| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| DISKUZE - ZDRAVÉ ČI POSTIŽENÉ – VŽDY VŠAK MILOVANÉ |
Rubrika: [téma] Včera jsem byla se svými vnoučaty v příjemném středozápadním americkém parku. Dobře řešené a vskutku variabilní prolézačky, skluzavky, houpačky, vše na vysoké vrstvě dřevěných odštěpků, takže případný pád je vskutku do měkkého. Stály jsme s dcerou kousek opodál a pozorovaly děti, které se báječně bavily. Prostě – pohoda. Ale – pak se stalo něco, co mne dost vyvedlo z míry…
Má vnoučátka jsou dvouapůlletá slečna a téměř čtyřletý mladý muž (tedy ve věku, kdy je velice bedlivé sledování na místě). Oba byli ještě s několika dalšími zrovna až nahoře, a právě se chystali „ke sjezdu“. V tom se na prolézačko-skluzavce objevil poměrně velký mládeneček – odhadovala jsem ho tak na 14 let. Statný kluk rychle šplhal vzhůru, a ve chvíli, kdy mrňousci projížděli asi druhou zákrutou, se s neartikulovanými výkřiky vrhl do tunelu skluzavky. Pak vše následovalo ráz na ráz – uvědomila jsem si jeho těžké podzimní boty i malé děti, které se zvolna blížily ke konci klouzačky. Sotva jsem stačila děti odchytit a postavit kus dál od otvoru, prolétly jím ony boty, následované rozdováděným a především podstatně rozměrným chlapcem. Ač velký tělem, odhadovala jsem jeho mentální stav na sotva čtyř – pětiletého. Teprve kus dál za ním klidně kráčela jeho společnice… „Ale vždyť se nic nestalo, neboj, mami…“, řekla mi s úsměvem dcera. Ano, nic se nestalo, i když snad mohlo… A já si uvědomila rozpory, které ve mě situace vyvolala. Když jsme pak doma na toto téma debatovali, dozvěděla jsem se, že tady se stát o všechny postižené děti velice dobře stará. Rodiče dostávají podporu, aby se o ně mohli řádně starat, také mají přiděleného opatrovatele. Samozřejmě souhlasím s tím, aby byly všechny děti brány stejně, vždyť i u nás se snaží postižené děti integrovat mezi děti zdravé. Ale zajímalo by mne, jak dalece je tu i tam (ozvěte se tuzemci i mimozemšťané) ošetřeno, aby postižené dítě nemohlo ve své nevědomosti a ač nerado – jakkoliv poranit někoho z ostatních dětí. Vzpomínám totiž na jednu malou autistickou holčičku, která občas u nás na pískovišti hodně ostře napadala jiné. Samozřejmě, že takové dítě za své jednání nemůže. Ale – jak tuto ožehavou situaci ohleduplně a především bezpečně pro obě strany řešit?
|
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Hippie, (Naina - Mail - WWW) 13.11.2005, 10:24:19
já bych trošku problém viděla. Se synem chodila do školky holčička s Downovým syndromem a všechno bylo v pohodě. Dokud byla ve školce. Bohužel, žádná základní škola v dosahu jejího bydliště neumožnila její integraci do normální třídy, takže holčička nastoupila a chodí do zvláštní školy, a to do zvláštní školy na Žižkově. Netřeba dodávat, kdo tak asi tvoří převážnou většinu jejích spolužáků. "Kupodivu" převzala jejich vzorce chování jako normu, takže když jsme se nedávno míjeli ve dveřích v Sokole, nakopla syna do holeně a pronesla s nezaměnitelnou dikcí "uhni vole". Její maminka je z toho dost zoufalá. A prakticky identickou zkušenost (agresivita, vulgarita) máme i s dalším mentálně postiženým chlapečkem. Problém vidím v systému, který vytřídí do zvláštní školy děti, které normální školu nezvládají ze zcela odlišných důvodů.
Opak (Aknela - Mail - WWW) 13.11.2005, 20:42:48
To co píše Naina je podle mě opačný problém než který nastínila Daniela. Dát dítě s Downovým syndromem do zvláštní školy je spíš špatná integrace do společnosti, o tom není pochyb.
Když se vrátím k otázce původní, tak já osobně špatné zkušenosti tohoto směru nemám. Na hřiště kam občas zajdu se synem chodí několik mentálně postižených větších dětí se svými "společnicemi" (taky se mi ten název líbí:))). Musím ale říct, že je ošetřovatelky dost dobře hlídají a ještě jsem nezažila situaci kdy by došlo nebo mohlo dojít k úrazu. Myslím si, že to, co Daniela popisuje není pravidlo, spíš výjimka.
(Irena - Mail - WWW) 14.11.2005, 13:40:25
Jen vylezla na povrch Vaše přehnaná úzkostlivost a přecitlivělost. Nic se nestalo a i kdyby, děti to zvládají po svém. Jako malá jsem byla neustále potlučená, Vy ne? Kdy naposledy jste jela na skluzavce...?
pro hippie a Danielu (Stana - Mail - WWW) 14.11.2005, 18:19:31
hipie rekl jsi ze je na mne abych dokazala, ze Alena ve svem povidani lze. Neboj pracuju na tom.... Zatim co jsem nasla se tyka vice mene Daniely, ta je zodpovedna za to co otiskuje...Edmonton journal - Repotrer, CBC face charges. Edmonton- A CBC reporter and his employer have been charged with violating child welfare legislation for broadcasting information about a 13-year old girl found beaten to death in April.....
Stano (Alenka - Mail - WWW) 14.11.2005, 19:11:57
prosim te nepouzivej slova jako Alena lze! Nabizela jsem ze kdo ma zajem tomu poslu co mi psala Ondrejka a stale jsem ochotna to udelat. Proc se mne snazis napadat? jde ti o Ondrejku nebo ze jsem to napsala ja? Myslela jsem, ze jsme mezi sebou v klidu, ze valecna sekera byla zakopana.Ja te neznam, nikdy jsem te nevidela a nikdy jsem proti tobe nerekla jedine spatne slovo. To mi tady muze kazdy potvrdit. Poc se snazis vzdycky ve vsem hledat spatne veci? proc nemas vetsi duveru k lidem?
Ireno, asi to nechápeš - (kiwi - Mail - WWW) 14.11.2005, 19:15:05
podle všeho tady nešlo o nějaké "bouchnutí", nemyslím, že by těžké boty, které vrazejí do hlavy malého dítěte mohly způsobit jen "lehké potlučení".
Taky souhlasím s tím, že je v pořádku, aby všechny děti vyrůstaly společně, ale přeci jen - ta opatrovnice asi má to dítě víc hlídat, zvláště, můželi být nebezpečné ostatním, ne?
co a kdo to je ta Stáňa? (Paula - Mail - WWW) 14.11.2005, 19:17:00
měla jsem pocit, že na Kudlanku se "stahují" jen slušní lidé. Tohle osočování se děje snad jen na idnes a jinde, ne?
(Irena - Mail - WWW) 14.11.2005, 20:20:50
To Kiwi: Přečti si ještě jednou,co Daniela napsala. Žádné bouchnutí se neodehrálo.
Každý má práh úzkosti jinde. (hippie - Mail - WWW) 14.11.2005, 21:37:42
Daniela viděla v popsané situaci velké ohrožení, tak velké, že ji to přimělo napsat ten článek. Já bych to možná vnímal jinak, jako lapálii, o které bych neměl potřebu už dál mluvit, tím méně psát na Kudlanku. Můžeme o Daniele říkat, že je přehnaně úzkostlivá, bude na tom něco pravdy. Můžeme o mně říct, že jsem lehkomyslný či fatalista, bude na tom něco pravdy. Myslím, že o to tady nejde. Člověk by se měl snažit o to brát život i s jeho riziky a nebezpečími tak, aby ho zbytečně nestresoval a aby ze svých dětí nevychoval neurotiky, kteří mají pocit, že svět je to nejnebezpečnější místo k životu. Na druhou stranu ale není v pořádku nezasáhnout (slušně) či nepoprosit o zásah v momentě, kdy prostě to ohrožení cítím a nemůžu si pomoct. Protože i to je pro výchovu dětí nesmírně důležité, ukázat jim vymezování hranic s druhými lidmi. Myslím, že to platí obecně a není z toho třeba dělat problém "zdraví versus mentálci", to mně přijde fakt umělé.
P.S. Stáňa má problém. Zkusím se za ni pomodlit :-)
Hippie (Aknela - Mail - WWW) 15.11.2005, 05:04:35
Já se taky snažím své dítě vychovávat bez zbytečných stresů a s nadhledem...ale je zajímavé, že když mu hrozí nějaké nebezpečí, můj práh úzkosti se najednou posune zřetelně vpřed:))) Rozum a logika v tu chvíli nefungujou.
Jo, Stáňa má problém. Pokud tomu dobře rozumím, tak teď chce útočit na Danielu kvůli tomu že publikuje informace o nezletilých? A nebo ty její myšlenkové pochody už nechápu vůbec:)
Ach jo... tak znovu: (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 15.11.2005, 07:02:59
všechno dopadlo dobře jen proto, že jsem VČAS odstranila malé děti z dosahu velkých těžkých bot... Kdybych (jak by to nejspíš vyhovovalo Ireně), nechala všechno být, tak bych se nejspíš dnes jezdila v tom lepším případě dívat na vnučku do nemocnice...
Ona dívka, která měla na starosti zmíněného chlapce, přišla k prolézačkám až o pár minut později a nemyslím, že vůbec něco zaregistrovala. My jsme tedy jen popošly (dcera, děti a já) o kus dál :-)). A nemyslím, že v tomhle lze hledat nějaký problém "zdraví versus mentálci", jak naznačuje hippie. Snažila jsem se už ve článku zdůraznit, že o tohle mi fakt nešlo! A Stáňa? Už několikrát spustila na zdejších stránkách lavinu zášti. Když to přesáhne únosnou mez, musím pak konat podle upozornění, které je zde nad místem pro psaní příspěvků :-))). zdravím všechny, daniela
Danielko, (Margot - Mail - WWW) 16.11.2005, 22:13:08
podle mně máš naprosto pravdu a chápu Tvoje pobouření (spíš mě překvapuje Tvoje dcera - matka těch drobků).
Původní profesí jsem zdravoní sestra, taky jsem jeden čas pracovala jako dozor v dětském koutku a dnes mám dvouletou dcerku. Vyloženě mi vadí ten bezstarostně fatalistickej přístup rodičů k dětem. Naše země je v rámci Evropy hodně vysoko v žebříčku dětských úrazů a snad dokonce vede v tom, čemu zdravotníci z pohotovostí říkají "úraz nedělního odpoledne" - batole opařený černou kávou. V tom Tvém příběhu šlo podle mně vyloženě o zanedbání povinností oné pečovatelky, kdybys Ty byla stejně "pečlivá a zodpovědná" při hlídání svých vnoučat, tak už měla malá asi na hlavě pár stehů. Ostatně já jsem přesvědčená, že drtivá většina úrazů alespoň u malých dětí je způsobena nedbalostí, blbostí a nezodpovědností dospělých. |
Ale celkově mi nepřijde, že by zrovna mentálci a jejich chování k "normálním" dětem, aspoň tady u nás, byl nějakej společenskej problém (a že jich tahle společnost má).