[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
JSME VŠICHNI SLEPÍ JAKO SPRAVEDLNOST? OPRAVDU NENÍ NADĚJE?
Rubrika: [úkol pro vás]

Ahoj Danielo, chci se s vámi všemi podělit o mou neblahou zkušenost. Když jsme se rozvedli, prodali jsme dům, a rozdělili se o peníze. Já zůstala sama se dvěmi dětmi, každý šel pak už v životě po svém. Já pak koupila nehotový holobyt, do kterého jsem se přestěhovala a na kterém jsme s dětmi začali pracovat. Mimo jiné jsme chtěli udělat podlahu, protože tam žádná ještě nebyla – jen beton.

    


      Našla jsem tedy na internetu firmu a domluvila se na schůzce.  Pán přijel, člověk asi 36 letý, ukázal mi vzorky, já si vybrala a dala mu rozměry, kolik toho bude potřeba. Domluvili jsme se, že koupí materiál a já zaplatím zálohu 50% i na celou práci. Za dva dny volal, že to má koupené a že by si přijel pro zálohu 60.000,- Kč a druhý den materiál složí v mém bytě a koncem týdne se začne pracovat. Pro zálohu si přijel, dal mi smlouvu, vystavil příjmový doklad na peníze.

     A tím to začalo... Koncem týdne se však neozval, ani příští. Začala jsem mu volat, odročoval to a odročoval, s tím, že se mu protáhla předešlá zakázka... a materiál také  nevezl a nevezl. Po měsíci jsem ho začala uhánět docela dost; řekl mi pak klidně do telefonu, že materiál nemá a peníze také ne – byl to šok.


     Po dalším měsíci a denních telefonátech mi dal necelých dvacet tisíc s tím, že mi zbytek žádný nedá, protože ho nemá a ať ho už neotravuju. Snažila jsem se s ním domluvit, ať mi to splácí, třeba po 2 tisících měsíčně. Ale – nechtěl, odmítal; vysvětlovala jsem mu, do jaké situace mě s dětmi dostal, ale nezajímalo ho to. A tak jsem bydlela s dětmi celý rok na tom betonu, přijít sociálka na kontrolu, tak jsem byla bez dětí. Dala jsem to pak k soudu, trestnímu, jako zpronevěru. A co myslíte? Leželo to tam 2 roky!, než došlo vůbec k nějakému jednání, které bylo úžasné: vůbec mě tam nenechali nic říci, když jsem chtěla něco stručně vysvětlit, soudkyně mi řekla, ať to zkrátím, ale dvěma slovy to možné nebylo. Nakonec výsledné rozhodnutí soudu bylo, že já mu ty peníze dala do podnikání a že on je prohrál na automatech – což byla jeho věc, s tím, že to není pro trestní soud, ale pro občansko právní (dokonce ani zjištění, že je již v podmínce za dvě stejné věci! nezměnil výrok soudu a to si to soud opravdu ověřil.)

     Dobře, tak jsem podala podání k občanskému, tzn. další poplatky soudu, advokáta.

     Dotyčný podnikatel se mezitím několikrát přestěhoval. Ale měla jsem trochu štěstí – když dostal od soudu příkaz k zaplacení mého dluhu, tak si to náhodou vyzvedl, neodvolal se a tím to nabylo právní moci. Byl u něj tedy během osmi měsíců párkrát exekutor (smáli se té malé směšné částce – 42  tisíc), ale tím to skončilo. Šikovný pán nemá nic! Vyjma trvalého bydliště u Jičína, v prázdném domě bez nábytku, který je zamčený a kde se nezdržuje.


     Bydlí totiž celou dobu u rodičů v Praze, kteří ho pochopitelně zapírají, i když sousedi policii i exekutorům potvrdili opak. Nikde není zaměstnaný, pracuje na živnostenský list. A tak neexistuje nic a nikdo, kdo by ho přiměl pracovat někde, kde by mu to mohlo být strháváno. On se mi jen blaženě směje, protože nemám žádnou šanci, abych dostala něco zpět. Nikdo na něj prostě nemůže... Je to přes dva roky...


     Hezký den vám všem - Inka

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

(Ron - Mail - WWW) 03.08.2005, 07:02:48
Jenom mě napadlo - i když dotyčný pracuje na ŽL, musí mít nějaký účet v bance, ne? Že by na něm měl taky nulu?

pokud nebere všechno jen "na zálohu", jako tady... (Eva - Mail - WWW) 03.08.2005, 08:20:26


Inko, (master - Mail - WWW) 03.08.2005, 10:11:15
po přečtení mám vztek i za Tebe.
Když se někdy dívám Na vlastní oči nebo na Ovce, nestačím se divit a mnohdy to musím i vypínat. Kdyby se něco podobného stalo mně, asi bych toho chlapa zmlátil tak, že by ho těžko
sešili, ovšem před "spravedlivým" soudem bych stál já a byl bych samozřejmě odsouzen za těžké ublížení na těle. A námi volení kolegové mnohých grázlů, kteří již před léty nalezli do
různých stran (a dle svých potřeb přelézají), stavěli a stavějí zákony právě v jejich a také ve svůj prospěch.
Teď to bude vypadat, že jsem mimo mísu, ale opak je pravdou. :-))) Trošku odbočím.

Tento trend už byl nastaven v 90. letech, kdy byl ministrem financí pan Klaus. Vzpomínám si, jak se pan Ježek chlubil, jak předbíhají zákony. :-)))
A mnozí, ti "primitivnější", vyčůraní a všehoschopní, si z těch úryvků brali příklady.

Tehdy jsem se nechal zlákat ženou a šel jsem s ní na Klausovu přednášku na téma
privatizace. On, tehdy, aby přiblížil záměr privatizace, jezdil po vlastech českých a přednášel. Vzpomínám si, že žena ho měla tehdy vyvěšeného v kanceláři na dveřích v nadstandartní
velikosti. To byl idol všech ekonomů (ek). :-))) Šarmantní, prošedivělý elegán, majitel x kravat...Smál jsem se jí a říkal jí, že ho brzy sundá. Také jo. Já, jako laik na ekonomii, jsem se
divil a odborník žasl.
On tam tehdy před celým sálem, krom jiných známých perel, přednesl větu, kterou si budu pamatovat snad celý život. :-)))
"Tento stát, po 89. roce, nemá žádné milionáře a proto je musíme uměle vytvořit..."

Ne, není mi jedno, že žiju v zemi, kde jsou Tebou popsané praktiky možné. Vůbec se nedivím některým lidem, že už ten marast prostě nevydrželi a že odešli. Sám bych si přál žít v zemi, s nezprofanovanými hesly - kde zítra znamená včera a kde láska vítězí nad zlem - ovšem NE V RUSKU. :-)))) (Nerad šlapu z bláta do louže...Myslím to úplně jinak. Ti dříve narození chápou.) Tady však může přežít pouze Švejk. A proto - ať žije humor! :-)))

Milá Inko, (Sigmund Freud - Mail - WWW) 03.08.2005, 10:38:47
změň exekutora. Podle současných zákonů (bohužel) může exekutor zabavit majetek povinného (tedy dlužníka) i v místě, kde se jen občas zdržuje; nejenom v místě trvalého pobytu. Jak už proběhlo v tisku: exekuce se vztahuje ne veškerý movitý či nemovitý majetek, tedy i stavební spoření, životní či penzijní, podíly ve firmách a v KN ... v podstatě exekutor může dělat toho opravdu dost. Mnoho štěstí.

ano, souhlasím se Sigim. Rozhodně to nevzdávej!!! (Petra P. - Mail - WWW) 03.08.2005, 11:46:06


já to rozhodně nevzdávám, mě živou nedostanou!!!, (Inka - Mail - WWW) 03.08.2005, 14:32:06
Sigi: dnes volal exekutor, že potřebuje můj podpis s tvrzením, že na oné adrese u rodičů má dlužník svůj majetek, řekla jsem mu, že mu to klidně podepíšu, ale že je to logicky holý nesmysl, protože já to nevím, nikdy jsem u nich nebyla, jen tam měl psané na té adrese sídlo firmy, takže to může být pouze má domněnka. Když jsem se ptala proč ten nesmysl potřebuje, tak proto, že až zabaví majetek dlužníka nebo lidí, kteří na té adrese bydlí a oni podají stížnost, tak proti mě a ne proti nim, občas si připadám jako v Kocourkově.
Mastere: ze začátku jsem měla také obrovský vztek, měla jsem chuť udělat něco těžce nezákonného ( a já jsem hodně horká hlava a odvaha mi rozhodně neschází) a bylo mi to i nabídnuto, ale pak jsem si to rozmyslela, asi bych to nesrovnala se svým svědomím, to nemám zapotřebí. Každýmu se všechno jednou vrátí, pevně v to věřím. Mně spíš vadí to, že tu nejsou účinné páky na takové lidi a oni to moc dobře vědí. To co má zkoumal exekutor 8 měsíců, nemá účty, spoření, auto, majetek.... prostě nic, pouze trvalé bydliště daleko od Prahy, kde se nezdržuje a rodiče ho kryjí. No řekni mi jak může někdo takhle žít?
Ron: je to zvláštní ale, účet v bance nemá, taky jsem se tomu divila.

Pokud je mezi vámi právník, (hippie - Mail - WWW) 03.08.2005, 14:53:01
tak se ptám: Není možné v tomto státě, aby byla takovémuto individuu zrušena živnost? A abych se v obchodním rejstříku mohl dočíst: "Zrušena živnost, datum, důvod - nepoctivost". Myslím, že by měli tihle parchanti rychle po žížalkách.
A jinak, Inko, aspoň do budoucna radu, které se držím: Do baráku mi už nesmí firma/řemeslník, na které nemám výborné reference od předchozích důvěryhodných zákazníků. Tenhle machýrek se asi moc kladnými referencemi pochlubit nemůže, soudím.

hippie, (Inka - Mail - WWW) 03.08.2005, 15:47:15
na živnostenském odboru jsem se ptala, živnost je možno zrušit pouze na základě soudního rozhodnutí, což obnáší nový soud, nové peníze a trpělivost než na Vás opět dojde řada po letech. Ano měli by to nějak zjednodušit, asi by ubylo hodně soudních případů. Rada je výborná, též jsem se jí před tím držela a nyní opět. Hlavně jsem si dělala spoustu věcí sama, a nyní v tom pokračuji a nakonec i ty parkety jsem si položila s pomocí bráchy a syna.

Jedna pani povidala . . . . (Baron Prasil - Mail - WWW) 03.08.2005, 16:11:23
Pred nekolika dny si u jednoho clanku Ceska, vdova, zijici v Nemecku stezovala.
Chtela si pridat zastrsenou verand u vstupnich dveri do domku.
Pozvala nemecke firmi zivnostniky a take ji dal cenu vandrujici Slovak rado-by kontraktor-stavitel v Nemecku.
Asi vite, kdo ji dal tu NEJATRAKTIVNEJSI cenu.
Stejne jako pani tady v nasem clanku, dala mu dopredu 5000Euro.
Od nedokoncene verandy zmizel k mamince na Slovensko.
Prej si za ty penize nechal spravit zuby, aona by mu je rada vyrazila, protoze jsou jeji.

PS
Kontraktor ma pouzivat svoje penize od A-Z. Zakaznik zaplatit az je zakazka dokoncena.
V pripade nakladnejsi zakazky, zakaznik musi ulozit penize do zvlastniho konta v bance a podle toho kolik procent kontraktor usoncil, tolik penez banka uvolni proti podpisu zakaznika a kontraktora.
To je hodne zjednodusene, ale princip je OK.

PSS
Lide jsou naivni, duverivy, mulne se domnivaji ze kazdy je poctivy jako oni.
Selsky rozum nad zlato!


Inko (Alenka - Mail - WWW) 03.08.2005, 20:44:08
jsem rada ze prispechali jini s nejakou radou, ja zadnou nemam. Ale ten zlodej...toho bych strcila to kriminalu, dokud by nevydelal ty penize co od tebe podvodem vymamil. Jako je neuveritelne, jak darebakum vsechno prochazi....vzdyt on ti ty penize ukradl a klidne ti rekne "Vic nemam, neotravuj mne!" a soudy na to mlci!!!!! Ja to nechapu!!!! Drzim ti moc palecky aby to dobre dopadlo a ty dostala ty penize zpatky! Nevzdavej se rozhodne!

Prášile, (Inka - Mail - WWW) 04.08.2005, 09:45:54
asi tady nežiješ, ale 99% firem když tu chceš něco udělat chce 50% zálohu předem, tak to tu chodí, těžko potom budeš hledat mezi nimi kdo je poctivej a kdo ne. Pokud nedáš zálohu předem, nikdo se s Tebou nebaví o zakázce, jdi jinam. No, je to poučení, teď jen řemeslníka kterého někdo doporučí. Díky moc všem a hezký pracovní den už se nám blíží víkend.

Inko, mas pravdu, ze v CR neziji . . . . (Baron Prasil - Mail - WWW) 04.08.2005, 12:42:58
Vas kontraktor zada 50% zalohu, protoze nema nebo nechce pouzit svuj kapital a nechce ci nemuze si ho pujcit u banky.
Takhle s 50% zalohou v kapse muze byt kdejaky pobuda kontraktorem, protoze on nic neriskuje a nic ho to nestoji.
On tak muze delat mnoho zakazek, bere od Petra, platit Pavla a smeje se cestou do banky.
Proto se tomu rika kapitalismus, ze podnikatel, zivnostnik musi usetrit svuj kapital, nebo mit slusnou a dlouhou reputaci u banky, a banka mu za uroky kapital milerada pujci.

Zakaznik je pan.
Ono tomu drive nebo pozdeji v CR take dojde.

PS
ano, je v USA skupina tak zvanych TOULAVYCH IRU = cikani kontraktori kteri pred mnoha lety privandrovali z Irska do USA, kterym ten kdo hleda super-lacinou cenu za 50% zalohu naleti obvlaste chudi duchodci a vdovy.
Oni sladce umi mluvit, a naivni duverivy nema sanci jim odolat . . . ach, a ty jejich smutne oci!
Posledni finta, kterou pouzivali? Irska cikanka v luxusnim hotelu, jeden z jejich kumpanu cikanu ji v hotelu znasilni, zmlati a ona vysoudila od hotelu miliony, nez jim to konecne policie prokoukla.

PSS
Kdyz si nechas opravit auto, vyzaduji od tebe 50% zalohu? Slusna opravna asi ne.
Opravene auto zakaznik prece muze odvezt v noci bez placeni.
Kdyz si nekdo necha udelat od kontraktora v dome nebo v byte opravu, kam by zakaznik utek nebo schoval bez placeni?
Obvykle zmizi kontraktor, jak nam tady pani v clanku hezky napsala, a zrejme neni sama.
Hadat se a hledat zmizeleheho kontraktora? Najmi si advokata?
Ten bude stat zakaznika vice, nez s kolika kontraktor zmizel.


Barone, (master - Mail - WWW) 04.08.2005, 13:45:01
u nas je to opravdu běžné a jsem pesimista v tom, že to bude někdy jinak a lepší. :-))) Myslím si, že ta slušnost firem všeobecně, má spíše sestupný trend.

Já mám však vyjímečně kladný příklad:
Letos jsem dělal plynofikaci chalupy. I když je plyn drahý, přecházel jsem z kotle na tuhá paliva na plyn. To víš, stárneme a až se mi někdy začnou klepat ruce, už se nestrefím motorovou pilou do klády...:-))) Jinak topím dřevem. A taky musím myslet na manželku, aby si nemusela dělat dřevo, až půjdu někdy pod kytky. :-)))

Já si dělám vše úplně sám. Od zedničiny, obkládání, palubkování až po vodu a elektřinu. Ovšem - jsou práce, které si člověk sám dělat nemůže a to je třeba zavedení plynu. (Mě stačila jen ta spousta razítek, která jsem musel sehnat.) I když jsem vše předem vykopal, postavil boudičku pro plynoměr a udělal veškeré průrazy, měděné trubky ke kotli a ke sporáku do kuchyňky mi zavedla firma, kterou mi doporučil můj známý, který zase pro ně dělá revize.:-)))
A TAKÉ JSEM JIM DAL ZÁLOHU 25 000 na kotel, ovšem proti potvrzení. A díky doporučení, mne vůbec, ani ve snu, nenapadlo, že by mne mohli nějak vyšplouchnout i když se jedná o relativně malou částku. A byli velice slušní i rychlí, asi také proto, že jim dobře chutnalo...
Závěr: některé dobré věci bychom měli URYCHLENĚ převzít ze západu, ovšem jiné bychom jim měli naopak nechat. :-)))
Měj se hezky, já mám zítra pouhý den dovolené... ahoj.

Kluci, (Inka - Mail - WWW) 04.08.2005, 14:56:53
myslím, že ty zálohy zde mají ještě jinou funkci a to tu, že firma má tu zakýzku zčásti zaplacenou, protože s placením je tu opravdu všeobecně veliký problém, všichni platí dlouho po splatnosti a jsi rád, že vůbec, musíš je upomínat atd., doknce znám i zákazníky kteří si nechají udělat práci doma, řeknou, že jsou nespokojení a též nezaplatí nebo jen zčásti, proto Ty zálohy.
Já jsem od toho pána též dostala smlouvu i s příjmovým dokladem jinak bych mu ty peníze ani nedala, ale stejně Ti nikdo nezaručí jak to dopadne, jak vidíš. A pokud chce zálohu téměř každý, tak se strašně těžko hledá ten, kdo jí nechce, je to jak podnikatelský bacil. A tady Ti opravené auto nikdo nevydá bez zaplacení, jedině když už Tě znají a jsi dobrým (platícím) zákazníkem. A myslím, že je to tím, že tu nejsou ty páky aby se lidé nechovali tak, jak se chovají, soudní procesy jsou na dlouho, policie moc nefunguje, nějaký razantní zátahy si dovolit nemůžou, protože nikdo pak neví kdo to vlastně nakonec odnese, a tak toho pak využívají takoví vyčuránci. Kdyby ten člověk věděl, že do dvou měsíců bude soud a on pak v případě prohry zaplatí ještě, veškeré soudní výhody, advokáta atd. ..., určitě by přemýšlel jinak!!! Tady ta spravedlnost je velice pokroucená, když se tu dostaneš k soudu, musíš Ty dokázat, že jsi nevinný, ne že Ti soud dokazuje vinu. Je to vše naprosto obráceně. Nakonec Ty který jsi v právu si tam připadáš jak viník. Ano spousta věcí by tu bylo potřeba změnit, ale jak na to???


ze jim dobre chutnalo, mastere (Mrska - Mail - WWW) 05.08.2005, 05:48:32
tos mne tedy dostal. Proc se u nas vsechno podplaci? Moje maminka kdyz dostane od postacky balicek nebo obalku tak hned cpe "nejakou korunu", a to kde komu. Ja na to koukala jak blazen. To jsou moresy. To tady nastesti nemusim.


Jak na ně? (Radka - Mail - WWW) 05.08.2005, 16:59:40
S radostí uvádím pár "rad" otrlých a věčně buzerujících zákazníků:

- řemeslníky všeho druhu brát pouze na dobré doporučení přátel, známých, sousedů, spolupracovníků a podobně.

- pokud nikdo nemá potřebného známého, vyberte si někoho sami ale s milým úsměvem řemeslníka požádejte o reference (hajzlíci a lemplové se zaleknou a zabalí to hned), ti druzí je ochotně sdělí minimálně 5 kontaktů na své zákazníky

- chce-li řemeslník zálohu na materiál, požadujte sepsání Smlouvy o dílo. Doklad o převzetí zálohy dodavatelem je samozřejmostí. Zkontrolujte si identifikační údaje na smlouvě se skutečností (občanský průkaz, kopii živnostenského listu).

- trvejte na splnění lhůt a kvalitě stanovené ve smlouvě

- Při jakékoliv nesrovnalosti trvejte na okamžité nápravě. Neostýchejte se ho soustavně urgovat - klidně 2x denně.

- v případě neochoty se dohodnout, ze strany dodavatele, stačí většinou konstatování, že mu uděláte takovou reklamu, že na to v životě nezapomene.

- Když už na to dojde, předně zašlete stížnost na příslušný živnostenský odbor, ČOI, (lze využít i finanční úřad či OHES), inzerujte "Upozornění" v místním tisku, na vývěsce obecního úřadu, či můžete zkusit noviny a televizi.

- Pokud ani po těchto procedurách neuspějete, pak je na místě teprve soud.

V případě, že jste spokojeni s řemeslníkem spokojeni, neváhejte ho dále doporučovat. Jedině tak je možné po čase "zmetky" zcela eliminovat.



Ach jo (Wendy - Mail - WWW) 19.08.2005, 12:56:15
to mě tedy rozesmálo i rozbrečelo - zrušit na ŽÚ živnosťák pro nepoctivost podnikajícícho ! Tady se za nepoctivost a podvvody zásadně nezavírá, netrestá, neruší - tito grázlíci mají zelenou. My hledáme firmu tak dlouho, dokud nenajdeme tu, která si nechá zaplatit až po převzetí práce. A potřebují materiál ? Koupíme ho sami, nebo jedeme s ním, on to zaplatí, má to levnější coby podnikatel, my to naložíme do kufru a odvezeme na chalupu. Takže tak.

To master (Wendy - Mail - WWW) 19.08.2005, 12:59:25
s Klausem máš recht. Nebyla politická vůle stíhat nebo dokonce trestat zbohatlíky,kteří ke svým majetkům přišli bůhvíjak. MUSELA se rychle vytvořit fimnanční oligarchie, podhoubí voličské základny víme koho. Čisté a špinavé peníze,co ? Děkujeme pane Klausi, a odejděte. Ruka trhu nás tedy skutečně trhá...

Momentálně předělávám elektriku v bytě (Hani - Mail - WWW) 25.08.2005, 15:25:55
, bude nová kuchyň, dlažby..
Musím předem podotknout, že všichni řemeslníci si nechávají platit až po dokončení práce, nechtějí ani pivo, natož něco k jídlu. Já jim dám klíče od bytu, v pohodě. dokonce mi vytahají i materiál do 4.patra bez výtahu, ač jim to nepřísluší. Je fakt, že jsem si ho koupila sama, tak jsem zálohu předem nedala. Jsem navýsost spokojena, i s cenou. Prostě féroví řemeslníci ještě nevymřeli, jupíííí!

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: