[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
... ALE MŮŽEME ZŮSTAT KAMARÁDI - CO TY NA TO?
Rubrika: [poradna]

Ahoj Daniela! V máji 2004 som sa rozviedla. Môj bývalý muž ma podvádzal s jednou kolegyňou,ktorá rad radom rozbíjala manželstvá. Aj naše. Na podnet jednej kamarátky som si dala zoznamovací inzerát cez internet a zoznámila som sa s viacerými chalanmi, ale iba jeden ma zaujal. Stretávali sme sa až do posledného predľženého víkendu, kedy som za ním bola v Nemecku a zistila som, že aj on ma podvádza s inou ženou.

    


     Rozišla som sa s ním. On mi však tvrdí, že mi nechcel ublížiť, že ho to veľmi mrzí, že aby sme zostali aspoň kamarátmi. Že ma nechce úplne stratiť, pretože si myslí, že by sme mohli byť dobrý pár. Ale necíti nejakú veľkú lásku ani ku mne ani k tej druhej dotyčnej. Hoci si skutočne vie predstaviť život so mnou ako so životnou partnerkou. Veľmi ma ranil a ja som mu povedala, že ho už nechcem vidieť ani počuť. On však píše sms a telefonuje mi. Zakaždým ma to veľmi zraňuje, hoci pri myšlienke, že ho už neuvidím a nebudem ani počuť mi nie je o nič lepšie. Možno je to čerstvé a časom sa budem na to pozerať inak, ale ja si uvedomujem, že takéto veci už nikdy nechcem zažívať, preto hľadám príčinu. Nezdá sa mi to náhoda,že som opäť natrafila na to isté.


     Neviem však prísť na to, prečo sa mi to deje, čo sa mám naučiť. Veľmi by som to chcela pochopiť, aby som sa v budúcnosti takejto bolestivej situácii vyhla. Prosím poraď mi, kde môže byť problém? Viem, že som toho napísala veľmi málo, ale ak niečo budeš chcieť vedieť viac, opýtaj sa a ja odpoviem. Ďakujem. Valeria.


ODPOVĚĎ:


     Milá Valinko, v poměrně krátké době je to několikátý dopis na podobné téma: nevěra a pak dotaz, zda je možno zůstat kamarády… Protože: jak báječné by to bylo, mít fajn kamarádku na telefonu, občas jí zavolat, sejít se, pobavit – a už nic víc závazného. Jo, a samozřejmě, že se ještě nezapomene zmínit, že by si docela dobře uměl představit, že byste mohli být spolu na stálo…


     Jak se to říká? „Nevinná prostoto…“ Jo, věřím, že v tomhle skutečně žije mnoho lidí – věří, že jednou, snad, budou pro svého partnera těmi jedinými, opravdu věrně milovanými…


     Valinko, v tobě není nic špatného, nedávej si žádnou vinu, ale pravda je, že prostě jsi naprogramovaná na slušně řečeno „závadové typy“ J. Prostě: nelíbí se ti nějakej „buchťák“, zmámí tě spíš Don Šajn J. A bohužel, ty to s nimi neumíš.


     Ano, i takový přelétavec jde zkrotit, když padne kosa na kámen. Určitě mnozí z vás znáte příklad – kdy absolutní nevěrník najednou sám šílí žárlivostí… Ale, bohužel, ty to s nimi neumíš. Takže pro příště: hned jak si nějakého vybereš, sama si rozeber, co se ti na něm vlastně líbí, proč tě přitahuje. A zjistíš-li, že je to právě ta vábivá nejistota, doporučuju studenej hadr na čelo a pryč od něj!!!


     Jinak – ještě k tomu současnému: moc by ti prospělo, kdybys situaci dokázala „dohrát do konce“, zvedlo by ti to sebevědomí a snad i něčemu naučilo. Takže: Klidně mu zase odepiš, sejdi se s ním, užij si hezkých pár hodin (myslím tím, být obletovaná, třebas jít někam do restaurace, zatančit si, do divadla – atd.), ale v žáááááádném případě!!! si ho nepřipusť k tělu… To nedovol, ale současně neodmítej… Prostě jen naznač, že „dnes neee“. Hele, nádherně to říkaj Američani: „ještě na to nejsem připravena….“ J.


     Věř mi, postupem času ho budeš vidět v jiném světle. A stejně tak – věř mi, že on se bude překonávat. Protože na něco podobného (aby oběť včas nepodlehla jeho osvědčeným svodům) není zvyklej. Jak říkám, ale musíš vydržet. A posléze to skončit! Ne, opravdu nepřipadá v úvahu, že by se polepšil… Ale ty bys si zvedla sebevědomí, protože bys nebyla ta ponížená, opuštěná… Neboť ty bys se s ním nakonec rozešla, ty, o své vůli… Já vím, tohle chce nervy, ale věř mi, když to dokážeš, dostaneš se „nad věc“. Zauvažuj o tom…


daniela@kudlanka.cz

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Vypadá to tak, (NČ - Mail - WWW) 07.11.2005, 07:08:46
že zřejmě ve slovenckym jazyce se nevykytuje slovo hrdost!

Taky reakce :) (Karel K. - Mail - WWW) 07.11.2005, 07:52:13
Přeji hezké ráno :)

Budu s Kudlankou souhlasit v tom, že některé ženy "přitahují" ne zrovna vhodné partnery. Respektive je nejen "přitahují," ale ještě k tomu si je samy (blbě) vybírají :).
Co se toho stávajícího týká: tady asi záleží nejvíce na tom, jak moc je pro Tebe důleživá věrnost. Pokud ne nějak zásadně, pak bych se asi přiklonil ke Kudlančině receptu. Pokud se Tě ale tato vlastnost dotýká (což se mi zdá, že ano, když ses právě lvůli nevěře rozvedla), pak bych milému pánovi jasně vysvětlil situaci a tradá....
Otázka, zda mohou být bývalí partneři přáteli: myslím, že je to velice ojedinělé (sám znám ve svém okolí jeden jediný případ). Osobně se svými bývalkami nepřátelím a myslím, že dělám dobře.
A pokud by mělo jít o přátelství, kde by jeden chtěl "více," tak do toho bych vůbec nešel.

No, přeji Ti lepší ruku při výběru dalšího partnera :)

Nevím.. (Kamila - Mail - WWW) 07.11.2005, 09:38:51
Daniela má sice příjemnej nápad, ale já bych to neuměla. Obávám se, že je třeba ho odstřihnout. Napořád....kamarádit nebo občas se vídat by možná šlo až po určitý době, ale teďka to bolí. Já teda nejsem takovej střelec, abych si to dokázala takhle užít. A jo, opravdu je třeba se začít rozhlížet v jiných vodách...zkrátka si po prvních pár rande (nejlépe hned na druhém) ujasnit, co si kdo od vztahu slibuje...aspoň náznakem!

Valerie, (hippie - Mail - WWW) 07.11.2005, 09:49:07
Kudlančina rada na "dohrání do konce" je dobrá, pokud si tedy chceš touto cestou zvedat sebevědomí a pokud se chceš dotyčnému trochu "pomstít". Já osobně bych obojí považoval za ztrátu času, ale každý jsme jiný. Takže ať už po vykonané "pomstě", nebo raději hned, ukončil bych naprosto veškerý kontakt. Protože přátelství nelze budovat s někým, po kom toužíme a jehož nabídnuté "přátelství" nás zraňuje. Nevím, jaké kvality kromě mileneckých má ten pán, aby mohl být dobrým kamarádem - zkus se nad tím cvičně zamyslet, je to s podivem, ale velmi často milujeme jedince, se kterými by nás nenapadlo se přátelit, kdyby tam nebyla ona "chemie". Ale i kdyby opravdu měl co nabídnout jako kamarád, nejde to hupnout ze zhrzené lásky rovnou do přátelství. Já narozdíl od Karla se svými "bejvalkami" kamarádím, s tou, se kterou mám děti, dokonce velmi intenzivně, ale vždy to muselo projít přes tu fázi odpoutání se. Musel jsem dojít (a nebo ta bejvalka) do fáze, kdy už jsem bezpečně cítil, že s ní už ne, že už bych ani nechtěl a že je to takhle "dobře". Pak mě totiž její přítomnost nezraňuje, ale obohacuje. K tomu je někdy potřeba dost dlouhá doba "sejití z očí" a odstup.
No a teď k tomu nejdůležitějšímu:
Ptáš se po příčině (velmi správně si uvědomuješ, že to, co se nám v životě děje, vždy nějakou příčinu má). Musím Tě zklamat, pokud očekáváš, že se to dozvíš tady. Hledání příčin trvá hodiny terapeutické práce, což nelze udělat na dálku po internetu (i když věřím, že i tací kabrňáci by se našli, když si vzpomenu na naši debatu s masterem o šarlatánech :-)). Takže bych byl velmi opatrný dělat tu závěr ze Tvých dvou "nehod", že si vybíráš nevěrné partnery. Vzhledem k tomu, že k nevěře lze svést za určitých podmínek jistě nadpoloviční většinu lidí, je velmi pravděpodobné, že se nám "parohy" přihodí, aniž bychom na tom měli nějaký zásadní podíl. Na druhou stranu i to, že si tento typ hochů vybíráš, je klidně možné. Pokud bych se já chtěl dozvědět víc, vyhledal bych terapeuta partnerských vztahů, nebo bych si aspoň přečetl raději více knih na toto téma; jsi-li schopna sebeanalýzy a sebereflexe bez příkras, můžeš se leccos dozvědět i "samostudiem".
No a nakonec i já Ti přeju příště šťastnější volbu :-)

(mamča - Mail - WWW) 07.11.2005, 09:55:42
Ne, nemůžete zůstat kamarádi, protože oba od toho očekáváte něco víc. Ty, že on se "napraví" a bude z něj ten věrný "táta od rodiny", a on si od toho slibuje, že Tě časem ukecá, a bude mít další, vždy ochotnou, ovečku do svého harému.
Musíš si rozmyslet, jestli chceš být jednou ze stáda, nebo "ta jediná".
V druhém případě si hledej někoho s jiným náhledem na život.

Asi jsem to nevysvětlila dost ... (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 07.11.2005, 12:30:12
Já opravdu nemyslím, aby se "stali kamarádi", o to tu přeci vůbec nejde, přátelé. Ale aby se naučila I TAKOVÝM, JAKO JE ON, říkat "ne"... Když se rozejdou z fleku, nastává právě ta situace, jakou V. popisuje: je nešťastná a přemýšlí, jestli to přeci jen... atd. To, že ho postupně "odstaví" (připomínám a zdůrazňuji, že bez jakéhokoliv dalšího milostného kontaktu), jí dá možnost se uzdravit z onoho stýskání si, vyrovnat se, uzavřít to především v sobě.
Milej NČ - musím ti říct, že bohužel, v lásce se moc o hrdosti nemluví... a občas se na tohle téma ujede. Ale - to se občas musí odpustit, nebuď na Valinku zlej... Věřím, že se naučí!

Bezbožná Kudl (NČ - Mail - WWW) 07.11.2005, 12:44:45
I já sem vobčas byl smutnej, a určitě zase někdy budu, i bysem třeba něco navíc, ale NIKDY bysem nepřijal nabídku "zvostanem kamarádi". To je degradace uplně všeho. Příšerná!

Valeria, ja zkusila "zvostat iba kamaradka" (mila - Mail - WWW) 07.11.2005, 13:09:37
a dodnes toho lituju, protoze.. protoze.. pokud by vztah skoncil vzajemnou dohodou a oba zucastneni na tom byli citove stejne, tak snad.. jednou se mi to povedlo, ale je fakt, ze dotycneho jsem nikdy prilis nemilovala a byl to v podstate porad kamarad, takze rozchod ani nebyl rozchod a pokracovalo kamaradstvi.. ale pokud toho cloveka milujes a pak to z nejakeho duvodu skonci (a ne tvou vinou), tak je nejlip skoncit kontakt.. protoze jinak se ti to plete to dalsiho zivota a nejsi schopna zacit nic noveho poradne.. a porad si myslis, ze treba vlastne konec ani neni atd.atd... proste ztraceny cas..

Trochu mimo téma: (Sigmund Freud - Mail - WWW) 07.11.2005, 16:41:41
proč někteří z vás tzv. citují nebo dávají část slovenských vět do uvozovek apod. prostě tak nějak divně "parodují" slovenský jazyk. Vždyž slovenština je čechovi plně srozumitelná. Cítím v tom takový divný "podtext". Zkuste si to obrátit (ČJ/SJ), jaké by to bylo, kdyby to bylo ... prostě je mi to minimálně divné. (samozřejmě se s tím setkávám, hlavně v Praze, často - v ústním podání - a je to dosti xenofobní - teď to nemohu takto posoudit, neznám bezprostřední motivy pisatelů(?) )

A k tématu: Daniela to napsala pěkně, každý ale nemá ten talent, nebo nadání, takhle "vítězit" ... přesto (třeba z fotbalu) může jedno dobré "dohrání do konce" otočit celou sérii proher. Kdy se to podaří Spartě? :-)

(Yta - Mail - WWW) 07.11.2005, 18:18:37
Sigmunde, mne to naopak prijde mile, ze aspon neco z te slovenstiny ostatni pouzili ve sve odpovedi. Misto zesmesnovani v tom vidim snahu se ji priblizit, ale neziji v Cechach, tak to mozna chapu spatne.
Jinak Valerie, neztracej s nim uz cas a zacni hledat v jinych vodach. Hodne stesti v dalsim hledani.

Trochu mimo théma (NČ - Mail - WWW) 08.11.2005, 07:42:56
Už Masaryk píše, že slovenština nejni jazyk, nýbrš nářečí.
Já s ním naprosto souhlasím.

Sigmunde Freude, (mila - Mail - WWW) 08.11.2005, 09:14:03


Sigmunde Freude, (mila - Mail - WWW) 08.11.2005, 09:15:19
ja mam slovenstinu rada a vubec jsem nic nemyslela jako parodii.. Omlouvam se timto, zda jsem nekoho urazila

áNO, VRÁŤTE NÁM SLOVENSKÉ INSCENÁCIE ! (Wendy - Mail - WWW) 08.11.2005, 13:14:30
Chcela bysom pondelnajšie večery so slovenskými inscenáciemi. Veď to nárečie je také pekné, spevné. A aký bol macher Dočolo !

(ahoj - Mail - WWW) 17.11.2005, 23:59:50
souhlasím s Mílou : 07.11.2005, 13:09:37
vystihla to přesně

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: