[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
JAK ZABÍT ALKOHOL?
Rubrika: [úkol pro vás]

Mila Kudlanko, rozhodla jsem se i ja, ze ti napisu par radku a treba tebe nebo nekoho napadne, jak dal z me (nasi) svizelne situace. Nevim presne, jak vsechno zkracene popsat, ale zkusim to a snad z toho vyjde nejaky pochopitelny text. Mym problemem je muj otec. Je alkoholik. Byli jsme celkem normalni rodina (otec, matka, dve sestry), dokud otec nepropadl teto vasni. Zazily jsme si s nim my tri docela hodne...

    


     Zacinalo to pomalu a mozna prave proto jsme nezareagovaly dost rychle a ten nuz na krk jsme mu nestihly dat. Pak to ovsem nabralo silene obratky a zazily jsme snad vsechno, co se da. Teda, musim rict, ze nas nikdy neuhodil! On ma takove opilecke stavy, ze zaleze do postele a lezi tam pak treba tyden. Ale jinak to stalo za to. Nabourana auta, ztrata zamestnani, poschovavane lahve, kradeni penez z penezenek, zachytka ... Sedavaly jsme doma a cekaly s hruzou, kdy v jakem stavu se vrati, chodily ho hledat, apod.   


     Pak nasledovaly lecebny (celkem uz asi 4,  pak stacionare a psychologove a psychiatri). Nic nepomohlo. Kazdou praci, kterou nasel, v zapeti ztratil. Neni to pijan denni, ale casty. Tohle vsechno trva uz roky a co me trapi je, ze z toho neni cesty ven. Jemu neni pomoci, on chce a nechce a ja si myslim, ze uz lip nebude. Vypadalo to uz parkrat, ze bude lip, ale zase se to vrati zpet a je to v haji.


     A ted ten problem? On nevydelava, nechava se zivit mamkou a zacina to byt neunosne. Mamce nic jineho nezbyva, protoze bohuzel, kdyz za nej platit nebude, exekutor se pak nebude pidit po tom, jak to je. Jsou manzele a je to v haji, vsechno odnesou spolu, ted tedy ona. Jenze, kdyby aspon jen nevydelaval, ale on dela uplne divny veci. Nevim, jestli si to uz neuvedomuje, ale cloveku zustava rozum stat. Treba schovava slozenky, aby je mama nemusel platit, kdyz je toho na ni moc! Nevim, jestli nechape ty nasledky. Takze pak chodi upominky apod. Nebo treba nedochazi na pracak a tudiz za nej nikdo neplati zdravotni. Jenze on nam lze a zapira. Neni s nim kloudna rec. Nevim, jestli je mu to jedno, nebo jestli uz ma tak vypito, ze je mimo.


     Kdyz nepije, je normalni. On je chytry, vzdelany, prirozene inteligentni. Problem je, ze kdyby nepil, byl by uzasny. Jenze nam takhle komplikuje zivot. Ja to tady ted resim hlavne kvuli mamce. Ona totiz uz to zacina nezvladat. A to jak financne, tak psychicky (a posleze rekla bych uz i zdravotne). On nas strasne psychicky nici. Reknete si asi, proc od nej neodejde. Ona je totiz v hroznym koute a ja nevim, jak ji pomoci. Zije s nim v jednom dome, kde zije jeste moje sestra a dve babicky. Otec na rozvod a prodej domu odmita pristoupit. Kdyz nepije, tak mu to pali az dost. A jak ma mamca odejit, kdyz nema zadny penize (vsechno padlo na jeho dluhy a prusery) a navic, kdyz tam ma jeste moji mladsi sestru a dve stare babicky, ktere nemuze poslat do domova? A on to vi.


      Jenze takhle to nejde do nekonecna. Az mama vazne onemocni nebo pujde do duchodu, tak co.


     Ja uz ziju jinde, ale stejne jsem v tom skoro denne. Nejde mi se oprostit a ani vlastne nechci. Mam vycitky a je mi mamy lito a chtela bych ji nejak pomoct. Tohle je hrozny stav. Doleha na nas na vsechny. Ja uz taky chodim k psychologovi a sestra taky. Jsme z toho uplne v haji. Zasahuje nam to do nasich vztahu, nejsme schopne normalne fungovat. Nasi partneri jsou zlati a trpelivi (nastesti), ale obcas je to boj. Ja treba nechci nikam odjizdet, abych byla s mamou a nedokazu se radovat. Ja mam treba i vycitky, ze bych jela na dovolenou, kdyz mama nemuze. Je to tezky. Desi me to do budoucna. Obcas mam takova psychicky problemy, ze se z niceho nic sesypu.


     Vidite nejake vychodisko? Napada vas neco? Takhle uz to dal nejde. Nici nas to vsechny.


Dekuji. Marcela


 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Nepomůže ani psychiatr, (NČ - Mail - WWW) 20.10.2005, 08:57:28
ani psycholog. Ale právník. Rozvod a rozdělení majetku, pro záchranu aspoň něčeho, co zbylo. K tomu máma nepotřebuje jeho souhlas.
A bydlet v baráku zatím s ním může. Ale každej za svý! Nic společnýho, žádná společná domácnost.

Teda enčé, (hippie - Mail - WWW) 20.10.2005, 09:37:45
dneska máš sto bodů! Do puntíku s Tebou souhlasím a to se mi nestává často :-)) Můžu tu zase napsat středně dlouhej traktát, ale podstat bude stejná: Jasně a okamžitě vymezit hranice, přestat nést jediné promile zodpovědnosti za jeho chování, zajistit si, aby mi složenky chodily jinam, zajistit minimálně zrušení společného jmění manželů, ale nejlépe i rozvod. Člověku, kterej se takhle chová, nevařím, neperu, neplatím jeho dluhy. Klidně to nechám dojít až na tu exekuci - to by najednou šlo rozdělit majetek raz dva. Chce to právníka, tady je na psychology pozdě. On, dokud nespadne na úplné dno, už nemá sílu cokoli změnit. Je možné, že jeho život už je v háji, ale Vy tu nejste od toho, abyste ho zachraňovaly - zachraňte si svůj život! Vím, že je to drsné, ale je to tak.

Rovněž souhlasím, (Míša - Mail - WWW) 20.10.2005, 10:06:59
ale problém by mohl být v tom domu - v koho je vlastnictví? Ve společném bezpodílovém vlastnictví manželů, či patří některé z babiček?
Jak Marcela uvedla, nepřipadá v úvahu, že by její maminka z domu odešla bydlet někam jinam - nemá peníze a navíc pečuje o mladší dceru a dvě babičky. Takže prodej domu nepřichází v úvahu (navíc - pokud patří i otci, je k prodeji jeho souhlas nezbytný)a nenaskýtá se nic jiného než tam bydlet všichni společně. Pokud by byl dům obou manželů a došlo k soudnímu vypořádání majetku, buď by maminka otce musela vyplatit (a to nemá z čeho), anebo by tam museli žít společně, tzn. že by někdo musel platit náklady s domem spojené (údržba, daň z nemovitosti, odběr energií, spotřebu vody, odvoz odpadků atd.). Že by to za otce i nadále platila maminka je asi víc než zřejmé.

(Dona - Mail - WWW) 20.10.2005, 10:08:35
Souhlasim s vyse uvedenym,ale...
Jak ona to ma udelat,nevarit,neprat,neplatit?Kdyz se rozvedou a budou spolu zit nadale ve stejnem dome,nastane treba jeste vetsi peklo z jeho strany.Zamknout lednici taky nemuze,takze kdyz ona bude v praci, on se naji tak jako tak.Vysprchuje, vypere si, bude utracet.A ona za nej bude dal platit, protoze ona nedopusti,aby jim vypli proud a plyn apod.,kdyz v tom bude taky dal zit.Jediny, co bude dobry,ze nebude platit ty dluhy vylucne se vztahujici jen na nej.On pak zacne treba rozprodavat veci,aby mel penize na neco atp.Znam to, proto tohle pisu.

(Dona - Mail - WWW) 20.10.2005, 10:11:31
Takze vlastne jsem napsala neco podobneho jako Misa. Taky me to napadlo..

Trocha doplneni: (Marcela - Mail - WWW) 20.10.2005, 10:16:24
Dum patri obema rodicum.Otci vetsi dil.On cast kdysi zdedil, zbytek uz koupili potom spolecne.
Pak je tu jeste jeden problem, ze pry kdyz se rozvedou a soud naridi rozdeleni majetku a prodej domu, tak kdyz otec bude delat problemy a nedohodnou se, tak se ceka a po nejake dobe soud urci odhadce a dum se proda treba pod cenou. V tom pripade by mela mama mozna stezi na garsonku, ale uz ne na bydleni pro babicky.

Ano, (hippie - Mail - WWW) 20.10.2005, 10:24:29
prostě to řešení bude maminku stát hodně peněz, přijde o majetek, protože - ano - dům se zřejmě bude muset prodat pod cenou. Skončí ona s dcerou i babičky někde v nájmu - všichni Češi, pokud vím, nežijí ve svém. Přesto si myslím, že to je jediná cesta. Mně by to za záchranu zdraví a vlastního života stálo - co je proti tomu nějakej dům???? A tu lednici bych klidně zamknul :-)) Pokud by ho to dohnalo k čemusi jako domácí násilí, může se mu stát, že se mu o bydlení postará vězeňská služba :-)
A nebo může lpět na domě, nechat všechno při starém a jí se časem o bydlení postarají Bohnice či jiný podobný dobročinný spolek. Buď chce někdo něco řešit a pak musí něco obětovat - a MUSÍ začít poradou s právníkem (což tady myslím nikdo z nás není), a nebo nezbude než trpět. Howgh.

Zachraňte sebe.... (Follah - Mail - WWW) 20.10.2005, 11:12:46
.... teprve potom budete mít slílu zachraňovat i jeho. V Praze U Apolináře je každé úterý sezení pro rodiné příslušníky závislých. Moc mi tam pomohli pochopit spoustu věcí. tel na 224968207. Základní pravidlo zní: Budeme Ti pomáhat, když se budeš léčit, když nebudeš spolupracovat, hodíme Tě přes palubu. Zní to hrozně, ale neuvěřitelně to funguje.

Zachraňte sebe.... (Follah - Mail - WWW) 20.10.2005, 11:12:54
.... teprve potom budete mít slílu zachraňovat i jeho. V Praze U Apolináře je každé úterý sezení pro rodiné příslušníky závislých. Moc mi tam pomohli pochopit spoustu věcí. tel na 224968207. Základní pravidlo zní: Budeme Ti pomáhat, když se budeš léčit, když nebudeš spolupracovat, hodíme Tě přes palubu. Zní to hrozně, ale neuvěřitelně to funguje.

Jiné řešení (IMI - Mail - WWW) 20.10.2005, 12:08:39
Mám jiné řešení. Chronického alkoholika (což musí podle mě posoudit odborník, ale asi to tak bude), lze soudně zbavit svéprávnosti. Mamka bude jeho poručník a o všechny věci (pracák, peníze, dům) se bude starat ona. On nebude mít ani občanku. Potom může mamka taky rozhodnout o umístění do psych. léčebny, jako chron. alkoholik a tam může bejt tak dlouho, než se to zlepší a nebude to záležet na jeho rozhodnutí. Svéprávnost se dá i vrátit, ale táta bude mít nad sebou Damoklův meč, kterej si uvědomí - nebude moct ani o sobě rozhodovat. Je to taky krutý, ale je to řešení i co se týká bydlení a peněz pro tátu ze sociálky, neutratí je. Nevim jestli to píšu úplně přesně, musíš se někde informovat, ale znám člověka, kterej takhle dopad a moc dobře si uvědomuje, že to už je průser.

To, co navrhuje IMI (hippie - Mail - WWW) 20.10.2005, 12:18:39
vypadá zajímavě, taky jsem o tom přemýšlel. Jen nevím, jestli je tak snadné zbavit svéprávnosti člověka, který se v neopilém stavu chová normálně a výborně mu to pálí - je v takovém případě vůbec naděje na úspěch?

Uf, úplně mi naskočila husí kůže ! (Wendy - Mail - WWW) 20.10.2005, 12:44:20
Marcel, kluci a holky mají pravdu, jeden člověk přece nemůže zničit dalších pět. Každý manželský poradce ti řekne, že s hysterkou nebo s alkoholikem se prostě žít nedá! Největší problém je bydlení. I když se rozvedou, ale zůstanou bydlet spolu, ten druhý dokáže schválnostmi nebo násilím udělat ze života peklo. Chtělo by to dobrého právníka a přes určité finanční ztráty se ho zbavit. Vždyť teď také máte finanční ztráty! JAk se na to dívá mamka ? Lituje ho třeba ještě, nechce ho přes tu palubu poslat ? Že se otci nechce pryč je pochopitelné, takhle mu to vyhovuje. S právníkem jste se zřejmě už bavili, jak píšeš o tom prodeji domu pod cenou, tak v tom pokračujte. Musíte, bohužel...uvidíš, že to půjde, nenechte se utrápit.

Jedna má známá (NČ - Mail - WWW) 20.10.2005, 12:57:59
mi kdysi (cca před deseti lety)vysvětlila, proč MUSÍ zůstat v jednom bytě s tyranem. Fakt nekecám, a nejhorší na tom je, že to myslela docela vážně, a řežou se tam dodneška - vona uplně šedivá.
Její vysvětlení nemožnosti výměny velkýho bytu za dva menčí bylo víc než "logický":
"Víš, výměna nejni možná, protože jsem nechala udělat v koupelně nový vobklady a v předsíni palubkový vobklady. A to mi nikdo nezaplatí!"
----------------------------------
Když něco chci, hledám - jak.
Když něco nechci, hledám - proč.

Výživné po rozvodu (Julka - Mail - WWW) 20.10.2005, 13:06:35
Nedávno v Tv ukazovali jak manželky už mnoho let rozvedené musí platit jakési výživné svému exmanž. jen proto, že on je chudák (lempl ...) a memá ani životní minimum a bývalí manželé mají podle našich zákonů k nim vyživovací povinnost !! Jestli jsem to dobře pochopila?!
Vaší rodiny je mi skutečně líto, bohužel poradit neumím.

Za prave vam vsem dekuju (Marcela - Mail - WWW) 20.10.2005, 13:08:34
za rady a napady.
S tim zbavenim svepravnosti uz nas to taky napadlo.Ale je pravda, ze jsme se zatim poradne neinformovali.Myslim,ze to nebude tak lehke a to i z toho duvodu, jak pise hippie (i ja v puvodnim dopise), ze otec, kdyz nepije, tak jeste neni na tom tak spatne, aby se projevoval tak, ze by ho uznali nesvepravnym.Ale zkusit to muzem, nebo aspon zjistit.Ale bude to asi tezke,preci jen je to blizky clovek.Ted si budu odporovat,ale clovek totiz vidi porad ty dobre roky a preci jen ma porad k tomu cloveku vztah. Jo, misi se ty city a pocity neustale.
A tim vlastne trochu i odpovidam na dotaz Wendy.Mamka se na to diva prave taky trochu smisene.Souziti s nim ji nici,ale zaroven jakoby mu nedokazala ublizit.Preci jen tolik let spolecneho souziti pusobi.Ale myslim, ze uz se spis priklani na tu stranu, ze hlavne uz nezustavat v tomhle a resit to,protoze ta budoucnost timhle zpusobem je cim dal tim cernejsi.Jenze se taky trochu boji a sbira odvahu k tomu nejtezsimu,pak uz totiz nebude cesty zpatky.A pak je tam jeste porad ta mala zasunuta myslenka a doufanicko,ze treba bude lip.Ale asi nebude,uz to trva prilis dlouho.Tak asi spis takovy to prani,aby to nebylo.Snad se na me ted nevrhnete,ze s timhle pristupem, at se jdem bodnout,ze clovek musi chtit a konat.Snazim se byt uprimna a vysvetlit ruzne pohnutky.

O tom TV poradu (Marcela - Mail - WWW) 20.10.2005, 13:11:03
jsem taky slysela.Tak jeste toho trochu. Jak pak ma clovek jednat,kdyz se z toho vlastne nikdy nedostane..

Julko, (Míša - Mail - WWW) 20.10.2005, 13:13:04
to je pravda, tenhle zákon opravdu platí. Nakonec je dobře, že jsi to tu zmínila - i tohle totiž mamince Marcely může hrozit.

(Marcela - Mail - WWW) 20.10.2005, 13:23:00
A nejhorsi je,ze proste jeden clovek nici dalsi lidi okolo a prochazi mu to.Zije si v klidu a spokojene a nic na nej neplati a nakonec ti vsichni ostatni neco ztrati a on si dal bude zit ve svem vakuu lhostejnosti.Je potreba neco ztratit,aby clovek neco ziskal.Ale nakonec ti ostatni ztrati bydleni,domov,penize,iluze a jeste na nej budou doplacet stejne cely zivot.Ano,za spokojenejsi zivot je potreba bojovat a neco obetovat,ale proc musi ti ostatni a on ne? On si to vybral,my ne.Nejlepsi by bylo nejak ho zmizet,ale to bohuzel nejde.Aby proste prisel o vsechno on.Ale ono je to obracene.On taky prijde, ale on chce.
Prominte za ty vodopady slov,ale jsem opravdu rada,ze se se mnou o tom bavite a ze se muzu aspon takhle vypsat.A pomaha mi to i v urovnavani si myslenek.

(Wendy - Mail - WWW) 20.10.2005, 13:43:44
To máš tak. Všechno je to nastavené, pochopitelně včetně zákonů, podle těch záporných postav. Zrovna ten zmiňovaný zákon o vyživovací povinnosti je pěkný paskvil. Když se do špatné situace dostane člověk nezaviněně, od toho by měla být sociální síť. Když zaviněně, ať se postará sám. Je to tvrdé - je. A s vámi se Marcel někdo mazlí ? A za druhé, my ženské máme tendenci, když se situace byť jen trochu zlepší, na to špatné zapomenout. A to je chyba. Jděte do toho, když nic ani nezkusíte, budete se trápit.

Vyživovací povinnost k rozvedenému manželovi (hippie - Mail - WWW) 20.10.2005, 14:25:36
opravdu existuje. Bohužel, tady bych řekl, že si na sebe dámy upletly bič, protože tenhle paragraf se do zákona o rodině dostal jako ochrana matky samoživitelky (zpravidla s nízkými či žádnými příjmy) před snížením životní úrovně v důsledku zběhnutí otce - nezdárníka, zpravidla s vyššími příjmy. Že to donutí matku samoživitelku živit chlapa lempla asi nikoho nenapadlo, nebo se jim zdála ta ochrana důležitější, než toto riziko :-( Dá se tomu uniknout jedině smlouvou o jednorázovém vyrovnání, na což ovšem otec určitě nepřistoupí, neboť v tomto případě nepůjde o tzv. smluvený rozvod.

K Marcele a různým pohnutkám:
Já Tě chápu a Tvoji maminku taky, že tam hraje roli citový vztah k otci a že mu nechcete ublížit. Ale paradoxně jedině tím tvrdým a zdánlivě bezcitným postojem ho můžete zachránit. Protože v tomhle stádiu už ho může dostat zpátky opravdu jen ten dopad natvrdo, na nějaké další léčení bych nevěřil. To může být úspěšné jedině tehdy, až si on sám uvědomí, že teď už se dostal opravdu do průseru a jde mu o život. Pokud zůstanou podmínky k jeho vegetění stejné, neuvědomí si vůbec nic. Takže ještě jednou: Nekompromisní změny i za cenu velkých finančních ztrát. Tvrdě, neústupně jednat tak, aby on zažil důsledky svého počínání. Při tom všem, dokonce i při oznámení, že se s ním rozvádí, by měla maminka otci jednoznačně sdělit, proč tak činí: Ne proto, že by už k němu neměla vztah, ale proto, že on neustálým překračováním hranic učil jejich soužití nesnesitelné a nemožné a ona to již dále snášet nemůže. Klidně bych tam nechal prostor pro to (pokud to tedy maminka tak cítí), že pokud prokáže, že je dlouhodobě schopen samostatného zodpovědného života bez alkoholu, je možné obnovení vztahu. Ale ne na základě slibů, jen a pouze na základě dostatečně dlouhé reality. Protože to může být pro otce důležitou motivační složkou. Držím Vám palce!

(Follah - Mail - WWW) 20.10.2005, 14:54:10
Neustále tady řešíte co s tátou, ale já myslím, že nejprve si musíte uvědomit co sami (no v tomto případě asi samy) se sebou. Začněte u sebe. Rozhodněte se že se nenecháte dál zužovat alkoholem. Přestaňte hledat důvody pro svoji vlastní obhajobu. Ve smyslu to nemůžu, to nedokážu... to mu nesmím udělat. Postavte se na první místo žebříčku důležitosti. Rozhodnutí musí přijít od Vás, v tom Vám nikdo jiný nepomůže.


Svéprávnost (IMI - Mail - WWW) 21.10.2005, 09:56:45
Neni to tak, že by vystřízlivěl a vrátili by mu občanku. Alkohlismus je diagnoza nadosmrti, on jenom musí dokázat nadosmrti abstinovat. Bude v léčebně a nesvéprávnej? Lékař ukončí léčbu a propostí ho. Jednou se napije a jede do blázince znova a tak třeba třicetkrát až doktor uzná že kdyby ho pustili domu tak se uchlastá, tz. je nebezpečnej sobě, nechaj si ho tam napořád.Má zkušební dobu třeba rok dva jestli se nenapije, vrátěj mu občanku. I střízlivej alkoholik má určitý chování a jednání, který právě doktoři v léčebně měněji. Takže nemusí bejt pořád nalitej, to neni pravda. Jenom ještě jednu věc zbavení svéprávnosti se dá i zneužít, takže bacha na příbuzný, kdyby jste se dostali do nějaký špatný životní situace:/

Svéprávnost (IMI - Mail - WWW) 21.10.2005, 10:01:55
Neni to tak, že by vystřízlivěl a vrátili by mu občanku. Alkohlismus je diagnoza nadosmrti, on jenom musí dokázat nadosmrti abstinovat. Bude v léčebně a nesvéprávnej? Lékař ukončí léčbu a propostí ho. Jednou se napije a jede do blázince znova a tak třeba třicetkrát až doktor uzná že kdyby ho pustili domu tak se uchlastá, tz. je nebezpečnej sobě, nechaj si ho tam napořád.Má zkušební dobu třeba rok dva jestli se nenapije, vrátěj mu občanku. I střízlivej alkoholik má určitý chování a jednání, který právě doktoři v léčebně měněji. Takže nemusí bejt pořád nalitej, to neni pravda. Jenom ještě jednu věc zbavení svéprávnosti se dá i zneužít, takže bacha na příbuzný, kdyby jste se dostali do nějaký špatný životní situace:/

naprosto souhlasím s Hippie a NČ (Inka - Mail - WWW) 21.10.2005, 14:02:48
nic jiného mu nepomůže a Vás to jedině zničí, začněte myslet na sebe a to včas.

Dekuju (Marcela - Mail - WWW) 21.10.2005, 14:48:38
vam vsem!
Dame hlavy dohromady a pokusime se s tim nejak pohnout. Jasny je, ze rozhodnuti je na nas a dalsi kroky taky.
Jeste jednou dekuju.

( - Mail - WWW) 27.10.2005, 22:06:55


podobne (roman - Mail - WWW) 10.04.2006, 21:48:40
mam podobny problem s matkou,ale rodice jsou rozvedeni a neni mi jasne jak se muze stat , ze 27 let po rozvodu , se stane : a - byvaly manzel obstara zbavni svepravnosti
b - urci se porucnikem.



Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: