[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
UKLIDILA JSEM NOŽE A ZAMYKÁM SE...
Rubrika: [úkol pro vás]

Následující příběh je pokračováním jednoho nedávného, který si možná pamatujete: Zamotaný příběh jedné rodinky. To, co nyní budete číst, je situace současná, právě se odehrávající. Předem upozorňuji čtenáře, že „účinkující“ jsou Kanaďané a tedy jejich způsob jednání a vychovávání dětí může být odlišný od toho, který vy znáte, či uznáváte. Dotyčná maminka je přítelkyní Aleny Kennedy, žije také na kanadském Yukonu. Doporučuji si nejprve pro osvěžení přečíst první příběh.

"… Je mi jasne, ze jsem svoji dceru nezvladla, ale myslim, ze nejsem sama, komu se neco takoveho stalo. I kdyz u nas je to asi ted opravdu horsi a situace zacima byt velice vyhrocena. Uz minule, jestli si vzpomínáte, jsem psala ze vychovavam obe deti sama a mam invalidni duchod. Nasla jsem si pritele, pres internet, to byla moje jedina sance, protoze pokud jsem sla ven, tak jsem jenom sla vencit psa nebo odvezt deti do skoly. Mela jsem stesti, muj novy partner prijal nejen mne, ale i moje deti. Dokonce s nadšením, protoze sam deti nemel a bral to jako opozdeny dar od zivota. Bohuzel.....vsechno bylo jinak...

Tak jsem udelala vsechno, co jste mi minule doporucili, teda krome biti. Prece jenom jsem Kanadanka a to se mi neshoduje s mym vychovanim. Ale nekdy toho lituju. Tak mam ted kontakt s psychologem, s lekarem, s linkou nadeje, s drog councelorem, socialnimi pracovniky (Krizova situace), kteri k nam chodi kazdy druhy den a councelorem pres drogy. Oni se tedy snazi se mluvit s tim mym ditetem, vysvětlovat ji, jak jsou drogy spatne...... chodi ke vsem detem, jejichz rodice ci ucitele si nevedi rady...... Ale moje dcera zatim s nimi vzdycky odmitla mluvit...Oni se ji opravdu snazi pomoct, ale ona je bojkotuje.....nemuze ted nikdo nic delat.. A tak proste cekaji, az udela zas neco opravdu zleho... pak jí dají do ústavu. (nebo az ztratim nervy a o ustav pro ni pozadam.. protoze fakt jsou to desny nervy! Představte si, kdyz nevite kdy vas vlastni dcera zabije..

V patek mi volali ze skoly, ze moje dcera tam neni. Nevedela jsem kde ji hledat, prisla domu az vecer kolem devate a chtela si obarvit vlasy na cerno. Volala na mne jestli mam timer. Zadny nemam a ona to dobre vi, tak jsem ji rekla, at se diva na hodiny. Ale ona zacala strasne kricet, nadavat a najednou chytila nuz a sla s nim proti mne. Utekla jsem do svoji loznice a ona se a nozem vrhla na dvere a zacala do nich bodat. Pak jsem to spočítala – bylo v nich 14 bodnych ran. Volala jsem krizovou situaci a policii. Slysela jsem take, ze na ni zacal mluvit muj pritel a snazil se odvest jeji pozornost na sebe. Vyhodil ji z okna napred zidli, pak kosmeticky stolek a nakonec chtel vyhodit jeji morce. Tim konecne dokazal, ze se vrhla na nej a snazila se bodnout jeho. Podarilo se mu vzit ji nuz (to ja jsem ale nevidela, byla jsem porad v loznici). To uz byli na ulici, dcera v zupanu a ponozkach. Rozbehla se po ulici pryc a muj pritel skocil do auta a jel za ni. Zjistil, ze je u sveho kamarada Michaela.. To je dalsi story, Michael a jeho dva sourozenci. Nekolikrat vzati matce, ted znovu u jsou doma, ale bojim se, co se tam v tom dome deje. Mam podezreni, ze drogy pochazeji odtud.. Snazim se branit dceri aby tam sla, ale vzdycky mi utece. Posledne dokonce ve tri rano a bosky, protoze jsem ji vzala boty, aby nikam nemohla.Pak tam prijeli policajti, Krizova siuace jim poradila, aby odvezli dcerku domu. Zaroven bylo doporuceno priteli, aby se odstehoval, pokud neumi brat situaci tak, aniz by na ni reagoval. Upozornili ho, ze neni jeji biologicky otec a kdyby ji nejak ublizil, jenom treba dal facku, tak by ho urcite zazalovala a prohral by u soudu. Pak mu rekli jeste ze je ted ve stavu, kdy chce vsem ublizovat a kdyby treba ho krive narkla, ze na ni jakkoliv sahal, tak by z toho mel velke problemy. Pritel řekl, ze opravdu nezvladne zustat nestranny, kdyz na mne jde holka s nozem a hned ten vecer se odstehoval k sestre..

Jak policie odjela, dcera zase utekla. Volala jsem Krizovou situaci znovu. Rekli mi, abych pro ni sla. Jenze tam byly doma jenom ty deti a rekly mi, ze jejich maminka spi a nebudou ji budit a dcerka se mnou jit domu nechce. A triskly dverma. Takze dalsi, co mi rekli z Krizove situace bylo, ze zavolaji policii. Policajti ji nakonec privezli domu a rekli ji, aby tady zustala, ze prijde psychiatr si s ni promluvit. No, ale dcera utekla znovu, opet za Michaelem. Nemohla jsem ji zadrzet, je ve svych trinacti o patnact kilo tezsi nez ja a o pul hlavy vetsi!

Ja mam diky svoji nemoci silne pod vahou. Takze znovu telefony: policie, Krizova situace. Policiste ji tentokrat nevzali domu, ale na Krizove situace, po ceste pustili nejakou country western hudbu, pry aby neslysela o cem mluvi a dcera zacala silet a bouchala hlavou o auto. Uplne silela ze nemuze rozumet, co si povidaji! Na Krizovou situaci uz za ni prijel psychiatr a teprve pak mi ji privezli domu. Policajti mi rikali, ze opravdu neco podivneho se deje v tamtom dome, nemohli najit matku…Zítra ji tam mam vzit znovu, tam nestesti chce jit, protoze od nej chce neco na depresi. Nemyslim, ze by ji cokoliv dal, ale rikat ji to nebudu. Doufam, ze ji tam aspon trochu pomohou.

Mrzi mne, ze vsim tim musi prochazet i muj devitilety syn. Snazim se ho drzet stranou, nechavam ho na kompjuteru, filmech, jenom aby tolik nevnimal, co se deje v dome. Ale on to stejne vi. Pristi tyden ho vezmu taky k psychiatrovi, aby se mu to pokusil vysvetlit.

Tak tim skoncil dnesek. Uklidila jsem vsechny noze do moji loznice a zamykam ji, kdykoliv odchazim.. Dcerka spi a ja jen doufam, ze mi zase neutece.."

Ondřejka

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

V bledě modrym (? - Mail - WWW) 08.11.2005, 07:44:00
Mám za sebou to samý, co tvoje dcera, i když ne už ve třinácti. Nechci tě nějak děsit, ale tady bych už v tom marihuanu neviděla. Buďto bere něco jiného (kokain, LSD, heroin asi ne podle chování), nebo je normální cvok. Stačí třeba jakákoliv droga i marihuana a protože je malá a možná k psychickym nemocem náchylná, tak jí z toho hráblo. Hurá za psychiatrem. Prosim tě, kdo v Kanadě chrání rodiče? Je jasný, že na tomhle máš taky zásluhu, ať si se snažila jakkoli, ale nenecháš se přece zabít. Dej jí do ůstavu, myslim Psych. léčebnu jestli to u vás funguje, ne za trest, ale aby jí pomohly, chápeš? Ústavy se stavěj pro lidi stejně jako nemocnice. Nebo chceš aby byla šťastná? Tak fajn jdi do práce a můžeš jí drogy nosit pod nos a uvidíš jak bude šťastná.
Jo a ještě jedna věc: musela by to být sakra náhoda a by z toho vyrostla sama od sebe.

Ondřejko, (Inka - Mail - WWW) 08.11.2005, 08:02:37
také bych to tak viděla, dej jí do ústavu, takhle to už sama zvládnout nemůžeš!!! Čím dřív tím líp, taky myslím, že z toho sama nevyroste, potřebuje denní pomoc od odborníků.

Hipý, (Vodoměrka - Mail - WWW) 08.11.2005, 09:37:30
ty seš poslední dobou nějakej kousavej a vznětlivej... co tak se vrátit na zem a chovat se zas normálně?

né, Vodoměrko, já nejsem vznícenej, (hippie - Mail - WWW) 08.11.2005, 09:52:26
jen jsem si to chtěl vyzkoušet, jak by to tak mohlo vypadat, abych některé kudlanky nes..štval. Slibuju, že už to víckrát zkoušet nebudu a budu zase jako dřív - normální, trochu přemoudřelej a trochu geniální :-)))
Jen si prostě za ty moje traktáty doplň velkej smajlík, já se u toho dobře bavím :-)

A teď teda ta rada: (zase normální hippie - Mail - WWW) 08.11.2005, 10:04:13
To, co píší ti nade mnou, je jediné řešení: Ústav, léčebna. Tu holku už dnes musí někdo někam zavřít, tohle nejde zvládnout svépomocí. Jo, ještě je jedna cesta: Vyrazit z baráku a nechat osudu (což by ale asi znamenalo Tvůj postih, vzhledem k věku dcery). Asi je jen málo rodičů, kteří by to dokázali. Ale je pravda, že už se párkrát stalo, že z toho touto cestou, přes šílený peripetie, ty lidi tzv. "vyrostli", když to přežili. Osobně bych asi spíš volil ten ústav, i když ani ten nezaručuje, že z dcery ještě někdy něco kloudnýho bude. Jistý je, že rodič v týhle fázi nezmůže už vůbec nic.

Hippie, (Naina - Mail - WWW) 08.11.2005, 10:23:20
Taky bych to tak viděla - pro holku odbornou pomoc v ústavu a pokusit se zachránit aspoň kluka. Stanovit jasná pravidla, vykopat od počítače a filmů, přihlásit na všechny kroužky, co jich jen ve škole je, po večerech třeba hrát Člověče...
Pročetla jsem debatu k předchozímu článku a souhlasím s Alenkou, že proboha jen ne bojové sporty. Zažila jsem u syna ve školce, co se stane, když stupidní tatínek policajt přihlásí chlapečka na karate.:-(( Ale nějaké jiné cvičení pro kluka s nadváhou (neřeší on svoje problémy taky tak trochu jídlem?) by určitě bylo užitečné. Nevím jak v Kanadě, ale tady je teď nesmírně populární florbal, hraje se to prakticky v každé škole, v Sokole... Prostě, kdo nehraje florbal jako by ani nebyl:-))

A zvědavá poznámka na okraj - kde přišla Ondřejka k té béčkové žloutence?

( - Mail - WWW) 08.11.2005, 10:45:15
Opravdu moc lituji obě tvoje děti. Nechtěla bych být tvoje dcera.
Tuším, že jim musí být opravdu strašně.
Měla bys tuhle situaci rychle a dobře vyřešit, alespon jednou něco ve svém životě, prosím, dořeš!

(Irena - Mail - WWW) 08.11.2005, 10:45:22
Opravdu moc lituji obě tvoje děti. Nechtěla bych být tvoje dcera.
Tuším, že jim musí být opravdu strašně.
Měla bys tuhle situaci rychle a dobře vyřešit, alespon jednou něco ve svém životě, prosím, dořeš!

Hippie, (Míša - Mail - WWW) 08.11.2005, 10:46:30
bóóžinku, mě ale přece vůbec nes...štveš. Jenom si dovoluju někdy s tvými názory nesouhlasit. No vidíš, a dneska si zrovna dovoluju souhlasit.

Doporučila bych Ondřejce přečíst jednu knihu, ale průšvih je ten, že už si nevybavím autorku (národnost nevím, ale typla bych si anglickou) a ani přesný název, ale bylo to asi takhle "David: narozen 14.července" (ta číslovka nevím, zda je správná, může to být i 4. nebo 6. či 16.) Pokusím se někde vypátrat přesný název a jméno autorky, protože tuhle knížku by si Ondřejka měla stopro přečíst. Je to autobiografická zpověď matky, jejíž syn začal brát tvrdé drogy - je tam obsaženo všechno, o čem se tu zmiňuje Ondřejka: psychologický dopad na celou rodinu (především pak dopad na dalšího sourozence, který rozhodně není mimo hru!!!), útěky z domova, fyzický útok, krádeže, návštěvy poradenských center, konzultace s psychology a následnou obranu drogově závislého dítěte vůči tomu. V té knize je vlastně i návod, jak se s celou situací vyrovnat, aby se nezbláznili všichni okolo a jak se chovat vůči závislému dítěti. Fakt je to hrozně zajímavé a Ondřejce by to určitě moc pomohlo. Neznáte někdo tu knihu?

Asi myslíš (hippie - Mail - WWW) 08.11.2005, 11:20:05
"Matka Davida S. narozeného 3.července 1959" od Yvonne Keulsové. Nečetl jsem, ale prý je dobrá.

P.S. Když na mě při tom nesouhlasu nebudeš vrčet, tak mi to neva. A už bych to nerozmazával :-)

ta knížka (iva - Mail - WWW) 08.11.2005, 11:43:11
je vynikajíci, doporučuju přečíst
jinak pomůže jen odborník, je to obrovská zátěž pro celou rodinu a třináct let je věk, kdy se dá ještě leccos zachránit

Ondrejko (Jasmina - Mail - WWW) 08.11.2005, 16:05:45
a v poslednich radcich se zminujes o chlapci;ktereho nechavas na videu,pocitaci....to vis ze to vsechno vnima ale takhle ho nezachranis.
Ukazujes mu,co si vse dcerunka muze dovolit k matce a jeste se ji vsichni vsude tak snazi pomoci chudince,misto aby dostala ^poradny vejrez ,zaracha a domaci praci.
Ja vim ze se to lehce keca kdyz jsi ted fyzicky slabsi a zijes v Canade.
Jejda,kdyz ja si uvedomuju,ze jsem touzila pred x lety do Canady.............!!
Takze-ustav.
Ja bych byla ale tvrda,rekla bych ji rovnou,"devenko,jsi nebezpecna nejen pro mne ale pro celou spolecnost"bud se srovnas a nebo mezi namy-konec,vzdavam se Te jako dcery.
A vis-uz i taky kvuli tomu chlapci-aby nenabral pocit ze bude tyrat vlastni matku a pak okoli a ze okoli s nim bude jednat jako s chudinkou-obeti drog,ktere se preci musi pomahat jen z te cti-ze jeste neni dospely.
Nebot aby se nestalo ze chlapec bude horsi-co Ti zbyde nakonec?
Uvedom si ze pro cely ten teatr co se deje kolem dcery-nemas na chlapce cas ani energii a on je odlozeny u technologie,aby nic nevidel,aby dal pokoj.
Dej holku do ustavu a venuj veskerou peci a lasku chlapci.

Aleno chci se zeptat (Stana - Mail - WWW) 08.11.2005, 16:22:51
jake narodnosti je ta tvoje kamaradka Andrejka, podle psani si myslim ze Indianka=native a ti maji hodne problemu s alkoholem, drogama, nasilim, ty problemy my asi tezko virtualne vyresime. Ta jeji 13leta holka Regina ma urcite vlastniho tatu, prarodice, tety, strejdy, bratrance, sestrenice, nekoho rozumneho v rodine kdo ji ma rad, kdo by si ji treba vzal k sobe, spolupracoval s psychology a s psychiatry, kdyz ji jeji matka nezvlada. Jako prevence se muze Andrejce stat, ze ji socialka odebere i kloucka. Clanek rika ze rodina bydli na kanadskem Yukonu, ale v predeslem clanku se rika, ze se prestehovali do Edmontonu a to je prece provincie Alberta ne? Ten Andrejcin pritel situaci opravdu nezvladl, vyhrozovat zurive holce zabitim morcete, vyhazovat ji nabytek a kosmetiku z okna, je on normalni? Naino zloutenka B se prenasi pohlavnim stykem, ta pani se nekde od nekoho nakazila. Cela ta situace s nozem, prece pro nic a za nic by se ta 13 leta holka tak nerozzurila, nevim treba ji mama zacala vycitat ze je stejna jako jeji otec, ze neni k nicemu, ze z ni nic nikdy nebude a ze strachu se pak pred holkou zamkla v loznici a nebala se v zurivosti sestar muze ublizit bratrickovi?...spekuluju ale bude za tim neco vice

Milá Stáňo, (Pecka - Mail - WWW) 08.11.2005, 18:04:50
žloutenka typu B se nepřenáší výhradně pohlavním stykem. Něco si o tom, prosím, zjisti, než začneš zbytečně očerňovat někoho, o kom toho moc nevíš.
Taky rozhořčení nad ohrožením života morčete mi přijde dost směšné. Kdyby sis měla vybrat, jestli ochránit partnera nebo morče, kohopak by sis vybrala ty? Já si myslím, že partner Ondřejky to naopak zvládl, kdo to nezvládl, byli policajti, kteří mu zakázali se do toho míchat...
Tož tak.
Ondřejka teď potřebuje pomoc, víš.

Máš ovšem pravdu, (Pecka - Mail - WWW) 08.11.2005, 18:06:44
že za tím může být něco víc. Jenže to takhle po internetu stejně nikdo nezjistí.

vysvetleni (Alenka - Mail - WWW) 08.11.2005, 18:23:38
ne neni indianskeho puvodu. A nezije na Yukonu, tam ziji ja.Ondrejka zije opravdu v Alberte. To jsou jen takove nepatrne omyly, za ktere nemuzu. Hepatitis C se prenasi nejen pohlavnim stykem, ale i tranfusi krve. Pritel nevedel jak ma reagovat, tak mozna trochu zpanikoval, protoze nuz v ruce polosileneho ditete ho nutne vydesil. Jinak presne co jsem napsala se stalo, nic jineho v tom nebylo. Ondrejka rozhodne se nesnazila dceru provokovat, zvlast ne ve vztahu v jakem byly. Spis se snazila ustupovat. Dite ktere je na drogach je nevyzpytatelne. Ja jsem u toho byla vseho pouze virtualne, ale stale. Pribeh bude jeste pokracovat, tohle neni konec tech silenych dni.

Ondrejko, to je hrozne!!! (Mrska - Mail - WWW) 08.11.2005, 18:33:58
Zjisti jestli funguje nejaky rehabilitacni program, kde holku zavrou na par mesicu a pokusi se ji z tech drog dostat. Bohuzel jsem zrovna vcera cetla clanek, ze nektere drogy (napr. meth - to chovani by tomu odpovidalo) jsou tak navykove, ze 60-80% se po rehabilitaci zase k drogam vrati. je to nekonecny kolotoc. Navic si to muzes ucmudit doma v garazi (predpokladam ze to se deje u toho Michala). Da se to po domacku udelat z mediciny a vselijakejch cxhemikalii co mas doma (Sudafed, Wicks, drain cleaner...). U nas v USA prestavali vystavovat syrupy a prasky na obycejne nachlazeni - musis si o ne zazadat ve pharmatice, pres okynko!!! Mladi z toho vyrabeji tenhle ten srac. Je to lacinne a lehce dostupne. V TV rikali, ze to zpusobuje permanentni poskozeni mozku, a je to tak navykove ze nekteri jedinci zkusi jenom JEDNOU a jsou na tom. Ustav, rehab...cokoliv co ji dostane z domu!!! Hned ted!!! A ten tvuj kluk musi k psycholovi, chyt ho tedka dokud mas jeste cas, muze se Ti to zopakovat, jelikoz videl co si holka muze dovolit, za par let si to dovoli taky. Hruza!!!

co predkladam (Alenka - Mail - WWW) 08.11.2005, 18:37:03
je preklad nasi konverzace na internetu. Ona vi, ze se s vama radim.

pro Pecku (Stana - Mail - WWW) 08.11.2005, 18:51:28
cetla jsi predchozi dil? Pise se tam ze ten partner uz jednou k vuli KLOUCKOVI ktery je pro neho ZLO od Andrejky odesel. Kdo potrebuje pomoc jsou ty dve agresivni deti -jejich agresivni chovani je jenom volani o pomoc.

Aleno (Stana - Mail - WWW) 08.11.2005, 19:02:15
v predchozim dile pises ze Andrejka mela zloutenkuB, zloutenkaC se prenasi transfuzi a krvi, zloutenkaA je "vec spinavych rukou" ta se prenasi i v kostce ledu, treba nakazanou vodou, jidlem, ovocem. Ono zalezi jak dobre prekladas, kolik do toho vlozis svych vlastnich emoci a svych vlastnich zkusenosti. Byla Regina testovana na to ze bere drogy, v moci, v krvi by se to melo 100% dokazat. Je Regina jeste panna, nebo to s tou prostituci jsou jenom predpovedi jak jednou zkonci? 13 leta holka by mela dostavat kapesne, mela by dostavat penize na kosmetiku, na hygienicke potreby, na obleceni, ta tvoje kamaradka to nezvlada. Od je jake narodnosti?

Stano (Jasmina - Mail - WWW) 08.11.2005, 19:08:08
mas pravdu ze se hepatite B prenasi "i" pohlavnim stykem.
A co jako-narazka ze mozna mela pohlavni styk vickrat nez dvakrat?)))))
Ikdyby zloutenku dostala pres pohl.styk ma mila,tak je nemocna zrovna jako jiny,co se leci na cukrovku.

Stano (Alenka - Mail - WWW) 08.11.2005, 19:48:44
je to Kanadanka.

Jasmino (Stana - Mail - WWW) 08.11.2005, 19:54:31
mam kamaradku kterou nakazil vlastni manzel zloutenkouB, manzelstvi se jim rozpadlo, ale oba byli nejvice nemocni prvniho pul roku, do dvou let byli oba zdravi, ted oba normalne pracuji. To neni nemoc na cely zivot a uz vubec ne na to, byt a zit na socialni podpore. To je jenom zivoreni. Kamaradka se trema detma chodila bruslit, plavat, na celodennivylety do lesu, na celodenni vylety na plaze, odvezla je na celodenni lyzovani a pak pro deti zase jela, obcas jsme jela s nima a se synem i ja, obcas nekdo jiny, byt sama mama na tri deti je fuska, i kdyz otec si deti kazdych 14 dnu bral na vikendy a kazdy ctvrtek odpoledne je bral k sobe, do kina, do divadla, do molu. Andrejku mohl nakazit tento novy partner, nebo taky otec deti -to je jedno ktery to byl, tohle je podle mne vedlejsi a nemelo by to mit vliv na vychovu deti. Otazka je, jestli ta 13 leta holka jenom nerebeluje? Treba se ji nelibi prestehovani z provincie do provincie, zmena skoly, zmena kamaradu, nebo nemaji s braskou radi noveho partnera. Nebo ji vadi ze ma mamu na socialce, za to se tady deti dost stydi. Nevidela bych tuhle situaci az tak cerne. Kdyz Andrejka zmeni svuj pristup k obema detem, zacne jim byt autoritou, zacne se jim vice venovat, deti se zklidni. Klidne si muze Andrejka i najit praci, jit vecerne do skoly, hodne zamestnavatelu kdyz uspesne slozis zkouzky ti penize za skolne proplati a jeste ti zvysi plat. Koli ta Amdrejka ma let??? Regine nechat vecer hlidat za par dolaru mladsiho brasku a jit si nekam s kamardkama....Cely pribeh zacina, ze se Regina chtela prebarvit na cerno. Klidanko ji mohla maminka pomoct pri prebarvovani vlasu, pohlidat ji cas, trosku i vlasky upravit nebo pristrihnout, pochvalit snahu o zmenu barvy vlasu, zjistit co chce holka k vanocum, co dat mladsimu braskovi, komu co koupit, brat ji jako dospelaka a nebat se hovorit ofinancni strance, brat ji jako zodpovednou za mladsiho brasku, at ho vezme treba plavat, nebo na kolo na turu, a mit hezky vecer jako mama a dcera. Tam bych rekla ze vznikla ten prvni jiskricka, mama byla podrazdena ze holka nebyla ve skole. Pri barveni se mohla Andrejka vyptavat co holka cely den delala, kde byla, s kym byla, proc chodi za skolu kdyz je tak chytra, jak to ve skole dozene, atd...

Aleno (Stana - Mail - WWW) 08.11.2005, 20:02:58
Kanadani jsou tady jenom Indiani, my ostatni jsme pristehovalci, na ulici mame Portugalce, Reky, Cechy, Polaky, Chorvaty, Anglicany, z Trinidadu, z Pakistanu a kazdy je hrdy na to odkud prisel. Taky jsme slysela ze kluk mel 17 narozeniny a kamaradi mu zaplatili prostitutku, kdyz bylo po vsem a ona odesla, mel v koupelne na zrcadle rtenkou napsano "vitej ve svet AIDS"...porad Andrejce at vezme holku k doktorce na zkouku moce a krve na drogy, jestli je positivni muze ji pak brat tydne na kontroly. Jestli negativni problem bude jinde.

Stano (Mrska - Mail - WWW) 08.11.2005, 20:07:58
jses vedle jak ta jedle. Normalni holka (i kdyz je podrazdena nebo rebeluje ) na Tebe nepujde s nozem, nezlob se na mne. Nevim jak je to s drogama v Kanade ale tady se to rozmaha a nejvic v dobre zajistenych rodinach. Takze jestli Ondrejka zije na socialce nebo ne, drogy jsou dneska vsude. Ja si myslim ze to potrebuje rehab, holku z domu protoze s ni neni domluva. Tohle neni "do it yourself" situace, tohle je pruuuuusvih!!!

a ta story (Mrska - Mail - WWW) 08.11.2005, 20:10:12
o prostitutce koluje kolem uz 15 let!!!

Aleno hele mam napad (Stana - Mail - WWW) 08.11.2005, 20:51:07
rekni Andrejce at se zapoji zde do diskuze, anglicky at napise jak se citi ona=matka, ze na ni sla dcerka s nozem, Mrska, ja a urcite i ostatni co mluvi anglicky se s ni domluvime a tahle diskuze Andrejce vice pomuze, kdyz bude ona sama bude dikutovat sama za sebe, kdyz ona sama rekne jak to bylo s tim nozem. 14 dir ve dverich, divim se ze ji policajti a socialka neodvezla a holka nema prokuratora za pokus o vrazdu.

Stano (Alenka - Mail - WWW) 08.11.2005, 21:44:49
v tomhle s tebou nesouhasim. Psycholog se kterym mluvila Ondrejka, to naprosto zamitl aby deti dostavaly kapesne nebo penize za to kdyz pomohou v domacnosti.
Co se tyce nemoci a jak se z ni kdo dostava to je jina vec. Podivej se, nekdo ma 10 infarktu a zije, nekdo zemre na prvni. Kennedyho nejlepsi kamarad zemrel prave na ceckovou zloutenku. Nikdy nevis......

Stano (Alenka - Mail - WWW) 08.11.2005, 21:48:03
napred musim dopsat jak to bylo dal..

Aleno asi jsi mne nepochopila (Stana - Mail - WWW) 08.11.2005, 22:10:52
tady, aspon v Ontariu je normalni, ze deti od 12 let si vydelavaji penize za babysitting - hlavne devcata, dokonce davaji pres Ontario skolstvi diplomy za kurzy prvni pomoci, jak hlidat male deti, jak si vydelavat za babysitting -ty kurzy jsou pro 12 lete deti. Kluci zase roznaseji noviny, letaky a reklamy. Do prace na brigady do restauraci, Mc Donaldu, Tim Hortons muzou jit deti az od 15 let, normalne do tovaren az od 16 let. Tazke Regina ma jedine moznost si vydelat za babysitting, Andrea nema zadne kamaradky s malyma detma ktere by za par dolaru potrebovaly na chvilku pohlidat? Aleno jak to bude s tou 13 letou dal? Ta holka ma cely zivot pred sebou, jednou treba sama bude mamou a zmoudri. Kazdopadne mela tezke a chude detstvi a zivot bez taty ji urcite hodne poznamenal. Kez tu holku v zivote Buh ochrani od zleho a Regina najde vice stesti nez ma jeji mama.

Stano (Jasmina - Mail - WWW) 08.11.2005, 22:17:31
Ja teda nevidim Reginu jako babysitter,jejda-po tom vsem...!!!!!!
Jinak mne zarazi jedna vec-ze nikdo nereaguje na ty pobodane dvere,i tady v belgii by se nikdo s rodici nebavil a dite by slo okamzite na psychiatrii,na odbery krve zda bere drogy.
Takove-rici matce-bezte pro ni,ci ze ji policie privede zase zpet a necha doma s matkou,ktera se citi ohrozena,plus je tam 9ti lete dite...co tohle je za system?

ano Jasmino (Mrska - Mail - WWW) 09.11.2005, 00:19:45
taky mi to pripada divne. Specielne kdyz uz je v tom policie navezena a vedi co se deje.
Stano, te holce bych svoje miminka babysittovat NENECHALA. Sorry.
Ja se musim priznat, ze jsem klukum davala kapesne ktere bylo spojene s pomoci doma. Vysat, sekat travu, vytahat nadobi z mycky, uklid koupelen...atd. Bylo to pro mne jednodussi, pomohli doma a oni dostali penize ktere bych jim tak jako tak dala. Na part time job mohli totiz zacit chodit az kdyz ridili - od nas se bez auta nedostanes a kdybych je mela vozit tam a zase zpet, tak by mne to stalo vic nez by vydelali.

Jasmino myslim si (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 01:08:30
ze tahle story je pekne nafouknuta, bud ma Andrea mentalni problemy tak place Alene na rameni, nebo si Alena dela legraci a zvelicuje to. Kazdopadne kdyz v tom je policie, socialka, psychiatri, psychologove a dite vratili domu k matce, kterou se pokusilo zabit -ve dverich 14 dir po nozi -tak to co to tady Anrejka a Alenka tvrdi tak je to velmi divne. Beru to s reservou. Vsimla sis ze se musel vystehovat z domu pritel jo? To je taky divne normalne ti nikdo nemuze rict s kym muzes nebo nemuzes bydlet, asi byt patri socialce a tak maji pravo do toho kecat. Jinak tady v Kanade a myslim si ze Ontario, Alberta a yukon maji stejne zakony -kdy ucitele, lekari, vychovatele vidi ze dite ma modriny, zahadna zraneni, mentalni chovani tak to musi nahlasit na socialku -jinak dostanou pokutu 00 a seberou jim licenci lekare, ucitele prijdou o misto. Souhlasim s tim co nadsali jini -takovahle matka by nemela mit deti ve svoji peci. V Kanade jsou i hodne deti, zodpovedne deti, ale asi to zalezi hlavne od rodicu. Jasmino jak bys posuzovala zakony Ceska, kdyby nekdo jinym jmenem psal jako za sebe treba o pripade romske matky na socialcekdyz nezvlada dceru> taky by ses divila ze co je to za system? System je v Kanade OK. Jinak kdyz Andrea nesveri 9 leteho bratra na par hodin Regine na pohlidani tak to je zly.

Mrsko tady v Ontariu je normalni (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 01:15:15
davat detem penize za vypomoc okolo domu -posekat travnik, zalevat zahradku, odhazovat snih, vencit pejsky, vodit deti do skoly- sousedi s radosti plati, i doma za vypomoc hodne rodicu detem plati, deti by meli dostavat kapesne at se nauci hospodarit s penezma. Ze by tohle psycholog Andrei zakazal tomu neverim. Tady deti uz od skolky v lete na ulici prodavaji limonadu, nebo serik, kvetiny -ale pod DOZOREM RODICU, ta vychova deti je tady jina nez v Cesku.

ja mam Reginu rada (Alenka - Mail - WWW) 09.11.2005, 01:43:08
ale domu bych si ji osobne nevzala. neriskla bych to. Mrsko, poslala jsem ti cast konverzace mezi mnou a Ondrejkou.

Aleno jaka ta Regina je dite ? (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 02:32:26
ty si s ni prece pises, to ses Reginy ani nezeptala jaky ze mela problem se svou mamou? jake ma ta holka zajmy? co ji bavi? jaky ma talent? je dobra se zvraty? ma nadani na reci? na malovani? na hudbu/ rada cte? rada cestuje? proc neveris Regine? nebo neveris svym klukum ze by je holka svedla? Deti hodne ovlivnuji jine deti, treba by ti tvoji kluci na Reginu meli dobry vliv. Nejak nechapu proc zivot 13 lete holky vidis az tak cerne.

Stano (Mrska - Mail - WWW) 09.11.2005, 03:45:44
verim Ti ze jsou v Kanade i hodne deti, ale musis uznat ze i nehodne deti existuji. Nejenom v Kanade, i v Cesku, Egypte, Polsku nebo kyho vyra kde. Tahle holka mi pripada totalne out of control. Ve 13-ti letech jsou deti jeste deti, jsou pristupne k domluvam ale ona se chova agresivne. Znovu opakuju rehabilitace - na par mesicu zavrit a hucet a hucet a neprestat hucet, treba to s ni pohne.

Drogy (Aknela - Mail - WWW) 09.11.2005, 05:12:21
Nebudu se pokoušet analyzovat nakolik má či nemá Ondřejka vinu na celé téhle situaci...na to nemám dost informací a v téhle situaci je to podle mě zbytečné. Trochu jako kopání do mrtvoly.

Myslím si ale, že v tomhle stavu je nesmysl se najednou snažit k Regině chovat jako k normálnímu teenagerovi, zavádět babysitting a podobné věci. To funguje u dětí, které neberou drogy a u Reginy bych si tím tak jistá nebyla. Nejsem odborník, ale zase tak úplně mimo drogovou scénu nejsem...a podle popisu agresivity se určitě nejedná o žádnou marihuanu nebo houbičky. Takhle jedná člověk na tvrdých drogách. Vzhledem k popularitě Crystal meth mezi teenagery bych to tipovala na něj. A nebo na nějaké "glue" sniffing. A jediná rada je léčit, pryč od rodiny, pryč od kamarádů, do léčebny a to hodně rychle. Crystal Meth zanechává trvalé následky na mozku, takže čas je důležitá proměnná...jinak bude z celé zlaté Reginy vyfetovaná troska.

Jen mě trochu zaráží, že přes všechnu spolupráci s psychiatry a krizovými centry nikdy nebyly vykonány drogové testy. Možná se to musí soudně nařídit, nevím...ale když je holka ještě nesvéprávná co se věku týče?
Jestli tam drogy jsou, tak jediné východisko je tvrdý rehab.

Matka Davida S. (erika - Mail - WWW) 09.11.2005, 05:15:21
Milí všichni,kdo máte děti.Mě ta zmíněná kniha velice pomohla ve velmi podobné situaci.Nevěděla jsem už opravdu,co bych ještě mohla udělat.A rezume té knihy je-udělala jsem vše,co je v mých silách,teď už nemůžu udělat nic,mám další děti a musím se postarat o ně.Dnes je mému synovi 33let,je schizofrenik,momentálně kompenzovaný,ale od jeho cca 13 let,kdy začal s drogami a bral úplně vše,co se zde dalo sehnat,byl satanista,prodával mi věci,byl často nezvěstný,byl xkrát hospitalizován.Nikdo a nic bohužel nepomůže,pokud je někdo věřící,může se tak akorát modlit..Bohužel to je na tom narkomanovi samotném,jaké bude mít štěstí,jestli v sobě někdy najde tu sílu a přestane sám.Někomu pomohou farmy,je to tak na rok až dva,ale úspěšnost je také máloprocentní.Držím palce.Erika

Drogy může začít brát i to nejlepší dítě, bohužel (Wendy - Mail - WWW) 09.11.2005, 07:56:09
a jako jste tu psali o tom, že s alkoholikem se musí tvrdě, tak v tomto případě bych to viděla taky tak. Je to bolestné, když jde o vlastní dítě. Nejsem přiznivcem fyzických trestů, syn dostal málokdy, ale když na mě jde dítě s nožem v ruce a matka mu nemůže dát ani pár facek, protože by z toho měli vážné problémy - to není zdravé ani normální, to se ta péče o dítě nějak přehání, ne? Něco na způsob pozitivní diskriminace. Všichni víme, proč mívají domorodci, jak někdo napsal ve svém příspěvku, potíže a pitím a drogami.
Opakuji se, už to bylo také uvedeno - léčení v odborné péči. Na co proboha Ondřejka čeká ?

Stáňo, (hippie - Mail - WWW) 09.11.2005, 09:34:52
já to tady čtu a jsem jak v Jiříkově vidění. Vím, že to myslíš dobře, ale přečti si ten příběh celý i s jeho první částí. My tady neřešíme, jak vychovávat normálního puberťáka, ale jak zvládnout 13leté děvče se zjevnou poruchou osobnosti (zapříčiněnou drogami nebo něčím jiným). V této souvislosti mně přijdou nápady s koníčky a babysittingem jako dost černý humor. A co se týče kapesného, to je to samý - ano, puberťák má dostávat kapesný, aby se naučil hospodařit. Pokud to Ondřejka nedělala, dokud byla dcerka OK, byla to chyba. Ale začínat s tím v momentě, kdy dítě jede (zjevně) v drogách? To by nedoporučil žádnej psycholog, nevím, čemu se divíš. To už by jí ty drogy mohla máma rovnou kupovat.
P.S. Taky my není jasné, že po tom všem včetně jasného pokusu o vraždu nebylo to dítě z moci úřední hospitalizováno a vyšetřeno. To máte v tý Kanadě takovej bordel, nebo to bylo jinak?

hippie v kanade neni bordel (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 14:21:16
kdyby slo o jasny pokus o vrazdu jako je to v tomto pripade Reginu by matce nikdy nevratili, takze asi to bylo trochu jinak. Spekuluju - holka prisla ze skoly, zacala hadka mezi mamou, Reginou a partnerem, ten vyhodil Regine z okna zidli, kosmetiku a chtel regine z okna vyhodit i jeji morce, holka vzala nuz a sla po nem, v zurivosti pak nevedela co dela, tak utekla z domu, prijeli policajti a socialka, po vysetreni zjistili ze celou hadku vyvolal pritel, tak ho vystehovali a Reginu teprve pak dali domu. O zadny pokus o vrazdu zde neslo, v hysterii matka nevedela co rika, podivej jestli Regina z domu casto utika a matka tvrdi ze urcite ta holka bere drogy, ale skola rika, ze holka je ve skole OK a neni podezreni na drogy tak socialka se vice bude ridit tvrzenim ucitelu a socialnich pracovniku, proto celou story beru s rezervou. Andrea rika ze ve skole nenasla pochopeni a skola bude vzdy chranit zajmy ditete. I bratr Reginy ma ve skole problemy s agresivitou -za tim bude neco vice. Az ten agresivni kloucek vezme na matku nuz, taky budes tvrdit ze urcite bere drogy? Chapes to jo? Tu agresivitu v tech 2 detech NECO nebo NEKDO vyvolava, kanadske zakony jsou OK a je dobre ze jsou zde zapojeni psychologove a psychiatri a snazi se o spolupraci s matkou.

Aleno (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 15:16:05
Vancouver Island v Britske Columbii porada od 14.11. do 2.12. pro troubled teenagers WOLF camp, je to neco jako boot camp pro problemove pubertaky , ale je to zamereno vice na zoologii na zvirata v prirode hlavne na wvky, uci mlade pubertaky jak prezit v prirode, jak zvladat emoce, jak uspet v zivote. Andrea se muze zadarmo preptat jestli by tam jeji Reginu vzali tel.1-877 544 2267, cislo faxu 250 544 1108, jiny dobry boot camp pro mlade problemove holky je tel.1-866 762 2211 fax 250 712 9776 ten je taky v Britske Columbii

Stano (Alenka - Mail - WWW) 09.11.2005, 15:35:16
ja jenom nechapu, co jsi z toho co jsem popsala vycetla! Holka je pod kontrolou psychiatru, do skoly dochazi jen obcas, kde je mezi tim matka nevi, nekolikrat byla zadrzena za kradeze v obchodech. Jestli bych se bala o svoje deti? Ano bala. Totiz Regina je povazovana za strasne cool a starsi syn je OK,(rozesel se s divkou proto ze nechtela prestat brat drogy) ale mladsi jeste nevyhraneny. A Regina (vypada na 16 a je velice hezka) je to desna kombinace zeny-ditete)

Stano (Alenka - Mail - WWW) 09.11.2005, 15:40:59
jeste jednou! Tak za tuhle info ti dekuju,neco tskoveho Ondrejka hledala.

Aleno je to zacarovany kruh (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 15:51:31
co Regina v obchodech ukradla? jake veci? obleceni? kosmetiku? jestli ta holka nema zadne kapesne tak si tu vec ukradne, no radsi at krade, nez ze se da na prostituci a na to co chce mit si vydelava sexem ze? kdyz se Regine neco v obchode libi, nejake hezke obleceni, kosmetika tak proc ji to Andrejka nekoupi treba za vypomoc s bratrem nebo za vypomoc v domactnosti? Spatne ta tvoje kamaradku svou dceru vychovava. Moc spatne.

hippi (Alenka - Mail - WWW) 09.11.2005, 15:57:35
v nekterych vecech je Kanada opravdu prilis humanni. Trest za nejaky problem ve skole se tresta tim, ze dite nesmi treba tyden do skoly. uznej ze je to trest primo genialni. Za koureni ve skole je odmena jednoho dne doma. Uciteli naprosto nezvladnutelna indianska holcicka s alkohol syndromem byla vyhozena ze skoly, ze musi delat domaci skolu. Kdyz prijdou na to, ze ma nekdo ve skole vsi, nikdo nesmi vedet kdo to je. Pri prohlidce napisou rodicum o tom tajny listecek a dite dokud rodice nameji cas ho odvsivit, tak chodi do skolu i s temi zviratky. A ted si predstav ze moji kluci maji vlasy do pasu! Nastesti jsme to chytli jen jednou ale od te doby rikam, ze radeji mit doma tygra nez vsi! Je toho daleko vic co mne zacalo udivovat, kdyz moje deti zacaly chodit do skoly! Mne ted asi nejvic vadi, ze na rozdil od Ceska tady nejsou ve skole obedy. Jo maji snidane, ale ty deti co jezdi autobusem z okolnich vesnicek nestihnou. Taky jsem se ted dozvedela ze v Kanade muze mit divka sex legalne od 14ti.

Stano (Alenka - Mail - WWW) 09.11.2005, 16:01:57
to by musela byt milionar a ne svobodna mama, aby mohla holce koupit vsechno na co si vzpomene! Keome toho krasde doma a prodava. Moji kluci taky nemaji kapesne a penize si vydelavaji. A tyhle problemy nemame. Jenze Regina nechce nic delat, ona chce vsechno mit zadarmo

Aleno (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 17:06:39
ale svym klukum snad kupujes hezke veci ktere se jim libi treba k narozeninam, k Vanocum, za hezke znamky ve skole, nebo treba vis ze neco mooooc chteji a je to drahy, ale moooc by to chteli a nahle je v obchode sleva az 70% a tak tu vec svemu diteti nekoupis? To vis ze koupis, to snad kazdy rodic chce svemu diteti udelat radost, protoze kdyz ma dite radost tak rodic ma radost dvojnasobnou uz z toho ze se to dite raduje. Vis co by Andrejce a Regine pomohlo poznat lidskou bidu? Delat par tydnu jako dobrovolnice ve food bank, kam chodi mlade svobodne maminky pro plinky, pro mliko a pro jidlo pro svoje hladove deti, to si pak takova holka jo rozmysli jestli chce byt taky svobodna mama. Nebo pracovat jako dobrovolnik v domove duchodcu ci nemocnici treba nosit knizky nemocnym z knihovny, cist slepym, atd ...Vsak aby dostal Regina high schooldiplom tak musi mit odpracovano asi 50 dobrovolnych hodin ne? Aspon tady v Ontariu to je povinne.

Stano (Mrska - Mail - WWW) 09.11.2005, 17:15:50
myslim ze ta holka neni tedka pristupna k Tvym logickym napadum. Pripada mi ze ted uz je pozde, uz to na ni nemuzes zkouset s dobrovolnicenim (jeste by tam neco ukradla, vzdyt krade i doma). Pripada mi ze je moc rychle dospela, na to ze je ji 13 se chova jako sveta znala 18ctka.

Stano (Stano - Mail - WWW) 09.11.2005, 18:06:42
Mrska cetla cast meho povidani s Ondrejkou. Myslim, ze ted ma aspon castecny prehled jak je ta holka zoufala.
Jinak...jiste koupim deckam veci, ale to kupuje Ondrejka detem taky. Podivej se, nikdo v Kanade podle mne nemusi byt na tom tak spatne aby potreboval food banku. Vzdyt kdyz je i mama s detma na velfaru, tak dostava dost penez aby je uzivila, aby mela strechu nad hlavou. Napriklad na vanoce dostava specialni obrovske krabice potravin a voucher na 25ti poundovou krutu. Pokud ale rodice neumi s penezma zachazet a jsou alkoholici, nebo berou drogy, pak jim pochopitelne penize nestaci. Ondrejka vzdycky s peneznma vyjit dovedla, protoze sama pro sebe nakupuje pouze v triftaku. Detem vzdycky dopravala vic nez sobe. Tady zadne hodiny odpracovavat nemusi na high school diploma. Sle nevim, jak je to v Alberte. Yukon dostava vseho vic nez provincie.

Aleno (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 18:41:47
rika se "jaka matka takova Katka" a ze "jablicko nepadne daleko od stromu" ta tvoje zoufala kamaradka ma doma to, co si sama vychovala, ona Andrejka potrebuje parenting classes, potrebuje pracovat hlavne sama na sobe, zoufala matka ma zoufale deti. Nevim Aleno co jsi chtela dosahnout, ze tento pribeh probiras takhle verejne, ale radu pro Andrejku nezadas, stale Andrejku omlouvas, stale uz dopredu zatracujes tu 13 letou holku, jenze regina je ejnom to co Andrea vychovala. Nekdo to uz tady napsal - tobe nejde o ty deti, jsi zahledena prilis sama do sebe a do tohoto problemu. Uz na toto tema radeji budu mlcet, ale tomu co tady pises ze 13 leta holka chtela zabit vlastni mamu NEVERIM, protoze policie a socialka by tu holku nikdy nevratili domu.

Stáňo, (hippie - Mail - WWW) 09.11.2005, 19:00:04
znovu opakuju: Nemám nejmenší ambice hledat PŘÍČINY popsaného stavu v Ondřejčině rodině. Na to může pomyslet někdo, kdo s tou rodinou pracuje, zná ji a je s ní v kontaktu, ne my tady za oceánem na základě zprostředkovaného vyprávění. Šlo o to pomoct najít řešení AKUTNÍ situace. Když mi začne hořet chalupa, napřed to uhasím, a pak teprve budu hledat příčinu. Při opačným postupu asi bude po chalupě, ne? Je jasné, že všechny ty věci mají nějaké hluboké příčiny, s největší pravděpodobností v Ondřejčině výchově, ovšem dost možná tam sehrály roli i jiné faktory - vždyť o těch uplynulých 13 letech nikdo nic nevíme!. Je taky jasné, že celá Ondřejčina rodina by měla projít následně nějakým typem terapie, aby byla nějaká šance na obrat. Ale teď hledáme hasicí přístroj (nebo číslo na hasiče :-), protože už to dost plápolá, jestli mi rozumíš.

Jo a ještě tohle: (hippie - Mail - WWW) 09.11.2005, 19:07:06
Je moc dobře, že se tu vyskytují zaoceánské kudlanky. Protože, mezi námi, člověk neznalý reálií v Kanadě toho moc praktickýho vymyslet nemůže.

food banks v Kanade (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 19:28:26
Aleno podivej se u vas v Dawson City v kostele St Mary kdo hlavne ty food banks navstevuje -POLOVINA jsou deti do 15 let a svobodne maminky, proc myslis ze food banks hlavne chteji mleko a plinky??? Je dobre ze tady decka v Ontariu okolo Thanksgiving a Vanoc, decka z osme a devate tridy cele skoly chodi vypomahat na cely den do food banks. Ono nekdo ty specialni obrovske krabice musi totiz naplnit a to delaji dobrovolnici. Vas Yukonsky Whitehoarse ma tri mista na foodbanks -Salvation army, Maryhouse, CYO Hall. Yelloknife ma ctyri mista Calvary Church, Salvation Army a 2Woman's Shelters. Albertsky Edmonton ma 35 MIST na food banks a zasobuje pres 14 000 lidi a deti mesicne jidlem, susenym mlekem a plenkami. Kanadsky welfare je od vyplaty k vyplate, staci malo a casto se lidem nedostava jidlo. Zit na socialce neni luxus.

ne, Stano (Mrska - Mail - WWW) 09.11.2005, 21:03:27
zit na socialce neni luxus. To nikdo netvrdi. Co Alenka rika, ze se z toho da zit a kdyz umis hospodarit s penezma tak sem tam zbyde i na neco hezkeho - dejme tomu pro dceru. Jiste ji kupuje taky veci po kterych holka touzi.
Nezila jsem na socialce ale prisli jsme pred 22 lety s malym klukem (byly mu 3 roky) a v kapse jsme meli celych sedum dolaru. Prozila jsem si svoje peklicko takze vim ze se da zit i z niceho kdyz na to prijde.

Stano odbocila jsem od problemu (Mrska - Mail - WWW) 09.11.2005, 21:09:48
mne udivuje ze neveris co se v te rodine deje a hlavne ze ta holka muze byt opravdu takova. Babysitting!!! Ty zertujes.
Jo, cetla jsem cast jejich rozhovoru, je to silene a je to tady vypsane.
Stano moc jsi mne potesila s tema tel.cislama na boot camp. To je presne co ta holcina potrebuje. Diky.

Mrsko ziju v Kanade (Stana - Mail - WWW) 09.11.2005, 21:32:50
a tak vim ze pro deti se zde dela opravdu MAXIMUM. Dneska byl tady v Torontu kanadsky premier Paul Martin. Je zde na Finch a Young ghetto a hodne gangu, drogs a strileni. Tak Kanada dala na okamzitou prevenci a zachranu mladych -protoze gangs berou rodine deti a zbrane ty deti zabijeji $ 1 000 000, dale dala $ 2 500 000 na rehabilitace a na therapie mladych a dasich $ 50 000 000 dava na edukaci mladych, na vytvoreni pracovnich mist pro mlade,na scholarship, atd...tady v Kanade se pro deti dela MAXIMUM. Zadny policajt by si nedovolil pri pokusu o vrazdu matky vratit holku mame domu. Podivej Aleny kamaradka je ZOUFALA a zoufale zeny delaji zoufale veci, treba se Andrea potrebuje jenom vypovidat a Alena ji posloucha a posloucha, ale Andrea muze byt zoufala treba i z toho, ze se ten jeji novy pritel musel vystehovat. Jako mama Mrsko jak by sis vazila noveho pritele pro ktereho by byl tvuj 9 lety kluk nutne zlo? Takze tam neni problem jenom s Reginou, Regina je hromosvod. Chudak holka. Az bude holka z domu, zacne byt hromosvodem kloucek.

kostel St.Mary? (Alenka - Mail - WWW) 09.11.2005, 21:33:01
pokud vim, tak vanocni krabice rozdava Woman shelter v Dawsonu. Katolicky kostel St.Mary se zabyva spis lidima co sem prijedou na praci a dava jim vecere nez praci sezenou. Ten booth camp prave vim, ze Ondrejka shanela. Dam ji to cislo at tam zavola.

Treba je dusevne nemocna. (Bara - Mail - WWW) 09.11.2005, 22:41:46
Kdyz o tom tak premyslim, tak me napadaji ruzne duvody. To, ze bere nejake drogy je jasne, na to neni potreba zkouska moci nebo krve. Jaka byla Regina jako mala holcicka? Klidne, mile a poslusne dite? Nebo neklidne, neposlusne a nezvladatelne, ktere ublizovalo druhym. Nejsem specialista ani doktor, ale co kdyz prisla na svet s nejakou vrozenou vadou. Tomu by odpovidala ta agresivita. Nekdy se chova normalne, jindy je postrach rodiny. I to by stalo za pokus nechat ji odborne vysetrit. Tim ale myslim opravdu odborne u specialistu nekde na klinice, kde se zabyvaji podobnymi pripady, ne povidani s psychologem a je dost mozne, ze bychom byli pak prekvapeni vysledkem. Treba by se tim i hodne vyresilo a vysvetlilo a vsichni by si oddechli. Za pokus to stoji.

Stano (Alenka - Mail - WWW) 09.11.2005, 22:47:49
vratili ji domu a rikej si co chces. Ja Kenadu miluju, ale jsou veci ktere neschvaluju. Pritel od Ondrejky byl nadseny, ze bude mit syna a dceru. Dceru mu ale hned po tydnu privezli policajti, ze s nejakejma teens rozbijela okna. Syn se k nemu choval tak, ze ac se snazil, proste to bylo moc. Puvodne on stal vic o deti nez o ni. Strasne je chtel.Chtel jim zmenit zivot. Pomoct Ondrejce, ktera nezvladala a nikdo neslysel a nezajimalo ho, ze prosi o pomoc. Socialni services, skolu...ona vedela ze potrebuje pomoc. Jenze az pomoc prisla to uz bylo v jinem meste, tak bylo uz pozde. A nez bylo pozde tak na ni vsichni kaslali. A tak to je:)

Stano, (Aknela - Mail - WWW) 09.11.2005, 23:48:57
Ty sis proste udelala nazor a zasekla se na nem. Podle tebe za vsechno muze Ondrejka a Regina je jenom chudak holka, ktera se veze zivotem tyrana neschopnou Ondrejkou.
Nechapu, kde beres takovou jistotu neco takoveho vycist z par stranek na internetu a taky mi prijde trochu usmevna tvoje neochvejna vira v kanadske urady. Ziju v Alberte a ano i tady se muze stat, ze nekdo propadne sitem "dokonaleho" systemu.
A na zaver...je videt, ze jsi se nikdy nesetkala s drogama. Bud rada, to by ti totiz tvoje cernobile bryle dost rychle spadly.

celou dobu melu to same dokolecka (Mrska - Mail - WWW) 10.11.2005, 00:12:13
dokola. Jsou v tom drogy. Normalni clovek se takhle nechova, holka je na necem huknuta, krade, do skoly nechodi neni s ni domluva...

z meho MSN (Alenka - Mail - WWW) 10.11.2005, 00:12:31
hey just don"t want to bellieve that after she went on you with knife, police bring her still home......I cannot believe that either.....is crazy.
Andrea says:
yes i know ......it was crazy


cena booth campu (Alenka - Mail - WWW) 10.11.2005, 00:38:48
275 per day more for each day after that
Andrea says:
oh and you have to add tax onto that
Andrea says:
man oh man


ja vedela ze je to drahe (Mrska - Mail - WWW) 10.11.2005, 01:14:30
aspon tady v Americe je to drahe a ceka se na to mesice. Myslela jsem si ze treba v Canade jste na tom lip kdyz mate zdrav.zdarma, ze vam taky plateji rehab.
Alenko, ona je na socialce, zdravotnictvi je u vas zdarma, co ji brani zazadat o ten boot camp nebo nejakej rehab a pockat az na ni dojde rada. Kdyz bude ty policajty otravovat s tim co se zase u nich doma stalo, tak by to mohla mit rychlejsi.

Mrsko (Alenka - Mail - WWW) 10.11.2005, 01:41:45
Teritoria maji zdravotnictvi zdarma. Provincie ne. A ona je v Alberte. No ale za zkousku to stoji.

Alenko, (Aknela - Mail - WWW) 10.11.2005, 05:06:44
Jo, tady v Albertě sice platíš měsíční health insurence, ale pokud jsi chudý, tak to za tebe platí provincie. To určitě bude Ondřejky případ. Ta hranice pod kterou je to zadarmo je relativně vysoká, třeba já do ní spadám a to na sociálce nejsem. Navíc je tu ještě program nějakého připojištění na děti pro rodiny s nízkými příjmy, kryje dost věcí. Stálo by za to se na to podívat, myslím, že možnost jak za rehab, nebo ten camp neplatit existuje.

Aknelo (Alenka - Mail - WWW) 10.11.2005, 05:13:32
dik! Je to fajn mluvit s nekym ze stejne provincie:)

Zajímalo by mě, (Jelenka - Mail - WWW) 10.11.2005, 05:19:40
jestli se ty děti chovaly agresivně i před příchodem přítele do rodiny. Jestli ne, tak to dělá na mě dojem, že jádro pudla je právě tam.

Jelenko (Alenka - Mail - WWW) 10.11.2005, 15:41:13
se svym priterlem se dala dohromady prave hlavne proto, ze nemohla sama zvladnout deti. Regina s nim vychazela dobre vzdycky. s Davidem byl problem. Ale s Davidem byl proste problem vsude a vzdycky..David totiz nerespektoval nikoho.
Jeden z jeho problemu je. ze se chova jako trilete dite. Napriklad Ondrejka mu odmitne dat cokoladu (je velice obezni), on se svali na zem, zacne kopat nohama a silene vriskat. Dnes uz s nim pracuji psychologove ale vysledek zatim nulovy.

pro Aknela (Stana - Mail - WWW) 10.11.2005, 15:43:01
kdyz te ctu pozpatku tak Alenka ze? Podivej zena ktera zije 13 let na socialce urcite nema zadnou motivaci, Kanada welfare za ni vsechno financuje, plati ji domek, dava ji penize na detske bryle, na leky, na osaceni,na jidlo, dava ji vse co ty dve deti potrebuji, financuje letni tabory, financuje kurzy a krouzky, rodina dostava i krutu a baliky s jidlem na Vanoce a extra penize na darky pro deti na vanoce. Kdyz byla Anrejka sama s jednim ditetem na socialce a pak si poridila druhe dite (proc se otec k synovi nehlasi a k dceri ano? je syn jeho dite? - asi aby urychlila zadost o domek, tahle predbehla jine zadatelky s jednim ditetem -tak urcite dostala penize i na postylku, na kocarek, na vybavicku-misto nezodpovedneho otce deti financoval Andrejku stat. Ted si vem, ze z niceho nic Andrejka na Yukonske socialce opusti domek, nastehuje se k pritelovi do jine provincie, k pritelovi ktery mel podle slov Aleny vetsi zajem o deti nez o dospelou zenskou - urcite socialce klika cervan kontrolka ze zde neni neco vporadku. Amdrejka tu socialku v Alberte hned nedostane, musi na jiny domek zase par let cekat ze? Podle toho ze se musel pritel vystehovat, ze policie naznacila z ceho muze byt obvinene, tak tam mozna bude to podezreni na sexualni zneuzivani OBOU deti. Sledovali jeho rekci,, jeho chovani. Vzdyt v reci je 80% body language. pritel se jeste ten den z bytu ktery financuje vystehoval. Jedine co Andrejka muze delat je SPOLUPRACOVAT s psychiatry a se socialku, protoze se ji muze stat, ze ji socialka OBE deti odebere a daji je jako sourozence do pece pestounu, nez se jim podari zmenit chovani a pristup matky k detem. Welfare ma na tyhle deti pravo vzdyt je uz od narozeni financne poporovala. Kanada bude vzdy hajit zajmy DETI pred zajmem matky.

Stano (Alenka - Mail - WWW) 10.11.2005, 17:07:12
zase uplne vedle! Uz jsem rikala ze Ondrejka je nemocna. Jinak nepije, nekouri, nebere drogy, jeji pritel deti neznuzival. Ondrejka uz socialku v Alberte ma prave proto, ze lekari se shodli, ze pracovat v jejim stavu je pro ni vyloucene. A invalidni duchod se v Kanade neziskava na zaklade znamkosti a uplatku! Mela jen desnou smulu (ktere jsem ja utekla o par mesicu) ze si nezazadala o invalidni duchod driv nez uplynuly tri roky od posledniho zamestnani. Jenze to nevedela.. Jinak by byla v normalnim invalidnim duchodu, jako jsem dneska treba ja a nikdo by se nepozastavoval nad jeji "motivaci'. Nemocna zenska se dvema detma a sama, jakou kdo ocekava motivaci?
Kdychych napsala, ze jeji pritel chtel ji a ne deti, tak bys okamzite si byla jista ze pritel deti patrne tloukl. Jenze on je bral, ze svoje deti nemel a tak byl rad ze mu zivot poskytne dalsi sanci je mit......je to tak nepochopitelne?
No a ze se otci nezalezi na synovi a na dceri ano, byt je biologicky otec? To si pis, ze nebyt to jeho dite tak by na ne uz davno neplatil! Blbej on rozhodne neni!

Stáňo, (Aknela - Mail - WWW) 10.11.2005, 18:32:03
Čteš pozpátku dobře:)))
Když čtu co píšeš tak se nestačím divit. Ty snad máš křišťálovou kouli...a nebo dokážeš vyčíst z toho co čteš jen to co ty vyčíst chceš. Tak to spíš bude.
Já si opravdu na základě kusých informací netroufám rozvádět takhle rozsáhlé teorie. Jo, možná kdybych četla psychologické posudky z několika let, s rodinou se pravidelně setkávala atd., tak pak bych možná měla právo soudit a dělat závěry. Tobě k tomu očividně stačí méně.
Víš tohle nemá smysl, ty sis názor utvořila, budiž ti to přáno...ale mě připadá, že donekonečna tady spekulovat a vymýšlet bájné teorie o někom koho ani neznáme jak ztráta času.

Stáňo, (hippie - Mail - WWW) 10.11.2005, 19:44:57
znovu nepřestávám žasnout, co dokážeš vymyslet za teorie a příběhy na základě vlastních pocitů, bez informací, Ty sis snad i ten "body language" Ondřejčinýho partnera dokázala představit dle záměrů své mysli. Moc Ti nerozumím, proč to děláš, stejně jako jinému kolegovi z vedlejší diskuse, který, ač nickem slovutný psycholog, taky "diskutuje" s předem hotovým názorem na lidi a jevy, které nezná (zato je má perfektně utříděné do krabiček a kategorií). Fakt ztráta času, promiň.

hippie ztrata casu pro koho? (Stana - Mail - WWW) 10.11.2005, 20:49:43
hele klikni si na www.police.edmonton.ab.ca a over si tam ze zadna 13 leta dcerka se nepokusila v kanadskem meste Edmontonu provinicii Alberte zadnou matku 14 bodnymi ranami nozem do dveri zabit, to je podle www.canadajustice.ca totiz trestne, spada to podle kanadskych zakonu do family violence, do assault with a weapon...takze kdyz ctete o ucinkujich Kanadanech, jejich zpusobech jednani a jejich vychove deti, tak proc se zlobis na mne? Beru ti tvoji idylku? Sorry. Uz se tesim na dalsi pokracovani vymysleneho pribehu.

Co to tady zkoušíš? (hippie - Mail - WWW) 10.11.2005, 21:35:03
Na těch stránkách nevidím jediný místo, kde by se takovej trestnej čin včetně údajů o věku pachatele mohl objevit. Stane se tam u Vás 100 000 tr. činů ročně, kde je jejich přehled s detaily??? Nebos' to myslela tak, že bych se jich jako zeptal? Dobrý večer, já jsem nějakej hippie z Česka, to je tam v Sovětským Svazu, mohli byste mi poskytnout pár informací? :-)))) Ty jsi humoristka. Napiš sem link, kde jsou popisy jednotlivých tr. činů (včetně pokusů) v Edmontonu v poslední době. Když už chceš argumentovat, tak trochu chytřeji, please.
P.S. Kdes vzala, že se na Tebe zlobím? Kdes vzala, že mi bereš idylku (jakou?)? Paranoia?

hippie (Stana - Mail - WWW) 10.11.2005, 22:00:00
psychiatrizace ostatnich diskuteru se ted uz nenosi, mas na vic ne? zkus to na eps@police.edmonton.ab.ca -involving children under the age of 14

No neříkal jsem to? (hippie - Mail - WWW) 10.11.2005, 22:23:22
Ztráta času. Co mi asi na tom mailu řeknou? Myslíš, že mi jako pošlou protokol, kterej museli o tom případu sepsat?
Ty jsi nařkla Alenku ze lži, důkazní břemeno je na Tobě.
Díky za humorný večer a dobrou, jdu ještě něco dělat a pak si nechám něco pěkného zdát.

hippie prvni lez mas hned v prvnim odstavci (Stana - Mail - WWW) 10.11.2005, 23:59:38
dotycna nemuze zit na kanadskem Yukonu protoze Edmonton je provincie Alberta...a kdyz ctes ten prvni pribeh tak si vsimni ze dotycna Alena se vsem omlouva za maly podpod, ze i jako Onrejka hovori sama se sebou hmmmmmm

Stano!!! (Mrska - Mail - WWW) 11.11.2005, 01:23:55
to ale napsala Danielka - Velka Kudlanka, ze dotycna zije na Yukonu. To prece Alenka netvrdi.

Stáňo, (Aknela - Mail - WWW) 11.11.2005, 01:53:13
Já už se taky začínám docela bavit, koukám, že jsi expert na konstruování prapodivných teorií a ještě k tomu podpírání prapodivnějšími důkazy. A Hippie má pravdu, paranoiou to zavání ne mírně, ale značně.
NEchápu co jsi hledala na stránkách edmontonské policie, vzhledem k věku účastníku padá čin pod juvenile delinquency program a tyhle věci se řeší trochu jinak. A nakonec jestli jsi měla někdy co do činění s policií, tak víš že ne každý případ se sepíše jak má, někdy vinou svědků, někdy samotných policistů...je zbytečné o tom polemizovat, NIKDO JSME TAM NEBYLI!!!!

Já spíš začínám přemýšlet nad tvými osobními motivy. Ondřejka se skrze Alenku svěřila se svým životem, který není ideální. Nakolik si ho pokazila ona sama, nebo nakolik měla prostě smůlu není na nás posuzovat. ANI NA TOBĚ. Ty sis ale v hlavě vykouzlila tuhel převrácenou teorii o krkavčí, ulhané matce a týrané dceři.
Jo, uznávám, takhle teorie je moc lákavá, ale ani ty ani já jí nepodpoříme ani nevyvrátíme. Můžeš sem hodit ještě pár odkazů na policii, ale to už fakt bude směšné.
Život není Law and Order, skandální odhalení se nekonají.





jestli nekdo ma zajem (Alenka - Mail - WWW) 11.11.2005, 02:15:42
a hovori anglicky, poslu vam vynatky z toho, o cem jsme si s Ondrejkou psaly, a asi budete zdeseni.tenhle pribeh totiz jeste nekonci. Vsechno co jsem napsala je bohuzel pravda do posledni veticky. A ono ze holku nekdo Ondrejce muze odebrat neni tak docela pravda. Podle vsech uradu je Ondrejka dobra mama,nema problemy se zakonem, o deti se stara a tim padem nikdo ji je nemuze vzit. Kdyby byla alkoholicka nebo devka byla by na tom lip! Mam tyhle informace vsechny protoze snam Ondrejku jeste nez mela deti, tedy hodne dlouho. Predlozila jsem vam zajimavy pribeh (podle mne, co se vsechno muze stat bez vasi viny.

jestli nekdo ma zajem (Alenka - Mail - WWW) 11.11.2005, 02:17:18
a hovori anglicky, poslu vam vynatky z toho, o cem jsme si s Ondrejkou psaly, a asi budete zdeseni.tenhle pribeh totiz jeste nekonci. Vsechno co jsem napsala je bohuzel pravda do posledni veticky. A ono ze holku nekdo Ondrejce muze odebrat neni tak docela pravda. Podle vsech uradu je Ondrejka dobra mama,nema problemy se zakonem, o deti se stara a tim padem nikdo ji je nemuze vzit. Kdyby byla alkoholicka nebo devka byla by na tom lip! Mam tyhle informace vsechny protoze snam Ondrejku jeste nez mela deti, tedy hodne dlouho. Predlozila jsem vam zajimavy pribeh (podle mne, co se vsechno muze stat bez vasi viny.

jestli nekdo ma zajem (Alenka - Mail - WWW) 11.11.2005, 02:18:14
a hovori anglicky, poslu vam vynatky z toho, o cem jsme si s Ondrejkou psaly, a asi budete zdeseni.tenhle pribeh totiz jeste nekonci. Vsechno co jsem napsala je bohuzel pravda do posledni veticky. A ono ze holku nekdo Ondrejce muze odebrat neni tak docela pravda. Podle vsech uradu je Ondrejka dobra mama,nema problemy se zakonem, o deti se stara a tim padem nikdo ji je nemuze vzit. Kdyby byla alkoholicka nebo devka byla by na tom lip! Mam tyhle informace vsechny protoze snam Ondrejku jeste nez mela deti, tedy hodne dlouho. Predlozila jsem vam zajimavy pribeh (podle mne, co se vsechno muze stat bez vasi viny.

(Alenka - Mail - WWW) 11.11.2005, 04:43:23
Vsechno, co jsem napsala je do posledni veticky naprosta pravda. Mrska cetla nas dialog, aspon dve stranky. Bylo jich daleko vic, protoze to byly dny, kdy jsem se nemohla hnout od kompjuteru, protoze mne potrebovala. Desila jsem se ze se bud zhrouti, nebo se dcera dostane do jejiho pokoje.
Odebrani deti Stano tak lehce nepracuje, Nikdo by Ondrejce deti nevzal, protoze urady ji klasifikuji jako dobrou mamu, nema problemy se zakonem, neni to prostitutka,neni alkoholicka, nebere drogy, o deti se stara a navic ma tu vyhodu ze je s nimi doma, takze deti jsou stsle pod kontrolou. Navic se snazi pomoct sve dceri jak to jde, pres vsechny mozne organizace. No nepracuje to. Ale neni spousta celych a dobrych rodin, jejichz deti utecou z domu a ziji na ulici na drogach a prostituci?Nejsou jejich matky spis k politovani?


omlouvam se (Alenka - Mail - WWW) 11.11.2005, 04:46:05
myslela jsem ze se to ztratilo.

( - Mail - WWW) 11.11.2005, 04:54:24


(Dana - Mail - WWW) 11.11.2005, 12:36:50
Nezda sa Vam, ze Stana sa na Vas vsetkych dobre bavi? Alebo jej strasne chyba komunikacia s ludmi a tak provokuje, aby mohla odpovedat. Len je skoda, ze sa miesa do diskusie, kde sa ludia snazia hladat riesenie pre nestastnu matku.

Dano Alena a jeji kamaradka (Stana - Mail - WWW) 11.11.2005, 15:31:36
puvodem z kanadskeho Yukonu maji problem a musi se to tedy resit na ceske kudlance. Nemuze se to resit na socialce v Dawsonu kde ma nebo mela by mit Ondrejka zname a pratele, kde by Alena po 20 letech taky uz by mela mit vice pratel a znamych a najit pomoc pro Ondrejku tam. Kdyz je Ondrejka tak moc nemocna kazdy kostel ti tady nabidne vypomoc, kde dobrovolnici ti pomuzou jak s domem, okolo domu, i s vychovou deti, kde kostely vezmou deti ZADARMO do krouzku, do taboru, do rodin na vikendy. Jenomze o to si musis SAMA RICT. Nemuzes cekat az ti prijdou zaklepat na dvere oni. Kdyz si vezmas ze cely Yukon ma necelych 30 000 obyvatel a Dawson City ma asi 22 000 obyvatel tak kazdy zna urcite kazdeho, je to jako mala vesnice. Veris tomu ze se zde hleda reseni pro nestastnou matku? Ja tehle story neverim, protoze Alena jako Ondrejka tady pise ...ziju v Kanade a ne v Ceske republice proto tady nemam ani rodice co by mi mohli pomoct...ale za par hodin Alena co by Ondrejka tvrdi..ze ona Ondrejka je Kanadanka...sorry to jako Ondrejku donesl do Dawsonu C'AP nebo vrana? Kde ma Ondrejka rodice, sourozence, kanadska pribuzenstvo?...podle toho jak Alena pise o Ondrejcine vychove deti ...ona je velmi milovala, mazlila se s nima, ale vychova tam nebyla moc zadna, i kdyz se snazila.....sorry kanadske maminky tady deti pres obed tu 1 hodinu nechavaji ve skolach, deti se ve skole najedi a pak si hraji pod dozorem ucitelu ve skole...Alena pise ze Ondrejka i deti brala pres poledne domu, jak si pak ten maly kluk ma najit kamarady? Kde jinde nez ve skole? V krouzcich? Takze Ondrejka neslysi hlasek svych deti, neslysi to jejich volani o pomoc a jak by taky mohla, kdyz ji Alena stale tvrdi ze se to vse stalo bez jeji viny? Jeste dobre ze k Ondrejce chodi kazdy druhy den socialka. Ty deti jsou pod kontrolou psychologu a psychiatru.

Aleno poradila jsi Ondrejce (Stana - Mail - WWW) 11.11.2005, 15:37:54
aby si rekla socialce o nejakou therapii pro ni, aby ji socialka poslala na nejake parenting classes? Sorry ty znas Zdenu Frybovou vid? Tak vis jak se matka dokaze negativne na detech podepsat. Sorry ale neverim ze hledas pro svoji kamaradku pomoc, to bys kontaktovala jei kanadske akmaradym jeji kanadskou rodinu, pripadne bys sama pre Dawsonskou socialku nasla nejaky boot camp pro Reginu. Zajimavy pribeh to urcite je ale matka ma 100% zodpovednost za svoje deti.

Aknelo alias Alenko (Stana - Mail - WWW) 11.11.2005, 16:19:38
kdyby Alena tady napsal holky moje kamaradka ma obrovsky problem s detma, poradte mi jak ji muzu pomoct, popsala DETI byla by tahle diskuze o necem jinem ze? Nevim jak moc znas Kanadu zijes v Alberte? Kolik se plati u vas za najmy? Kam pujde ta svobodna matka s duchodem a se dvema problemovyma detma bydlet az ji dojde najem ktery udajne platil jeji novy partner??? Je dobre ze je pod kontrolou socialky.

Stano (Alenka - Mail - WWW) 11.11.2005, 17:23:05
Ondrejka uz davno nema s Dawsonem co do cineni. A jak jsi cetla, ma ted radu lidi, co ji pomahaji v Edmontonu. Malej kluk musi chodit na prestavky domu, protoze puvodne zustaval ve skole ale meli s nim behem poledne takove problemy, ze rekli mame, ze si ho musi brat domu. Pratele moc opravdu nema, kvuli svoji povaze. Ale ja nehodlam resit jeste Davida. Jinak Ondrejka zije sama za svoje penize, pritel na ni nedoplaci. Kdyz ma problem tak ji pujci to je pravda. Socialka k ni chodi protoze o ni Ondrjka sama pozadala, snazi se pracovat s detmi. Jenze Regina s nikym mluvit nehodla, ani s psychologu ani s psychiatristy, ani s lekari. A jak ji chces k tomu donutit? Podavas to tak jako ze socialka ma starost o to jak Ondrjka s detni zachazi, ale to neni pravda. Ondrejka sama o vsechny moznou pomoc pozadala. Vi ze ma problem a nestoji pred nim slepa. Nic vic delat nemuze.

Aleno (Stana - Mail - WWW) 11.11.2005, 20:38:53
at Andrea zkusi ve Family centre #20 9912-106 Street, Edmonton tel. 780 424 5580 rodinnou therapii, je tam anger management pro deti, comunication with children and teens, and children who need a way to express their feeling and concern, melo by to byt placeno Health Care Benefits. Mozna kdyz tam bude chodit Andrea i s klouckem a ona sama bude zapojena, nebude to Regina brat tak negativne. Meli by se naucit jako rodina vice komunikovat...Aleno kdyz ty mluvis s Andreou 1-don't take her side!!! 2-keep the conversation confidential 3-tell her "help me understand the issues from your perspective" 4-tell her try to understand the issues from your child's perspective. Good luck.

Stáňo, (Aknela - Mail - WWW) 11.11.2005, 20:43:30
Sice mi trochu uniká tok tvým myšlenek, co ale nadělám. Já si naopak, že tahle diskuze svůj účel splnila. Odřejka požádala o pomoc při problémech s dcerou, popsala situaci a byly jí poskytnuty rady. Většina lidí se podle popisu domnívala, že se jedná o drogový problém, doporučili rehab a terapii zaměřenou na stránku drog.

A pak přišla jakási Stáňa a celou diskuzi obrátila proti Ondřejce. Vytvořila si představu, že Ondřejka je jakýsi white trash, která je neschopná, všem lže, dětem ubližuje. Stáňa si vede svou a ostatní už přestávají chápat co vlastně nám chce sdělit, jelikož vytrhává slova z kontextu a připomíná zaslepeného dobrmana na stopě, drží se zuby nehty své teorie a její výkřiky do tmy přešly z roviny humorných do roviny nudných.
Takže na závěr si myslím, že diskuze svůj účel splnila a můžeme jí v klidu uzavřít.

Stáňo, (Myška - Mail - WWW) 11.11.2005, 21:12:47
proč jsi tak zapšklá, tak zlá k Ondřejce? Nevím, neznám Tě, vím jen že žiješ někde v Americe, nejspíš v Kanadě. Nevím jestli máš děti, ale nejspíš ne, a nebo hodně malé, a nerozumíš problémům s puberťáky. Regina má tu pubertu mimořádně silnou, a dělá věci, které většina puberťáků nedělá... Možná je to opravdu známka nějakých duševních problémů. To jak se dítě bude chovat v pubertě dopředu neovlivníš, a jestli myslíš, že ano, tak si přečti tento příběh. Moje známá má čtyři děti, pěkně postupně po sobě dva kluky a dvě holky. Tři propluli pubertou v pohodě, jen nejmladší holka postupně přestala chodit do školy, vyhodili ji, z druhé kam přestoupila tak taky, neučila se, kázeň příšerná. Chytla se party, určitě brala nejmíň měkké drogy, začala krást, naštěstí jen doma. Dopadlo to tak, že si pobyla rok v ústavu, v osmnácti ji odtam vykopli, opět se chytla party, rozprodala rodičům starožitnosti, tak ji v zoufalství vyrazili z domu. To ji nakoplo, skončila s partou (ne hned, chtělo to čas), našla si kluka, začala s ním bydlet a teď, kdy je jí dvacet má za sebou první ročník učiliště. Až vyhazov z domu jí otřásl a nastartoval. Vidíš, a to známá vychovávala všechny děti stejně, ve spokojené rodinné atmosféře (není rozvedená). Udělala někde ve výchově chybu? Já si to nemyslím.

holky (Alenka - Mail - WWW) 11.11.2005, 21:28:48
cetly jste knihu od Carlisle Krev me krve? Je to krasna knizka a hroznt peibeh o tom, jak taky rei deti byly perfektni a ctvrte bylo cely zivot problematicke. Skonci to tim, ze zavrazdi svoji tehotnou sestru a matka se taky pta, kde udelala chybu?
Ja si take myslim, ze diskuse svuj ucel splnila. Prisly jsme k tomu, ze Stana poradila boot camp a pak Aknela prisla s n tim ze tu cenu booth campu by mohl zaplatit stat a to myslim pro Ondrejku (ktera uz both camp shanela) to nejdulezitejsi.

Aknelo to mas pomaly mysleni??? (Stana - Mail - WWW) 11.11.2005, 22:32:12
takhle diskuze svuj ucel splnila uz v prvnim dile a podle mne byla ukoncena Vladimirem a feiky....well nekdo ma pomalejsi mysleni ze?

Stáňo, (Aknela - Mail - WWW) 12.11.2005, 01:15:30
Aspoň, že máš takhle vyvinutý smysl pro sebereflexi:)))

Jak pozoruji, tak jste (Jelenka - Mail - WWW) 12.11.2005, 07:04:53
všichni na Stáňu alergičtí a vždy se spojíte proti ní do jednoho šiku.
Zkusme o tom ale popřemýšlet s chladnou hlavou.
Rozumím-li tomu dobře, tak berete jako axiom, že v podstatě Ondřejka dělá vše dobře - a to, že se jí děti hroutí je viz major ("dcera se chytila party a jede v drogách").
Bylo by dobré se zeptat:
* kdy ty problémy s dětmi začaly?
* jakým způsobem je O. řešila?
* není dobré se zamyslit i nad tím, jaký je její nový přítel z internetu, když Alenka píše, cituji: " Puvodne on stal vic o deti nez o ni. Strasne je chtel.Chtel jim zmenit zivot. "


Jelenko, (Myška - Mail - WWW) 12.11.2005, 11:03:07
jak vidíš z mnou popsaného příběhu výše, nemusela Ondřejka udělat žádnou chybu. Nemusely být žádné problémy než udeřila puberta...Já neříkám, že třeba Ondřejka nedělala něco špatně, ale to je teď dost irelevantní. Teď musí řešit současnou situaci a odsouzení a hnojení na ni jí teda nepomůže. Ten camp by mohl být řešení, mohl by nastartovat Reginu k něčemu pozitivnímu.

Jelenko (Alenka - Mail - WWW) 12.11.2005, 15:24:48
prosim te precti si moje odpovedi v debate. Zjistis, ze Ondrejka kontaktovala kdekoho, ovsem nez se situace opravdu vyhrotila, tak to vsem bylo jedno. Zrovna tak tam mas o tom, ze Ondrejcin pritel nemel vlastni deti (se svou prvni zenou ale meli spoustu tzv.foster deti),a tak jeji deti bral puvodne s nadsenim.
Nikdo nerika ze Ondrejka je perfektni mama (ruku na srdce, existuje nekdo kdo by si o sobe mysli ze je perfektni mama?) ale vzdycky se detem venovala a delala pro ne co si myslela ze je dobre. Kdyz bylo Regine pet, tak umrel clovek ktery ji miloval nejvic na svete, i kdyz nebyl jeji biologicky otec, ale nejak zavinil celou situaci, proc Ondrejka se dala dohromady zase se svym puvodnim pritelem a narodila se Regina. Mel totiz zvlastni zpusob lasky. Tohle se stalo uz podruhe. Chodil se zenou ktera ho bezmezne milovala a najednou zacal cukat a rikat ji ze ji nechce, eventualne ji dokonce nasel partnera (prvni pripad) ci jako v Ondrejcine pripade premluvil aby se vratila k cloveku, ktereho uz nechtela ani videt. Taky jim obema rikal ze on je uz nechce a vyhazoval je z domu. Obema zenam (rozmezi trinacti let)se narodily s novymi parnery deti a tenhle clovek je bral jako svoje a miloval je. Kdyz umrel tak jim nechal cast sveho majetku. Obe zeny na nej dodnes s laskou vzpominaji jako na osudoveho partnera.. Ja vim, nedela to zadny smysl. Regine se venoval na sto procent,byl u porodu, prebaloval ji, ucil ji mluvit,staral se o ni spolecne s Ondrejkou, cetl ji detske knizky, vodil na prochazky....malokdo vedel, ze neni jeho. Ale nebyla, nemohla byt. Nechal se uz driv sterilizovvat (aby si ho nemohla pry zadna pridrzet). David ho uz ale nezajimal, zrovna tak jako nezajimal vlastniho otce. David mel vzdycky jenom maminku.

Alenko (Jasmina - Mail - WWW) 12.11.2005, 18:21:49
Odpust ale ja se v tom poslednim vypraveni nevyznam....takze kdyz bylo Regine 5-umrel kdo?Mela Ondrejka nekoho,kdo je miloval obe a Reginu bral jako vlastni?
Ondrejka se dala zase dohromady se svym puvodnim pritelem -a narodila se Regina....promin,v tom se nevyznam.
Co se stalo podruhe?
Koho vyhazoval z domu a koho strkal k jinemu?
O Davida nestal-ani biologicky otec,ani pritel?
Kdo o nej tedy stal krom matky?

promin Jasmi (Alenka - Mail - WWW) 12.11.2005, 19:15:30
od zacatku. Kdyz bylo Regine 5 let umrel clovek, ktery zil predtim s jeji matkou a ktery ji bral jako svoji. Rikejme mi Michal aby to bylo jednodussi. Michal se bal prilis velkeho vztahu a kdyz se do nej nejaka zena zamilovala tak ji rekl, ze o ni nestoji a ze ma odejit z jeho domu. Ondrejce vykladal, ze jeji puvodni partner Joe o ni stale stoji, zatimco on ji chce pryc ze sveho zivota. Ondrejka se nechala Joem presvedcit taky. Nakonec za nim sem puvodne prijela,byla to jeji laska z mladi, ktery ji pod zaminkou ze ji miluje sem dostal. Jenze kdyz prijela, tak zjistila ze zije s jinou zenou a ji podvedl.V dobe kdy se tohle odehravalo se zase snazil k ni vratit a partnerku uz nemel. No a Ondrejka s nim mela holcicku a pak syna, ale nikdy spolu nezili. Syn byl chyba z jeji strany, o tom jsem uz psala. Joe ji Navykladal, ze budou normalni rodina, zatimco mel jinou zenu v jinem stavu. Michal se zamiloval do jeji holcicky tak, ze nic jineho kolem sebe nevidel, pro Reginu by udelal vsechno na svete. Joe neprojevoval o dite prilis zajem.
David je dite milovane jenom matkou, Joe ani Michal nikdy nevnimali ze existuje.
Jarda (nynejsi pritel) byl jediny kdo opravdu Davida chtel brat. Ja vim, je to zamotany, ale v podstate Ondrejka mela v zivote dva muze kteri ji dokazali zivot poradne rozhodit. Udelala chyby? Urcite.Ja je delala taky. Jenze nekdy proste to dopadne hur a nekdy lip. Krome toho deti chtela velice. Reginu mela ve ctyriceti a Davida jeste o par let pozdeji. V tom veku je tezke chodit na potrat, zvlast kdyz zena dite chce!

Aha (Jasmina - Mail - WWW) 12.11.2005, 20:02:41
Dekuji Alenko,uz mi je to jasne.
No,takze muj nazor je -ze fakt nema cenu rozebirat kdy a jak Ondrejka udelala chybu,zvlast kdyz na prvni pohled podle vseho se jedna o normalni matku,co se o deti-normalne stara.
Resit se tedy musi nynejsi situace,ja bych na dceru byla tvrda,nevidim to totiz jinak.
Mysl ji sice zatemnily drogy ale preci jen jsou momenty kdy neni pod vlivem a uvazuje jasne.
Stana zde dala spoustu informaci,ikdyz cele chape jinak-tyhle info. se mohou hodit pro chlapce.-Je mu teprve 9 let!Jeste se da ohybat jako mlady stromek.
Nad Reginou je dnes treba radikalne vyrknout verdikt-na lecbu a izolace od rodiny.
Aby byl cas a sila na kluka.
Nenechat ho proboha samotneho s videem,TV a pocitacem!
Aktivity,snad nejaky sport-kde se vybije z agresivity.
Fotbal,hokej,nebo kone,at zacne ted,pozdeji bude pozde.

Jasmi (Alenka - Mail - WWW) 12.11.2005, 20:50:34
nechci predbihat, snad tady bude pristi tyden dalsi pokracovani. Ondrejka opravdu behem techhle par dni se nemohla koncentrovat na syna dostatecne. Ted se to vsechno meni.
Dik

Alenko (Mrska - Mail - WWW) 14.11.2005, 02:52:42
Mrsko, Aleno koukali jste v sobotu vecer (Stana - Mail - WWW) 14.11.2005, 14:32:38
na ten program o mladych satanistech? Natasha se narodila matce, ktera jako tehotna odesla od manzela. Vychovavala Natashu se svym novym partnerem, ten se male holcicce stal otcem, nez sla Natasha do skoly, tak matka Natashi rekla, ze ten kdo ji vychovava neni jeji biologicky otec, rekla Natashi kdo je jeji pravy otec. Matka vedela ze to cele mestecko vi a holcicka by se to stejne dozvedela, tak at to vi radeji od ni. Natashou to otraslo, ztratila viru v dospele a viru v matku, rikavla ze nikomu se neda verit. Otcim zemrel a biologicky otec o holku nemel zajem, tak Natasha zacala kazdemu rikat ze jeji otec je satan, zacala se zajimat satanismem a spolu s jinyma 5 problemovyma detma vytvorila partu-pentagramy, cerna magie, carovani. Uz od 12 let mela problemy s policii-uteky z domu, kradeze, vandalismus, drogy, cela jeji parta byla policii znama, meli u policie rejstriky. Kdyz bylo Natashi 16 let spolu partou vyjeli ukradenym malym autickem z mesta, na prvnim odpocivadle se nalepili na mlade manzele se dvema malymi detmi a velkym autem, spolecne odjeli na nejblizsi paseku odkuz se ozvalo se 17 vystrelu. Privolana policie nasla jako 2 krize mrtve rodice a pres prsa meli polozene umirajici deti, holcicka druhy den v nemocnici zemrela, chlapecek na jedno oko oslepl, ale prezil a ted ho vychovava babicka ve Svedsku. Cela vrazda byla ritualne udelana, zena mela v podbrisku tri rany pistoli ve tvaru V, muz mel v podbrisku dve rany -kdyz das tela mrtvych na sebe udala to satanisticky pentagram. Ty mlade satanisty chytili v ukradenem vanu na dalnici 666 a kazdy z nich mel u sebe nejakou malickost od zabitych obeti -Natasha mala fotografii zabiteho muze s jeho dcerkou. Cela parta dostala dozivoti.

Stano (Alenka - Mail - WWW) 14.11.2005, 17:53:14
nemame televizi, takze nedivala. Ale je to strasne Ta neuveritelna krutost tech decek....kde se to v nich bere?
A vis co je zajimave? Regina se hlasi k satanismu (nevim, jestli si uvedomuje co to vubec ne) nosi cerne obleceni, cerne vlasy...Divala ses na www.nova.cz Na vlastni oci, sousedka odnaproti. Ruska detska lekarka, ktera je masovy vrah. Chytili ji v Cesku.Ubili k smrti 10ti leteho kluka. Ubili, protoze jim dosly patrony.

Stano, nedivala (Mrska - Mail - WWW) 15.11.2005, 00:55:47
ale je to hruza. Jak nekdo muze udelat takovou silenost, brrrr. Je mi z toho na nic.
Alenko, spousta mladych dneska nosi cerne obleceni, ja bych to tak zle nebrala. To jsou vlivy ve skole. Byla jsem vydesena jak moc dulezite je ve skole nekdam "patrit". Kdyz jsme si o tom s mladym povidali, zarazilo mne to. A neni to o drahem obleceni, nebo botach, jako v Cesku. Je to o BARVE obleceni, vlasu...tetovani...co ja vytrpela ale prezili jsme to. Tetovani se nekonalo, vlasy se nebarvily a obleceni bylo cerne. no jo, v necem ustoupit musim :))) Nechtela bych mit male deti, zda se ze to bude cim dal horsi.

Mrsko (Alenka - Mail - WWW) 15.11.2005, 01:30:29
ja mam tak nenormmalni deti, aspon to vetsi ze se ho nikdy nic nedotklo a nezajimalo. Kdyz ostatni chodili v sirokejch plandakach, on nosil dziny a vypasovane triko, dlouhe vlasy nosi kdyz ostatni se barvi na zeleno a holi hlavy. Nikdy se nesnazil byt in. Byl vzdycky sam sebou. Svoje dlouhe vlasy ale miluje. Bude mi silene silene chybet. Nikdy se nestydel pred svymi vrstevniky vodit za ruku, kdyz jsem nemohla chodit, vsemozne mi pomahat. Mladsi, za toho bych moc ruku do ohne zatim nedavala, vlitl ted do puberty no a co mam povidat.....

jooo, puberta (Mrska - Mail - WWW) 15.11.2005, 02:05:57
nikdy jsem nevedela ze to muze byt tak narocne (ja byla hodnej pubertak) dokud nas to nechytlo doma!!! Ten muj starsi chlapicek byl tak strasne hodnej, milej a stydlivej kluk, vubec s nim nebyly problemy. Maminka se mne porad vyptavala co muj pubertak a ja ze nic, je skvelej. A pak to prislo jako kdyz v komine zafici...a nez jsme se z toho otrasli tak jsme to prozivali s tim mladsim. Uff, zestarli jsme z toho blaha.

jooo, puberta (Mrska - Mail - WWW) 15.11.2005, 02:07:04
nikdy jsem nevedela ze to muze byt tak narocne (ja byla hodnej pubertak) dokud nas to nechytlo doma!!! Ten muj starsi chlapicek byl tak strasne hodnej, milej a stydlivej kluk, vubec s nim nebyly problemy. Maminka se mne porad vyptavala co muj pubertak a ja ze nic, je skvelej. A pak to prislo jako kdyz v komine zafici...a nez jsme se z toho otrasli tak jsme to prozivali s tim mladsim. Uff, zestarli jsme z toho blaha.

ééé? (hippie - Mail - WWW) 15.11.2005, 09:27:13
Mluvíš o svém partnerovi, který Tě opouští, nebo o svém synovi, který vylétá z hnízda?
Promiň mi to rýpnutí, ale píšu to proto, aby ses nad tím zamyslela, není to úplně zralý postoj.

(to bylo pro Alenku) (hippie - Mail - WWW) 15.11.2005, 09:28:57


hippie (Alenka - Mail - WWW) 15.11.2005, 13:22:38
ze mi syn bude chybet? Vzdyt je to pochopitelne! Bude nam chybet moc. Nezapomen ze ty zijes nekde jinde, kde neni problem aby decko prijelo na vikend, aby prijelo proste kdykoliv. Misha bude ted jeste rok blizko (550 km) takze na ty delsi vikendy prijede,i kdyz teda ted sem uz nejezdi zadnej autobus, takze bude muset stopem) ale pak uz bude 6000 kilometru daleko a uvidim ho asi jednou do roka. No a je toho vic.....pochopitelne kazda mama je nestastna kdyz ji deti odletaji z hnizda.

hippi (Alenka - Mail - WWW) 15.11.2005, 15:52:45
prosim te precti si, co jsem napsla:). "Bude mi silene silene chybet". Nic o tom, ze budu nestastna. No a kdybych byla i nestastna ze se s nim budu videt jednou do roka? Ze kdyz budu mit nejake vnuky ci vnucky, tak kdo vi, kdy je uvidim? nebylo by to normalni? Kazda mama touzi mit deti blizko. Kazda mama trpi kdyz odchazeji z domu. Aspon kazda ceska mama. Americanky a Kanadanky to tak neprozivaji.

Mrsko (Alenka - Mail - WWW) 15.11.2005, 15:57:21
prosim te, kdy ty problemy s klukama zacaly? Muj mladsi je ted desne drzej, vi vsechno, od vseho ma klice.....doufam ze starsi to uz ma za sebou. Taky se bouril jednu dobu ale bylo to velice mirne. Spis zase jenom tim, ze byl drzej doma a to jeste teda nikdy ne na mne.

hippi nechme to (Alenka - Mail - WWW) 15.11.2005, 19:15:34
asi poprve co ctu tvoje prispevky tak ti nerozumim:)

To se stává, zvlášť v psaným dialogu :-) (hippie - Mail - WWW) 15.11.2005, 20:46:15
Tak si z toho nic nedělej a dobrou.

no hippie, co do tebe vjelo??? (Mrska - Mail - WWW) 16.11.2005, 04:14:50
jses to opravdu ty, nebo se za tebe nekdo vydava??? Nerozumim ti a nechci se hadat. Tentokrat jsi ale pekne ujel.
Alenko, ticha voda brehy mele a ja to zazila na vlastni kuzi. Byl hodnej, stydlivej, a chytrej kluk. Pak zacal s partou (tak tretim rokem na high school) zacaly problemy a my jsme to vcas nepodchytli, ba ani jsme nevedeli ze bysme to meli podchytavat. Mysleli jsme si, ze z toho vyroste. Ty opravdu velke problemy zacaly az v jeho 21 letech, uz byl z domu.

A co 'Boot Camp' ? (Peter - Mail - WWW) 17.11.2005, 21:09:15
V USA a Kanade (ziji zde uz 37 let)maji tak zvane boot camps, kam rodice posilaji ty, ktere uz proste nemohou zvladnout. Kamp je vedenej na zpusob vojenskych 'prijimacu' v byvale CSSR.
Videl jsem radu dokumentarnich poradu, primo z tech kampu. Vzalo to nanejvyse tva tydny nez privedli vychovatele (byvali serzanti z armady) na spravnou cestu. Ti spratci za tyden, dva volali z placem domu at si je rodice odvezou domu. Ziji v Ontariu u Toronta.

!!!POZOR!!!Sháníme brigádu na léto (Eliška Kamasová - Mail - WWW) 03.05.2007, 09:10:12
Ahoj,jsme dve 15-ti leté dívky z Brna, které shání na léto brigádu.Je nám jedno co to bude,nepohrdneme opravdu ničím.Potřebujeme si vydělat na učebnice do skoly.Jsme opravdu spolehlivé.Předem mockrát dekujeme!!!!!

hledam brigadu (Viola - Mail - WWW) 03.05.2007, 17:59:14
Dobrý den. Shaním brigádu:)
Už mi bylo 15 let. Bydlím v Sedlčanech.
Ráda bych nakou brigadu kdekoliv v Praze. v Praze mam kde spat-to je bez problemu ale potrebovala bych brigadu o vikendy tzn-v patek odpoledne a o vikendy. Budu rada za jakoukoliv nabidku..:) dekuji moc predem..

Sháním nutne brigádu (Lucka - Mail - WWW) 11.05.2007, 08:07:32
Jemi 15 a sháním nutne brigádu v okolí Českých Budějovic za jakou koliv cenu na hodinu.Čekám odpověd dekuji

hledam brigadu (věrka - Mail - WWW) 13.05.2007, 09:56:41
je mi 17 let a¨chtela bych tak na měsic aji na dva placenou brigádu třeba roznášet letáky bo tak ruzne...a byla byc hrada kdyby ste se mi ozvali na e-mail předem děkuji

hledám brigádu (Patrik - Mail - WWW) 17.05.2007, 19:32:47
Je mi 16 let a jsem z Kyjova. Sháním brigádu na měsic červenec popřípadě i na srpen (záleží na domluvě). Prosím ozvěte se mi na e-mail a předem děkuji za odpověd

brigáda (nikol - Mail - WWW) 27.05.2007, 15:04:08
dobry den je mi 15 let a rada bych si sehnala nejakou brigadu nejlépe v Ostravě přez letní prázdniny.Rada se pohybuji mezi lidmi ,jsem komunikativni, přizpůsobivá a zládla bych vše..Předem děkuji za odpověd

hlídání (bára - Mail - WWW) 28.05.2007, 18:14:02
ahoj je mi 12 a chtela bych nakou brigádu prosím kdyžtak se ozvěte na icq:374342306
dekuji všem