| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| KDYŽ JÁ NEVÍM... MÁM? NEMÁM? |
| Rubrika: [poradna] Potřeboval bych se svěřit… Chodíme s partnerkou osm let a nějak jsme se dohodli, že bude svatba. Přiznávám, že to byl i nátlak z její strany, ale nakonec jsem teda řekl „ano“. Znáte to: takové ty věci, jako že spolu chodíme už dlouho… Ale teď se fakt rozmýšlím. No, spousta věcí mi na ní vadí a řešil jsem je několikrát. Vždycky to ale končilo stejně. Říkal jsem si: „nějak to prostě dopadne“. Něco o mně: Rád se bavím s přáteli. Ona je naopak introvert. Asi tři roky chodím pravidelně s přáteli sportovat, pak vždycky posedíme a dokážeme se prostě bavit o čemkoli. Nevím přesně, ale asi rok si hodně rozumím s jednou kamarádkou. Ona patří taky do té „kamarádské rodiny“. Voláme si, píšeme sms. Není třeba problém propovídat si hodinu po telefonu… Před čtrnácti dny se to ale zlomilo a my se líbali a intimně dotýkali. Hodně si povídáme. Shodli jsme se na tom, že jsme byli oba stydliví na to, abychom si to dali dříve najevo. Myslím, že jsme v tom teď oba až po uši. Problém je, že svatba je za necelé tři týdny a mě se teď do ní vůbec nechce. Nevím co mám dělat. Ona (ta kamarádka) tvrdí, že to nemám dělat (rušit svatbu), ale já vím, že to říká jenom proto, že si myslí, že je to jenom kvůli ní a že jiné problémy nebyly. Docela ji chápu, nechce, aby byla ta nejhorší ona. Nevím, jestli mám tu svatbu zrušit a dát si nějaký čas na rozmyšlenou a nebo ji poslechnout, vzít si současnou partnerku a pak se třeba trápit. Díky za jakoukoliv odpověď nebo spíš podporu, s pozdravem Vladimír ODPOVĚĎ: Ach jo, Vladimíre, je to tím špatným navrch... Za současného stavu je fakt blbost se brát. Protože váš vztah už je víceméně v háji. Ale můžete za to oba... Kolik asi vám je? To mi určitě ještě napiš. Jinak – ohledně chození by měli lidi vzájemně víc komunikovat – nebo alespoň v jednoznačných náznacích být upřímní. To znamená, už v ranném stádiu si vyjasnit, kdo si co od toho slibuje... Dívka, která se chce brzo vdávat a mít rodinu, chlapec, který má předsevzetí, že nejméně dalších pět let chce být svobodný, jezdit po světě, studovat... Pokud však oba mají zcela odlišné názory na vzájemnou budoucnost, pokud dokonce hrají divadélko před tím druhým – podrazy typu: jsem 4 měsíce v jiném stavu, nedá se už nic dělat, případně něco podobného, co jsi udělal ty... Ano, Vláďo, to je hnusný, uvědom si, že ta tvá dívka s tebou prožila osm let, a teď aby „začala znovu“... Neměl jsi tak dlouho čekat – nevytýkám ti, že jsi s ní nespokojen, ale že jsi žil stylem „ono to prostě nějak dopadne“. Ty teď jako motýlek přelétneš na jinou květinku (a myslím, že ani tahle rozhodně nebude ta pravá!), kdežto ta malá smutnice, která má nejspíš už všechno objednáno, možná i zaplaceno, hostinu, kytky, šaty, hosti jsou pozváni.... Jo, neumíš si představit, co pro dívku tohle znamená... A přesto ti neradím, abys do té svatby šel. Protože – když už máte tak podstatné problémy teď, když byste se vlastně brali jen pro to „co by tomu řekli lidi“, tak díkybohu, že ještě nemáte nic víc společného, než tu případnou „ostudu“. Hele, doporučuju ti, abys se zachoval jako rytíř, abys na sebe nakydal onu „hanbu“. Jdi do toho čelem, jdi k nim, a řekni, že se necítíš tak zodpovědně, zamilovaně a především si jist, že vy dva k sobě patříte. Že je ti to nesmírně líto, že jí děkuješ za všechno hezký, co mezi vámi bylo, že pokud mají nebo budou mít nějaké vydání s odřeknutím svatby atd., že všechno bereš na sebe... Ono to asi nebude jednoduché, ale to je nejspíš poslední, co pro ni můžeš dobrého udělat. Dokaž, že alespoň v tom jsi chlap. |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Vláďo, (Ája - Mail - WWW) 12.09.2005, 16:03:33
souhlasím s Danielou. Já se také vdala jen proto, že jsem neměla odvahu svatbu zrušit (a to v tom nikdo jiný nebyl, jen jsem prostě už najednou nebyla přesvědčená, že je to dobrý nápad - se vdávat..) Nicméně - vdala jsem se a dopadlo to blbě - rozvedli jsme se. Dnes říkám - mladá a blbá. A všechno se to se mnou veze a žiju jiný život, než jsem si kdysi představovala. Ale i v tom druhém víc, než souhlasím s Danielou - zachovej se, jako chlap a veškeré nepříjemnosti s tím spojené zařiď sám.
Pěkný příběh, Vladimíre. (Sigmund Freud - Mail - WWW) 12.09.2005, 17:19:46
Mohl bych parafrázovat Danielu: Už si dokázal, že jsi chlap! Což by byla taková střelba do vlastních řad. :-) Prostě si to srovnej v hlavě, třeba napiš na kus papíru: pro a proti, u každé slečny. A uvidíš. Docela by mě zajímalo, jaké parametry bys posuzoval.
Jinak pro dámy: jaký je rozdíl v tom zamilovat se před svatbou a po svatbě? Tedy za předpokladu, že ta, do které jsem zamilovaný, nemiluju a tu, kterou miluju, tak nejsem do ní zamilovaný. Není to vlastně jen nějaký "hnusný" chtíč? (a říkáme tomu zamilovanost ...)
zrusila jsem svatbu (Alenka - Mail - WWW) 12.09.2005, 17:33:13
14 dni pred. Byl to desnej maler, lidi uz meli nakoupeny svatebni dary, ja usity svatebni saty....objednano cukrovi...Jenze ja jsem si najednou uvedomila, ze bych s nim musela zit celej zivot a ze vlastne si ho chci brat jenom z peer preasure. ze moje kamaradka si bral jeho kamarada a tak proc neudelat dvojitou svatbu, ze? Omlouva mne ze mi bylo 18 a byla jsem pitoma a on byl jeste o rok mladsi. Ale nikdy jsem toho nelitovala. urcite by se muj zivot vyvijel uplne jinak....a to by mne docela mrzelo:)
ale Vladimire (Alenka - Mail - WWW) 12.09.2005, 17:37:38
v tvem pripade to neni tak cernobily. Zamiloval ses, ale nebyl jsi zrovna tak zamilovan do svoji divky pred 8 lety? Moje babicka vzdycky rikala ze kdyz spolu lidi chodi prilis dlouho tak se malokdy vezmou. Jako Sigmind ja si myslim ze je to opravdu jenom to, ze ams noveho partnera do postele a je to zatim nove a neokoukane. Vis nemel by ses zenit jeste vubec. Ale to asi tu svoji divku ztratis a mozna te to nekdy v budoucnu bude zatracene mrzet!
To je zase mazec! (hippie - Mail - WWW) 12.09.2005, 18:03:49
Občas nevycházím z údivu. Dovolím si pár otázek, Vláďo:
- Proč jsi chodil 8 let s někým, kdo Ti tak vadí, že si ho nemůžeš vzít? Na čem byl váš vztah založen? Jak byl hluboký, láskyplný? - Říkáš, že jsi to řešil, ale nenapsal jsi jak. Co to znamená? Co Ti vlastně (kromě introvert X extrovert) tak vadí, jak jste si o tom povídali, na čem jste se dohodli? - Co chceš od života? Co hledáš v dlouholetém vztahu? Co chce Tvá nastávající? Co "kamarádka"? Jaká je vaše představa hlavní seberealizace v budoucnosti - rodina? Sport? Zájmy? Kariéra? Od každého něco, pak v jakém poměru? Chci říct, že Tvůj problém nemá tak úplně jednoznačné řešení. Tvůj krátký a příliš do sebe zahleděný popis situace neposkytuje dost informací na pořádnou radu. Ano, pravdu může mít Daniela. Je to i víc než pravděpodobné - půjdeš do toho a ochutnáš rozvod. Nebude to ani moc dlouho trvat. Ale může to být i jinak. Půjdeš do toho později, s novou partnerkou. Po letech zjistíš (například!), že byla sice fajn parťákem ve sportu a hospodě, ale rodinný život jí nic neříká, zatímco pro Tebe je to priorita. A žes měl vyřešit rozpory ve starém vztahu, najít v něm místo pro vaše odlišnosti, umožnit vám dvěma se vedle sebe vyvíjet, přijímat jeden druhého i s tím, co se vám nezdá ideální a vyzrát jeden vedle druhého, ale především spolu - protože to společné prostě stojí za to. Jenže to se špatně věští, když z toho Tvého nářku víme jen to, že jste spolu 8 let a že ona není zrovna Tvým ideálem. A boužel, dokud nebyla kamarádka, o radu jsi nepsal... Jednu informaci jsi ale poskytl dokonale. Vláďo, ještě nejsi opravdu zralý chlap. Nevím, kolik Ti je, jestli mezi 20 - 30, pak by to bylo O.K. a máš tu příležitost se jím stát. Jestli víc, hoď sebou, abys to do senility ještě stihl! Měl by ses přestat nechat vláčet vnějšími okolnostmi života včetně partnerek a začít svůj život tvořit aktivně a zevnitř. A k problémům, které sis tím vegetěním bez řešení nasekal, se postavit jako chlap a vzít za ně zodpovědnost. Třeba tak, jak radí Daniela, to v případě zrušení svatby. A pokud se rozhodneš do tý svatby jít (když si odpovíš na mnou položené otázky pravdivě, mělo by být rozhodování trochu snazší), tak to bude TVOJE ROZHODNUTÍ, BUDEŠ VĚDĚT PŘESNĚ, PROČ HO DĚLÁŠ A ŽE HO DĚLÁŠ TY A BEREŠ ZA NĚ ZODPOVĚDNOST. Abys už nikdy nemusel z huby (promiň) vypustit tu hloupost: "Partnerka mě ke svatbě donutila." Držím palce.
Vlado (Mrska - Mail - WWW) 13.09.2005, 02:08:14
po osmi letech "chozeni" jste jako manzele. Proc jsi vlastne chodil s nekym koho nemilujes?? A proc jsi s ni chodil 8 let - Ty ubohy trpiteli.
Škoda, že nejsem GP, (NČ - Mail - WWW) 13.09.2005, 06:52:29
to bych tě dokázal pojmenovat naprosto přesně!!!
Kamarádka nechce abys svatbu rušil? Se jí vůbec nedivim. Vona né, že by pak vypadala blbě, tak jak píšeš. To je blbost! Vona se bojí, že bys jí pak zbyl na krku, a vona by měla blbý svědomí, až by tě posílala do pr...., jakože s tím, že tě tam dřív nebo pozdějc pošle, vona jednoznačně počítá! Proboha! Co by taky s takovym "chlapem" dělala delší dobu.
Pravdu má Alenčina babička (Wendy - Mail - WWW) 13.09.2005, 08:18:38
to ony mívají! Ze zkušenosti svého okolí znám, že pokud spolu dva žijí jen tak několik let, je to k ničemu a většinou se pak rozejdou. Dnes se k sobě hned sestěhují a "zkoušejí to". Když se vezmou, tak se už hůře odchází, to je ten vtip. Proto se ženy chtějí vdávat. Pravda je také to, že sis vše uvědomil až když přišly intimní chvilky s kamarádkou. Ty by mohly přijít i když bys byl ženatý, ale to už bys asi neutíkal, že ? Měl bys zkrátka manželku + milenku, že? Chybu udělala i tvoje snoubenka. Tak dlouho žít na psí knížku chlapům nesvědčí. A donutíte-li muže k sňatku, tak to podle toho taky vypadá. Je to pro ni a pro ženy obecně těžké a nevýhodné, ale je to tak. Šťastné ty, které toto řešit nemusí. A konkrétně k tvé nastávající - asi jí ublížíš tak jako tak....
Ne,nedělej to (Ivana - Mail - WWW) 13.09.2005, 08:19:15
nežeň se.Je to přesně situace mého muže před roky,kdy byl ve stejné situaci.Byl zamilovaný do jiné ženy než si měl vzít.Bylo mu trapné svatbu zrušit.Ráno v den svatby mu ještě jeho vlastní otec říkal - ještě je čas,ještě můžeš jít od toho.Bylo mu to trapné.Do roka a do dne byli od sebe.Člověk se má řídit svým srdcem.Buď chlap a řekni to na rovinu,ještě není pozdě.Pozdě bude až řekneš své ano a později budeš řešit rozvod a všechny ty nepříjemnosti s tím spojené.
Donutila... (Vodoměrka - Mail - WWW) 13.09.2005, 08:32:46
...pod pojmem partnerka mě donutila ke svatbě si vybavím scénu podobnou jak z jednoho filmu, kdy nevěsta v bílých dlouhých šatech se závojem drží v ruce devítku a tiskne ji ke spánku budoucího manžela a za ním stojí její silní bratři s obušky v rukou a otec spokojeně si mnoucí ruce, zatímco farář třesoucí se v kolenou oddává tento zamilovaný pár...
Koukám, že za těch osm let se ti tvá partnerka omrzela, vzrušení vyprchalo, pokud kdy jaké bylo, kamarádka představuje jakési vzrušení, nejlíp bude, když svou nechuť ke sňatku s tou první partnerkou hodíš na ni, vždyť za to může vlastně ona, že si dovolila dát ti najevo náklonnost... o tom, že jsi ji před svatbou mohl i odmítnout, jsi ani neuvažoval... vždycky na všechno jsou dva... tak se zachovej čestně a neubližuj víc, než už jsi udělal. Pravda někdy bolí, ale je to lepší než se potom zbytečně trápit a hledat příčinu všeho... tím teď nemyslím tebe, ale tvou budoucí ženušku. Raději studenou sprchu hned a jednorázově, než pomalé zmírání pod ledovými přeháňkami později...
V době, kdy lidé nejsou schopni přebrat odpovědnost za své činy (brouk Pytlík - Mail - WWW) 13.09.2005, 09:28:23
je jakékoli vdávání a ženění mimo mísu. K čemu svatba, když rozvést se je tak snadné?
Dříve lidé aspoň měli pocit, že si druhého berou na celý život (i když to třeba tak taky nedopadlo), ale teď nemusí brát ohledy na nikoho a na nic. Snad jedině, pokud jde o prachy.
Naprosto souhlasím s Danielou, (Míša - Mail - WWW) 13.09.2005, 09:41:44
je zbytečné k tomu něco dodávat.
Daní, prosím tě, ale vysvětli mi jednu věc. Cituji tvoji větu: "Ty teď jako motýlek přelétneš na jinou květinku (a myslím, že ani tahle rozhodně nebude ta pravá!)..." Z čeho usuzuješ, že ani tahle nebude ta pravá? Neříkám, že to není pravda, ale zajímal by mě tvůj pohled na věc. Tak mi to, prosím, trošku rozeber :-)) Dík.
JAK JE TO "S MOTÝLKEM" (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 13.09.2005, 10:28:37
Milá Míšo - a ostatní:
moje neustále velebené předkyně - babička a pak maminka - říkávaly: "čím hrnec navře, tím i smrdí" - prostě - udělá to jedné, udělá to další. Alespoň v nejbližší době. Mladej kluk (právě jsem se dozvěděla, že Vladimírovi je 29 a jeho partnerkám 25), do teď opečovávanej první dívkou, si konečně uvědomil, že "jeho mládí, které mu právě dalo křídla", by mělo být spoutáno. Už sám tenhle fakt ho asi dost naštval - po tak dlouhé době chození už není žádná vášnivá zamilovanost... Myslím, že tu druhou dívku docela uvítal, protože je oním důvodem, který může použít sám před sebou: "kdyby mě nepřitahovala víc, určitě bych nezahnul".. Jak říkám - před ním se teď otevřely kouzelné dveře, teď si uvědomil, že jsou davy krásných dívek, které ještě může mít... Jsou chlapi, kteří jsou dospělí ve dvaceti, jiní jsou nezodpovědní ještě ve 45. On není sociálně vyzrálý, není zodpovědný za sebe, natož za druhého - neměl by se ženit teď, ani v nejbližší době. Kdyby byl zodpovědný, už by si prostě nepřipustil jiné myšlenky -alespoň ne v době od rozhodnutí o svatbě. Ale on se k tomu nechal opravdu vmanévrovat, klidně souhlasil, protože "se vezl". Nejspíš takový bude už vždycky - vybírá si CESTU NEJMENŠÍHO ODPORU. (Mj. nepřipomíná vám to nic? Tohle je problémem většiny smutnic!) A nevěřím, že Vladimír tohle nebude dělat dál - alespoň do doby, dokud nepřijde ta jeho osudová. V tom případě věřím, že by se mohlo všechno obrátit o 180°...
(Vanessa - Mail - WWW) 13.09.2005, 12:07:33
Podle mě bys měl být sám. Odjeď někam kde nebudeš potkávat ani jednu - měl by Ti stačit týden aby ses rozhodl co dál. Ale žádný vztah po osmi letech zajede do stejného.... Zkus z Té tvé slečny udělat většího extroverta a "tahej" jí mezi lidi. Jedno přísloví říká: Milovat je povinnost. Přeber si to jak chceš.
Vladimíre, (Inka - Mail - WWW) 13.09.2005, 12:19:28
udělej si jasno ve svých citech, v tom co chceš do budoucnosti, ale rozhodně se teď nežeň!!! Čím dřív to své současné partnerce vysvětlíš, tím lépe.
Milý Vladimíre, (mamča - Mail - WWW) 13.09.2005, 12:34:35
pošli mi E-mail na tvou dlouholetou partnerku. Vysvětlím jí, co jsi za nevyzrálé vemeno, aby jí nebylo líto těch osmi prošustrovaných let.
V pětadvaceti si určitě ještě najde nějakého správného chlapa pro život. Jenom na tebe musí rychle zapomenout. I tak jsi jí způsobil pěknou havárii sebevědomí, a se strachem z budoucích vztahů bude dlouho bojovat. Zachovej se aspoň jako grand, (když už ne jako chlap) a všechny problémy a finanční závazky spojené se zrušením svatby, vezmi na sebe. Ale udělej to hned, né abys čekal až do data svatby.
mamčo, (Inka - Mail - WWW) 13.09.2005, 14:18:47
musím se fakt chechtat Tvé jasné, logické leč drsné odpovědi. Tleskám!!!!!
"Udělá to jedné, udělá to všem dalším (brouk Pytlík - Mail - WWW) 13.09.2005, 14:44:52
To je mi tedy logika! Proč se lidé tedy vůbec podruhé žení a vdávají, když je přece nad slunce jasné, že rozvedli-li se jednou, rozvedou se podruhé, potřetí, počtvrté. Jenže letmý pohled kolem sebe nikoli přes slepecké brýle ukazuje, že některá druhá (nebo i další) manželství jsou poněkud trvalejšího rázu.
Protože, Pytlíku, (Los evropský - Mail - WWW) 13.09.2005, 15:02:55
rozvést se není totéž jako utéct těsně před svatbou, případně dát se "donutit" někým do nevyžádané svatby a následně utéct.
Takový dotyčný mi přijde jako jakási fusekle, povlávaná a smýkaná momentální situací, která, nemajíc dost vůle a sil řešit věci hned, nechává to plavat a pak sahá k radikálním řešením. A to když někdo udělá jednou, udělá to s vysokou pravděpodobností i podruhé. Ne vždy, samozřejmě.
Není za co, danielo:-)) (Los evropský - Mail - WWW) 13.09.2005, 15:36:03
Ještě malý dodatek, já bych takového amanta nabral na parohy a roznesl na kopytech. Vzetí na sebe všech nákladů, souvisejících se zbytečnou svatbou, je to nejmenší, co může dotyčný filuta udělat. Kromě toho si myslím, že kdyby mu ona druhá "kamarádka" nezafofrovala sukní před nosem, nehnal by to na ostří nože a nechal by to tak, jak to bylo. Takhle má holt pocit, že by mu někde jinde uteklo nedejbože něco lepšího...
Hm (Hanka - Mail - WWW) 14.09.2005, 07:06:38
Zazněla tu spousta zajímavých názorů a rad. Ale co bude to pravé řešení, to je stejně 50 na 50. Má švagrová chtěla zrušit sňatek 3 týdny před svatbou.Napochodovala k ní celá rodina jejího budoucího a hučeli do ní tak dlouho, až se nechala přesvědčit(všechno nakoupeno, domluveno, pozvánky atd., no, přece se to nezruší, že?!).A čekalo ji pak několik krušných let,než se rozvedla.Kdyby se tehdy nevdala, toho všeho byla ušetřena.Ale. Můj známý chodil se svou přítelkyní několik let a pak se zamiloval do jiné ženy.Měl se ženit.Ale jeho milenka byla vdaná, tudíž budoucnost s ní nejistá. Nakonec se tedy oženil. Ještě chvíli i po svatbě udržoval mimomanželský poměr se svou "láskou", ale ta to nakonec ukončila,on si pořídil se svou ženou drobečka a nyní myslím žijí v pohodě, ač jako každý i s nějakými občasnými problémy. A teď si vyber. Zda neshody, které Vláďa se svou stávající partnerkou jsou natolik velké, že by jednou připravily stejně krach jeho manželství, či je to jen o tom, že vždy se v životě může najít někdo, o kom si náhle myslíme, že je lepší, než stávající partner, ale je to často jen iluze.A stačí pak nějaká delší chvilka, abychom si to uvědomili a pokorně se vracíme k tomu, koho známe, ale s kým je nám asi nejlíp.Vláďa po osmi letech, vlastně prožívá takovou "manželskou-nemanželskou " krizi, která asi nemine spostu párů. jenže ti, co jsou svoji, pokud jsou trochu zodpovědní,či dokonce mají děti, hledají způsob, jak ji řešit.V dnešní době možná trochu míň, než kdysi( rozvodovost mluví za vše),ale aspoň se snaží. On je ale svobodný, tak co, práskne do bot a zkusí to jinde.Pak to zas nebude ono, tak zase jinde, atd. A třeba se ani nikdy neožení. A nebo se teď ožení,no a ono to opravdu "nějak" dopadne.Třeba tak, že nakonec vypustí z hlavy nynější novou známost a se ženou prožije celý život a zdaleka ne špatný.Občas si pomyslí, coby,kdyby, ale to stejně nikdy nebude vědět dopředu, zda by si polepšil, či ne.
kudlance a losovi (brouk Pytlík - Mail - WWW) 14.09.2005, 09:14:03
Takže pokud se Vladimír ožení a hodinu (nezáleží přece na tom, za jak dlouho)po svatbě podá žádost o rozvod, už to bude pašák jiné kategorie? Zajímavý názor; právníci, zabývající se rozvody si mnou ruce.
To, že někteří lidé nejsou náramně rozhodní a nechávají se občas někým ovlivnit či do něčeho dotlačit, nemusí snižovat jejich lidskou kvalitu. Kolik lidí šlo třeba studovat školu, do které je natlačily rodičovské ambice? Člověk, manipulující druhým - třeba submisivnějším - jedincem, nese přinejmenším stejný podíl na jeho případné vzpouře. Včetně sanace vzniklých škod.
Pytlíku, pytlíku... nečteš nějak špatně? (daniela - Mail - WWW) 14.09.2005, 09:50:54
já přeci vůbec nejsem pro svatbu, naopak!
Nerozhodní lidé jsou taky lidé, ale jen by neměli používat cesty nejmenšího odporu, svádět všechno svoje hloupé jednání na to, že "chtějí mít klid!". Tohle se tedy konkrétně netýká Vladimíra, to s tím "klidem" se vztahuje především na ty různé trpitelky, které na sobě nechají dříví štípat, jen když ten jejich s nimi zůstane... A ještě by byly nejraději, kdyby je miloval... ach jo... Pokud se jedná o Vláďu, opakuju, že nedoporučuju, aby si bral onu dívku. Protože jejich "bezpapírové manželství" vyčpělo, on ji už nemiluje, v nejlepším případě by spolu přežívali - v horším by přibylo na svět díťátko a brzy rozvod.. Proč? Jen kvůli tomu, že je napečený cukroví? Vypůjčený šaty? Trochu drahá daň a malou ostudu, ne? Samozřejmě, že to je chyba i té dívky! Jednoznačně se měla rozhodnout podstatně dřív... ale - ona si ho chtěla "vyčekat" - no, tak teď to má....
(Los evropský - Mail - WWW) 14.09.2005, 11:09:31
Opět souhlas s Danielou a přípodotek, že při pohledu z druhé strany tak nějak zůstává rozum stát nad tím, jak vysoko si lidé cení napečeného cukroví... někdy za něj zaplatí i vlastním zpackaným životem!
Přitom, kdyby byl jeden každý z tohoto množství tázán, co by udělal v situaci, kdyby si mohl obětováním koláčků řekněme za tři tisíce zachránit život, udiveně by kroutil hlavou, jak se může někdo takhle ptát...(samozřejmě by si zachránil život!) Ovšem v praktickém životě udělá pravý opak. Tak je to.
Haničko, (Inka - Mail - WWW) 14.09.2005, 11:45:19
jenže to co tady popisuješ vůbec není o lásce a později ani o krásném manželství, je to o rozumu, výběru toho lepšího ze dvou zel, takhle přece manželství začínat nemůže, jít do svatby i když ví, že se k němu dotyčná nehodí, protže jsou každý jiný, že by radši jinou, že se vlastně ženit nechce, nebo se vrátit se k někomu jen proto, že nikoho nemám, tak abych nebyl sám ... já cítím, že tohle je fakt špatně, pokud žiješ v takovémhle manželství, tak se Ti kdykoliv později může stát, že ta jiskra padne někde jinde a bude moc sliná a bouráme mosty a jdeme si zatím, protože nám všem prostě schází láska, porozumnění, pohlazení, vzrušení už jen když na dotyčného myslíme nebo s ním telefonujeme. A jedině s těmito pocity bych šla do manželství, jinak opravdu NE!!!
kudlance: (brouk Pytlík - Mail - WWW) 14.09.2005, 13:20:07
Ale čtu dobře. Vím, že nejsi pro svatbu, ale omlátila jsi Vladimírovi o hlavu, jaký že to je bezcharakterní jedinec, že chce vzít roha ještě před svatbou.
V životě lidí jsou mezníky, kdy si prostě řekneš: Takhle už dál ne. Vůbec nezáleží na tom, kolik měsíců či let po svatbě (nebo dnů a hodin před ní) se to stane. Pravda, Vladimír mohl projevit svou vůli neženit se s větším předstihem, vtip je ale v tom, že u něj ten mezník s větším předstihem prostě nenastal. Prostě žil v dobré víře, že se ožení a vše bude v pořádku. Je otázkou, co bylo tím spouštěcím mechanismem, zřejmě zjištění, že s jinou osobou opačného pohlaví se cítí nepoměrně lépe, než se svou nastávající. K takovémuto zjištění dochází dnes a denně u celé hromady lidí, tady na Kudlance jich je požehnaně. A je snad lepší a charakternější člověk, který toto zjistí po svatbě, třeba když se kolem něj batolí hromada dětí, nebo před svatbou, kdy jde jen o nějaké třeba relativně značné, ale přece jen náklady. Do očí mě bije ten nepoměr v hodnocení prakticky stejné události - v životě člověka došlo ke zlomové situaci, která ho nasměrovala jiným, nestandartním a okolím neakceptovatelným směrem. Odsoudit člověka a vypálit mu na čelo cejch nenapravitelného hajzla (a ovlivnit tak celý jeho další život) je snadné, snažit se rozkrýt motivy jeho jednání je nežádoucí, to se potom člověk nemůže s ostatními "těmi lepšími" poplácávat po ramenou a cítit se nadřazen tomu kolektivně odsuzovanému póvlu. Koneckonců, historie zná tisíce podobných, společensky ovšem významnějších (a destruktivnějších) případů. A do slabšího se vždycky lépe kope v partě. Bez ohledu na to, že Vladimír možná skutečně hajzl je, ani jeden z nás nemáme vyčerpávající informace o jeho osobnosti. Jen se k tomu každý stavíme jinak.
Breberko Pytlíková, (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 14.09.2005, 13:32:05
Mám stále pocit, že mluvíme oba o něčem jiném...
Podívej se zcela nahoru: Vladimír tam píše: "...byl i nátlak z její strany, ale nakonec jsem teda řekl "ano". Znáte to: takové ty věci, jako že spolu chodíme už dlouho… Ale teď se fakt rozmýšlím. No, spousta věcí mi na ní vadí a řešil jsem je několikrát. Vždycky to ale končilo stejně. Říkal jsem si: "nějak to prostě dopadne"." Já neodsuzuju to, že si našel jinou, nebo to, že zvažuje, jestli svatbu jo, nebo ne... Já odsuzuju jeho laxnost - že se "vezl", že by se snad i oženil a později třebas byl dále nevěrný, rozvedl.. A to všechno už v podstatě by bylo na víc než polovinu jisté!!! Ano, jiní si jsou také nevěrní, rozvádějí se... Jenže - je neseriozní jít do svatby jen kvůli tomu, že "už spolu tak dlouho chodíme"... tak jo... tak se vemem.. Nehledě na další: on tam klidně přiznává, že si celý dlouhý rok s tou "kamarádkou" dopisuje, hodiny spolu telefonují... To přeci není před svatbou běžné! Já na něj vůbec nehážu cejch nenapravitelného hajzla - myslím, že tohle je zase jen až moc emotivní a trochu ujíždíš, Pytlíku! Jen jsem napsala, že takhle nevyrovnaný a nevyzrálý by do závažného vztahu neměl vstupovat. Vezmi to logicky - co je důležitější - založit nějakou firmičku, nebo manželství? Manželství je o dlouhodobém vztahu, o životě - ale většina lidí se chová podstatně zodpovědněji při nějakém minimálním podnikání, které jde poměrně bez velkých rizik (nemluvím o podvodnících a zkrachovancích) zase skončit... Ach jo - proč jen si, my lidé, sebe navzájem tak málo vážíme?
Co napsala Daniela, (hippie - Mail - WWW) 14.09.2005, 19:28:43
podepisuju. A myslím, že Vladimír by si měl především dát čas, aby si ujasnil jestli se vůbec někdy ženit chce. (Jestli už v tom má dávno jasno, že ne, a tahal 8 let za nos holku, která zase ví, že jo, to z dosud napsaného nevyplývá.) Znovu musím napsat - my tu bouříme ve sklenici vody s naprosto nedostatečnými informacemi a Vladimírovi nestojíme ani za to, aby je doplnil.
Tu svatbu, která je za dveřmi, by měl minimálně odložit, pokud ne tedy zrušit. Protože v tomhle stadiu vlastní (ne)zralosti by se ženit opravdu neměl. To nijak nevylučuje fakt, že ona dočasně zavržená nastávající se nakonec může ukázat jako ta skutečně pravá... (Možná už ale bude patřit někomu jinému, život umí být velmi zlomyslný :-)
Teda, nevim, jak gdo, (NČ - Mail - WWW) 15.09.2005, 08:16:57
ale já mám informací víc než dost.
Jen má vrozená ostýchavost, bezbřehá slušnost a Kudlácká cenzůra mi brání nazvat toho "ehm" pravým jménem!
Tak to napiš, enčé! (hippie - Mail - WWW) 15.09.2005, 09:21:51
Vona Ti to Kudlanka nesmaže, nebo jo? Už Ti něco smazala?
Vladimíre, (Wendy - Mail - WWW) 15.09.2005, 09:57:55
kdepak jsi ? V čem jsme tě event. špatně pochopili ? Nebo dobře ? Viléme, Hynku, Jarmilo...!
Já vím, že tu neřeknu žádné moudro, (master - Mail - WWW) 15.09.2005, 11:42:17
protože už bylo vše řečeno. Ale na tu otázku v nadpisu MÁM? NEMÁM? je nejlepší kopretina. A když to nevyjde dle naší představy, tak se utrhne jiná a místo MÁM se začne slůvkem NEMÁM...
Taky jsem to zažila (arleta - Mail - WWW) 16.09.2005, 12:34:11
Taky jsem zažila něco podobného, ale z druhé strany. Taky jsem "donutila" svého přítele ke svatbě - moc se mu nechtělo - nakonec asi 2 měsíce před svatbou všechno zrušil - ostudy kopec. Taky si myslel, že si najde ještě nějakou lepší, krásnější, prostě jinou nej nej partnerku. 2 roky jsme se pak vídali jen sporadicky, vždycky nám bylo smutno. Po dvou letech jsme se dali znovu dohromady a začal mě přemlouvat, abychom si pořídili miminko - tak jsme si ho pořídili, teď znova koupil snubní prsteny. Prostě zjistil po dvou letech, že žádná hezčí, chytřejší, hodnější a vůbec jiná nej už prostě není. Nejsou ti chlapi cvoci? Taky jsem si říkala a proč se se mnou tak dlouho tahá, když si mě nechce vzít? Nevím, prostě někteří lidi přemýšlejí jïnak než já. Dneska by mě samou láskou sněd. Prostě promiň Vladimíre, ale pro mě jsi nepochopitelný (stejně tak i můj chlap).
Jak to dopadlo??? (Leni - Mail - WWW) 02.11.2005, 12:37:29
To mě dost zajímá.
Před měsícem jsem se vdávala...
Co teď? (dana šelbicka - Mail - WWW) 27.06.2007, 12:06:34
Ziju s pritelem Dva roky ,jemu je tricet a me dvacetsedm, vztah nam klape obcas nejake dusno je ale vzdy to vyresime... ted 7 tydnu pred svatbou , jednoho dne rekl ze to chce zrusit, nema milenku prej ten vztah neni mozna idealni, a mozna prej by sme se meli rozejit .... ja ho miluji a on mne ten rozchod pry nechame ulezet... nasi mi nadavaji ze ho mam vyhodit z domu, ale ja se nechci smirit s tim ze zrusim neco co funguje.... \Dana
|