud neřeším) nejen proto, že ho mám ráda, ale taky proto, že se skutečně bojím být sama. Víte, žiju na vesnici, kde si lidé vidí do talíře. Lidé ho znají jako hodného, mírného člověka, co mi snese modré z nebe! Nikomu jsem si nepostěžovala; myslím, že by mi stejně nevěřili... Taky se bojím se, že dům z jednoho platu neutáhnu; že si nebudu vědět rady s jeho údržbou... Že už vůbec nebudu moct mezi lidi, vždyť mám doma dítě! Chlap, když odejde, je volný, jako svobodný. Ženě ubyde starost o něho, ale má stále stejnou domácnost, dítě, práci..., nemůže si dovolit tolik jako "znovu" svobodný muž. Nechci ale, aby to vypadalo, že jednám vypočítavě. No I je u mě fakt, že ho mám opravdu ráda pro tu jeho první tvář! I to naše dítko se snažíme +- úspěšně ušetřit našich excesů; proto i ono k němu vzhlíží a nechápalo by! A budoucnost bych viděla opět černě. A že jsou někde muži, kteří nebijou, nepijí, ale žijí normální hezký rodinný život? Pokud jsou, a ano, věřím, že jsou, tak už jsou dávno rozebraní, takže... Nekamenujte mě. Jsem ráda, že mi nastavíte ucho. Děkuji.
Tamarko (Jasmina - Mail - WWW) 22.11.2005, 20:16:38
Ty jsi asi necetla vsechny prispevky,ze jo?Ne vsichni Ti radi aby jsi odesla.
Nakonec-budes-li utikat,stanes se stvanou zveri. Nebo taky-kdo utece,ten vyhraje. Mas-li kam utect...?ne? Tak chces aby se zmenil? Zmen sebe,postav se mu. Tim padem on stoprocentne zmeni chovani,bud se zlepsi,nebo utece nebo Te zabije. Kazdopadne -zmena to bude
Skoda slov. (Jarka - Mail - WWW) 22.11.2005, 21:25:17
Asi jsem blba, ale jak muzes milovat nekoho, kdo te ponizuje, urazi a dokonce bije a kope, kdo s tebou z rozmaru tydny a mesice nemluvi a jen te prehlizi. Pak te jednou pomiluje, vyjdete si na kavu a do spolecnosti a pak mu zase neco prelitne pres nos a jsme tam kde jsme zacali. Ne, ja nejsem blba, ja bych to netrpela, ale ty jsi blba !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a ne malo!!!!!!!!!!!
Tamarko (Mrska - Mail - WWW) 23.11.2005, 00:53:47
preju pevne nervy. Nenechej si od nej nic libit. On skutecne potrebuje vycvicit aby byl schopny zivota v partnerskem vztahu, aby pochopil co to znamena. Zatim to ma jednoduche - mysli jenom na sebe, dela si co chce, chodi kam chce, doma ma servis a nic nemusi. No to je jasne ze mu to vyhovuje!!! A nechce se toho vzdat (proto to biti kdyz si stezujes - nechce prijit o svoji pohodicku a vi ze te zastrasi). Takze, zacni s vycvikem. Po 15 letech to bude tezsi ale je to proveditelne (je spousta chlapu kteri trapili svoje zeny a po rozvodu si vzali "sekeru" a ejhle - sekaji dobrotu!!!) Nemusis se rozvadet ale neboj se toho - urcite ti tim bude vyhrozovat specielne kdyz vi ze se toho obavas. A kdo vi, mohlo by ti byt lip!!!
tak jsem si znovu precetla (Mrska - Mail - WWW) 23.11.2005, 04:48:11
ten tvuj clanek, Tamarko. To je hrozne!!! Nejsem is jista jestli moje rady o prevychove budou platit na cloveka ktery je tak dokonale bezohledny. A taky kdyz dokazete mlcet MESICE !!!, no to nevim jak to vydrzite. Hrozne, je mi z toho smutno.
Ono se opravdu lehko radí, když se nejedná o Vás, (Gita - Mail - WWW) 23.11.2005, 10:44:17
ale já chápu, Tamaro, Tvůj strach ze samoty. Už dlouho nám sem nenapsal hippie, takže až si můj příspěvek přečte a zareaguje, asi mě roznese na kopytech, ale já prostě fakt vím, o čem mluvíš. Trvám na tom, že většina lidí není ráda sama a touží po lásce, partnerském vztahu,... a zvyk taky dělá hodně. Souhlasím s tím, že partnerský vztah není o tom, být na druhém závislý nebo od něj strpět ponižování (takový člověk si tě pak stejně neváží), ale na druhou stranu láska a harmonický vztah je jednou z nejdůležitějších věcí v životě, a pro většinu žen obzvlášť. Nebo některá nesouhlasíte???
Není to vypočítavost, když píšeš, že Vaším rozvodem na Tobě bude ležet většina starostí (dům, dítě, výchova, práce...), zatímco on bude vysmátý, bude se věnovat sobě, svým zálibám, hledáním nové partnerky (což pro něj bude rozhodně snazší než pro tebe, která pravděpodobně budeš mít dítě ve své péči). To není přehnaný pesimizmus, to je realita. A je dobře, že si ji uvědomuješ. Tak jak tak bych se taky neodepisovala. Celé je to spíš o odpovědi na otázku, zda si myslíš, že v takovém vztahu má smysl zůstávat. Ty rady, co se tu objevily (abys určitým způsobem zapracovala na sobě), jsou moudré (hodně se mi líbí, co napsala Jasmina, je to pravdivé, ale citlivé, a vystihuje to podle mého názoru situaci nejlíp), ale bude to pěkná fuška. Člověk se zase tolik změnit nemůže, i když trochu určitě ano, problém spíš vidím, že ty ses v tomto vztahu dostala do určitých zajetých kolejí, které manželovi vyhovují. Bude to chtít hodně síly a je na tobě, abys zvážila, zda ji máš. Pokud by ta odpověď zněla, že ne, tak bych se na to vykašlala a odešla bych, protože to bude jen horší. A na to, co říkají lidi, se vykašli.
To těžko rozdýchávám, (Sisi - Mail - WWW) 23.11.2005, 10:44:50
vůbec jsem neměla tušení, že někdo dokáže tak moc sám sebe ponižovat, nevážit si sám sebe... chovat se jako rohožka.
Mně to připadá tak hrozně absurdní! Jak můžeš milovat někoho, kdo Tě bije, kope do Tebe? Jak můžeš napsat, že bys to "sama nezvládla"? Je tolik matek, které to zvládají, protože MUSÍ. Ale Ty vlastně nemusíš... Co kdyby Ti sám odešel? Jak bys to zvládala pak? Každý přece musí být připravený na to, že se může cokoliv stát, a on bude odkázaný opravdu jen sám na sebe... radila bych Ti začít právě tímhle, zkusit si zvyknout na myšlenku, že jednou opravdu můžeš být sama... a taky žít sama svůj vlastní život - ne jeho.
Sisi (Ivana - Mail - WWW) 23.11.2005, 11:14:59
ono je jednodušší tvrdit,že miluji tyrana a tím pádem nemuset řešit to,že se mi nechce postavit na vlastní nohy,že bych musela najít sílu k samostatnému životu,znovu najít svou hrdost,začít si opět vážit sama sebe.Tohle všechno se velkou práci sama na sobě.A to Tamara nechce.Protože kdyby tohle chtěla,možná by ji manžel nemlátil,protože by si to nedovolil.Ona by mu nic z toho nedovolila.Takhle schovává svou nechuť a neschopnost se postavit na vlastní nohy za svou lásku k němu.Jde to milovat někoho,kdo mě mlátí?Nevím,ale pochybuji.
Ivano, (Sisi - Mail - WWW) 23.11.2005, 12:03:19
máš úplnou pravdu. Já cítím hroznou beznaděj, že některé ženy dovolí, aby je kdokoliv takhle ponižoval a týral... a ještě ho za to "milují". Je v tom určitě velký kus pohodlí a neochoty zkusit být samostatná... nevěřím tomu, že strach ze samoty. Protože cokoliv je lepší, než žít s mužem, který mě mlátí a kope do mě... kdykoliv se mu zachce.
Sisi (Ivana - Mail - WWW) 23.11.2005, 12:37:17
víš,já možná tvrdě říkám,že žena,která tohle muži dovolí,si takový přístup zaslouží.Protože každá jiná žena by nedopustila,aby se k ní takhle muž mohl chovat.Každý si ke mě dovolí jen to,co mu dovolím já sama.Jak často my ženy vidíme lásku pokřiveně a zkresleně jen proto,že si třeba nevěříme,namlouváme si nesmysly,nebo jsme vyrůstaly ve špatných modelech rodiny!!!!A na dovršení všeho se začneme schovávat za blaho dětí.
Ale čtěte přádně. Von do ní kope jen vobčas (NČ - Mail - WWW) 23.11.2005, 13:33:46
A to se přeci moc rádo vydrží vod krásnýho, inteligentního, milujícího krasavce.
Dyť i při tom kopání von musí bejt přímo božskej.
Ivano, (Sisi - Mail - WWW) 23.11.2005, 13:33:59
jestli ale to blaho dětí nespočívá v tom, mít tu možnost nežít v podobně pokřiveném svazku... protože takto mohou tento rodinný model předávat dál...
Ono je to složité. Tyto ženy už dávno ztratily svoji identitu, svoji hodnotu odvozují od toho, jestli "on je na ně hodný"... Asi si, myslím, dokážu představit, jak hrozné je pro takovou ženu být z ničeho nic na všechno sama, když byla dosud kompletně závislá na svém tyranovi. Nejspíš by měla hodně rychle vyhledat psychologa a také se naučit žít "jinak". Pořád si ale myslím, že tahle diskuse je dost nesmyslná, že Tamara nic měnit nechce... že takhle dobrovolně stráví i zbytek života, než by se pokusila jít dál... sama nebo třeba s někým jiným, ale s větší chutí do života.
Ale ne, Tamara jistě něco změnit chce, (Vodoměrka - Mail - WWW) 23.11.2005, 13:51:54
ale ještě nedozrála do toho pravého stadia, kdy je změně přístupná... už samotný fakt, že se jí zdá, že to není až tak v pořádku a že je něco špatně, je tím prvním krůčkem k cestě jinam... ale chce to čas... bude to dlouhá a pracná cesta, ale věřím, že bude úspěšná.. Tamara není ani první ani poslední... a jednou přijde na to, že ti hodní, lepší a normální jsou a že nutně nemusejí být všichni zadaní.
Sisi a Vodoměrka (Ivana - Mail - WWW) 23.11.2005, 13:57:43
Sisi naprosto s tebou souhlasím.Tahle debata je o ničem pokud sama nechce něco změnit.
Vodoměrko,divila by jsi se,kolik žen si uvědomuje pokřivenost svých vztahů a pro většinu z nich to ovšem neznamená,že by něco se svým vztahem nebo životem něco udělaly.Ony o tom jen mluví,třeba celý život,ale měnit nic nechtějí.Prvním krůčkem by bylo,kdyby skutečně realně přistoupila k činům.Slova ovšem zůstanou jen slova.
ty hranice kam až on může jít (Inka - Mail - WWW) 23.11.2005, 14:18:21
udáváš TY!!! Pokud mu budeš dávat najevo své strachy, že bys nezvládla dům, samotu, to co o Tobě říkají lidé,... tak se takhle k Tobě bude chovat dál a možná i hůř. Musíš dát radikálně najevo kam může a co už se nikdy opakovat nesmí!!! Samota je zbytečný strašák pro Ty kdo rozvedený ještě nikdy nebyl, a je to naprosto zbytečné. To pochopíš po prvním rozvodu. A to dítko to cítí i když to tajíte.
Sesypte se na mě, (Ash - Mail - WWW) 23.11.2005, 15:06:34
dámy, ale následující otázku nemyslím jako provokaci. Vždy, když čtu argument "... všechno zůstane na mně, starost o dítě, péče o dům, muž vypadne a je znovu svobodný ..", musím se zeptat - proč to neuděláte obráceně? Nechte mu dítě a dům a samy si užívejte svobody! A nechci slyšet, že on by přece péči o dítě nezvládl. Pokud si vezmete partnera, který není schopný se postarat o vlastní dítě, je to projev především vaší nezodpovědnosti. Vždyť i s vámi se může cokoliv stát, a co potom?
Ivano, (Sisi - Mail - WWW) 23.11.2005, 15:44:55
přesně tak, souhlasím. Ona si "pokřivenost vztahu" jistě začala uvědomovat už od chvíle, kdy ji kopl nebo zbil poprvé...
Ona si prostě bude hledat neustále další a další výmluvy, proč s ním zůstat a nechat se mlátit (dům, dítě, ostatní lidi...). Ash, já s Tebou souhlasím! Proč by to neměl zvládnout? Otázka je, jestli by se dítěte dokázala vzdát... skoro bych řekla, že to by zvládla málokterá máma.
Sisi, (Kiara - Mail - WWW) 23.11.2005, 19:54:20
nezlob se na mě, ale jakou máš záruku, že by takováhle pokřivenina nezačala týrat i vlastní dítě, kdyby mu bylo svěřeno do péče??? Uvažuj, prosím tě!!!
Devcata (Jasmina - Mail - WWW) 24.11.2005, 00:26:10
Vsechny mate pravdu.Ale to vse je pohled z venci a pamatujte ze nezaujaty pohled z venci je ten nejvic objektivne nejspravnejsi.
Ale Tamara je uvnitr problemu. Jeji chovani-je syndrom,je blokovana. Ona moc dobre vi ze jsou veci,ktere nejsou v poradku ale je tam neco-co ji nedovoluje jednat radikalne a primo. Je to strach. Vidi dalsi problemy vsude kolem,ktere by mohly nastat-a mohly by. Na vesnici to muze byt nekdy plus-nekdy minus a to zalezi na okolnosti,jsou-li tam lide vice hovada ci vice inteligentni. Tez jsem zila ve vicero vesnicich a proto mohu rici-kazda vesnice ma jineho ducha.Nejsou vsechny vesnice stejne jen v tom ze si lide vidi do talire. "Nekde Ti vidi do talire a sezerou Te,jinde Ti vidi do talire a pomohou Ti" Nu,nakonec plati porad jedno,-jednej a bude Ti pomozeno. I sam Buh pomuze ale jen v tom pripade ze clovek sam udela prvni radikalni krok,ano,ten prvni krok je na nas,a pak uz se to rozjede. Ale lide se boji prave toho prvniho kroku a proto radeji trpi a veri,ze problem nejak vyhnije,misto aby radikalne rizly do hnisu rozpalenou oceli. Ja sama to znam,jen jsem ten typ,ze kdyz uz ta infekce bolela nesmirne-tak jsem se rozhodla pro radikalni rez. Dnes jsem rada,zachranila jsem z zbytek me duse. A ,kdyby jen to-duse ma vlastnost regenerace,tudiz zachraneny zbytek dorusta,obnovuje se,zpevnuje se a ja-ja se citim lepe dnes nez pred 20ti lety.To snad za to ksakru stoji,kdo vi,jak dlouho zde budu jeste strasit,tak bych rada si zbytek zivota opravdu uzila a zila tak,jak zit se ma.)))))To za to stoji vydobit si respekt,uctu...svobodu. Nebo ne?
Kiaro, (Sisi - Mail - WWW) 24.11.2005, 09:54:37
samozřejmě, že žádnou záruku nemám! Já bych mu také dítě nesvěřila :-)... Ale možná by ho právě miloval - kdo ví? Možná by se choval k jiné ženě slušně - kdo ví? My ho neznáme.
Jasmíno (Eva - Mail - WWW) 24.11.2005, 15:48:53
To jsi napsala moc hezky. Na mě se to taky hodí, teď jsem ve fázi toho trpění a věření, že problém nějak vyhnije :-) Sice je to úplně jiná situace ale ten první krok!!! Uf uf.
Sisi, (Kiara - Mail - WWW) 26.11.2005, 16:00:26
a už jsme u toho - MOŽNÁ. Možná by ho miloval, možná by se k jiné ženě choval slušně...Já vím, že dotyčného neznáme, ale z popisovaného příběhu se dá zcela dobře odvodit, co je to asi za povahu: je to člověk, kterému dělá nesmírné potěšení někoho trápit, ponižovat ho a ubližovat mu jak fyzicky, tak psychicky. Pro někoho takového je potřeba tyranie druhé osoby něco jako droga, bez které dotyčný nemůže existovat a jestliže se nebude v budoucnu ukájet ani na dítěti nebo na nové ženě, zákonitě si najde jinou oběť.
neskutečných 15 let (marie - Mail - WWW) 11.12.2005, 09:14:42
chtěla , bych Ti říct ze své zkušenosti nečekej nic dobrého od svého muže, bude slibovat, plakat, ale zas Ti ublíží a velmi rád před svými kamarády Tě bude ponižovat a odnesou to děti který si ponesou vše co doma viděli a slyšeli do života, žiji v tom skoro 30 let, bojuji se svým svědomím proč se moje děti musí léčit na psychiatrií na drogy, jelikož nemohli dále přihlížet a poslouchat věčné hádky a dívat se na ponižování jejich matky otcem, dnes toho velmi lituji ,že jsem zbabělec a nedokázala jsem ukončit mé trápení a ničení osobností mé osoby , manžel nikdy lepší nebude a vždy Tě vymění za odreagování kamarády a alkohol, děti Ti to stejně jednou vyčtou včem jsi je nechala žít a manžela si nikdy nebudou vážit jako otce s každým problémem příjdou za Tebou a Ty budeš jejich berla na celý život, pokud to zvládneš, proto Ti radím pokus se odejít a věř, že mi dáš jednou za pravdu, žes to měla udělat dávno.
Malá vlastní zkušenost (Sedmikráska - Mail - WWW) 18.12.2005, 19:37:52
Naprosto nemohu srovnávat svůj život s Tamařiným ( ani bych takový nestrpěla), jen mi to trošinku připomnělo počátky mého manželství.(jsem vdaná 19let)Můj muž má také dvě tváře-tu jednu, kterou mi závidí každá známá, kolegyně atd.-květiny, pomoc doma, spolehlivost, dobrá nálada a druhou, o které většina neví. Náladovost, pesimismus, nepřiměřená výbušnost, zakomplexovanost.A kdysi, asi hned první rok po svatbě, muž mě jednou v návalu vzteku uhodil. Taková "obyčejná" facka.Byla jsem z toho tehdy v šoku, bylo to pro hloupost a hodně jsem to obrečela. On se pak samozřejmě omlouval a bylo zapomenuto. A pak, po čase, se to stalo podruhé.A tehdy , kdy jsem ji utržila, jsem si uvědomila, že NIKDO a nikdy nemá právo mě pro cokoliv uhodit. Že toto si nemohu nechat líbit. Takové myšlenky se mi proháněly hlavou a když se srovnaly, asi po 20 minutách jsem přišla k již uklidněnému muži a nic nečekajícímu jsem mu jednu vlepila. A pořádnou.Byl z toho naprosto v šoku, protože tak opožděnou reakci rozhodně nečekal a vůbec, že bych mu ji vrátila. Zíral jak z jara a neudělal nic. A tehdy to byl poslední fyzický incident, který si ke mě dovolil...Kdo ví, jak by to ale bylo, kdybych tenkrát, hned z kraje, neukázala, že tohle se zkrátka nedělá. Vlastně, ještě jednou po pár letech jsem jej "upozornila", že si své emoce musí hlídat a to velmi, nebo...! Když se jednou velmi neurvale zachoval k našemu zlobícímu synovi. Tehdy jsem u toho nebyla, ale po příchodu z práce jsem zaregistrovala, že má mladý na tváři otisk jeho dlaně. Syn býval v ranném dětství značně nezvladatelný (teď už je velký a je moc fajn)a občas nám z něj tekly nervy všem. Ovšem fyzické tresty ani na něj jsem neuznávala. A tak, když jsem z něj dostala, že ho tatínek pleskl, vyskočil mi tlak na 200 a zareagovala jsem pro mě jediným možným způsobem v tu chvíli. Šla jsem zjistit k muži, co se stalo a když mi to řekl, jednu, ale velkou, jsem mu vlepila.Se slovy, že jestli ještě kdy ublíží našim dětem-byť "jen" fackou, tak ho osobně zabiju. Je to možná příliš radikální a tvrdé, ale když jde o naše děti, je ze mě, jinak velmi mírné a klidné ženy, lvice. Tak. A jak jsem napsala v úvodu, jsem vdaná 19 let a myslím, že spokojeně. Máme se s mužem moc rádi, přestáli jsme i lecjaká úskalí, jen bylo myslím velmi dobré, že hned z kraje jsem uměla nastavit mantinely. Možná, i teď by Tamara měla šanci je ještě nastavit. Jen se nebát..(já se tehdy také bála-muž je o kus větší a mnohem silnější, ale neť :-) )
Možná (Barče - Mail - WWW) 29.12.2005, 10:09:21
Ti pomůže má zkušenost.Tvůj dopis mě neuvěřitelně překvapil.Je mi sice pouhých 19 let,což pro některé není moc let na to,abych mohla nějak radit,ale myslím,že si to můžu dovolit.Mám totiž otce(a kdo ne,že?:-),můj otec je totiž úplně stejný jako tvůj muž.Beru to z pohledu dítěte.Když otec bil mamku,když ji škrtil přede mnou a bráchou,když ji kopal,když jí nadával,když se vracel opilý(a to je slabé slovo)a pak dělal to všechno,co jsem napsala,to byla a je jeho druhá tvář,ta hnusná,sprostá,nechutná,ta tvář,proč svého otce nenávidím.Můj otec je ale neskutečně inteligentní,dokáže si poradit se spoustou věcí,má přehled,je galantní a milý,je šarmatní a má své kouzlo osobnosti(když nepije),to je jeho první tvář,pro kterou jsem ho ještě nezavrhla tak úplně.Moje máma tohle snášela celých 15 let jako Ty.Nechala se ponižovat a kopat do sebe a to všechno kvůli nám(prý).Myslím si ale,že jednala ze stejných důvodů jako Ty,milovala jeho pěknou tvářičku.Z mého pohledu bych ale byla radši,kdyby se od něj odstěhovala mnohem dřív než po těch 15ti letech.Protože moje jinak hezké dětství kazí tyhle hnusné vzpomínky na to,co dělal můj otec.A můžu Ti říct,že se to neobešlo bez následků.Jednak jsem se stala mírně nedůvěřivou vůči chlapcům,taky docela dost špatně snáším hádky a mám občas pocit,že jsem úplně stejná jako on(dvě tváře),což mě děsí ze všeho nejvíc...Takže jestli Ti jde o dítě,tak to udělej hned,protože dítka vycítí,když něco není dobře.Přeju Ti hodně štěstí a odvahy
A jak to bylo dál... (Barče - Mail - WWW) 29.12.2005, 10:44:33
A co moje máma?Jasně,že to pro ní byl asi jeden z nejtěžších kroků v životě.Musela se o nás starat sama,bydlí na vesnici,kde si lidi vidí do talíře(a jsou to spíše hovada)a to jí taky moc na sebevědomí nepřidalo.Nebylo to jednoduché,nebylo to pohodlné,bolelo to,ale zvládla to.A za to jí moc obdivuju...
A otec?Našel si jinou ženu.Myslím,že jí nebije,ale chlastá pořád dál,takže si myslím,že je jen otázkou času,kdy začne.... A nemyslím si,že by šlo člověka změnit po 15 letech společného soužití.Nebude se mu chtít a proč by taky mělo,když má takový luxus,jako v případě Tamary,žejo?Myslím,že změna musí nastat u Tebe,protože víš,že na sebe se můžeš spolehnout,narozdíl od jiných lidí.Takže ještě jednou přeju pevné nerv,štěstí a strašně moc odvahy,ať už se rozhodneš k jakémukoliv kroku,jež by měl být změnou k lepšímu
A jak to je dál??? (Tamara - Mail - WWW) 29.12.2005, 11:11:22
Barče, i Tobě děkuji za to, že se zabýváš mou "záležitostí". Víš, u nás je to tak, že naše dítě u TOHO není. Samozřejmě, jsem si jista, že vycítí tu napjatou atmosféru, občas se neudržím a pláču i před ním, ale nestěžuji si mu. O NĚM mluvím jako o tatínkovi a navenek před lidmi i před dítkem fungujeme jako normální bezproblémová rodina.
Nic se od té doby, co jsem článek psala, nezměnilo. Stále je mým největším přítelem anonymita netu, kde se můžu narozdíl od okolí otevřít. On sedí u TV a užívá si vánočního volna. Jsem hrozná; tolik lidí mi tu radilo, ale já nejsem schopná udělat radikální řez., rozhodnout. A přitom i tato naše momentální situace mezi náma, i to divadýlko pro okolí mě neskutečně ubíjí a bolí. A VÍM, JE TO MOJE CHYBA.
Vím, (Barče - Mail - WWW) 29.12.2005, 12:00:54
že to musí být strašně těžké,udělat ve svém životě takovouhle změnu,ale jestli chceš být šťastná,tak to jinak asi nepůjde.A myslím,že je dobré něco udělat pro SVÉ vlastní štěstí,po kterém tak toužíš,po kterém ostatně touží úplně každý.Věřím tomu,že to dokážeš,protože už jen to,že ses tady svěřila,je takový malý krůček.Snad Ti rady a příběhy ostatních pomůžou a nakopne Tě to nejen k dalším slovům,ale hlavně k nějakému činu...
(Barč - Mail - WWW) 29.12.2005, 12:06:03
A jestli se dokážeš rvát za svou pravdu,tak se poper i za svoje štěstí,za svou svobodu,za svou bolavou duši,za svoje dítko a za svou důstojnost.Protože tohle všechno za to stojí...Protože,co Tě nezabije,to Tě posílí
|
Spousta zen bohuzel po prvni spatne volbe partnera rezignovala a mysli si, ze je vzdy nutne, aby to bylo jednou dole, jednou nahore. Pak maji doma treba nemozneho mlciciho flakajicicho se opilce, ale "hlavne ze me nemlati", nebo "mlati, ale jenom trosku a vlastne si za to muzu sama".
Vidim to i na damach pers 50 let (matky me generace), ktere po rozovdu ci ovdoveni maji zcela svobodnou volbu partnera (maji vlastni financni nezavislost, odrostle deti, nic je k nikomu nepouta, ze si stejne vodi domu porad stejne nemozne typy a ze zcela nepochopitelnych duvodu s nimi zustavaji. Proste proto, ze za zivot nepoznaly nic lepsiho a mysli si, ze takhle je to normalni a ze kdo chce partnera, musi taky neco vytrpet :(
Bohuzel, kdo jednou to sebevedomi do vztahu ztratil (nebo ho nikdy nemel), tezko ho ziskava zpet :(. Ja mela jeden vztah, ktery me uplne zdeptal, a vymanila jsem se z toho jen diky tomu, ze uz predtim jsem chodila se svym nynejsim partnerem a pres oblak zblbnuti mi doslo, ze to fakt muze byt i lepsi - vyrvala jsem se a vratila se k tomu hodnemu. Ale kdo zadny takovy priklad z vlastniho zivota nema, lehko podlehne iluzi, ze "tohle je to nejlepsi, co mohu dostat, a jeste muzu byt rad(a)" :(
Fakt nevim, jak pomoci, spatny partner je jako droga, clovek tak rad veri, ze ta dobra stranka uz mu zustane...