| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| PROČ JSEM NA LÁSKU TAK HLOUPÁ? |
| Rubrika: [poradna] Trochu nevím, odkud začít, protože z těch mých problémů se stalo strašné klubko, které se mi vůbec nedaří rozmotat. Spíš naopak. Je mi 25, ale někdy si připadám tak na 45 a někdy zase na 15. Mám pocit, že jsem si toho na jednu stranu v životě prožila strašně moc, na straně druhé jsem stále před situacemi, na které jako bych vůbec nebyla zralá. A taky vím, že dělám strašné chyby...
Asi před rokem a půl mě opustila moje největší láska. Chodili jsme spolu několik let. Když už to konečně vypadalo, že spolu začneme žít pod jednou střechou, najednou začal trpět nedostatkem svobody, že si toho v životě moc neužil. Já ho ale měla ráda jako nikoho na světě a věřila jsem, že spolu zůstaneme celý život.. Byla jsem z rozchodu úplně na dně, ani jsem už nevěřila, že bych se někdy dokázala zamilovat. Přesto jsem se pár měsíců po rozchodu seznámila s jedním moc fajn člověkem. Je to hlavně dobrý charakter, což jsem si za dobu, co se známe, mohla víckrát ověřit. Z počátku jsem to moc nebrala vážně, nějaká super zamilovanost to nebyla, přesto ten vztah nabral docela obrátky. Bylo mi s ním dobře a … proč to nakonec nepřiznat, pomohl mi najít ztracené sebevědomí. Asi za půl roku se Petr přestěhoval za prací do zahraničí a vídali jsme se dost málo, a tento fakt (vedle pomalého vyrovnávání se s předchozím vztahem) zapříčinil, že má náklonnost začala odeznívat. Začal mě přemlouvat, abych se za ním přestěhovala, dokonce se nabídl, že mi tam najde práci. Abych řekla pravdu, dokážu si představit, že kdybych jeho milovala tak, jako toho bývalého přítele, tak bych šla a ani bych nepřemýšlela. Nakonec jsem se raději rozhodla pro rozchod, protože takhle to nemělo cenu. Pak jsem potkala Honzu, do kterého jsem se zamilovala. Naprosto bezhlavě a určitě víc, než v tom prvním vztahu. Brzy jsem v tom byla až po uši. Ze začátku to vypadalo, že i on má o mě zájem. Ale nastal jakýsi zlom a od té doby to šlo od deseti k pěti. Zřejmě poznal, že jsem do něj zamilovaná a já se stala tím, co tu v jednom příspěvku bylo popsáno jako „leták". Jenže stejně jako narození a smrt, zamilovanost člověk neovlivní. Sama jsem pak začala cítit, že je to jakési nevyrovnané, že se trápím i proto, že se vůbec nechovám tak, jak je to pro mě přirozené. Měla jsem chuť to ukončit, ale neulehčoval mi to nakonec ani on. (Mnohdy se choval divně, tak nějak nepřítulně, pak se za to omlouval, ale strašně neurčitě větami typu: Já jsem strašnej vůl, atp.) Přišlo mi to jako jasný nezájem, ale když jsem mu řekla, ať se nenutí do něčeho, co mu nevyhovuje, tak odpověděl, že mě vídat chce. Ale nakonec – rozchod proběhl tak, že úplně přerušil kontakt, už jsme se nesetkali. V současné době je to asi 3 měsíce, co jsme se viděli naposledy, a není dne, kdy bych na něj nemyslela. Nenapadlo mě, že si sáhnu ještě na hlubší dno, než tehdy, když jsem se rozešla po těch několika letech. Strašně mi chybí a stále se mi nedaří se nějak odmilovat. Kolikrát záměrně chodím cestami, abych ho potkala, a pak rychle mizím – prostě jsem zamilovanej idiot. Nejvíc ze všeho mě štve, že si za to můžu sama. Prostě jsem byla „leták“ a ty nikdo přece nechce... Jsem prostě ztracený případ, závislák na partnerech... A aby toho nebylo málo, obnovila jsem vztah s Petrem. Pořád mi psal, volal a přemlouval mě, ať to spolu aspoň zkusíme. Teď přes prázdniny jsme se párkrát sešli a bylo to strašně fajn. Slíbila jsem, že do toho zahraničí půjdu, ale pod podmínkou, že mi tam sežene práci. V tu chvíli jsem to tak cítila, ale jakmile jsem zase byla sama, tak přišly pochybnosti. Vím, že to není láska. Nikdo kolem to nechápe a spíš mě lidi odsuzují. Ptají se, proč s ním jsem, když ho nemiluju, proč nezkusím někoho jiného. Ale já se bojím znovu zamilovat. Je mi jasné, že to v mém případě zase dopadne tak, že strašně budu toho druhého milovat, a on si mě pak nebude vážit. Jinými slovy, vím, kde je chyba, ale nevím, jak to změnit – je to nad moje síly. Přála bych si zamilovat se do Petra, ale možná právě proto, že mě tak moc chce, ho zase tak moc nechci já. Svět mi připadá prokletej a pokud si mám zvolit mezi variantou, že budu strašně milovat a někdo se mnou zamete, anebo bude někdo milovat mě a já budu v klidu, tak raději volím to druhé. Někdo tomu říká „Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše“. Hnusné, že? Ale pravdivé. A ještě něco: poslední dva roky nedělám nic jiného, než čekám na správnou pracovní příležitost. Teď jsem úspěšně složila konkurz a od nového roku bych měla nastupovat. Pracuje tam bohužel i Honza. Jasně, do té doby se třeba odmiluju, ale co když ne a budu se tam trápit? Ironie osudu je, že i Petr mi sehnal práci. Taky od prvního ledna... Odpověď je v podstatě jasná. Jít za Petrem, tak velí rozum. Z představy, že to bude poslední muž mého života, je mi však smutno, přeci jen vím, jaké to je milovat, ale nejsem kdovíjaká hvězda a vím, že pro mě nebude lehké si najít dalšího partnera + můj strach, který jsem popsala výše. Samotu sice zvládám vcelku v pohodě, ale celý život sama, to je taky dost nehezká představa. Můj první přítel se už stejně nevrátí a ani po tom netoužím. Honza o mě nestojí a i přes to, jak strašně si přeju pracovat tam, kde on, si nejsem jistá, jestli by mi to přineslo to pravé štěstí. A co si budu (a vám taky) nalhávat, jistě bych někde ve skrytu duše doufala, že se zase dáme dohromady, což je pochopitelně pitomá iluze. A jestli řeknu Petrovi, že tu práci, co mi našel, neberu a zůstávám tu, tak je to asi taky konec, a to vlastně taky nechci. Vlastně vůbec nevím, co chci, nedokážu se rozhodnout, asi taky proto, že každá možnost má své pro a proti. Rozum by i věděl. Jenže – to prokleté srdce … co s ním? Gita ODPOVĚĎ: Gituško, ano, lítáš v tom, ale tvrdohlavě... Víš, ty si chceš lásku vytrucovat. A to nejde. Jsi moc fajn holka, vím to (znám své pappenhaimské), ale tvoje láska je pro partnery dusivá. Když už, tak se do toho opravdu položíš :-))). Ano, ono by to nebylo na škodu, kdybys si vždycky nevybrala „nevhodného“. A zase – když se najde ten, který tě miluje stejnou vervou, tak se velice brzo stane pro tebe nezajímavý... Řešení? Jeď za tou zahraniční prací. Ale neber si Petra a pokud to jde, tak s ním ani nebydli. Řekni, že potřebuješ být sama. A pokud by to šlo, najdi si práci ještě dál – co Spojené státy? Tvoje profese je přeci nesmírně žádaná... Možná, že by ti totiž pomohla totální změna. Jenže – ty se musíš rozhodnout nejen co s prací, a s láskováním, ale také jestli a pak kdy – chceš mít nějaké to díťátko. Máš ještě čas, ale plánovat už bys měla začít, přemýšlet o tom, jaké dětství bys mu chtěla dopřát... Tohle všechno totiž vyžaduje jedno – abys dospěla. Nejen profesně, ale rozumově a žensky. Abys si uvědomila, co od života máš šanci požadovat a co za to musíš dát. Protože takového Petra potkáš jen jednou... Ale pokud bys s ním měla být jen ze strachu, abys se náhodou zase debaklově nezamilovala, nebo jen z pocitu jistoty, mohlo by to dopadnout špatně. A nemyslím tím jen to, že Petr by se konečně mohl dovtípit, jak to všechno je a najít si jinou, „hodnější, vhodnější“. Přestaň plakat, přestaň si rochnit ve svých trápeních – uvědom si, že by mohlo být hůř. Rozhodně se už k oněm problematickým pánům nevracej! Přestaň uvažovat co by – kdyby... |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Aknelo (Alenka - Mail - WWW) 08.09.2005, 06:55:08
nejak jsou si nase osudy hrozne podobne....ono desne pomuze kdyz proste ho nemas uz sanci videt!
Když za psem utíkáš, (Pepík ševců - Mail - WWW) 08.09.2005, 07:04:03
prchá před tebou. Pokud se mu ale snažíš rychle vzdálit, snaží se tě dostihnout.
Jestli ono to s tou láskou nebude podobný. Existují smečky, kde člověk a pes jdou bok o boku, ale tam nikdo nikoho nehoní a před nikým neprchá
Mrk sem na zejtřejší kalendář!!! (NČ - Mail - WWW) 08.09.2005, 09:14:21
Všecko jenjen to nejlepčí!!!!
(Katka - Mail - WWW) 08.09.2005, 09:17:37
Souhlasím s Danielou. Do stejné práce, kde je Honza bych se nehlásila. Za Petrem bych možná jela, ale jedině v tom případě, že bych mu slušně vysvětlila v jaké zamotané situaci jsi, že si prostě musíš nejprve najít samu sebe, a teprve poté vhodného partnera. Jestliže Tě má rád pochopí to.Možná se z něho pak stane výborný kamarád. Prostě bych zkusila nejprve zapomenout na partnery, ale našla bych si sebe! Ono tohle motání v kruhu nemá smysl. A myslím, že je lepší se prostě zastavit, říct dosta azkusit to nanovo s čistým listem. Držím ti palce Gito. Ahoj Katka
souhlas s Danielou (Jasmina - Mail - WWW) 08.09.2005, 09:42:49
Boze,jak tohle znam...zalaskovana -ztracim svou identitu,a kdyz zalaskovana nejsem a dostavam to,co jsem davala jinym-prestava mne to bavit.
Kdyby to ale clovek delal schvalne z rozmazlenosti! Jak psala Aknela-kdyz se resi nevyresitelne,nejlepsi je odchod a nemoznost videt. Tak jsem resila svuj posledni problem ja,pres pul roku si lizala rany a doted se studuji a hledam sama sebe)))) Jestli jsem se odmilovala-nevim ale urcite zklidnila,to ano a to jen diky tomu,ze "ho" nevidim. Ano,chce to obcas v zivote zalezt do ustrani a tam meditovat,procistit si hlavu,ale videt svou lasku denne-to si hlavu neprocistis ale znovu rozjitris city.Jasne ze si clovek dela nadeje. Takze,jak radi Daniela-pryc. Samotu snasis dobre-a to je dobre,priprav se tedy na budouci dalsi vztah,neni kam spechat. Pokud v sobe nenajdes ten problem-co je zac a jak se ho zbavit,budes si vzdy vybirat partnery,s kteryma to pujde od desiti k peti.A to je proto,ze cloveku se vraci stejne problemy v jinem baleni-dokud se nepozastavi a nepochopi.Ti partneri jsou nase zrdcadla. Takze-ted muzes opravdu se jen pozastavit a "procistit".
taky myslím, (Inka - Mail - WWW) 08.09.2005, 14:07:07
že jít pracovat kde je Honza je holý nesmysl a jedině trápení pro Tebe do budoucnosti (to víš sama), Petrovi bych určitě neříkala co v sobě řeším, zkusila bych najít samu sebe bez manipulace kohokoliv, máš ještě trochu času. Kdyby mi nějaký můj potencionální partner začal vykládat o svých v nitru nedořešených bývalých láskách, dala bych od toho ruce pryč. Víš, život se má žít v přítomnosti, co bylo je minulost kterou nevrátíš (dej to do archivu a žij dál). Sama říkáš, že Petr je fajn a dobrý charakter, třeba to ještě přehodnotíš, ale za každou cenu bych s ním také nebyla, on si také zaslouží lásku. Asi bych v tuto chvíli zůstala sama, člověk přece nemusí být s někým za každou cenu, občas i ta samota je potřebná, aby sis ujasnila co vlastně v životě chceš a s kým. Vždyť život je krásnej, je Ti 25 let, máš vše před sebou, tak kam spěcháš? Změna prostředí je také prima rada, jsem za určitě. Pepík Ševců má dost dobré a jednoduché přirovnání na Tvé vztahy. Fakt je potřeba ve vztahu jít ruku v ruce, nebýt naháněn ani nikam prchat z donucení.
Daniela to zase vyhmátla - ano, a souhlasím i se všemi ostatními. (kiwi - Mail - WWW) 08.09.2005, 14:27:32
Gito, (hippie - Mail - WWW) 08.09.2005, 14:35:07
vytvořit partnerský vztah, ve kterém je všechno v harmonii a nikdo nikoho nikam netáhne, je alchymie a jedno z největších životních umění. Naučit se to musíme, s rozdílnou mírou talentu, všichni, kdo nechceme jít životem sami. Ne každému se to podaří. Není na to jednoduchý návod, ale chce to naopak dlouhodobou práci na sobě. A v případě, že se nám toho talentu moc nedostalo, je dobré nechat se při té práci i třeba vést odborníkem na partnerské vztahy, dnes už ty možnosti jsou i u nás. Tady na tom malém prostoru Ti poskytnu aspoň několik zásad:
Teď se vykašli na partnerské vztahy a soustřeď se sama na sebe - musíš dozrát a stát se tím, kým máš být. To se Ti v závislých vztazích, které vytváříš, nepovede. Až budeš sama sebou a v pohodě, až budeš schopná prožívat šťastný a naplněný život I BEZ PARTNERA (což se může zdát být paradoxem, ale je to tak), jsi připravena pro partnerský vztah (třeba i na celý život, pakliže je to opravdu Tvoje touha). Neznamená to, že musíš žít jako mniška. Ale v tom přechodném období se rozhodně nepouštěj do těsných vztahů, kdy na někom budeš jakkoli závislá (emočně,finančně, bydlením, kontaktem s okolím - nejezdi do ciziny, pokud nejsi jazykově vybavená tak, aby ses tam o sebe postarala sama!). Ten, s kým chodíš, by měl vědět zcela otevřeně, že není Tvou životní láskou na celý život. Měl by vědět, že s ním rozhodně nechceš dítě a podle toho se musíte oba chovat při sexu - dokud nebudeš mít to své klubko rozmotané, nesmíš otěhotnět! Žij si svůj život a s přítelem si poskytněte dost volnosti. Dopřej si čas - spousta lidí dozrává až hodně po třicítce, Ty budeš ten případ taky. Poznávej lidi, země a především sama sebe. Vzdělávej se v oblasti partnerských vztahů a svého psychospirituálního vývoje obecně. Kvalitní literatura je i v češtině dostupná. Zajímavé je, že všichni uznávají nutnost autoškoly pro řízení auta. Přestože partnerství (a co teprve rodičovství) je mnohem komplikovanější záležitost, málokdo má snahu se na ně pořádně připravit. Ano, i to auto byste nakonec metodou "pokus - omyl" přímo v provozu zvládli, ale za jakou cenu? A v životě je to stejné - je třeba nejenom praxe, ale také trocha té teorie, což není nic jiného, než poučit se z chyb druhých a ušetřit si čas ztracený objevováním dávno objeveného. Hodně štěstí.
hippie (Alicka - Mail - WWW) 08.09.2005, 16:04:23
velmi hezky napsano. Souhlasim po vsech strankach a preji hodne sily a zdaru.
Děkuju všem :-) (Gita - Mail - WWW) 09.09.2005, 10:57:10
Moc děkuju za všechny rady a příspěvky. Jsem ráda, že jsem se nedočkala morálního odsouzení, i když ten nadpis mě teda taky zrovna nepotěšil :-).
V podstatě se vším, co tu bylo napsáno souhlasím a taky to tak nějak cítím. Tak práce je ale opravdu mým snem, takže to asi ještě zvážím - nakonec uvidím, jaká bude situace za ty 3 nebo 4 měsíce. V případě HIPPIEho (aniž bych chtěla jakkoli zpochybnit to, co napsal) mám však strach, že toho ideálního stavu, který popisuje, stejně nikdy nejsem schopná dosáhnout. Mám pocit, že každý je na něčem "závislý", tedy je tu něco, bez čeho se obejde hůře než bez čehokoli jiného. Pro někoho jsou to přátelé, pro jiného peníze, pro dalšího rodina, pro jiného vztahy... Přirovnala bych to ke sportu: každý je nadaný na nějakou disciplínu. Gymnastka se může naučit házet diskem, ale nebude to nikdy žádná sláva. Prostě nějaký ten partnerký vztah pro mě důležitý je, a nemá cenu říkat nebo se obelhávat, že ne. Tím samozřejmě nepopírám jakousi nutnost dočasné samoty. Upřímně: Nejraději bych teď byla sama (a v podstatě jsem většinu času sama, když je Petr pryč, a nepřijde mi to vůbec špatné), a dokonce někdy i lituji, že jsme se s Petrem znovu dali dohromady. Jenže co se stalo, stalo se. Nějak si pořád říkám, že člověk má zodpovědnost za to, co k sobě připoutá. A je to moc fajn člověk a cítím, že by si to jednak nezasloužil, jednak nevím, jestli bych toho jednou šeredně neolitovala. Další věc: nevázat se na nikoho citově, finančně, bydlením, kontaktem s okolím, nebo jinak... Kromě té první položky si myslím, že to není těžké. Ale copak jde si naporučit, aby se člověk do něčeho citově nezainteresoval??? To bych musela být velemistr Zenu, aby se mi to podařilo. Navíc můžu o svých podmínkách informovat druhou stranu, ale copak lidi kolem nás jsou dokonalí? Kolikrát mají ještě víc problémů sami se sebou, než já... Kde tedy vezmu tu jistotu, že se do vztahu nezačne citově interesovat druhá strana? A nechci slyšet, že to bude její problém. To je (poslední dobou) velmi časté alibistické tvrzení, které podle mě (právě z hlediska psychospirituálního) je značně nevyzrálé. Všichni jsme jeden celek a co se děje jednomu, děje se i druhému... Takže nakonec ze mě stejně bude mniška (ale to zase tak nevadí, myslím :-)) Neberte to prosím jako nějaké rebelování. Jsem opravdu ráda za všechny rady. Chci na sobě pracovat a být lepší, jinak bych sem nepsala. Ale někdy prostě taky trochu pochybuju. Dík a pa + přání Daniele všeho nejlepšího. PS: Znám své pappenheimské??? Tak nevím, jak tomu rozumět. I když to podle historie vůbec nebyli zrádci, tak smysl se dnes jaksi posunul :-)
Když to je právě to, (hippie - Mail - WWW) 09.09.2005, 13:31:00
co jsem se Ti snažil naznačit.
Citová závislost NENÍ láska Připoutanost NENÍ láska To, že každý je na něčem závislý, je výmluva. Zralý člověk na ničem závislý není a je takových i kolem Tebe dost. Motivy, které máš pro udržení vztahu s Petrem, nejsou fér a hlavně nestačí na trvalý vztah. Zdůvodňuješ si to zodpovědností, ale přitom to je jenom strach a krajní nezodpovědnost, co Ti brání to zaříznout. Takhle mu ubližuješ víc. Nejsi zodpovědná za nikoho (dospělého), kromě sama za sebe. Tohle všechno se dá poznat, prožít, naučit. Ale musíš chtít Ty sama, já Tě přesvědčovat nebudu. Je to dost dřina a netrvá to týden. Nemusíš se ale kvůli tomu stát zen-budhistou. Víš, taky jsem kdysi odmítal cokoli na sobě změnit (já jsem takovej a makovej a každej jsme nějakej, ať se změní ti okolo, já jsem v pořádku atd.). Pak jsem dostal od života na držku tak, že jsem to málem neustál. A najednou to šlo. Dnes za tu přes hubu cítím neskutečnou vděčnost, neprobudil bych se. Je na Tobě, jestli začneš makat sama a nebo si na tu přesdržku taky počkáš. A že přijde, tím si buď jistá.
Mohu jen dodat... (Johanka - Mail - WWW) 09.09.2005, 16:01:25
...k hippiemu, ze necekat na to, az dostanu pres drzku, nybrz se stat buddhistou, je taky dobra cesta, ja si ji vybrala a nelituju. Ale neni to cesta pro kazdeho, clovek musi sam citit, ze je zraly na zmenu a ze to tak chce.
Jinak k cele situaci jedina konkretni rada: nechodit do prace, kde je Honza. Vztahu, ze ktereho nekouka nic dobreho, se clovek zbavi jedine tak, ze toho druheho nevidi, jinak je to tezke a bolestne. A rozebirat, jestli se nekoho naucim milovat nebo ne...no ja nevim, ale bud je mi ten clovek dobrym kamaradem, vazim si ho a duveruju, a to jsou ty nejdulezitejsi ingredience pro dlouhodoby vztah, nebo mi necim z toho neni, a v tom pripade bych si na to dala pozor. Ale chemie, ta ruzne situace spis zamota nez vyresi. |
Já jsem se v pětadvaceti ocitla v dost zamotané situaci, lásky nelásky...zamotaný kruh, nikam to nevedlo. Vyřešila jsem to odchodem do zahraničí, kde jsem dodnes.
Stálo to hodně sil, ale věděla jsem, že jestli zůstanu tam kde jsem byla a budu se motat v tom kruhu ve kterém jsem se motala, jedině mě to zničí.
Odchod byl sice bolestivý, ale svým způsobem osvobozující a po pár měsících jsem se začala cítit hrozně dobře. Protože jsem konečně byla sama se sebou, bez potřeby řešit nevyřešitelné. Uvědomila jsem si, že jsem do té doby vždycky skákala ze vztahu do vztahu, že jsem nikdy neměla čas na to poznat sama sebe.