| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| DISKUSE - KTERÁ PRÁCE KOMU (PŘÍ)SLUŠÍ? |
Rubrika: [téma] V dnešní době sice většina mužské populace již neočekává na gauči před televizí, až jim manželka přinese pod nos večeři a pivčo. Ale zkuste si odpovědět na otázky: Kdo doma třídí a pere špinavé prádlo? Kdo jej žehlí a ukládá do skříní? Kdo připravuje dětem snídaně a vypravuje je do školky či školy? Kdo myje okna? Záchodovou mísu? Kdo čistí boty a uklízí pod rohožkou?
Onehdy moje osmnáctiletá dcera prohlásila: „Já se nikdy nevdám.
Přece nebudu dělat nějakýmu chlapovi služku!“
„Jak to myslíš?“zeptala jsem se překvapeně, „copak já dělám tátovi služku?“„No a ne?“opáčila dcera. „Podívej se -kdo nakupuje, vaří, uklízí, pere?“„Pere snad pračka,“podotkla jsem. Já vím, ono to tak fungovalo od pradávna -muž byl živitelem rodiny a žena udržovala domácí krb. Už tehdy ale byla její práce nedoceňována a brána jako samozřejmost, zatímco tatínkovi, který t-ě-ž-c-e pracoval, běžely děti při návratu domů políbit ruku, coby díky za to, jak se obětuje rodině. Doba se trochu posunula – totalitní režim nadělal z hospodyněk údernice a v novodobém kapitalismu se rozumí samo sebou, že žena bude dělat kariéru a významnou měrou se spolupodílet na financování rodiny. Ovšem – ty domácí práce jí tak nějak stále zůstaly. My ženy nefňukáme, protože si dobře pamatujeme naše maminky a babičky, jak zaměstnání i domácnost zvládaly levou zadní, a to bez všech těch možných technických vymožeností, které mají dnešní ženy. Vzpomínám si, jak jsem jako malá holka trávila prázdniny u své babičky, kterou navštěvovala její přítelkyně s příznačným příjmením – Důrová. Ženské spolu probraly kde co a pomluvily své drahé chotě, kteroužto debatu paní Důrová pokaždé zakončovala větou: „Všichni chlapi jsou hovada!“ (Mimochodem -tato památná věta se v naší rodině traduje a ve smyslu ironickém s oblibou používá dodnes, což je bezmála čtyřicet let.) Ani to ovšem těmto ženám nebránilo v tom, aby poté, co se rozešly, vypraly Jelenem prádlo v neckách a do noci připravovaly pro své milované partnery oběd na příští den včetně pekáče buchet. Muži tento „servis“ bez skrupulí přijímali a v tomto duchu byly vychovávány další mužské generace. Je to ale tak správně? Jak to vidíte vy? |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
(Lucie - Mail - WWW) 11.08.2005, 09:58:56
No u nás je to tak. Když uklízení, vaření atd. tak oba (nestane se, aby jeden čučel u počítače, válel se a druhý dělal činnost, která nepřináší moc potěšení i když s tím vařením...)a když zábava tak taky oba. Zatím (čtyři roky) to funguje (druhá strana moc neremcá, pár věcí stihnu než přijede z práce). Totiž, když jsem vidím model mé rodiny, kdy máma byla udřená s třemi dětmi, ještě před deseti lety bez automatky, téměř vše dělala v noci, pro ilustraci 20 druhů skvělého vánočního cukroví, prostě all inclusive a otec dodnes nehne ani brvou, vyletěla bych z kůže. Proč? Byl prostě babiččin mazánek a takové práce chlapům "nepřísluší"??? Babička to nemyslela zle, jen se rozvedla a chtěla dětem zajistit to nejlepší. No a stejný postoj zdědil můj bratr, ono nejde jen o "ženské práce", horší je to, že švagrová s malou jede s kočárkem řezat trubky, ke stoláři, jednou jsem přišla a měla svépomocí rozebraný dřez. "No víš, já to potřebuju spravit hned."
to je vono!!! Von to umí, je šikovnej - ALE: (kiwi - Mail - WWW) 11.08.2005, 10:11:47
Čekejte na všechno sto let...
Nakonec si to holt uděláme samy :-)) (ne, nemyslim na vibrátor, ale jak je vidět, opravdu jsou "páni tvorstva" občas jen pro tu vozdobu) :-))))
Mastere, (Míša - Mail - WWW) 11.08.2005, 10:52:17
tak jsem se vrátila z dovolené a hned pod prvním článkem, do kterého jsem po dlouhé absenci nakoukla, mě "dostal" tvůj koment. Ty nezklameš :-)) Fakt jsem se pobavila. Hele, nemohla by se k tvému textu vyjádřit tvoje žena? Docela by mě zajímalo, jak by na to zareagovala :-)
(Sisi - Mail - WWW) 11.08.2005, 11:04:52
My máme práce rozdělené. Já peru (tj. třídím prádlo, dám do pračky, věším), žehlím + napůl vařím. Muž myje nádobí, vytírá + napůl vaří. Uklízíme spolu - většinou manžel vysává a já utírám prach. Také u nás neexistuje, že by se jeden válel a druhý kmital - v rámci možností si pomáháme. Myslím si, že chyba je na straně těch žen, které si manžílky rozmazlují - ne mužů.
Záchod myje ten, kdo dřív vstane :-) - protože ho večer napatláme mycím prostředkem a ráno "štětkujeme" :-).
Me to bavi :) (Johanka - Mail - WWW) 11.08.2005, 11:06:46
Ahoj,
deti zatim nemame, takze vycet bude o neco chudsi :) Suverenne nejvic casu okolo domacnosti zabere vareni a peceni a to delam rada, to me proste bavi...partner obcas umeje nadobi, coz mi staci ke stesti, nebo si ho povolam na fyzicky narocnou :) cinnost - mleti maku, krajeni cibule (on u toho neslzi, ja jo), mackani brambor...taky dela perfektni palacinky, livanecky, buchticky, proste co by mi delalo problem, udela rad za me, a to je super - casove je to tak 10%, ale ta uleva pro me je znacka. Uklid, to je skoro nic, jednou tydne pretrit prach, jednou za mesic umejt vanu, zachod - beru to tak, ze *ja* chci, aby bylo uklizeno, jemu je to jedno, tak co bych ho nutila, aby to delal? Kdyz mam sama uklidovou potrebu, sama si ji vyresim :) Prani, to je nic, zehleni omezuju na naprosty minimum (kapesniky, uterky), zbytek se dobre povesi a pul hotovo, pokud jednou za rok potrebuje kosili, zehli si ji sam :) No a jinak - "chlapskou cinnost" (vyvrtat diru, vycistit, odpad, stlouct policku) dela on, trva to sice rok, ale posledni dobou uz jsem si na cekaci lhuty zvykla :) No a kdyz nekam jdem, povazuje za samozrejme (ja driv ne, ale rada jsem si zvykla), ze tezsi, pripadne jediny batoh nese on, fyzicky narocnou cinnost proste dela sam a jde mu to. Proste mi prijde normalni, spis radost, delat takove ty babske cinnosti, s chuti stravim denne dve hodiny v kuchyni, abych mu udelala radost, aby se dobre najedl :). On zas za me udela neco, z ceho by me bolela ruka nebo zada a ja jsem taky rada. Nevidim problem :) Treba moje kamoska se furt snazi o hyper-rovnopravny vztah. Nechape, proc by mela furt varit, neuklidi mu spinavy nadobi ze stolu ("at si ho uklidi sam!") a naopak kdyz nekam jdou a maji jeden batoh, tak div ne se stopkama meri, kdo ten batoh jak dlouho nesl. To mi prijde naprosto padly na hlavu. Proste at kazdy dela, co mu jde, co ho bavi, cim bude uzitecny.
Johanko, (Sisi - Mail - WWW) 11.08.2005, 11:35:36
já Vaší kamarádce rozumím! Ono by se totiž potom mohlo stát, že talíře by uklízela už jen ona, vařila jen ona... muži si na obskakování velice rychle zvyknou! Právě moje kamarádka si zpočátku manžílka hýčkala, nic po něm nechtěla, taky tvrdila "já chci mít uvařeno, já chci mít čisto", ale když po čase už nezvládala a potřebovala, aby muž převzal svůj díl práce, narazila... Je fakt, že hlídat to takhle fanaticky (div ne se stopkami) asi není úplně běžné... ale určitě (!!) ví, proč to dělá.
poučena z prvního manželství, (Inka - Mail - WWW) 11.08.2005, 11:49:38
do čeho se nahrne můj druhý manžel, tak mu to v zásadě nechávám, má jinou výchovu a v jiné zemi a poměrně dobrou, dlouhatánský čas žil sám a tak umí vše. Cokoliv udělá, tak v zásadě starašně chválím a nejen jemu, ale i všem okolo. Jediné proti čemu jsem se radikálne vzbouřila, když vypral mé krásné nové krajkové spodní prádlo se svými džínami, ale když uviděl výsledek, tak to pochopil a též i pochopil, proč se prádlo barevně rozděluje. Jinak děláme vše spolu, vaříme, uklízíme... Dřív mě nevystál pracovat se mnou, ale pokrok je pokrok a nyní spolu pracujeme a docela nám to jde. V některých věcech je mnohem lepší než já a v některých zase já, tak se to postupně usazuje. Nevystála bych muže co leží na kanapi a já kmitám kolem, zabila ho bych ho do deseti minut válečkem na nudle. Občas mě hřeje věta od něj "dej si sklenku vína, vem si knihu a já udělám nedělní oběd". Na něco takového jsem nebyla zvyklá, leč je to milé a zvyká s na to dobře. Vaří s láskou a úžasně, u nás vymyslel pravidlo, že kdo vaří ten nemeje nádobí, to udělá ten druhý, je to docela fajn. Kuchyň je stále uklizená a to mám ráda.
Johanka to řekla hezky, (master - Mail - WWW) 11.08.2005, 11:55:02
tak rozumně... :-)))
MÍŠO, už jsem se lekl, že jsi se někde ztratila... :-)) Ještě než odejdu na dovolenou (budeš tu mít dočasný klid na své feministické výpady), musím Ti rozhořčeně vyčinit. Ty to necítíš, že z Tvého příspěvku, nazvaného "Která práce komu přísluší", přímo vane feministický závan? Co závan. To je přímo puch. Už jsi někdy četla ode mne, ale i od jiných mužů, že bychom si někdy stěžovali na ženy? Já např. to Vaše pohlaví miluju - tedy, aby nedošlo k omylu, myslím tím Vás, jako celek. Jako celou feminu. Od hlavy až k patě. Ženy jsou pro nás, pro muže, motem, inspirací, ženy jsou pro nás něžným stvořením, skoro nadpřirozenými bytostmi. A Ty takhle. Styď se! Pravda, najdou se mezi Vámi fúúrie domácí, čúzy nejapné, babizny a drbny všeho druhu, ale ty my nevnímáme. Ty nás neispirují. Ty jsou vzduch. O těch se nemluví, nezpívá, nepíše. Těm se smějeme. Míšo, já doufám, že až se za 14 dní vrátím z dovolené, že už budeš mít jasno. Že si to necháš projít hlavou a že, po přehodnocení situace, budeme opět kamarádi. A ženě to dávat číst nebudu, protože ta je náchylná a mohla by se přidat na Vaši stranu... :-)))
(lenka - Mail - WWW) 11.08.2005, 12:08:20
Mastere, tou posledni vetou jsi to rozcis :)))
V kazde zene je trocha furie domaci a trocha te muzi, zalezi spis jak se s ni zachazi. Pokud se nechas obsluhovat, stane se furie domaci po nejake dobe z kazde ... Johanku sem neplet, ta mezi na nepatri, ta je dokonala. Promin, Johanko, to je ode me osklive -- ale bohuzel mi neco pripominas. Kdysi jsem mluvila podobne, v domacich pracech se nevyzivam, nezehlim ani ty kapesniky. Ale proste mi vadi vsechno delat sama, vadi, ze si uklidim a tem druhy to okamzite rozbordelari. Ze kdyz jsem nemocna, umiram hlady, ... Myslim, ze na chodu domacnosti se maji rozumnou merou podilet vsichni clenove, zalezi na domluve, co kdo bude delat - pokud ti to vyhovuje, jak to mas, je to super, ale neodsuzuj kamaradku, ze to chce jinak.
Masterku, (Míšo - Mail - WWW) 11.08.2005, 12:41:36
já doufám, že jsme pořád kamarádi, a to i bez toho, abych přehodnocovala situaci - teď tedy vlastně ani nevím jakou. Co je na tom špatného, že z mého příspěvku vane feministický puch, jak ty píšeš? Feminismus rovná se prašivina? Většina mužů si to tak myslí. Asi nezná správný význam tohoto slova. Ocituji ti tedy slovník cizích slov:
feminismus [-nyz-] 1. teorie polit., ekon. a sociální rovnosti žen s muži, organizované hnutí ve prospěch práv a zájmů žen; 2. chování, postoje a projevy charakteristické pro osoby ženského pohlaví; charakteristika připisovaná obecně ženám se může projevit i u mužů ve formě tzv. feministických rysů (závislost, pasivita, převaha intuitivních složek myšlení). Na rozdíl od feminity s protipólem maskulinity není f. zahrnován v teoriích osobnosti (zejm. faktorových) do kategorie osobnostních rysů. A teď mi řekni, co je na feminismu špatného. Co je špatného na tom, že toužím (marně) po všeobecné rovnosti mezi muži a ženami. A aby sis o mně nemyslel bůhvíco, tak já mužské pohlaví taky miluju (už jen proto, že je s ním daleko větší legrace než jen mezi babama). A nikoho jsem nepomlouvala! Pouze jsem konstatovala. :-)) Tak jo, kamaráde, tak jsme to probrali. Kam vyrážíš na tu dovču? A kdo balí kufry? :-))
Neodolám! (ježibabka - Mail - WWW) 11.08.2005, 12:57:56
Všeobecná rovnost mezi muži a ženami? Buhahahaháááchlemst!
Míšo, ale ano, máš pravdu, (master - Mail - WWW) 11.08.2005, 13:17:03
i ten slovník má pravdu: rovnost, svornost, bratrství = feminizmus :-))
Ne,ne Míšo. To byl hloupý žert. Já v tom ale cítím něco navíc. A přesně to, co cítím, se odráží v té památné větě, která se u Vás doma traduje. Také už jsem slyšel krásné a milé přirovnání: "...co od něj chceš, vždyť je to jenom chlap". :-)) Zajímalo by mne, jak se k té větě, ve smyslu ironickém, staví Tvůj muž. :-))) Pokud jde o dovču a o kufry, je to 1:1. To důležité balí žena, protože ONA VÍ..., to ostatní já. :-)) Faktem ale je, že já tam toho moc nepotřebuju, protože (bude-li počasí) stačí mi několik apartních a pohodlných trenek. Nejlépe s těmi zvířátky. Ale nemysli si děvče, to nebude dovolená. To bude pracovní dovolená. Já jedu na svoji chaloupku, kam jsem už včera vezl mnoho pytlů suchého betonu a už tam mám i zámkovou dlažbu, která přijde před garáž, takže se ze mne (místo dřevorubce), na chvíli stane dlaždič. A tím pádem tam budu moci být i sprostý jako dlaždič. No a až to vydláždím, budu lelkovat (a teď si nevzpomínám na to Tvé slovíčko o tom samo tamo, budu prostě šukat po zahradě a ona se nějaká ta práce vždy najde. Žena plánuje výlety a také nesmíme zapomenout na nezbytnou hospůdku. :-))
Masterku, to slovíčko je "šubelit se" :-))) (Míša - Mail - WWW) 11.08.2005, 13:40:53
Jo, tak tebe se dotklo to "všichni chlapi jsou hovada"? Ale di ty! Ty už jsi vztahovačný jak Koldak :-) Můj muž se k tomu staví normálně. Je sice taky vztahovačný (ať je po tvém - "vztahovačný jako každý chlap"), ale tohle chápe správně jako žert. Jinak - budeš se divit, ale úplně nejvíc tuhle větu používá můj otec - právě ve smyslu ironickém, když mu něco mamka vytýká. Jinak já dost často používám větu "Tohle musel vymyslet nějakej chlap, že je to tak nepraktický", ale Mastere - to nemyslím vážně! To je jen takový ženský blábol, takové ulevení si (ale nevíš třeba - jen tak náhodou - kdo vymyslel to debilní radiátorové žebrové topení, jak se z něj vůbec nedá odstranit prach?) My doma s manželem do sebe vzájemně dost často ryjeme, používáme sarkastické a ironické poznámky, aniž bysme se z toho pak hroutili. Naopak - máme z toho legraci. Je to spíš takové laškování se skrytým podtextem, že vlastně bez sebe nemůžeme žít.
A jinak - ještě se vrátím k té tvé poznámce o tom, jak my ženy muže pomlouváme, zatímco opačně tomu tak není. A co ty narážky na slepice a blondýny? To jsou podle tebe lichotky či co?
Jak si ho vychovate,takoveho ,ho mate. (Ivanka - Mail - WWW) 11.08.2005, 13:41:13
Ja sice tu psala nejaky muj problem,ale cvo se tyce domactnosti,muj muz umi vse.Pokud nemam praci ci delam min pracovnich hodin nez on,zivi me,tak to delam ja vse,ale soboty a nedele vari vzdy on a i nadobi umyje.Pokud jsme meli stejnou pracovni dobu,delali jsme vse spolu ci si prace rozdelili.V tom si na nej stezovat nemuzu,ale neporadek take umi udelat.
Jinak mam bezva kamosku,ale des pod pantoflem,ale vychovala si ho tak sama a jiz ho nepredela,ac ona i on jsou zamestnami a plat maj i nastejno.On sedi jako pasa a cpe se,ona kmita doma a kolem neho.Milacku chces to a to?Zeptala jsem se ho zda nekdy doma treba umyje nadobi ci vylexuje.S velkym usmevem mi odpovedel:,,Jsi b-lba?''Navic kdyz potrebuji oni lednici,on ji koupi a ona ji mu musi splacet.On chodi obcas na pivko a take do Fitnesu.Ona nikam a buli,ze nema ani na boty,kasu drzi on.Kdyz ji reknu,kdyz on Fitnes,zajdi si take,cozpak ty to nepotrebujes ci kosmeticku?Smutne rekla ,na to my nemame.Ale maj dost penez,ale on neda.Rikam ji mas stejna prava jako on a ve vsem.Reke:,,Ja uz jsem takova.''ale pak si stezuje.Jak si to doma zaridime od zacatku,takove to mame,si myslim.
Míšo, perfekt, to sedí!! (kiwi - Mail - WWW) 11.08.2005, 13:43:51
A co to: "tchýně a uzený, nejlepší studený"... a další a další? Taky si z toho nehážu mašli :-)))
Lenko... (Johanka - Mail - WWW) 11.08.2005, 13:49:26
...rozhodne jsem to nemyslela tak, ze bych se rada realizovala obskakovanim nicnedelajiciho chlapa :)
U meho muzicka se nestane, ze lezi na kanapi - je to proste, oba studujeme a pracujeme, a on holt studium i praci dela poradne, az moc poradne (tak, ze rozdil nepozna nikdo jiny nez on), takze mu to bohuzel trva trochu dele :) Ja mam casove rezervy, a nez bych ho prudila, radsi se postaram o domacnost a jsem rada, ze mame pak oba cas. U kamaradky nekritizuju to, ze by podle me zena mele delat vse a muz nic - to je hloupost. Ale kazdy by mel delat to, k cemu je vhodne fyzicky uzpusoben, co ho bavi. A je super, kdyz se na techto kriteriich partneri shodnou. Ja klidne 365 dni v roce sklidim muzickovi talirek a sklenicku ze stolu, kdyz on jednou za rok vezme na rameno 25kilovej pytel cementu a nekam odtahne :), protoze tohle ja bych proste v zivote nezvladla. A nebo mi nakraji tu cibuli a ja nemusim brecet. Proste ten dela to a ten zas tohle, ale ze by nutne kazdy pul od vseho, to je zbytecna buzerace pro oba, myslim :) Ono jde taky o to, ze my jsme oba workoholici, na kanapi nevydrzime ani jeden. Takze domacnost je pro me forma relaxu - pracujeme oba doma, tezce dusevne :), no a mne kdyz se obcas nechce pracovat, tak jdu varit nebo uklizet a odpocinu si pritom :)
Míšo, (master - Mail - WWW) 11.08.2005, 14:05:43
jóó, ano, budu se šubelit. Ale šukat budu taky...:-)))
Jinak to celé bylo ode mne laškování, se skrytým podtextem, co se škádlívá, to se rádo má... :-))) Myslím si, že jsi to pochopila, stejně jako všechny dámy, ženy a dívky. I hodná tchýně KIWI. :-)) Zítra mně čeká ještě nějaká povinnost ve formě služ. cesty do matičky, takže se tu všichni mějte krásně, čtěte si básně a po dovolené opět napísmenkovanou. :-)))
Míšo, (master - Mail - WWW) 11.08.2005, 14:20:31
ještě k tomu radiátoru: To je kompromis mezi účelností (chceš-li údržbou), velikostí a plochou určenou k vyzařování tepla. Kdybys jednotlivá žebra rozvinula do plochy, která by se dala krásně udržovat, nadávala bys na chlapa, který vymyslel takové dlouhatánské monstrum, které by zabíralo asi jednu celou zeď. :-)))
Dnes, kdy jde na 1. místě o náklady, se to řeší jednoduše, "harmonikou" z plechu, která je přibodovaná na plochém radiátoru. Snad pomůže vysavač s dlouhým a úzkým sosákem nebo přestříkat... :-)) Ahoj
Mastere, (Míša - Mail - WWW) 11.08.2005, 15:13:23
tak si to užij, ahóóój.
Sákriš, s kým se teď budu škádlit? :-)
Kdyz nase druhorozena se provdala . . . . (Baron Prasil - Mail - WWW) 11.08.2005, 18:16:31
zanedlouho si koupili dum.
On a ona svoji koupelnu/zachod. Jeji manzel ocekaval ze po nem bude jeho bordel koupelnu a zachod uklizet, jako jeho maminka. Milacku, bud si po sobe budes uklizet ten bordel sam, nebo si najmi sluzku to po tobe uklizet. Najmul sluzbu-sluzku 1x v tydnu jeho koupelnu dat do cajku. Zada se, ze jim to ZATIM tak vyhovuje. Co musi byt zehleno jde do cistirny. Nevidel jsem zatim u nich doma zehlici prkno a zehlicku.
jooo, jak si to udelate, takovy to mate (Mrska - Mail - WWW) 12.08.2005, 00:36:02
svata pravda. Ja kmitala leta a leta, snazila se. Vsechno byla pouze MOJE prace protoze muzicek vydelaval (ja TAKY) ale on nosil vic penez, tudiz prisel na to ze to muze rozhazovat plnyma hrstma, ja setrila po jednuskach a on to rozfrcal po tisicich. S praci to bylo stejne, ja delala uplne vsechno a prestala jsem o cokoliv zadat. Prisla jsem na to ze kdyz o neco pozadam a cekam a cekam a cekam...tak se v duchu vzteky dusim. Tudiz je mnohem jednodussi udelat to sama. Usetrila jsem si hodne nervu tim ze nic nechci. Jsem samostatna jednotka. Ted uz sem tam s necim pomuze, no uz jsme spolu 26 let, neco obhlidnul. Napr. si sam vsimne kdyz neco chybi a jde a koupi. Byvavaly doby kdy by rekl :Jak to ze nemame...to a to?" Taky nekdy pere a naucil se prezehlit svoji kosili. Jeste dalsich 26 let a budu mit skutecneho partnera:)))
jo a duvod (Mrska - Mail - WWW) 12.08.2005, 00:59:11
proc jsem si zvykla delat vsechno sama je protoze mi pry bude pomahat az budu vydelavat tolik jako on. Po 12-ti hodinove sichte v praci a dalsi sichte doma delam co muzu a co nemuzu...holt musi vydrzet. Treba na to prijde sam...pomalounku se uci.
Johanko, (Sisi - Mail - WWW) 12.08.2005, 06:53:41
no jo, já bych ale radši třeba odtáhla jednou za rok ten pytel cementu (i když v paneláku?) než 365 dní v roce sklízet ze stolu... a co když ten pytel chtějí tahat raději oba? Zkrátka se musí dohodnout a řešit to třeba jako Vaše kamarádka.
Co by mi bylo platné, (Jitka - Mail - WWW) 12.08.2005, 08:35:17
když by manžel doma pral, vařil, uklízel atd. a přitom by to byl nepředstavitelný HŇUP?
Sisi, (Johanka - Mail - WWW) 12.08.2005, 09:48:16
jde o to, ze mi prijde hezke, kdyz ma kazdy "svoji roli". Kdyz kazdy ma ve vztahu neco, co ten druhy neumi/umyslne nedela, takze oba maji pocit, ze jsou nezbytni, a ten druhy je za to rad (muzicek mi podekuje za skvely vareni, ja ze skvely vycisteni odpadu a mame se fajn :)).
Ja treba dlouho neumela navlikat spodni nit do siciho stroje a umyslne jsem se to neucila, abych mohla vzdycky hezky poprosit muzicka, aby mi ji navlikl. (Pak teda jednou nebyl doma a ja zjistila, ze na tom nic neni, ale az budu sit a on doma bude, zase to budu chtit po nem.) S kamaradkou je ta potiz, ze jeji partner tim neni nadsen (a ona nechape proc). Kdyby to takto vyhovovalo obema, tak samozrejme nereknu ani tuk :)
Kdo co u nás dělá (opas - Mail - WWW) 12.08.2005, 09:57:45
praní - žena
žehlení - paní na úklid luxování - paní na úklid prach - paní na úklid mytí oken - paní na úklid mytí nádobí - oba zalévání květin - žena vaření - oba A protože paní na úklid platím výhradně já, tak si myslím, že to máme rozdělené vcelku spravedlivě :-)
Johanko, (Sisi - Mail - WWW) 12.08.2005, 10:24:50
ale jo, já beru rozdělení rolí, my to máme taky tak! Ale neberu to v případě, že role ženy je vařit, prát, žehlit, uklízet, vychovávat děti... a role muže jednou za rok přenést pytel s cementem! + případně že občas "pomůže" s prací ve svojí vlastní domácnosti! Zkrátka do role se nedá nikdo vmontovat, musí to tak chtít sám, a ne něco od někoho se samozřejmostí očekávat jenom proto, že je žena, a tak "musí", a on je muž, tak přece "nemusí" (a tak to asi bere ten přítel kamarádky). Tak nějak jsem to myslela :-).
Sisi, (Johanka - Mail - WWW) 12.08.2005, 12:30:32
ja myslim, ze se vicemene shodneme, akorat to rikame kazda jinymi slovy :) Rozhodne nemam nic proti vztahum, kdy zena nosi pytle a muz vari, hlavne kdyz se na tom rozdeleni shodnou, akorat ja teda radsi varim :) (a chlap, co lesti porcelan, by mi prisel takovy divny, proste kdyz to neni bordelar, tak to neni chlap :))
Johanko, (Sisi - Mail - WWW) 12.08.2005, 13:20:36
já bordeláře nechci! Já radši leštiče porcelánu :-). A chlap je u mě ten, který se "bez keců" ujme každé, i té sebeméně populární práce, když je třeba :-). Já třeba vaření doslova nesnáším, ale můj muž taky, a tak se střídáme. To je asi ideál. To bys koukala, jaké to zkraje byly "blafy" :-).
Mila Johanko, (Ivanka - Mail - WWW) 12.08.2005, 17:12:15
cetla jsem Tvuj prispevek,odepsalas Lence,ale zrejme to patrilo IVance.Ano ,napsala jsem to asi dost spatne,jako kritiku na mou kamosku,ale ona by potrebovala pomoct a nema pocitac.Ona opravdu jako prodavacka na 15 hod.smene a pak doma,toho ma opravdu dost,navic nemocna zada a on ji opravdu s nicim nepomuze a ona si nevi rady jak na to.Bydlej v panelaku,zadna chata,on nema jine muzske prace doma na starosti.Naposledy mi psala,ze si ona bere tyden dovolenou,nebot potrebuje vymalovat kuchyn a ten jeji ,ze se k tomu nema.Ja sice tez maluji sama i umym chlapske prace i vykachlickovat umoim.Ona lecos vzlada tez a dobre,ale potrebuje pomoc od nej a nevi jak na nej.Opravdu ji nepomuze s nicim.Date radu jak na to?
Pomoooc, (Pecka - Mail - WWW) 12.08.2005, 20:05:53
já z vás mám deprese! Vám ti chlapi pomáhají, jo? Já dělám všechno sama, uaaaaa. A co neudělám, to nemám. (mluvím stále o domácích pracích, samozřejmě...)- nebo pracech?:-))
(carie - Mail - WWW) 13.08.2005, 16:40:44
Mužské domácí práce je lepší svěřit profíkům. Máme v práci moc šikovného údržbáře a ten za slušný peníz zapojí myčku, vymění baterii a hlavně likviduje stržené šrouby a různé elektr. "experimenty" po mém ex. A to ochotně a nehrozí mi smrt el. proudem. Na auto mám servis, a tam nelamentují, když je požádám o opravu např. lanka u ruční brzdy, neboť jsem zazmatkovala a jezdila jsem se zataženou. Prostě stane se... A teď jsem objevila bombatickou věc, zakoupila jsem ve slevě žehlící systém. Lehce to vyžehlí i přeschlou lněnou utěrku. Doporučuju! Takže poslední "ženská" práce co mě štvala je v pohodě.
carie (Mrska - Mail - WWW) 13.08.2005, 22:08:46
zehleni naprosto nenavidim. Tuhle jsem se obetovala a vyzehlila obrovskou hromadu kosil a kalhot co potrebuji puky. Narvala jsem to do skrine a doufam ze to nejmin do vanoc vydrzi :)) Nejvetsi objev co ja mam je steamovaci vysavac, vysaje a vycisti koberec od kocicich chlupu, od spiny,fleku..je to zazrak. Kdyz jsem si to pred 5 lety prala k Vanocum tak mi sousedka radila, at si zadne el.pristroje k Vanocum nepreju, pouze osobni veci a zlato, jo jo joooooo. Presto jsem zadala vysavac protoze jsem ho potrebovala. Je to moje masinka c.1, zachrani nezachranitelne!!!!
Mrska (carie - Mail - WWW) 14.08.2005, 09:52:00
Ten žehlící system funguje tak, že vodu leješ do 1l nádoby, tam se to zahřeje a hadicí ti pára jde do žehličky. Ven jde pod tlakem, takže např. jeansy stačí žehlit jen z jedné strany. Nemusíš jezdit na jednom místě 10x.
holky, poraďte: (daniela - Mail - WWW) 14.08.2005, 10:09:41
nedávno jsem tu měla jednoho dealera - psala jsem o tom, ostatně.. A ukazoval mi právě ten parní čistič - to je asi to, co, má Mrška. Prostě vysavač, který všechno vyčistí parou - koberce, okna, kytky, spáry mezi dlaždičkama... troubu, MW... jo, moc se mi to líbilo - jen ne ta cena. 30 tisíc korun. Sice na to dávají 30 let záruku, ale tu asi celou nevyužiju :-(. Já vím, měla bych myslet na děcánka, ale - teď myslím především na svou kapcu. :-)))
Jo, moc bych to chtěla... ale nějak mi nefunguje tiskárna na tisícovky.. :-)))
Mám pocit, (carie - Mail - WWW) 14.08.2005, 15:14:04
že kolegině v práci si něco na ten způsob koupila v Německu. A taky relativně za nějaké normální peníze. Bude až za týden, má dovču. Zeptám se, jestli to ještě funguje...ona je taková akurátní. :-)
to carie: to bych byla mooc ráda - (daniela - Mail - WWW) 14.08.2005, 15:29:49
zeptej se, počkám... Protože tam je taky 220 napětí a pokud by to nebylo zas tak drahý... jé, taky bych si to dala jako dáreček :-))
Danielo (Mrska - Mail - WWW) 14.08.2005, 16:34:51
to je moc drahe. Ja bych se radeji poohlidla jestli se to da koupit normalne (vzdyt vis ze ty dealeri to maji natazene, vzdyt z toho zijou).
joo, Danielo (Mrska - Mail - WWW) 14.08.2005, 16:39:04
asi pises o dealerovi v NY, ne v Cechach. Nedelej to, maji desne predrazene ceny. Taky jsme jednou dostali doporuceni od znamych na uzasnej vysavac. Borec prisel, ukazal co to umi a skutecne to fungovalo, bylo to skvele. Byl to vpodstate ten vysavac co si ho tak chvalim. Jenze on za to chtel tisic dolarku, v obchode stoji dve stovky :)))Poohlidla jsem se kolem a nasla to za "priznivejsi" cenu.
Mrško, TO JE CENA V ČECHÁCH!!! (daniela - Mail - WWW) 14.08.2005, 18:12:54
a to se ještě vytahoval, že prodá tak 3 denně, prý hlavně seniorům... Jo, dobrá taktika - ono to opravdu (jak píšeš i ty) je bezva mašinka, takže senioři si řeknou (já taky), že by to hodně ulehčilo práci. No, a taky si pochopitelně řeknou, že to po nich zděděj děti..Je to hnusný zneužívání citů, díky tomu tak rejžujou... Hele, tady se na to můžeš (můžete všichni :-)) podívat: http://www.luxforlife.cz/pdf/ekolux_navod.pdf
a ejhle, zcela dole jsem objevila, že záruka !pendrek 30 let! prostě jen ty dva uzákoněné roky... A cena za to - 30.000 Kč... děsný, co? Jinak - jak říkám, mašinka je to asi šikovná... Kdyby stála, jak říkáš, 0, tedy 5.000 Kč, tak neváhám ani momentík...
Daniiii (Mrska - Mail - WWW) 15.08.2005, 19:03:28
tak jsem na to koukla a masinka je to bezva!! Ten muj steamer se jmenuje Bissell a je to jenom vysavac s parnim cistenim. Dostane z toho koberce to co normalni vysavac nedostane, cerne kocici chlupy i fleky z rozlite stavy... jsem s tim spokojena a stoji 0. Mam to uz 5 let a nedam na nej dopustit. To co Ty popisujes, to je ale sen ktery se v obchodech objevi po par letech a bude cenove prijatelnejsi. Pockej si na to. Tricet tisic je moc a nedala bych je.
Téééda... (Ája - Mail - WWW) 16.08.2005, 10:26:06
nikde jsem v návodu u té supermašinky nenašla, že by v ceně byl i člověk, co s tou mašinkou bude pracovat..Za ty prachy... no řekněte :-))))
jo, to by měl pracovat nejen s tim... (patinka - Mail - WWW) 16.08.2005, 10:29:16
měl by přidávat na činži, vařit, a ještě bejt mladej a pracovat každou noc :-)))
(Hani - Mail - WWW) 18.08.2005, 12:18:38
Taky přidám trošku do mlýna: po svatbě muž chodil hodně na brigády, abychom si přilepšili a tak jsem ho nechtěla ještě otravovat s domácími pracemi. Lehce si na to zvyknul a mně už to zůstalo. Dvě děti, studium při zaměstnání, práce na plný úvazek..
Jsme spolu 34 let, dělám všechno sama, všetně malování, pokládání dlažby, apod. Neodnese si po sobě ani párátko, luxování, úklid ? Ani neví co to je. Je cholerik a pokud jsem něco chtěla, hned vylítnul jak 100 čertů. Teď děláme kuchyň, novou elektriku v celém bytě, dlažby...radši na 14 dní odjel a hned do zahraničí. Sousedům řekl že radši zmizí. Po příjezdu prohlásil-konečně se to hnulo! Jsem po infarktu, mám kardiostimulátor..tak prý zvládnu všechno. Ale jak vás tady tak čtu, pozměním náš život, tedy vlastně svůj...nepůjde to asi rychle, ale nějak začít musím.. |
První otázka: žena a pračka
druhá: žena (já prádlo pálím)
třetí: to jsem dělával já, když byly holky malé
čtvrtá: žena - ale pomáhám seč mohu. Problém je v tom, že to prý neudělám tak dobře jako ONA. ONA vidí čmouhy, já NE!
pátá: OBA
šestá: OBA
chybí luxování: víceméně JÁ
chybí nákupy: OBA - víceméně JÁ
chybí údržbářské práce : JÁ
chybí mnoho věcí - JÁ... :-)))