[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
DISKUZE - "AŤ VŠICHNI VIDĚJ´, ŽE MY NA TO MÁME!"
Rubrika: [téma]


„Za pár dní máme Vánoce!“, tahle věta už straší asi 80% rodin, ať už s dětmi nebo bez dětí. Stačí se podívat do hypermarketů – jsou přeplněné lidmi, kteří nakupují jako rozumu zbavení… alespoň na mě to tak působí. Když občas sleduju u pokladen obrovsky naložené vozíky a cifry, co za to zaplatí… Vánoce se stávají čím dál tím dražší a každý rok se sahá do pěněženky hlouběji. Nemluvě o tom, že v posledních letech je trend, brát si půjčky už i na dárky (a splácet je pak téměř do dalších Vánoc). Lidé kupujou věci, který nepotřebujou, za peníze, který nemaj….

    

     Nepřijde vám taky, že Vánoce jsou každým rokem čím dál tím dříve? Díky reklamám, které nás bombardují, kam se podíváme – v letácích ve schránkách, v televizi a samozřejmě všudypřítomnou vánoční výzdobou – už jsou snad od října. Některé reklamy mi přijdou i dost uhozené, ale musím uznat, že jsou na dětský mozeček hodně působící. Však to víte sami – např. zrovna běží reklama nejmenovaného hypermarketu, kde děti píšou Ježíškovi na dětském psacím stroji a dopis odnáší robot pro kluky… Psací stroj stojí 1000,- a robot 2000,-… A nekupte to… mě to nepřijde zrovna nejlevnější a pro děti nejpotřebnější. A řekněte sami, které dítě si dnes dokáže představit jen několik dárků pod stromečkem? Jenže – jak jsem říkala,  právě děti jsou nejvíc ovlivnitelný..    

      Proč už se žádné dárky doma nevyrábějí? Vždyť dřív to spoustu lidí potěšilo.  Dnes už ne? Byly to dárky zhotovené od srdce – může být takový dárek za 2000,- kupovaný od srdce? Pro mnohé z nás určitě ne! Tak proč lidé tolik nakupují? Možná proto, "aby je ti obdarovaní nepomluvili" -  a docedla určitě proto, že „není čas…“ – teď totiž není čas skoro na nic…

     Mě osobně by se líbil dárek vyrobený, nad kterým jsem strávila nějaký čas. (Možná mi zase v reakcích dáte co proto, ale jsem domácí kutil. Ráda bych své známé kamarády obdarovala např. květináčkama, které jsem ozdobila ubrouskovou technikou. Ale už i z toho mám strach, jak by se na to tvářili… A už vůbec nemluvím třebas o ručně pleteném svetru, čepici… atd. tohle asi už zmizelo.)     

     Vánoce se stávají pomalu děsivou příšerou – uklízecí dřina, obrovské vaření a pečení jídel, která se pak budou skladovat, dojídat...  

Alena Blažejová, Ústí n. Labem

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

souhlasim (MarK - Mail - WWW) 06.11.2005, 18:07:48
kdyby tak slo jenom o splaceni darku do pristich vanoc... casto si clovek muze vzit uver na vanoce, kterej bude splacet i nekolik let... to mi prijde fakt drsny. naproti tomu ja osobne (nejsem na tom tak spatne) si myslim, ze vsechno, co potrebuju, uz mam, takze jsem skutecne rad za veci osobnejsiho razu... ted jsem si oblibil teply ponozky od maminky, a uz jsem si od ni k vanocum objednal dalsi :)

baj, MarK.

nojo, bohužel (Kamila - Mail - WWW) 06.11.2005, 18:19:50
ve spoustě rodin to takhle funguje. Nebudu to tak dělat...vánoční úklid nepěstuju, uklízím průběžně. Peču 3 druhy cukroví, pro atmosféru a proto, že je všichni mají rádi. Na dárky bych si nikdy nepůjčila, to se mi zdá být zcela nesmyslné. Bohužel masáž dětí televizí je náročná a nějak nevím, jak z toho ven - sobotní a nedělní pohádky jsou tradice, takže ty reklamy jsou jaksi součástí....

(Naina - Mail - WWW) 06.11.2005, 19:57:09


Tak už i tady.... (Naina - Mail - WWW) 06.11.2005, 20:08:50
(Omlouvám se, nedopatřením jsem prvně klikla, kam jsem nechtěla:-))

Ono je to každý rok stejné - v televizi nám začnou masírovat mozek reklamy na věci, bez kterých se určitě neobejdeme, v obchodech vyvěsí vánoční výzdobu a na internetu se objeví série článků, jak se z Vánoc staly svátky konzumu a kam ten svět spěje.:-))

MMCH - proč myslíte, že drahý dárek nemůže být koupený od srdce?

Naino, (kiwi - Mail - WWW) 06.11.2005, 20:15:37
myslím, že Alena v diskuzi nechtěla přímo říct, že drahý dárek nemůže být od srdce, spíš že dnes už se ty "levné" dárky mnozí bojí dát, aby nebyli pomluveni, nebo prostě že nemají čas něco dělat, nebo ještě spíš přemýšlet, čím tomu druhému udeělat ale oooopravdu radost. A tak se prostě koupí "něco", pokud možno hodně drahého a módního, aby se dodržel úzus. Jo, a je naopak fajn, že alespoň na internetu se najde pár lidí, kteří ještě věří na to, že vánoční dárky by měly být především pro potěchu a ne pro dokázování si něčeho.
Prostě - proč tedy, podle tebe, lidé kupujou tak šíleně drahý dárky, proč si půjčují? K čemu je to, podle tebe, dobré?

kiwi (Naina - Mail - WWW) 06.11.2005, 20:39:00
No, asi jim dělá radost, že se můžou předvést, jak honosné dary mohou dát. Bych si tak tipla. A jestli jim to tu radost udělá, tak proč ne? Však je to jejich věc.

Já se letos chystám nějaké dárky koupit, některé z nich budou asi i dost drahé, ale vím, že se tím trefím. Třeba můj otec si děsně užívá při návštěvě naše křeslo, ale sám by si ho nekoupil, protože "už to nemá cenu":-)) A pár dárků se chystám vyrobit - vymyslela jsem si pro děti ze širší rodiny trička s namalovanými měsíčními znameními a jménem na zádech, pro kamarádky ručně malované hedvábné šátky... Doufám, že jsem se nepřecenila:-))

Naino, to je báječnej nápad!!! díky!!! (kiwi - Mail - WWW) 06.11.2005, 20:43:01


A co komu brani... (Johanka - Mail - WWW) 06.11.2005, 20:43:15
...udelat si to presne tak, jak chce on?

U lidi, ktere znam a vim, ze jsou ze stejneho testa, kupuju veci, ktere vim, ze jim udelaji radost - a jednou je to za dvacet korun, jednou treba za ctyri tisice, cenu neresim, resim tu vec samotnou, a stejne tak oni.

A pokud si nejsem jista, zda se trefim do vkusu nebo cenove narocnosti, tak to mam treba se sestrou, kdyz jsme obe stylem zivota uplne jine, tak se proste tradicne dva mesice pred vanocemi domluvime, co ktera chceme, a je to.

Reklamni masaz neresim, televizi nemame, ze jsou precpane hypermarkety, je mi jedno, nechodim tam, ani bezne ani na vanoce, vetsinu darku tradicne nakupuju v knihkupectvi :)

Proste ono by to tak nebylo, kdyby to tem lidem nevyhovovalo, zaroven ale nikdo z tech, komu se to nelibi, neni nucen se "zaclenit do proudu". Nikdy jsem nepozorovala, ze bych mela nejake problemy se zaclenenim do spolecnosti jen proto, ze nemam telku a nechodim do hypace ani do mekace :)

(Uklid a cukrovi, to uz vubec - uklizim, kdyz je bordel, meju okna, kdyz pres ne neni videt, no a na rocnim obdobi fakt nezalezi :). Cukrovi delam dva druhy, ktere mi chutnaji, protoze stejne maminky napecou a nikdo to pak neji, tak co to prozivat :)).

kiwi, a který nápad konkrétně?:-)) (Naina - Mail - WWW) 06.11.2005, 20:44:53


Naino, ta trička - (kiwi - Mail - WWW) 06.11.2005, 20:49:24
na malované šátky bych si fakt netroufla... Hele, ale to musí být nádherný, nemohla bys je ofotit a dát taky na Kudlanku? Určitě by se to líbilo i všem ostatním. Jak ta trička, tak samozřejmě ty šátky!!!

kiwi (Naina - Mail - WWW) 06.11.2005, 21:13:44
Šátky budou moje premiéra, ale mám pár dobrých rad od kolegyně z práce, které vypadaly jednoduše (napřed je celé obarvila v Duze a pak na to namalovala javorové listy - vypadalo to skvěle). Trička asi budu savit, to je nejjednodušší a při tom množství... (pro osm dětí).

Letos (Alicka - Mail - WWW) 06.11.2005, 21:53:33
to vyresim uplne nove. Koupim rodicum Gift Certificate na Groceries. Protoze kazdy rok mi maminka vse vraci zpet do obchodu. Takhle bude mit nakoupeno na cely rok. Tak a je to. Kdyz jsme byli s manzelem mladsi dostavali jsme od manzelovych rodicu taky takove certifikaty a vzdy se hodily. Co vy na to?

Aličko. (wendy - Mail - WWW) 06.11.2005, 22:11:34
tohle jsme ještě nepoužili,ale pro mnohé to může být dobrý tip. Lidi si taky dávají dovolené, třeba.

Kamilo, dělám to podobně jako jsi psala ty, vygruntovat musím po ukončení chalupářské sezony, protože to byt potřebuje a pak už přece stačí uklidit průběžně. Postaru mohly bláznit ženy, které nechodily do práce. Cukroví pro atmosféru pečeme s mamkou, pouštíme přitom koledy a vzpomínáme, je to fajn. A dárky ? Na reklamy kašleme, vymýšlíme sami. Třeba letos dostane mamka portrét vnoučka s nevěstou, manželovi jsem nahrála na kazetu Lofoty, kam jsme se z Norska bohužel nedostali a on toho litoval, že je neuviděl, zimomřivé kamarádce pletu ponožky ty prý hodně vydrží. A tak dál. Dohromady si pak kupujeme jeden drahý dárek. Zkrátka - vánoce máme rádi, protože - a to je hlavní, jsme všichni pohromadě. Jo - a pejskům v útulku koupíme piškoty...

Johanko ty různé hyper a super a jiné markety taky nesnáším, a teď se nás ještě ke všemu snaží otrávit zeleným masem - fuj !

Takže všem - VESELË VÁNOCE.

Aličko, (Naina - Mail - WWW) 06.11.2005, 22:12:27
mě by tím neuctil, ale třeba to vašim vyhoví.

Johanko, (hippie - Mail - WWW) 07.11.2005, 00:29:33
mám to do puntíku stejně. A děti si napíšou Ježíškovi, položí to na terasu, Ježíšek (já :-) to v noci sebere, přečte a má jasno. Naštěstí s Ježíškem soucítí, tak si toho zase tak moc nepřejí, aby se chudák neudřel :-) Vánoce mě stojej přesně tolik, kolik jsm ochotnej za ně dát. Jestli má někdo problém, že jsem mu dal moc levnej dárek, je to jeho problém :-))

Vánoce sou JEN pro děti! (NČ - Mail - WWW) 07.11.2005, 07:02:02
Jenže ty děti nemívaj zrovna levný nároky.
Co je mi platný, že bych koupil prkno za 5 stovek, a von by se na tom bezva vyblbnul, když vim, že von - desetiletej drobeček, by s takovym prknem prostě ven mezi kluky NIKDY nevylezl. Atd. Nemůžu mu koupit boty -blbý kecky, stejný jako mám já - za 3 stovky, protože von by si je nikdy nevobul mezi vrstevníkama (přitom v chalupě bez problému).
Prostě to tak je a bude! Už vyšly z módy kalhoty Malého Blbeše "sice děravé, ale vždy čisté a čistě zaplátované", neboť "chudoba cti netratí"!!! A jesli si někdo chytrej myslí, že todle změní, tak je (rači pomlčim).
Jestli nechci mít z vnoučků zamindrákovaný a vodstavovaný "chudinky", tak prostě MUSIM dát za značkový prkno nejmíň 2 litry, a za blbý značkový kecky rovněž!
A veškerý řeči vo morálce a vo vodevřenym srci sou v tomdle případě uplně kprdu. Až bude vnoučkum dvacet a víc (jesli se dožiju), tak pak snad...

Hippie, (Naina - Mail - WWW) 07.11.2005, 08:02:08
můj praktický syn naopak s Ježíškem moc nesoucítil a říkával, že si Ježíškovi napíše o ty dražší věci, abych mu to nemusela kupovat já a abychom ušetřili:-)) Vlastně se mi ulevilo, když na Ježíška věřit přestal.:-))

To je fakt hrozný/ (Wendy - Mail - WWW) 07.11.2005, 08:09:17
a kdo to v těch dětem krmí ? Viději to všude kolem sebe! A fakt je, že kdo nemá žádanou "in" výbavu, sklízí už ve škole posměch... co s tím ? Vánoce to nevyřeší.

chá, enčé, (hippie - Mail - WWW) 07.11.2005, 09:05:48
až bude vnoučkům 20, tak už leda tak prd! Po dvaceti letech neustálýho honění "in" krámů jako prozřou, jo? Vono to dá samozřejmě míň práce, než děti naučit, že ano, můžu vám na tyhle "in" hovadiny vydělat, ale budu mít na vás o to míň času. Nemluvě o tom, že ty peníze (2 litry za kecky, např.) si můžeme užít úplně jinak a líp. Nepřipadám si jako nějakej exot ani nemám pocit, že mám mimořádně skromné či chápavé děti, ale tohle pochopily velmi rychle a v kolektivu nemají problém - bodují tam jinými věcmi. Taky se tím učí vys... se na lidi, kteří je posuzují podle značky tenisek - čím dřív se to naučí, tím líp pro jejich život.

No, to je zajímavý, (Míša - Mail - WWW) 07.11.2005, 09:39:40
co píšeš, Hippie. A zní to moudře, fakt. Ale tak nějak mi to trochu připadá vytržený z reality. Spíše dávám za pravdu tomu, co napsal NČ, ale to bude asi tím, že jsem jen takový hloupý maloměšťák. Píšeš, že tvé děti nemají v kolektivu problém a bodují něčím jiným. Když pominu to, že bych se radši zeptala tvých dětí, jak to doopravdy je, zajímalo by mě, čím že to vlastně bodují? Inteligencí - vzdělaností? No, tím se v dětském kolektivu nikdy moc nebodovalo, ale asi se od mých dětských let hodně změnilo.

Nenalhávejme si, že je něco jinak a horší než bylo za našich mladých let. Akorát je to trochu v jiném měřítku, to je celé. Jen si vzpomeňte, jak se sháněly bony a kdo měl rifle z Tuzexu, tak byl King. Atd.atd.

K těm Vánocům: je to každého věc, zda se nechá masírovat nabídkou, anebo použije zdravý rozum. Stále platí - jaký si to uděláš, takový to máš. Nebo ne?

Míšo, (hippie - Mail - WWW) 07.11.2005, 10:16:30
bodují znalostma nebo dovednostma, který jejich spolužáci nemají (např. dcerka se výborně vyzná v přírodě, zná hodně druhů rostlin i zvířat, umí vymýšlet hry pro ostatní, synek je zase velmi zručnej, takže často někomu něco opraví), dále můžou machrovat s tím, co jsme spolu kde dělali, kde jsme byli, zírala bys, jak je pro některé děti "ve značkových keckách" vzácný vyjet si s rodiči na kolech nebo zaplavat, atakdál. Jsou kolem nich daleko chudší děti, nejenom boháči - nejsme z Prahy :-)), takže si nemusejí připadat "na chvostě". Jasně, že leccos jim pořídit musím - ale je jim jasný, že je lepší dát 2 - 3 litry za kolo, než za boty. Když jsem se kdysi dávno rozhodl, že televizi k životu nepotřebuju, taky jsem si vyslechl dost na téma, že děti bez televize budou chudáci postavení mimo kolektiv. Naštěstí jsem mohl vycházet ze zkušeností lidí, kteří to udělali přede mnou. Vyplatilo se a dnes je nám večer s knížkou nebo pohádkou na DVD skvěle. Výsledek? Dcerka čte nejlíp ze třídy. Na všechny ty hry založené na znalosti TV pořadu si s ostatními stejně hrají, protože pochopit jejich princip zvládne průměrně inteligentní šimpanz asi za 5 minut. A když jsou občas u babiček, tak čumákujou, aby si doplnily vzdělání :-))
No a nakonec k tomu, jak to bylo za nás. Ano, byly bohatší děti, co měly věci z Tuzexu. Já jsem to tak neměl, máma s námi byla od mých 13 sama, takže se žilo dost z ruky do huby. Ale jezdili jsme třeba každý léto s našima pod stan, každej večer oheň, kytara, tátovo kuchařský umění v kotlíku na trojnožce chodil obdivovat celej kemp - naši to pro nás dělali dokonce i po rozvodu. Když mí bohatši bratranci odjížděli se svým věčně "zpruzeným" tatínkem k Balatonu, místo závisti jsem cítil, že mi jich je líto, že oni o prázdninách to, co my, nezažijou. Nepamatuju se, že bych záviděl svým spolužákům materiální úroveň. Záviděl jsem třeba těm šikovnějším, jak umějí běhat, hrát fotbal, nebo házet - byl jsem dost dřevák :-) No ale nakonec jsem si během dospívání našel pár sportů, který mi jdou, a sebevědomí se uzdravilo :-))

Je pravda, že co do dětí investuješ (Wendy - Mail - WWW) 07.11.2005, 10:31:16
nemyslím pochopitelně peníze, to v nich zůstává a už jim to nikdo nevezme. Jsem ráda, že jsme s partou přátel jezdili přes 10 let s našima děckama taky pod stany.Mají zážitky, který všechny děcka, a dnes už vůbec, nemají. |A věřím, že i ty naše děti budou se svýma ratolestma jezdit právě tak ! Ony ty skutečné hodnoty přetrvávají, i když se to někdy nezdá. TAkže tak.
Jaký si to uděláš, takový to máš....

Míšo, (NČ - Mail - WWW) 07.11.2005, 10:44:56
jo, máš pravdu, zní to rádoby moudře. Ale slovo rádoby zrovna tady platí eště víc, než v jiných moudrých radách. Je to vo Kájovi Maříkovi x pražskym Lávíčkovi, vo Malym Bobšovi, vo Babičce s kapsářem...
Čet sem taky pár červenejch knížek vo chudejch, leč čistě voblíknutejch a poctivejch děvčátkách. Je zajímavý, že všecky vždycky, v naprostym rozporu s filosofií svýho dětstvi, "udělaly štěstí" s boháčem, kerej je z tý jejich "skvělý" chudoby konečně vysvobodil.

Hippie, (Míša - Mail - WWW) 07.11.2005, 11:07:31
to, co mi tady tak krásnodlouze popisuješ v několika řádcích, já považuju za standard, o kterém mi připadá zbytečné se zmiňovat. I my jsme s dětmi jezdili pod stan a vařili v kotlíku, bylo to super - to jo, ale jako co? Jak to souvisí s tím, co se tu probíralo? Cykloturistika - taky dobrý, fakt. Ale že bych zrovna zírala, jak si přeješ, to teda vážně ne. My provozujeme třeba pěší turistiku, ale proč bych se tím měla jako pyšnit nebo chlubit?(Anebo jak ty píšeš - "machrovat"?) Taky to neznamená, že když bude chtít dcera k vánocům - dejme tomu - mikinu PUMA, tak jí řeknu: "Ne-ne, miláčku, dostaneš mikinu od Vietnamců a můžeš si říkat, jak si ty ušetřené peníze užijeme nějak jinak."
Jinak ti závidím tvé přesvědčení, jak skvěle a jedině správně své děti vychováváš. Jenom doufej, že až povyrostou, že ti to nevyčtou.

Jenom by mě zajímalo, (Naina - Mail - WWW) 07.11.2005, 11:32:47
kdy tak zhruba vaše děti "podlehly" tomu honění za tím správným oblečením, obutím, mobilem, prknem...? Mému synovi táhne na devět a ani o ten mobil ještě neškemrá, oblečení bere jako otravnou nutnost, sportovní potřeby vybírá podle barvy... Tedy, ne že bych si stěžovala, ale z debat s kolegy v práci, kteří mají taky děti, mám občas pocit, že je snad retardovaný:-))

(Marky - Mail - WWW) 07.11.2005, 11:55:22
Nedá mi to, abych se nezapojila, protože mám každopádně zajímavou zkušenost se svými dcerami, která celou tu marketingovou masáž jedna po druhé v pubertě začaly samy od sebe odmítat. U nás se nekupovaly a nekupují značkové věci, protože je po nás nikdo nechce. Mám to teď z první ruky, mé nejmladší je 14 a nic, co vypadá jako cool a trendy by neoblékla, protože jí to připadá trapný, trapný, trapný. Bohužel to neznamená, že chodí tzv. slušně oblečená, právě naopak. Občas se z legrace ptám, z který popelnice se k nám zatoulala. Ale už se zbytečně nelekám, protože podle toho, že i její sestry z toho vyrostly, soudím, že jí to za chvíli přejde. A tak nekomentuju vytahaný svetry, červený vlasy, černý nehty a další příšerný kreace. Já jsem nakonec taky nosila po dědovi švédský košile, jak o nich zpívá Hejma.

Nai, Carda Retarda? Nebojse! (NČ - Mail - WWW) 07.11.2005, 12:02:53
Určitě ne! Boží mlejny melou někdy pomalejc, ale jistě se dočkáš i Ty! Mýmu staršímu vnoučkovi drobečkovi je přesně 10, a před rokem u něj eště taky tak situace nešla. Zdá se mi, že začal letos vod jara, tedy někdy v 9 a 1/2. Mlačímu vnoučkovi, sluníčku rozzářenýmu, je 8 let, a netouží dokonce ani po mobylu, že prej by ho určitě ztratil a rozsekal. Ale digifoťák má vod dědy už druhej rok, a má už spoustu bezva vobrázků a videosekvencí. A to prkno za dva litry právě ten mladčí dostane vod Ježíška.

Míšo, (hippie - Mail - WWW) 07.11.2005, 13:35:28
sorry - ptala ses čím bodují, tak jsem Ti, dle pravidel slušného chování, odpověděl. Že Tě má odpověď neuspokojila, to už je Tvůj problém. Nechlubil jsem se a slovo "zírat" jsem použil úplně v jiném smyslu, než sis ho vyložila, čti příště pozorněji a nepromítej do mýho textu svoje pocity. Každej z nás vychovává svý děti tim způsobem, který pokládá za nejlepší, Ty ne? Ty je vychováváš způsobem, kterému nevěříš? Jestli mi to vyčtou nebo ne, do toho je Ti s prominutím kulový. A Tvůj konfrontační tón mě nebaví, takže končím.

No, (NČ - Mail - WWW) 07.11.2005, 13:47:53
já jim pro všecku jistotu ty značkový cats ky zase koupim.

Hippie, (Míša - Mail - WWW) 07.11.2005, 13:48:57
souhlasím s ukončením diskuze, protože ten Tvůj konfrontační (a přemoudřelý) tón mě taky nebaví. Apropó - tvoje odpověď mě uspokojila absolutně. A nepřekvapila. Tvého chlubílkovství (které jsi mimochodem měl za zlé Masterovi) jsem si všimla už dávno.

Míšo, vono je to asi takle, (NČ - Mail - WWW) 07.11.2005, 14:17:41
že my, zejména muži, těžko snášíme, když nám někdo druhej fušuje do řemesla, znevažuje naše ješitný rady nebo ješitný básničky a "přetahuje" nám vobdivovatele. To sme pak vzájemně na sebe hrozně zlýýýýýý!

(Míša - Mail - WWW) 07.11.2005, 14:57:01
No, on Hippie nebyl zas tak hrozně zlýýýýý :-). To byla spíš jen taková uštěpačná poznámka nad poplácáváním se po ramenou, což ovšem Hippie s úspěchem provozuje taky. Jen si vezmi tu jeho poznámku o výchově dětí. No já teda nevím, výchovu dětí už mám za sebou, neboť obě jsou dospělé, ale vůbec si nejsem jista, zda jsem je vychovávala vždy jen správně a nedopustila jsem se mnoha pedagogických chyb. To by si ostatně člověk neměl být nikdy jistý, že je geniální rodič. Nikdo nikdy neví, co ho může potkat. Znám jednu paní, která si byla stopro jistá, jak skvělé má své děti a jak ti ostatní si neumí ty svoje parchanty správně vychovat. Všem dávala na odiv, jak jsou děti výborné ve škole a jak obě vystudují vysokou školu a blebleble. Její dcera pak utekla z gymplu, dělala někde v zemědělství a v drtičce přišla o pravou ruku. Skončila jako alkoholička. Syn v šestnácti letech spáchal sebevraždu. Tak mi to připomnělo ty boží mlýny, které jsi zmínil, anebo rčení "Z hrušky dolů!"

Asi zbytečně, (hippie - Mail - WWW) 07.11.2005, 15:21:34
ale zkusím to ještě jednou shrnout: Nepsal jsem nic o tom, že jsem geniální rodič nedělající výchovné chyby. Psal jsem o tom, že není nutné ustupovat tlakům a kupovat dětem kecky za dva tácy, aby byly in. Za tím si stojím. Kdybych to nepodložil vlastní zkušeností, asi bych se dozvěděl, že jsem planý teoretik. Takhle jsem zase chlubílek. Nevím, co si mám vybrat. Bůůů. Jdu se vybrečet a pak něco smysluplného dělat.

Teda vy si (Ája - Mail - WWW) 07.11.2005, 16:22:06
ale umíte nasadit psí hlavu :-)) Já si myslím, že jsme všichni přehlédli u hippieho jednu podstatnou věc - pokud je pyšný na to, že jeho dcerka čte nejlíp ze třídy, asi to nebude ve věku adolescentním (to už se jaksi kvalita čtení tolik nezkoumá) a tedy rodičovskou zábavou více či méně opovrhujícím, alébrž ve věku raně školním. A to pak ještě tohle všechno je snadno ukočírovatelné.Hippieho názory vypadají pěkně, tak jako Mirko-Dušínovsky, ale myslím, že je to jen otázka rčení všeho dočasu. Asi to jde tak trochu ovlivnit, určitě není dobré rodičovskou pozornost zaměňovat z adrahý dárky, ale takový to všichni maj lepší bundu /boty/ mobil/ lyže než já asi taky přijde... I u mé holčičky se toho bojím ;-) Takže - u té předvánoční tématiky - nechcete na sebe být méně kousaví? ;-)

taky si myslim (Mrska - Mail - WWW) 07.11.2005, 17:22:54
ze hippie ma jeste velmi male deti - rekla bych tak pod 10 let. Jo, jo, to se to povida. Ja nemela s klukem problemy az do jeho 16 let, byl skvely, hodny, jezdili jsme vsude mozne...A pak to zacalo!!! Chytil se party a na nas nedal, najednou jsme byli "mimo" ...no uzili jsme si svoje peklicko na zemi.
Takze abych to shrnula. Muzete si gratulovat k vychove svych deti i v jejich 15-16 letech to jeste neznamena ze to mate za sebou. Ono to nekdy prijde opozdene zato ale s vetsi vervou.

Ájo, (hippie - Mail - WWW) 07.11.2005, 17:35:21
máš pravdu, jsou 8 + 6, to nejtěžší je před námi :-) Jak moc všeho dočasu, to uvidíme. Ale když se nad tím zamyslíš, tak i Ty jako dospělá se musíš nějak vyrovnat s tím, že soused má dejme tomu BMW poslední model a Ty jenom staršího (leč vždy čistého a hezky záplatovaného :-)) Favorita. Máš asi tak tři možnosti - buď se rozhodneš "dohonit a předhonit" a napřeš všechno úsilí, abys dosáhnula stejné hmotné úrovně, nebo se žereš závistí, že bys to chtěla taky, ale nedokážeš to změnit, no a nebo to prostě bereš jako fakt, kterej Ti nijak radost ze života nekazí, protože to pro Tebe není podstatné. A mezi námi, náš přístup, to, jak to uvnitř doopravdy cítíme, má větší vliv na naše děti, než sebeušlechtilejší výchovný záměr, který si vymyslíme.
Stejně, jako se s majetkovými rozdíly musíme vyrovnat my dospělí, musí se to naučit i naše děti, nevidím důvod, proč s tím čekat až na jejich dospělost. A hlavně nevidím způsob, tedy kromě nesmyslných půjček, jak to vůbec zařídit, aby se to učit nemusely. Jo ještě jeden bych znal - socialismus :-))) Děkuju, nechci!

hippieho obdivuju... (Johanka - Mail - WWW) 07.11.2005, 17:36:03
...a doufam, ze partnera taky ukecam, ze "kvuli detem" se telka porizovat rozhodne nebude :)

Sama deticky zatim nemam, ale myslim si zatim, ze kvalita vychovy nezavisi na tom, co ma clovek nacteny/zjisteny, ale hlavne na tom, jestli je sam se sebou spokojeny. Jestli si nepotrebuje lecit mindraky (moje segra koupi svoji dceri kazdou kravinu jen proto, ze jsme za totace byli chudi a ona ty kraviny nemela) nebo proste nejak prehnane negovat zpusob, jakym byl vychovavan sam. Nepotrebuje, aby za nej deti plnily jeho sny, ktere si on sam nesplnil.

Pokud je clovek sam se sebou srovnany, v pohode, nic si nenalhava a nic ho nesvazuje, je to asi zakladni a nejdulezitejsi podminka k vychove, a jestli potom i tak neco zkazi, tak uz s tim stejne nic asi neslo udelat. Hippie mi prijde, ze ten nadhled a srovnani vlastniho zivota ma, takze mu schvaluju, ze si je tez jisty svymi vychovnymi postupy. Clovek by mel predavat to nejlepsi, a ne jen predavat z generace na generaci tu vecnou nejistotu "asi bych mel od rada do vecera makat, dobre se vdat/ozenit a mit dve deti, kazdej vikend jet na chalupu a kazdy prazdniny k mori a mit drahy auto...a nebo ne? Ale je to osvedceny, tak to tak delat budu a pokud to moje ditko udela jinak, bude urcite strasne nestastny."

ziju rada kde ziju (Alenka - Mail - WWW) 07.11.2005, 18:30:31
protoze tady jsou lidi jini. Ja to vidim, kdyz prijedu do Ceska a vsichni se ptaji jake mam auto a kolik vydelavam atd. Nebo ze divi,ze nemame mycku, ze nemame televizi.....tyhle veci tady ale neznamenaji luxus, jako znamenaji v Cesku. Ja jsem nasim kdysi televizi koupila (dokud zila mama) ale sama pro sebe jsem necitila potrebu. No ted ji mame ale stejne ji oouzivame jenom na video. S tim cestovanim. Kluci byli nekolikrat v Evrope, mnohokrat po cele Americe, v Mexiku....presto mluvit o svych zazitcich je jim cizi. Onehdy se ve skole nejaky kluk chlubil, ze byl v Disneylandu a ja jsem rekla Olinovi proc mu nerekl ze tam byl uz ctyrikrat. Ten se na mne podival a rekl: "Mami, vis, on tim byl tak nadsenej ze by mi bylo trapny kazit mu radost". Vubec zijeme uplne jinak nez se zije v Cesku, ono uz je to podmineny podnebim a praci co tu je.....a v zime neni....
Kluky nikdy nezajimalo znackove obleceni, co jsme koupili s tim byli spokojeni. Kdyz se podivam, co v Cesku lidi utrati za obleceni pro decka, od mimin az po teens nechce se mi to ani verit. Asi jina zeme jinej mrav!


v zivote jsem nikomu nic nezavidela (Mrska - Mail - WWW) 07.11.2005, 19:02:52
je mi uplne jedno co kdo ma a co ja nemam, necitim potrebu se predhanet se sousedy nebo znamymi. Je mi to lhostejne a jsem se sebou spokojena. Taky jsem si ale myslela, ze kdyz budu poradne makat, co nejdriv zaplatime domecek tak se budu v padesatce uz jen spokojene rozhlizet a planovat si ranny duchod, dokud jsme jeste pomerne mladi a pri zdravi. Ouha!!! Zivot se mnou poradne zacvicil a jedine co se splnilo je ze makam jak brok, ranny duchod v nedohlednu a jsem zatim pomerne mlada a pri zdravi, takze budu makat az do padnuti. Jo, jo vsechno je jinak.

a to ne kvuli nasim (Mrska - Mail - WWW) 07.11.2005, 19:09:56
prehnanym potrebam, ale protoze jsme byli mnohokrat zaskoceni potrebami jinych. Tak jim udelame radost a na sobe usetrime.

Mrsko (Alenka - Mail - WWW) 07.11.2005, 19:30:57
to je presne jak to delam ja:) Vzdyt ja nic moc nepotrebuju a radeji udelam radost jinejm.

souhlas s Alenkou (Mrska - Mail - WWW) 07.11.2005, 19:46:55
tady jsou lidi chvala Bohu jini a jsem moc rada ze ziju tady.

Nojo děvčata odjinud (Wendy - Mail - WWW) 08.11.2005, 07:37:30
hned bych se za vámi rozjela na kávičku a na kus řeči! Ale svět je takový, že pro mě jsou určitá místa moc daleko. Asi jsou u vás lidi jiní a buďte rády, ale ani u nás nejsou všichni blázniví.
Já jsem taky nikomu nic nezáviděla a považuji to za velkou výhru. Ale pokud někdy něco přeci - tak cestování. A dnes, když už se může, tak spousta snobů cestuje jen proto, že je to in a ostatní jejich bohatí známí také jezdí. V podstatě jsou z toho otrávení. Co já bych za to dala, kdybych měla peněz co oni a mohla vyjet do Peru nebo do Číny bez potřeby se s tím pak někde chlubit. Jen mít ty zážitky, vidět TO na vlastní oči, přivézt si ODTAMTUD kámen a popovídat si o TOM se spřízněnou duší... Ale je potřeba koupit náš byt a byt babičky a taky stará škodověnka se nám rozpadá, takže své aktivity rozprostírám mezi Jaderským, Středozemním a Rudým mořem a je to taky fajn. Co se týče auta, manžel kašle na předhánění se s ostatními sousedy,kdo bude mít lepší. Bude v něm jezdit, dokud s nerozpadne a to taky asi není v pořádku, v dohledné době někde zůstaneme trčet...
TAk se tam mějte pěkně - pomalu zapadáte sněhem, co ?

Míšo (NČ - Mail - WWW) 08.11.2005, 07:50:00
včera jsem měl radost, že debata byla geniálnim rodičem konečně ukončená pro agresivitu. Dneska vidím, že to bylo jen planý utěšování.
Ale to je právě přeci ta legrace, žejo :-)

Odpusť enčé, že jsem ti tedy zkazil radost. Bylo mi potěšením :-) (geniální rodič - Mail - WWW) 08.11.2005, 09:10:51


Hippie, (master - Mail - WWW) 08.11.2005, 09:26:19
Přečetl jsem celou diskusi a říkám si, ...to jsou věci...
Tak to vidíš, Hippíku, jak ješitně, až chlubivě jsme dopadli. :-))
Ty za chlubivé rady geniálního rodiče, já za blbé a ješitné básničky. (Tak ti nevím, zda může být nějaká rýmovačka vůbec ješitná??? Ta může být jen dobrá nebo blbá, ne?)
Ty chceš dát do placu radu, zkušenost, popovídat si, já úsměv. Nic víc. Za dobrotu na žebrotu...
No řekni, chlape, máme to vůbec zapotřebí? Já se ale přesto na toho vrtošivého staříka ze "Šiškova" vůbec nezlobím. Každý může mít své vrtošivé dny, svá klimakteria a neuhasitelnou
žízeň k tomu. No né? Mně se taky nelíbí, že ON, např., chodí do mnohých diskusí s pouhým rejpáním. Vidíš, a mlčím.

Ještě Ti něco pošeptám o Míše, aby to však neslyšela. Pššššt. Budeš-li se s ní někdy příště přít, myslím tím Pršalku, vyhni se pondělkům. Ty ona děsně nerada. Já ji znám. Vyhni se i
deštivým, pošmourným a mlhavým dnům. Ty na ni mají také neblahý vliv. Bude-li však sluníčko a pátek k tomu, je to zlatáá ženskáá... :-)) (A bacha na ni, má filipa...)



Dík, vidim, že půda byla vícnež úrodná (NČ - Mail - WWW) 08.11.2005, 09:41:35


Masterku, (Míša - Mail - WWW) 08.11.2005, 09:53:19
opět jsi mě rozesmál, díky ti. Teď nevím, zda je to tím, že už je úterý, anebo tvým uměním obrousit ostré hrany :-)
Já teda půjdu do sebe, když myslíš, a pondělním debatám se budu vyhýbat. Když ony se ty kecy někdy vážně nedají skousnout a na moralistická dogmata jsem háklivá už od puberty :-))

Taky du do sebe! Končim dyskusi! (NČ - Mail - WWW) 08.11.2005, 09:57:19


jo,jo, mastere, (hippie - Mail - WWW) 08.11.2005, 10:33:06
už Karel Plíhal v jednom geniálním, leč nepochopeném filmu řekl: "Nejtěžší je mlčet." Ještě to neumím, jsem příliš mlád. Ale do svého přechodu se to naučím, aby ze mě nebyl klimakterický rejpal :-)))

Mluviti stříbro, mlčeti zlato (Wendy - Mail - WWW) 08.11.2005, 12:00:20
hlavně se masterku
vykašli na to,
nepřestaň rýmovat,
chceme se usmívat !
Venku je úterý,
tak buďme veselí
pondělkům neujdem,
snad z toho nezblbnem ...

no jo, Wendy, (master - Mail - WWW) 08.11.2005, 12:48:07
když některá témata jsou tak zajímavě chytlavá, některá i úsměvná, že ti to nedá. Pravda, jiná jsou zase smutná a když je ke všemu ještě pondělí...blbá nálada, je to mnohdy na při.:-)))
Když si ale představíš ty známé dikutérky, jejich zralost, barvu, vůni, chuť..., tak máš chuť je rozesmát.:-))
Třeba takovou KIWI. Ona tu dnes není, tak si ji dovolím tajně zdrbnout.
KIWI, kdybys tu však přesto byla někde za bukem a zdálo by se Ti, že haraším, čti raději to slovo v závorce, ano?
To abych nenarazil, víš? Abych nedostal případnou a nenadálou facku...

Když jsem svlékl (sloupl) zralou KIWI, dostal se až k dužině,
nevěřil jsem slastné chuti, řekl jsem jen "jémine"...
Oddala se odhodlaně, bez zábran a smířlivě,
já jsem mlaskal, hltal, cucal, choval se však střízlivě.
Byla sladká, zvláštní chutě, nakyslé i jako med,
samá šťáva, vitamíny, naráz jsem ji celou sněd.

Ty jsi něco mezi Žáčkem a Nezvalem, ty kluku (Wendy - Mail - WWW) 08.11.2005, 13:17:36
vždyť já to vím...

Wendy, (master - Mail - WWW) 08.11.2005, 14:41:53
nejvíc jsi mě potěšila tím, že jsi mne nazvala klukem.:-)))
Když k tomu přidáš klukoviny, svět je opět krásný, tajemný a neprobádaný...:-))

Lidicky (Alicka - Mail - WWW) 08.11.2005, 14:59:08
s Vami je fakticky takova prca. Nejdrive se pokousate a pak se olizate a vycucate. Ja vas zeru i s tou slupkou. Pres vanocni darky az po virtualni facky. Jen tak do toho. Dekuji Vam za krasne rana z Kanady

Lidicky (Alicka - Mail - WWW) 08.11.2005, 15:00:48
s Vami je fakticky takova prca. Nejdrive se pokousate a pak se olizate a vycucate. Ja vas zeru i s tou slupkou. Pres vanocni darky az po virtualni facky. Jen tak do toho. Dekuji Vam za krasne rana z Kanady

Wendy (Mrska - Mail - WWW) 08.11.2005, 19:35:04
ja vim ze ne vsichni jsou doma blaznivi, vzdyt tam mame spoustu kamaradu. Jo, a temer vsichni tady uz byli.

O.K. Mrsko, (Wendy - Mail - WWW) 09.11.2005, 07:12:17
a mě sem dovlekla Alenka na svůj Yukon - a už jsem zůstala, protože se mi tu líbí.

Wendy (Mrska - Mail - WWW) 09.11.2005, 16:31:03
mne sem dostal muj muz. Brouzdal po internetu a prisel za mnou a rekl: Na precti si tohle. Jmenuje se to "zabij ho". To se Ti bude libit :))) No a od te doby kudlam co muzu.

kecam (Mrska - Mail - WWW) 09.11.2005, 16:31:37
jmenovalo se to "Servi ho".

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: