[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
DOPAD TVRDÉ REALITY - CO TEĎ, ČLOVÍČKU?
Rubrika: [úkol pro vás]

Vcera, asi v 15 hodin, mne telefonem zavolala reditelka naseho odboru a milym hlasem mne pozadala, abych prisla do jeji kancelare. U stolu sedel i jeji zastupce, muj primy nadrizeny. Pani reditelka mi nabidla zidli, kavu, nealko-piti, zeptala se, jak jsem se mela na dovolene a pak mi oznamila, ze na zaklade prikazu ministra je nucena snizit stav pracovniku a dava mi tedy vypoved z pracovniho pomeru pro nadbytecnost...

     

    

     Kdyz jsem se zeptala, zda jsem udelala nejakou chybu nebo pracovala nespravne, odpovedela mi, ze nikoliv – naopak, ze je velmi spokojena, ale pry to naridil pan ministr a ona musi respektovat snizovani poctu pracovniku.  Na muj dotaz ke kteremu datu, mi jen stroze odpovedela, ze vse dalsi bude se mnou v pondeli resit personalni odbor...

     Zustala jsem jako oparena, protoze mne to silne zaskocilo; pak se mi vedraly slzy do oci a ja se zeptala, jestli uz mohu odejit. Muj nadrizeny za celou dobu nerekl ani slovo, ani nedutal – v te chvili jsem plne pochopila, ze si chce predevsim chranit vlastni "krk". Take neni nejmladsi... Byla jsem hrozne zmatena, busilo mi v rukach, u srdce i v hlave, jakoby mi tam bouchala kladivka. Pak jsem podekovala (ani nevim zac) a odesla ven.

   Kdyz jsem vysla na chodbu, uz jsem ani nevidela pro slzy litosti, zklamani a bezmoci – porad to ve mne vsechno busilo. Najednou mi vsechno pred ocima zcernalo. Kdyz jsem se probrala, nejake ruce mne tahaly nahoru,asi jsem tam omdlela, nevim ... Bylo mi to desne neprijemne. Po skonceni pracovni doby jsem byla u doktorky... No jo, najednou vysoký tlak. Doma  jsem si pak vzala predepsane studene obklady a dalsi tabletu Vasokardinu. 


     Manzel pred chvili odejel na nocni a ja ani nemuzu spat, jak je mi hrozne – tak pisu tuhle zpoved a vubec nevim, co delat, protoze v mem veku (skoro petapadesat) tezko uz sezenu slusne zamestnani. Paneboze, a mame velkou pujcku... asi brzo skoncime jako bezdomovci.


     Nevim si opravdu rady, Jolana


 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Jolanko (Alenka - Mail - WWW) 07.07.2005, 23:33:36
proboha predevsim se snaz uklidnit! je to desne nespravedlive, ale predevsim davej pozor na svoje srdce! Chapu uplne jak ti musi byt, citim i na dalku tu tvoji silenou bezmoc a zoufalost...jeden den jistota a druhy den neco takoveho...Co na to rekl manzel? Rika se ze nic se neji tak horke jak se to uvari, jak reagovali na tvuj kolaps? Hele, nedal by ti lekar neschopenku? Nedostavala bys jako nemocna vic penez nez jako nezamestana? Manzel to patrne sam nezvladne to je mi jasne. Co je to proboha za stat kde je neco takoveho mozne? A pred duchodem? Uplne mne to sebralo. A najednou se prestavam divit proc lidi zacinaji volit komunisty, pred kteryma jsem ja sama utekla. nejhorsi je pro tebe ted byt sama! Nemas nekoho s kym si popovidat a vybrecet? Ja vim u vas je ted uz noc...drzim ti moc palecky aby se tahle kase dala nejak zchladit!!!!

Alenka ma pravdu (puella - Mail - WWW) 08.07.2005, 01:09:45
nic neni tak horky...jestli porad jeste nemuzes spat, tak si pust nejaky pekny film nebo pohadku, to Te uklidni a privede na jine myslenky, mozna i uspi a az se zitra probudis bude Ti o neco lip, uvidis.

Myho dedecka vykopli rok pred duchodem, taky to chudak nemohl rozchodit...tohle se bohuzel v CR deje dnes a denne :-(

Jolano: (Blanka - Mail - WWW) 08.07.2005, 06:34:13
tak úplně stejně to u mě proběhlo, před třemi roky...Zavolal si mě náš nový ředitel a sdělil mě,že místo, které vykonávám(vedoucí dopravy) a které už vykonávám 17 let,nemůžu vykonávat,jelikož prý není pro ženu!!!!Po 17 letech.-))) a že tam musí dát chlapa(bratrance našeho náměstka).No zkrátím to.Taky se mě zatmělo před očima,hlavně vztekem.A dneska ti mohu říct,že je mě fajn.A dokonce líp než před tím.Neboj,prababička říkávala,že jedny dveře se zavřou,ale druhý se otevřou!!! Vydrž a na všechno se vykašli.

(Jitka - Mail - WWW) 08.07.2005, 08:24:37
Jolano, rozum do hrsti. Pakliže jsi až do teď zastávala místo na ministerstvu, určitě nebudeš úplně bez kvalifikace a jazykových znalostí. Ze své zkušenosti (je mi 49, mám SŠ, pracuju jako účetní) můžu potvrdit, že cena nás "v nejlepším věku" spočívá v tom, že na mateřskou určitě nepůjdeme a závratnou kariéru taky už dělat nebudeme, tudíž na rozdíl od těch mladších a dravých jsme stabilní pracovní síla. Řešení není sedět doma, kousat si nehty a cpát se práškama.

Plne souhlasim s Alenkou, (Hanka - Mail - WWW) 08.07.2005, 09:24:49
myslim,ze nasi obvodni lekari maji pochopeni,nechala bych si ihned napsat neschopenku a veci bych pote resila v casovem klidu,urcite nezapomen na vedouci odbory,pokud vim, i ministerstva pod nekoho museji spadat,tam se obrat i tam!A hlavne se stav u nejakeho pravnika, co se specializuje na tyto veci!Neboj,bezdomovec nebudes, i kdybysme se na tebe mely na kudle slozit - ja prispeju hned. Svinstvo nepodporuji!Hlavne si ten vcerejsi zachvat nech od vasi lekarky dat pisemne!Drzim vsechny palce a ozve se nam tu,jak to s tebou vypada!

Milá Jolano, (Sigmund Freud - Mail - WWW) 08.07.2005, 09:51:02
viděl bych to podobně jako Jitka. V podstatě na tom vyděláš: máš šanci si najít práci v soukromém sektoru a za rok to bude o hodně těžší. Budou volby a pak se budou radikálně snižovat stavy na ministerstvech a ve státní správě, viz. ministerstvo financí. Předpokládám, že jsi doposud pracovala v Praze, tak to je další plus. Odhaduju, že při intenzivním hledání, což je také dost namahavá práce, najdeš zaměstnání odpovídající tvým představám max. do 6 měsíců, při té nejhorší variantě, normálně do 3-4 měsíců. Vem to do svých rukou viz. komentář Jitky. Zdržovací taktika: nemocenská, odbory, tě mohou stát více energie bez efektu.

Jolano, (Helena - Mail - WWW) 08.07.2005, 09:57:19
hlavně klid. Bylo mi 48, když skončila firma, kde jsem pracovala. Tři měsíce jsme byla na pracáku, intenzivně jsem projížděla Prahu a i když jsem si užila svoje, nakonec to dopadlo líp, než jsem čekala. Místo na východ jezdím na západ - Prahy, podotýkám - a to je asi tak jediná změna. Jasně, že jsem se musela zas naučit něco nového, ale to bych musela i kdybych hledala místo třeba ve třiceti. Co ty víš, kde je pro tebe otevřeno...
Přeju hodně štěstí.

Jolano, (Helena - Mail - WWW) 08.07.2005, 09:58:28
hlavně klid. Bylo mi 48, když skončila firma, kde jsem pracovala. Tři měsíce jsme byla na pracáku, intenzivně jsem projížděla Prahu a i když jsem si užila svoje, nakonec to dopadlo líp, než jsem čekala. Místo na východ jezdím na západ - Prahy, podotýkám - a to je asi tak jediná změna. Jasně, že jsem se musela zas naučit něco nového, ale to bych musela i kdybych hledala místo třeba ve třiceti. Co ty víš, kde je pro tebe otevřeno...
Přeju hodně štěstí.

Jolanko, (mamča - Mail - WWW) 08.07.2005, 10:23:35
Než odejdeš, mrkni se na kolektivní smlouvu, (určitě jí máte někde na Intranetu) za kolik měsíců Ti náleží mzda (odchodné) při rušení Tvého místa. Zjisti si, zda se Tvoje místo opravdu ruší, nebo tam jenom někdo vlivný hodlá dosadit nějakého svého příbuzného. (V tom případě podej žalobu na svého zaměstnavatele, spoj se s odbory, apod.).
S tím maroděním bych to nezkoušela. Omezovalo by Tě to časově při hledání nového místa.
A pokud je Ti už 55, v nejhorším případě Ti budou vyplácet 9 (?) měsíců podporu, a pak už bys snad měla nárok na předčasný důchod. Ale to beru jen jako berličku, kdyby to fakt nešlo jinak. Neboj se, že skončíš jako bezdomovec.
Aktivuj všechny své známé, snad se pro šikovnou ženskou ještě nějaké pracovní místo najde ? Na Pracovní úřad bych se nespoléhala.


nevím jestli (íla - Mail - WWW) 08.07.2005, 17:17:20
už je povoleno si při nezaměstnanosti něco přivydělat-do určité výše, což by mohlo být vždy krátkodobé řešení, kdyby Vám teklo do bot. Kamarádka učitelka chodí před vánoci na brigády do Carefouru.

Všem Vám moc děkuju (Jolana - Mail - WWW) 09.07.2005, 11:14:21
za psychickou podporu. Včera jsem byla opět na pracovišti, když na mne vlítla ministerská-závodní doktorka a seřvala mne, že neodpočívám a lezu do práce. Pak mi změřila tlak a cukr (mám diabetes) a napsala mi neschopenku i přes mé protesty se slovy, že když prý nemám rozum já, musí ho mít ona. Asi měla pravdu, protože je mi líp, když tu ředitelskou zrůdu nevidím. Zkusím odpovědět všem najednou: přestože jsem na ministerstvu, nemám titul ani zkoušku z cizího jazyka - pracuji 37 let v oblasti nemovitého majetku, jeho správy, evidence, získávání, převodů + také v oblasti smluvní agendy (sestavování r§ůzných smluv), metodika, atd... Něco jako právničina, ale bez titulu. S odbory se spojit nemůžu, protože ta ředitelka je u nás současně i čelní představitelkou v odborech, kde rozhoduje úplně o všem. Marodit zatím budu (dle rady té doktorky) a tiše si budu hledat práci, kam chci nastoupit ale nejdříve až od 15.září 2005. Hledání práce byť i v Praze je bez známostí obtížné, protože existuje věková, jazyková i vzdělanostní diskriminace, i když je různě zaobalená, protože ji zákon zakazuje. Už druhý den sháním místo, nabízím se kde se dá, ale pokaždé když zjistí můj věk a že nejsem JUDr., nikdo nebere ohled na mou dlouholetou praxi a zkušenosti, ani na věrnost zaměstnavateli - a hned se ode mne odvrátí. Tak nevím - zatím nezoufám, protože ta doktorka má pravdu, že nemocenská je vyšší než podpory z pracáku, i když je nižší než plat. Já jsem moc vysoký plat neměla - byla jsem jen vedoucí odborný referent specialista v oblasti investic a nemovitostí. To je prd proti třeba poradcům ministra nebo proti naší ředitelce-důchodkyni, kteří berou desetitisíce a několikanásobné, Takže se snažím, tlak lehce snižuji a chci být optimistická. Manžel mne objal a řekl doslova: vykašli se n tu kr...., přežili jsme spolu už horší věci, tak zvládneme i tohle, ne? Prostě se trochu uskrovníme a budeme se snažit něco Ti najít, kde by ses cítila zase užitečná a klidná. ... No nejni zlatej? Má svý mouchy jako každej, ale v krizový situaci mne podrží i teď. Hani děkuju za nabídku sbírky, ale to nemůžu přijmout, protože každý člověk na tom v dnešní době není zrovna nejlíp - snad to nějak zvládnu. Určitě se Vám ještě ozvu, jak se vyvíjí situace. Všem vám moc děkuju za odezvu i za cenné rady. Je příjemné vidět, že existuje lidskost a ochota. Sakra už zase bulím, tak to skončím. Díííííky - Jolana

Jolanko, (Zuza - Mail - WWW) 09.07.2005, 16:54:16
jen si pobrec, je to zdrave a pak se do toho dej s novou silou.Neco skonci a neco noveho zacina a my ti tu budem drzet palce, aby to nove bylo hezci, spokojenejsi, uspesnejsi.Sam zivot nas nekdy prekvapi.Ja bych zatim pracak vyuzila treba jen k tomu, ze by mi zaplatil nejaky ten jazykovy kurs a je jedno,kolik ti je,je fajn vzdy zacit neco noveho.Ja jsem take absolvovala kurzy nemciny a lektorka na nas mluvila jen nemecky! Knihy tez jen v NJ.To byl fofr a vis co,dnes je mi odmenou, jak mne kazdy chvali,jak uz nemecky valim a vis ty co, dokonce mne to tak naladilo, ze jsem si pozdeji troufla na kurz ucetnictvi a to take v NJ.To byl teprve dvojnasobny fofr,ja jako jedina cizinka mezi domacimi a ti reknu,ze jsem se ucila dlouho do rana, abych mela naskok na dalsi lekci a byla jsem pysna,ze jsem dostala osvedceni!Tak se neboj,navic mas muze, co te ma rad a podpori!A deti by te take mely podporit,kdyby bylo nejhur,tak i neco malo financne, ja davam mamine - vdove-k almuzne od statu = duchodku, neco navic pri kazde mozne prilozitosti,snad uz i pri svatku rovnodennosti,aby byl duvod.Vzdycky mi nadava,ze to nemam delat,ze sama nemam na rozdavani,ale ja ti reknu, ze ta trocha se vzdycky najde:-)Kdyz se chce, jde vsecko. Koneckoncu: Muzes upadnout, ale musis umet znovu vstat! Rika citat a je na nem pravdy hodne.Preji ti hodne uspechu v tom novem startu a hlavne si hlidej to sve zdravicko, s nim pak uz vse pujde samo. A nenchej se deptat casem, ta prava chvile na nas ceka a objevi se prene v tu pravou chvili.

cinkala jsem klicema na Vaclavaku (Marie - Mail - WWW) 10.07.2005, 00:03:42
a mela strasnou radost, ze komuniste skoncili. Tesila jsem se, ze moje deti budou zit jinak, nez my. Jako rozvedena, s dospivajicimi detmi, jsem brzy poznala, ze otevrene hranice na Zapad jsou mi k nicemu, protoze na cestovani jsme nemeli penize. Pak jsem se ocitla na uradu prace a pripadala jsem si jako nejvetsi zebrak, kdyz jsem sla s papirkem zadat o praci. Mela jsem 46let a cely zivot pracovala v kancelari. Nikdy jsem nemela problem najit si praci, az po revoluci. Bylo mi z toho hodne smutno a zili jsme na pokraji bidy. Vyresila jsem to tim, ze jsme odesli z CR a na to obdobi po revoluci vzpominam jako na spatny sen.
Pokud se snizuje stav pracovniku, ma odejit prvni ten, kdo prisel jako posledni a ne clovek, ktery ma par let do duchodu a prisel tam pred 37mi lety.
Je to v kazdem pripade velke zklamani pro Tebe, Jolano, ale neber to jako zivotni prohru, je to jen ukazka sprostoty nekoho, kdo ma momentalne nejakou moc.
Odpocin si a nebud smutna z toho, ze se Ti hned nepodari neco najit. Zrovna je obdobi, kdy nastupuji absolventi skol a asi bych se po dlouhe nemocenske prihlasila na UP, budes mit zlevnenou jizdenku na MHD a muzes jezdit a shanet neco sama.
Verim, ze nejsi zadne orezavatko, hodne toho umis a podari se Ti najit misto, kde budes stastna a spokojena, moc Ti to preju.

Jo, to sedí (NČ - Mail - WWW) 11.07.2005, 06:38:04
taky jsem, blbeček, cinkal klíčema...
No nic, po volbách bude ještě daleko hůř!
Takže zbývá emigrace - jenže proč já, když jsem tady doma? Pro ne VONI? (zajímavý - vždyť tohle je jeden ze závažných důvodů, z kterých jsem neemigroval zamlada).
Myslím, že teď, když už všichni máme, co jsme chtěli, teď teprve nastaly ty neomezené možnosti.
Co třeba bordel?,
nebo léčitelství?,
nebo pořádání konstelací (výnosné a bez rizika!)?,
nebo proutkařství...



Joli, (Míša - Mail - WWW) 11.07.2005, 08:57:20
s tvými znalostmi bych oslovila realitní nebo advokátní kanceláře, nebo nějakou větší firmu, kde by potřebovali tvoje poradenství a služby. Věřím, že kdo nemá máslo na hlavě, tak dokáže ocenit znalosti a zkušenosti zralé ženy a nevybírá si své zaměstnance podle věku a obvodu v pase a přes prsa. Informace, kterými disponuješ, se platí zlatem! :-)
Ono všechno zlé je pro něco dobré. Já vím - ono se mi to kecá, viď? Ale právě tahle situace ti ukázala, že máš manžela, který tě má rád a dokáže tě v těžkých chvílích podržet. To není samozřejmost. Mnohé ženy, které čtou Kudlanku, by ti to mohly závidět.
Přeju ti hodně psychických sil, abys tohle nepříznivé období zvládla.

To je zajímavé, (koldak - Mail - WWW) 14.07.2005, 08:19:35
kolik lidí tady vysvětluje marast, ve kterém jsme tím, že jako blbci někde kdysi "cinkali klíči". Aspoň vidím, kde bere bolševik pořád těch dvacet procent:-/
Nikdo nějak nechce vidět, že nám vládnou pořád ti samí lidé, kteří se nechávají vyvézt k moci jakoukoli stranou, která je momentálně v kurzu. Většinou to potom zdůvodňují slovy "musel jsem to podepsat, abych mohl dělat svou práci".
Taky někdy nostalgicky vzpomínám na "staré dobré časy", jenže nejsem takový hlupák, abych si myslel, že kdyby bolševik zůstal u koryta až doteď, žili bychom si jako v ráji, lidi by byli čestní a ohleduplní a vlk by vedle ovce uždiboval trsy trávy.

Vždycky (NČ - Mail - WWW) 14.07.2005, 13:00:24
když se střídají režimy, už od starověku, tak si protagonisté, kteří již dávno předtím mají rozdělený lup i koryta, jako zástěrku berou tzv. lid. Samozřejmě, že "lid" NIKDY NIC NEZMOHL! Není to nic jiného, než zmanipulovaná (a strašně snadno manipulovatelná) tupá masa (lépe ji označit jako luzu), placení předvolávači vykřikují hesla, tupý dav opakuje, atd, atd, je to stejný po tisíce let.
Fakt se dodnes stydím, že jsem se tehdá nechal zblbnout a celý dva dny (než jsem si stačil uvědomit souvislosti) byl součástí luzy.

( - Mail - WWW) 14.07.2005, 13:40:09


To je zajimave (Marie - Mail - WWW) 14.07.2005, 21:30:38
vubec jsem nepochopila, co jsi chtel rict, koldaku. Cinkala jsem klicema cela nadsena v dobe, kdy jsi asi byl zalezlej nekde v koute a bal jsi se na Vaclavak vylezt.
Na jedne strane rikas, ze nam vladnou ti sami lide a vzapeti ze nejsi takovy hlupak, aby sis myslel...jdi se vycpat!
Radeji zkus poradit Jolane, jak zvladnout jeji situaci, ja jsem si to prozila, ale ty zrejme o tom nemas paru.


Prakticka rada (Pavla - Mail - WWW) 15.07.2005, 11:39:07
Ahoj, Jolanko, toto se obca stava a taky vim, ze nekteri zamestnavatele to ruzne zkouseji, a to i na ministerstvech... ale zakonik prace je na tve strane, kdyz udelaji sebemensi chybu proto:
jeste pred tim, nez ti daji vypoved pro nadbytecnost chtej vdet original rozhodnuti reditele o "tve" nadbytecosti, dale by ti meli nabidnout jakekoliv volne misto ktere maji, a to i kdyby to byl vratny, zjisti si potajmu, zda se neco nehleda. Rozhodne nepodepisuj zadnou dohodu o rozvazani pracovniho pomeru, mas pravo na 3 mesice vypovedni lhuty a pote obdrzis 2 mesicni odstupne. Takze 5 platu celkem. Pokud ti nebudou chtit poskytnout vsechny informace, rekni (bez afektu), ze se obrtis na soud, aby to prosteril, protoze se ti postup nezda, take kontaktuj urad prace pro radu (podle sidla zamestnavatele). Kdyby ti bylo 20, radila bych at se na to vykasles, ale v tve situaci bud statecna a bojuj! PS kdyby bylo vse dle reguli, je vyhodnejsi se nechat po ukonceni pracovniho pomeru zneschopnit, doma muzes byt cca rok, zalezi na predchozich nemocech, jsem presvedcena ze s tvym tlakem si nejake to lecebne volno vice nez zaslouzis.


Milá zlatá z poslední odpovědi (Wendy - Mail - WWW) 15.07.2005, 13:00:55
ptáš se, co je za stát, kde se může stát, že někdo před důchodem dostane padáka. To je prosím kapitalistický stát, kde se uznává v pracovním procesu je jedna jediná ikona - PRACHY a ZISK. Když já dostala výpověď, byla pravda mladší, ale taky to byl šok. Na WC jsem se vybrečela a pak jsem si našla místo v insituci, která tu bude věčně. Jitka píše, že pracovní síla v tvém věku a s tvými zkušenostmi je na trhu práce ceněna. Nedělej si iluze, bude to chgvíli trvat. Souhlasím s názorem, že teď by bylo nejlepší nechat si vystavit neschopenku v ochranné době snažit se získat zpět rovnováhu a bombardovat známé i neznámé. Na předčasný důchod jsi ještě mladá a největší problém bude za půjčka, že ? NA druhé straně nejsi sama - máš manžela a ten práci má. Ozvi se jak to dopadá !

koldak (Jolana - Mail - WWW) 15.07.2005, 23:02:35
- omlouvám se, ale vůbec nechápu, co jsi chtěl svými řádky povědět. Můžeš to blíže upřesnit? Jsem asi natvrdlá.

Pavlo a Wendy (Jolana - Mail - WWW) 15.07.2005, 23:05:34
- díky za cenné rady, které určitě v mém případě využiju. Jak známo, umíme vždy pomoci druhým, ale sami sobě ne.
To je i můj případ a tak jsem - ač znalá mnoha zákonů, na tuto možnost ani nevzdechla. Díky moc Vám dvěma za rady a ostatním za milou psychickou podporu a hezká slovíčka.

Good Luck Jolano! (Gabina - Mail - WWW) 16.07.2005, 19:42:00
Prijit o praci neni lehke v zadnem veku. A uz vubec ne po padesatce. To je pak kazda rada draha.
Ta rada od Pavly se mi libi nejvic. Ale kdyz ani to nevyjde, ber to jako novy zacatek. Schopny clovek se nikdy neztrati.
Jen nechapu ty reci o voleni komunistu a o cinkani nebo necinkani klici.
Snad tady neni probuh nekdo, komu se styska po tech srackach ve kterych jsme byli nuceni zit za komunistu ?!?!

Gabina (Marie - Mail - WWW) 16.07.2005, 21:39:35
staci si precist moji prvni vetu: cinkala jsem klicema na Vaclavaku
a mela strasnou radost, ze komuniste skoncili. Tesila jsem se, ze moje deti budou zit jinak, nez my....
Uz jsi to pochopila?????
Komunisticke manyry zustaly v CR vsude a kolik podvodniku se ma lepe, nez slusnej clovek. A zakony? To je vysmech poctivym lidem.
Bylo mi lito Jolany, to byla pro ni necekana rana a to zamava s kazdym.
Od te reditelky nemuze cekat nejakou vstricnost, kdyby mela uroven, hned by ji nabidla vsechny informace, o kterych mluvi Pavla.
Diky te situaci jsem zmenila cely svuj zivot a nikdy jsem nebyla stastnejsi, nez ted. Deti maji skvelou budoucnost a o to mi slo predevsim. Mluvim pouze za sebe, ale kolik lidi je v CR nyni opravdu stastnych?
NC mam jeden pokoj pro hosty volny, ocean 5 minut, tak Te zvu.

Marie (Jolana - Mail - WWW) 17.07.2005, 22:24:55
Je hezké a pravdivé, co tu píšeš - ale!
Jak jsi Ty změnila svůj život a díky čemu jsi teď šťastnější? Já nemám žádný pokoj volný a k oceánu to mám šíleně daleko. Finančními prostředky navíc rovněž neoplývám - takže co mi radíš? Něco jiného je psaní plné pochopení a něco úplně odlišného je ale realita ...

Jolana (Marie - Mail - WWW) 18.07.2005, 07:35:24
Asi jsi prehledla moji prvni reakci na Tvoji situaci (10.7.)
Ano, realita je skutecne odlisna.


Maruško, (NČ - Mail - WWW) 18.07.2005, 09:04:28
To jako zveš mě do toho pokojíčku pro hosty u oceánu? Nebo tomu blbě rozumím?
Nojo, nakonec proč ne? Klidně bych se podíval do Země zaslíbené, určitě tam nejsou jen debilní TV reklamy a Mekáče. Jen mi letos už nevyjde dovolená - ještě musím na pár dnů do chaloupky pod horami, pak si něco málo nechat na vánoce... Tak třeba někdy!
V každém případě dík za pozvání, i když nevím, čím jsem si jej zasloužil :-)))

NC (Marie - Mail - WWW) 18.07.2005, 12:03:16
No jsem rada, ze jsi se sem podival, tak Ti teda reknu, ze je to za to cinkani. Tam byla tlacenice, co? To bylo opojeni z te zmeny a v takove zime...
Jsem na zapadnim pobrezi, plaze jsou s jemnym piskem a skoro cely rok azurove modra obloha. Porad si pripadam jako na dovolene :-)))
Dalnice do LA se sesti pruhama v jednom smeru, takze to je jina jizda.
Tady je spousta jinejch rychlejch obcerstveni a reklamy mi nevadi, naopak, odbehnu od TV a o nic neprijdu.
Zase to tady zkontroluju, ahoj.


NC (Marie - Mail - WWW) 18.07.2005, 12:03:57
No jsem rada, ze jsi se sem podival, tak Ti teda reknu, ze je to za to cinkani. Tam byla tlacenice, co? To bylo opojeni z te zmeny a v takove zime...
Jsem na zapadnim pobrezi, plaze jsou s jemnym piskem a skoro cely rok azurove modra obloha. Porad si pripadam jako na dovolene :-)))
Dalnice do LA se sesti pruhama v jednom smeru, takze to je jina jizda.
Tady je spousta jinejch rychlejch obcerstveni a reklamy mi nevadi, naopak, odbehnu od TV a o nic neprijdu.
Zase to tady zkontroluju, ahoj.


Maruško :-) (NČ - Mail - WWW) 18.07.2005, 12:40:12
Moc hezký, dík. A moc Ti to přeju.
Ale za cinkání si to fakt nezasloužím. Jak už jsem uvedl, docela se za to stydím, a rozhodně už nezacinkám nikdy nikomu!!!
Ahoj:-)

NC (Marie - Mail - WWW) 18.07.2005, 21:14:05
Co nadelas, byli jsme tam, zazili tu kouzelnou atmosferu a to bylo taky naposledy, kdy k sobe meli lidi blizko...
Jsem ted na opravdove dovolene a na jinem computeru, rano mi to neslo odeslat a ted vidim, co se stalo.
Rostou u Tvoji chaloupky houby? Chodis na ne?
Zatim ahoj ;-)

Nojo (Gabina - Mail - WWW) 18.07.2005, 22:15:09
jestli je Jolana takova jak o sobe pise, urcite tuhle krizi prekona. Kdo nikdy niceho nedosahne jsou lidicky, co se stydi za cinkani klicema.
To nadavani na pomery v Cesku i jinde u kapitalistu je jen berlicka na zakryti jejich vlastni neschopnosti. Porad se jim styska po svrabu a bide za vlady velkeho soudruha kdy se nemuseli o nic starat. Delal to za ne velky soudruh.



Gabina (Marie - Mail - WWW) 18.07.2005, 23:00:07
ty jsi me pobavila, vis vubec o cem pises?
Jsi nemocna, bez se lecit.

Maruško (NČ - Mail - WWW) 19.07.2005, 06:57:55
Jo jo, přesně! Dík. Gabině odpovídat, to ani nemá význam. S demagogií, a ještě k tomu přihlouplou, nemá smysl diskutovat. Je zajímavé, jak tihle lidé nedokáží samostatně myslet, ale o to víc, jak kafemlejnek, furt blábolí o "přátelích komunistů a soudruzích". Urážení nepapouškujících je pro ně samozřejmostí (žeby nějakej mindrák?)Oni se opravdu bez svého členství ve zmanipulovanym stádu a bez těch vyvolávačů hesel neobejdou. Navíc, v tomhle případě byla úplně dokonale mimo mísu, protože jádro věci i předmět diskuse je přeci docela jinde.
---------------------------------
Maruško,
houby u nás na Frýdlantsku prý docela rostou, ale neměl jsem ani čas, ani příležitost se vypravit (údržba chalupy, údržba vnoučátek, příliš krátká dovolená). Já jsem ten typ houbaře, kterej šíleně rád konzumuje v jakémkoliv stavu a množství (míchanice s vajíčkem, smažený řízky, nakládaný ve voctě, se smetanou a s knedlíkama, pod jakýmkoliv masem....), ale docela nerad hledám. Pro mě existuje jedinej zábavnej způsob houbaření, a tím je - sbírání. Ne tedy hledání. Jak se říká, nejraději tak, abych chodil s kosou :-)Chystám se v půli srpna, snad ještě zbydou. Jestli bude dost i na nasušení, tak až někdy zavítáš do naší kapitalistický republiky - zvu tě srdečně na hov. na hříbkách.
Pozdravuj oceán. Ahoj.

Marusko a NC (Gabina - Mail - WWW) 19.07.2005, 09:57:43
Nechapu o cem vy dva mluvite. Psala jsem o neschopnych lidech kteri se nedokazou uplatnit a hledaji si proto vymluvy. Jolana mezi ne urcite nepatri, zato se ozvaly potrefene husy.

Maruško (NČ - Mail - WWW) 19.07.2005, 13:00:27
je s ní docela legrace, žejo. Až na tu nechápavost - chudinka.

NC (Marie - Mail - WWW) 20.07.2005, 00:38:13
opravdu jsem se uprimne zasmala, tu chudinku budeme proste jen ignorovat, patri do psychiatricke pece na uzavrene oddeleni.
Takze o houbareni v nasi kapitalistickej republice mohu jen snit, mne vubec nevadilo, ze jsem nekdy skoro nic nenasla, ale ten pocit, ze hledam houby, ten jsem mela. Jednou jsem s dcerou nasla 4 kosiky (vetsinou podborovaku) a ani jsme to nemohly unest, tak jsem nasla dlouhou vetev, na ne navlikla kosiky a nesly jsme to na rameni, vetsi vahu ja a pak to doma cistila, ale stalo to za to, meli jsme omacku se smetanou a knedlikama celej tejden...
Tady prodavaji zmrazene prave hribecky z Litvy, tak omacka muze byt kdykoliv, jen ten les tady neni, v lese jsem vyrustala a lesy miluju.
Jinak dekuji za pozvani na Tvoji omacku,to bych rada ochutnala, jenze hned tak to nebude, nic me tam nelaka. Kdybys byl kamarad, tak zajedes o vikendu do Brdskych lesu a nasusis i pro me, susene se mohou posilat, ackoliv moje dcera chce v zari priject za kamaradkou do Prahy, to by bylo jednodussi, zejo? Zaplati Ti to.
Dneska pujdu navecer k oceanu, to si rikam kazdy den a vzdycky mi do toho neco vleze. Takze si na me vzpomen, jak se tam bosa prochazim a sbiram musle, ale jen neposkozene. Taky mam ruzne kaminky, ktere me zaujmou tvarem, nebo barvou, ten pozdrav asi vyridim a uvidime, jaka bude reakce. Mozna jen vetrik rekne diky.
Mej se fajn, ahoj.



To je moc pěkný :-) (NČ - Mail - WWW) 20.07.2005, 07:24:57
Navečer u oceánu, ráno po Brdech na houby... Nelze mít prostě všechno, a asi to tak je i správně.
Nasušit můžu (jestli ovšem bude co), poslat tedy snad taky, o placení´s, doufám, žertovala.
Na nejlepší smetanovou omáčku mého života, s fůrou knedlíků, vzpomínám dodnes. To byla příhoda asi před 20ti lety, kdy poblíž Želivský přehrady hlídala o prázdninách moje kamarádka své dvě děti a další tři děti (věk od 4 do 7mi let) - vnuky majitelů chaty, kterou za to hlídání měla k dispozici. Jednou navečer přijela její kámoška - matka těch tří dětí, a zlikvidovali jsme za noc kompletní zásoby alkoholu, který jsme měli na dva týdny. Ráno, abych oběma holkám umožnil dospání, sebral jsem všech pět dětí a vyrazili jsme na houby. Bylo jich tolik, že jsme cestou vyházeli mrzáčky, aby se vešly jen zdraváci praváci. A protože i já jsm ještě cítil dozvuky alkoholické smršti z noci, učil jsem cestou nazpět děti své oblíbené písně, takže jsme se do chaty vraceli za hurónského řevu písně "Od Tábora jedou vozy, má milá má malý kozy....." atd, kterážto se dětem líbila nejvíc.
Ovšemže jsem netušil, že po našem odchodu dorazili na inspekci oba prarodiče - majitelé chaty. Nejdřív našli ještě úplně zlité obě matky a plný stůl prázdných flašek, pak se sháněli po ubohých vnoučatech, jejichž zpěv s velmi srozumitelným textem vzápětí slyšeli už z dálky!!!
Po našem návratu beze slova k dospělým jen políbili vnoučátka, skočili do auta a bez rozloučení odjeli. No průůůůser!!!!
Ale pak holky navařily knedlíky a asi deset litrů omáčky... nikdy jsem si tak nepochutnal, ani přetím, ani už nikdy potom.
Ahoj, přeju stále tichý Tichý oceán.
slavek3@seznam.cz

NC (Marie - Mail - WWW) 20.07.2005, 09:37:49
Tak to byla opravdu nezapomenutelna prihoda, zive to vidim pred sebou! Vetsinou kdyz se nic neplanuje, tak se stane neco, na co se hodne dlouho vzpomina.
Ja jen pisu, abych vyplnila tohle prazdne misto pod Tebou.
Tu sprostonarodni pisnicku teda neznam, ale privezla jsem jednou CD, takove tam byly podobne hospodske pisnicky a na jedne oslave jsem je pustila. Vsichni si to zacali prozpevovat, ale nasel se jeden pan, ktery to nezkousnul a vypnul to. Tak jsme se po sobe podivali, ale bylo to na jeho pozemku a proto zadne protesty nepomohly. Vzdycky jsem milovala hrani na kytaru a trampske pisnicky...
Neni to na melodii: Anco Anco ty se nevdas? No to je jedno, musi to byt spravna odrhovacka.
Vis, ze jsem u oceanu zase nebyla? Zase mi do toho neco vlezlo :-(
Ve ctvrtek jedu do Carlsbadu, je to asi 30mil odtud a jsou to skutecne KV a maji tam i jeden pramen, ktery ma stejne slozeni jako ve Varech a staci ho jeden Cech do lahvi a rozvazi po domacnostech. U jeho baraku je kohoutek, kde si muze kazdy zadarmo natocit (ukazal mi to) a kousek dal je automat, kde se do prinesenych lahvi da napustit taky. Ma tam hned i hotel s laznemi a masazemi... Chut to ma sice uplne jinou, ale studene to muze chutnat treba jinak. Becherovku tam ale neprodava.
Ocean je tady nejteplejsi v srpnu, ale vetsinou jsou silne vlny, tak se tam jen stoji a sleduje se, kdy jde dalsi vlna, aby Te neporazila. Ovsem vzduch je trosku jinej, nez v Pze.
Takze zatim ahoj ;-)


Jasně, (NČ - Mail - WWW) 20.07.2005, 11:20:55
že to je na tu melodii "Ančo". Slušná verze je: Šlo děvčátko k zpovídání, mělo pěkný šněrování. S tou slušnou verzí se ale u kytary dlouho nevydrží. Hraju to většinou v C dur, pokud někdo nezačne zpívat dřív v jiný tónině (to mu to samozřejmě nekazim, přidám se, a hraju v tom, v čem už začal). Kdepak reprodukovaný písničky z CD, to je opravdu slaboučká náhražka.
Co ti to zase mezi tebe a oceán vlezlo? Že se ptám, viď. A bylo to taky určitě lepší než oceán!
Tak čau. Užívej si:-))))))
-----------------------------------
PS: v tý tvý větě: "...píšu, abych vyplnila místo pod tebou...", v tý mám hledat nějakej jinotaj? :-)
Ahoj, dík za psaní. J.

Tak (Marie - Mail - WWW) 21.07.2005, 00:06:47
ty hospodsky pisnicky jsou autenticke, jako bych tam s nima sedela. Tady jsou ruzne hospody se stolky na chodniku a stridaji se tam muzikanti a skupiny a to je rachot. Kdo chce, tak tancuje, kdo chce, tak si podupava do rytmu... Chystam se na country skupinu, strasne se mi libi jejich tance. Kdyz to davali v hodinovych poradech v TV, to jsem si nenechala ujit a tam tancovali i hodne stari pardi, meli spravny obleceni a umeli to.
A vubec, jezdil jsi na chmel? Tam se hralo na kytaru na navsi na kazdy lavicce, za ceduli za vsi nikdo nesmel a vecerka byla ve 21hod.
S pisnickou na rtech se s Tebou loucim, ahoj, Z.

To znám! (Kamila Brandejská - Mail - WWW) 02.09.2005, 10:54:42
Taky jsem vě věku přes 50, taky jsem dostala výpověď- šance na novou práci je téměř nulová, jsem už 14. měsíc bez práce a nezavadím, možná tak jezdit s přístrojem na odklizení exkrementů, i uklízeček je všude dost, je to osobní tragedie, u mně o to větší, že manžel je inv. důchodce, uvažuju dost často, jakým způsobem spáchat sebevraždu

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: