| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| BAREVNÝ ŽIVOT NAČERNO |
Rubrika: [tady a tam] Prijeli jsme do Ameriky v lete pred dvema lety. Nyni tu uz jsme „na cerno“ (my dva, muj pritel a ja), ale pocitame s tim, ze se vratime. Na zacatku jsme bydleli u jednech znamych Americanu. Zacali jsme si nejprve hledat praci pres inzeraty v novinach. Prace se v paru hleda celkem spatne, ale nakonec, asi po mesici (byli jsme samozrejme na plno interview), jsme dostali praci, kde vylozene hledali "live-in couple". Muj pritel, je tu tzv. caretaker, takze v lete seka travu (ma na to obrovskou sekacku se sedackou), v zime pluzi prijezdovou cestu a kolem domu, a jinak dela opravy co je kde treba, nebo volame jine opravare, a lidi, kteri se tu o to dlouhodobe staraji (o kotel, bazen, udrzbar atd..) Je to proste obrovske sidlo – velky bazen, tenisovy kurt, zahrada jako park, dum od cesty neni vubec videt, jede se k nemu dlouhou prijezdovou cestou, vjezd ma samozrejme branu. Potom jsou tu take velke staje, venku se pasou kone a tak. Ale...vsechno zevsedni. Pripadam si tu uz uplne normalne. Dum je taky moc velky, a je v nem par paradnich pokoju, kde si vetsina lidi, co sem prijde, pripada jako v muzeu. Ja sama bych v tom dome bydlet nechtela. Zato ho uklizim, ale uz mam svuj system, a neni to takova hruza. My dva bydlime ve vedlejsim domku pres cestu, kde mame v patre dva pokoje, velky obyvak s kuchyni, loznici, a koupelnu. Krome uklizeni se jeste staram o holčičku Elen, je ji 7 let a nastesti je to celkem hodne dite, chytre, citlive a da se s ni domluvit. Bydli i s otcem Jamesem v byte vedle nas, ve vedlejsim domku. Jeji matka od nich odesla asi pred peti lety, mela problemy s drogama... Cele to tady patri dedeckovi a babicce od Elen. V tom velikanskem byte bydli vetsinu casu jen Joan (babicka), to je takova ta typicka americka panicka, co se pohybuje ve vybranych kruzich, zaklada si na tom, jaky ma o vsem prehled, jak neni sectela, ale v zivote poradne nepracovala, vystudovala nejakou biologii, ale pak uz jen vychovavala deti (4). Joan je vetsinou doma, vstava tak kolem jedne, kolikrat ji za den ani nevidim; jeste, ze jsem takovy zodpovedny clovek, ze ja v tom dome opravdu uklizim, i kdyz ona spi, a vlastne me nemuze kontrolovat. Jinak jezdi na ruzne akce garden clubu, na ruzne ctenarske kluby a tak. Sem tam porada doma akce, to je pak hodne prace pro me. Je velmi krestansky zalozena, tedy tim modernim zpusobem, kazdou nedeli chodi do kostela, ma rada andelicky, betlemy, a takove prkotinky... Z toho sili jeji manzel, protoze mimo jine je taky velmi setrna, a jeji dum se casem naplnil plno nepotrebnostmi, ktere ona bohuzel neni schopna vyhodit, nebo nekomu dat. Mam s tim ale vecne problemy ja, protoze je bezne, ze ona v ramci jejiho uklizeciho zachvatu mi naridi, at vytaham par veci z pudy, ze ona to projde, pak se v tom mesic hrabe ve svem pokoji, vsude po koberci jsou roztahane serepeticky, a pak, kdyz uz zapomene, proc to vlastne dela, tak ja to zase nosim na pudu. Jeji manzel je velky boss, celkem zly a nevrly clovek (rozhodne ale ne pri kontaktu s jinymi lidmi, to je mily, jako kazdy American, ale vis, ze od neho muzes cekat i podraz). Ma firmu v Jizni Karoline, ale protoze ma cukrovku a nerad lita, tak se uz doma objevuje zridkakdy. Naposledy tu byl v kvetnu, a prijede ted na vanoce. Kdyz tu je, tak tu neni dele nez tyden. Joan se vzdycky pred jeho prijezdem trese, a dum musi byt tip top, a vsechen ten binec se zase prenasi do pokoju, kam on nechodi... Ale on kdyz prijede, tak vzdycky najde plno problemu okolo domu, zanecha za sebou velky seznam, co ma Jirka udelat, zaridit, a zase ho pulroku nevidime...No tak si asi umite predstavit to jejich manzelstvi... Joan celkem casto cestuje, nekolikrat do roka i za manzelem na jih, celkem pravidelne a casto tu neni, hlavne v lete. Nekdy je to dobre, ale nekdy ne. Kdyz odjizdi, tak ma vlastne pocit, ze mi musi zadat plno prace, jenomze ja se pak od tri staram i o Elen, a v lete s ni vlastne jsem cele dny. James, otec Elen, je kapitola sama o sobe. Neni to spatny clovek, jenom jsme uz za tu dobu dospeli k nazoru, ze by mel vyhledat psychiatra. Je mu 33 let a nema vypestovany smysl pro povinnost. Znamena to, ze vlastne jeste v zivote poradne nepracoval, prestoze vystudoval Yale, nemuze nikde vydrzet, a ted uz je v tom tak po usi, ze ma podle me i jakousi fobii z nastupu do jakehokoliv zamestnani, protoze kdo zacina ve 33, ze? On chce byt vedcem a studovat lidsky mozek v laboratorii. Nicmene uz nechape, ze k takovemu povolani se dostava postupne, po urcitych stupnich a ze i takovy vedec zacina nekde uplne jinde. Takze aspon ted jezdi jednou tydne na Cambridge na nejake hodiny, kde si vlastne doplnuje vzdelani. On totiz ani nevystudoval nic, co by s vedcovanim bylo nejak spojeno. Studoval historii a myslim, ze se snad zameroval na historii ruskou... Nekdy taky cele dny prospi, a pak v noci je cily, coz neni dobre pro Elen, ale jinak je to milujici otec, a hraje si s ni a tak.. Ja jsem tu ze zacatku mivala tezke stavy, protoze ono je fakt tezke zacit tu s nekym kamarádit. S temi, ktere mam doma, s temi jsem vyrustala a stravila hodne casu, nez jsme se stali opravdovymi prateli. Na zacatku jsem se trosku angazovala a schazela s mistnimi nanny, ale to byste neverili, nebo mozna verili, vsechny do jedne byly tak vyzrane americky tluste (ja nemam nic proti tlustym lidem, tak abyste si to spatne nevykladali). No ale proste mezi nima ja, takove vysoke (mam jenom 171 cm, to je takovy prumer, ale ony byly k tomu jeste male!) hubene bidlo... O to by ale ani tak moc neslo, slo predevsim o to, ze ja jsem si s nima fakt nemela co rict. Ony se bavily stále jen o detech, i na veceri, a celkove mely jine zajmy. Pak jsem tu nejak narazila na jednu ceskou au-pair, ktera byla ale mladsi nez ja, a spise chtela furt nekam vyrazet a neco delat, na coz ja jsem nemela ani naladu, ani cas. V podstate jsem uz takova usazena. Zijeme tu spis rodinnym zivotem. Jeste kdyz jsme tu byli legalne, nechali jsme si poslat naseho pejska, irskeho teriera, ktery je moje "dedictvi" po mem nevlastnim otci. Jsem moc rada, ze jsme to tak udelali, i kdyz se o nej starala par mesicu kamaradka, tak jsem si nedovedla predstavit, ze bych ztratila i jenom par let ze zivota meho psa. Ted uz jsem ve stadiu, kdy zadne kamaradky nehledam, nasla jsem si i svoje zajmy, posiluju, beham, ucim se AJ na zkousku, ctu si, rochnim si v tom, ze tu mam takovy pristup ke vsemu psanemu anglicky, uz mam koupeny snad miliony knizek... Jirina, Massachusetts
|
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
(bb - Mail - WWW) 10.10.2006, 00:56:36
Líbí se mi to.
(zuzana - Mail - WWW) 10.10.2006, 02:59:08
Mno, diky temto se bezvizoveho styku Cesi asi moc brzy nedockaji :((.
Jinak nevim, o cem to je, snad jenom o tom, ze vytvorit si sve soukrome ghetto asi nebude to prave orechove. Divka, zda se, nechape vubec nic.
(bb - Mail - WWW) 10.10.2006, 08:59:04
Zvláštní. Podle mě je to o tom, jak si vydělat a zkusit žít jinde než za humny. Jak přitom udržet svůj směr a nepropadnout v panice stádování za každou cenu. Líbí se mi to (jak je to psané). Nic nepředstírá, nevnucuje svůj pohled na věc. Kdybych zvažovala tam na čas žít a pracovat, tak bych takové otevřené výpovědi bez příkras vyhledávala.
nevim, proc nadavas, zuzano. (alena - Mail - WWW) 10.10.2006, 09:06:44
tihle dva nam rozhodne ostudu nedelaji, pracuji, chovaji se slusne. tohle nejsou zadni nemakacenkove a urcite, az se jednou vrati, tak neprijedou jako zebraci, respektive jako pripady pro socialni urad.
Máš recht Zuzíííí (NČ - Mail - WWW) 10.10.2006, 09:29:50
Sotva by mě napadlo napsat a poslat Kudlánce Bezbožný článek o tom, jak každej den chodím do úřadu, s kým se tady kámoším, kdo je mi odpornej, kolik razítek jsem za den vorazil... pak odpoledne si cestou domů koupím tři housky se salámem a tři piva k večeři, pak čumim na Rodinný pouta a Pojišťovny štěstí....
(alena - Mail - WWW) 10.10.2006, 09:53:17
o to je zajimavy, jak zije NC, proste je fajn dozvedet se, jak lidi doopravdy zijou. Tohle je pohled na obycejny zivot lidi, co se rozhodli si vydelat na svuj budouci zivot. Je zajimavy to cist. Kazdy to neudela, neni schopen to doma prerusit a jet do neznama.
A nebo (Myška - Mail - WWW) 10.10.2006, 11:47:47
nechce doma nic přerušit, a nechce jet do neznáma, Aleno. Popravdě nevím proč nám to Jiřina napsala. Co je to za život, být v cizí zemi, teď už nelegálně, a motat se jen kolem domu, bez rodiny, bez přátel. To jsou dost tvrdě vydělané peníze. A jak se budete vracet, když jste tam už načerno, Jiřino? Nebo návrat neplánujete? A vůbec, jak si představujete budoucnost?
alena (zuzana - Mail - WWW) 10.10.2006, 12:04:48
Ja nenadavam:)) Nevim sice, jak se shoduje se slusnosti byt nekde ilegalne, cili proti zakonum dane zeme, ale budiz:)) No a popis zivota v cizine bez prikras. Popis jejiho zivota se vejde do tri radku, zbytek je prachsproste pomlouvani zamestnavatelu a jejich rodiny, mimochodem primo archetypu americke rodiny :)) Tez zrejme v ramci slusnosti.:))
archetyp americké rodiny, zuzano ? (bb - Mail - WWW) 10.10.2006, 12:18:44
jsou i jiné americké rodiny, a jejich ženy mají do babičky Eleny hodně daleko...z obou pólů
takže jako všude, asi jak kdo, jak kde
Taky si nemůžu pomoct (Gita - Mail - WWW) 10.10.2006, 12:24:09
ale nepřipadá mi to jako zvlášť přínosný popis "zkušenosti v zahraničí", ale jako pomlouvání lidí, které tu ostatní neznají a znát ani nemohou. Ostatně takoví a podobní týpci by se dali najít i tu. Holt, nic moc objevného.
A pokud jde o poznámku Aleny, někteří lidé skutečně nejenže nemají potřebu jezdit do USA vydělávat, ale třeba ani tu reálnou možnost nemají. U mě to bylo tak půl napůl. (Podrobnosti nemá smysl moc vysvětlovat, byla by to nuda.)
Je kritika opravdu na místě? (Lydie - Mail - WWW) 10.10.2006, 12:51:41
Když jsem četla příspěvek od Jiřiny, tak mě rozhodně nepřišel jako mlácení prázné slámy či pomlouvání. Jen otevřeně popsala, kde zrovna je, co prožívá a podělila se s námi o své poznatky a pocity. Na tom nevidím nic špatného a nikdo přece nikoho to nenutí číst, pokud by rád "těžší" a odbornější literaturu. No, a Amerika je holt konzumní a tak zřejmě větší počet lidiček, co tam žije, takovýto život vede. Je to pro ně pohodlnější a samotná společnost jej do toho nutí. Sama jsem tam nikdy nebyla ale díky "plnohodnotným" seriálům, které jsem dříve jedním okem zahlédla v TV, ale i tomuto příspěvku, který můj dojem na velkou část tamní společnosti potvrzuje, si jej můžu potvrdit a říci si, že není až tak úplně mimo. Je to velký rozdíl v hodnotách i životu, jaký se žije v jiných částech světa. Zrovna včera jsem byla na přednášce dívčiny, který více než dva měsíce žila a učila malé mnišky v Ladaku. Fíííííháááá, v porovnání s článkem,který jsem četla, nesmírný kontrast. Za posledních 20 let tam vlivem západní kultury došlo k nesmírným a těžce napravitelných škodám, jako je tak rozpad klasické rodiny, nárůst nezaměstnaných, skládky odpadů a další obrovské problémy, které do té doby tam byly velkou neznámou. A tak proč se nepodívat tam, kde ten velký třesk, co sžírá a ničí velkou část populace vůbec vznikl a jak se tam se svým přepychem vypořádavají a zda jsou šťastni a spokojeni???
(bb - Mail - WWW) 10.10.2006, 12:58:04
"Sama jsem tam nikdy nebyla ale díky "plnohodnotným" seriálům, které jsem dříve jedním okem zahlédla v TV...si jej můžu potvrdit"
no nazdar Tak, a my jsme jako Pojišťovna štěstí, nebo Ordinace růžové zahrady? A nebo Plechová kavalerie?
je mi líto, že zveřejnění (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 10.10.2006, 13:02:11
tohoto obyčejného popisu práce "nějakých lidí" vneslo do vašich srdcí takové rozhořčení... To se má psát jen o kladných hrdinech nebo naopak zas jen o truchlivých situacích? Tohle pochopitelně nebylo určeno "jako přínos, poučení, atd.", ale jen jako obraz "určitého způsobu života"; tak proč to hned hodnotit jak u soudu; proč odsuzovat, že pracují u "bohatých"? Asi ti "chudší" by jim zase ten určitý výdělek dát nemohli. Mj. jeden čas na Kudlance vycházelo na pokračování něco podobného, česká au-pair pracující u Američanů. Také gtam bylo napsáno, jací zaměstnavatelé jsou, proč ne?
Prostě nejsou všichni lidé stejní, každý žije nějakým způsobem. A proto, že "já nejsem prostitutka, nebudu odsuzovat všechny prostitutky". Mj. tento příměr mě napadl z jednoduchého důvodu: znala jsem kdysi (cca 20 let tomu nazad) jednu paní, věnující se tomuto prastarému povolání. Měla 3 děti, manžel odešel doztracena a přídavky nestačily. Neměla žádné extra vzdělání, byla dokonce zdravotně postižená a najednou zůstala téměř bez prostředků. Přesto se rozhodla dát dětem perfektní dětství. Podotýkám, že o její pravé činnosti nikdo nevěděl, natož děti. Oficiálně dělala jakousi telefonistku. Dovedla se dokonale upravit, uměla snad všechny ruční práce na úrovni profesionálů (šila, pletla, truhlařila atd.) zvládla skoro všechno. Takže u nich doma to vypadalo velice hezky, čistě, děti měly veškeré běžné potřeby, prostě bezva rodina. O tom, co vlastně dělala jako "druhou profesi", jsem se od ní dozvěděla až když umírala na rakovinu. Nechci ji nijak vyzvedávat, jen si uvědomuju, co jiných by ji tenkrát odsoudilo. Právě ti, co sedí doma na kanapi a jen skuhrají, jak je těžkej život, jak jim bylo ublíženo, a že oni prostě nic nezvládnou...
(bb - Mail - WWW) 10.10.2006, 13:02:25
Země se přece pozná jedině tak, když se v ní na čas žije, pracuje. Cestováním mimo turistická střediska a letoviska.
Jiřina to zkusila a popsala. Pomluvy v tom nevidím.
(Lydie - Mail - WWW) 10.10.2006, 13:04:14
Hele, BB, a nechceš mi snad tvrdit, že i pojišťovna štěstí nebo plechová kavalerie svým způsobem neukazuje většinový profil společnosti?? Doslovně si jej člověk nemůže vzít, ale celkem reálný nástin tam vždy najdeš. I když se mi to může nelíbit, tak nic s tím neudělám. Realitu nezměním. A že se mi v seriálu může zdát přistřižena za vlasy..... tak to zůstávám naprosto klidná, ve skutečnosti je daleko neuvěřitelnější. HOlt žádný režisér scénaře co píše život si snad ani nevymyslí, ale často z nich čerpá :-)!!
souhlas, Danielo (bb - Mail - WWW) 10.10.2006, 13:05:02
vlastně, kdyby se jakože "neslušelo" popsat věci realisticky, nebyla by to pozitivní diskriminace? :)
Lydie, (bb - Mail - WWW) 10.10.2006, 13:15:26
ohledně seriálu netvrdím nic, viděla jsem jen zlomek, o Ordinaci v zahradě jsem se dozvěděla když se mě zeptali Jak to bylo minule...
To, co jsem kdy za seriály viděla,nebo vidím, třeba Zoufalky, beru jako zábavu, ne reálný odraz společnosti. A to ještě ty Zoufalky jsou asi nejblíž, mnohem blíž než Ally McBeal, a i ta mě pobaví, když už ji jednou za čas vidím. Brala jsem za jisté, že tak to je u všech. Takže jsi mě tímhle náhledem na seriály překvapila...
(Lydie - Mail - WWW) 10.10.2006, 13:45:46
BB, netvrdím, že většina seriálu je pro pobavení. To určitě, a jejich vypovídací hodnota je velice nízká, jen může ukázat vkus společnosti a často i kulisy, ve jisté vrstvy společnosti žijí. Já si jen vzpomněla, že kdysi po revoluci, když jsem viděla nějaký díl Dallasu či jak se ty seriály jmenovaly, tak mi přišly naprosto nereálné. Samé intriky, život v bohatství a nikdo nic nedělal...? Situace u nás v republice byla naprosto jiná a mi to připadlo, že to se skutečným životem nemá vůbec nic společného. No, a byla jsem tehdy vedle jak ta jedle. Nemíním rozebírat děj, ten si stejně vůbec nepamatuju a nikdy mě nezaujal, ale atmosféru, která tam byla, tak ta funguje i v reálu. Bohatství, které ne vždy přináší štěstí a pohodu a tohle jsem ve článku Jiřiny vyčetla tedy já..... popisovala lidi u kterých pracuje znuděné životem. Samotní mají problém najít smysl svého bytí. Anonymně popsala konkrétní situaci a příběhy lidí, kteří nejsou zřejmě až tak ojedinělí .... nic vic a mi se článek četl dobře :-).
danielo-kudlanko (zuzana - Mail - WWW) 10.10.2006, 13:51:44
Ten primer s prostitutkou se mi nejak nezda.:)
Ja prece tu holku neodsuzuji za to, ze uklizi u bohate rodiny. Ale kdyz to povidani nemelo byt prinosne, ani poucne, ani nic podobneho, tak to potom jo:)))
ten článek je skvělej. (toulavej - Mail - WWW) 10.10.2006, 13:57:29
na nic si nehraje a VĚRNĚ popisuje realitu jak ji znám z vyprávění svých kamarádů -dek. Ten život je VELMI ZVLÁŠTNÍ, nedá se říct, jestli je dobrej nebo špatnej - je hodně jinej než u nás normálně žijem. A lidi tam jsou aby poznali jinou společnost, vydělali prachy co by tu vydělávali desítky let, tak to pár let vydrží než se vrátí nebo si za čas najdou něco lepšího když chtějí zůstat. Nevím, proč by ilegální pobyt byla neslušnost, když ti ten stát brání v pobytu i když tvoji práci chce. Je to obrovská zkušenost si utřídit životní hodnoty. Ti lidé získávají KVALITU, zkušenost k nezaplacení. Je asi pravda, že kdo tam nenakouk, není v obraze a nic mu to neřekne . . .
zuzano, pokud se chceš jen učit, (kiwi - Mail - WWW) 10.10.2006, 13:59:00
tak musíš číst jen učebnice.
Ty asi sleduješ jen věci přínosné a poučné, tak to tě obdivuju. Já čtu věci i pro zábavu.
toulavej (zuzana - Mail - WWW) 10.10.2006, 14:39:09
Jsem vsemi deseti zato, aby tady lidi jako Jirina neco poznali. Ale, co muze poznat holka, ktera sedi na usedlosti, uklizi, jogguje a bloguje. S domorodci se nestyka, vlastne ani s nikym jinym, protoze nenasla nikoho, s kym by si mela co rict. Co na to rict? Snad jen, ze zivot v nejake zemi nemuses poznat, kdyz se od nej dobrovolne izolujes.
mě se článek líbil (Eva - Mail - WWW) 10.10.2006, 15:28:56
do podobné situace se těžko dostanu takže díky za něj.
Promiňte, že sem vkládám kus z idnes.cz - ale tohle mě fakt dostalo: (alena - Mail - WWW) 10.10.2006, 16:36:00
- je to z dnešního vydání -
Poprvé v životě dělám legálně, popisuje práci v Británii 28letý Martin. Několik let si vydělával načerno - na opravách bytů v Praze a okolí. Bál se onemocnět nebo spadnout ze žebříku, aby se neprozradil na úřadu práce, kde ho celou dobu evidovali jako nezaměstnaného. Přišel by o zdravotní a sociální pojištění, které za něj úřad platil, a možná by musel i vracet nějaké sociální dávky. Na úřad jezdil na severní Moravu co dva týdny i častěji. Mohl pracovat v Praze i legálně, tak by si však skoro nic nevydělal, jak říká. Ale v Británii si libuje. "Po třech měsících mi zvedají plat, a když prší, tolik nepracujeme," říká. Lidí jako Martin (MF DNES na jeho přání nezveřejňuje celé jméno) už vyjelo za prací několik tisíc. Mnoho dalších ji však v poslední době našlo i doma.
zuzano, (bb - Mail - WWW) 10.10.2006, 16:49:07
s tím nepoznání z ilozace souhlas, ale ona jen popsala, jakým způsobem si vydělává a jak to tam, kde žije a pracuje, vypadá. Ten článek se netvářil jako reportáž.
Tobě, která to už dobře znáš, nebo to znáš jinak, to může připadat nudné a nicneříkající povídání, někomu, kdo o tom uvažuje, to dá další pohled. Jasně, že kdyby chtěla poznávat, musela by vyjet mimo farmu, nebo kde to žije, s přítelme, nebo by vyhledala přes net spolucestující a vyrážela by. Třeba si ale přijela jen vydělat, jako spousta jiných, akorát o tom napsala na Kudlanku. A nebo to byl jen úvodník k pokračování v podobě Toulek s Jiřinou :)
(Irena - Mail - WWW) 10.10.2006, 17:43:13
Líbí se mi, jak pěkně popsala svůj život, myslím, že ta vnitřní osamělost, která čiší z jejího dopis, není vůbec problémem jen lidí kteří žijí kdesi v cizině, je to bohužel rozlezlé úplně všude. Potíž je, jak se toho zbavit. Pokud se vrátí domů, odstup se jen prohloubí. Osamělost prostě vládne všude.A jak se ji zbavit? A chce se nám vůbec?
Snazila jsem se najit smysl (Alena - Mail - WWW) 11.10.2006, 02:00:33
celeho clanecku, ale nejak se mi to nepovedlo...mozna je to ve sprostredkovani pocitu osamelosti? At uz z vlastni viny...a taky, ze i kdyz pisatelka je asi jeste dost mlada, tak uz se "usadila" a moudre si zije uklizenim v rodine, kde vsichni jsou vice-mene hloupi, i absolvent Yale a vecny student z Cambridge.
Musim priznat, ze me nekdy celkem irituje generalizace vsech Americanu jako povrchnich a obvykle tlustych konzumentu penez, jidla a TV serialu. Nejsem sice nijak pro-amicky orientovana, je tu takova spousta divnosti... ...ale zato je tu i spousta zajimavych lidi i veci, ktere stoji za to poznat. Ziju v Kalifornii a mela jsem jiste potize si tu zvyknout. Stale mi jeste chybi Evropa a barvite mestecka plne historie. Americka mesta jsou dost uniformni. Ale kdyz se dostanete pod povrch tak zjistite, ze lide dost sportuji, miluji zvirata, venuji se dobrovolnickym cinnostem - a to zadarmo. Treba chodi cist knizky detem do nemocnice, nebo pomahaji v bezdomoveckych jidelnach apod... A to nemluvim o lidech, kteri jsou superbohati a nepracuji, takze nevedi co by roupama. Ja vim, mnoho z Evropanu vidi soucasnou politickou aroganci, slyselo nebo spoznalo fanaticky verici "krestany", nebo slyseli o cernem Bronxu... A taky vi, ze americani maji dost nadvahu. Ale to je jen jedna strana mince. Je to jako vsude jinde - i tu jsou lide a lide. I tu jsou treba cerni nemakacenkove, nebo bili "white trash", mnozi hloupnou za celebrity-stylem zivotem...ale takovi jsou prece i v Cesku, nebo ne? Takze nakonec to je o konkretnim cloveku, ne o Americanovi ci Cechovi, Slovakovi nebo Madarovi... Ma reakce neni minena jenom k pisatelce clanku, ale i na diskuze kolem. Nejsem prave nejstastnejsi, ze mne ma zivotni cesta privedla k ziti v USA, ale kdyz uz tu jsem tak se snazim byt...a mohlo by to byt i horsi.
V tom osamoceni a pak uz zvyku (Layla - Mail - WWW) 11.10.2006, 02:45:15
byt radeji sama,s Jirinou musim souhlasit. V Americe nebudes mit nikdy takove kamarady jako doma. Kazdy si zije SVUJ zivot a stara se o nej. Nedovno mi jedna americanka vypravela,jak navstivila rodinu sveho pritele v Evrope a byla nadsena,jak se tam vsichni znaji a pomahaji si...To co pise Jirina neni zadne "pomlouvani" ,to je fakt, itakhle se take da zit. A moje zkusenost: americanky resi diamnatove prstynky od svych pritelu, stale sedi na telefonu, oooohromne sebevedomi. Na druhou stranu znam par,ktere bych tyto charakteristiky nepripsala,ale tech je opravdu mene. Jo a nejake kamaradickovani s lidma z Cech,spatne zkusenosti. Holky,ktere se chteji za kazdou cenu vdat a udelaji opravdu vsechno,dekuji,s takovyma se stykat nemusim. Nekam vyjet,naucit se jazyk,vydelat penize je opravdu zkusenost k nezaplaceni a casto to sebou nese i jiste nevyhody. K prispecku Jiriny bych se mohla podepsat.
(zuzana - Mail - WWW) 11.10.2006, 02:50:38
Asi bude se mnou neco v neporadku, protoze u mne se tady zadny kulturni sok nekonal.:) Nektere veci jsou sice trosku jine, ale zas tak drasticky odlisne, ci dokonce divne se mi nezdaji.
Naopak ted, kdyz ziji leta mimo Cechy, prijdou mi nektere ceske idiosynkrasie ponekud zvlastni.:) Pred tim jsem je samozrejme nevnimala.
(Layla - Mail - WWW) 11.10.2006, 03:36:37
Vsechno je individualni,co jiny proziva,druhy nemusi. A take zalezi,kde jsi,s kym se potkavas a tak. Ja byla v Americe nekolikrat a treba poprve jsem ji vnimala uplne jinak,nez pri dalsi prijezdu.
Po návratu Julka (NČ - Mail - WWW) 11.10.2006, 11:06:09
ze země, kde zítra znamená již včera, jsme se sesedli kolem stolu.
"Vyprávěj, Julku, vyprávěj!"
:-))))))))))))) (Míša - Mail - WWW) 11.10.2006, 11:29:10
NČ, ty mi teda dáváš!
Úplně mimo téma a mimo eNČého poznámku: Prima bude uvádět seriál "Čtyři z tanku a pes". Co tomu říkáte?
jsem zvědavá - a ještě víc na svou vlastní reakci - (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 11.10.2006, 12:40:01
protože je to už tak dávno a člověk si to děsně zidealizoval... Hodně věcí, které jsme viděli "dávno tomu", nám při jejich shlédnutí v současnosti trochu zešedne... No, necháme se překvapit. Ale zase naopak je fakt, že ty stařičké čb filmy, české komedie atd., také můžem vidět furt, žejo? :-)))
Taky sem zvědavej na vlastní erakci (NČ - Mail - WWW) 11.10.2006, 13:08:54
Ale pokud vim, tak ten polskej Šaryk mě nebral ani tehdá. Ale ještě si uvědomuju, že starší sestry a maminy se chvěly vzrušením při pohledu na jeho páníčka. Prej to byl fakt úžasnej fešák chlap!!! Jenže zrovna todle mě tenkrát ještě nezajímalo - ostatně furt ještě nezajímá :-(
NČ, dost by mě zajímalo, (Míša - Mail - WWW) 11.10.2006, 13:14:20
co jsi to chtěl vlastně napsat. Jestli jsi zvědavej na svou reakci či na svou erekci.
nikdy jsem toto dilko nevidela (sasa - Mail - WWW) 11.10.2006, 13:28:48
asi proto, ze jsme nemeli televizi. a nevidela bych to, i kdybychom ji meli, nebot by to zcela nepochybne patrilo mezi zakazane porady. v leccems byli mi rodice velmi zasadovi. napriklad jsem se v zivote nezucastnila prvomajoveho pochodu a nesmela jsem chodit do pionyra :-)
Do prvomájového (Myška - Mail - WWW) 12.10.2006, 07:45:24
průvodu jsme museli povinně se školou. Většinou jsem utekla nějakou boční ulicí ještě před příchodem na seřadiště. Do Pionýra jsem nechtěla chodit, dokonce si kvůli tomu rodiče volali do školy. Naši těmto socialistickým stádovým aktivitám taky nepřáli, takže mě podpořili. Vždycky jsem byla pyšná na to, že mě ve škole do toho Pionýra nezlomili.
Ale Čtyři z tanku a pes jsem sledovala se zatajeným dechem, dokonce mám knihy podle kterých to bylo točeno, a nebo které vznikly na základě seriálu - nevím jak to bylo. A moc se na vysílání těším, i když neočekávám stejné reakce jako v dětství.
(bb - Mail - WWW) 12.10.2006, 10:02:54
my jezdili na první máj na chalupu a než jsem rozum pobrala, tak jsem dětem ze ZŠ záviděla, že chodí s mávátky a mají párek na tácku...tak mě jednou táta vzal do průvodu, dal mi mávátko, koupil párek a limonádu a zmrzlinu, já se doma pozvracela a průvodování mě přešlo
samo, ze jsme taky chtely mavatka (sasa - Mail - WWW) 12.10.2006, 10:07:30
mavatka jsme dostaly a sly jsme s rodicema do zoologicky :-)
Danielo-Kudlanko (Gita - Mail - WWW) 13.10.2006, 07:25:52
tak tedy pardon, mas pravdu, ze jsme sem svoje reakce nemuseli psat. Napsane to neni spatne, ale - uprimne - ani mi to moc nepripadalo jako z Ameriky, mohlo by se to stat kdekoli jinde, klidne tady v Dolní Horní.
Ale to mas tezke, nekdy se proste clanek libi a nekdy ne. Priste uz budu reagovat jen v tom prvnim pripade.
Gito, takhe NE. (toulavej - Mail - WWW) 13.10.2006, 08:53:56
Proč bys nemohla napsat, že se Ti něco nelíbí. Tím nikomu neubližuješ. Přece si tu nebudeme jenom psát, když se to všem líbí. Každý máme jiný vkus a jiné názory na různé věci, tak proč bychom nemohli říct, že se nám něco nelíbí, když je to slušně. To je přece ok, obhájit svůj jiný názor.
Gituš, ale já tu nikde nepsala, že sem někdo nemá něco psát (mimo vulgarit, pochopitelně) - (daniela-kudlanka - Mail - WWW) 13.10.2006, 10:52:59
Opravdu máme každý jinej vkus...
A tak musíme dát možnost publikovat i lidem, kteří píšou to, co se nebude všem líbit, ne? nic víc, nic míň. Tak ještě jednou - ten článek není můj, pouze jsem ho publikovala. Ale současně si nemyslím, že by jeho zveřejnění někomu ublížilo. Je přeci nutno vidět život ze všech stran, ne jen z té, která se bude líbit úplně všem... Dobrý? TAk už se nezlob a jak píše toulavej, pokud bude kdokoli reagovat slušně, je jedno, jestli kladně či záporně :-)))
Toulavej (Clarissa - Mail - WWW) 24.01.2007, 02:01:58
Zaujal me Tvuj nazor na ilegalni pobyt v cizine. Taky bych nerekla, ze ilegalni pobyt v jakekoli zemi je zrovna neslusnost, ale dovoluji si podotknout, ze je to prinejmensim nezodpovednost. Nezodpovednost k sobe samym, ale take ke spolecnosti. A taktez si dovolim tvrdit, ze stat (v tomto pripade USA) ilegalni praci nechce. Kdo tady zamestnava ilegalni emigranty jsou lide, kteri se vyhybaji placeni dani a tudiz stat sidi. Snad jsi zaslechl neco o obrovskem--a stale narustajicim--problemu ilegalnich pracovnich sil, s kterym se USA potyka. Mozna v tom nevidis veliky problem Ty, ktery tu trvale nezijes, a tudiz neplatis dane, ale tem z nas, kteri jsou danovymi poplatniky v USA, to nepripada zas tak fer. Jenom poplatky za zdravotni peci, skolni dochazku, socialni podpory, atd., atd., ilegalnich emigrantu dosahly enormnich castek, ktere prijdou na ucet zase jenom nam. Chapu, ze se to asi deje i v jinych zemich, nejen v USA. Ale tady obycejni platici dani s urcitym minimalnim vydelkem nikdy nedostanou zdravotni peci zdarma ci jejich deti nikdy nedostanou zdarma skolni dochazku. Tak se mi nabizi otazka: proc doplacet na nekoho, kdo si tady chce jen vydelat prachy (jak pises), ktere tu stejne nikdy neutrati, a teto spolecnosti tudiz nijak neprispeje? Ono je to trosku slozitejsi, kdyz se na to podivas ocima tech druhych.
Jsem tu po dvou letech a tady je odpověď :-) (toulavej - Mail - WWW) 01.04.2009, 15:48:52
US ať už prohlašuje o imigrantech cokoli, jejich práci potřebuje, tedy se bez nich neobejde i když navenek je nechce. Ponechme stranou morálku těch, co je zaměstnávají načerno a tak za ně neplatí daně, pojištění apod. a mají tedy výhodu vyššího zisku oproti spořádaným občanům, dodržujícím zákony a platícím řádně daně. Všechna úroda ovoce a zeleniny v centrálním údolí Kalifornie, když tam bydlíš, by shnila, nebýt imigrantů z Mexika. Nikdo jiný by tu úrodu nesklidil, nikdo jiný by nevydržel to horko. Bez mexických by se muselo ovoce a zelenina dovážet. A proto i stát, nejen podnikatelé, imigranty potřebují. Kdyby se z ilegálů stali imigranti, cena práce by rapidně stoupla, musela by se vyplácet minimální mzda a ovoce, džusy i zelenina by stála dvojnásobek. A to by se ctihodným občanům, platícím daně, vůbec nelíbilo. Takže, pro ně říká vláda, že nechce ilegály, ale kvůli nim dává ilegálům možnost, když už je tam má, ať tam pracují a prospívají sobě i společnosti . . .
Říkáš, že ilegálové si v US vydělají prachy a odvezou si je pryč, že z toho US nic nemá. To není úplně tak. Ti lidé si zvykli na americký způsob života, americké zboží – kolu, komputery, filmy, kulturu a po návratu domů si takové zboží kupují. Takže, americké podniky mohou své zboží vyvážet a prodávat v cizině a mají zákazníky, kteří si jejich výrobky mohou koupit, protože si na ně vydělali. Tak je zase zaměstnanost v US a lidé, co platí daně, jsou spokojení, protože malá nezaměstnanost rovná se nízká kriminalita . . . :-) |