| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| PROSBA ZOUFALÉHO DONŠAJNA |
| Rubrika: [úkol pro vás] Kolegyně mi poradila: "Hele, přestaň mi tu každý den skuhrat, obrať se o radu na Kudlanku". Původně jsem nevěděl o co jde; vysvětlila mi, že Kudlanka je časopis s výbornými nápady, a především je tam i poradna. Tak to činím. Bydlím v krajském městě ve východních Čechách, v malém bytě 1+1, jsem dlouho rozvedený, věk 55 let. To, že bydlím sám, ale neznamená, že žiji jako poustevník, návštěvy přítelkyň, i několikadenní, odjakživa byly velice milou samozřejmostí. Jenže – v posledních několika měsících se mi začíná něco zvrhávat pod rukama –
něco, s čím si sám nevím rady. Došlo totiž k situaci, kdy poslední, o mnoho let mladší, nádherná přítelkyně (o níž by mě předtím nikdy ani nenapadlo, že by mohla mít o mě jakýkoliv zájem, natož trvalejší), si na mě začíná dělat větší nároky, než je mi milé. Má doma před rozvodem, přičemž já osobně docela určitě nejsem důvodem rozvodu! Závažné a nepřekonatelné rozpory tam trvají již několik let. Její dospělý syn je již zcela samostatný, ale ona se na mě a mou společnost v současnosti upíná víc, než je mi – po dvaceti letech svobodného života – příjemné. Předesílám, že už ve zrodu naší známosti jsme si vzájemně vyjasnili, že si jen budeme navzájem „dělat dobře“, každý máme svůj život a v žádném případě nehrozí si dělat nějaké společné větší cíle... Již dávno jsem si zvykl na to, že o všem, co se týká mého času, stravování, peněz, jedním slovem – soukromí, si rozhoduji vždycky jedině sám. A jsou to i nepatrnosti – od překroucené sprchové hadice, přes denní nutnost "chození na procházky", po jinak pověšené prádlo v koupelně, atd, atd, atd. A nemluvě i to jistých nejsoukromějších tělesných projevech – prostě musím být stále za gentlemana :-))). A co teď? Mám tu relativně mladinkou přítelkyni skutečně rád, ani za nic ji nechci v ničem zklamat, moc mi na ní záleží! Jenže - současně i cítím, že mě její společnost v mém malém bytě začíná drtit i nudit. Odpolední a večerní návštěvy, vždy se sexem, několikrát týdně, sem tam víkendová Kudlanko, poraď mi, prosím! Nechci o ni přijít, a už vůbec jí nehodlám ublížit tak, že bych ji "vypoklonkoval", ať zůstane doma, ať se vrátí do bytu k manželovi. A nechci o ni nechci přijít tak, že to jednoho dne už dál nesnesu a třebas něco plácnu... Ještě pro upřesnění; ona se sice stejně za těch pár dnů musí vrátit domů, protože se jí vrátí syn (je tč. na prázdninách v zahraničí). Takže mi jde jen o vydržení ještě několika dnů. To jistě zvládnu. Jenže – co dál? Když již teď, po pár dnech vidím, že to nejde? Jak se mám změnit? Jsem opravdu tak hnusnej? |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
svobodu a nezávislost (mexx - Mail - WWW) 18.07.2005, 13:08:12
že bys je ztratil, toho lituješ i teď, kdy se o to jen tvá přítelkyně snaží. Nezkusila ještě jiné akce? uvařit ti, nechat si u tebe nějaký drobný věci - pantoflíčky, nějaký věci atd., ono je to ponenáhlu, ale pak hůř je to opačnym směrem.
Je to jednoduchý... (Jitka - Mail - WWW) 18.07.2005, 13:10:50
zařiď nějak nenápadně, aby si Tvá přítelkyně tento dopis přečetla. Uvědomí si, že jí opravdu nemáš na nic jiného než si "dělat dobře" a pokud bude aspoň trošku chytrá bude utíkat, co jí budou nohy stačit.
Bojis se zcela opravnene, (mila - Mail - WWW) 18.07.2005, 13:17:39
ze ji ztratis, az ji reknes plnou pravdu o tom, jak vas vztah beres. A ted to nemyslim vubec ve zlem. A asi dost jasne se dokazu vcitit do tve kuze, kdy ji na jednu stranu mas moc rad, ale na druhou stranu si vazis sveho soukromi a nechces to prilis menit. Ona by ale mela vedet, ze i vzhledem k tvemu veku, s tebou nemuze pocitat tak, jak by asi chtela. A ona by asi chtela dalsi vztah na porad.. a spolecne bydleni atd. Takze bych ted tech par dnu vydrzela a pak si moc dobre rozmyslela, co vse ji rict.. ale rozhodne bych ji naznacila, ze se spolecnym zivotem nepocitas. Ze ti vyhovuje stav soucasny - delat si dobre a pak jit kazdy po svem.. Nezavidim ti to.. Asi ji ztratis.. Napis, jak to pokracuje.
To teda máš problém neřešitelnej (NČ - Mail - WWW) 18.07.2005, 13:33:29
Podle mě to nejlíp vystihla Míla. Protože ta rada typu: "zařiď, aby si tohle přečetla", to je myslím právě tovono, co by jí ublížilo, a taky si neumim představit, že by s tebou eště pak chtěla mít společnýho cokoliv. To, že to myslíš dobře, to pochopěj úplně všichni, jen ONA nikdy.
Pomáhej ti Pánbůh a Sv.Stánička!
Kdyz ma clovek nekoho rad... (Johanka - Mail - WWW) 18.07.2005, 13:33:47
...snazi se mimo cinenim stastnym sebe ucinit stastnym i jeho. Pritelkyne treba (asi urcite, podle toho, co pises), netusi, co Ti vadi. Dost mozna by treba ani tolik nechtela, ale mysli si, ze je to prijemne Tobe - nevim, hadam, ale proste hrozne moc nedorozumeni vznika z toho, ze se jeden domniva, ze potreby druheho jsou jine nez jsou, a to proto, ze mu to ten druhy sam nerekne, jak to je.
Rozhodne to nenech dojit do extremu, kdy budes na jeji navstevu uplne alergicky. Vzdyt ona vubec netusi, ze existuje nejaky problem! To chce pozvolna, kdyz mi to trochu vadi, tak ji to jemne reknu, kdyz hodne vadi, tak durazne reknu, a kdyz i potom nic, vyhodim ji. Ale ne ze se prekousavam a prekonavam a najednou ji reknu, ze uz dost a ted odejdi :) To je proste nefer. Zkus si sam pro sebe prebrat, o co Te vlastne pripravuje (konkretne). Od spatne prekroucene hadice u sprchy az po nemoznost vodeni si jinych devcat (kuprikladu). Nektere z tech veci jsou kraviny a daji se resit i zcela oddelene od hlavniho problemu (jestli se ta hadice tim, jak ji vesi, casem zlomi, tak snad pochopi rozumne vysvetleni a bude ji veset jinak), pak si treba uvedomis, ze nektere veci, na kterych lpis (urcite usporadani veci v kredenci apod.) jsou vlastne kraviny a tohle je prilezitost pro zajimavou zmenu a obziveni domacich navyku (samozrejme s mirou). No a pokud jde o dulezite veci (chci jit o vikendu na ryby a ne tu byt s Tebou, chci mit svobodu ve volbe jinych milenek), tam to chce asi opravdu vaznejsi rozmluvu, ale lepsi rozmluva bude o tech konkretnich vecech (rad bych mel dva vikendy v mesici pro sebe, napr.) nez obecne (ztracim svobodu, vadis mi). To prvni zenska pochopi, pokud Te ma rada, to druhe by se ji strasne dotklo, resp. nikdy by nepochopila, jak ji zaroven muses mit rad a upet, kdy uz vypadne :) Doufam, ze to nejak vyresite! :)
to je stále stejný - napřed jen pro zábavu, (Kacka - Mail - WWW) 18.07.2005, 13:42:56
pak na stálo. Rozdíl je v tom, že na to pobavení to chceš jen ty, kdežto ona si určitě myslí, že by to nejspíš šlo na stálo. Ale to by asi chtěla s tebou bydlet. Podle toho, co píšeš, že ti teď přímo oznámila, že u tebe bude 14 dnů, asi to bude ono. Ale chyba je, že se tě předem nezeptala, to taky není zrovna dobrý, že ti to prostě jen oznámí. Co kdybys měl něco sjednanýho, nějaký sešlosti, partu kamarádů. Asi tě už bere jako stoprocentně svýho.
Asi se tak chováš, ne?
děkuji všem za názory (Jarda - Mail - WWW) 18.07.2005, 13:52:27
Ale já jsem zklamaný nejvíc sám ze sebe. Já bych moc s ní chtěl být. Dokonce jsem přesvědčen, že to je nejlepší žena, kterou jsem kdy potkal. A docela určitě je nejhezčí. A já bych strašně chtěl, aby to šlo.
Jenže ono to nejde. A to mě děsí!
zajimave... (Johanka - Mail - WWW) 18.07.2005, 14:03:11
Takze Ti vlastne jen vadi, ze Ti vadi? :)
Videla bych to na otevrenou rozmluvu. Pokud k sobe mate hlubsi vztah, oba spolu chcete byt a jste ochotni ke kompromisum (to nutne neznamena se neceho vzdavat, spis naopak prehodnotit priority a neco zmenit treba i k lepsimu), urcite se vam to nejak podari, aniz by doslo k nedorozumeni. Resp. pokud se nakonec prece jen pohadate, bude to jen dusledkem toho, ze vase predstavy jsou diametralne odlisne, a tam by stejne nemelo cenu to hrotit.
Asi by to chtělo léčbu šokem, (koldak - Mail - WWW) 18.07.2005, 14:09:10
nastěhovat se na půl roku k nějaké metrnici, nejlépe dominantní feministce, prožít si tam své peklíčko a potom by ti soužití s milovańou dívkou nepřipadalo tak odporně odporné.
Píšu to sice jako vtip, ale chci tím naznačit, že všechno je relativní. A v neposlední řadě, v době rozvinutého konzumního kapitalismu je třeba za vše platit. Ta rozkoš a potěšení třeba ztrátou svobody či pohodlí. Vyber si, co je důležitější. A mimochodem... s přibývajícím věkem lze očekávat řídnutí návštěv milých přítelkyň a zůstat sám na stará kolena (byť svobodný) taky není zrovna nejoptimistější perspektiva.
Milý Jardo, (Ája - Mail - WWW) 18.07.2005, 14:15:41
četla jsem Tvé řádky několikrát... a připojuju se k Míle v tom, že Ti to nezávidím. O situace, kde existují dvě řešení - blbé a ještě blbější, není co stát. Ale přece jen.. to, že Tvá přítelkyně by asi stála o víc, než o vztah tak, jak na začátku vznikl, jsi nejspíš vycítil. A celý Tvůj dopis by mi zněl poměrně jednoznačně, že o nějaký intenzivnější vztah nestojíš, že Tvá nezávislost je Ti opravdu nadevše, nebýt té předposlední otázečky (a ta je podle mě v této situaci klíčová) - jak se mám změnit? Protože - než budeš tuhle situaci nějak řešit, musíš Ty sám vědět, co vlastně chceš. Musíš mít jasno, že nezávislost chceš za každou cenu (tedy i za cenu úplné ztráty přítelkyně, kterážto se jeví jako pravděpodobná) anebo jestli bys raději přece jen něco obětoval a ve vztahu s přítelkyní pokračoval... Na tuhle věc si odpověz a pak teprve řeš. Protože jestli z Tebe vypadla otázka, jak se změnit, zřejmě nejsou Tvé postoje tak jednoznačné, jak by se na první pohled mohlo zdát ;-) Každopádně - držím palce, ať máš dost odvahy si na všechny otázky opravdu pravdivě odpovědět a ať vše dopadne k co největší spokojenosti.
No vida :-) (Ája - Mail - WWW) 18.07.2005, 14:22:45
tak než jsem to dosmolila, odpověď na otázku, kterou tam kladu, je na světě :-) Tak pardon, je to trochu s křížkem po funuse... Ale jinak - souhlas s Johankou - počítám, že sám pochopíš, že na hadici od sprchy svět nestojí (samo, že tohle chce chvilku času a trpělivosti sám se sebou i od Tvé přítelkyně) Tak ještě jednou - držím palce :-)
Mně napadlo... (Kamila - Mail - WWW) 18.07.2005, 14:45:41
...tedy spíš budu mluvit o sobě: jsem rozvedená - nedlouhou, ale vnitřně jsem sama už hrozně dlouho. Nevím jak dlouho s tou přítelkyní jsi, ale taky by to mohlo hrát roli. Že to ona prostě uspěchává, protože o tebe stojí... Ale to si musíš ty ujasnit sám v sobě, jestli kdyby na to šla pomaleji, měla by šanci nebo jsi si jistý, že vlastně opravdu chceš - jak píše koldak - zůstat "na stará kolena" sám... mám přítele a připadám si jako blázen - hrozně ho chci, ale zároveň se bojím...bojím se zklamání, bojím se bližšího kontaktu, bojím se života? Musím postupovat strašně pomalu - on nežije momentálně ve stejném městě a já jsem za to vděčná - nevím zda bych "zvládla" častější schůzky...tedy spíš vím - zatím nezvládla. Ale chci to zvládnout, moc chci - on mi za to stojí, je to nejlepší chlap jakého jsem zatím potkala a já musím pracovat na sobě... Myslím, že je chyba ve mně a ne v něm. Tak. Nevím, jestli jsi pochopil, co tím chci říct, ale třeba i jo :-)
Víš, kdybys nenapsal do reakcí to, cos napsal, tak bych nesrovnávala. Jen z toho článku bych usoudila, že je prostě třeba jí říct, že ona chce něco, co ty jí nabídnout nemůžeš....ale jsi si tím jistý?
Stručně, zoufalý Donšajne... (aTeo ;) - Mail - WWW) 18.07.2005, 15:15:00
Řešení úlohy zní: Úloha nemá řešení.
Buď změníš některé parametry zadání anebo se musíš spokojit s tímto výsledkem. Howgh ;)
(beer - Mail - WWW) 18.07.2005, 15:26:28
Je jasný, že až to skončí, tak budeš chvíli přešťastnej, ale pak ji budeš chtít zase zpátky - to je dilema!! Možná taky, že kdybys měl větší byt tak by to tak nevadilo. Ale takle.. má3 asi porušený všecky navyklé denní rytmy, (nejde nahlas p*dět, ani krkat, na záchodě zavírat dveře, po každym vyčůrání si musíš mejt ruce (nebo aspoň odevřít kohoutek s vodou, aby bylo slyšet šplouchnout vodu), nemůžeš si dávat nohy na stůl....]
Jo, tohle za tebe nikdo nevyřeší. Snad, kdybys to nějak nenápadně ale jednoznačně - uvedl znovu do výchozí pozice. Nejspíš ses poslední dobou choval jako potentní (nebo spíš potencionální) ženich... :-))) Psal jsi, že má dospělého syna. A že stále bydlí doma. Jak to pokračuje s jejich rozvodem? Víš něco bližšího? Není tohle důvod, proč u ní nastal tenhle posun?
(tamara - Mail - WWW) 18.07.2005, 20:21:04
Ja takoveho jednoho znam a uz je i rozvedenej. Behem pul roku. To chce jenom ji rict, jak to chces ty a pak cekat co ona na to. A porad dokola, dohodnout se.Nic vic. Bud sam sebou, jinak dopadnes zle. Drz se.
(Jarda - Mail - WWW) 19.07.2005, 08:04:20
Ono to nikdy není přesně tak, jak se to ve zkratce napíše.
Donšajnem se určitě necítím, ani jsem se nikdy necítil. Jestli můj dopis vzbudil tenhle názor u paní šéfredaktorky, a ona mě tak odlehčeně nazvala, to mi jistě nevadí, ale NEJSEM. Pro mě je rozhodující právě to, že vím, že už mě nic podobně pěkného v životě nepotká, nechci to zkazit a ani nechci ublížit té dámě. To bych raději ublížil sám sobě. Rozhodně! Tohle všechno, o čem píšete, to již jsme přímo i skrytě, v narážkách, probírali. Je taky samozřejmé, že mi nejde o překroucenou hadici sprchy, což byl jen, trochu humorně uvedený, příklad drobností, z nichž každá sama o sobě je bezvýznamná (nejsem puntičkář ani hnidopych), ovšem v součtu způsobuje ten pocit omezování - doposud mi nepoznaný, s nímž si nevím rady. A vím, že jedinou cestou je, abych se změnil. A ptal jsem se paní Kudlanky: 1)Poraď, jak se v pětapadesáti letech změnit! Nepotřebuji se ptát, jak se ženy zbavit, to bych dokázal snadno. Ale já se jí nechci zbavit! 2)V krajním případě, jestli cesta k mé změně neuspěje - poraď, jak s ní skončit, ale jedině tak, aby to ublížilo jen mně, ale vůbec ne jí. Ještě jednou dík za názory. J.
Otevrenost nadevse (tonja - Mail - WWW) 19.07.2005, 08:20:33
Ja taky znam jednoho takoveho pana. Ma 47 a mozna ze ted se ozeni. Boji se vsak, ze strati svou svobodu. Ma pocit ze konecne nasel tu pravou, chtel i nechtel by byt sam. Nevi. Byl u psycholozky a ta mu rekla, at si s tou damou hodne povida, o vsem a hlavne o sobe, jak vsechny ty zmeny citi von. Protoze je potreba spolu mluvit, mluvit a mluvit. Rici, co chceme a taky poslouchat co chteji ti druzi. Jiny lek na Tebe jardo asi neni. A kdyz vyslechnes co ta Tvoje chce a nechce, mozna se sam zacnes menit, protoze najdete mnoho veci spolecnych. To musis citit, nedelej nic na silu, nemen se, pokuste se zmenit spolecne. Pochopit se navzajem. A o tom by mel byt kazdy normalni vztah. Laska potrebuje dva, keri jedou na 100 procent. Jinak to nekde nekdy zaskripe a pak si lameme hlavu so jsme pokazili. Bojuj, ale cestne, rekni ji vsechno cos napsal tady a vsechno co citis a uvidis, budes mozna prekvapen jeji reakci. Mej se a nevzdavej, kdyz ji mas rad.
sobý hnusec (gerda - Mail - WWW) 19.07.2005, 08:47:18
chlapče, asi tě raním, ale jsi opravdu sobec. Chceš jen svoje pohodlí občas zpříjemněné nezavázným sexem a sám nechceš obětovat nic. Tebe bych nechtěla ani na opuštěným ostrově. Doufám, že tvá přítelkyně se k tvé zpovědi na Kudle nějak dostane a poučí se z toho.
(mariela - Mail - WWW) 19.07.2005, 09:18:37
1)osobně si myslím, že v pětapadesáti se změnit téměř nelze s výjimkou stavu velké zamilovanosti, to pak pánové dokáží i "hory stěhovat", natož překousnout přetočenou sprchu :-)), ale ty se zdáš už ve stavu,kdy nad zamilovaností převládá rozum
2) skončit tak,aby to bolelo tebe a ne ji- snad se začít prezentovat spíš negativně než jako fajn chlap - ale jevíš se, že to ti taky bude dělat potíže - těžká rada...snad to obligátní - čas to vyřeší
Jardo, (Inka - Mail - WWW) 19.07.2005, 09:38:05
to je snad teď nějaká vlna dnešní doby vztah jen tak z povrchu, udělat si dobře, ale nedej bože že by si u Tebe nechala župan, pantofle a kartáček na zuby, čeho se sakra tak bojíte? Samozřejmě, že nový člověk v Tvé jeskyni přinese spoustu nového... nové zvyky, ale může to být i dost dobrá změna k lepšímu, kterou samozřejmě zatím nevidíš. Myslím, že nejsi sám, sama znám takových několik, kteří jsou smutní jak jsou sami, ale zárověň nechtějí přijít o svou svobodu, pohodlí, zvyky, přátele... Tak co vlastně chcete? Jak můžete požadovat něco krásného když sami nechcete obětovat vůbec nic. Vztah je o kompromisu dvou lidí a o konverzaci. Není to tak trochu sobectví, co ve Vás je? Vždyť je krásné s někým ráno pít kávu, s někým usínat a také se probouzet... je smutné být sám a čím je člověk starší, tím je opuštěnější. Také souhlasím, že by toto měla číst Tvá přítelkyně, myslím, že by měla v tu ránu jasno. A po jejím odchodu bys měl možná jasno i Ty co vlastně chceš. Jo léčba šokem souhlasím!!! Je to rychlé a účinné!!!
Nesouhlasím s tím, že by byl Jarda sobec nebo zbabělec, (Míša - Mail - WWW) 19.07.2005, 09:43:15
je to typický projev člověka, který dlouho žil sám (relativně sám), má svoje soukromí, klid, svobodu, řád, rituály, věci na svých místech. Tohle dokážu naprosto pochopit, taky mám ráda to "svoje". Jenže vo tom to právě je - že když spolu žijí dva lidé, musí se sobě trochu přizpůsobovat a tolerovat toho druhého. Jarda, který žil dloho sám, to prostě neumí. Nebo on by to třeba i uměl, ale tak nějak se mu moc do toho nechce - ono to "bolí". Má sice svoji přítelkyni rád, nechce ji ztratit, ale na druhou stranu pro to nehodlá celkem nic moc udělat. Nechce slevit, nechce nic položit na oltář. Někdo to může nazvat sobectvím a zbabělstvím, já bych spíš řekla, že se jedná o pochopitelné obavy a trochu o lenost - typickou to mužskou vlastnost, a to nemám na mysli, že by byl Jarda líný pracovat. On je jen trochu pohodlný na to, aby si nějak komplikoval svůj příjemný život.
Souhlasím s názorem aTea, že úloha nemá řešení, pokud Jarda sám nehodlá na sobě něco změnit. On sice říká, že by se chtěl změnit, ale zatím pro to nic neudělal. Dle mého mínění má velice správný názor i Koldak. Může se totiž stát, že Jarda nebude chtít obětovat svoji svobodu a nezávislost a najednou (třeba v sedmdesáti) zůstane sám - opuštěný. Nikdo mu nepohladí ruku, nikdo mu neuvaří čaj a nikdo mu nevypere trenky, byť by je ta dotyčná pověsila na šňůru "nevhodným" :-) způsobem. Jardo, ze všeho nejhorší je zůstat ve stáří sám. Když nemáš nikoho, o koho se můžeš opřít a kdo ti pofouká bolístky. Teď jsi ještě dozajista jura, ale nebude to tak pořád. Poradila bych ti přehodnotit svoje priority.
Určitě máte pravdu. Díky všem. (Jarda - Mail - WWW) 19.07.2005, 09:43:55
Odcházím tiše se stydět do houští.
a není to jenom v tom bytě 1+1?! (gerda - Mail - WWW) 19.07.2005, 09:53:00
A co kdyby ten byt byl větší, abyste na sebe všude nenaráželi a měli každý svoje soukromí? Pak by to stálo za úvahu? Já s manželem bydlím taky v takovém bytě, jenomže my si nevadíme. A brali jsme se v opravdu vyšším věku, taky zvyklí být každý dlouho sám. Jenomže: když není tolerance...
Ještě k Míše, (Jarda - Mail - WWW) 19.07.2005, 10:05:44
která se mi zobrazila až po odeslání mé předchozí věty:
To není tak, že bych nebyl ochoten ty věci akceptovat, slevovat (položit na oltář). To já jsem ochoten, a i to samozřejmě dělám! Jenže se přitom cítím úkorně, občas si musím nařídit bobříka mlčení, pak ale vzápětí zase nemlčení, protože mlčení ubíjí každý vztah. A bojím se, že jednou toho bobříka mlčení můžu nesplnit. A že teď jsem dozajista jura? Nevím. Ale vím samozřejmě, že časem, a třeba už brzo, bude určitě hůř! A k čemu pak budu ženě v plné kráse? A to, i kdyby ona stokrát tvrdila, že jí mé stáří nevadí. Blbost, musí vadit!!! Ale i kdybych na chvilku připustil, že by to nevadilo jí, stejně nejvíc by to vadilo mně samotnému. Je pro mě naprosto nepředstavitelné a zcela nepřijatelné, nechat si od ní prát po..... trenky (to jako příklad spousty dalších trapasů, způsobených stařeckou neschopností)! A teď již opravdu odcházím se stydět. Všem přeju krásný den, plný radosti.
Neprekonavej se! (Johanka - Mail - WWW) 19.07.2005, 10:20:00
Hlavne zadny bobriky mlceni a nemlceni! Snazit se musi oba. Ano, prizpusobuj se ji, ale tak, aby ona vedela, ze to pro Tebe neni prirozene a ze to delas pro ni, protoze ji mas rad, pak si uvedomi, ze to neni samozrejmost, ze si prinese ty papuce a kartacek :), oceni Tve ustupky a bude Te mit o to radsi.
Mluvte spolu, komunikujte! Zadny narazky, otevrene, hodne, porad (ale jen kdyz je o cem, zadny bobriky nemlceni :)). Do poradny by mel clovek posilat problem, ktery uz nevyresil ani s partnerem...a ne takovy, jaky s nim bohuzel jeste poradne resit nezacal :)
Teď jsem se musela zasmát (Míša - Mail - WWW) 19.07.2005, 10:25:31
Vidíš, Jardo - a nevadí! Ženě, která miluje svého muže, nevadí jeho vyšší věk. Ani jí nevadí vyprat mu jeho po.... trenky. Tak jako jí nevadí prát po.... kaťata svých dětí, ustupovat ze svých zásad a požadavků, splňovat přání jiných, atd.atd. Divný, co? No ale to je právě jeden z těch rozdílů mezi muži a ženami :-)
Jardo, (Vodoměrka - Mail - WWW) 19.07.2005, 10:35:37
píšeš: " k čemu pak budu ženě v plné kráse? A to, i kdyby ona stokrát tvrdila, že jí mé stáří nevadí. Blbost, musí vadit!!! Ale i kdybych na chvilku připustil, že by to nevadilo jí, stejně nejvíc by to vadilo mně samotnému."
V tom je zakopaný pes... není to nic než typicky mužská ješitnost... ty se bojíš ukázat se jí jako normální člověk, ty chceš před ní pořád vypadat co nejlépe, jako hezká hračka, jako zlatý ptáček v kleci, jako ideál... bojíš se, nevěříš jí, že by tě chtěla i s chybami a nemocemi... ale nemůžeš se přece jen přetvařovat... možná je to tím, že je mladší a ty máš jen strach z toho, co bude mladší žena dělat se starým dědkem (neber to osobně, jen nazývám věci pravými jmény) - i když je spousta žen, které žijí s výrazně starším partnerem a nevadí jim to, vědí, co je čeká za pár let a milují člověka a jsou ochotny dát něco za něco - ostatně tak to v životě chodí... vždy je něco za něco.
Johanko a rozesmátá Míšo (Jarda - Mail - WWW) 19.07.2005, 10:39:03
Myslím, že problém, který nejsou partneři schopni vyřešit mezi sebou, už žádná poradna nevyřeší. My však nemáme společný problém. Ten mám jenom já, a proto jsem se dotázal, jestli má řešení.
Míšo: Potíž je ale v tom, že by ty věci, nutně souvisící s neschopným stářím, viditelně odhalované před krásnou žádoucí ženou, vadily mně! A to tak, že absolutně nepřekonatelně!
Tak jinak, Jardo (Míša - Mail - WWW) 19.07.2005, 11:30:01
Nenavštívil jsi někdy LDN - léčebnu dlouhodobě nemocných? Tam leží lidé opravdu neschopní stářím a nemocemi. Myslíš, že dokáží uvažovat nad tím, jak je to nechutné odhalovat se TAKTO před krásnými mladými setřičkami? Ale zaračuju ti, že dokáží uvažovat nad tím, co by dali za to, kdyby mohli ležet doma a tu péči jim dal někdo blízký. Já vím, tohle je vyhrocený případ, ale dalo by se to vztáhnout i na tebe. Pokud se ti zdá nepřekonatelné, aby tě ve stáří opečovávala mladší partnerka, nebude ti vadit to samé u zdravotní sestřičky? Co když bude mladá a krásná? Jak to pak chceš řešit?
Ach jo :-( (Lida - Mail - WWW) 19.07.2005, 12:19:12
Jardo, mam z Tebe pocit, jak kdybys veril tomu, ze budes vecne mlady, krasny a neodolatelny. Nevim, jestli Ti to nedochazi, ale my zenske bytosi mame touhu pecovat o vse zive, stejne tak o nase partery. V tu chvili opravdu neresime, jestli je ten druhy dokonaly, ale mame ho rady i s tim, ze ma krive zuby a nosi "priserne" trenyrky. V jakemkoliv vztahu se casem dostanete do situace, kdy prestanete hrat vzajemnou hru na maximalni ohleduplnost, laskavost a dokonalost.
Misa Ti radi dobre, jdi se podivat do LDM. Vim moc dobre,jake je to pecovat o nemohouciho cloveka, vcetne prebalovani a krmeni. Presto to delam rada a nevadi mi to. Ono ve chvili, kdy opravdu nemuzes, jsi vdecny za trosku pece. Mimochodem, ja jsem "mlada a zadouci" a presto povazuji za dobre, se o nekoho starat, byt to neni uplne esteticke.
To znám moc dobře (Petr - Mail - WWW) 19.07.2005, 17:20:03
Jardo, chápu Tě naprosto. Mám podobný problém. Žiji již delší dobu sama a nedovedu si představit, že by se ke mně někdo nastěhoval. Určité pokusy byly, ale vydržela jsem to maximálně 2 týdny. Dotyčného jsem považovala pouze za návštěvu se vším servisem, který jsem mu poskytovala. Po 2 týdnech mě to přestalo bavit, protože jsem neměla chvilku pro sebe. Stále jsem byla v pohotovosti, aby měl to a ono (možná jsem to zbytečně přeháněla). Jemu se to samozřejmě líbilo, ale mne to unavovalo. Začal mně doma zavazet. Asi by to bývalo chtělo delší čas, zavést nějaká pravidla, ale v tomto věku (53) se už člověk asi těžko sžívá s někým dalším. Každý má svoje rituály, které se mu nechce měnit. Možná je to pohodlnost, možná "únava materiálu".
Možná se trochu přetvařujeme. Děláme se před tím druhým lepšími než ve skutečnosti jsme. A to přetvařování se je namáhavé a vyčerpávající. Svou roli tu jistě hraje i obava: "Co když mně nebude vyhovovat, jak se ho pak zbavím?"
To znám moc dobře (Petra - Mail - WWW) 19.07.2005, 17:22:10
Nějak mně vypadlo písmenko - mělo být Petra.
(koldak - Mail - WWW) 20.07.2005, 11:51:47
Možná je celý problém v tom, že by se měl vlastně stěhovat chlap za ženskou, ne naopak. Jemu stačí taška na lahváče, notebook a kartáček na zuby, tak je mobilnější.
Jako motýl, který létá z květu na květ. No viděl jste někdo kytku, která by se stěhovala za motýlem?
Problém (Wendy - Mail - WWW) 20.07.2005, 13:53:35
Souhlas s předchozím příspěvkem - muž si nepřipadá jako lovec, ale jako lovená zvěř, nestěhuje-li se víceméně dobrovolně ON sám za ženou. Když je to obráceně, je loven a vysvětluje si to třeba všelijak jinak, ale v podvědomí to má...
Koukám (ahoj - Mail - WWW) 26.07.2005, 21:43:08
jako blázen
jak ten Jarda řeší neřešitelný. Jak by chtěl mít trvalej vztah, který se nikam nevyvíjí (ani k dalšímu sblížení ani k rozchodu). jak by si přál změnit život, aby takovej vztah fungoval :-) jenomže to je chiméra; vztahy se mění stejně jako se mění všechno na tomhle světě nějak začínají, nějak pokračují a nějak končí a jako na tomhle světě nejde zastavit jedinej okamžik, tak nejde zakonzervovat žádnej vztah Jarda bude teď anebo za pár měsíců konfrontovanej s tím : co dál ? dál se sblížit ? nebo to nechat něka vyšumět ? jo, chápu jeho problém : on chce, aby to bylo tak, jak na začátku nebo před nějakou dobou jenom nechápe, že nemá šanci toho dosáhnout
Jardovi (Ivanka - Mail - WWW) 08.08.2005, 19:35:48
Mily Jardo,myslim,ze Inka Ti to velice dobre rekla.Vis ja kdyz to tu vse ctu a ze tu mam i svuj clanek,tak si rikam,co ti chlapi vlastne chtej.Kdyz to maj co chtej,tak to nechtej a co nemaj to chtej.Myslim,ze v tvem veku mit hezkou zenu doma je pro tebe reprezentace Tveho ja.Kort si najdi vetsi bytecek,1*1 to je fakt na budku.A kdo se o Tebe postara az budes nemocny?Inka ma pravdu,na stari neni hezke byt sam.Ja ti ted radim,ale ja jsem na odchodu od muze a strasne se tesim na svuj klidecek ve svem.Muzu ti rict,ze jsem se vdavala ve 42 letech a pred tim jsem bydlela dlouho sama,pratel moc,nudu jsem neznala,ale svuj klidek doma mela.Kdyz jsem zacinala zit s mym muzem tak jsem zjistila ze litam od rana do vecera kolem nej.strasne me rozcilovalo jeho pohozene pradlo kde se dalo,neodnaucila jsem ho to a jine jeho neresti ,jsem ho neodnaucila ani po 5 letech manzelstvi,jen jsem si na to zvykla,nekdy uklidim a kdyz me to nastrve tak mu ten jeho neporadek neuklidim,jednou si ho uklidi sam.No s recickama .Ale ovsem ze jsem zjistila i u jinych muzu i u jeho synu,ze se ponozky odlozi do sedacky ci pod sedacku pri Tv.Jeho syn je tam mel i 3 dni.Ja to neuklidila.Bud si zvyknes,nebo si ujasnite sve zvyky a udelate kompromis,jde to,jen to chce chti,mozna kdyby u tebe zila,mozna by ji lezlo lecos od tebe na nervy a opacne.No mas ji tam 14 dni a jiz ti vadi.To je tim ze zijes dlouho sam.Zvykat si na opak je v pozdejsim veku tezsi nez ve 20 letech.Tak si s ni otevrene promluv a ujasnete si oba situlaci.Drzim palce.Upozornuji maloktera zena sveho dlohodobeho milence,chce brat cely zivot jen tak jako prijdu a odejdu,zeny maj radi zazemi.Ja jsem zila dlouho sama a tuhle situlaci po odchodu meho muze uvitam,taky nebudu mit chut mit muze nabydleneho u me.Ale nevim jak dlouho mi to zustane-nezavazne.Jeste noveho nemam.He.
|
Myslim, ze se nemusis bat, nejsi hnusnej. Sice ziju staromladeneckym zivotem pouze 2 roky, ale nemuzu si to vynachvalit. Souziti s druhou osobou je pekny zahul a clovek se vzdy musi rozloucit se svym pohodlim i soukromim. Navic - a to je na tom to nejhorsi - ztraci se tim svoboda. A jit pres tyto sve limity jen pro toho druheho - to je pobyt na okraji propasti, jak tomu rikam ja. Rozhodne by nemelo smysl jit pres vlastni prirozenost a prani. Nevim, jestli jsi sve pritelkyni uz situaci tak pekne vysvetlil, jak jsi to napsal sem do Kudlanky, ale urcite by mela vedet, co Te trapi a nad cim ted premyslis. I ona prece musi vedet, na cem s Tebou je, ted kdyz je sama na tom blede. Musi vedet, s cim muze u Tebe pocitat. Ve vztazich se zasadni veci casto meni a to, ze jste si pred lety slibili nezavislost jeste neznamena, ze ona to ted stale chape stejne. Drzim palce, zivot je jeden velkej hlavolam, vid ? Silva ... P.S.: Jo, je mi teprve 29, tak ber moje moudricka s rezervou ;o)